Agnelli: "A játékvezető ma este totális káoszban volt"

agnelli_andrea_juve_logoval.jpgA Juventus egészen káprázatos teljesítményt produkálva dolgozta le a Bernabéuban a torinói első mérkőzésen összehozott hátrányt, s amikor lélekben talán már mindenki a hosszabbításra készülődött, a Real Madrid egy erősen kifogásolható bírói döntést követően továbblépett a Bajnokok Ligája elődöntőjébe. 

Az olasz rekordbajnok ifjú elnöke, Andrea Agnelli az elsők között adott hangot felháborodásának, s meglátása szerint elengedhetetlenné vált, hogy a legrangosabb európai kupasorozatban is bevezetésre kerüljön a videobíró.

"Higgadtnak kell maradnunk és elemeznünk kell a helyzetet. Azt látom, hogy számos országban bevezették a videobírót, miközben olyan eseteket is látok, amikor az utóbbi időben az olasz klubok kárára döntöttek.

Ilyen volt a Cuadrado elleni szabálytalanság, a Milant sújtó döntés az Arsenal elleni mérkőzésen, vagy ma este a Juve esetében. Ezek egyértelműen azt bizonyítják, hogy a Bajnokok Ligájában is szükségessé vált a videobíró." - mondta Agnelli a Mediaset Premium munkatársának nyilatkozva.

"Itt nem csak egy vagy két pontról van szó, hanem a továbbjutásról egy fontos sorozatban, amely rengeteg pénzt és presztízst hoz, ezért nem engedhetjük meg, hogy ilyen esetek előforduljanak. Valamiért a bírók kijelölésért felelős személy önteltségében próbálja tudományos alapossággal igazolni elfogulatlanságát, s továbbra is olyan játékvezetőket jelöl ki, akik az olasz klubok ellen dolgoznak.

Nem csak a  Juvéról van szó, a Romának több büntetőt nem adtak meg a Barcelona ellen, a Milan kiesett az Európa Ligából az Arsenal ellen, velünk pedig ma este történt meg. Amennyiben a probléma technikai jellegű, mert az UEFA nem rendelkezik elég jó játékvezetőkkel, felajánlhatjuk segítségünket a képzésük terén. 

Amikor az egyenes kieséses szakaszban járunk, gyorsan be kell tanítanunk a játékvezetőket, megfelelő embereket kell kijelölni, s segíteni kell őket a videobíró alkalmazásában. Egy gólvonali játékvezető nem ugyanaz, mint egy játékvezető, aki a videós visszajátszás előtt ül. Ha az UEFA nem áll készen, akkor gyorsan el kell kezdenünk a képzést, ahogyan az a Seria A-ban, Németországban, Portugáliában vagy máshol történt.

A játékosok hibázhatnak, ahogyan a játékvezetők is, azonban ez a bíró teljességgel elveszítette az irányítást az események fölött. Egy a madridi mérkőzésre kijelölt játékvezetőnek látnia kellett az első mérkőzést, észre kellett vennie, hogy Dybala kiállítása túlzó volt, s meg kellene értenie különböző helyzeteket.

A játékvezető ma este totális káoszban volt. Szomorú, de a srácok teljesítménye attól még megmarad, s bebizonyítottuk, hogy ahogy az előző szezonban a Barcelona, tegnap este pedig a Roma is tette, meg lehet fordítani az eredményt még 3:0-ról is. 

Problémás esetek előfordulhatnak, de a játékvezető semmit sem értett az adott pillanatból. A legfontosabb dolog, hogy rendelkezünk a technológiával, létezik és használatban van, így hát be kell vezetnünk a Bajnokok Ligájában.

Amikor  a játékvezető ma este visszanézi, ő lesz a leginkább csalódott ember, amikor felfogja, hogy mi történt. Ebben a pillanatban sok szerencsét szeretnénk kívánni a Romának és a Laziónak, mert fontos, hogy az olasz klubok olyan messzire jussanak, amennyire csak lehetséges."

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr1513828268

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alex8610 2018.04.12. 16:19:19

Soha a bűdös életbe nem lesz VAR a BLben.Meg igazából tok mindegy mert videózás alapján is ítélhette volna úgy tegnap a bíró hogy volt kontakt 11es és kész meg azt az 50kilos kis szardarabot sem lehet elitelni szinte mindenki dobta volna magát abban a helyzetben.Az Olasz futball el az Olasz futball bizonyított és az Olaszokkal mindig számolni kell. Inkább azt mondom hogy odahaza tegyenek azért hogy minél több erős csapat legyen a SerieAban és rendszeres legyen az hogy legalább 2olasz csapat ott legyen a legjobb 8kozott és végre európaban is komolyan vegyek őket.De amíg a FIGCnel sem látnak tovább az orruknal addig ne várjanak fejlődést pontosabban ne mástól varjak a fejlődét ja és jó lenne végre elengedni ezt az olaszos mentalitást ennek az ideje már régen lejárt valahol magunkat is hibaztathatjuk a kiesesunkert.

KINGovHELL 2018.04.12. 16:31:29

@Alex8610: Ítélhette volna. Viszont a két meccsen elkövetett szabálytalanságokat vissza lehetett volna nézni és akkor mi is megkapjuk a jogos büntetőt. Esetleg kevesebb lapot kapunk és ronaldo meggondolta volna mennyire dobálja magát vagy hisztizzen.

Alex8610 2018.04.12. 16:42:49

@KINGovHELL: Értelek de sok a "volna" úgyse fog változni semmi csak a pénz számít.1-2napig meg foglalkoznak majd ezzel aztán minden megy tovább...Hétvégére miis lenyugszunk a srácok meg szettepik a Sampot.Elfelejteni nem fogjuk ahogy a Bayern elleni meccset sem de tovabblepunk és kész ezért írtam hogy az Olasz ladbarugasnak minden szinten otthon kéne elsősorban rendet tennie és elindulnia felfelé.

KINGovHELL 2018.04.12. 16:45:22

@Alex8610: Igen, ha videóbíró "volna". Az egész feltételes mód. Így nem tudok másként fogalmazni. Ha van var, visszanézik, megkapjuk. Így jobb?

NagyonJuve 2018.04.12. 16:45:58

Minden sajtó ezzel foglalkozik. Tavaly a Bayern ellen is ez volt meg a döntőben Ramos színészkedése. Csalódottak vagyunk de egy részről büszkék is. Ezek simán felkelnek és belenéznek a tükörbe. Nincs semmi önkritikájuk. Ők a legszebbek legjobbak stb. Szurkoljunk az olasz focinak a rómaiak még talpon vannak.

2018.04.12. 17:27:09

"Valamiért a bírók kijelölésért felelős személy önteltségében próbálja tudományos alapossággal igazolni elfogulatlanságát, s továbbra is olyan játékvezetőket jelöl ki, akik az olasz klubok ellen dolgoznak." - Én azt hittem, hogy az aktuális bíró (akárkit is küldenek) a Juventus ellen fúj, ha a Margit/Barka/Bayern az ellenfél.

"Amennyiben a probléma technikai jellegű, mert az UEFA nem rendelkezik elég jó játékvezetőkkel, felajánlhatjuk segítségünket a képzésük terén." Ez jó. :-) Kár, hogy szart sem ér. :-(

"Problémás esetek előfordulhatnak, de a játékvezető semmit sem értett az adott pillanatból. A legfontosabb dolog, hogy rendelkezünk a technológiával, létezik és használatban van, így hát be kell vezetnünk a Bajnokok Ligájában." - Hmmm. Olaszban is láttam olyat, hogy visszanézték és nem változtattak meg egy annyira nyilvánvalóan rossz ítéletet, hogy még a kommentátor is kinevette. Meg akkor nézik csak vissza videón az esetet, amikor akarják. Amikor nem akarják, akkor meg nem. Kényük-kedvük szerint. Messze van attól, hogy jól működjön.

"Amikor a játékvezető ma este visszanézi, ő lesz a leginkább csalódott ember, amikor felfogja, hogy mi történt." - Majd megnézi a kis malacperselyét és mindjárt jobb kedve lesz.

Alex8610 2018.04.12. 17:52:45

@KINGovHELL: Kösz a nyelvtan órát tisztában vagyok azzal mi az a feltételes mód nemis erre céloztam hanem arra hogy ha van is var és vissza is nézi az említett eseteket akkor is dönthet úgy ahogy akar.

Type-R 2018.04.12. 18:29:32

Igaza van Andreanak. Jól tette, hogy elmondta a véleményét, a stílus megfelelő volt. Konstruktív köntösbe bujtatott rendszerkritika. Kiváló!

MdewC 2018.04.12. 19:05:33

Végre kitette a heréket!

Hajrá Juve!

alexGicamo 2018.04.12. 19:48:33

@MdewC: Azért ő ki szokta tenni . :D

Nem véletlenül nem vezették még be a VARt a BL-ben . Akkor azért körülményesebb lenne csalni ... :P

FORZA JUVENTUS PER SEMPRE !!!

FeriGjuve 2018.04.12. 20:23:46

@Alex8610: Pontosan ezt gondolom én is.
A Juvéra sosem volt jellemző a bírózás,úgy gondolom,most sem kéne ezzel foglalkoznunk.Mérlegelhetett volna a spori,nem volt méltó befejezése egy ilyen párharcnak,nem így kellett volna eldőlnie,de most már ez van.Legyünk büszkék,mert joggal lehetünk azok,megmutattuk,hogy egy szinten vagyunk a nagyokkal,csak a megfelelő mentalitás és felfogás szūkséges hozzá.
A harmadik gól után nem a hosszabításra kellett volna játszanunk,hanem a negyedikért menni és akkor nem lett volna miről beszélni.Csak az a baj,hogy az olasz felfogás mèg mindig ott van,hogy a könnyebbik utat választjuk.De erre sokszor ráfáztunk már,tanulhatnánk belőle!Menni kell vègig,mert ezekből a meccs vègi drámákból mindig rosszabbul jövünk ki a nagy csapatok ellen.
Forza Juve Per Sempre!!

Rikoo 2018.04.12. 20:33:09

@FeriGjuve: A 70. perctől kezdve totál rottyon volt a csapat nagyobbik része.
Mondjuk Pjanic már előtte is.
Óriási energiákat mozgatott a csapat, hogy 0-3 állhasson a kijelzőn.
Ha már idén is érvényes lenne az a szabály, hogy van +1 csere a hosszabbításban akkor Maxi is bátrabban cserélhetett volna és egészen biztosan frissebb lett volna a csapat a rendes játékidő utolsó 20 percére.

FeriGjuve 2018.04.12. 20:36:52

@Rikoo: Ez igaz,kedvező változtatás lesz,de megint csak a Roma-t tudom felhozni ezzel szemben,akik vègig bírták szuflával a bőrszalonna ellen és gyakorlatilag a meccs végéig esélyt sem hagytak emesééknek.

FeriGjuve 2018.04.12. 20:37:43

@FeriGjuve: Mi viszont mit csináltunk?Megvan amennyi kell,vegyünk vissza,jön a hosszabbítás úgyis...
Nem jött.

Apuleius 2018.04.12. 20:44:12

Egy remek összefoglalás a tegnapi meccs kapcsán, a Real Madrid rendszeres játékvezetői támogatásáröl:

index.hu/sport/futball/2018/04/12/chiellini_megmutatta_amit_a_fel_vilag_gondol_a_realrol/

Rikoo 2018.04.12. 20:48:03

@FeriGjuve: Erősen kétlem, hogy a 61. perctől kezdve a hosszabbításra játszott volna a csapat. Próbálkoztak ők csak kifulladtak. Egyébként a 3. gól szerencse volt, a csapat előtte sem játszott másképpen, mint a Matuidi gól után.
Utolsó 10 percen érződött már leginkább a fáradtság. Ott már a labdatartás sem ment, nemhogy a támadás.
Allegri szerintem okosan tartogatta a cseréit, mert a Madrid nem tudott nyomni, nem voltak helyzeteik. A bíró megkavarta a párharcor, de igazából azt a játékszituáció bőven elkerülhető lett volna.

FeriGjuve 2018.04.12. 20:55:10

@Rikoo: Valószínűleg azért ha nincs az a banális Vaques hiba,akkor a végén mèg mozgósítottunk volna energiákat egy harmadik gól megszerzésére.Talán így belegondolva nem volt túl szerencsès,hogy jött az a harmadik gól viszonylag korán.
Na mindegy ezen már kár rágódni.

Rikoo 2018.04.12. 21:01:12

@Apuleius: Undorító.
@FeriGjuve: Sajnos nehéz túllépni ezen. Igazságtalanság történt és nem tudom ezt elfogadni.

Apuleius 2018.04.12. 21:03:30

@Rikoo: Egészen undorító és elfogadhatatlan így elcsalni egy ilyen mérkőzést, főleg egy évvel a Bayern München kiejtése után. A Realnak nyilvánvalóan muszáj eljutnia a döntőig, másként nem is lehet.

Alex8610 2018.04.12. 21:08:21

@Apuleius: Kar volt elolvasnom csak újra felb*sztam magam.Mindegy is ahogy írtam semmi következménye nem lesz pár nap múlva elul a dolog jön a sorsolás aztán minden megy tovább.Ahogy Benatia is fogalmazott: "Undorodom a futballtol"

Rikoo 2018.04.12. 21:08:36

@Apuleius: Ezek a trendi dolgok jelenleg a világban. Csaljunk minél jobban.
Rendkívül élvezhető így minden...

Apuleius 2018.04.12. 21:10:21

@Rikoo: Igen, ez egy ilyen világ, ilyen hét :-)

soltig 2018.04.13. 08:35:52

Sajnos azt tanítják sulykolják a bíróknak, hogy sohase mérlegeljenek, hanem amit szabálytalanságnak látnak azt fújják be és most már szinte minden fault-ért sárga jár.
Emiatt van az, hogy úgy állítanak ki játékosokat, mint legutóbb Dybala-t, hogy egy teljesen vétlen szituációban okozott sérülésveszélyt, de nem volt sem szándékos, sem durva sem alattomos. Tehát a bíróknak is meg kell érteniük a meccseket, a döntések következményeit, minden körülményt. Én annyira utálom mikor egy olyan mérkőzésen, ami kiegyenlített és izgalmas - a játékvezető mérlegelés nélkül kiállít játékosokat - belenyúlva a meccs menetébe. A bíró feladata az lenne, hogy őrködjön a játékszabályok betartásán és a fair play szellemiségén és nem pedig az, hogy ítéleteivel eldöntse a párharcok sorsát. Nem szabadna mindig ragaszkodni a szabály az szabály elvhez, mert ez nem tesz jót a sportnak. Vannak olyan csapatok és játékosok, akik mindent megtesznek, hogy befolyásolják a játékvezetőt (a Real is nyomás alá helyezte a folyamatos reklamálással, fetrengéssel, színészkedéssel).

Jó látni, hogy a fociban annyi minden fejlődött és végtelenül profi lett a szemlélet, kivéve a játékvezetőket, akik megmaradtak ugyanazon a szinten, mint az előző évszázadban.

2018.04.13. 09:22:18

@soltig: Teljesen igazad van. Egy bírónak nem csak lefujkálni kéne,amit lát,hanem igenis mérlegelnie kell. Mérlegelnie kellett volna,hogy a Real-játékosok hogyan hozták le ezt a párharcot! Az első meccsen ismét szétrugdostak minket,ráadásul a kollégája igenis szétszopatott minket,mindannyian emberek vagyunk,vegye ezt mindet figyelembe és adja vissza azt,amit előzőleg tőlünk jogtalanul elvettek,vállalja be az emberséget bárki előtt,mondja azt,hogy talán tizenegyes volt,talán nem,talán járt volna nekik,de az első meccsen vitatott szituációban nekünk is járt volna,ezért nem fújt. Szerintem ennek így kéne működnie egy két meccses BL-párharcban,de nyilván sose lesz így!

mrdel 2018.04.13. 11:05:00

Ami az egyik oldalon igen, a másikon nem. Nincs ezen mit túl ragozni, agitálni.
Mindkét mérkőzésre összegészében ez volt jellemző.
Ja és ez nem fontos? De igen, főleg egy ilyen kiélezett párharcban ilyenek döntenek, dönthetnek.

2018.04.14. 12:59:39

@soltig: @fire06: Az a nagy igazság és számunkra igazán problematikus, amit @mrdel: kolléga említett. Ha a bíró mérlegel, azt abban a szituációban teszi, amikor nem ad meg nekünk valamit, ami hiányozhat és valószínűleg jogos lenne. Ha meg nem mérlegel, az meg olyankor van amikor pl. könnyű szívvel befúj egy sorsdöntő 11-est a margitnak, vagy pl. Dybala piros lapja. Mindegy, hogyan fúj, úgyis mi szívjuk meg.

ToTTy-Juve 2018.04.14. 14:03:08

Szerintem a foci, de főleg a nemzetközi kupák a pénzről szólnak. A "bundának" nevezett fogalom továbbra is ott van főleg a BL-ben. A Barca,Bayern,Margit, féle csapatok minél tovább jutnak, annál nagyobb a bevétel. A szurkolói támogatottság nagyobb erő a játékerőtől. Most egy rövid időre bekerült a kalapba a Juve, és játszhattunk 2 döntőt 3 év alatt. Ellenben a Bayern már rég nem került oda, ezért esedékes. A Spanyol uralom és pénz évek óta uralkodik, ugyanakkor a PL topbajnokság és angol csapatok még sincsenek ott a BL legjobbjai között jópár éve. Szerintem idén ennek is el jött az ideje. Csütörtökön megjósoltam a munkában a mostani sorsolást, bejött. Mivel a margit már kétszer lett győztes, idén szerintem nem fog döntőbe jutni - feltűnő lenne - ezért én Bayernt várom a döntőbe. A másik ágon pedig szerintem a PL-t fogják tolni és a másik döntős a Liver lesz.
Ez is egy összeesküvés elmélet, tudom XD, de elég hamar ki fog derülni mennyire megalapozott. :)

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1886) bajnokság (3500) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (51) edző (967) elemzés (40) előzetes (884) Európa Liga (171) felkészülés (137) hírek (1699) játékosokról (10226) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2500) meccsek (4295) mercato (4271) nyilatkozat (7644) Olasz Kupa (331) összefoglaló (430) pletyka (4288) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (95) történelem (53) válogatott (180) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (301) video (221) Címkefelhő
süti beállítások módosítása