Tacchinardi: „Chiesa köré kellene építeni a csapatot”

chiesa_federico_szurolokkal_unnepel.jpgAlessio Tacchinardi a TMW Radio számára adott nyilatkozatában arról beszélt, hogy a Juventusnál a számos nyilatkozat ellenére már nem a BL-szereplés kiharcolása a cél, hiszen az nagyjából zsebben van a klub számára, hanem sokkal inkább a jövő építésén dolgoznak a klub emberei.

„Cristiano Giuntolinak meg kell értenie, hogy milyen játékosprofilok megfelelőek ahhoz, hogy a csapatot visszavezessék a siker útjára, és biztosítania kell a megfelelő szakmai irányítást.

Ezen kívül pedig döntenie kell Federico Chiesa kapcsán. Vele kellene kezdenünk, és építsünk köré egy csapatot a jövő számára.

A fókuszpont most már nem a pályán zajló eseményeken van, mert a Juventus be fog jutni a Bajnokok Ligájába, hanem inkább az a kérdés, mit akar Cristiano Giuntoli a Juventustól. Ilyen Juventust akar, amilyet idén látunk, vagy inkább egy gátlástalanabb csapatot akar, amelyik előrébb játszik? Véleményem szerint Cristiano Giuntolinak nem tetszik a Massimiliano Allegri által támogatott játékstílus.

A Juventus nem engedheti meg magának, hogy eltékozolja Federico Chiesát. Ő a legjobb olasz támadó a generációjában, ennek ellenére a Juventus nem segíti őt, hogy kihozza magából a legjobbat.

Massimiliano Allegri nagyszerű edző volt, de mostanra ugyanazokat az ötleteket ismétli folyamatosan.” - zárta a kritikával teli interjúját a Juventus egykori játékosa.

Fabrizio Romano a minap megerősítette, hogy a Juventus az edzőváltás lehetőségét fontolgatja, és a bianconero klubnál Thiago Motta neve merül fel mostanában, és nagy esély mutatkozik arra, hogy a Bolognával idén szép dolgokat mutató mester az olasz bajnokságban dolgozhat jövőre is.

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr6318346819

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ggbuffon 2024.03.06. 07:13:20

Én is egy olyan játekosra epitenék akinek 1,5 eve momentuma sincs. Hagyjuk a serulest meg Allegrit, a srac fejlodese erosen megtorpant.

babo0410 2024.03.06. 07:25:33

@ggbuffon: Allegri alkatt kié nem? Szerintem Chiesa egy remek játékos, de tipikusan ő is Allegri taktikájának az áldozata. Erőltetve van olyan helyeken, ahol nem érzi jól magát.

ggbuffon 2024.03.06. 07:32:38

@babo0410: legtöbbször a játéka elég öncélú maradjunk annyiban. És akkor még finom voltam és nőies. A 18 éves Yildiz néha sokkal érettebb dolgokat csinal mint ő.

Sztem Allegri nagyon helyesen secunda puntát szeretne belőle csinálni, mert valszeg felmérte amit Chiesa nem hajlandó elfogadni saját magáról, megpedig h egy ilyen sérules utan tvszeruen vesztett a robbanekonyságabol es rohadtul nem a szelen futkoraszas lesz a jövője.

Forman kivul van, a számokkal tenyekkel nehéz vitazni. Es nem is nagyon latom h mitől kellene úgy remegnünk ha lapátra tennénk. Egyáltalan nem váltotta meg a világot nalunk.

Számomra érthetetlen mitől ekkora szent tehén.

venember83 2024.03.06. 08:07:37

@ggbuffon: ha olasz nemzeti érzés fűtene, jobban értenéd. Szerintem az olaszok nagyon sokat várnak Chiesától pl. az idei EB-n.

MarcoT 2024.03.06. 08:08:51

@ggbuffon: mert szeretnénk már látni végre egy olasz játékost akiből igazi ikon válhat, a Boniperti, Furino, Scirea, Del Piero, Buffon vonulatból.

JeetTrader 2024.03.06. 08:09:07

Nem valaki köre kell csapatot építeni hanem CSAPATOT kell építeni. Olyat ahol mindenki tudja a feladatát és mindenki segíti a másikat és ha felrohano kapus jobb helyzetbe kerül akkor a csatár leguritja neki a labdát.

Sajna nagyon onzok vagyunk. Rengeteg helyzet alakulhatott vna másként ha nem onzozik el a játékosok. Ebben Chiesa is kiemelkedő sajna...

Thuglife! 2024.03.06. 08:39:24

@JeetTrader: ez nem idei probléma.
Rabiot vagy Bernardeschi nem is mert másnak passzolni csak Ronaldonak.
Most még nincs Hierarchia Vlahovicot nem fogadják el vezérnek mert rengetegszer még a fiatalok se passzolnak neki.Chiesát kinevezni meg...vagy hogy ő kierőszakolja magának a pályán hogy vezér legyen...ahhoz folyamatos játék kellene.nekem nincs kétségem a tehetsége meg lenne hozzá.nehéz helyzet.
Én megtartanám ,de fizetést azért nem emelnék neki.sztem se ő se Dybala sem senki nem kérne ilyen magas fizetéssel új szerződést ha nem lennének/lettek volna túlfizetett játékosok.akik a felét ha megérdemlik: Bonucci,csecsni ,Vlahovic Sandro Rabiot.

ggbuffon 2024.03.06. 09:50:00

@venember83: remek h az olaszok sokat várnak, csak nem látom ebből a Juve miként profitálna/profitalt az elmult idoszakban. Max az eladásánál lehet rátenni egy vastagabb árcímkét.

Hangsulyozom h en abbol itelem meg amit a Juvenal csinalt eddig. Az meg azert valljuk be nemsokminden. Es lehet itt szidni Allegrit meg a rendszerét, de a számok makacs dolgok.

Nem azt mondom h mindenképpen agyjuk el, de ezt a hatalmas jajveszekelest se ertem h mi lesz ha elmegy. Rá epiteni barmilyen csapatot meg abszurd a teljesitmenyet nezve.

ggbuffon 2024.03.06. 09:51:51

@MarcoT: ez a jelenlegi olasz generáció aligha hinnem h a korszakos egyénisegekről marad majd emlékezetes. De meglátjuk. Remélem Chiesa rámcáfol, de nem tennék rá sok pénzt.

venember83 2024.03.06. 10:16:58

@ggbuffon: ezt mondom, hogy az olaszok nem kizárólag juvés szemüvegen nézik ezt a sztorit, hanem azt várják, hogy a Juventusnál vezéregyéniség legyen, a klub ezért tegyen is meg mindent, aztán majd a válogattnál is ugyanígy kulcsember legyen. Hogy ez a várakozás megalapozott vagy sem, azt már nem a tisztem eldönteni, de szerintem ezért merül fel Chiesa magasztalása, mert ő az, akitől várnak valamit, s a klubot is hibáztatják, amiért Chiesának olyan az elmúlt másfél éve, amilyen. Nem véletlenül pl. nem Keanről vagy Locatelliről beszélt Tacchinardi a nyilatkozatában.

Spider81 2024.03.06. 11:09:57

@venember83: Ehhez azert Chiesanak is tobbet kene letenni az asztalra. Nem latok bele a napi edzesekbe hogy hogyan is teljesit, de attol fuggetlenul,hogy szelot jatszik vagy visszavont eket neki tobbet kene mutatnia es a hatara kene vennie a csapatot.
Neha latom tole ezt, masok meg nem...hogy erre lehet e alapozni hosszutavon azt mindenki dontse el maga. En szemely szerintem egy vaskos 50-60millios ajalnat esten elengednem, lehet jobb lenne neki is meg az olasz valogatottnak is.

venember83 2024.03.06. 12:00:28

@Spider81: persze, de az olaszok elfogultak, ennyi az egész.

MarcoT 2024.03.06. 14:30:41

@ggbuffon: nincsen köztünk vita, sajnos.

alexGicamo 2024.03.06. 15:02:31

Teljesen egyetértek vele !

Shyr Kahn 2024.03.06. 15:22:24

Chiesa jobban fokuszban kellene, hogy legyen, de pl Thiago Motta sem egy ember kore epit, hanem igazi csapatot epit, amit tamogatnek es igencsak orulnek, ha O valtana Allegrit. Szoval az a resze a hirnek jol hangzik, bar sztem Motta nem jon, ha a Bologna Bl helyen vegez, mert a gyumolcsot, amit O erlelt le akarja majd szuretelni (szinten ertheto, hiszen tortenelmet ir veluk).

Chiesa, Vlaho, Yildiz, Cambiaso, Bremer, Rugani egy jo alapanyag lehetne az elkovetkezendo evekre. Korejuk kell epiteni csapatot es Motta kivalo edzo lenne erre a feladatra.

BTW Bologna az Inter ellen jatszik. Lehet szurkolni nekik... mar a Genoa is jo munkat vegzett az Inter ellen. Gilardino is modern focit jatszat, de sajnos nem sikerult nekik a bravur (csak a golok hianyoztak es a kisebb biroi ellenszel sem tamogatta oket, de ezt iden mar lathattuk... az FIGC ugy tunik az Intert tamogatja, aminek legalabb par pontot koszonhetnek is iden).

sleepy8 2024.03.06. 15:30:42

Még ebből a hulla gyenge keretből se tűnik ki a sérülés óta. (Na jó, van amikor lefele igen)

gomorra21 2024.03.06. 15:50:24

@Shyr Kahn: az egy ember köré építés az így túlzás, de ha vannak szélsőink, akkor érdemes lenne úgy összerakni a csapatot, hogy a szélső szélső legyen.
(Vagy ha nincsenek kreatív belső középpályások, akkor lehet, hogy nem érdemes háromtagú belső középpálya köré építeni a játékot).
Ilyen formán azért van igazság Tacchinardi gondolatában.

Shyr Kahn 2024.03.06. 16:07:37

@gomorra21: Igen, de sztem ez erosen atirja azt, amit az idezetekbol ki lehet olvasni. A belso kozeppalyan Loca kezd magara talalni es statisztikailag sem olyan rossz mar, mint az elozo evben volt. Amennyiben Fagioli jol ter vissza, idovel lehet kreativ kozeppalyasunk.

JuveMI 2024.03.06. 16:49:51

Tacchinardi nem kertel! Kimondja az igazságot kőkeményen!
Igen... pontosan az a probléma a Juventusnál, amit Ő nyilatkozik.
A Chiesa-Vlahovic-Yildiz támadóhármas komoly tényező... nem szabad ezeket a kiváló futballistákat beáldozni, anyagi javakért... ilyen játékosokból lehet nagy csapatot építeni!
Továbbá, ha az értük kapott pénzből nem tudunk venni ilyen triót, ha meg diszkont-ígéretekre fecséreljük el, akkor ne is álmodjunk scudetto-ról, BL-ről!
A Juventus hagyománya is ezt diktálja. Ráadásul most rengeteg jó fiatal is adott. Nagyon nagy potenciál van a keretben.
Sintér-Motta játékosként enyhén szólva sem volt a kedvencem... de az edzői szakma teljesen más... jöjjön!!!!

sleepy8 2024.03.06. 17:46:48

@JuveMI: Milyenekből? Utoljára Kenan január elején verte meg egy az egybe az emberét, azóta a 3 együtt semmi. Vlaho sokkal több helyzetet hagy ki mint amennyit berug (Higuaint a feléért kiutálták a válogatottból). Fedenek meg az egesz szezonja erről szól, hozza a szarabbnál szarabb döntéseket, aztán néha akkora makja van hogy pont elfer a vedo lába között a labda. De legalább olyan önző mellé mint a faszom.

Aztán lehet edzőzni erre is gyerekek, csak akkor Douglas, Mandzu, Tevez, Higany, Dybala, Cuadrado miért tudtak focizni Allegri taktikai hadrendjeben is?
Vagy a mostani kp miért szezononkent éri fel annyiszor a kapu elé, mint Khedira két meccs alatt? Miért nem adnak olyan forintos labdakat mint Pjanic vagy Pirlo? Miért nem robotolnak ugy box to boxba mint Vidal, Marci, vagy Matuidi? Megsugom, nem az edző a különbség a két keret között.

gomorra21 2024.03.06. 18:18:20

@sleepy8: hát, szerintem amit írsz, az alapján kihagyod azt a faktort, hogy az emberek idővel változnak, a kudarcok, rossz próbálkozások miatt egyre zárkózottabbak lesznek, egyre kevésbé nyitottak az újra. Ez nem törvényszerűség, de általában igaz. Volt idő, hogy Mourinho volt a "Special One", aztán árnyéka lett önmagának. Allegrinek is volt korszaka, amikor nagyon ültek a döntései, aztán ezek elkezdtek elkopni.

A BL döntő utáni időszakban egyre jobban elmaradtak a nagy ötletek, az éles reakciók a csapat aktuális állapotára.
A nevek, akiket felsorolsz játszottak nálunk nagy meccseket. Igaz, a BL döntő után Allegri alatt semmi pozitívum nem volt abban a játékban, amit Dybala, Higany, Costa, Khedira vagy épp Matuidi mutatott nálunk. Hulladék foci volt az a javából. (Matuidit lassan el is felejtettem. Felsejlik a régi gyomorémelygés, ha eszembe jut, ahogy lekezeli a labdát).

Allegri nem egy változatlan minőség, hanem folyton változik - mint mindenki. Már egy ideje adós a nagy ötletekkel.

Rikoo 2024.03.06. 18:33:53

@gomorra21: "Igaz, a BL döntő után Allegri alatt semmi pozitívum nem volt"
"Hulladék foci volt az a javából"

Azért ez nagyon nem igaz. A BL döntő utáni következő szezonban rekordmennyiségű gólt lőtt a Juventus, 57 meccsen 111 gólt.

venember83 2024.03.06. 18:40:53

Agresti: “Allegri megerősítése? Nem látom, hogy ez miképpen valósulhatna meg. Branchini nyilatkozatai súlyosak jellemzők tekintetében is. Szerintem ezen szavak után nincs visszaút.”

gomorra21 2024.03.06. 18:43:00

@Rikoo: neked az a szezon egy előremutató szezon volt? Ok, rekord mennyiségű gól született, hisz jött a nagy CR. Az amúgy is agyondominált olasz bajnokságban ő aztán extra motivált volt. De úgy maradt meg az a szezon, mint amiben a csapat pozitívan fejlődött? Amiben egy karakteres játékunk volt? Az első BL döntő utáni csapat egy nagyon szépen fejlődő csapat volt, a mínuszból kezdtünk el feljönni, és érezhető volt, hogy Allegri keze alatt ez a csapat jövőre még nagyobbat mehet. A Ronaldo évben volt ilyen? Szerintem egyáltalán nem.

Ethan Hunt 2024.03.06. 19:13:47

Teljesen igaza van Tacchinardinak, semmiképpen nem szabadna Chiesát elkótyavetyélni, főleg, hogy 1 éves szerződéssel esélyünk sincs piaci árat kapni érte. Abban nem vagyok biztos, hogy konkrétan rá kellene feltétlenül építeni a játékunkat, mert ahhoz túlságosan sérülékeny, de mindenképpen olyan játékfelfogásra van szükségünk, ami segíti az ő és minden más támadójátékosunk boldogulását, tehát gyökeresen mást, mint ami most van.

Ha Allegritől megszabadulunk szezon végén, akkor szerintem jó esély van rá, hogy meg tudjuk tartani, ami azért is jó lenne, mert a szezon végén már a könyvelési értéke is elég alacsony lesz ahhoz, hogy akár magasabb fizetés mellett se legyen olyan vészes az amortizációja...

Ő olyan játékos, aki a különbséget tudja jelenteni...

@JuveMI: +1

@venember83: Bízzunk benne! Bár továbbra sem értem, hogy mire gondol Agresti, hacsak nem megy a teljes parasztvakítás a nyilvánosság előtt és valóságban mégsem mindenki olyan rohadt Allegrivel, mint ahogy állítja...

Rikoo 2024.03.06. 19:21:29

@Ethan Hunt: Declan Rice több, mint 100 millió fontért igazolt az Arsenalhoz, pedig 1 év múlva lejárt volna a szerződése.
Ha PL klubhoz igazolna Chiesa, akkor fixen 50 milliót lehetne kapni érte. Ez a nagyon minimum.
Bár egyébként elfelejtettem beírni a mercatoba, de Ramadani és Giuntoli között létrejött egy megegyezés, szóval a klub nyugodtan kezeli az ő helyzetét. Ingyen semmiképpen nem fog távozni, csak megfelelő ajánlat esetén.
Legrosszabb esetben 1 évvel meghosszabbítják a szerződését 2026-ig.

Rikoo 2024.03.06. 19:23:04

@gomorra21: Szerintem más szezonról beszélünk. Én a 2. BL döntő utáni szezonról írok.

rabsic02 2024.03.06. 20:20:25

Chiesa túl van hájpolva. Technikailag átlagos vagy átlagon aluli. Ő csak is szélső tàmadóként használható.
Egyébként pedig ha jönne érte ajánlat akkor őt adnám el. Soulét pedig visszahoznám. Bremer, Cambiasso, Soulé, Yildiz, Vlaho aki a szintet megüti egy bajnokesélyes csapathoz.

Shaky79 2024.03.06. 20:21:15

Szerintem ha allegri marad és ezt a játékfelfogást folytatja a Juve, akkor felesleges megtartani Chiesat. Ebbe a rendszerbe nem illik, ő sohasem lesz csatár, mindig is szélső lesz, amit például a válogatottban is mindig megmutat, ezt Spalletti is tudja, csak a mi edzőnk látja ezt másképp érthetetlenül. De szerintem ha marad allegri, Chiesa lesz a legboldogabb ha eligazolhat egy olyan csapatba ahol focizni akarnak, és nem az ellenfelek játékának elrontása a cél!

Ethan Hunt 2024.03.06. 20:44:58

@Rikoo: "Declan Rice több, mint 100 millió fontért igazolt az Arsenalhoz, pedig 1 év múlva lejárt volna a szerződése."

Ha jól rémlik, őt más is akarta, nemcsak az Arsenal. Plusz fiatalabb is, komoly sérülés nélkül...

"Ha PL klubhoz igazolna Chiesa, akkor fixen 50 milliót lehetne kapni érte. Ez a nagyon minimum."

A PSG érdeklődéséről is beszélnek és ha árverseny alakulna ki, talán kaphatnánk érte annyit, de krónikus izomproblémákkal meg térdszalag-szakadással, én túl szépnek tartom azt az 50 milliót...

"Legrosszabb esetben 1 évvel meghosszabbítják a szerződését 2026-ig."

Ez szerintem csak edzőváltás esetén lenne opció neki...

Thuglife! 2024.03.07. 03:17:43

@Rikoo: imádom a statisztikáidat! :D
57 meccsen 111 gól?
Tehát nincs meg a 2-es átlag...
Az mihez képest rekord?

Rikoo 2024.03.07. 14:55:09

@Thuglife!: Ugye milyen jók:D
Ha nem tévedek, akkor összesen egy szezonban sem lőtt ennyi gólt a Juventus, de nyugodtan javítson ki valaki, ha tévedek.

Nem is lett volna semmi gond a Pirlo féle szezonnal, ha jöttek volna az eredmények. Még a 111 gól is megdőlhetett volna, ha a BL-ben sikerül továbbjutni.

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1897) bajnokság (3521) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (51) edző (972) elemzés (40) előzetes (890) Európa Liga (171) felkészülés (137) hírek (1700) játékosokról (10265) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2503) meccsek (4328) mercato (4280) nyilatkozat (7679) Olasz Kupa (335) összefoglaló (435) pletyka (4297) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (96) történelem (53) válogatott (180) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (305) video (226) Címkefelhő
süti beállítások módosítása