Allegri: „A futballban a győzelem számít, a többi irreleváns”

allegri_massimiliano_tapsol.jpgA Sassuolo elleni győztes meccs után Massimiliano Allegritől azt kérdezték, hogy élvezte-e azt, amit a csapata mutatott.

„Nem a szórakozás a fontos, a futballban igazából a meccsek megnyerése számít. A többi irreleváns.

Egy olyan Sassuolo ellen léptünk pályára, amely múlt héten legyőzte a Fiorentinát, ellenünk pedig négy gólt szerzett Szeptemberben, s olyan tehetséges játékosaik vannak, mint Domenico Berardi és Armand Laurienté, aki nagy mentésekre késztette Wojciech Szczęsnyt.

Boldogok vagyunk, de most már a vasárnapi, Lecce elleni meccsre kell koncentrálnunk. 49 pontunk van, haladnunk kell tovább, dolgznunk kell, és tartanunk kell ezt a tempót.

Jó meccsünk volt, számos lehetőségünk volt a gólszerzére, de a támadóharmadban élesebbnek kell lennünk. A padról beálló játékosok jól teljesítettek, és ez nagyon fontos. Fent kell tartanunk ezt a csapatszellemet és kohéziót, ez nagyon fontos, továbbá dolgoznunk kell a korlátaink kiterjesztésén.

Fontos volt ma a gyors reakció labdavesztés után, hogy mindenki visszaérjen, és lelassítsuk az ellenfelet. A meccs irányítása tekintetében érettséget láttam a csapatban annak ellenére, hogy több olyan játékos volt a pályán, akik kevés tapasztalattal rendelkeznek. Fejlődnek, s ennek örülök.

Kevesen tudják úgy kezelni a labdát, mint Kenan Yıldız. Ezen kívül pedig ritkán hoz rossz döntéseket, ez született adottság, ezt nem mi kellett megtanítsuk neki. Mindazonáltal ő még fiatal, s 18 évesen teljesen természetes, hogy vannak rosszabb időszakok, de vannak egyéb opcióink is, így nincs ezzel semmi gond. Többet várok tőle, mert ő képes különbséget jelenteni.

Dušan Vlahović fejlődik, amikor a Frosinone ellen lépett pályára, rossz félórája volt, mert megszállottan mindennel akart foglalkozni. Ez az érettség hiányát mutatta, s beszélnem kellett vele. Ma este sokkal nyugodtabb volt, nem vitatkozott annyit a játékvezetővel, de így is kell folytatnia, hogy elkerülje ezeket a hibákat a jövőben.

Vadász vagy üldözött? Ha valaki elöl van, akkor valakinek üldöznie kell őt, mint az őrök és a tolvajok. A tolvajok elfutnak, az őrök pedig üldözik őket.

Figyelnünk kell arra, hogy megőrizzük a nyugalmunkat, s meccsről meccsre kell haladnunk. Az ötödik helyezettel szemben 16 pontos előnyünk van, és ez fontos. Nagyon fontos lesz győzni Leccében, és ezek a meccsek mindig kemények. A következő lépésre kell koncentrálnunk.”

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr7218304767

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FAF 2024.01.17. 12:00:37

„Nem a szórakozás a fontos, a futballban igazából a meccsek megnyerése számít."

Szerinted mester, szerinted. Aki megveszi a meccsre a jegyet meg előfizet a TV-re az nem hiszem hogy így gondolja mert akkor mondjuk az eredmények.com-ot szponzorálná inkább és nem lenne ekkora fizetésed.

Szerencsére kezdenek alakulni a meccsek képei, reméljük nem lépsz a fékre.
Úgy látszik kifizetődő volt igazolni mellé egy szakit aki a támadásokkal is foglalkozik és kezdi is engedni, hogy a játékosok alkalmazzák is azokat a pályán.

Il Principino 2024.01.17. 13:55:49

@FAF: sztem inkább nyerjünk szar játékkal serlegeket mint szépen játszva semmit!!!
Spurs és az Arsenal drukkerek mesélhetnének erről...

venember83 2024.01.17. 14:09:12

@Il Principino: meg is van akkor a mester következő klubja? :)

tjunior 2024.01.17. 15:07:18

@FAF: "vincere non e’ importante e’ l'unica cosa che conta"

FAF 2024.01.17. 16:14:53

@Il Principino: Szórakozásról volt szó nem szép vagy csúnya játékról meg serlegek nyeréséről, de egyébként a kettő nem zárja ki egymást nem kell belehalni a szépségbe. Jó játék kell, amivel trófeákat nyerünk, nem szép vagy szar :D

Egyébként ha nem szórakozásról szól akkor miről? Miért járnak az emberek meccsre, miért nézik meg TV-ben? Miért fizetnek érte? Nem tudják hova tenni a pénzüket?

A foci üzlet nekik, akik ebből élnek és lehet neki nem a szórakozásról szól de ezt a baromságot elengedhetné a kedves mester mert a szurkolóknak arról szól. Ha nem arról szólna nem lennének rá kíváncsiak.

FAF 2024.01.17. 16:20:10

@tjunior: Kivétel amikor jó a döntetlen is ugyebár, meg semmit nem nyerünk. Na akkor tényleg nem a szórakozásról szól a foci.

Gaben Smith 2024.01.17. 18:11:06

@Il Principino: ez teljesen irrelevans pelda.Ennyi erovel mondhatnánk a cityt vagy a regebbi barcat realt…de a bayern sem unalmas bunkerfocival szokott nyerni.

gomorra21 2024.01.17. 19:44:07

Nem kell feltétlen szépen játszani, de tudni kell meggyőzően, határozottan játszani. A tegnapi meccs sem volt elképesztően gyönyörködtető meccs, egy átlag néző elkapcsolt volna. De végre dominánsan játszottunk. Nem volt kérdés, hogy ki a jobb, nem kellett görcsölni a 90.percben.

kidelpiero 2024.01.17. 20:03:00

@FAF: szerintem nem. Amikor jegyet valtasz egy meccsre, fizeted a sportcsatornak elofizetesi dijait, azert fizetsz hogy nezhesd ahogy 22 ember egy meccs kereten belul eldonti melyik 11 ember a jobb.

A csapat azzal tartozik felosseggel a szurkolok fele, hogy mindent megtegyen a gyozelemert ( bajnoksag eseten a vegso gyozelemert). Nekik nem feladatuk a szorakoztatas.

Az hogy gazdasagilag mi jovedelmezobb az mar mas kerdes, de abban sem vagyok biztos h a szepseg a sikeresseg elott all ebbol az aspektusbol.

Il Principino 2024.01.17. 20:43:29

@Gaben Smith: @FAF:
Értem.
Azért azt mondjátok meg, hogy melyik Juventus játszott szórakoztató focit az elmúlt 20-30 évben???
Szimplán csak meg volt a győztes mentalitás és 1-1 klasszis aki váratlant húzott és ennyi.Mindig is brusztolós ellentmondást nem tűrő stílus jellemzte a Juvet és ennek köszönhetően nyertünk címeket,nem űrfocival..

Il Principino 2024.01.17. 20:46:03

@venember83: ne kelts hiú reményt az antiallegristákban,hogy távozik ;)

venember83 2024.01.17. 20:47:25

@Il Principino: nem vagyok a hiú remények embere.

Kukszi 2024.01.17. 20:50:51

Szerintem a szórakoztatás azért számít valamennyit, de az eredmény igenis elsőbbrendű, ahogy a mondás is tartja. Győztesek írják a történelmet ;)
Alexék idejében azért voltak szép meccsek.
Bár lehet nekem szépülnek meg. Amikor oda vissza elruháztuk a Real-t pl :)

Ethan Hunt 2024.01.17. 21:45:45

@Il Principino: "Azért azt mondjátok meg, hogy melyik Juventus játszott szórakoztató focit az elmúlt 20-30 évben???"

A szórakoztatás sokféle módon megnyilvánulhat és nem is valami Guardiola-féle rövidpasszos mutatványban kellene feltétlenül ennek testet öltenie, hanem abban, hogy dominálunk mindenkit, akit csak lehet (és a mostani Serie A-ban nagyon sok csapatot lehetne) és a brusztolós meg a defenzív-reaktív futballra való képességet meg meghagynánk olyan riválisok ellen, akik ellen talán túl kockázatos lenne belemenni bármi másba. De jelenleg nem ezt tesszük, hanem mindenféle jöttment csapat ellen ezt játsszuk alapértelmezett módon és nem arra törekszünk, hogy minél hamarabb befejezzük a meccseket 2-3 gólos előnyt összeszedve...

kidelpiero 2024.01.17. 22:09:36

@Ethan Hunt: jelenleg nincs ellenszer Olaszorszagban a Juventus jatekara. Legalabbis nem nagyon remlik olyan meccs a szezonban, amikor valaki lefocizva verte volna el a csapatot.

Ethan Hunt 2024.01.17. 22:56:37

@kidelpiero: "jelenleg nincs ellenszer Olaszorszagban a Juventus jatekara."

A Milan meg az Atalanta elleni meccseken a játékunk alapján leginkább 0 pontot érdemeltünk, mégis begyűjtöttünk 4-et. Ezen kívül a közelmúltban legalább 3 meccs, ahol az utolsó percekben nyertünk és csak magunkat hibáztathattuk volna érte, ha nem jön össze és mindez úgy, hogy nem kell megosztani az erőket BL-meccsekkel, mint a riválisainknak. Szóval, hogy kinek van vagy nincs ellenszere a Juventus játékára, majd jövőre fog kiderülni...

"Legalabbis nem nagyon remlik olyan meccs a szezonban, amikor valaki lefocizva verte volna el a csapatot."

Miért kellene minket ezzel a kerettel bárkinek is lefociznia?! Csak az Interé jobb...

Rikoo 2024.01.17. 23:08:36

@kidelpiero: Igazából szerintem abban lehet az igazság, amit a másik oldalon beszélünk.
Amikor Ronaldo távozott és Chiellini szájáról azt lehetett leolvasni, hogy "Ez nem csapat", akkor konkrétan 0-ról kellett újraindulni.
Végülis ebből az lett, hogy gyakorlatilag egy teljesen új csapat épült, hiszen majdnem a teljes keret meg lett forgatva azóta.
Ez kellett legyen és ez is volt az első lépés. Azóta kialakult egy közösség, nagyon jó a csapatszellem és a játékosok a pályán kívül is jóban vannak, ismét családias a hangulat, az egó pedig eltűnt.
A második lépés a Juventus DNS-ének a visszatalálása volt. A győztes mentalitás kiépítése nem egyértelmű és idő kellett hozzá. Idén látom először ezt újra és erre lehet építeni. Bárhogy játszik a csapat, szinte minden meccset sikerül megnyerni valamilyen formában. Onnantól látszódik ez igazán, amióta sikerül megfordítani a meccseket vagy a kapott gólra azonnal válaszolni. Ez a reakció tipikus a győztes mentalitású csapatoknál.
A harmadik lépés, amiben szerintem most van benne a Juventus. Ez a játék különböző játékelemeinek fejlesztése. Egyértelműen kirajzolódik, hogy mi a terv és milyen sémák vannak. Néha meglepő elemekkel, de látszódik a teljes terv egy mérkőzésre lebontva.
További komoly fejlődésre van szükség, de kezd újra látszódni az, ami a tízes évek közepén volt látható.
A negyedik és utolsó lépés a dominancia kiépítése lenne, de ettől szerintem még nagyon távol vagyunk.

kidelpiero 2024.01.17. 23:58:08

@Ethan Hunt: :D ez a Milan es Atalanta elleni 0 pont hogy jott ki? Az Atalanta 2 kaput eltalalo es Milan 1 kaput eltalalo lovesevel? Vagy a Milan 0,35 xG mutatoja esetleg az Atalanta 1,31 es xG-je alapjan usztunk meg szerencsevel ket nagy verest? :)

Igazabol sejtem honnan jott a kovetkeztetes. Ez manapsag a trend, birtokold a labdat, tamadj le magasan, a kapus is legyen szinte mezonyjatekos, es a "trendi" edzok ugy erzik, hogy uberelni kell ebben az aktualis ellenfelet, mert csak ugy " dominalnak". Ahogy te is irod, illetve honapokig lehetett Juventus kozvetiteseken hallani, mi viszont hagyjuk h akar kiscsapatok is dominaljanak minket. Ezert kerdeztem, h melyik csapat "uralkodott" felettunk, ki volt az akinek az akarata ervenyesult ellenunk es vegul nyert? Senki. Ebben a szezonban nem volt ilyen. A meccsek nagyon nagyon nagy szazalekaban olyan eredmennyel jottunk le a palyarol, amilyennek a mester le szeretett volna jonni. Ergo az en ertelmezesem szerint az adott meccset uraltuk.

kidelpiero 2024.01.18. 00:20:09

@Rikoo: az elejevel egyetertek, a vegevel kevesbe. Azok az edzok/csapatok akik a jatek dominalasara torekszenek joval hamarabb el tudnak jutni arra a szintre hogy dominaljak a jatekot, majd ezutan kezdenek eredmenyesek is lenni. ( Brighton,Fiorentina vagy akar csak a Bologna pl.)

Nekunk szerintem ez nem celunk, es szerintem ez jo is. Ha vizioban gondolkozunk es 4-5 even belul mondjuk Europa csucsa kozeleben akarunk lenni, hogy tudnank felulmulni egy minden meccsen 70% koruli landabirtoklast ostromlo Cityt, raadasul kb 4 ev hatranybol? Sehogy. Szivesen jatszana Guardiola 1:0 as hatranybol a Juve ellen? Szerintem meg ilyen minosegi elony mellett sem.

Kicsit ugy erzem a Juventus egy masik fajta "jatek megoldasra" torekszik, ez meg valami olyasmi, hogy a leheto legkevesebb befektetessel a leheto legsikeresebb csapatnak lenni. Gondolok itt labdabirtoklasra,helyzetre, lott golra stb.

Rikoo 2024.01.18. 00:27:42

@kidelpiero: Fogalmazok másképp. Dominancia alatt nem azt kell érteni, hogy a Juventus 70%-ban birtokolja majd minden meccsen a labdát, hanem hogy az történik a pályán egy egész meccsre lebontva, amit a Juventus akar.
És azért itt még nagyon nem tart a csapat, nemzetközi szinten főleg nem.
Nekem a csúcs a Nou Campban elért 0-0 volt. Mindenki tudta, hogy a Juventus védeni fogja a 3-0-t, a Barcelonanak pedig hazai pályán gyakorlatilag esélye nem volt megfordítani ezt az eredményt, pedig az előző fordulóban 6-1-re nyert a PSG ellen otthon.
Erre a dominanciára gondolok, amikor pontosan az történik a pályán, amit az edző és a stábja kidolgoz, a csapat pedig ezt egy teljes meccsre lebontva végrehajtja és az ellenfélnek esélye sincs nyerni vagy gólt lőni.

kidelpiero 2024.01.18. 01:06:18

@Rikoo: szerintem amugy iden szinte minden meccsunkon az volt amit Allegri akart. Ahhoz kell meg erosodnunk, hogy a mester tobbet "akarhasson". Ehhez pedig kivulrol lesz meg szukseg erositesre. Yildiz berobbanasa ha nem is teljesen, de hasonlo erosites volt...

Rikoo 2024.01.18. 01:23:27

@kidelpiero: Inkább azt mondanám, hogy pillanatnyi állapotok voltak. Egy edző sem szeretné azt, hogy a saját csapata ne tudja kihozni a labdát a hátsó harmadból és beszoruljon.
Szerencsére ebben is sokat fejlődött a csapat.
Az utolsó 4 meccsen lőtt 15 gól nem véletlen és ezen az úton kell folytatni.
Én nem érzem, hogy olyan nagy erősítésre lenne szükség. 1 vagy 2 középpályás talán érkezhet, de van több fejlődőképes játékos, ők és a csapatkohézió fejlesztése mindennél fontosabb jelenleg. Yildiz gyakorlatilag azonnal kulcsjátékos lett. Nagyon nagyon ritka az ilyen ebben a korban.

tjunior 2024.01.18. 06:48:59

@FAF: Te tényleg úgy gondolod, hogy ez a mondat egyes meccsekre vonatkozik?

Spider81 2024.01.18. 08:08:46

@Rikoo: adom, a kozeppalyara kell hozni jatekosokat es gondolok itt a szeljatekra is mert a legtobb meccsek ahol Kostic jatszik a hideg kiraz! Plusz Samardzictol varom,hogy egy kicsit offenzivabb legyen a kozeppalyank kozepe.
Az utobbi idoben Danilo sem a megbizhatosag mitakepe, ugyhogy Djaloval jol jon oda is a frissites.
Fino alla fine talan elertuk,hogy csak 1-2,esetleg 3 igazolassal finomithato lenne a keret, mas kerdes hogy ez a keret mire lesz kepes a BL-ben jovore.

venember83 2024.01.18. 08:30:26

@Rikoo: "Az utolsó 4 meccsen lőtt 15 gól nem véletlen és ezen az úton kell folytatni."

Azért a két kupameccsről ne feledkezz meg, eleve gyengébb csapatok ellen, akik nem a legjobb felállásban léptek pályára azzal a harcikedvvel, hogy egyből kettéharapják az Öreg Hölgy nyaki ütőerét. Ahogy a mester mondaná, nem szabad sem túlságosan éltetni, sem elásni a csapatot. Főleg nem pár Olasz Kupa-meccs után.

FAF 2024.01.18. 09:18:54

@gomorra21: Így van, de úgy látszik ezt nem képesek felfogni itt páran. Egy szóval nem említettem szép focit, szórakoztatásról beszéltem erre jönnek a szép focival. Az előző meccs nekem már a szórakoztatás kategóriába tartozik. Voltak gólok, domináltuk a meccset, nem kellett izgulni hogy szaros 1:0 utáni bunkerből mi lesz kibírjuk védekezni és nyerünk vagy x vagy vereség. Természetesen van olyan meccs ahol a cél érdekében egy erősebb csapat ellen csúnya eszközökhöz kell nyúlni de ne ez legyen már az alap.

FAF 2024.01.18. 09:31:24

@Il Principino: Ki beszélt itt űrfociról meg szép fociról? Szórakoztatásról beszéltem. Ne mossuk már össze a dolgokat. Igen, pont ez az hogy ellentmondást nem tűrő, domináns játékot szeretnék meg hajtást. Van amikor abból is csak egy 1:0 lesz a végén de ne az legyen már a cél.
Most volt pár meccs ami nekem már bőven elég ahhoz hogy szórakoztasson. Reméljük ez a felfogás megragad és nem térünk vissza a borzalomhoz.

FAF 2024.01.18. 09:58:53

@tjunior: Te tényleg úgy gondolod, hogy a válaszomban kizárólag csak egy meccsről beszéltem?

Belefér a mottóba hogy jó a döntetlen is mert számolgatja valaki hogy hány ponttal lehet bajnokságot nyerni aztán elbukik egy olyan meccset ahol 3 ponttal számolt és a végén nem nyerünk semmit. A végén nem nyerünk semmit az egy meccsre vonatkozik szerinted?

Amúgy a fino alla fine mindig is jobban tetszett, abba meg nem fér bele a kishitűség mint például a cél az első négy amikor még a bajnokság el se kezdődött.

Shaky79 2024.01.18. 10:29:27

@FAF: A fior elleni meccsen sem érdemeltünk semmit és 3 pont lett a vége.
Pontosan értem, hogy mit szeretnél, mert én is maximálisan ezt érzem. Nem tiki takát akarunk, nem 70%-os labdabirtoklást, de azt igen, hogy egy olasz kiscsapat ellen ellentmondást nem tűrve menjünk fel, és ne azon kellhen izgulni, hogy 1:0 után a háló feltöri a hátunkat és vajon kiegyenlít egy frosinone vagy empoli vagy megússzuk! Nem, nem egy inter, barca, real ellen kell dominálnunk attól nagyon messze vagyunk, de egy olasz kiscsapat ellen sokkal bátrabban kell egy Juvénak játszania mint eddig a bajnokságban.
Az utóbbi időben a két kupa meccs nagyon gyenge csapatok ellen, és a semmit nem akaró sassuolo ellen nagyon biztató volt, ezen az úton kell tovább menni! Sokan leírták a játékosainkat, csatárokat, hogy mennyire gyengék, pedig tisztán látszik, hogy egy tmadóbb szellemű játékfelfogásban, nem a kapunk előtt védekezve, igenis tudnak focizni, itt kiemelném a sokak által lesajnált fiatalokat, akik megint megmutatták, hogy a kedvencek helyett rájuk lehet számítani és 2022 ősze után, amikor Miretti és Faggioli berobbantak (természetesen a sok sérült miatt kerültek csak be a csapatba) és elkezdtük nyerni a meccseket, most is megmutatják, hogy velük lehet előre lépni. Igen vannak jobb és rosszabb meccseik, de szerintem még így is jobb mint a sok kedvenc aki ha jól ha rosszul de biztos, hogy játszik. Többet kellene őket játszatni, bátrabban hozzájuk nyúlni, nem csak akkor amikor sérülések vannak! Remélem az említett meccsekhez hasonló lesz a játékfelfogásunk a bajnokságban és a kisebb csapatokat magabiztosan, az erősebbeket akár szenvedve de legyőzzük!

kidelpiero 2024.01.18. 12:45:48

@Shaky79: a Fio elleni meccsunknek az edzokepzes tananyagaban kene szerepelnie. 30% labdabirtoklas mellett 0,7xG-n hagytuk az ellent. Ez konkretan urfoci.. es nem Maldinikkel vagy Cannavarokkal. Kivancsi lennek hasonlora melyik top csapat lenne kepes, de sztem nem tul sok...

babo0410 2024.01.18. 13:26:09

@Shaky79: Azért ne mondjuk már, hogy olyan mélyen vagyunk, hogy egy inter ellen csak bekkeléssel tudjunk jók lenni. Azért ennyire sötéten nem kéne látni a jövőt. És szerintem a Barca se olyan acélos jelenleg, hogy félni kéne tőlük. Jelenleg ők is keresik magukat. Még a 4. hely sem biztos számukra.

venember83 2024.01.18. 13:27:34

TuttomercatoWeb: A szezon vége előtt a vezetőség szerződéshosszabbítási ajánlatot fog a mester elé tenni.

Shaky79 2024.01.18. 13:35:11

@kidelpiero: Ilyen teljesítményre a topcsapatok nem törekszenek, és a jövőben remélem mi sem fogunk. A fior az nem top csapat, gyengébb játékos állománnyal mint a Juve! Én azt a focit amit azon a meccsen játszottunk antifocinak hívom. Ha te ezt szereted akkor én ezt el tudom fogadni, és ha szerinted ez az űr foci lelked rajta, de bocsánat nekem ez nem foci volt, az űrfocitól meg az én véleményem szerint százezermilliárd fényévre!? Abba meg ne menjünk bele, mert igaz nincs Maldinink stb., de az inter után a mienk a legjobb keret olaszban, illetve mienk a legjobban fizetett edző, szóval a Juve antifocija nem igazán értelmezhető nálam, olasz kis és középcsapatok ellen. Itt írta isvalaki, hogy a Juve régen sem játszott tikitakát hanem ledominálta, brusztolta a meccseket és a klasszisok meg döntöttek! Na most ez a dominálás, brusztolás hiányzott/zik, ha klasszisaink nincsenek is, de nagyon jó játékosaink meg vannak hozzá!

babo0410 2024.01.18. 14:09:21

@kidelpiero: Uraltuk adott meccset? Melyiket? Attól, mert nem volt sk helyzete adott ellenfélnek, mi még semmit nem csináltunk, és unalmas, elalvos meccseink voltak. A mai fiatalokat csak úgy lehet bevonzani, ha gyors, pörgős meccseket játszunk. A mi játékunk lassú, körülményes.
Van 4 döntetlenünk, 1 vereségünk. Ez mind szép és jó, de ettől még a játékunk nem lett jobb, és nem lettünk dominánsak. Unalmasak a meccseink. Ha úgy játszunk, mint az új évben, akkor lehet keresnivalónk. A BL-ben ezzel a bunker focival még Capello se ment semmire a BL-ben.

kidelpiero 2024.01.18. 15:05:01

@Shaky79: nem kell erre torekedni, de ez olyan fegyver amit lehet hasznalni, szerintem hatalmas taktikai hianyossag naluk h erre pl. tenyleg keptelenek. A Serie A-ban is azt lattam, h nem nagyon tudtak ezzel mit kezdeni a csapatok. 2x 10 perc foci valamelyikben 1 gol majd retesz. Az ellenfel edzoi meg allnak bamban h akkor most mi legyen. A csatarok meg szivuk szerint cseret kernenek mert eselytelen ellenunk...

kidelpiero 2024.01.18. 15:11:06

@babo0410: csak visszakerdezek, melyik meccsen nem az volt amit Allegri el szeretett volna erni? ( teny, volt ilyen... de ezek voltak jelentos kisebbsegben) Pont annyira kell uralni egy meccset h azt elerd.

Azt ertem amit irsz a fiatalokrol, de ha az o csapata nyeri bajnoksagot, vagy menetel a blben es nem a haverjae nem fogja erdekelni a hogyan. Ott fog kint uvolteni Yildiz vagy Vlaho meccsen egy unalmas 1:0nal is...

kidelpiero 2024.01.18. 15:15:16

@venember83: emlekszem meg azokra az idokre, amikor ezek a kozep-kiscsapatok bealltak ellenunk bunkerbe aztan vert pisalva tudtunk nyerni ellenuk a 80 percben szerzett gollal 1:0ra. Mivel volt az szorakoztatobb? H a zebra mezes jatekosok passzolgattak korbe-korbe a labdat? :)

tjunior 2024.01.18. 15:40:17

@FAF: Ez a mottó arról szól, hogy a győzelemért bármit meg kell tenni, adott esetben lemenni kutyába bárki ellen ha az a célszerű. Nem értem ezen mi a nem értehető vagy egyáltalán mi az új? Ha a Juventusnak a történelme során bármikor választani kellett és a célfutban egyetlen ponttal többet hozott a konyhára mint a szép és kátványos játék, mindig az előbbit választotta. Éppen azért egy Juventus edzőt azért kárhoztatni mert a focija "csak" eredményes de nem szép, ennél a klubnál értelmezhetetlen.

gomorra21 2024.01.18. 15:48:33

@kidelpiero: "Pont annyira kell uralni egy meccset h azt elerd."

Na, szerintem ez az a hozzáállás, ami alkalmatlanná tudja tenni a Juventust arra, hogy a BL-ben valaha is a csúcsra érjen.

Amikor nincs ott egy meccsen az érzés a csapatban, hogy határozott, egyértelmű győzelmet arasson, akkor nem tanul meg győztesen viselkedni.

kidelpiero 2024.01.18. 16:03:04

@gomorra21: ebben van igazsag, de szerintem ez az olaszok genjeibe van kodolva :D

babo0410 2024.01.18. 18:20:53

@kidelpiero: Az, hogy nyertünk meccseken kínszenvedve, az nem a mrccs uralása. Inkább a szerencse, hogy nem kaptunk gólt.

babo0410 2024.01.18. 18:24:33

@kidelpiero: nem csak az a két véglet van, hogy vagy te állsz vissza vagy az ellenfél és megy a kínlódás. Amit most játszunk, sokkal élvezetesebb, mint a meccs 3/4-én végig a kapunk előtt bekkelni, várva egy-egy kontra lehetőséget.

Shaky79 2024.01.19. 10:45:03

Ne az határozza meg a mai cselekedetünket, hogy mi történt a múltban 20-30 évvel ezelőtt. Az egy jó alap lehet, de koránt sem elég. Rengeteget változik, fejlődik a világ, a foci és minden! Leragadni egy dolognál nagyon nem kifizetődő! Csak azok gondolják ezt másképp akik maradiak, és kényelmes kis létükben el vannak, soha semmilyen változást nem szeretnének, mert alkalmatlanok a változások követésére. Tanulni, fejlődni nem szeretnek, mert azt gondolják, hogy ők már eleget tanultak, mindent tudnak, ezért lemaradnak a többiektől, majd kritizálják őket, hogy bezzeg régen ez így meg úgy volt, és aki meg változást szeretne az nem pálya. Én sem vagyok mai gyerek, de soha nem szerettem ezt a maradi, fejlődésre képtelen felfogást.

gomorra21 2024.01.19. 12:54:21

@Shaky79: hát én ezzel végtelenül egyetértek.

kidelpiero 2024.01.20. 15:23:36

@Shaky79: tupontosan megfogalmaztad a gondolataimat.

Ezert nem ertem miert akarjak sokan, hogy a mar lassan 10 eve trend masikat dominalo, sok passzos/ letamado focit kezdjuk el mi is majmolni.

En szemely szerint nagyon adnam, ha ezzel a 2x5-10 perc kemeny nagyiramu foci+ 70 perc retesszel meglepnenk es szetszivatnank Europat. Mondjuk en azt is nagyon birom ahogy a magyar kommentatorok az ev eleji szidalmazasbol szepen kezdik felfogni, hogy ez a jatek tudatos dontes a csapat reszerol, es jelenleg nem letezik ellenszere.

venember83 2024.01.20. 15:39:24

@kidelpiero: "En szemely szerint nagyon adnam, ha ezzel a 2x5-10 perc kemeny nagyiramu foci+ 70 perc retesszel meglepnenk es szetszivatnank Europat."

Én inkább látom ebben az újabb elbukott BL-döntőt, ha véletlenül sikerülne eljutni adott szintig, mint Európa szétszivatásának a lehetőségét, de nem zárom ki, hogy Rikoo pont fordítva látja. Egyáltalán nem lehetetlen, hogy tévedek és rosszul érzem.

"Mondjuk en azt is nagyon birom ahogy a magyar kommentatorok az ev eleji szidalmazasbol szepen kezdik felfogni, hogy ez a jatek tudatos dontes a csapat reszerol, es jelenleg nem letezik ellenszere."

Nem létezik ellenszere, ez jó. Köszi, ez a mosoly most jól esett. :)

kidelpiero 2024.01.20. 15:45:14

@venember83: ne viccelj szurkolotars, ez csak termeszetes, ott segitek ahol tudok!

Ethan Hunt 2024.01.20. 16:56:42

@kidelpiero: "ez a Milan es Atalanta elleni 0 pont hogy jott ki? Az Atalanta 2 kaput eltalalo es Milan 1 kaput eltalalo lovesevel? Vagy a Milan 0,35 xG mutatoja esetleg az Atalanta 1,31 es xG-je alapjan usztunk meg szerencsevel ket nagy verest? :)"
mi meg találtunk egy gólt egy megpattanó lövés után, aztán öltük a meccset 10 ember ellen is.
Az Atalanta ellen meg egyszerűen közünk nem volt a meccshez 0.17-es xG-vel, pedig háromszor "eltaláltuk" a kaput :D, ehhez képest az Atalanta 1.31-e egész korrekt. (De más oldal, pk. az Understat szerint 1.98 volt ez a szám, a miénk meg 0.20.)

Ami a dominanciát illeti, Rikoo már leírta feljebb, hogy milyen dominanciát várnánk el a csapattól. Azt, hogy akkor is uraljuk a pályán történő eseményeket, amikor az ellenfél támad, ez jelenleg hol megvan, hol nincs, de inkább nincs. Sokan szokták az Allegriballt Capello focijához hasonlítgatni, de aki látott meccseket annak idején, az tudja, hogy az a csapat már csírájában elfojtott mindent az ellenfélnek, pedig akkor sokkal minőségibb ellenfeleink voltak a ligában, persze a mi csapatunk is szintekkel jobb volt. És azt jó volt nézni, igazi mestermű volt. Azokat a bajnoki címeket papíron elvehették tőlünk, de azok jogos megszerzését a pályán az ellenfeleink sem vitathatták soha...

Ethan Hunt 2024.01.20. 17:02:12

@venember83: "Én inkább látom ebben az újabb elbukott BL-döntőt, ha véletlenül sikerülne eljutni adott szintig, mint Európa szétszivatásának a lehetőségét,"

Így van! Allegri alatt számtalanszor elkövettük az óriási hibát a BL-ben sorsdöntő meccseken, hogy hagytuk az ellenfelet a számára kedvező módon játszani, mi meg csak beálltunk egyszerűen védekezni meg kontrázni...

kidelpiero 2024.01.20. 21:51:07

@Ethan Hunt: butasagnak tartom az ilyen osszehasonlitasokat, ezert nem is szoktam vele elni. Viszont jelenleg nem tudok Europaban meg egy ilyen hatekony csapatot, mint a Juve.

Szamomra a tokeletes futball az amelyik a leheto legkisebb energiabefektetessel a legsikeresebb. Ettol nyilvan tavol vagyunk, de szerintem az irany jo.

Rikoo 2024.01.20. 22:08:32

@venember83: Ebbe inkább nem szólnék most bele.:)

Ethan Hunt 2024.01.21. 14:01:39

@kidelpiero: "Viszont jelenleg nem tudok Europaban meg egy ilyen hatekony csapatot, mint a Juve."

Egyáltalán nem vagyunk semmilyen szempontból próbára téve ahhoz, hogy ilyen kijelentéseket lehessen tenni szerintem. A Serie A-ban eleve max egy erősebb csapat van, de ahogy ők úgy a szóba jöhető riválisaink is mind európai meccsekkel vannak terhelve, mi pedig nem, így még az ellenük játszott meccseinkből sem tudunk reális következtetéseket levonni, hogy mennyire is vagyunk "hatékonyak".

Egyelőre azt tudjuk, ami tavaly volt és az siralmas volt, kiváltképp a BL-produkciónk. Azóta nyilván történt előrelépés csapatkohézió meg hozzáállás terén, de majd jövőre derül ez ki igazán kettős terhelés mellett...

gomorra21 2024.01.21. 16:51:06

@kidelpiero: szerintem te félreértetted @Shaky79: kolléga kommentjét. Az én értelmezésem szerint ő pont arra mutatott rá, hogy felesleges azt mantrázni, hogy mi sosem játszottunk támadófocit, mert a futball a változtatásokkal olyan irányba ment el, hogy a pálya a támadóbb csapatnak lejt.
Ha tehát arra épül a focink, hogy a meccseink nagy részében a szezon során a játék lassítását, tördelését, gyilkolását űzzük, akkor a modern, nagycsapatok ellen elképesztő hátrányban megyünk fel a gyepre.
Pragmatikus, okos, határozott játékfelfogás kell. Nem kell a joga bonito, de én szeretem látni, ha a játékosaink élvezik, hogy nálunk van a labda.

Ethan Hunt 2024.01.21. 18:40:01

@gomorra21: "Ha tehát arra épül a focink, hogy a meccseink nagy részében a szezon során a játék lassítását, tördelését, gyilkolását űzzük, akkor a modern, nagycsapatok ellen elképesztő hátrányban megyünk fel a gyepre."

Pontosan így van!

Rocky80 2024.01.21. 19:58:12

Milyen érdekes téma, de jó hogy beleszólhatok! =) :D

@gomorra21: @Ethan Hunt: @kidelpiero: @venember83:

Stílusok-, divatok- és edzői felfogások jönnek-mennek, csak egyvalami örök: mindegy hogy hogy teszed, ha győzöl, a te neved kerül be a történelemkönyvekbe.

Valóban félreértetted ugyan @kidelpiero: Shaky79 kommentjét, de milyen jó, hogy félreértetted, mert egy tök érdekes irányba vitted el a beszélgetést!
Mi van, ha ez amit most látunk a csapattól, egy teljesen új korszak és taktika/szisztéma előszele? Jelen támadófocira is ugyanúgy igaz amit Shaky írt, ebbe sem szabad belecsontosodni, lehet hogy a következő évek Allegri minimalista focijáról fognak szólni és alapjaiban rengeti meg a jelen irányzatait.
Én úgy vettem észre amúgy hogy bennünk vannak a pár húzásos gyilkos kontrák és befejezések, a makacs védekezés meg mindig is az olasz foci sajátja volt, miért ne lehetnénk mi az új irányvonal?
Meggyőződésem amúgy, hogy minden csak a játékosok kvalitásain meg hozzáállásán múlik, mindegy a taktikai hadrend meg a felfogás, mindig a tartalom lesz a lényeg. :-)

Ezeket az xG-ket meg labdabirtoklásokat meg felejtsétek el, én azt mondom! Mindig lesz valami újdonság aminek nagy jelentőséget tulajdonítanak és később lesz egy csapat aki megcáfolja ezeket.
Ilyen volt a magas labdabirtoklás mint döntő tényező, vagy a "egy szöglet fél gól" okosság, vagy most az xG. Nincs ezeknek ekkora jelentősége. Azt egy gyerek is tudja, hogy ha szemben állsz a kapuval és 5 méterre, akkor nagyon nagy az xG-d. Ha ezt tudta volna Roberto Carlos meg Juninho, nem beszélnénk a góljaikról a mai napig. Ezért tűnnek el a távoli lövések pl, sajnos a mi csapatunkból is. (Mondjuk most Vlaho rúgott két szépet messziről.)
Nem lehet mindig a tutira menni, ezért szép a foci többek között. De ez már megint egy egész más téma, bocsánat hogy behoztam. :-)

Rocky80 2024.01.21. 20:01:53

@Rocky80: pontosítok: nem új, ez csak más a köntös esetleg, vagy vannak változtatások esetleg. Ahogy a divatok is újra- és újra visszatérnek, ugyanígy van ez a foci irányzataival is.

venember83 2024.01.21. 20:07:23

@Rocky80: „Stílusok-, divatok- és edzői felfogások jönnek-mennek, csak egyvalami örök:”

Ha nem azt hittem, hogy a mestert akarod idézni:

„…a trendek ideiglenes dolgok, a klasszikus opciók fölött nem jár el az idő. Amilyen a kék vagy a szürke öltöny…”

juventuz.blog.hu/2022/05/05/allegri_a_juve_nem_europai_elcsapat

gomorra21 2024.01.21. 20:12:53

@Rocky80: kérdés, hogy miért történne egy ilyen paradigmaváltás? Vannak csapatok, amelyek akkora pénzekkel gazdálkodnak, amelyekről egyes ligák (pl. az olasz) álmodni sem mernek. Ez a tendencia egyre élesebb. Az 5 cserelehetőséggel egy gazdagabb csapat egy brutálisan mély, minőségi kerettel újra és újra bele tud nyúlni a meccsbe, ha a taktikus kiscsapat mattolná az alap felfogásukat.
Újabban a hosszabbítás hosszabbításának a hosszabbítását is meg lehet ítélni egy csapatnak, ami szintén a támadó félnek kedvez. Véget ért az az idő, amikor a 90.perc után kis fetrengéssel ki lehetett bekkelni a játékidőt.
Nincsenek már BL győztes meglepetéscsapatok. A matracosok és mi lehettünk volna egy nem tipikus győztes, mindkettőnknek többször is meg volt a lehetősége, de elbuktunk.
Én nem látom, hogy miért történne meg az, hogy a támadóbb felfogású labdarúgást legyőzi a védekező. Emellett nem szólnak érvek. Nem erre tartunk. Hinni egy blogon persze lehet benne, de a vezetőségünk hál istennek észérvek alapján dolgozik.

kidelpiero 2024.01.22. 21:53:43

@Rocky80: @gomorra21: termeszetesen nagyon is ertettem @Shaky79: mire gondol. :)

Csak gondoltam kicsit kiforgatom, utalva arra amit Rocky80 is irt. Egy tobb mint 10 eves trendre mondjuk azt h modern foci, elobb utobb jon a trendvaltas... Miert ne lehetne ennek a zaszlos hajoja Allegri es a Juve.

A focit szabalyait akarhogyan csurjuk csavarjuk vedekezni mindig egyszerubb lesz mint tamadni. Nem hiaba vezettek be anno a 3 pontos rendszert, ra kellett valahogy kenyszeriteni a csapatokat h tobbet tamadjanak... Viszont ha van egy ennyire eredmenyes/hatekony csapat, akkor a gyozelem is megoldott.

kidelpiero 2024.01.22. 21:56:55

@gomorra21: bar tudom h nincs ha a fociban, de pl. az ilyen felfogasu Roma EL cime egy tizi parbajon mult. Az pedig kb. fej vagy iras...

gomorra21 2024.01.22. 22:09:57

@kidelpiero: kicsit feljebb leírtam Rockynak, hogy miért nem hiszem, hogy a védekező foci korszaka fog jönni.
Ha gondolod, kukkants rá.
Hinni persze lehet abban, hogy véletlenül majd mégis valamiért a mi irányunkba változik a világ, de remélem, hogy a vezetőség ennél logikusabban gondolkozik.

kidelpiero 2024.01.22. 22:30:29

@gomorra21: jaja olvastam, illetve ertem is. De mit akarunk, a 70% labdabirtoklast hozo Cityt "ledominalni"? Hogy? Anelkul meg h akarunk BL-t nyerni?

Es tuti van legalabb 5 olyan csapat akinek 2-3 ev elonye van e tekintetben. Na szerintem egyszerubb megtanulni 30% labdabirtoklassal fixen meccset nyerni, mint utanuk zarkozni. Lehet ilyet? Ma azt mondjuk valszeg nem.

Guardiola Barcaja elott gondoltuk h lehet hozni meccsrol meccsre kb 70%-os labdabirtoklast? Nem. Manapsag meg egy Brighton is kepes ra..

Szval nagyon jol ertem itt a tobbseg mondandojat, csak ezek nekem kicsit foldhoz ragadtak... :)

Rikoo 2024.01.22. 22:45:50

@kidelpiero: A 30% labdabirtoklás már túlzás, mert az azt is jelenti, hogy egy csapat beszorul a saját kapuja elé a meccs nagyobb részében. Legyen akkor inkább 40 vagy 45%, mert abban benne van, hogy egy csapat tudja annyira birtokolni a labdát, hogy kontrollálja a meccs alakulását.
Az kétségtelen, hogy jelenleg ez a Juventus nagyon veszélyes pontrúgásokból és ellentámadásokból, amihez nem feltétlenül kell a labdabirtoklás, de a kontrolláláshoz viszont szükséges.

kidelpiero 2024.01.22. 23:12:42

@Rikoo: kicsit forditsuk meg.

Brighton iden:

Brighton-Wolves 0:0 70-30
West Ham-Brighton 0:0 30-70
Crystal Palace-Brighton 1:1 35-65
Brighton-Burnley 1:1 70-30
Chelsea-Brighton 3:2 30-70 ( jo itt volt piros)
Brighton-Sheffield 1:1 60-40 ( itt is volt)
Everton-Brighton 1:1 20-80
Brighton-Fulham 1:1 70-30
Aston Villa-Brighton 6:1 40:60
Chelsea:Brighton 1:0 40:60
Brighton:Athen 2:3 70:30
Brighton:West Ham 1:3 80:20

Nyilvan emellett sokszor nyert is, de ennyiszer vesztett pontot, pontokat ugy h brutal modon dominaltak az adott meccsen.
Ezek alapjan 30% egy dontetlenhez fixen eleg, ilyan Juve fele helyzet kihasznalassal es pontrugas eredmenyesseggel, tovabbi fejlodessel megkockaztatom hogy a gyozelemhez is.

gomorra21 2024.01.22. 23:33:21

@kidelpiero: szerintem most már másról beszélünk. Ha az a kérdés, hogy két nagyjából azonos súlycsoportú csapatból nyerhet-e az, amelyik alapvetően védekezőbb felfogással játszik, a válasz: igen.

Ha viszont az a kérdés, hogy az a tendencia változni látszik-e, hogy közép hosszú távon a támadóbb csapatok érnek el a csúcsra, akkor az én válaszom az, hogy ez a tendencia nem látszik változni, sőt, a legutóbbi szabálymódosítások ezt csak fokozták, és nagyon nehéz azt elképzelni, hogy a lobbicsoportok abba az irányba kormányoznak a közeljövőben, ami kiszámíthatatlanabbá teszi a focit, és a kisebb csapatoknak kedvezne.

"A focit szabalyait akarhogyan csurjuk csavarjuk vedekezni mindig egyszerubb lesz mint tamadni."
Érdekes, én mégsem azt látom, hogy az utóbbi 10 évben bárkinek sikerült volna bekkeléssel nyerni egy BL serleget.

Rikoo 2024.01.22. 23:36:50

@kidelpiero: A labdabirtoklás nem jelent dominanciát. Nagyon nem mindegy, hogy egy csapat hol birtokolja a labdát.
Főleg akkor lényegtelen, ha a másik csapat sorra nyeri a párharcokat és kioltja ezt.

Valljuk be, hogy ősszel szerencséje is volt nem 1 meccsen a Juventusnak, de ebből tudtak építkezni és ott tart a csapat ahol.
Az utolsó 5 meccs az, amire el kell jutnia ennek a csapatnak hosszútávon. 5 győzelem 18-2 a gólkülönbség.
30% labdabirtoklással lehetetlen kontrollálni folyamatosan a meccseket. 1-2 meccsen belefér idegenben, de ez nem normális állapot.

Rikoo 2024.01.22. 23:40:10

@gomorra21: Ha a BL döntőket nézzük, akkor a Real Madridnak sikerült.
23-3 volt a lövések száma a Liverpoolnak, mégis azzal az egy Vini Jr. góllal sikerült nyerni a Madridnak és még volt egy meg nem adott góljuk is.

gomorra21 2024.01.23. 00:08:53

@Rikoo: a Madrid az szerintem nagyon speciális eset. Modric, Kroos, Benzema, Carvajal, Casemiro..
Basszus, ezek mindenféle játékfelfogásban játszottak már, nem tudom őket bekkelős csapatnak hívni.
Ezeknek annyi utolsó percben megnyert BL meccses beidegződésük van, mint a német, olasz, francia csapatoknak együtt.

Shaky79 2024.01.23. 10:59:25

Örülök, hogy ilyen tartalmas beszélgetést indítottam el. :) Jó volt végig olvasni a hozzászólásokat és igazából mindenkinek értem az álláspontját és a hozzászólásait. Egy a lényeg, CSAK A JUVE!!! :-)
Szerintem nagyon jó irányban halad a csapat az első kupameccsünk óta. Nekem ez olyan, mintha Allegri ott jött volna rá, hogy ez a csapat tud támadni is, nem kell mindenkit hátrazavarni azonnal ha elveszítjük a labdát. Nagyon örülök a változásnak, hogy ha kell letámadunk labdát szerzünk és abból lövünk gólokat, ha kell kőkeményen védekezünk, ha kell az ellenfél térfelén megtartjuk a labdát. Mondjuk a letámadásokkal kapcsolatban a labdakihozatalaink elég nehézkesek, abban kellene a legjobban fejlődni, de reméljük hamarosan ezt is látni fogjuk! Az, hogy mi lesz majd ha lesz BL, meg mi lesz akkor ha..., azt majd akkor meglátjuk, a jövőre nézve meg a többi okosság az spekuláció! Szóval egy a lényeg, FORZA JUVE!!!

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1897) bajnokság (3527) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (81) EB (51) edző (973) elemzés (40) előzetes (890) Európa Liga (171) felkészülés (137) hírek (1700) játékosokról (10270) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2503) meccsek (4332) mercato (4282) nyilatkozat (7683) Olasz Kupa (335) összefoglaló (436) pletyka (4298) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (96) történelem (53) válogatott (181) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (305) video (227) Címkefelhő
süti beállítások módosítása