Marotta: "Allegri egy győztes"

Marotta Beppe_2.jpgA Juventus sportigazgatója, Beppe Marotta a csapat új mesterét, Massimiliano Allegrit méltatta, aki az eddigi mérkőzéseken sikeresen vette az akadályokat.

"Mindazok után, amit Conte itt elért, az Allegri személyével kapcsolatos szkepticizmus érthető volt." - nyilatkozta Marotta a Radio Anch’io lo Sportnak.

"Ha egy olyan edzőt vált valaki, aki zsinórban három bajnoki címet nyer, s annyi rekordot állít fel, a reakció negatív lehet. Mindez azért van, mert az edző a csapat vezére, azonban úgy gondolom, hogy az edző és a csapat mögött még ott kell lennie egy erős klubnak is, amely megadja a szükséges támogatást az edzőnek."

"Meg kell adnunk a bizalmat Allegrinek, aki jól teljesített a Milannál, s nem volt ismeretlen, amikor megérkezett. Megnyerte a bajnokságot az első évében, egy győztes, s amikor ráruháztuk a keretet, azt felelősséggel tettük, tudván, hogy rendelkezik a megfelelő tulajdonságokkal ahhoz, hogy a Juventust irányítsa. "

Az új szezon kiválóan indult a Juventus számára, hiszen a csapat győzelemmel mutatkozott be a Bajnokok Ligája A csoportjában, az összes eddigi bajnoki mérkőzését megnyerte, s még gólt sem kapott.

"A szezon elejétől fogva úgy tűnik, hogy a Juve és a Roma között dőlhet el a bajnokság, s a három mérkőzésen szerzett kilenc pont azt mutatja, hogy élcsapatok vagyunk, amelyek a Scudettóra pályáznak."

"Ha a zsinórban megnyert negyedik Scudetto és a Bajnokok Ligája között kellene választanom, utóbbira esne a választásom. Ez valami olyannyira egyedülálló dolog, hogy szívesen hajszolnám. Ugyanakkor, amennyiben lehetséges, mindkettőre igényt tartanék."

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr766719191

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

realsequator 2014.09.22. 12:44:17

Én azért még egy ezüst csillagot is szívesen eldédelgetnék...

Tony. 2014.09.22. 12:46:22

Könyörgöm csak ezt ne...

pedronegro (törölt) 2014.09.22. 13:06:30

Győztes??? Valamiről lemaradtam... egyelőre semmit nem nyert Allegri a csapattal, majd év végén meg látjuk. Jó csapatot örökölt meg Conte-tól és most már vannak használható csere embereink is. Minden adott hogy elérje a kitűzött célokat, bár az tény hogy Conte olyan magasra tette a mércét (nem a bl-ben) hogy mindig is lesz ok Allegri kritizálására mert Conte rekordjait nehéz lesz felül múlni, de nem ez a fontos. Legyen meg a scudetto meg egy BL8 közé jutás és akkor kijelenthetjük hogy győztes típus, nekem minden más eredmény csalódás lenne.

Apuleius 2014.09.22. 13:26:53

@pedronegro: "Győztes??? Valamiről lemaradtam... egyelőre semmit nem nyert Allegri a csapattal, majd év végén meg látjuk."

Értelemszerűen az AC Milannal nyert bajnoki címre gondolt Marotta, de ez pontosan kiderül a szövegből.

"bár az tény hogy Conte olyan magasra tette a mércét (nem a bl-ben) hogy mindig is lesz ok Allegri kritizálására mert Conte rekordjait nehéz lesz felül múlni, "

Conte saját magának is igen magasra tette a mércét, olyannyira, hogy igen erősen kétséges, hogy ő maga át tudta volna-e ugrani. Aligha véletlen Conte távozása, illetve az időzítés.

rockitbaby 2014.09.22. 13:32:47

@pedronegro: Én megmondom őszintén, még egy Scudetto már engem nem hozna lázba. Akkor sem, ha elekövetelmény. Pnt azért. Bár a BL győzelem irreális cél, de szívesen elcserélném a Scudetto-t egy komolyabb BL meneteléssel és egy ezüst csillaggal. És akkor az Adidas egyből 2+ csillagot is rakhat a mezre! Számomra nem okoz akkora örömöt már ezt a bajnoki mezőnyt elverni. Conte első évében nem volt cél a abajnoki elsőség, után a címvédés már igen. Na ott volt utoljára ilyen, hogy úúúúú bajnoki cím! Ha bejutnánk a legjobb 8-ba és megnyernénk a Coppa-t, akkor kiegyeznék egy második hellyel is.

Én akkor sem feltétlen az eredmények alapján fogom megítélni Allegri-t, akár pozitív, akár negatív irányba. Ha látom, hogy továbblépett a csapat, és egyelőre még úgy tűnik, hogy fejlődtünk, akkor már nem lesz kudarc a kapcsolat.

pedronegro (törölt) 2014.09.22. 14:19:41

@Apuleius: Igen, tudom hogy a Milan-ra gondolt Marotta, csak most ez egy másik történet és itt még nem nyert semmit és a Milan-al nyert egyetlen bajnoki címére senki se kíváncsi. Nekem már kicsit sok ez az Allegri felé irányuló pozitív diszkrimináció vagy mi, hogy mindenképpen leakarják nyomni a szurkolók torkán, kicsit hülyének néznek minket
én úgy érzem és úgy akarják előadni már ezt az Allegri-t mintha Marotta-ék a világ legjobb edzőjét hozták volna ide vagy hogy mindent megtettek hogy a lehető legjobb edzőt kapja a csapat... Ha nyer valamit akkor úgyis elfogadják a szurkolók ha nem akkor meg felesleges fényezni.

Conte a csúcson lépett le, ezt ő is érezte, hogy innen már nincs felfelé, esetleg még a bl-ben megpróbálhatott volna alkotni, de ez a 3 év iszonyú energiákat emészhetett fel benne, biztos hogy el is fáradt és nem akart fél gőzzel dolgozni. Bár nála a félgőz is annyi energiát jelent hogy abból egy magyar válogatott évekig profitálna :)

pedronegro (törölt) 2014.09.22. 14:28:09

@rockitbaby: Értem én amit írsz de győzni mindig jó! Meg kell nyerni a scudetto-t idén is, mert mi vagyunk a legjobbak olaszországban, miért adnánk át a helyünket bárki másnak?
Jelen esetben a Roma-nak??? Még a végén elhiszik hogy tényleg jók és nagy lesz az arcuk! Nagy arcuk legyen csak nekünk! :)

Apuleius 2014.09.22. 14:42:25

@pedronegro: Persze, hogy a Milan egy másik történet, de amikor Marotta "győztesnek" nevezi Allegrit, utalván arra, hogy más klubnál eredményes volt, akkor szerintem értelmetlen arra úgy reflektálni, ahogy azt Te tetted, erre próbáltam utalni. Az égvilágon senki sem állította, hogy a Juventusnál már mindenkit meggyőzött volna az eredményességével.

Én abszolúte semmiféle túlfényezést nem érzek a nyilatkozatban, Marotta nem próbálja a világ legjobb edzőjének mutatni Allegrit, egyszerűen elmondja, hogy szerinte egy jó edző, aki máshol már eredményes volt, s szerintem teljesen korrekt módon utal arra, hogy nehéz Conte örökébe lépni. Ennyi a történet, nem kell túlmisztifikálni a dolgokat. Sokszor azt érzem egy csomó kommentelőnél, hogy nem az adott nyilatkozat tartalmára, vagy annak lényegi részére reagál, hanem pusztán leírja, előítéletektől kevéssé mentes, álláspontját a témában, mondjon bármit szerencsétlen Allegri vagy Marotta.

Abszolút értékben nyilván nem Allegri a létező legjobb választás, viszont nagyon kíváncsi lennék, hogy ki melyik, reálisan megszerezhető, edzőt ültette volna hirtelenjében a Juve kispadjára. Én is jobban örültem volna Ancelottinak, viszont momentán nem ért rá, s Allegri egyáltalán nem olyan rossz opció.

Conte mércéit valószínűleg magának Conténak sem sikerült volna túllépnie, innentől kezdve szerintem felesleges Allegri kapcsán ehhez viszonyítani.

pedronegro (törölt) 2014.09.22. 15:05:20

Viszonyítani mindig van értelme hogy tudjuk hogy ki merre tart. Én Conte-hez viszonyítom mert nálam ő a mérce jelenleg és lehet hogy Conte-nak sem sikerült volna saját magát túllépnie bár ezt nem tudjuk meg soha, de itt Allegri-nál még az is kérdés hogy egyáltalán megközelíteni tudja-e Conte-t, hogy túlszárnyalni azt hagyjuk is mert az valóban kicsit irreális elvárás volna.
Allegri-vel kapcsolatban pedig nem az előítélet beszél belőlem, hanem a tények. Semmit nem nyert még itt és az se nagyon látszik hogy komolyabb munkát csinált volna eddig mert ez még mindig Conte csapata egy-két finom hangolással. Persze az nem baj ha folytatja Conte munkáját, végül is győztes csapaton ne variáljon az ember, de a 3-5-2 a BL-ben nem működött a vak is látta, akkor Allegri ezt miért erőltette a Malmő ellen?? Szóval a BL-ben azért ki kellene találnia valamit mert a BL egyik leggyengébb csapata ellen is botrány volt a játékunk.

Apuleius 2014.09.22. 15:20:38

@pedronegro: Allegrivel kapcsolatban pontosan azok a kérdések, amelyek Contéval kapcsolatban is adottak lettek volna, ha marad, s jelen esetben ez a lényeg. Lehet viszonyítani Contéhez, ez teljesen normális emberi, szurkolói hozzáállás, csak reálisnak és tárgyilagosnak kell maradni lehetőség szerint. Habár a szubjektivitás is természetesen része a dolognak :-)

Az előítélettel kapcsolatos gondolatom nem feltétlenül annyira Neked szólt, inkább egy általános észrevétel, viszont ismét ugyanoda térünk vissza, ahonnan indultunk. Most is azt írod, hogy "Semmit nem nyert még itt", miközben azt írtad korábban, hogy "Igen, tudom hogy a Milan-ra gondolt Marotta". Marotta annyit állított, hogy Allegri korábban sikeres edző volt máshol (ezzel persze lehet vitatkozni), továbbra sem értem mi értelme arról beszélni, hogy a Juventusnál nem nyert semmit. Elbeszélsz Marotta mellett.

Ha megnézem Allegri Juventusát, én nem a Conte-féle csapat játékát látom, de ezen nem szeretnék vitatkozni, mindamellett ember nem lenne, aki formáció és felállás tekintetében sokkal többet variált volna egy zsinórban három bajnoki címet nyerő csapaton.

babo0410 2014.09.22. 17:01:13

@Apuleius: Most szinte mindenben egyet kell értsek. Szerintem a nyilatkozat teljesen rendben volt. Az első 3 bajnoki fordulóban és a BLben is felülmúlta szerintem Allegri, amit vártunk. Igaz a sérülések érdekes mód Conte alatt nem voltak jelen szinte, most meg elég sokan dőltek ki. Oké nem mindenki Allegri hibájából. De jelen pillanatban 3 combizomsérültünk van. Ez lehet véletlen? Remélem Allegri kicsit megnyomja az edzéseket. Lehet kiköpték a tüdejüket Conte-nál az edzésen a srácok, de nem is sérültek le egykönnyen. Remélem Allegrinél sem lesz tömeges sérülés.

neuropa 2014.09.22. 18:49:08

@pedronegro: Mégis mit nyert volna még itt, mikor ez az ELSŐ szezonja a Juve padján.. Conte sem nyert még semmit a veretlen szezonban, mégis mindenki magasztalta. Allegri ugyanezt már nem érdemli meg, hasonlóan pofás játékot játszatva a fiúkkal?

Mikor Conte lelépett, azt hittem vége a világnak. Mikor Allegrit kinevezték, már biztos voltam benne. Aztán megnéztem pár meccset és tetszett amit láttam, nálam innentől fogva tiszta lappal indul. Nem kell görcsösen ragaszkodni az előítéletekhez és az utálathoz, tessék nyitottabbnak lenni, mert szerintem igenis rászolgált, hogy megnézzük mit tud.

Etyekhnuter 2014.09.22. 20:26:28

@neuropa: Pont ezt akartam írni én is!
Az eddigi eredmények tökéletesek és ennyi meccsel nem lehet már most megnyerni sem a bajnokságot, se bejutni a bl legjobb 8 közé, de jó úton halad, h vmit ennél a csapatnál is nyerjen.

niccolo 2014.09.22. 22:14:11

Elismerem Contét,de Trapattonihoz és Lippihez képest sok mindent nem nyert.Conte elfáradt,nem volt motiváció,feljebb? Alex Fergusonnak több évtízedig volt?

devil-z 2014.09.23. 01:06:46

@neuropa: "Conte sem nyert még semmit a veretlen szezonban, mégis mindenki magasztalta."

Atyaég :D
Azért kissé más állapotok uralkodtak mielőtt Conte idejött; az egész csapatot a földbe tiporták a büszkeségünkkel együtt, sorra dőltek a negatív rekordok, boldog-boldogtalan elpicsázott minket, az ember rettegve ült le meccset nézni.

Aztán jött Conte és veretlenül lehozta az első szezonját, csodálod, hogy másképp néztünk rá?

Allegri ehhez képest egy pöpec, abszolút bajnokcsapatot vett át sokkal több lehetőséggel amikkel egyszerűen nem igazán tud mellényúlni. Bocs, ha ettől nem esik le az állam. De Allegri erőpróbája majd a BL-ben lesz, ott elnyerheti mindenki bizalmát.

tjunior 2014.09.23. 07:08:13

@devil-z: 3 forduló után ebből mit láttál Conte első évében? Max reménykedtél a jó folytatásban.
Értelmezhetetlen az a mondat, hogy Allegri még nem nyert semmit a Juventusszal, nem értem mit nem lehet ezen érteni.
Nem kell hogy leesen az állad Allegritől, ez a sztori nem erről szól, hanem hogy eddig pozitív az amit csinált, ennyi, se több se kevesebb.

pedronegro (törölt) 2014.09.23. 08:41:36

Conte gyakorlatilag szarkupacból csinált várat, ennyi. Allegri-nek viszont nem kell hogy szaros legyen a keze mert megkapta a várat és csak bele kell ülnie. A BL-ben kell valamit villantania és akkor lesz majd mire bólogatnunk, egyelőre én csak örülök neki hogy Conte várát nem cseszi szét, mert ez is egy teljesítmény.

Rivendell 2014.09.23. 09:10:01

Conte esetében nálam nem számított a veretlenség,játék képe az ami mindent vitt nálam,kár hogy a rá következő 2 szezon során a nyomát se láttam az idegenbeli Abra csapat elleni meccset kivéve.

rockitbaby 2014.09.23. 11:19:30

@pedronegro: Ez is igaz, de Allegri nem is ezért lett leültetve. Szemmel látható és kézzel fogható hiányosságai voltak Conte csapatának. Ezeket kell megoldania. Eleddig úgy tűnik sikerül. Gyorsabbak vagyunk, nem függünk játékosoktól annyira, mint korábban, nem kell attól rettegni, ha kontrázákor a védőinkre vezetik a labdát mi lesz. Ez csak pár dolog.

Conte történelmi mélyponton vette át a csapatot, feladata pedig felrázás volt. Látszott is és ki is mondták, hogy a veretlen scudetto-val nem számoltak, nem is volt elvárás. Conte szarból csinált várat. De a várat vagy nem akarta vagy nem tudta volna tovább fejleszteni erőddé.

Allegri nem tud építkezni, ezt láthattuk mikor kiszedték alóla a csapatot a Milan-nal, de ha van egy várad, abból képes bevehetetlen erődöt csinálni. És mi pont ezért ültettük le. Korai még messzemenő következtetéseket levonni, de egyelőre több, mint bíztató, amit Allegri csinált.

A két edző teljesen más karakter, másban jók, így nincs sok értelme, de helye sem összehasonlítani őket. Conte-t az építkezése miatt szerettük meg, és úgy tűnik ő ehhez ért - lásd oalsz válogatott. Allegri pedig tökéletesít. Legjobb példaként a Bayern-t tudnám mondani Van Gaal jó edző, de Heynckes vitte tökélyre az ő építkezését. Nálunk Allegri-re hárul eme nemes feladat, hogy Conte munkáját csiszolja, bővítse és továbbvigye. Őt majd ez alapján kell megítélni.

Per pillanat a védelmet rendbetette, gólt sem kaptunk még, gördülékenyebb a játék Pirlo és Vidal hiányában is. Ha nem Conte-hoz hasonlítjuk, hanem ahhoz, amit neki kellene csinálnia, akkor bizony igencsak jó úton haladunk!

devil-z 2014.09.23. 13:53:16

@tjunior: 3 forduló alapján Contét sem magasztalta senki, 1-2 kivételtől eltekintve ő is csak egy újabb Ferrara volt a többség szemében (nálam is)

"Értelmezhetetlen az a mondat, hogy Allegri még nem nyert semmit a Juventusszal, nem értem mit nem lehet ezen érteni." - másold már ki azt a részt a hozzászólásomból, hol foglalkozok ezzel? gyengébbek kedvéért a hozzászólásom arról szólt, hogy Conténak sem volt könnyű de ő kiharcolta a tiszteletet, Allegri is megteheti majd ugyanezt.

"Nem kell hogy leesen az állad Allegritől, ez a sztori nem erről szól, hanem hogy eddig pozitív az amit csinált, ennyi, se több se kevesebb." - azt is hozzámásolhatod, hogy hol vélekedtem úgy, hogy eddig nem pozitív amit Allegri csinált?

Nem bántottam a kis kedvencedet, nem kell mindig a védelmezőjét játszanod. Vagy ha ezt teszed akkor olvasd már el, hogy ki mit ír és arra reagáljál jóember.

Barolo 2014.09.23. 17:12:14

Szerintem nem lehet/érdemes a két edzőt összehasonlítani, ráadásul még túl korai is messzemenő következtetéseket levonni. Ami biztos, hogy Conte történelmet irt a Juventusszal (ezt nem lehet elégszer megköszöni), viszont nem volt elég tökös a folytatáshoz vagy egyszerűen csak jó időben szállt ki (ezt kicsit sajnálhatjuk, bár játék és motiváltság terén, egyáltalán nem biztos, hogy nem lettek volna komoly gondok, a tavalyi év alapján). Amit eddig Allegritől láttunk, az biztató és a nyilatkozatai pedig kimondottan értelmesek (Contéhoz képest is). Véleményem szerint idén BL-t nyerünk! :)
Forza Juventus!

tjunior 2014.09.23. 19:47:07

@devil-z: Próbálj már nem óvodás szinte reagálni ezekkel a kis kedvenc sztorikkal. De ha már annyira érzékeny vagy arra amit írtál, ugyan mutass már rá mikor védtem én elvtelenül Allegrit, maximum annyit írtam róla, hogy nem akkora lúzer mint ahogy itt egyesek beállítják, meg azt, hogy okosan nem akarta felforgatni a kialakult rendszert, csak finomhangolni.

devil-z 2014.09.23. 20:46:16

@tjunior: "maximum annyit írtam róla, hogy nem akkora lúzer mint ahogy itt egyesek beállítják" - akkor ezt írd azoknak akik: 1, kíváncsiak rá 2, lúzernek állítják be.

Én teljesen másra reagáltam neuropanak.

tjunior 2014.09.24. 07:44:12

@devil-z: én meg arra reagáltam, hogy szerinted a "kis kedvencem" meg állandóan védem. Mi capisce?

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1897) bajnokság (3519) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (51) edző (972) elemzés (40) előzetes (890) Európa Liga (171) felkészülés (137) hírek (1700) játékosokról (10261) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2503) meccsek (4326) mercato (4279) nyilatkozat (7676) Olasz Kupa (335) összefoglaló (435) pletyka (4295) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (95) történelem (53) válogatott (180) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (304) video (226) Címkefelhő
süti beállítások módosítása