Arthur: "Pirlo és Ronaldo rengeteget segítettek"

arthur_benevento_ellen.jpgA Juventus brazil középpályása a spanyol Marca munkatársának adott hosszabb interjút, amely során természetesen téma volt az FC Barcelona otthonában aratott magabiztos győzelem is.

"Alaposan tanulmányoztuk a Barcelonát, s a stáb rengeteg időt töltött az erősségeik és a gyengeségeik analizálásával, így már tudtuk, hogy mi fog történni a mérkőzésen." - mondta Arthur a spanyol lapnak nyilatkozva.

"Meg akartuk szerezni az első helyet a csoportban, ezért három gólra volt szükségünk. Tudtuk, hogy nehéz lesz, de igazán hittünk benne, s a Juve kerete olyan minőségű, hogy bármit elérhetünk, amit csak célul tűzünk magunk elé. 

A mentalitásunk nagyon más volt, mint amikor Torinóban találkoztunk, mert tudtuk, hogy ha jól játszunk a Barcelona ellen, képesek lehetünk rá. Nagyobb intenzitással játszottunk, különösképpen az első harminc percben. A torinói mérkőzéshez képest legfőképpen pszichológiai téren történt változás.

Arthur első alkalommal térhetett vissza előző csapata otthonába, ahonnan nem éppen békével távozott.

"Nagyobbak voltak a hullámok a médiában, mint szerettem volna. Mikor felismertem, hogy távozok, azonnal szerettem volna lezárni a dolgokat. Nehéz volna megmondani, hogy a Barca rosszul bánt-e velem, de szerettem volna, ha másként alakulnak a dolgok. Most egy nagy klubhoz jöttem, hogy új irányokat vegyek."

A játékos nem tagadja, hogy nehezen ment a beilleszkedés az új közegbe, azonban rengeteg segítséget jelentett Andrea Pirlo jelenléte.

"Kissé sokat küszködtem, mikor megérkeztem, mert ez a játékstílus annyira különböző. Szerencsém volt, hogy egyszerre érkeztem egy olyan edzővel, mint Pirlo, aki az én pozíciómban játszott. Hatalmas tapasztalata van ezen a szinten, ezért csak annyit tehetek, hogy leszegem a fejem, s hallgatok rá."

A csapat tagjai számára hatalmas hajtóerőt jelent Cristiano Ronaldo profizmusa és hozzáállása.

"Meglepett, ahogyan dolgozik, annak ellenére, hogy valamennyit már tudtam róla, hiszen szóbeszéd járja a labdarúgás világában. Beszélik, hogy mit csinál, de első kézből megtapasztalni rendkívüli dolog. Vannak napok, mikor hajnali kettőkor érkezünk meg, mert késő esti mérkőzést játszottunk, s neki már a következő edzésen jár az esze. Ki tesz még így?

Viccelődve azt szoktam mondani neki, hogy beteg, de mit mondhat az ember valakinek, aki ennyi Aranylabdát nyert? Cristiano rengeteget segített érkezésem óta, mert ugyanazt a nyelvet beszéljük. Még azt is elmondja nekem, hogy mit egyek, de foglalkozik a többiekkel is, mindig próbál segíteni és hozzájárulni valamivel."

Az FC Barcelonánál Arthur együtt játszhatott a portugál világklasszis nagy vetélytársával, Lionel Messivel is.

"Először is mindketten bajnokok. Ebben a tekintetben Messi és Ronaldo azonosak. Az első pillanattól az utolsóig összpontosítanak. Mindig. Ha három gólt szereznek, már azonnal a negyedikre gondolnak. Soha sem kapcsolnak ki. Ez lenyűgöző, egyben motiváló is, mert arra sarkallnak, hogy a legjobb teljesítményedet nyújtsd.

Messihez viszonyítva, Ronaldo többet beszél és jobban rendelkezésre áll. Soha sem fordít hátat, ha valamelyik csapattársnak szüksége van rá, s ezzel hatalmas elszántságra ösztönzi. Úgy edz, mint egy állat, nem ismeri a szünet fogalmát, s mindig bátorít, hogy tudásod legjavát nyújtsd. Azt is megmondja, mit egyek. Semmit sem bíz a véletlenre."

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr4316329754

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bartender 2020.12.12. 20:55:02

Figyeljetek meg, par ev es Ronaldo valamelyik csapat-sanszos, hogy a mi csapatunk- padjan fog ucsorogni edzokent. Ha valaki, hat o nagy motovator lesz.

venember83 2020.12.13. 07:00:35

@bartender: sajnos (?) a kimagasló játékosok a legritkább esetekben lesznek jó/nagyon jó edzők. Emiatt (is) féltem Pirlót is.

bartender 2020.12.13. 12:44:17

@venember83: Ez igaz, de nem felejtem el ahogy Ronaldo a portugalok EB gyoztes dontojeben serulese utan iranyitotta a tobbieket a szovetsegi kapitany helyett kb. Nem volt szimpatikus, ahogy maga az ember sem amig nem jott a Juveba, de ez a tenyen mit sem valtoztat: szerintem o egyike lesz a ritka kiveteleknek. Tisztelik, brutalis edzesmunkaja van, tobbet tud a taplalkozasrol mint a dietetikusok 90%-a, karizmatikus, es a legjobb edzoktol leshette el az evek alatt a dolgokat.

bartender 2020.12.13. 12:49:43

Hogy mast ne mondjak, en Del Pieron nottem fel, mint itt sokan, imadom azota is, de o pl soha nem lenne jo edzo, a csendessege es szerenysege miatt szerintem. Tudja ezt o is, nagyon jol elvan Amerikaban a kis ettermevel. De pl Chiellini jo edzo lesz szerintem, csak belole is hianyzik valami, en ugy erzem kozepmezonyben elhelyezkedo csapatokat fog edzeni, szepen, tisztessegesen, magukhoz kepest eredmenyesen. Aztan majd meglatjuk

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1851) bajnokság (3381) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (50) edző (913) elemzés (40) előzetes (859) Európa Liga (171) felkészülés (127) hírek (1647) játékosokról (9913) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2430) meccsek (4154) mercato (4139) nyilatkozat (7438) Olasz Kupa (326) összefoglaló (410) pletyka (4169) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (95) történelem (53) válogatott (174) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (287) video (200) Címkefelhő
süti beállítások módosítása