Ugye nem ismeretlen az eset, hogy vannak emberek, akik hiába érnek el eredményeket, így sem kapják meg az őket megillető megbecsülést?
Pontosan ebben a helyzetben találja magát Beppe Marotta. Mielőtt az igazgató átvette a Juventus irányítását, a klub mélyponton volt, tetemes adósággal. Most a Bianconeri jó úton halad a sorozatban negyedik scudettója felé, és reális esély mutatkozik a Bajnokok Ligája elődöntőbe jutásra.
Azt se felejtsük el, hogy a Juve újra a világ 10 legnagyobb bevételű klubja között van, miközben a többi olasz csapat anyagi gondokkal küzd. A pályán és azon kívül elért figyelemre méltó sikerek kovácsai között mégsem a Sampdoria egykori sportvezetője kapja az elismerést.
Conte jogosan kapott rengeteg dicséretet azért, hogy első évében már ismét sikerre vezette a több éve hullámvölgyben lévő csapatot. Azonban a tréner szerződtetéséért sem Giuseppe Marottát illette az elismerés, hiszen a hírek szerint Andrea Agnelli választása volt az edző, valamint sokan megfeledkeznek arról, hogy az első bajnoki címet szerző Conte csapat jelentős részét Marotta hozta a klubhoz, így például Arturo Vidalt (akivel kapcsolatban Antonio Conte a kinevezésekor elismerte, hogy számára ismeretlen játékos), Stephan Lichtsteinert és Mirko Vučinić-et is. A csapat két kulcsjátékosa, Barzagli és Matri már a Juventushoz igazolt, mielőtt Contét kinevezték volna.
Mint tudjuk, a Juventus játékoslegendája a nyáron rendkívül hirtelen elhagyta a kispadot, azonban a Juventus továbbra is sikeres annak ellenére, hogy Beppe Marottának júliusban rendkívül gyorsan helyettest kellett találnia, de persze ezért sem méltatja senki az igazgató érdemeit. Antonio Conte második szezonjában érkezett a klubhoz Paul Pogba, amihez természetesen semmi köze nem volt az Öreg Hölgy szurkolói által sokat kritizált ötvennyolc éves igazgatónak, hiszen a tifosik szerint a játékos megszerzése Mino Raiola (Pogba ügynöke) és Pavel Nedvěd közötti jó kapcsolatnak volt köszönhető.
Marotta kritikusai azzal érvelnek, hogy a játékosok igazolása elsősorban Fabio Paratici, a sportigazgató feladata, és ez igaz is. De Marotta hozta magával Paraticit a Sampdoriából Torinóba. Marotta kreatív módszereinek segítségével sikerült anélkül jelentősen megerősíteni a csapatot, hogy az felborította volna a klub költségvetését.
Bírálói gyakran gúnyolták, „kölcsön és vásárlási opció mániásnak” nevezték, aki azonban tisztában van a labdarúgó klubok pénzügyi működésével tudják, hogy rendkívüli rövidlátásra utal ezért kritizálni bárkit is, hiszen így a játékos beszerzésének költségei átvitelre kerülnek a következő évre is.
Diego, Amauri és Felipe Melo nagy problémát okoztak a Juventus költségvetésében. Ezen játékosoknak a könyvelésben szereplő értéke és a pályán nyújtott teljesítmény nem állt arányban egymással (ha valaki tisztában van az átigazolási díj amortizációjával, akkor megérti, miért adta kölcsön többször fillérekért Marotta Felipe Melot). Marotta egy jól működő szabályt használ: nagy átigazolási díj és alacsony fizetés (Asamoah, Morata) vagy magas fizetés és alacsony vagy akár nulla átigazolási díj és magas fizetés (Tévez, Pirlo, Llorente).
Ez a szabály biztosítja, hogy egy Juve játékos értéke se legyen túlzott a klub könyveiben, ezáltal a klub nincs rákényszerülve Pogba vagy Vidal eladására egy komoly ajánlat esetében sem (miközben a Milan rákényszerült Ibrahimović és Thiago Silva eladására). Természetesen ezeket a kondíciókat nem olyan izgalmas betartani, mint leigazolni egy Alexis Sánchezt. A Juve az évek során próbált nagy neveket is megszerezni, mint például Falcao vagy Van Persie, de csak akkor, ha azok megfeleltek a fenti feltételeknek.
Amellett, hogy következetes, Marotta kreatív is tud lenni. Az elmúlt években a Sassuolóval kötött üzletek például erről tanúskodnak. Az igazgató a társtulajdon megszűnése után is megtalálta a módját, hogy az új helyzetet a maga javára fordítsa, és minden bizonnyal a Simone Zaza üzletet más klubok is utánozni fogják. A Juventus eladta a játékos fele játékjogát 8 millió euróért, de a szerződében kikötésre került, hogy a Bianconeri idén nyáron 15, jövőre 18 millióért visszavásárolhatja a játékost, ezáltal Zaza játéklehetőséget kapott, a Juve pedig időt, hogy döntést hozzon a befektetés rentabilitásáról.
Természetes Marotta is követett el hibákat. Tény, hogy Morata, Pogba, Vidal, Pirlo, Barzagli és Lichtsteiner kevesebbe kerültek összesen, mint amennyit a PSG David Luizért fizetett, de van néhány átigazolás, amit ő is szívesen elfelejtene. Gondoljunk csak Martinez megszerzésére a Cataniatól vagy Gabbiadini eladására a Nápolynak, de nyilván csak az nem hibázik, aki nem dolgozik.
Sok kritikus szereti összehasonlítani a Juventus jelenlegi vezéregyéniségét híres elődjével, Luciano Moggival, és véleményem szerint ez korántsem fair. Moggi a sportág történek egyik legjobb sportigazgatója, de akkoriban teljesen más körülmények uralkodtak az olasz labdarúgásban, mint manapság.
Moggi idejében a klasszis játékosok szívesen mentek Olaszországba, jelenleg ez korántsem igaz. Bármennyire is nagyszerű volt Moggi, bizony neki is voltak olyan átigazolásai, amelyekről legszívesebben megfeledkezne. Mindemellett Giuseppe Marotta mellett szól az is, hogy meg tudta tartani a Juve csillagait, miközben a többi olasz csapat kénytelen volt megválni tőlük.
Mindenképpen említésre méltó, hogy Carlos Tévez és Álvaro Morata megszerzését követően néhányan már elismerően nyilatkoznak az igazgatóról, és a csatárok nagyszerű teljesítménye ugyanakkor európai sikert is eredményez a klub számára.
Tavaly nyáron éles kritika érte Giuseppe Marottát, amiért Iturbe helyett a spanyol fővárosi csapat cserepadjáról igazolt, ám végül ez is helyes döntésnek bizonyult. Ugyan a Gabbiadini ügylet jelenleg nem tűnik túlságosan rózsásnak, arról nem szabad megfeledkezni, hogy ennek köszönhetően szerezte meg a Juventus Rugani teljes játékjogát januárban, és egyértelműen a legjobb olasz védőtehetséget tudhatja így magáénak a Juventus, aki hosszú távon tökéletes lehet Andrea Barzagli pótlására.
A Juve kilátásai a jövőt tekintve nagyon jók, a keret a legjobb Olaszországban, és a vezetőség sok figyelmet fordít olyan tehetségekre, mint Rugani, Berardi vagy éppen Zaza. Az Öreg Hölgy pénzügyileg elég erős ahhoz, hogy megtartsa az értékeit, ami nem kis szó manapság Olaszországban. A cikk írásakor Marotta éppen betölti az 58. évét, a legjobbakat kívánom neki, és bízom benne, hogy végre megkapja azt a tiszteletet, ami kijár neki.
A cikk alapjául az alábbi írás szolgált: link.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
babo0410 2015.03.29. 14:24:53
danimester1 2015.03.29. 15:33:49
Jönnek a megmagyarázások?Láttad tegnap Zaza teljesítményét?
danimester1 2015.03.29. 15:35:59
danimester1 2015.03.29. 15:44:34
@babo0410: Remélem most nem kell hallgatnunk "na ugye én megmondtam csak ti mindig a negatívumokat veszitek észre" c. fejezetet.Te sosem ismered el ha valaki "megmondja megmondta előre" és véleményt formál egy-egy játékost illetően.
babo0410 2015.03.29. 15:56:10
babo0410 2015.03.29. 15:58:08
babo0410 2015.03.29. 16:00:37
west30 2015.03.29. 16:05:32
tjunior 2015.03.29. 16:11:56
Tony. 2015.03.29. 16:29:35
konrad66 2015.03.29. 16:35:19
És azt a 20 milliót elkölthetnék Dybalára vagy egy jó Trequaristára
Ami miatt én szidom Marottát az,hogy túl bő keret,és vannak olyan feldezések ,akik Nb1 kispádján szenvednek(Branescu)
devil-z 2015.03.29. 16:44:16
Ez a fajta gondolkodás legalább annyira sarkító és ostoba, mint azok akik szerint marottának nem volt jó igazolása.
De bizony volt, már csak a nagy számok törvénye miatt is, a probléma viszont az, hogy a Juventus és annak céljai már túlnőttek marotta képességein.
Juventus 2015.03.29. 16:45:14
danimester1 2015.03.29. 16:59:55
tjunior 2015.03.29. 17:08:01
Gannicuss 2015.03.29. 17:28:37
Sokan írják nem hozott még fiatal klasszist, azt gondolom nem is biztosítottak számára keretet erre.
Azt is mondják szerencséje volt és Pogbát akárki ide tudta volna hozni. Ez nem fog kiderülni de az biztos, hogy zseniális transzfer volt. Szerencséje volt vele? Minden bizonnyal, kell is mindenhez a szerencse.
Ami nekem gondom azt már itt a sérülések kapcsán sokat fejtegettem. A padra érkező kiegészítő emberek nem megfelelő minőségével nem érzem igazán teljesnek a keretet.
Remélem komolyabb tőkét kap klasszis igazolásra és bebizonyítja, hogy ha van pénz jól tudja elkölteni.
Cannavaro 2015.03.29. 17:56:06
ambrobert 2015.03.29. 18:08:06
Sokan annyira naívok vagytok, hogy csak rakosgatjátok a játékpénzt, hogy ezt erre költöm, azt meg arra. Tiszta reál madrid. Ancelotti bl-t nyert, de most nem megy a szekér, hát írogatok, hogy zavarjuk el, meg 10 millát erre költök, 25-öt meg arra. Térjetek már észre.
Azt se tudjátok, meg én sem, mennyi körülmény van, ami egy átigazolásra hatással van, de csak a hiszti megy, hogy a félszemű így meg úgy.
Agnelli a főnök. A pénzről meg Elkann tehet.
Cannavaro 2015.03.29. 18:17:48
Lényeg, hogy ezen nem érdemes idegeskedni!! :)
Hoods. 2015.03.29. 18:22:23
Ha europai porondon is sikeresek aakarunk lenni, eloszor ot kene elzavarni.
venember83 2015.03.29. 18:43:51
tjunior 2015.03.29. 18:57:16
west30 2015.03.29. 20:52:17
ToTTy-Juve 2015.03.29. 21:15:01
Na jó, viccet félre téve a cikk 1-2 helyen sántít (mármint nem a fordítás, mert az eredeti is), de nem lényeges, a mondanivalót szerintem mindenki érti. Ami viszont a legnagyobb hiányosság, hogy ez a cikk sem szól az eladásairól. Akit eladtunk, az szinte mind ráfizetés volt, de 2-szer annyian távoztak ingyen kitöltve a zsíros szerződésüket. Ha azt az összeget is összeszámolnánk, akkor az illető személy gazdasági mérlege már nem lenne annyira "hízelgő". Azonban tény, hogy ő is annak a csapatnak a tagja, ami ideáig felhozta a klubbot és nagy pluszt nem is adott a közös munkához, de kárt sem csinált nagyon, ami Seco után már-már tényleg siker.
venember83 2015.03.29. 21:21:26
Cannavaro 2015.03.29. 21:27:51
tjunior 2015.03.29. 21:37:29
Jozef26 2015.03.29. 21:43:08
Lehet szidni Marottát, de idén lehet hogy végre nem mínuszos lesz majd a költségvetésünk, ami nagyrészt neki köszönhető és ha én lennék a Juventus tulajdonosa ez jobban érdekelne, mint az, hogy idén nem nyerünk még bl-t... majd nyerünk 2-3 év múlva.
west30 2015.03.29. 22:49:07
tjunior 2015.03.29. 22:59:58
mozambo 2015.03.29. 23:58:11
mozambo 2015.03.29. 23:59:06
DegerFaCan 2015.03.30. 01:18:15
Bocsánat de szánalmas ez a brókerkedés amit próbálkoztok.
Az elmúlt öt évben nem hordott a hátán a Föld ilyen sikeres pályát mint az övé.ki nem szarja le a minuszokat amikor mi vagyunk végre Itália királya megint!!
De persze ti futball császárok brókerek biztos mindent faszábban csináltatok volna.. Elnézést szavaimért, kicsit ittam is már a magyar meccs után de akinek ezek az eredmények kevesek az Menjen a faszba szurkolni a Barcanak... Ez egy más világ az olasz foci.
Üdv, egy elégedett ügyfél aki büszke hogy innen is még csak felfelé vezet az út :)
Roli984 2015.03.30. 09:57:53
A másik, hogy mindig elmondja, hogy nincs pénzünk. Ez azért jó mert így senki nem akar extra profitot keresni a nekünk eladott játékosokon, ellentétben mondjuk a MU, aki előre elmondja, hogy 100 m illát költhet, ezért náluk mindenki csak dupla áron érkezik. Engem akkor győzött meg amikor Conte lemondását gyorsan és határozottan intézte.
Egyébként még senkit nem adtunk el, aki fontos játékosunk volt. Ez nagy dolog, csak ezt itt senki nem értékeli.
Type-R 2015.03.30. 10:50:59
Aki szerint ez istenítés és szubjektív dicséret, esetleg demagógia, az mutasson egy megfelelő cikket az másik oldalról, ahogyan venember is írta és kitesszük.
Egyébként a szubjektivitást visszautasítom a blog oldaláról, mi mindig objektíven közlünk cikkeket.
Cannavaro 2015.03.30. 11:00:20
Andras74 2015.03.30. 11:00:21
rockitbaby 2015.03.30. 11:18:25
rockitbaby 2015.03.30. 11:19:24
Cannavaro 2015.03.30. 11:23:05
Tudtommal pont azért, mert NEM a kívánsága szerint igazoltak...
rockitbaby 2015.03.30. 11:35:20
Azt meg ne feszegessük, hogy a kérései mennyire voltak reálisak, vagy sem...
Cannavaro 2015.03.30. 11:46:25
MDaniel98 2015.03.30. 11:47:03
tjunior 2015.03.30. 11:58:19
MDaniel98 2015.03.30. 12:12:32
Roli984 2015.03.30. 12:56:03
Padoin folyamatosan játszik, így hogy lehet rossz igazolás! Azt hogy mi szurkolók bénának tartjuk az egy dolog, de valahogy mégis mindkét edzőnél játszott.
Martinez tényleg hiba volt, bár elég jó statisztikái voltak. De egy két hiba mindenkinél van.
west30 2015.03.30. 13:01:26
Cannavaro 2015.03.30. 13:39:16
De azért kíváncsi leszek, amikor hirtelen 3-4 klasszis kiöregszik, és nem lettek évente egyenként pótolva érdemben, és hirtelen 3-4x 30 millát "kéne" kiadni, hogy versenyképesek legyünk, akkor azok az ingyen +30 as életkorúak hogy fogják ezt ismét megoldani nekünk.... nem lesz mindig ennyire motivált Pirlo, Barza, Tevez akikkel akkora szerencsénk lett!!
MDaniel98 2015.03.30. 13:52:48
Összehasonlításképpen a mindössze 20 éves Berardi ezt tudja a Sassban kizárólag Serie A meccsen: 52/24/18. Azért nem mind1.
west30 2015.03.30. 14:05:23
devil-z 2015.03.30. 14:20:13
Barolo 2015.03.30. 14:43:32
Én azok közé tartozom a blogon, aki mindig is jobban értékelte ezt az embert, de ettől függetlenül én is kicsit egyoldalúnak érzem a cikket. Viszont a lényeget szerintem jól alátámasztja ez pedig nem más, hogy az elért eredmények miatt tisztelni kellene Marottát. Ez ráadásul azért is fontos lenne, mert ha a saját szurkolói nem tisztelik (és ez persze közel sem azt jelenti, hogy mindenbe egyet kell vele érteni), akkor nem elvárható, hogy más csapatok tiszteljék (esetleg tartsanak tőle), ami pedig fontos lenne minden fajta igazolásnál pl.
Nem szeretnék a részletekbe belemenni (az durván hosszú lenne), de szerintem az itt felsorolt sok pozitívuma mellett a legnagyobb hibái nem a mellényúlások (ebből min. ennyi van máshol is), hanem a kulcspozíciók nem betömése (vagy nagyon lassan), a cserepad gyengesége és mostanra már a fiatalítás problémái is ide tartoznak. Ezek persze nagyban pénz kérdés függvénye is, amihez nem sok köze van. Nálam (bár ezt jobb lenne az idény végén értékelni) az ő teljes eddigi munkája egy gyenge 4-es osztályzatot érdemel (5-ös skálán persze), de most nyáron sokat javíthat (és szerintem fog is, mert végre talán lesz lové, akarat és tisztelet is egy időbe).
A fanyalgóktól, ugyan az lenne a kérdésem/kérdésem, mint az edző kérdésnél......konkrétumot! Ha az elmúlt 5 évet nézzük, akkor melyik csapat teljesít ár-érték arányba jobban mint a Juventus (és itt nyilván rengeteg dolgot figyelembe kell venni, pl. azt is, hogy egy nagy nevű csapat mindig drágábban vesz és a magas fizetések miatt szinte mindig rosszul ad el, szóval ilyen szempontból nagyon nehéz pl. egy Fiorral vagy Udinével összehasonlítani a dolgot) igazolások, csapatépítés terén? Én Olaszországban ilyet nem látok, de nemzetközi szinten is csak keveset és azok sem jobbak, inkább egy szintnek érzem (Atleti,Dortmund,Schalke,Porto és esetleg az Arsenal...bár az utóbbival tudom, hogy sokan vitatkoznak). Szóval én jelenleg nem látok jobb opciót és azt sem gondolom, hogy ő ne lenne képes bárkivel tárgyalni nemzetközi szinten. Amire szükség van a javuláshoz (fontossági sorrendben), pénz, kiemelkedő nemzetközi eredmények, jobb hazai bajnokság, jobb utánpótlás és természetesen tisztelet (!) aminek először a Juventus szurkolók felől kell érkeznie. Forza Juventus!
Roli984 2015.03.30. 14:45:35
Cannavaro 2015.03.30. 15:07:43
Barolo 2015.03.30. 15:20:07
tjunior 2015.03.30. 15:32:42
Erre az egészre tökéletes példa az Iturbe-ügy, heteken keresztül olvastuk naponta a híreket róla, meg a "komolytalan ajánlatokat" amiket Marotta tett, aztán kiderült, hogy kb annyi történt, megkérdezték mennyibe kerül a srác.
Tony. 2015.03.30. 15:32:44
Következzen néhány szempont és tény, amit a szerző nagyvonalúan kihagyott az irományából, nyilván mert ő egy ilyen cikket akart írni.
1. Átigazolások.
Kezdjük mindjárt ezzel, hiszen a szurkolók szemében ez jelenti a legnagyobb mércét egy igazgató tevékenységét figyelve.
Rengetegszer hangzik el szurkolóktól, hogy „de Marotta szinte semmiből épített csapatot”, „Marotta abból gazdálkodik, ami van, és az kevés, nem tehet semmit”.
Ilyenkor hivatkozik mindenki Pirlo-ra, Pogba-ra, Vidal-ra, Tévez-re, Barzagli-ra, Llorente-re akiket valóban szinte fillérekből hozott ide. Mondjuk, hogy remek érzékkel.
(Egy megjegyzés: a szerződés nélküli vagy lejáró szerződésű, senkinek nem kellő játékosok elé rakni egy szerződést, hogy „gyere apa, itt játszhatsz és kapsz egy jó fizut mellé”, kérdéses hogy szakmailag mennyire értékelhető lépésnek számít)
Viszont igen könnyű felemlegetni mindig azokat a játékosokat, aki jelenleg is a keretet alkotják, de mi van a többiekkel, azokkal akiket a nagyérdemű rég elfeledett? Amoyal nagylelkűen kiemelte Martinezt és Gabbiadinit…
Itt egy lista azon játékosokról, akik borzasztó felárral érkeztek és/vagy jóformán semmi hasznukat nem vette a klub. (a teljesség igénye nélkül)
Isla – 18m
Elia – 11m
Martinez – 12m
Ogbonna – 15m
Morata – 22m
Krasic – 15m
Giovinco - 11m
Matri – 18,5m
Motta, Peluso, Padoin és a nyaranta ismeretlen fiatalokra elszórt sok 5m euró.
Marotta, akinek nincs miből gazdálkodnia több, mint 100 millió eurót tapsikolt el ezekre a játékosokra.
Ezt figyelembe véve már nem is tűnik olyan szépnek az élet a sok olcsón szerzett játékossal, mert amit azokon a transzfereken megspórolt, azt a másik oldalon kiszórta az ablakon és a mérleg valószínüleg messze negatív tartományban mozog.
Ne feledkezzünk meg „Beppe” nagy barátjáról, akivel kéz a kézben érkeztek Torino-ba. A ketten összehozott újabb 7. hely nem különösebben igazolta a borzasztó szakmai előrelépést a klub életében.
A Marotta által hozott játékosok egymásnak passzolni sem tudva rohangásztak össze-vissza a pályán, amelynek egy nagy káosz lett a vége. Ezekre rátéve egy lapáttal elhozta a Milanoból és Romaból kiebrudalt Pirlot és Vucinicet.
Belegondolni is nehéz Beppe Marotta vajon a Juventus-nál lenne-e még alkalmazásban, ha Del Neri kap még 1 évet, vagy az akkor szintén az olcsóság jegyében szerződtetett Conte is besül és kerekedik még 1 katasztrofális szezon belőle.
A Marotta által szegről-végről összeszedegetett, kiégett, flegma vagy tapasztalatlan játékosokból nagy munkába telt csapatot kovácsolni és Conte-nak nem kis plusz munkájába került, hogy a középszerekből játékosokat faragjon, a leeresztett játékosoknak új motivációt adjon. Marotta pedig tovább bombázta hasonló gondokkal küzdő játékosokkal, arról nem is beszélve, hogy a keret soha nem állt készen a bajnokság elejére, mert még akkor estek be az utolsó igazolások.
A szerencsével sem áll hadilábon, hiszen ingyen/olcsón/szerződés nélkül lévő játékosokat igazolni lutri, valljuk be. Nagy kockázat van benne. Hogy egy Pogba-ból világsztár lett Marotta sasszemét dícséri, miközben a hozzá képest nyeretlen kétéves Ferguson nem látta ezt, de Marotta igen? Hogy Pirlo és Vucinic összeszedi magát azt nem látta senki csak ő?
Sportigazgatónk tehát igencsak sokkal tartozik a Juve volt mesterének, mert ha nem nyúlnak bele véletlenül a „tutiba”, akkor bizony most minden másképp nézne ki a Juventus körül.
Ide tartoznak még olyan apróságok, mint pl. Asamoah ügye. A játékos aki belső középpályásként lett minőségi játékos, mégis a Juve-nal egészen elképesztő módon két év alatt mindössze 1x szerepelt valódi posztján, mert kényszerből balhátvédet kellett „nevelni” belőle, mert Marotta úgy gondolta, hogy „jó az úgy, minek igazolni valakit, ha ő is megoldja”.
Természetesen valóban el kell ismerni Marotta jó igazolásait, de munkásságát ezen a téren egyértelmű sikersztorinak beállítani meglehetősen fals.
Gondoljunk csak bele, ha a jó igazolásai mellett azt a 100 milliót is jól költi el, akkor hol járhatna ma a Juventus. Így maximum egy 50-50%-ot lehet behúzni Marotta neve mellé. Azt mindenki döntse el, hogy egy ilyen mutató megfelel-e egy ekkora klub élén.
Tony. 2015.03.30. 15:33:14
Aki nem csupán az érkező-nem érkező játékosok nevéig jut és figyelemmel kíséri Marotta tevékenységét az sok mindent leszűrhet belőle.
Egyértelmű, hogy Marotta-nak meg kell néznie, hogy kire mennyit, hiszen tényleg nem végtelen a kassza.
Viszont, ha egy sportigazgató tisztában van ezzel, akkor nem fut hiába olyan vonatok után, amik nem veszi fel. Beppe gyakran esik olyan hibába, hogy hosszú hetekig alkudozik olyan játékosért, akiről 2 nap után tudni lehet, hogy nem fog ideigazolni. Elmegy 3 hét mire rájön, hogy RvP-t nem fogják ideadni 5m euróért. Rámozdul valaki másra, azt sem adják kölcsön plusz opcióval. Eltelt a fél nyár és nem tartunk sehol. Ilyenkor elkezd kapkodni és a végén gyakran olyan játékosokat hoz, akitől égnek áll az ember haja.
Az egész munkáját a végtelen alkudozás, nevetséges ajánlatok és kapkodás jellemzi, és olyan előnytelen feltételek, mint a túlárazottság, a kötelező opció vagy éppen Morata este.
Ennek köszönhetően sikerül a klubot és szurkolókat megalázni olyan játékosok zebracsíkosba öltöztetésével, mint Nichlas Bendtner, Nicolas Anelka, Marco Borriello és társaik.
3. Nemzetközi megítélés és tekintély.
Marotta az olyan lépésekkel, mint a Premier League aktuális gólkirályáért ajánlott 10m euró, a Morata üzlet részeként a Juventus-t egy fiókcsapattá leminősítése vagy hagyni a Galatasaray vezetését, hogy bohócot csináljon a Juventusból és belőle, mind mind szégyent hoz a klubra ami teljességgel megengedhetetlen lenne.
Marotta-nak nincs tekintélye nemzetközi szinten, de még hazájában sincs, így a legtöbbször neki szabják a feltételeket, még a kisebb olasz csapatok is.
Barolo 2015.03.30. 16:03:07
Az Asamoah kérdéskörrel egyet tudok érteni.
Az 50-50%-os rész viszont nagyon furcsa. Ez a szám eleve nem reális szerintem (inkább 65-35%), de tegyük fel, hogy a te szempontból nézve ok. Ezek után adódik a kérdés, hasonló körülmények között (utóbbi 5 év stb.), melyik csapatnál lényegesen jobb ez a mutató szerinted? Amennyiben esetleg nincs (vagy nem sok) csapat van ilyen, akkor ez két dolgot jelenthet..... vagy minden csapat gyenge és töketlen embereket foglalkoztat ezekbe a pozíciókban, vagy esetleg ez a szakmai ilyen hibaszázalékkal (hatásfokkal) működik, tehát csak elméletbe/utólag végig gondolva, otthonról fifázva lehet hatékonyabban dolgozni. Hadd ne soroljam részletesen föl, hogy pl. a Reálnál, Manunitednél, Chelseanél, Citynél stb. mekkora mellényúlások/kidobott pénzek voltak az utóbbi években. Most akkor ők is szakmailag gyengék? Forza Juventus!
MDaniel98 2015.03.30. 16:06:16
Hoods. 2015.03.30. 16:16:44
Mindenkinek csak a bajnok csapat jut eszebe erdekes modon ha Marottarol beszel, valahogy senkinek nem az a sok 10 millio euro ami kidobott penz volt. Szegyen, ahogy mar tobben is irtatok amikor kopogtat az ajton nehany csapatnal hogy igenis mi vagyunk a Juventus itt van egy 20-30 millios jatekos, de o megprobalja egy zsak szotyiert leigazolni, esetleg egy jo kis kolcson+ opcioval. Lehet jonni hogy nekunk nincs annyi penzunk de amikor Padoinokra,Pelusokra es napestig lehetne sorolni jatekosokra vannak 5 milliok akkor az nem szamit.Semmi tekintelye nincs a mi nagy sportigazgatonknak, foleg hogy egy Sass is mennyire nevetseges felteteleket ad nekunk.A nagyobb csapatokrol ne is beszeljunk, akik neha olyan jokat nevetnek 1-1 probalkozasa utan. Johetnek az emberek hogy Pogbaba mennyire benne volt a keze, igen azert mert ingyen volt nem azert mert o evekig figyelte. Ha mar 10 milliot kertek volna erte Soha!!! nem lett volna a mi jatekosunk. Ugyanez elmondhato Pirlorol,Tevezrol es meg jo par "NAGY" nevunkrol. Talan Tevez volt egyedul akit elotte is sztarnak lehetett nevezni. Pirlo kifele ment mar iszonyat szerencse hogy eppen Conte alatt meg visszatert,Pogba szinten szerencse amit nem Marottanak koszonhetunk hanem az akkori edzonknek.
Sok mindent lehet koszonni Marottanak, de azert elszallni nagyon nem kene. Ahogy mar korabban is irtam amennyire pozitiv iranybol kozeliti meg az iro draga sportigazgatonk tevekenyseget annyira negativan is meglehet. Szerintem egy gyenge 3ast erdemelne ( persze 5bol. )
Roli984 2015.03.30. 16:22:25
tjunior 2015.03.30. 16:25:02
Bizony, akár tetszik akár nem, Marotta, ha nem is a semmiből, de egy kiöregedő, olasz középcsapattá züllesztett Juventusból csinált nemzetközileg is jelentős erőt képviselő csapatot. Pont. Lehet ragozni, de a lényeg ez.
Tevez, Pirlo, Pogba Vidal vagy éppen Llorente közül, melyik volt az a lejáró szerződésű játékos aki senkinek sem kellett?
A lista. Először is a cikkben is meg van említve, hogy Marotta is hibázott nem egyszer, én értem, hogy te annak örültél volna ha tételesen leírják mindet, de mivel ez a pozitívumoknál sem történt meg nem érzem ezt olyan szörnyű hibának. Az meg külön vicces, hogy Moratat vagy éppen Krasicot is a „akik borzasztó felárral érkeztek és/vagy jóformán semmi hasznukat nem vette a klub” kategóriába sorolod.
Az ismeretlen fiatalokra elszórt milliókból vannak a Ruganik, Berardik. Mi a megoldás ha ez nem jó? Ne foglalkozzunk fiatal játékosokkal?
Kicsit furcsának tartom, hogy ennyire kihegyezed a Del Neri évet ( na jó annyira nem furcsállom…) tény hogy ő zsákutca volt, ezt senki sem vitatja, viszont azóta 4 szezon megy le lassan…valahogy nekem ez nem ál arányban egymással.
A következő bekezdéssel nem igazán tudok mit kezdeni, kb. Marotta egy dilettáns a szakmájához nem értő kókler, de ugyanakkor a világ legmáslisabb sportigazgatója…reális.
Asamoah balhátvéddé „nevelése”, a tyúk meg a tojás esete, se te se én nem tudom, hogy kényszer volt vagy eleve ez volt a terv ( már csak azért sem mert Asamoah az elejétől fogva balhátvédet játszott Conténál).
A munkamódszereiből fájdalom, bármit is hiszel nem tudsz gyakorlatilag semmit, (mint ahogy senki más sem a szurkolók közül) csak abból vonsz le következtetéseket amit a nemzetközi sportsajtó eléd tesz, ami lássuk be 90% valótlan, a maradék 10% nagy része is véletlen találat. Lásd a fent említett Iturbe-ügy. Ez az egész „komolytalan ajánlatok” történet lassan már urban legend a Juventus szurkolók körében.
„Marotta-nak nincs tekintélye nemzetközi szinten, de még hazájában sincs, így a legtöbbször neki szabják a feltételeket, még a kisebb olasz csapatok is.”
Már meg ne haragudj, de ez a te prekoncepciód Marottával szemben, és mint ilyet felesleges tényként beállítani. Igazából ugyanaz a helyzet mint az előző bekezdésben, sem te sem én sem senki nincs tisztában Marotta nemzetközi megítélésével, nem is lehet, nem mozgunk olyan körökben, csak a morzsákat szedegetjük fel.
Barolo 2015.03.30. 16:26:01
Apuleius 2015.03.30. 17:05:28
Nekem az a legnagyobb problémám ezzel az egésszel, hogy itt a gép előtt ülve nem gondolom, hogy reálisan meg tudjuk ítélni, az összképből, az egészből vajon mennyi tulajdonítható Marottának (legyen szó pozitívumról vagy negatívumról), mennyi a vezetőségnek, s mennyi a Marotta rendelkezésére álló lehetőségeknek. Passz, tényleg nem tudom.
Egyetértek, tényleg elég komoly lista van a hibák rovatban is, s azt hiszem, hogy még bőven lehetne tovább nyújtani a felsorolásodat. Én egyébként leginkább a Padoin, Peluso típusú igazolásoktól mászok a falra, amikor borítékolhatóan gyenge középszerű, vagy még annál is halványabb egyénekre költünk, miközben valamivel többért már értelmezhető minőségű játékost igazolhatnánk.
"Ilyenkor hivatkozik mindenki Pirlo-ra, Pogba-ra, Vidal-ra, Tévez-re, Barzagli-ra, Llorente-re akiket valóban szinte fillérekből hozott ide. Mondjuk, hogy remek érzékkel.
(Egy megjegyzés: a szerződés nélküli vagy lejáró szerződésű, senkinek nem kellő játékosok elé rakni egy szerződést, hogy „gyere apa, itt játszhatsz és kapsz egy jó fizut mellé”, kérdéses hogy szakmailag mennyire értékelhető lépésnek számít)"
Ezzel viszont nem tudok maradéktalanul egyetérteni. A felsorolt játékosok zöme nagyon is keresett játékos volt, s én igazándiból nem látom, hogy mitől lenne értékelhetőbb szakmai lépés kiapadhatatlan bukszával leigazolni befutott sztárokat úgy, hogy szinte bármennyit adhatsz értük, s szinte bármilyen fizetést kínálhatsz nekik.
"Belegondolni is nehéz Beppe Marotta vajon a Juventus-nál lenne-e még alkalmazásban, ha Del Neri kap még 1 évet, vagy az akkor szintén az olcsóság jegyében szerződtetett Conte is besül és kerekedik még 1 katasztrofális szezon belőle."
De, mint tudjuk, nem így történt, így igazából, mint érv, felesleges és értelmetlen ez a felvetés.
"A Marotta által szegről-végről összeszedegetett, kiégett, flegma vagy tapasztalatlan játékosokból nagy munkába telt csapatot kovácsolni és Conte-nak nem kis plusz munkájába került, hogy a középszerekből játékosokat faragjon, a leeresztett játékosoknak új motivációt adjon. Marotta pedig tovább bombázta hasonló gondokkal küzdő játékosokkal, arról nem is beszélve, hogy a keret soha nem állt készen a bajnokság elejére, mert még akkor estek be az utolsó igazolások."
Ez a gondolat szerintem iszonyatosan elfogult és inkorrekt, nem reális úgy beállítani, hogy jött Conte a varázsló, megsuhintotta pálcáját, s a holtak életre keltek, a vakok visszanyerték látásukat, a botlábúak pedig megtanultak focizni. Szerintem azon a nyáron a csapat komoly erősítésen ment keresztül, s Conte lényegesen erősebb kerettel dolgozhatott (az akkori Juventus és az olasz bajnokság szintjén persze), mint elődje. Abban a fordulatban bizony kőkeményen benne van Marotta munkája, a történet messze, messze nem csak Contéról szól.
A mercato utolsó napján történő balfaszkodások mondjuk tényleg nevetségesek, ezzel teljes mértékben egyetértek, ahogy azzal is, hogy sokszor olyan vonat után futunk, amelyre nincs pénzünk jegyet váltani.
"A szerencsével sem áll hadilábon, hiszen ingyen/olcsón/szerződés nélkül lévő játékosokat igazolni lutri, valljuk be. Nagy kockázat van benne. Hogy egy Pogba-ból világsztár lett Marotta sasszemét dícséri, miközben a hozzá képest nyeretlen kétéves Ferguson nem látta ezt, de Marotta igen? Hogy Pirlo és Vucinic összeszedi magát azt nem látta senki csak ő?
"
Azért összességében, hosszabb távon a szerencse nem lehet igazán lényeges tényező, az mindig kiegyenlítődik. Ha valakinek állandóan szerencséje van, az valójában legtöbbször nem a szerencséről szól. Na nem mintha azt érezném, hogy Marotta mindig pazar módon nyúlna a dolgokhoz, inkább általánosságban írom.
"Természetesen valóban el kell ismerni Marotta jó igazolásait, de munkásságát ezen a téren egyértelmű sikersztorinak beállítani meglehetősen fals.
Gondoljunk csak bele, ha a jó igazolásai mellett azt a 100 milliót is jól költi el, akkor hol járhatna ma a Juventus. Így maximum egy 50-50%-ot lehet behúzni Marotta neve mellé. Azt mindenki döntse el, hogy egy ilyen mutató megfelel-e egy ekkora klub élén."
Ez az összefoglalásod szerintem korrekt, s nagyjából megfelel a valóságnak, habár az arányokkal (50-50%) nem értek egyet. Az eredmények egész pontosan azt mutatják, hogy az első év 7. helyezése óta a csapat négy scudettót nyert. Azon lehet vitatkozni, hogy a sikerekből pontosan mennyi és milyen szerepe van Marottának, az eredmények azonban vitathatatlanok.
Cannavaro 2015.03.30. 18:10:19
De én mint mondtam, középúton vagyok! elismerem hogy jól állunk, de nem ismerem el az érdemeit úgy ahogy a cikkben le van írva, mert nem akkora ász semmiképp!!
KysBé 2015.03.30. 18:27:55
Részemről, amit Marotta csinált egy full hullámvölgyben lévő Juvéval néhány év alatt - figyelembe véve az Olasz viszonyokat és pénzügyi helyzetet - az valami zseniális. Mint, ahogy zseniális volt anno egy Vucinic-Matri-Quagliarella támadósor, DE ...
Úgy gondolom hasonlóan kellene továbblépni/fejlődni sportigazgató pozicióban is, mert szerintem ezen a szinten Marotta már kevés.
tjunior 2015.03.30. 19:06:14
ToTTy-Juve 2015.03.30. 20:01:39
@venember83: dehogy nem! Rengeted sportigazgató képes eladni selejtet (igaz főleg nekünk). Az ő őrája alatt ide érkező "selejteket" hadd ne írjak, Apuleius cikke feldobta a napomat, nem akarom elrontani :)
@tjunior: Juventus FC 15 azt hiszem már meg is válaszolta a kérdésed :)
@Jozef26: én nem mondtam, hogy miatta nem nyerünk BL-t, vagy hogy miatta minuszos a költségvetésünk, ezt te mondod, légy szíves ne állíts olyat, amit nem én mondtam. (de egyébként miatta is). Az meg hogy más "Top klubok" milyen eredménnyel értékesítenek nem nagyon érdekel, a lényeg, hogy el adnak. És ez az, amit mi nem tudunk megtenni egy FelipeMeloval, egy Diegoval, egy Deceglivel, egy Iaquintával, Martinezzel, Mottával vagy egy Amagyurival (de sorolhatnám még). Mert mondjuk ha a 4 játékosért csak 10 millát kaptunk volna, akkor már ezt nem írhatnám róla.
Cannavaro 2015.03.30. 20:33:03
tjunior 2015.03.30. 20:38:32
fmsteve 2015.03.30. 21:01:48
KysBé 2015.03.30. 21:25:38
Cannavaro 2015.03.30. 22:28:36
KysBé 2015.03.30. 22:37:55
danimester1 2015.03.30. 22:58:40
Már már meggyőztök az igazatokról,de megvallva az őszintét én úgy érzem,hogy sokunknak (nekem is) inkább az a bajunk hogy nem szimpatikus az öreg,mert mi Moggin nőttük fel.Velem együtt akik ezt átélték "élőben",azoknak nehéz lesz őt elfogadni,de mint írtam is a tisztelet kijár neki.Részemről ennyi és ő nekem nem lesz "igazi juventino és sportigazgató" (Allegri sem).Úgy gondolom ha valaki nem szimpatikus,akkor neki alapból nehezebb és az ember ilyenkor hajlamosabb csak a negatívumokat meglátni.(pl. Martinezés tsai.,mert ilyen ínséges időkben ilyen pénzeket "elszórni" azért kivágja a biztosítékot) Természetesen nem célom újabb vita,veszekedés generálása,de ez most kijött.:-)
KysBé 2015.03.30. 23:17:09
Barolo 2015.03.30. 23:22:47
Barolo 2015.03.30. 23:32:00
tomi12312323 2015.03.30. 23:51:20
"Ilyenkor hivatkozik mindenki Pirlo-ra, Pogba-ra, Vidal-ra, Tévez-re, Barzagli-ra, Llorente-re akiket valóban szinte fillérekből hozott ide. Mondjuk, hogy remek érzékkel.
Egy megjegyzés: a szerződés nélküli vagy lejáró szerződésű, senkinek nem kellő játékosok elé rakni egy szerződést, hogy „gyere apa, itt játszhatsz és kapsz egy jó fizut mellé”, kérdéses hogy szakmailag mennyire értékelhető lépésnek számít"
Ez mi???????? :D:D:D
Egyébként észre vettem már korábban is hogy a fent említett transzferek neked szart sem érnek mert nem hatalmas pénzekkel oldottuk meg.
Azt viszont nagyon bírnád ha mondjuk úgy igazolnánk mint a madrid.
"A Marotta által szegről-végről összeszedegetett, kiégett, flegma vagy tapasztalatlan játékosokból nagy munkába telt csapatot kovácsolni és Conte-nak nem kis plusz munkájába került, hogy a középszerekből játékosokat faragjon, a leeresztett játékosoknak új motivációt adjon"
Basszus akkor ez a Marotta teljesen hülye mért nem az utca emberét kérdezte meg hogy van-e kedved a Juvéban ingyen játszani a többit majd Conte megoldja :D :D :D
"Marotta-nak nincs tekintélye nemzetközi szinten, de még hazájában sincs, így a legtöbbször neki szabják a feltételeket, még a kisebb olasz csapatok is"
Köszönjük hogy beavatsz minket a nagy emberek világába :D
Amúgy tényleg király lenne ha mondjuk te lennél a sportigazgatónk telefont felemelnéd Zamparinigyerek Dybalat megveszem tőled 5 misiért holnap küldök valakit akivel elintézitek a papírmunkát :D
Egyébként ezért nincs kedve az embernek se kommentelni se azokat olvasni mert állandóan ez a negatívpunci hozzáállás megy és ebben te Tony élen jársz.
Az embernek néha olyan érzése van hogy ti örültök egy vereségnek vagy szar játéknak mert akkor tömegesen érkeznek na ugye én megmondtam Allegri mennyire szar és hasonló hozzászólások. Sérülésnél szintén érkeztek kicsit olyan érzésem van mint ha elégedettek lennétek (végre igazam lett).
tjunior 2015.03.31. 07:23:04
A másik dolog, amit te kétségbeesett kapálózásnak nevezel azt én érvelésnek, hajrá, oszd meg a gondolataidat te is, vitassuk meg.
KysBé 2015.03.31. 17:33:13
venember83 vajon miért nem áll le eszetlenűl bizonygatni az igazát?
tjunior 2015.03.31. 19:04:17
Fogad már el, hogy másnak más a véleménye és van úgy hogy kiáll érte. Csak ismételni tudom magam, írd le a véleményed és vitassuk meg, ne csak minősíts. Ha ennyire kétségbeesetten kapálózok a szemedben, biztos van 1-2 komoly érved az enyémmel szemben. Elő vele.
KysBé 2015.03.31. 19:11:21
"foggal-körömmel ragaszkodsz a saját elképzeléseidhez és ezt mindenáron rá akarod erőszakolni másokra, úgy hogy mindenkivel leállsz arcoskodni"
Már megint arcoskodsz. Maradj szépen csendben. Ezt benézted, de nem baj , mással is előfordult már.