Egyéni vélemény: Ruida - Túlzott ítélkezés?

Bizonyára sokan vártuk a hétvégét a Juventus mérkőzése miatt, ám sajnos ismét csalódnunk kellett. A már múlt héten is remek formát mutató Cagliari ellen két gólos vereséget szenvedett imádott csapatunk.

A kommenteket olvasva viszont még a csalódottság mellett is igen furcsa hozzászólásokat találtam.

Ciro Ferrara

Természetesen mindenki Ciro skalpját akarja, mely talán érthető is.

De nézzük kicsit részletesebben:

A 2008/2009-es szezon utolsó két mérkőzését már az ő irányitása alatt élvezhettük, már amennyire az élvezhető volt a Ranieri korszak után.

Ekkoriban mindannyiunk szemében ő volt az új "Guardiola".

A felkészülési időszak is jól sikerült, a csapat kielégitően szerepelt a Béke Kupán és a Trofeo TIM-en is. A Roma és a Lazio elleni mérkőzéseket látva még szeptemberben sem panaszkodhattunk.

Itt viszont elkezdődőtt a már-már szokásos sérüléshullám, ha jól emlékszem, talán Diegóval kezdve.

Az első botlás Genovában érkezett, már ha az idegenben szerzett egy pont annak számit. Viszont nem ez volt az utolsó baki. Sorban érkeztek a döntetlenek, és vereségek. Néha persze villantunk (gondoljunk csak a Sampdoria meccsre), azonban a folyamatos jó teljesítményre még most is csak várunk.

Valóban Ciro hibája lenne az egész? Gasperinivel megoldódna minden?

Vegyünk számításba néhány tényezőt, mielőtt mindannyian elitélnénk a jelenlegi "Mestert". Mit is hibázhatott Ferrara?

Egyszerűen nem ment a játék a 4-3-1-2-ben, ezért a keretet, és a sérülteket nézve logikusnak tűnő 4-2-3-1-re váltott. Ettől kezdve mintha megjelent volna a fény az alagút végén, ám ez a felállás sem bizonyult igazán harcképesnek. A csatárok sorra kidőlték, míg végül csak - a jelenleg pocsék formában lévő - Amauri maradt.

Ferrara eközben - többek között - Marchisio, Sissoko, és Del Piero játékára sem számíthatott, Felipe Melo egyelőre nem tudta hozni a tőle elvárt játékot, a védelem jobb oldalán pedig - Grygera és Zebina alkalmatlansága miatt - a fiatal és tapasztalatlan Cácerest kellett betenni a csapatba.

Persze mostanra nagyából visszatértek a sérültek, de senki nem várhatja, hogy egyik meccsről a másikra bomba formába kerülnek.

Félreértés ne essék, nem bálványozom Ferrarát, sőt vannak döntései, melyeket nem tudok megérteni: a Juventus élő legendája, Del Piero, és utódja, Giovinco helyzetével nem értek egyet. Abban sokaknak igaza lehet, hogy Ciro nem éppen a motiválás mestere.

De honnan tudhatjuk, hogy ő a felelős a most kialakult helyzetért? Elképzelhető, hogy néhány játékos hozzáállása is szerepet játszhat benne?

Giovincóval kapcsolatban persze valóban hibás. A fiatal középpályáson minden egyes mérkőzésen látszik az akarat, az elszántság és a kreativitás, mely mégsem elég a folyamatos játéklehetőséghez. Meccsről meccsre láthatjuk, miként pályára lép az utolsó percekben, és ezzel az addig semminek nevezhető játékunk feljavul.

Ferrara döntését nehéz megérteni. Ám van itt még valami.

A legmeghökkentőbb kommentekben olyanokat is olvashattunk, hogy ha még egy-két meccset nem húz be a csapat, a hozzászóló másnak kezd szurkolni, vagy éppen többé nem akar Juve-meccset nézni.

Az ilyen szurkoló inkább ne is tegye, vagy legalább ne nevezze magát Juventinónak. Mert az, hogy rajongó, nem abból áll, hogy az épp jó formában lévő gárdát bálványozzuk.

Ha te mégis ilyen lennél, irány a Barcelona!

Írta:

Ruida

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr184651577

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_108746 2009.11.29. 21:48:45

Irány Barcelona? Most nyomták le a Realt, na meg igazán szép és hangulatos város. A csapat pedig vitathatatlanul a világ legjobbika :-)) Mindazonáltal Lassus-nak teljesen igaza van, aki a jó vagy rossz szerepléstől teszi függővé, hogy kinek szurkol, az nem igazán nevezhető szurkolónak. Ez nem baj, csak nem kellene úgy csinálni mintha... Nekem alapvetően nem voltak szimpatikusak Ferrara nyilatkozatai a döntetlenek, vereségek után, s ez már nagyon hamar feltűnt. Érthetetlen, hogy néhány játékost milyen alapon szerepeltet, vagy nem szerepeltet, legyen szó Giovinco-ról, vagy éppen Caceres-ről. A cseréi fájó hozzá nem értésről tanúskodnak, gyakorlatilag az összes mérkőzésen. Szemmel látható, hogy képtelen feltüzelni, motiválni a csapatot, a taktikai elképzeléseket pedig csak nyomozza az ember a meccs nézése közben. Kicsit azt érzem, mint Ranieri utolsó meccsein, amikor már nem csak arról volt szó, hogy becsúszott néhány rossz meccs, hanem valami visszafordíthatatlan rossz történt a csapat körül. Nem hiszem, hogy jelen esetben létezhet kiút Ferrara-val. Ez pusztán érzés (megérzés), s ne legyen igazam, de én így látom. Persze kérdés, hogy ki lehetne alkalmas a helyére, s mindig szerencsejáték, ha valaki szezon közben veszi át a csapatot. Nagy húzás is lehet, de benne van a pakliban, hogy beáldozunk még egy edzőt. Az érem másik oldala, hogy ha a vezetőség nem lép azonnal, 1 héten belül mindent elbukhatunk (bajnokság és BL). Az viszont nagyon fontos és indokolt felvetés, hogy vajon nem kellene-e felelősöket keresni a játékosok között is. Már tavaly is voltak kifakadások (Camoranesi részéről pl.) amelyben felmerült, hogy egyes játékosok hozzáállása sem igazán megfelelő (mondjuk én Camoranesi-t is nyugdíjba küldeném). Ezt legalább annyira meg kellene vizsgálni, mert csak akkor lesz előre, ha tényleg megtisztul a csapat.

Ismeretlen_22017 2009.11.29. 21:57:22

A posztot - többé-kevésbé - Ruida írta, én kitettem. Csak a félreértések elkerülése végett...

Ismeretlen_108746 2009.11.29. 22:00:39

Ohhh, bocsánat, most már látom. Valamiért automatikusan a poszt alján szereplő nevet néztem.

Ruida 2009.11.29. 22:07:13

Köszi szépen h. kiraktad, a kisebb nagyobb helyesbitéseket pedig pláne!

Ismeretlen_128149 2009.11.29. 22:20:22

Érdekes...és sok igazság van benne... Én edző szeretnék lenni, és ezért megfogyelek sok csapatot, az edzők nyilatkozatait, döntéseit...Ferraranak az a legnagyobb baja, hogy szerintem túl nagy falatot akart egyszerre...új játékrendszer miközben a fél keret vagy sérült, vagy a nyáron érkezett...ez így nem megy... A motiváció is érdekes dolog, rendben, hogy ferrara nem a "motiválás mestere", de az se jó, h vereségeket szenvedünk amikor kötelező győzelem kellene... 4-4-2ben kejj jáccani a csapatnak, mert az egy bevált formáció, minden edző ismeri, és butaság, h az elavult vagy kiismerhető...ez a csapat nem tudja azt a speciális felállást jáccani, mint a barca... És aki szerint nincs igazam, ezzel kapcsolatban, az azon gondolkodjon el, hogy Anchelotti a Chelseaban 4-4-2t jáccik, amint a Milannal, és szeretnénk mi olyan idényt, mint amit idén a Londoni kékek produkálnak... és az Angol csapatok is a 4-4-2-t jáccák amúgy! Ha edzőt váltunk, akkor a legjobb az lenne, ha Hiddink vagy Mancini érkezne, mégpedig azért, mert ők egységesíteni tudnák ezt a csapatot! De ferrara is képes lehet erre!

Scooter82 2009.11.29. 22:40:43

Jogosak a felvetések amiket írtál, csak kicsit gondolj bele az én helyzetembe is; 13 éve vagyok Juve szurkoló, és nem vagyok hozzászokva ahhoz hogy szeretett csapatomat alázzák. Kikapni ki lehet bárkitől, ezért is szép a foci, csak amikor hétről hétre olyan unalmas mérkőzéseket látok a csapatomtól mintha magyar bajnoki mérkőzést néznék, akkor felmerül bennem a kérdés, miért is szurkolok ennek a csapatnak?! A 2006-os száműzetés óta lejátszott a csapat kb 150-170 mérkőzést, és 3-4nél többet nem tudok kiemelni amikor azt mondhatom hogy na igen ez az a csapat akit szeretek akinek szurkolok és büszkén odaállok a milán és inter szurkoló barátaim mellé, hogy na látjátok ez a juve, ez az én csapatom. Igazából nem példázódtam más csapattal, meg talán soha nem is fogok még ezek után sem soha más csapatnak szurkolni, de a csapat múltját nézve ezek a mérkőzések szánalmasak. Tisztában vagyok vele hogy a száműzetés nagyban befolyásolt mindent, és remélem hamar visszatérünk a helyes útra. Nem szeretem a nagybevásárlásokat ez soha nem volt a juve stílusa, inkább a fiatal olasz tehetségekre kellene építeni. Forza Juve

Ismeretlen_128149 2009.11.29. 22:49:48

Scooter82: Volt azért meccs amit ki lehet emelni...Ez hülyén hangzik, de a kizáráskor elmentek azok a játékosok akiknek nem az a fontos ami a mezük elejére van írva, hanem ami a hátára, és a pénz persze... A Juve jó csapat, és Ranieri alatt mikor a milant megvertük 4-2re aszem, bocsi ha nem jó az eredmény, de fantasztikus meccs volt...a BL-ben a Chelseatol is úgy kaptunk ki, hogy nem érdemeltük meg... Idén nem jött még össze, de ha másra nem arra büszkék lehetünk, hogy a mi csapatunkba van Buffon, Alex, és őket azért emelem ki, mert ők azok akik tényleg a legnagyobbak akik itt maradtak a 2.osztályba is...és büszke lehet mindenki arra, h a futball szerintem valaha levő legtiszteletreméltóbb ikonja PAVEL NEDVED a mi csapatunknál jáccott, és h láthattam őt focizni, ha nem is élőben!

Ismeretlen_108746 2009.11.29. 22:50:00

Időközben nyert a Milan, így már csak harmadik a Juve a bajnokságban...

Imp_man 2009.11.29. 22:50:04

A felállás és a taktika szerintem sokadrangú dolog a mai fociban. Leginkább az számít hogy mind a 11 pályán lévő játékos a maximumot nyújtsa. Egy csapatban elég egy gyengepont és máris jön a kudarc. Nálunk a támadójáték csődöt mondott és idén talán elvétve láthattunk értékelhető csatárteljesítményt. Hiába a Buffon bravúrok, hiába a Chiellini szerelések rendzseresen van 3-4 ember aki alulteljesít és ez már elég egy Palermo vagy egy Catania szintű lekes csapatnak. Sajnos Amauri egy cselt és egy megindulást nem tud produkálni, vagy erőből megoldja vagy szerelik. Gio testi ereje 0, Trez nem jön hátra labdákért, Diego messze nem olyan mint amit tőle vártunk és hozzájuk mindig jön meccsenként még néhány játékos, aki alulmúlja önmagát. Én úgy érzem ennél erősebb felállást, amit ma ill amit Ferrara pályára küldött mostanában nem igazán lehet jobbat. Talán Gio játszhatott volna ma többet, de egy ember nem változtat a csapaton. Ranierinél is ez volt valahogy kiengedek a játékosok. Szerintem jónéhány játékosnak magába kéne néznie.

Ismeretlen_128149 2009.11.29. 22:52:13

Ha motiváció kell, Poulsent a kezdőbe! És ez nem vicc, ő tényleg bizonyítani akar! és mellé persze Marchisio!

Szabi 2009.11.29. 23:02:40

Gondolom elég sokunkból beszél a keserűség, a több év vagy már évtized tapasztalat meg a siker iránti vágy... De! Kicsit elugrottunk a valóságtól nyáron, meg az elmúlt szezon végén... Az, hogy Guardiola ott tart ahol azért ahhoz kellett az a keret is! Nem sorolom fel a neveket! A Juvénál van egy tehetséges de még az "egyetemet" most kezdő, fiatal edző, aki nem két nap alatt lesz Professzor! Én még nem írnám le Ferrarát! Neki ebből a keretből kell dolgozni ami van! Ennyi! Jelenleg ha megnézzük a Juvét akkor kizárólag a teljesítmény alapján hány olyan játékusunk van aki a világelithez tartozik?! 3 vagy 4?! Mert sajnos több nincs! Még ha nehéz is egyenlőre ezt kell elviselni, ez a helyzet!

Ismeretlen_108746 2009.11.29. 23:06:43

Imp_man: Lehet, hogy az a baj, hogy Ferrara osztja a véleményedet miszerint: "a felállás és a taktika sokadrangú dolog a mai fociban". Legalábbis úgy néz ki, hogy nem sokat bíbelődik vele. Amúgy ez a kijelentés szerintem messzemenőkig nem igaz, a felállás és a taktika mindig is fontos volt és lesz a fociban, pontosan ugyanúgy,mint a hajtani akarás. Ezen a téren nem hiszem, hogy változik a labdarúgás. Azért a legerősebb felállásban Molinaro-nak aligha lehetne helye... Elképzelhetetlen, hogy Ferrara miért kapta elő a kalapból.

Tony 2009.11.29. 23:10:37

Természetesen tényleg sok igazság van az írásban,de ha nem tudja azt elérni,hogy a csapat higgyen magában,100%-ban odategye magát és csak a győzelem legyen elfogadható akkor megette a fene az egészet!

süci 2009.11.30. 01:15:28

Ajjjj, hagyjuk már Pólzent meg a bizonyítási vágyát. Egyeseknél a javuló tendencia (vagy ne káromkodjak?) már azt jelenti, hogy csinált 2 jó passzt a meccsen. Ha összevetjük a pályán töltött idejét a jó megmozdulásaival szemben, akkor igencsak kritikán aluli a srác. Ennyi erővel Molinaro az isten, hisz vagy 10-12km fut egy meccsen, hajt, akar, próbálkozik. Csak focizni nem tud. Poulsen is minden meccsre begyűjti a maga kis sárgáját. A 'dán terminátor' - a lófa**t. Kézen fogva mehetne tiago haverjával együtt.

Ismeretlen_102194 2009.11.30. 06:35:08

süci te is sokat értesz a focihoz!;) És nagyszerű meglátásaid vannak, de tényleg!Vezess minket Mester!

DJKGB 2009.11.30. 07:57:59

Erről, hogy csak akkor vagyok Juve szurkoló, ha megy a csapatnak, ez idegesítő! Én személy szerint az elmúlt években ugyanúgy vártam minden egyes meccset, nem érdekelt, hogy BL, bajnoki vagy kupa vagy akár a másod osztályos bajnoki meccset lehetett csak nézni, ugyanúgy szurkoltam nekik! Juventino vagyok tehát mindenhova követem a csapatot! Örülök neki ha szép meccset játszanak és nyernek, annak is ha szarul játszanak és nyernek és bosszankodom ha kikapnak. De a következő meccsen megint nekik fogok szurkolni! Ezért szeretek szurkoló lenni!

Tubi 2009.11.30. 08:47:09

Ne kövezzetek meg de nem is baj hogy így játszunk!Így talán néhány kirakatszurkoló is lekopik erről a csapatról!

pedronegro 2009.11.30. 09:00:58

Én nem gondolom hogy ez csak Ferrara híbája lenne, sőt! Mindig az edzőt veszik elő ha baj van pedig nem ő van a pályán! A taktikára se lehet fogni ez csak olyan focis okoskodás! Minde a pályán dől el! Csak én is azt tudom elmondani mint mindenki. A védelemben egyedül chielini állja meg a helyét a többiek vagy bénák vagy öregek. Caceresnek meg kell egy-két év még de ő legalább biztató. Középpályán meg kiderült hogy a fenébe elküldött poulsen nyújtja egyenlőre a legjobb teljesítményt. Melo sehol nincs sisokko marchisio sérült, tiago egy vicc. Marad Camo akinek köszönhetjük az idei egy két győztes meccsünket! De ő se fiatal és nincs cseréje! Diegotr megeszik az olasz védők! Giot a szél is elfújja. Elől sérültek és formán kívűli csatárok!!! Na most jelentkezzen már az aki ebből kihozna egy ütőképes csapatot?????

Ismeretlen_53881 2009.11.30. 09:05:30

Lehet Ferrarát sokmindenért hibáztatni, de abban ruidának igaza van, hogy a játékosok füle mögött is ott a vaj. Ez a motiválás dolog sem úgy működik, hogy Ferrara a meccs előtt megnyom egy gombot, vagy eldörmögi a jelszót, és onnantól kezdve minden játékos qrva motivált lesz. Ehhez kellenek a játékosok is. Aki nem hajlandó együttműködni, vagy klikkesedik, vagy akármi, azt is ki kellene vágni a csapatból.

süci 2009.11.30. 11:40:09

asveed: Én csak tényeket közlök, és akinek van szeme az egyetért. Aki meg elfogult, annak nincs mit mondanom. Az meg, hogy ki ért a focihoz és ki nem, hát ebben nem fogok vitatkozni veled, már bocs.

Ismeretlen_102194 2009.11.30. 14:14:30

"Én csak tényeket közlök, és akinek van szeme az egyetért. Aki meg elfogult, annak nincs mit mondanom"- Megítélésem szerint ezt most elferdítve tetted, de azért remélem nincs harag!;)

Zsolti 2009.11.30. 17:02:26

Nem kell temetni a csapatot, mindenhol vannak szar idények, és nálunk ez és még talán a következő év is a megújulásról az átalakulásról szól. A barca sem lett első egyből amikor Ronaldinho odament, a Chelseanek is kellett két év amikor Abramovics megvette őket. Mi is összefogunk érni, nem kell fosni. Jó lenne egy kupát nyerni azért, akár Bl, Euroliga, Olasz kupa vagy bajnokság, mind1. De még ha ki is esne a a csapat akkor is Forza Juve! És Tiago meg Molinaro menjen el a g***be! :D

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1890) bajnokság (3507) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (51) edző (967) elemzés (40) előzetes (886) Európa Liga (171) felkészülés (137) hírek (1699) játékosokról (10238) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2500) meccsek (4304) mercato (4276) nyilatkozat (7652) Olasz Kupa (331) összefoglaló (431) pletyka (4292) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (95) történelem (53) válogatott (180) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (301) video (222) Címkefelhő
süti beállítások módosítása