A Juventus egykori játékosai a Milan elleni vereségről

kezdocsapat_milan_ellen.jpgA szezon felénél járva a Juventus még mindig nem öltött meggyőző formát, s a bajnokságban elért rengeteg döntetlent követően a csapat vereséggel zárta az AC Milan elleni elődöntőt az Olasz Szuperkupában. Itáliában élesednek a kritikus hangok Thiago Motta munkájával kapcsolatosan, s a Tuttosport a klub korábbi játékosait kérdezte meg a Juventus gondjainak okairól.

Alessio Tacchinardi:

"A Juve legnagyobb hibája, hogy hiányzik a megszállottság a mérkőzések megnyerésére. Ez a csapat túl sokszor egész jó, jól játszik, de összezavarodik, s gólt kap. Valaki megcsúszhat, máskor valaki hibázik. 

Önmagának okozta ezt a Milan ellen, 70 percen keresztül teljes irányításban volt, majd 10 percen belül gondot okoz saját magának. Locatelli figyelmetlensége a tizenegyesnél érthető, de elfogadhatatlan az, ahogyan a második gól alakult, tekintettel arra, ahogyan a csapat elhelyezkedett a pályán.

Azt mutatta, hogy a csapat össze van zavarodva. Rosszabbul nem is alakulhatott volna, eldobni a meccset olyan cserékkel, amelyek jók vagy rosszak voltak, de nem működtek. Vannak jó dolgok ebben a Juve csapatban, de ezek csak egész jók, s ez még nem győztes csapat."

Alessandro Birindelli:

"A Milan ellen az volt az ember érzése, hogy a Rossonerinek, talán az edzőváltás miatt, más volt a tartása. Mindenáron győzni akartak. Ennek ellenére a Juventus dominált egy órán keresztül, de nem keltették azt a benyomást, hogy meg akarják őrizni az eredményt vagy hogy igazán éhesek lennének. Ez az általános érzés más meccseken is. Úgy tűnik, hogy jól játszanak, amikor az eredmény kedvező számukra, de nem hajtanak teljes erejükkel.

Természetes, hogy egy edző megpróbálja védeni a csapatot, de a győzelem iránti megszállottság nem csupán azt jelenti, hogy bemegyünk az öltözőbe, s üvöltve azt mondjuk, hogy győznünk kell erőből. A győzelem rögeszméje egy szokás, odafigyelés a legapróbb részletekre az első perctől egészen az utolsóig. Előre látni mindent, ami megtörténhet. Ez egy képesség, ami tanítható, s a Juve esetében tanítani is kell. Még a csúnya meccseken is győzelemre vezetni a csapatot, mert nem lehet mindig szépen játszani, de mindig akarni kell a győzelmet."

Angelo Di Livio:

"Úgy gondolom, hogy jogos kritizálni Thiago Mottát bizonyos döntések miatt, mint például Vlahović lecserélése, mikor az állás 1:0 volt, s amikor még nem dőlt el semmi. Ugyanakkor az a véleményem, hogy a játékosok döntései a pályán borzalmasak voltak. Nézzék meg Locatelli büntetőjét és a második gólt, amikor Di Gregorio megpróbált kijönni. Úgy vélem, hogy az edzőnek nem sok köze van ezekhez a hibákhoz.

Ennek ellenére tudnia kell olvasni a játékot, s ehhez a mentalitásra is szükség van. Kockázatvállalás nélkül játszani a labdával, anélkül, hogy kontratámadást kockáztatna, ami a véleményem szerint kissé nevetségessé vált. Motta számára a prioritást most az kell jelentse, hogy azokat a játékosokat, akik hosszú ideig ki voltak esve, a legjobb formájukba hozza. Kezdve Nico Gonzáleztől egészen Douglas Luizig, s ami a legfontosabb, Koopmeinersig."

Franco Causio:

"Nem vásárolhatsz tartást a szupermarketben. Az edző feladata, hogy ezt megadja a csapatnak, különösképpen egy olyan fiatal csapat esetében, amilyen ez a Juventus. Mottának meg kell vizsgálnia a saját lelkiismeretét. Jó, megérdemli az időt, mindenki hibázik, s még van ideje fejlődni edzőként. 

Szerintem eddig követett el hibákat a cserékkel és kevés bizonyosságot adott azzal, ahogyan a keretet forgatja, de világos, hogy sok enyhítő körülmény van, mint például a sérülések. Helyénvaló időt adni neki, még az én Juvémnak is szüksége volt egy átmeneti évre, tekintettel arra, milyen fiatalok voltunk."

Domenico Marocchino:

"Nem gondolom, hogy ez a karakter hiányának kérdése, inkább arról van szó, hogy rosszul olvassák a játékot. Folyamatosan ugyanazokat a dolgokat látom, kezdve például Vlahović lecserélésével egy olyan szélső javára, aki alkalmazkodott ahhoz, hogy elöl játsszon. A helyzet időt igényel, hogy Motta együtt dolgozhasson Giuntolival a keret alakításában. Úgy gondolom, hogy a Bianconeri az egyetlen klub Olaszországban, amely egy csatárral kezdte a szezont. Nincsen elég alternatíva elöl.

Nyáron talán nem hagytam volna, hogy ennyire könnyen távozzon egy olyan játékos, mint Rabiot, a jellemzői és a tapasztalata miatt, ahogyan McKennie esetében is történt. Ma nélkülözhetetlen lenne.

Tagadhatatlan, hogy a balszerencsének is szerepe volt. A kedvezőtlen meccsektől kezdve, amilyen a Milan elleni volt, egészen a sérülésekig. Bremer például nem egyszerűen egyike a legerősebb védőknek nemzetközi szinten, de biztosított volna további néhány gólt és pontot is a bajnoki tabellán."

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr1718766638

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Attilio79 2025.01.05. 17:10:46

Egy pár dolog mókás a bajnokságban, a Napoli jelenleg 30-12-es gólaránnyal vezeti a tabellát, egy meccset többet játszva, összehasonlítva a mi 30-15-ös "eredményünk" 12 pontos hátrányt és az 5.ik helyet jelenti.
A dupla annyi megnyert meccsük lényeges különbséget jelent, de azért azt kétlem, hogy a produkciójuk tényleg egy scudettot érne.

SpiritoJuve 2025.01.05. 17:49:19

@Attilio79: Conteval pedig simán megnyerhetik. Miért ne érhetne Scudetto-t? Elszántak, hozzák amit kell. Amiket írtál csak számok, de ami számít az a 3pont. Számokra nem adnak helyezést a tabellán csak ha nyersz.

Tacsi, Sandro, és Angelo gondolataiból nekem részben az jön át amiről itt már írtam. Ez egy jó keret. De ameddig ekkora a nyomás rajtuk amit nem tudnak kezelni, és Motta se tudja mihez kezdjen ezzel, addig marad a kínlódás.

Motta szépen vezetett egy Bolognát, de ott más volt a légkör, és kb úgy minden. Ott nem volt az a játékosok fejében hogy mi vagyunk ez meg az, csak daráltak és lehoztak egy egész pofás szezont. A Juvénál meg más sincsen csak feszültség. Ezért lehet az hogy olyan kaliberü spílereket sem sikerült beépíteni mint a Brazil vagy mint Koop aki Bergamoban hagyta az Auráját kb.

Itt akkor lesz megint"NAGY JUVE", akkor fog megszünni ez az identitásnélküliség amikor nem fogja érdekelni a játékosokat hogy kikaphatnak, cserébe viszont össze fogja sz*rni magát az ellenfél védelme annyira mennek majd a 3pontért. És ha ez a hozzá állás bevésődik, olyankor szokott kialakulni egy klubnál identitás. Olyankor kezdenek el jönni az eredmények. Nem egyik napról a másikra, de ezt másképp nem lehet. Úgy nem lehet mint ebben a szezonban hogy bárki ellen 3esélyes meccseket játszik a csapat. Ott nem működik a játékrendszer, ott kockáztatni kell. Hányszor látta itt valaki kockáztatni ezt a csapatot ebben a szezonban az Inter elleni 4-4 kivételével?

Ezért tudnak kikergetni a béketűrésemből az itteni cikkek edzői meg játékos részről is. Amikor fejlődésről rizsáznak pl. Ezt elnézem egy Cittadellánál vagy egy Brescia-nál vagy egy Salernitana-nál.

Vagy a fene nagy pozitív hozzá állás az meg a másik. Mihez? Akkor menjenek neki úgy a szezonnak hogy "az idei célunk az identitáskeresés kedves szurkolók. Legyetek türelemmel. Lövésünk nincs hogy mi kell a Juventushoz" Na csak mert kb most ez megy.

Attilio79 2025.01.05. 19:11:46

@SpiritoJuve: Éppen ez az, semmivel sem elszántabbak a Juventusnál!
A csak számok mögött van elrejtve minden, pl. Vlahovic teljesítménye összevetve Kean-ével, jobb lenne a Fio védelme, középpályája?
A Juventust mindenki meg akarja verni és vélhetően ez a korábbi teljesítményeinkkel magyarázható.
A szük kispad (csak szám) sem segített ősszel.
Mindenesetre a január kemény lesz, kiderül, hogy az új emberekkel mire megyünk.

MaxAllegri 2025.01.05. 20:41:34

Marocchinonak szerintem maximálisan igaza van abban, hogy Rabiot tapasztalata nagyon jól jönne a csapatnak. Tudom, a mama anno pofátlanul magas bért akart a pici fiának, de talán lehetett volna a Juventus is kitartóbb a szerződéshosszabbítási kísérleteknél, hiszen tudjuk, milyen kvalitásai vannak a franciának.

Meg összességében úgy érzem, hogy átesetünk a ló túloldalára. Értem a szándékot, hogy a vezetőség fiatalítani szeretne, de ezt nem lehet ennyire gyorsan véghezvinni. Eddig a sok 30+-os játékos érkezett a Juventushoz, most hirtelen csak “nagy reménységeink” vannak, akiktől nem lehet eredményt várni. Meg kell találni a balanszot, és hát Danilo elküldése nem hiszem, hogy segít ebben…nem marad rutinos játékosunk.

venember83 2025.01.05. 20:45:19

Egyetértek, hiányoznak dolgok a csapatjellemzők tekintetében. Na de ezek a dolgok nem az elmúlt fél évben tűntek el. Nem véletlenül volt Maxi sokszor idegbeteg a partvonalom első mandátuma végén, s ennél sokkal többször a második mandátuma alatt.

SpiritoJuve 2025.01.05. 21:13:41

@venember83: Maxi SZERINTEM azért játszatott antifocit mert tisztában volt vele hogy ebből JUVENTUS nem lesz, és inkább ráment a biztonsági focira.

Ő se volt rosz szakember, csak éppen a második érájában nem a megfelelő ember volt vezetőedzői posztra hogy tovább vigye/megtarsa azt a szellemiséget ami miatt az emberek szurkolnak a csapatnak(a múltja miatt elsősorban). Ugye 2 BL döntő és bajnoki címek egymás után beszédesek, de akkor annak a keretnek a magja tökéletes volt ahhoz(meg Buffonékkal, Chielloval, Marcival és a többiekkel)hogy *ez olyan Puzséros lesz* a Juventus Juventuskodni tudjon.

Ebben a szezonban meg már eljutottunk oda(azt hiszem itt Del Piero-tól olvastam egy cikkben)hogy a bajnokságban már az ellenfelek is elfelejtették mi az a Juventus. Azaz Alex nem ezt mondta hanem hogy nem félnek a csapattól. De vonatkoztatható arra is amit írtam.

A jelenlegi(nevezzük Juventusnak mert az van a csapat címerén)Juventus egy skalp lett az Olasz A ligában a csapatoknak. És ezért mondom gyakorlatilag azt hogy itt nem a játékosok minőségében kell keresni a megoldást, vagy azt remélni hogy igazol a csapat még 2-3 labdarúgót és itt minden rendben lesz. Ugyan kérem. Mottának ez nagyon nagy ugrás volt a Bologna után(nem bántva őket mert szuper kis csapatuk van)mert ide nem elég az hogy hozom a futballfilozófiámat, megszervezem a védekezést, aztán majd csak lesz valahogy. Vlahoék megoldják. A Szerb csávó évek óta csak szenved a csapatban a csillagászati fizetésével. Neki jót tenne egy váltás ebben biztos vagyok, viszont meglepődni se kellene azon hogy máshol meg brillírozna.

Ennek a csapatnak vissza kell szereznie a szellemiségét, az identitását, de ehhez a megfelelő személyeknek kell a csapat közelébe kerülnie. Arról pedig sejtésem sincsen hogy lesz e a közeljövőben ilyen. Az tök jó lenne pl hogy ha Del Piero kapna valami tisztséget a klubon belül, és néha elbeszélgetne a srácokkal erről a mezről.

SpiritoJuve 2025.01.05. 21:19:45

*
Egyébként pont nem a Milan elleni kupameccs miatt írom ezeket hanem a szezonbéli helyzet miatt. A kupák hidegen hagytak engem speciel mindig is. Ezzel is úgy lennék hogy "kiesett a csapat? Hálistennek, több idő van pihenni és nincs több sérült" csak az a baj hogy tudom azt hogy semmi jóra nem számíthatok a továbbiakban sem.

SpiritoJuve 2025.01.05. 21:37:05

Azért a Torino-t jó lenne elkapni mert nem mind1 milyen hangulatban megy majd a csapat utána Bergamoba...

Andras74 2025.01.05. 21:40:17

@MaxAllegri: lehet, h Danilonak véleménye van. Ez pedig nem fér bele a vezetőségnek

SpiritoJuve 2025.01.05. 21:41:06

Roma éppen 2góllal vezet a Lazio ellen félidőben. Úgy néz ki segítenek egy kicsit...

SpiritoJuve 2025.01.05. 21:49:55

@Andras74: Simán lehet. De nem látunk a színfalak mögé. Mi szurkolók csak szeretnénk visszakapni a Juventust.

Attilio79 2025.01.05. 21:54:27

@MaxAllegri: Rabiot? Ne röhögtess már! Komolyan, az idő megszépít mindent, de ezt nem tudja! Egyetlen jónak ítélhető éve volt a palinak, utána meg azt hitte (vagy elhitette anyuka), hogy ő Platini.

Allegri a bajnokság legjobban kereső edzője volt, ár-érték arányban pedig el kellett küldeni, ezt visszatekintve se gondolom másként.

Shaky79 2025.01.05. 22:21:33

Mi folyik itt....hahaha Rabiot, Danilo...Atyaég! Kiégtem!!!

MaxAllegri 2025.01.05. 22:47:53

@Attilio79: Rabiot nem volt egy juventino, de azért ne mondd, hogy ehhez a csapathoz nem tudna hozzátenni semmit. Az utolsó két évében jól játszott, persze világklasszis sosem lesz, meg a 7.5 millát sem érdemelte volna meg, amiért követelőzött, de én tartom, hogy ennek a tapasztalatlan keretnek nagy segítségére lenne.

Marci04 2025.01.05. 22:59:39

Remélem sokaknak feltűnt hogy milyen stílusban nyilatkoztak olyan emberek erről a csapatról, akik volt Juventus játékosként talán pontosabban tudják átlátni a dolgokat, mint mi egyszerű mezei szurkolók. Kiemelték a csapat gyengeségeit, az edző jelenlegi hiányosságait, de volt aki azt is hozzátette, nekik is egy év kellett hogy beleszokjanak az adott rendszerbe. Egyikük sem dramatizálta túl, mert tökéletesen tudták hogy közel sem annyira drasztikus a helyzet mint ahogy azt sokan látják itt közülünk.
Egy csapat adott teljesítményéről fél év eltelte után nem lehet teljes diagnózist felállítani. A tüneteket észre lehet venni, azt is hogy miben tudna ez a csapat gyógyulni, de a teljes kórképet egyenlőre nem lehet 100%-ban megfejteni. Hiába kezdünk bele statisztikai mutatók részletes böngészésébe, hiszen észre lehet venni a csapat negatívumait az eredményekben, ugyanakkor fejetlenség lenne elmenni olyan mind csapatbeli, mind egyéni teljesítmények mellet mint például labdabirtoklás, kapott gólok, vagy éppen a tavalyi szürke Locatelli szinte virágzónak mondható statisztikái mellett.
Természetesen egy csapatot nem statisztikai adatai határoznak meg, hanem az eredmények, hiszen nem labdabirtoklással nyersz meccset, de a statisztika adhat egy képet arról, pontosan milyen potenciál rejtőzik meg mind a játékosokban, mind az edzőben.
Ha ott tartanánk a tabellán mint a United vagy akár a Roma, teljesen kétségbe lennék esve, és követelném az edzőváltást, és láthatjuk, e csapatok vezetői tényleg meglépték ezt a drasztikus lépést még idény közben. Nekünk jelenleg semmi okunk nincs erre.

SpiritoJuve 2025.01.05. 23:18:37

@Marci04: Hát ha te még látsz ebben bármi fantáziát...Legyen igazad. Azért megnéztem volna ezt a csapatot egy Conte-val maradjunk ennyiben. És nem, én se vártam azt hogy itt rögtön űrfoci lesz, és a többi tündérmesét sem, de hogy ennyire egy identitásnélküli valami lett a csapatomból, azt nehéz lenyelnem....

Rocky80 2025.01.05. 23:35:48

@SpiritoJuve: imádlak olvasni, csak így tovább!

Pontosan ez a probléma amúgy azt hiszem.

Mennek a hangzatos nyilatkozatok, hogy mi ez és ez vagyunk, és nincs mögötte SEMMI. Legszívesebben azt mondaná az ember egy ilyen nyilatkozat után, hogy "mi vagyunk a Juventus", hogy pontosan ez a mi problémánk, hogy TI vagytok a Juventus, amikor azt se tudjátok mi ez...

Ez kb. olyan, mint amikor Dybala kitalálta hogy gladiátorok vagyunk és eltakarta az arcát a gólörömnél, a pályán meg amikor hozzáértek, esett-kelt. :D Pedig az se most volt... Nem csak mondani kell hogy mi vagyunk, hanem hinni is benne és úgy is cselekedni. Egyszerűen nem vagyunk hitelesek, csak a szavak vannak, mögötte meg az üresség.

@MaxAllegri: tetszik a neved! :D

Kiegészítenélek, nem csak tapasztalt játékosokra lenne szükségünk, hanem olyanokra akik tudják hogy mit jelent itt lenni, vagy meg tudják tanulni. Csak az a baj, hogy itt nem tudják KITŐL megtanulni...

Jelenleg a Juventusnál lenni kb. azt jelenti az érkezőknek, hogy

1. Olaszország legnagyobb klubjában vagyok,

2. emelt fizut fogok kapni az eddigiekhez képest,

3. népszerű leszek ezáltal,

4. jól fog mutatni az életrajzomban,

5. ennek a klubnak történelme van,

és kb. ennyi. SEMMI olyasmit nem hoz magával ez az ide igazolás, hogy mostantól MEG KELL HALNI EZEN A PÁLYÁN ÉS EZÉRT A MEZÉRT BAZDMEG, életem legnagyobb lehetőségét kaptam ezáltal és KURVÁRA becsüljem meg hogy itt lehetek mert ez nagyon keveseknek adatik meg. Ez csak egy örömhír lett és semmi több, csak a pozitívumok vannak előttük és a vér- és verejték nem, ami rájuk vár.

Birindelli vagyok amúgy a nyilatkozatok közül, respekt!

Leram7 2025.01.05. 23:36:33

Még mindig nem igazoltunk, pedig már elteltek napok. Orvosira sem jött senki. Így nehéz lesz felállni.

Milikkel mi a helyzet? Elvileg december végén felépült. Edzésben van már?

@Shaky79: Nálam inkább egy Danilo játszik, mint egy Rouhi.
De látjuk balhátvéd poszton pl McK egész jó, de Cambiaso már sokat hibázott védekezésben.

A jelen helyzetben nálam Danilo (így, hogy még nem igazoltunk) simán kerettag lenne.

Rabiot egy érdekes kérdés, mert eddig Thuramma lehetünk elégedettek és valamilyen szinten Locaval. Bár nekem Loca nem igazán tetszik, szerintem nagyon nagyon defenzív.

@Marci04: Nekem is feltűnt és szerintem ez sokaknál a csalódottság inkább, mert kevés a pozitív nyilatkozat. Még 1-2 vereség és Mottának vége.

Jó lenne, ha végre Vlhao, Koop, Luiz elkezdenék hozni a meccseket.

Rocky80 2025.01.05. 23:41:37

@SpiritoJuve: hol a f*szba voltál eddig amúgy?!

Nincs már Conte, felejtsétek el, ebből kell főznünk amink van, tehát:

1. hiába hozunk ide bárkit, identitást nem tudunk idehozni, ezen kell dolgoznunk (nyilván az elégséges létszám azért legyen meg a posztokon a több frontos harchoz);

2., az identitás felépítése a legfontosabb feladat, a régi játékos

Rocky80 2025.01.05. 23:46:09

@Rocky80: *játékosok vezetőként-szakértőként-klubhoz közeli emberként alkalmazásával, az edzések látogatásával, videók nézésével, sulykolásával, öltözői beszédekkel, bármivel, ami eredményre vezet.

Csak attól félünk hogy ez a probléma fel sincs ismerve még igazán, ott tartunk, hogy majd igazolunk hátvédeket meg csatárt és megoldódik minden...

Rocky80 2025.01.05. 23:50:40

@Leram7: Locanak Juve szíve van úgy tűnik, de szerintem karakterben/személyiségben/önbizalomban egy bakegér...

Nyomás alatt összeomlik, túl defenzív, nem tökös, nem vezérnek való. Ez az én meglátásom. Mondhatnak nekem a statok bármit, ránézek és azt mondom, amilyen a paraszt, olyan a krumpli, ez a Juventusom csapatkapitánya jelenleg. Árulkodó...

Leram7 2025.01.06. 00:07:55

@Rocky80: Pontosan, én is ezt látom, a játékán.
24 meccsen 2 gólpassza van és 0 gólja.
Bevallom a 2 gólpasszára nem emlékszem, hogy pontosan milyen volt.

Nem lehet rá haragudni, csak azért ott van a hiányérzet, hogy jó lenne valamit támadásban is látni. Akár egy szép kiugratást, egy távoli lövést, egy megindulást.

Rocky80 2025.01.06. 00:26:38

@Leram7: nem is feltétlenül gólok vagy gólpasszok kellenek nekem. Csak nézzek rá és rezzenjek össze, ne az legyen az első gondolatom hogy egy digó selyemfiú.

Ezt amúgy Buffon b*szta el annó, ő volt ez a mindenkit ölelgetek, meg jópofizok karakter, csak mellette voltak karakterek a csapatban, meg ő egy all time világklasszis volt emellett, hihetetlen respekttel. Locanal meg se tudás, se respekt, se karizma, semmi.

Attilio79 2025.01.06. 00:27:13

A probléma egész mélyen van!
Di Gre, Gatti, Loca nem fértek volna be egy 30 évvel ezelőtti Juventusba, esetleg Cambiaso, az olasz játékosok már nincsenek olyan szinten, mint régebben.
Nincsen Maldini, Totti, Vieri, Zambrotta, vagy Inzaghi és végképp nincsen Vialli, Scirea vagy Tardelli.
A covid, Ronaldo és pénzügyi ügyeskedést félretéve, ezek a játékosok 1-2 kivétellel nem ide valók!
Tényleg szürreális, hogy valaki Rabioton bánkódik! Az a pasas semmit nem csinált itt kérem szépen!
A világ mókája, hogy még igazat is adnak itt páran!
Itt nem csak a klubbal van baj, a szurkolókkal is!

SpiritoJuve 2025.01.06. 00:28:14

@Rocky80: Nagyon egyetértek azokkal amiket írsz. Sajnos:(

"Csak attól félünk hogy ez a probléma fel sincs ismerve még igazán, ott tartunk, hogy majd igazolunk hátvédeket meg csatárt és megoldódik minden..."

Hát nem fog mert ez kis és középcsapatok számára megoldást jelenthet, ahol nem ólomból van a mez, de itt alapozni kellene mielőtt kezet foghatunk tényleg a United-el vagy a Roma-val(mondjuk ők ma épp megverték a Laziot de sokat nem nyom a latba)mert ennek az lesz a vége ha valaki sürgősen nem tesz rendet a fejekben. Azt kellene elérni hogy felszabadultan futbalozzanak a srácok mert akkor mind1 hogy mindenki őket akarja megverni. Más úgy még kikapni is mint vakarni az embernek a fejét hogy ez most akkor tulajdonképpen mi is akart lenni?

Ez a rengeteg X is...komolyan nekem még azzal se lenne bajom hogy most 5ödik a csapat féltávnál 3-al a Lazio mögött. De nem tudom egyszerűen vizionálni azt hogy mire számítsak a soron következő meccsen bárki ellen. Annyira nincsen karaktere a csapatnak. Akit úgy hívnak hogy Juventus...És féltávnál van a liga.

Bele se merek gondolni gazdaságilag mit okozna ha lecsúszna a csapat a BL-ről a végén...

Én tényleg nem egy világverő csapatot szeretnék meg azt hogy mindig ott legyen a Juve a csúcson. Csak azt ami elvárható lenne, és jó legyen meccseket nézni. Igazából ennyi..

Rocky80 2025.01.06. 00:41:02

@SpiritoJuve: olyan jó a saját gondolataimat más által megfogalmazva látni! :D Én már csak egy kávét kérek!

Megmondom én: semmire ne számíts, akkor nem csalódsz majd...

Nekem amúgy ez egy Manchester-féle gödörnek tűnik, csak ők az öreg óta nem jöttek ki belőle, pedig korlátlan! pénz van, remélem nekünk nem tart ilyen sokáig...

Habár a nincs pénz-nincs identitás kombó kurva veszélyesnek tűnik, már csak egy arab tulaj hiányzik és meg is érkeztünk...

Attilio79 2025.01.06. 00:43:05

@Attilio79: Ja, igen, Agnelli forog a sírjában, hogy ilyen nudligyurik ültek a vezetői pozícióban, akik lefingták a klub címerét, hírnevét stb.
Egy karakán, tökös, olasz és befolyásos ember kell(ene) a tulajdonosi körbe, aki újra visszahozná, ami 2003 óta amortizálódik évről-évre más-más mértékben.

SpiritoJuve 2025.01.06. 00:53:21

@Attilio79: 2003ban nyertünk egy BL döntőt. Csak a Milan vitte haza a trófeát mert Nedved kisárgázta magát a döntőre.

Attilio79 2025.01.06. 00:54:46

@SpiritoJuve: 2003-ban halt meg az öreg, ahogyan írtam, nem a csapat teljesítményéről beszéltem!

Shyr Kahn 2025.01.06. 06:06:46

Melyebb vedelmi keret nelkul ez nem fog menni. Vlaho lecserelese pedig jogos volt. Rengeteg helyzetet puskazott el es Gonzalez mar megmutatta, hogy technikailag joval jobban kepzett jatekos, aki a bejovetelek soran rendre veszelyes volt eddig. Arrol nem tehet, hogy a kontrazast fel kellett adnunk, mert a masodik gol utan a Milan beallt hatra, igy nyilvan O is kevesbe tudott ervenyesulni.

A gyozelemre valo ehseg sztem nem tanithato, hanem sokkal inkabb a jatekosok motivalhatok es belehajthatok ebbe. Senki sem vitatja, hogy ennek Conte a nagy mestere. Motta masban jo. O egy uj generacios edzo, ami nem jelenti azt, hogy rosszabb lenne, csupan mas... mint ahogyan a fiatalabb jatekosok is masok. A jatekosoknak kell felfogniuk, hogy hol jatszanak es a gorcsosseget (ami lathatoan tenyleg van, ezert is kapjuk a golokat) ki kell loniuk a fejekbol valahogy. Ez nem konnyu dolog, kulonosen ma nem az.

A mai generacio mar nem ugy gondolkozik, mint azok, akik nyilatkoztak. A ferfiassag es tokosseg a regebbi korokban ott volt minden olasz jatekosban. Ma - csakugy, mint a nyugati vilag nagy resze - ez hanyatloban van es ezert nem feltetlenul tud mukodni az, amit a regiek megszoktak. De cafoljanak rank es mutassak meg edzokent mit tudnak kezdeni a mai jatekosokkal.

Rocky80 2025.01.06. 06:10:17

@Shyr Kahn: jó volt ezt olvasni először ma reggel...

Egyetértek, nem is tudom mi kéne ehhez a melóhoz: sportpszichológus talán? Mindenki mindent felejt ennél a klubnál ettől a mellénytől.

Shyr Kahn 2025.01.06. 06:46:38

@Rocky80: Egy jo sportpszichologus sosem art. Manapsag ez nehez kerdes. Sztem eppen ebben allnak jobban mondjuk a del amerikaiak. Kicsit vadabb vilag van ott, de a veglet is jobban megtalalhato es mernek orulni is. Mindenesetre az elobbi miatt a tokosseg (ami sokszor szokatlanul es agressziven fest, ami persze igaz is valahol... pl a Copa-n, amikor Darwin Nunez bunyozott a kolumbiai szurkolokkal a nezoteren) ott meg mindig megvan. Nem veletlen, hogy a del amcsi jatekosok egy resze meg mindig az egyik legjobb jatekosanyag, hiszen eleg agilisek es megis eleg oromteliek ahhoz, hogy kihozzak magukbol a legtobbet. Persze van kivetel (manapsag a brazilok vergodnek kicsit), de pl Kolumbia, Uruguay es Argentina egy kincsesbanya meg mindig.
Jo lenne, ha az olasz kultura kicsit visszaterne a gyokereihez, ami nem is tudom lehetseges-e rovid tavon. Talan mar hosszabb tavon sem az.

ggbuffon 2025.01.06. 07:23:16

@Attilio79: Cambiaso befert volna..aha :D

Kivancsian varom h a 90es evek Juventusaba kinek a posztjan..

De a 2010es evek Juventusaba se lett vna sehol, max a padon.

Semmi extra a csavo, vedekezesben fegyelmezetlen, tamadasban sem hatekony.

Betudod tenni jobbra is meg balra ia. Kb ez az egyetlen skillje. Na meg Motta nagy taktikai huzaskent neha beviszi a kp kozepere ami eleg ritkan sul el jol, vagy tesz hozza extrat.

En az o vedomunkajaban eleg sok problemat latok, a tulsztarolasaban kicsit Chiesa effektet erzek.

Apropo Chiesa: okos dontes volt eladni, a Poolba meg akkor sem kuldik palyara ha eg a haz. Az o karrierjenek kb vege van.

ggbuffon 2025.01.06. 07:27:56

@Rocky80: ha az exInteres Mottatol varjuk a Juve identitas elovarazslasat, hat akkor a baj sokkal nagyobb mint gondoltuk.

A csavo meg mindig azt hiszi h Bolognaban van.

Shyr Kahn 2025.01.06. 07:36:00

Az uj pletyi az, hogy Vlaho mar lehet Januarban tavozhat egy Kolo Muani csereugylet reszekent. Nem ismerem sajnos annyira ezt a sracot, szoval nem tudom. Ha a fizuja csupan a fele es tud annyit, mint Vlaho, akkor papiron nekem ok. Eddig vedtem Vlaho-t, de a fizuigenye sztem irrealisan sok... mar az is nagyon sok, amit keresett par eve, nemhogy az igenye. Ha jol latom a PSG-nel (a padon csucsulve), Kolo Muani keresete heti € 174,808, mig Vlahovic-e jelenleg € 249,231. A P$G ugyis tudna neki perkalni annyit, amennyit szeretne, szoval neki is win-win szitu, ha mar annyira penzehes, mint ahogyan az a hirekbol lejon.
Ha ezt nezem meg meg is erne... Valaki aki nezte ezt a sracot jatszani? Sajnos bennem nem maradt meg a francia valogatottbol sem :S

venember83 2025.01.06. 07:37:46

@ggbuffon: az előzőleg a Milant irányító Allegri azért elsőre eléggé bevált, nem?

ggbuffon 2025.01.06. 07:44:39

@venember83: ha jol emlekszem ezt a munkat Conte vegezte el.

Ezert sem ertettem h miert Allegrit hoztak anno epitkezni.

Valszeg Motta is ugyanez a tipus.

Attilio79 2025.01.06. 08:10:15

@ggbuffon: Értő olvasás nulla: ott van, hogy: esetleg!
Belekapaszkodtál a mondandóm egyetlen szalmaszálába? Okos dolog, ja, nem.
Nem kívánok senkit meggyőzni semmiről.

Shyr Kahn 2025.01.06. 08:29:28

Egyebkent Darwin Nunez is ott van az atadolistan, aki szinten nem keres tul sokat es bar iden gyengusz a Poolban, de egyebkent nem erzem rosszabbnak Vlahonal. Ha mar csere, akkor Vlaho mehetne Chiesa utan es az Uru johetne hozzank.

venember83 2025.01.06. 09:08:59

@ggbuffon: nem, nem, Del Neri és Zacch munkája érett be későn. :)

MaxAllegri 2025.01.06. 09:13:00

@Rocky80: Igen, teljesen jól leírtad, nem tudják kitől megtanulni a “Juve DNA-t”, így ha ez a játékosokban nincs meg, legalabb ide lehetett volna hozni egy Conte-t, aki át tudta volna adni ezeket az értékeket. Nem egy amatőr csodaedzőt, akinek sosem volt köze a csapathoz…

Joachim21 2025.01.06. 10:02:53

@Leram7: Milikre lecsapott a J-medicval, újabb 2 hétig nem lesz bevethető. :D :D :D

J-medicallal kapcsolatban egyébként már Sarri is komoly kétségeket fogalmazott meg, de azóta is ugyanaz a két semmire kellő vezeti. Az orvosi részleg vezetője Luca Stefanini és a csapatorvos Marco Freschi.

kidelpiero 2025.01.06. 11:03:31

@Shyr Kahn: nem tudom ki ez a srac, de siman jo uzlet.

delpi0823 2025.01.06. 12:25:53

@Shyr Kahn: A szerb piacierteke 2szer nagyobb mint a franciae,es ket evvel fiatalabb.Nem hinnem hogy ez a csere annyira jo otlet lenne.Kolo Muani a Frankfurtba nagyon jo volt,de miota a psgbe igazolt nagyon nagy lejtmenetben van.Nunez sztem meg borzaszto helyzetkihasznalas tekinteteben,meg a szerbtol is sokkal rosszabb,nem hinnem hogy ra lenne szuksegunk.En egyertelmuen ha Vlaho tavozna Jonathan Davidre mennek ra.De egyertelmuen kell egy csatar de ha Vlaho tavozik,akkor ketto januarban,mert Milikkel nem lehet szamolni,de ez mar a vezetosegnek is feltunhetne...........Zirkzet valahogy jo lenne elhozni kolcsonbe.

SpiritoJuve 2025.01.06. 13:35:01

@delpi0823: Én Gyökeres Viktorra szavazok csak Danilonak meg Luiznak fel kéne venni valami símaszkot és kirámolni valami bankot Torinoban XD

De viccet félretéve, igen, tényleg kellene valami változtatás azon a poszton, de van egy olyan érzésem hogy az is csak tüneti kezelés lenne mert a valódi problémát nem oldaná meg, amiről már beszéltünk itt a többiekkel.

@ggbuffon

Nem, nem hiszi azt hogy Bolognában van. Egyszerűen csak nem tudja kezelni azt hogy ide kevés a futballfilozófiája mert a fő probléma az, hogy nagyon nehéz ez a mez még mindig a játékosoknak.
Ugyanakkor van 1-2 húzása amit én sem értek. Koopmeiners-t pl még mindig nem tudja használni. Ő azt mondta azért játszatja mélyebben mert jobban látja a játékot. Ez nettó hülyeség mert erre ott lenne Locatelli hogy elosztogassa a zsugát. Ő meg amúgy se azért van hogy gólokat szerezzen.

Yildiz-ről meg halvány lila gőzöm nincsem miért gondolja azt hogy neki a szélről befele indulva kell megbontania az ellenfélvédelmét amikor a kisgyerek egy klasszikus 10-es és pont. De csak erőlteti. És még van sok kérdőjel a fejelmben Motta focijával kapcsolatban. Azaz annyira sok nincs, de akkor úgy mondom hogy inkább az hogy miért erőlteti ezzel a kerettel amikor láthatóan teritett betli....Na mind1, ő tudja...

alexGicamo 2025.01.06. 14:38:24

@SpiritoJuve: Az utolsó gondolatodat különösen adom !
De mondjuk ezt Chiello is megtehetné ( tudom, nem ez a dolga ) ...

Andras74 2025.01.06. 14:40:45

@ggbuffon: ki várta? Én biztos nem. Nem Juventus kompatibilis edző.

alexGicamo 2025.01.06. 14:53:51

@SpiritoJuve: Osztom !
Vissza az identitást ! Bárhogy ! Bármi áron !
Ez lenne az első és legfontosabb lépés !

gomorra21 2025.01.06. 15:07:54

@SpiritoJuve: "Koopmeiners-t pl még mindig nem tudja használni. Ő azt mondta azért játszatja mélyebben mert jobban látja a játékot. Ez nettó hülyeség mert erre ott lenne Locatelli hogy elosztogassa a zsugát. Ő meg amúgy se azért van hogy gólokat szerezzen."

Koopmeinersnek mindig az a pozíció a rossz, amiben éppen játszik. Mit kellene vele játszatni, hogy igazán meghatározó, meccseket eldöntő játékos legyen? Gyenge mentalitású, kétdimenziós középpályásnak tűnik. Jók az adottságai, de alkalmatlan egy határozott, kreatív, vezetői szerepre. A zebramezes Vidalt pakolászhattad bárhová a pályán, sosem tűnt ilyen fogalmatlan, puhap*csű játékosnak. A régi juvés Pogba detto.

Forzalex78614 2025.01.06. 15:11:49

@delpi0823:
A piaci értéke és a fizetése nélkül nincs arányban a teljesítményével. Megkérem kockáztatni a tudásával.
A szart szarért csere fele fizuért, ilyen anyagi körülmények között jól hangzanak.
Viszont a szerb csodálatos munkája mellett még az is baj, hogy igazi cseréje sincs.

Forzalex78614 2025.01.06. 15:14:33

@Forzalex78614:
Jó ez a szótár bakker....
Szóval ez a kutyaütő viszi csak a pénzt és még röhög is rajta.
Meg merem kockáztatni, hogy a tudása sincs arányban.

Leram7 2025.01.06. 15:20:42

@Shyr Kahn: Darwin Nunez a világ legnagyobb helyzetkihagyója.
Amíg a poolban van, hogy 20-25 helyzet van meccsenként, addig nálunk 10-15.

@Joachim21: durva, néztem a transfermarkton már jan 31ig sérült.
Az előző knee injury volt, de ez most calf injury :(

Szerintem Milik már off a szezonra.

@Rocky80: Én szerintem az a fő gond, hogy rengeteg a fekete és a többségük ostoba a focihoz (is) és csak a testi adottságaikkal, izomzatukkal, erővel tűnnek ki.

Azt hogy mit jelent szeretni egy klubbot, annyit tesz számukra, hogy azt szereti amelyik a legtöbbet fizeti neki. Tisztelet a kivételnek.

Képesség, kemény munka, sok edzés, gyakorlás és mindent beleadni a csapatért.

Ehelyett hülye hajak, magamutogatások, extra fizetések, gucci és lui vutton majomcuccok, sportkocsik a fókuszban. A csapat másodlagos.

kidelpiero 2025.01.06. 15:32:18

@SpiritoJuve: tok jokat irsz, de sztem Locatelli is alkalmatlan a labdak osztogatasara, o egy jo vedekezo kozeppalyas, semmi tobb

Shyr Kahn 2025.01.06. 15:46:51

@gomorra21: Teljesen egyetertek Koop-al kapcsolatban. Nem igazan erzem, hogy mentalisan felnott volna a Juventus altal elvart szintre. Ez abban is felmerheto, amikor rendszerint a karmesteri feladatkoreben lassitja a kontratamadasinkat/tamadasainkat, akkor amikor nem kellene. Meg adnek neki idot az ev vegeig, de amolyan Krasic fele erzesem van vele kapcsolatban.

@Forzalex78614: Nekem is ez az erzesem. Ha Kolo Muani nem annyira volt rossz jatekos a Frankfurtban, akkor lehet benne valami. A joval alacsonyabb fizuja miatt en orulnek egy cserenek.

@Leram7: Darwin Nunez-nek egy jo valtasra lenne szuksege, mert kepessegekben nem rossz jatekos es technikailag sem ugyetlen, de rendszerint cserekent lep palyara. Klopp alatt azert jobban ment neki. Nem olyan rossz jatekos O es a fizuja is kisebb, mint a szerbe.

ggbuffon 2025.01.06. 18:00:15

@SpiritoJuve: többször mondtam már, h sztem a modern foci csodje ez a labdabirtoklos himihumi kombinalva az 1 centeres jatekkal.

Remelem ezis kimegy a divatbol a francba. Mennyivel jobb elmeny volt a klasszik csatarparosok jateka. Illetve ha az egyik forman kivul volt meg mindig ott volt a masik.

SpiritoJuve 2025.01.06. 19:49:27

www.youtube.com/watch?v=oWY5rXQslt8

Ez volt az a meccs emlékszem ami után napokig be voltam rekedve:D Azt nagyon bírtam még amikor évek múltán Del Piero oktatta le a Madridot. Aztán jött 2012 :( ...
www.youtube.com/watch?v=XenBS824ByA

Utána pedig a sikerkorszak. Aztán szépen lassan elfogytak a régi játékosok mind egy szálig. Voltak jó periódusai a csapatnak azért utána is, de a Juventus mint jelenség az néhány éve teljesen eltünt. Ezt kell valahogyan visszaszerezni.

JeetTrader 2025.01.06. 20:58:59

@SpiritoJuve: mi sem egyszerűbb ezt visszahozni. A következő kvalitasok kellenek csupan: odaadás, kozduszellem, tehetseg, kemény munka és hűség.

Juvino 2025.01.06. 23:56:12

@SpiritoJuve: A "galaktikusok"...oriasi meccs volt! A masodik video pedig...meg most is megcsavarta a szivem.
Egyebkent tokeletesen igazad van, az identitas, ami mar regota elveszett, a legnagyobb problema! A mostani keretbol talan Locanak kene osszefogni a csapatot, mar csak a csaladi tradicio miatt is, de ő sajna alkalmatlan. Talan meg Fagio nohetett volna ki annak, de ahhh...Kellene egy olyan jatekos, aki olasz, Juventuno, van tartasa, a nezesevel t-34 tankokat tudna felgyujtani es barmi tortenik, ő ott allna,mint egy oriasi fa, akibe tudnanak kapaszkodni a tobbiek, illetve ha kell akkor odavag! A ligaban sem latok ilyet sajna, nem csak nalunk...

Rocky80 2025.01.07. 05:28:36

@Juvino: Gatti? Ezért is örültem amikor kapitány lett. Aztán azóta már volt Danilo is meg Loca is... Világ vicce ez is.

Rocky80 2025.01.07. 05:29:13

@JeetTrader: ezeket manapság bőkezűen osztogatják!

Rocky80 2025.01.07. 05:34:31

@ggbuffon: Guardiolas-túlgondolós divatlóf*sz ez, amit átvesz mindenki, aztán utána nem lehet mást látni. A tikitakával kezdődött ez az egész, aztán utána jött szépen sorban minden... Legalább akkora átok volt a csávó, mint amekkora áldás, de ez már egy új téma. De ugyanezt gondolom Roniról meg Messiről is, az UEFA meg az aranylabda szavazások akkor valamit nagyon elb*sztak.

Rocky80 2025.01.07. 05:35:18

Egyszer, ha jól viselkedtek, kifejtem!

XD

Rocky80 2025.01.07. 05:40:49

Nekem tudjátok mi volt a kedvencem? A Heynckes féle gyilok-Bayern! Na az mert egész más lenni és élmény volt nézni mint egy akciófilmet!

A tikitakának köszönhetjük az xG-t is, meg a kapuralövések hiányát is, meg ezeket az egyéb, modern divatirányzatokat. Szegényebbek lettünk általa, az a lényeg.

Rocky80 2025.01.07. 05:45:23

Kb élünk ebben a szuperhősfilm/remake/8. rész áradatban a filmművészetben is, eredeti ötlet nélkül; a Bayern meg volt az Elrabolva, vagy a Védelmező.

Na csak belementem kicsit! :-)

Rocky80 2025.01.07. 09:06:38

Amúgy ebbe bukunk bele: nekünk modern címer kell, modern foci kell, modern játékosok kellenek, meg közösségi média kell, meg modern, mai focit játszató edző kell, stb. stb. De mi van akkor, ha ez stílusidegen? Miért nem akarunk EGYEDIK lenni? Miért kell nekünk mindig, mindenkit követni?

Olyan divatos ez a szó manapság: követni, meg feliratkozni... Hát én senkit nem akarok követni, meg senkire feliratkozni, én a magam útját akarom járni. Ezt nem lehet? Nyilván nem azt mondom ezzel hogy konflisló módjára kell menni, csak ne csodálkozzunk rajta ha a nagy követésben elveszik a mi egyedi szépségünk, grintánk, identitásunk, múltunk, mindenünk. Nem jó uniformizáltnak lenni én azt mondom. :-)

SpiritoJuve 2025.01.07. 10:01:32

@Rocky80: "A Heynckes féle gyilok-Bayern!" Az félelmetes egy gépezet volt Robbenékkel. Barcát úgy kitömték hogy nem akart hinni az ember a szemének :D Az igazi régi, mindenféle sallangtól mentes dojcse célfutball bőrgatyás módra :D Gyilkosok voltak :)

Rocky80 2025.01.07. 10:33:41

@SpiritoJuve: kövezzetek meg de én szeretem a német focit meg a válogatottat! Ha megy nekik, akkor ezek igazi gyilkosok, támadófocival. Most is jók lesznek szerintem. Musiala is jó, Wirtz is extra. Jók.

venember83 2025.01.07. 11:02:05

@Rocky80: érdekes dolog ez. Sokan a győztes mentalitást hiányolják, s közben azon gondolkodtam, hogy ez tényleg hiányzik, viszont nem csak a játékosokból, hanem a vezetőségből is. Számomra az utolsó vezető, aki ezt megtestesítette, az Andrea Agnelli volt, aki mindent megtett a győzelemért. Két elveszített BL-döntő után komoly kockázatot vállalt CR szerződtetésével. Persze, nem jött be, ez vitathatatlan. Kicsit furcsa számomra, hogy hányan éltetik még most is Massimiliano Allegrit, s közben a scudettosorozathoz rendkívüli hozzájárulást nyújtó elnököt legtöbben a pokolba kívánják. Most meg a győztes mentalitás és tartás hiányát emlegetik.

Kives 2025.01.07. 11:58:46

Mostanában a mérkőzéseket és a kommenteket nézve két dolog merült fel bennem. Megírom, kíváncsi vagyok a véleményetekre.

1. Olyan hasonlóságot látok Motta és Allegri közt amit eddig még senki sem említett: egyikük sem egy nagy motivátor. Lehet, hogy mindketten nagy stratégák meg focifilozófia. Motta sokat pacsizik, meg ölelgeti a játékosokat, de semmi tüzet nem látok. Lehet, hogy idővel beérik Motta elképzelése, de szerintem kimagaslóan nagy edző nem lesz emiatt. Vagy, ha már kész csapathoz kerül, mint Allegri első időszakában. Sok esetben lehet ezen megy el 1-1 meccs döntetlenre, mert az edző nem tartja őket tűzbe még a 90 percekben is. Conte, Simeone féle kis izzás nagyon ráférne a csapatra. Ha csak a közelmúltben pl a Fior nem rúg a végén, Lecce nem rúg a végén, simán 4. lenne a Juve.

2. Nagyon sokan emlegetitek, hogy nincs meg a Juve szív, az identitás, a klub iránti odaadás. Ezt sajnos abszolút így látom én is. De így a saját klubbon kívül is körbenézve: szerintem ez már lassan teljesen kiveszik a mai labdarúgásból.
A Citybe szerintem senki sem klubhű, pénzért játszanak és ennyi. Realba mennek, mert baromi nagy a hátszél, és nyerik a sok BL-t sajnos. De nem hinném, hogy MBappe, vagy Jr. vagy Bellingham akkora klubhűség lenne. Barcában is a fiatal Yamal aki még nagyon szépeket gondol a klubjáról, de fiatalon felfedezték és kezdő, érthető hogy még így gondolkodik, de senki mást nem tudnék említeni a Barcából, hogy na Ő aztán igazi barcás. Liverpoolban Sala is minden évben eladási pletyka tárgya. Nincsenek már legendák. Nem hallani olyat, mint Del Piero, hogy "aláírom a hosszabbítást, olyan fizetést írnak rá amit akarnak". Sajnos lassan kiveszni látszik ez a sok szép és tiszteletreméltó dolog a fociból. Legalábbis én így gondolom.
Nem tudom, hogy lehetne visszahozni ebből valamit.

Üdv,

Leram7 2025.01.07. 12:45:53

@Rocky80: Én nem tudok kedvelni egy olyan nemzeti csapatot, akinek nincsen identitása és nem látszik benne a nemzet értéke. Régen én is szerettem őket.

A német válogatott egy része afrikai, más része török...

Most talán az olasz és a spanyol válogatott az ahol még valóban a hazájukat képviseli a játékosok többsége.

A franciák meg Griez és Rabiot viszsavonulása után...

gomorra21 2025.01.07. 14:02:39

@Kives: Jó észrevételek! Mondjuk szerintem elsősorban a pályára kellenének olyanok, akik fel tudják tüzelni a többieket, nekem megteszi, ha az edző olyan higgadt, mint anno Lippi.
Fel lett a csapat töltve játékossal évekkel ezelőtt, akik nem kötődtek a klubhoz, és pár év alatt eljutottunk oda, hogy nincsenek "szenátorok". Sajnálom, ha Danilo megy, mert benne még van rutin, ő látott meccseket. Ezek nélkül a játékosok nélkül nagyon nehéz elszántan játszani 90+ percet.
Jó lenne egy tüzesebb edzőt látni, de valójában sokkal fontosabb lenne, hogy a pályán ott legyen az a néhány játékos, aki érti a koncepciót, jól el tudja látni egyéni szinten a feladatát, van önbizalma, tekintélye.
Az a nehéz a jelenlegi szituban, hogy ha ugrik Motta, attól még nem lesznek ilyen szenátoraink, és a Juve újkori történetében nem is volt olyan, hogy hiányzott a legenda a pályán, aki rendet tenne. Ez pár éve van, és ebből nem biztos, hogy olyan könnyen ki tudunk lábalni. A mez súlya nehéz, az elvárások nagyok, miközben a csapat full tapasztalatlan.
Érthető, hogy megpróbálkoztunk egy Pogba 2.0-val, mert ha ő '22-ben egyből elkapja a fonalat, vele áthidalhattuk volna ezt a problémát, de sajnos könnyűnek találtatott.

Egyébként szerintem az identitás első körben nem is úgy merül föl, hogy mennyire tart ki a játékos a klub mellett jóban-rosszban. Mert ez már az expert fokozat. Első körben az identitásnak azt a részét kellene újra építeni, hogy egy nagycsapat vagyunk, akik mindig a győzelemért játszanak. Ebben még a keménytökű vándormadarak is tudnának segíteni, mint ahogy Vidal minden csapatában kérlelhetetlen volt. Erős karakterű, technikailag képzett, rutinos játékos kell a csapatba. Ez a hármas az idei Juventusban leginkább Bremerre volt igaz, bár a csapatra gyakorolt hatása neki is eltörpült a Chiellini szint mellett.

Kives 2025.01.07. 16:40:42

@gomorra21: Abszolút én is annak örülnék a legjobban, ha a pályán láthatnék meghatározó, egymást feltüzelő, egyéniségeket. Csak mostanában ugye az edző téma van nagyon előtérben, ebben gondolkodva írtam le ezt az észrevételt. Húú Lippi Mester ... de imádtam. Egyébként azt olvastam róla nemrég /lehet itt írta valaki/ hogy amilyen nyugodt volt, az öltözőben lekiabálta a fejeket, ha valami nem tetszett neki. :)
Figyelem az Arsenal-t mostanában. Szép utat járnak most be egy nagy mélyrepülés után. Szimpatikus Arteta munkája, sok fiatal tehetségből eljutott most oda ahol vannak. De nála is ezt látom, hogy olyan nyugodt laza típus. Talán ezért nem jut a csúcsra a mostani Arsenallal.

Jó lenne e tüzesebb edzőt látni? Inkább visszakanyarodok az első mondatodra: tényleg inkább jó néhány klasszis legyen. Én is inkább erre vágyom! :)
Tetszik amit írsz: Motta ide vagy oda, amíg nincs meghatározó játékos a pályán, nagyon nehéz lesz. Egyébként pedig nem tudom ki lenne most hirtelen leakasztható. Úgy hirtelen egy másik csapattól elhúzni valakit, mint ahogy a Milan tette? Vajon az egyből megoldás lenne? Nem tudom. Ezt senki sem tudja előre.

Újfent egyet értek: egy mindenek felett kitartó játékos ma már nagyon expert fok, ez bizony így van. Egyet értek, azt tényleg el kellene újra érni, hogy nagycsapatként tekintsenek ránk. Legyen meg a kellő tisztelet és félelem, ha a Juventusról van szó. Ezt abszolút támogatom. Ez tényleg egy jó kezdés lenne.
Szerintem az megvan, hogy győzni akarnak. Egyik másik bekapott gól után azért elég beszédes néhány játékosunk arca. Venezia 2. gólja után Yildiz elsüllyedt volna. Öngól után, Fior kései gól után is ... a Milan ellen a 11 -ig sokkal jobbak is voltunk. Valami hiányzik, valami még nem állt össze, lehet tényleg a mez nehéz sokaknak.

Nem látunk a falak mögé, de azért sok dolog szemet szúr ami ellen tenni kéne: sok sérült, a dekoncentráltság, motiváció.

gomorra21 2025.01.07. 17:35:10

@Kives: az utolsó előtti gondolatra visszatérve: persze, mindenki győzni akar, inkább arra gondoltam, hogy van az, amikor a nagycsapat nem attól fél, hogy elveszíti a kötelező 3-ból a 2 pontot, hanem abból merít plusz energiát, hogy az ellenfél fél tőle. Kialakult az, hogy mi félünk a pályán. Amúgy ez ment tavaly is. Tőlünk mindenkinek belefér a bukta papíron, szóval tőlünk nem fél senki. Bármi történik, nekik elfogadható. Mi viszont az idő előre haladtával egyre jobban félünk, ha nincsen bebiztosítva a győzelem.
Szerintem ezekkel a játékosokkal ennek az egyik ellenszere az lenne, ha a csapat érezné, hogy van B-terv. Az edző ezzel segíthetne a leginkább a csapat tartásán. Amikor az inter ellen Yildiz a padon volt, az egyfajta B-terv volt, illetve amikor Locatelli a Cagliari ellen a védelemben játszott, Koop meg a középpályán, az szintén adott egy taktikai előnyt a csapatnak.
Szóval Mottának ezen kellene a legtöbbet dolgoznia.
Egyébként meg az rohadt idegesítő, hogy egy kis taktikai változtatás mellett nyomtunk a Cagliari ellen egy 4-0ás győzelmet, aztán visszatértünk a kiismerhető, szürke taktikához, amivel korábban megdöntöttük a döntetlen rekordot.

Shyr Kahn 2025.01.07. 17:54:07

@Kives:
Carlo Ancelotti egy tokeletes pelda arra, hogy mikent lehet a Conte fele motivatori edzoi oldal ellenkezojet kepviselve jo csapatokat epiteni es sztem Motta eppen ra hajaz sok tekintetben.
Az valoban igaz, hogy Allegri es Motta sem motivatorok, de teljesen masok egyebkent. Allegrire sok jatekos panaszkodott es balhezott ossze vele. En nem igen lattam/latok ilyet Motta eseteben. Sztem O jatekosbaratibb, ezert is erzem kozelebbinek a parhuzamot Ancelottival, aki szinten zenesz ebbol a szempontbol.
Ancelotti nalunk nem volt szuper sikeres fiatal edzokent, aztan a Milannal mindent megnyert es olyan uj rendszereket hozott be, mint a rombusz kp, majd a Pirlo fele regista poziciot is O altala ismerte meg elsosorban a vilag. Motta is hasonlo a 2-7-2-es filozofiajaval es nehany ujitassal, amit a Bologna-nal elkezdett, de tole is varok meg egy-ket nagyobb otletet. Remelem meg a Juve edzojekent sikeres lesz es nem latjuk majd ugyanazt az utat bejarni, mint amit Ancelotti bejart utanunk.

Shyr Kahn 2025.01.07. 18:07:19

Egyebkent sokat emlegettek Motta taktikaja kapcsan, hogy Gasperini es Mou volt ra a legnagyobb hatassal, de sztem erdemes kiemelni Ancelotti-t is, aki ha jol remlik a PSG-nel volt edzoje egy szezon erejeig es menedzsment szempontjabol lehetett ra hatassal. Mondjuk ez csupan az en feltetelezesem, de en latok parhuzamokat. Gasp peldaul lehet hatassal volt a taktikai felfogasara, de az oreg sosem apolt olyan kozvetlen kapcsolatot a jatekosokkal, mint Motta es igy ebben egyertelmuen Ancelottihoz kozelit inkabb.

Kives 2025.01.07. 18:40:59

@gomorra21: osztom a véleményed.
Nekem a B opció egy formációváltás lehetne. Az rendben van, hogy váltogatja a játékosok posztját, de a formációhoz nagyon ragaszkodik Motta. Bár tény, hogy sok jó edző szintúgy ragaszkodik a saját felállásához.

@Shyr Kahn: eszembe jutott nekem is Ancelotti. Őt valahogy nem szeretem. :) Amikor nálunk volt Del Piero sokszor padozott Ibra miatt, szóval itt elásta magát. De valóban a nyugalom szobra.
Igazából úgy akartam érteni, hogy egy közös dolgot fedeztem fel Allegri és Motta között. De én sem tartom őket amúgy hasonlónak. Bocsánat, ez lehet nem jött át. Motta valóban ez a mindenki barátja edzőnek tűnik ... nem tudom, hogy ez ilyen szinten jó e vagy rossz e. Majd meglátjuk. :)
Hasonlóan ugyanazt kívánom, amit írtál! Legyen sikeres, de főleg a Juventus!

Kives 2025.01.07. 18:47:39

@Shyr Kahn: Picit kutakodtam ... Ancelotti a Milánnal tényleg nagyot mutatott. De azért a többi klubbal nem volt akkora nagy durranás. Jó a Real az mindig is Real.

Így az utolsó BL döntőnkre gondolva ... azt a felállást nagyon el tudnám most képzelni. 1 ék mögött a 3 támadó. Azzal a felállással nagyon nagyot ment a csapat abban az évben. Eléggé adja magát ez a felállás most is szerintem. Higu mögött Mandzsu - Dybala - Cuad. Igaz annak a csapatnak betonbiztos védelme is volt.
Azért megnézném most is. Mivel 1 szem csatárunk van, de támadó szellemű játékos akad bőven. Thuram + Loca lehetne védekező közép, sajnos az kell mondani, hogy a 4 védő meg aki épp talpon.

Shyr Kahn 2025.01.07. 18:55:16

@Kives: "Amikor nálunk volt Del Piero sokszor padozott Ibra miatt, szóval itt elásta magát. " - osszekavartad Capello-val. Ancelotti ket szezonban volt nalunk 99-01 kozott. Ibra Capello szerzemenye volt 2004-ben. Del Piero 98-ban szerzett egy kokemeny serulest es egy evre ra tert vissza, de jatszott Ancelotti csapataban ebben a labadozo idoszakaban, amikor is nem ment neki igazan jol. Igazabol Anceloti sok bizalmat szavazott neki, de
a serules utani formaja miatt sokat szallt be a padrol. Mind a ket szezonban masodik lett a Juve (elobb a Lazio, majd a Roma elleneben), ezert Ancelotti-t menesztette az akkori vezetoseg 2001 nyaran.

gomorra21 2025.01.07. 18:56:29

@Shyr Kahn: végülis mindegy is, hogy ki volt rá igazán nagy hatással, ha nem képes a csapat színvonalát megemelni, illetve az elméletet átültetni gyakorlatba. Ancelotti pont egy rugalmas pali, szerintem neki ez az egyik legfontosabb tulajdonsága, Motta meg elég merevnek tűnik, aki ragaszkodik ahhoz, amit lerajzolt a kis kockás füzetébe.
Bájos volt nyáron nézni ezt az ölelgetést közte, meg a játékosok között, de szerintem mindenki jobban örülne, ha Gasperinihez hasonlóan leoktatná a játékosoknak a győztes taktikát.

gomorra21 2025.01.07. 19:07:56

@Kives: én amúgy elfogadom, hogy ragaszkodik a saját focijához - egy bizonyos kereten belül. Mert tudtommal neki a két-két játékos a szélen a lényeg: 2-7-2. Ezen belül van mozgástér. A két szűrő előtt Koopmeiners az nem tud gyors játékot eredményezni. Ezt kellene elfelejteni.

Mottával ugyanaz a baj, mint tavaly Allgerivel. Nem megy a játék, nincs ötlet a középpályán, alapvetően szabad kezet kapnak a játékosok a támadásépítésben, nincsen terv, és ... a következő meccsen minden változatlan. Ugyanaz a kezdő, ugyanaz a reménytelen foci. Egyébként nézhetőbb, mint az Allegri féle, de a fejlődés hiánya az igazán frusztráló elem.

Lehet sz@r meccseket játszani, de hogy zsinórban, változtatás nélkül nyomjuk a semmit, az nehezen védhető.

Shyr Kahn 2025.01.07. 19:15:03

@gomorra21: Emlekszel, hogy Yildiz jatszott azert kozepen es probalkozott Koop hatul jatszatasaval? Mi a helyzet McKennie uj feladatkorevel. Weah es Gonzalez 9-eskent jatszatasaval? Loca belso vedokent? Ezeknek a valtoztatasoknak a tobbsege nem sult el rosszul. Nekem ezekbol nem ugy tunik, hogy merev edzo lenne. Pontosan ellenkezoleg. Sztem Gasperini egyik legnagyobb erossege es egyben hatranya is, hogy a jatekosokkal nincs jo kapcsolata. Ez Guardiola-ra is igaz.
Ancelotti jatekos kozeli felfogasa egyertelmuen jobb menedzsmentrol arulkodik, mert a legfontosabbak a jatekosok a kirakoban, ezert erdemes veluk jo kapcsolatot apolni... olyat, amiben erted jatszanak es nem alattad, ha erted mit akarok kifejezni.
Yildiz olelese a golja utan is beszedes. En alapvetoen ennek a filozofianak a kepviseloit szeretem, mert a mai jatekosok hosszabb tavon tobbet adnak az ilyen edzoknek.

Shyr Kahn 2025.01.07. 19:21:35

Az utanpotlasnevelesrol ne is beszeljunk. Ahogyan Ancelotti fejezte ki a konyveben, valami hasonlokeppen: terrorral lehet sokat kihozni a jatekosokbol, de csupan rovid tavon. Hosszu tavon nem tudjak magukat tovabb tolni egy pontnal es elfogy a diktaturabol fakado lendulet. Lasd Conte - aki ennek a brutalis motivatori oldalnak a talan legjelesebb kepviseloje - is 2, maximum 3 szezonokat tolt el egyes kluboknal, ami nem veletlen. Lehet magas fokon egni, lehet gyorsan eredmenyeket kisajtolni a jatekosokbol, de ezzel egyutt a kieges is gyorsan jon. A fiataloknal a kieges pedig egyenlo azzal, hogy nagyon konnyen felhagynak a sporttal, akarmilyen sportrol is beszelunk, ezert az utanpotlas neveles egyik legnagyobb bajtevoi azok az edzok, akik terrorral probalnak meg eredmenyeket elerni. Volt ilyen edzohoz szerencsem. Nem mondom, hogy rossz edzo volt, de tullott egy ponton es a sracok nem tudtak mar mit kell jatszaniuk. Azon a ponton tul mar destruktiv volt amit csinalt es a csapat leszalloagba kerult. A sracok felelembol jatszottak csupan es egy ido utan nem mertek kerdezni sem, csak bologattak, ha ertettek a kovetelmenyt, ha nem.

Kives 2025.01.07. 19:22:35

@Shyr Kahn: igazad van. Az Ibra részt már nem néztem meg, hogy mikor jött. Sajnos a 98 -as sérülésre emlékszem. Talán az Udinese ellen volt. Nagyon nagy kár. De így is csodálatos karriert futott be a LEGENDA.
Nekem úgy rémlett, hogy másfél év után tért vissza, és még Lippi előtt volt ez. De igaz ... Ibra csak a 2003 -as döntő után volt. Köszönöm a pontosítást! :)

Shyr Kahn 2025.01.07. 19:25:06

Egyebkent neha KELL, hogy duhos legyel a jatekosokkal, de ez nem lehet tul sokszor, kulonben egy ido utan nem lesz hatasa annak, amit csinalsz. Nem azt mondom, hogy ennek nincs letjogosultsaga. Ancelotti is dobta mar meg Ibra-t az oltozoben (csakugy mint SAF Beckham-et), de Ibra ettol meg a vilag legnagyobb edzojenek nevezte es jobarati kapcsolatban vannak a mai napig is.

Shyr Kahn 2025.01.07. 19:28:48

@Kives: Semmi gond, nincs mit ... a memoria megkopik. En is sokszor emlekszem rosszul dolgokra.
Ha 98-ban nincs az a serulese, meggyozodesem, hogy aranylabdat nyer, de igy is - egy Juve szurkolo szamara, aki Ot figyelve nott fel - Pinturicchio a legnagyobb egyertelmuen.

gomorra21 2025.01.07. 19:37:52

@Shyr Kahn: a baj, hogy ezek próbálkozások maradtak. Valamiért rögeszmésen tér vissza ahhoz a felálláshoz, amit valamikor nyáron megálmodott. Abban megegyeztünk, hogy Koop nem az a játékos, aki fazont szab a játékunknak. Hátrébb került, hasznosabban játszott. Aztán Motta visszarakta. Locatelli védelembe húzása zseniális húzásnak tűnt. Mint Allegri Emre Cannal. (Locatelli világbajnok lenne a Bonucci féle osztogató-söprögetőként.) Yildiz középen, végre! A sok gyenge meccs után akkor megnyugodtunk, Motta tud változtatni. Erre a következő meccstől jött vissza az alapfoci.
Nem az a baj, hogy nincsenek jó ötletei, hanem hogy dogmatikusan ragaszkodik ahhoz, amihez nincsenek meg a játékosok. Na ebben nagyon nem Ancelotti.
Gasp és Guardioli között van egy elképesztően nagy különbség: a pénzügyi háttér. Ott bárki megvehető, és bárki pótolható (kis túlzással).
Gasp lehetne jófej, de akkor nem itt tartana. Akkor Koopmeiners mellett elment volna Lookman is, és most kapaszkodhatnának valahol a 10. hely környékén. Gasperini nem volt jófej sem Koopmeinersszel, sem Lookmannal. Se senkivel. Neki korrekt játékosokból kell kihajtani a zsenit. Nem lehet kellemes Gasp csapatába tartozni, cserébe ott a dicsőség: a BL-ben is, a bajnokságban is ott lehetnek a végelszámolásnál. Ha jobb kapcsolatra törekedne, nem hiszem, hogy az Atalanta játéka javulna. Nincsen hova. Ez innen már csak gyengülni tudna.

Shyr Kahn 2025.01.07. 20:30:18

@gomorra21: "Abban megegyeztünk, hogy Koop nem az a játékos, aki fazont szab a játékunknak. Hátrébb került, hasznosabban játszott. Aztán Motta visszarakta." - Sztem Koop semmivel sem volt hasznosabb hatul, ezert is kerult vissza elore, mert ott hatul Loca es Thuram a ket legerosebb alternativa. Mind a ketto jobban jatszik ott, mint Koop.

Ami a jofejseget illeti, nem hatartalan jofejsegrol beszelek, hanem arrol, amit Ancelotti "Quite Leadership" cimu konyveben is olvashatsz. Ajanlom a konyvet, hogy megertsd miert irom, hogy - az egyeb edzokkel kapcsolatos hirek alapjan - Ancelotti jobban menedzseli a dolgokat, mint mondjuk Gasp, vagy Guardiola. Igaz... toluk is hianyozna egy-egy konyv, hogy atfogo kepet kapjunk, de sztem veluk kapcsolatban ilyen konyv nem fog keszulni, mert nem sok jatekos irna roluk hasonloan jokat. Alapjaban veve nekem a jatekosok nyilatkozatai is tetszenek Ancelotti konyveben. Szinte mindegyikuk a vilag egyik, ha nem a legjobb foci menedzserenek neveztek Ot. Ibra, CR, Nesta, Maldini, John Terry, Beckham esatobbi. Azt hiszem mindannyiuk barati kapcsolatot apol vele a mai napig. Nem is tudom melyikuk irta a konyvben, hogy Ancelotti-ert jatszott a csapat teljes gazon, mert tudtak, hogy ha elveszitik, mint edzot, akkor jon valaki mas, akivel nem ugyanaz lesz a kapcsolat. Na ez az ami nagy szo. Foleg egy olyan latszolag taplonak tuno jatekostol, aki merhetetlenul makacsnak is tunik a velemenye kapcsan, mint Ibra. Az az igazi "fonok", akiert odaadassal jatszol es nem akinek a parancsara jatszol, a karriered es penzed erdekeben.

gomorra21 2025.01.07. 21:02:19

@Shyr Kahn: tudom, ezt legutóbb is írtad, hogy szerinted sem Koop, sem Yildiz nem játszott jól a Cagliari ellen, de legalábbis nem játszottak jobban, mint általában. Szerintem a sok döntetlen után azért felvet kérdéseket, hogy miért verünk 4 góllal egy csapatot. Szóval a józan paraszti ész azt diktálja, hogy ilyenkor, ha nemhogy katasztrófa nem érte a csapatot, de valamiért kifejezetten jól sült el a meccs, érdemes tovább tesztelgetni a játékosokat az új pozícióban.
Az már kirajzolódott hogy a center mögött Koopmeiners félember. Az nem rajzolódott ki, hogy egy sorral hátrébb is rossz lenne. Egy félmeccses próba volt, és az eredmény a legrosszabb esetben hasonló, mint amikor trequartistát játszik. Yildizre azt írtad, hogy a gólt ugyanonnan lőtte, mint amikor a szélen játszik. Oké, akkor majd kimozog a szélre középről, ha a helyzet úgy kívánja. Annyira adja magát, hogy az új poszton játszatásnál is kell türelem, nem csak a kispadon. Ha pedig folyton visszatérünk egy olyan felálláshoz, amivel irreálisan sok pontot veszítettünk eddig, akkor az edző merev, rugalmatlan, rögeszmés.

Világos, rossz volt a részemről a "jófej" szó használata, mert az félrevitte a mondandómat. De azt tartom, hogy nagy érdem az, amikor egy edző (Ancelotti, Zizou) képes a legnagyobb sztárokat szépen összeterelni, kibékíteni, feszkó nélkül csatasorba állítani. De Gasperini egy másik ligában játszik. Az ő kerete nincsen arányban azzal a focival, amit játszat. Persze, Ancelotti játékosai biztos nagyon szépeket nyilatkoznak az öregről, elhiszem. Nagy nevek, és van könyvük a könyvesboltban.
Gasperini játékosai közül kinek a könyvét szeretnéd elolvasni? Ilicic? Gollini? Criscito?
Valószínűleg Gasperini filozófiája megreccsenne a Madridban, de kötve hiszem, hogy Ancelotti képes lenne Atalanta szintű minőségi focira egy hasonló értékű csapattal. Szerintem ez összefügg a rendszerrel, amibe Gasp ha kell, erővel nyomja bele a játékosokat.

Shyr Kahn 2025.01.07. 23:04:52

@gomorra21: "Ha pedig folyton visszatérünk egy olyan felálláshoz, amivel irreálisan sok pontot veszítettünk eddig, akkor az edző merev, rugalmatlan, rögeszmés." - sztem ebben az esetben csupan a probalkozasok utan belatja, hogy az amit eredetileg feltett a palyara jobban mukodik. Nem bizonyult eredmenyesebbenk mas felallasban sem a csapat, pedig probalkozas volt ilyen, meg olyan iranyokba. Szoval szimplan maskent latja mint te, de ettol meg nem rogeszmes (hiszen probalkozott ezzel azzal... akkor lenne rogeszmes, ha meg sem probalna mast), csupan maskent gondolkozik. Tovabbra sem erzem, hogy barmelyik pozicios probalkozas Yildiz, vagy Koop kapcsan jobb lenne. Legutobb Yildiz a masik oldalon jatszott es nem kozepen es ott is volt egy rakat helyzete (no meg egy golja). Ahogyan irtam Yildiz nem tud labdakat osztogatni es igy trequartistanak nem jo. Az amit ti akartok latni az egy seconda punta. Abban a szerepkorben is kell a passzbiztonsag es az neki nem a legerosebb skillje, de egy amolyan masodik csatar korben en is el tudnam kepzelni. Nekunk ilyen szerepkorunk nincs jelenleg es amikor legutobb volt, mindenki pozicioidegennek titulalta Dybala-t. Yildiz kapura torni, cselezni, futni es kapura loni szeret.
"Nagy nevek, és van könyvük a könyvesboltban." - a paraszt modon viselkedo Ibra miert nyilatkozna Ancelottirol baratkent, amikor irhat egyeb szep dolgokat is rola a nelkul, hogy a vilag legjobb menedzserenek hivna? Hiszen volt neki eleg mas edzoje es megis... nem hiszem, hogy ezt a reklamot betolna Ancelotti konyvebe. Egy-ket jatekos a konyvben azert nem ment ilyen messze a dicseretekkel, miert pont Ibra a kivetel? Tobb penzt kapott, mint mondjuk CR? Kotve hiszem.
"Gasperini játékosai közül kinek a könyvét szeretnéd elolvasni?" - Gasperini konyvet, amiben mondjuk Motta nyilatkozik rola tobbek kozott. De nem O volt az egyetlen nevesebb jatekos a csapataiban.
"Valószínűleg Gasperini filozófiája megreccsenne a Madridban, de kötve hiszem, hogy Ancelotti képes lenne Atalanta szintű minőségi focira egy hasonló értékű csapattal. " - Gasperini miota is dolgozik az Atalanta-nal? Rengeteg ideje volt es van neki, hogy otthonerezze magat. Maga Ancelotti irt a konyveben errol a pozitiv csaladias legkorrol, amit O is tapasztalt es kapott a Milannal. Amikor a vezetoseg folyamatos bizalmat szavaz neked, akkor eleg jol tudsz epitkezni, hiszen erzed, hogy nem tegnapra kell az eredmeny, hanem van idod atgondolni a dolgokat es a minoseget hosszu tavon is kiepiteni. Nagyopn keves edzo kap hasonlo lehetoseget.

kidelpiero 2025.01.08. 00:15:42

@venember83: nem latunk a kulisszak moge de kizartnak tartom h a harmincvalahany eves vajmi keves vezetoi tapasztalattal rendelkezo Agnelli epitette azt a Juvet. A vegere lehet h sokat tanult Marottatol, de erdekes modon a sikerek is szinte Marottaval parhuzamosan erkeztek es tavoztak...

gomorra21 2025.01.08. 01:23:26

@Shyr Kahn: nekem nem Yildiz helyével van a bajom, hanem Koopmeinersszel. Yildiz eddig mindegyik feladatkörét korrektül ellátta - egy 19 éves tehetség szintjén. Mindenhol képes villanni, de sehol nem képes a hátára venni a csapatot. De nem is a dolga.
Koopnak lett volna a dolga, de túl nagy rá ez a kabát. Nem érzem, hogy vele kapcsolatban az egy nyerő taktika, hogy erőltessük egy posztba, ahol nem megy neki, mert a végén mentálisan teljesen leépül, a csapat meg csúnyán lemarad.
Ha muszáj a trequartista poszt, szívesebben nézem ott Yildizt, de játszhatnánk 3 belső középpályással is, abban talán kevésbé sülne be a holland (az még Fagiolinak is jól működhetett volna).
A lényeg: ha nincsen trequartistánk, akkor akkor nincsen. Ha rugalmas az edző, akkor ezt be lehet látni.

"Gasperini miota is dolgozik az Atalanta-nal?"
Az edzők általában addig vannak egy kiscsapatnál, amíg le nem lépnek, vagy ki nem b@sszák őket. Sok kiscsapatos edző szeretett volna annyi ideig dirigálni, mint Gasp, csak hát nem jöttek az eredmények.

Ancelotti egy korszakos játékos volt, aki elég gyorsan emelkedett fel edzőként. Gasp sokkal rögösebb utat tett meg: középszerű kis játékos, majd hosszú ideig ifi edző. Amit ők Percassival felépítettek, annak nincsen párja.
Nem véletlen, hogy Ancelotti van jelenleg a világ legnagyobb lehetőségekkel rendelkező klubjánál. Ancelotti a sztáredző, és ez egy nagyon nagy dolog. De ő a karrierje során soha nem igazgatott a tophoz képest low budget csapatot sikeresen. Ancelotti kicsit csiszol a készen kapott gyémántokon, míg Gasperini csákánnyal jár a bányába.

Szóval a Juve szempontjából szerintem érdemes jobban tanulmányozni az Atalanta jelenséget, mert abból többet tanulhatunk, mint Ancelotti filozófiájából.

Shyr Kahn 2025.01.08. 01:58:02

@gomorra21: Ancelotti elso nagyobb csapata a Parma volt (elotte a Reggiana), ami nem volt eppen kivalo csapat, de O eleg jo eredmenyeket ert el veluk, igy keltette fel a Juventus akkori vezetosegenek a figyelmet. Ezt azert is irom, mert O is megmaszta a szamarletrat, de picit gyorsabban ert a legmagasabb szintre, mint mas edzok es ez valoszinuleg nem veletlen.

gomorra21 2025.01.08. 02:49:05

@Shyr Kahn: nem teljesen értem, hogy ezt miért írtad. Mindenki megmászott valamiféle szamárlétrát, még Zizou is a Castillánál. Ancelotti az Evertonnal bizonyíthatta volna, hogy képes sztárok nélkül is erőn felül teljesíteni. Nem sikerült. Ettől meg az egyik legnagyobb zseni, és egy sztárklub nem is akarhat jobb edzőt nála.

Igazából az állításom annyi volt, hogy Gasp olyan szinten maxolja ki az Atalantát, hogy nem látom, hogy az Atalanta reálisan tudna erősödni azzal, ha Gasp változtatna a játékosokhoz fűződő viszonyán. Az öreg mindenkinél jobban tudja, hogy miért működik olyan bitang erősen a csapata.

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1897) bajnokság (3532) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (81) EB (51) edző (976) elemzés (40) előzetes (892) Európa Liga (171) felkészülés (137) hírek (1700) játékosokról (10280) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2505) meccsek (4343) mercato (4286) nyilatkozat (7695) Olasz Kupa (335) összefoglaló (438) pletyka (4301) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (103) történelem (53) válogatott (181) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (307) video (229) Címkefelhő
süti beállítások módosítása