Mi van akkor, ha Marotta mégsem tudja nyélbe ütni a "nagy igazolást"?

Már évek óta várjuk a "nagy igazolást", hallottuk az ígéreteket májusban és júniusban, aztán egy Eljaro Elia és egy Nicklas Bendtner leigazolásával ért véget a történet augusztusban. Azonban van néhány különbség az előző évekhez képest, ami a Juventust vonzó tárgyalópartnerré teheti. Például van egy remek edzője, aki már a harmadik évét kezdi a torinói padon, a csapat zsinórban kétszeres bajnok és kvalifikálták magukat a Bajnokok Ligájába.

marotta giuseppe balra.jpgMindezek jóval könnyebbé teszik egy játékos leigazolását. Az újságok jelentései szerint Sergio Aguero kész volt a Juventusba igazolni, amíg a City be nem jelentkezett érte, ugyanez mondható el Robin van Persieről is. A probléma ezen és ehhez hasonló "top játékosok" leigazolásakor az, hogy a klubjaik nevetséges árakat kérnek értük.

Marotta legnagyobb gondja, amikor megpróbál leigazolni egy sztárt az, amikor az átigazolási összegben kell megegyezni annak csapatával. Természetesen mindehhez köze volt annak, hogy a Juventusnak nem volt meg a megfelelő anyagi forrása, hogy új csapatot építsen és egy top csatárt is vegyen. Ez a nyár azonban más, hiszen mióta Marotta átvette a Juventus általános igazgatói posztját most először nem kell a csapaton jelentős átalakításokat eszközölni. A csapatnak egy csatárra és egy bal szélsőre van szüksége. Mindenki más, akit a Bianconerik leigazolnak valószínűleg a padra jön, vagy egy olyan ígéretes fiatal játékos lesz, aki készen áll arra, hogy letegye névjegyét Torinóban.

Más szóval, Marottának nem lehet olyan nehéz feladata, igaz?

Csak ne siessünk ennyire előre!

Hacsak nem egy barlangban éltél az elmúlt pár hónapban, láthatod, hogy korántsem ilyen egyszerű az ügy. A Fiorentina és a Real Madrid 30 millió eurót kér Stevan Jovetićért és Gonzalo Higuainért. Tovább ront a helyzeten, hogy Marotta nyiltan kijelentette, hogy a Juventusnak nincs ennyi pénze egy játékosra. Carlos Tévez lehet a másik "top játékos", akinek az átigazolási díja ugyan alacsony, viszont a fizetési igényeit nehezen tudná finanszírozni a klub. Talán ugyanannyi, ha nem több mint "Higuaticé" (Higuain + Jovetić). Vond le ebből a konzekvenciát. Viszont ha a Juventus nem tudja leigazolni Higuaint, Jovetićet vagy Tévezt, minden más eshetőség utánuk az átigazolási időszak újabb bukását jelenti.

Szóval mi lenne a teendő, ha Marotta sorozatban a harmadik nyár alkalmával kudarcot vall és nem tud egy igazán nagy játékost Torinóba csábítani? Két lehetséges tábort látok vélemények tekintetében.

1. tábor: Marotta nem rossz igazgató, hiszen mindenekelőtt idehozta nekünk Bonuccit, Barzaglit, Lichtsteinert, Vidalt, Asamoaht, hogy csak pár igazolását említsük. Felügyelte egy erős ifi-program kialakítását, melynek leginkább ékes példája Paul Pogba. Az pedig, hogy nem tudott vérbeli támadót igazolni, nem az ő hibája, hanem az áraktól elszállt rendszeré. A rendszeré, melyben egy 14 gólos csatárért 30 millió eurót kell fizetni, akinek 40 meccsen (a klubjában és válogatottban) csak 7 gólpassza van (Jovetić). Egy jó csatár valószínűleg jönni fog, sajnálatos módon nem valószínű, hogy ebben az évben.

2. tábor: Kétségtelen, Marotta igazolta azokat a játékosokat, akik itt fejlődtek azzá, amik most. A probléma az, hogy egy nagy klubnak szüksége van nagy játékosokra, és ha ezt az átigazolásokért felelős igazgató nem tudja biztosítani, az az igazgató nem elég jó. Marotta a "Simone Padoinok sportigazgatója", az olyan játékosoké, akik nem tesznek nagy kárt a csapatban, nem lógnak ki a sorból, viszont nem győztes típusok. A Juventusnak tehát mást kell keresnie arra, hogy vezényelje az átigazolásokat.

Tevez Carlos_city.jpgAz én véleményem valahol a kettő között található. Ha Marotta kudarcot vall Higuain vagy Jovetić leigazolásában, de megszerzi Tévezt, akkor már boldog leszek. Lehet, hogy lesznek olyanok, akik majd azt mondják Tévezre, hogy ez is csak egy költségkímélő megoldás, hogy már túl van karrierje csúcsán, vagy csak egy újabb alternatív opció. Ezek közül néhány igaz, viszont azzal nehéz vitatkozni, hogy Carlitos lenne a legnagyobb név a Juventusban, mióta Ibrahimović elhagyta Torinót (minden tiszteletem Diegoé). Ha ő lenne az a top játékos akit megszerzünk nyáron, már nem panaszkodnék.

Ha Marotta még igazolni egy jó támadó középpályást és egy hátvédet is, az maga lenne a gyönyör. Itt tulajdonképpen Di Maria és Robben kategóriára gondolok, bár tudom, hogy őket sokkal nehezebb lenne megszerezni, mint egy Jovetićet vagy Higuaint. Ezeket a neveket amúgy is csak vitaindításként dobtam be.

Amennyiben viszont a Juve szeptemberben csak egy Angelo Ogbonna és Alessandro Diamanti duót (vagy ehhez hasonló kalibert) tud felmutatni, enyhén szólva csalódott lennék. Nem követelném Marotta fejét, de úgy gondolnám, hogy a továbbiakban el kellene gondolkozni azon, hogy a Juventus hogyan kezelje a nagy horderejű igazolásokat. Ebben az esetben nyilvánvaló lenne, hogy valami nem működik és bár a Juventus képes arra, hogy valakiből bajnokot neveljen, de arra is képesnek kell lennie, hogy bajnokot vegyen egyszer-egyszer.

Ez egy nagyon kemény nyár lesz Marotta számára, melyben azt kell bizonyítania, hogy van olyan kemény és ambiciózus, mint a csapat elnöke és edzője. Egy versenyképes csapat biztosítása az edző számára ugyanis elengedhetetlen ahhoz, hogy Conte továbbra is Torinóban maradjon. Ha Marotta most (is) hibázik, az komolyan megkérdőjelezi sportigazgatói kompetenciáját. Elismerem a "Vidal és társai" igazolásait, amiket az elmúlt pár szezonban eszközölt, viszont ha a Juventus nem képes megkaparintani egy igazán nagy játékost, akkor ott valamit felül kell vizsgálni.

A cikk JRob, www.blackwhitereadallover.com -on található írása alapján készült.

Magánvélemény: Osztom a szerző nézeteit, szinte teljes mértékben. Azt szeretném kérni mindenkitől, hogy a poszt alatt értelmes, személyeskedés nélküli vita alakuljon ki. Ellenkező esetben a szerkesztők törölni fogják az oda nem illő hozzászólásokat. Köszönöm.

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr605352031

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rivendell 2013.06.09. 09:47:38

én nem osztom azon véleményt,hogy Joveti-Higu-Tevez 3-as 1ike nincs meg,akkor kudarc van...én lehet eleve azt csinálnám,mint a Porto-Udine,hogy 2fiatal latin tehetséget +vennék a 30millából és 1ik csak beválik..csatárposztot nézve,nekem nem kell nagy név,csak olyan aki hajt és látom képes lekezelni 1lasztit és néha 1-2 cselt is eladni,mert ez az amire a mostani csatárok nem képesek,pedig alap dolog

Tony. 2013.06.09. 09:47:58

Viszonylag jó dolgokat pedzeget a cikk.

A tulajdonosok nem hajlandóak elég pénzt adni igazolásokra, így még egy 30m-s játékos igazolása is kb. lehetetlen.

Számomra ebben az a furcsa, hogy mikor 2x 7. volt a csapat, akkor sem volt pénz. Most, hogy 2x bajnok szintén nincs. Ezt őszintén szólva nem értem. Nem tudom elfogadni, ha évente eddig is 50m-t azért elköltöttek nyáron, most hogy csak egy-két ember kell, miért nincs pénz legalább 1 30m-s játékosra.

Marotta viszont ettől függetlenül alkalmatlan a pozíciója betöltésére, hiszen senki nem várja el, hogy 20ból idehozza Suárezt, viszont Suárez és társai valamint Bendtner és Anelka között van egy átmenet, amit emberünk nem képes észrevenni.

Illetve az értelmetlen igazolásokra kidobott fölösleges összegekkel együtt akár össze is gyűlhetett volna a pénz egy akár 40m-s játékosra.

Nagyon szép amit eddig elértünk, de szintet kell lépni, mind pénzügyileg, mind szakmailag.

RuidaRobert 2013.06.09. 10:06:26

Én azért nem lennék elégedetlen egy Ogbonna, Tevez, Jovetic hármassal én elégedett lennék, pláne ha kiegészülne ez a névsor Kolarovval.

Évről évre fejlődik a csapat, idén sem lesz másképp. Lehet, hogy Tevez+Jovetic érkezésével megint nem lenne 20 gól fölötti játékosunk, nem is feltétlen ez a siker kulcsa. Láthattuk már, hogy Conte az olyan támadókat részesíti előnyben akik gólpasszokat is képesek kiosztani...

RuidaRobert 2013.06.09. 10:10:08

Az első mondat kicsit hibás nyelvtanilag, de szerintem ki lehet azért bogozni, mit is akartam mondani...

maco79 2013.06.09. 10:44:20

Mi van akkor, ha Marotta mégsem tudja nyélbe ütni a "nagy igazolást"? A kérdés jó,de lehetne folytatni. Míván ha nyélbe üti és nem váltják be a hozzájuk fűzött reményeket. Az Marotta hibája? Miván ha nem tud hozni sztárt,és hoz valamilyen fiatalt és beválik.

danimester1 2013.06.09. 11:06:18

Nem a kedvenc gurum,de ezzel a cikkel egyetértek.Valóban nehéz feladata van,mióta megjelentek a gázos,-olajoscsapatok azóta az árak szinte még csillagászatinak sem nevezhetők,mert erre nincs szó.(pl. most a Monaco 70M 2 játékosért és ez még nem is,de repkednek a 40-50M-k mint a huzat).Sajnos igaz a sok ha,és sok a kérdőjel.Pl. Secco szórta a lét,igazolásai befucsoltak rendre,sőt...Számomra érthetetlen,hogy két ilyen kiváló szezon után nincs tőke legalább egy 30M-s játékosra,amit ha jobban a dolgok mögé nézve látunk még olcsónak is nevezhetünk.Nem tudok elmenni szó nélkül amellett,hogy a sok kicsi sokra megy alapon egy-egy ifit kihagyva bőven lehetett volna félre tenni egy ilyen kaliberű igazolásra.Tény,hogy Pogbán kívűl nem is hallani egyikről sem,nálunk nem bevett szokás,hogy bedobják a fiatalokat.(sajnos)Valóban az elmúlt két szezonban meg lett alapozva a csapat gerince,idén a hiányposztokra kéne összpontosítani,ami 50-60M-ból megoldható lenne úgy meg főleg ha el is adnánk végre...

ggbuffon 2013.06.09. 11:27:35

Én általában mindig védem és meg is védtem Marottát..továbbra is tartom h pl. Padoinék nem feltétlenül a saját ötlete alapján vannak zebrába öltöztetve, hanem Conte-nak is vastagon saras benne a kobakja, ahogy gondolom az igazolások nagyrészébe van vmilyen beleszólása..

Én a tavalyi mercato-t nem tartom akkora kudarcnak (ok, Bendtnertől kirázott a hideg), nagyon meg volt kötve a keze..Van Persie-n kívül nem volt igazán nagy hal a piacon, érte is az Arsenal szokás szerint a lehúzós játékát játszotta, hisz egy szerződése utolsó évébe lépő játékosért 25M-t elkérni, illetve megadni nagy f*szság..a BL-ből nem az ő hiánya miatt estünk ki, ahogy a MU-val sem váltotta meg a világot a BL-ben

Az idei nyáron azonban már én sem fogok tudni kifogásokat keresni Marotta ténykedésére ha nem hoz senki értékelhetőt..most mozgásba lendült a piac (igaz megint horror árakkal való dobálózás megy, és szerintem aug eleje lehet az az időpont amíg a pénzes bagázsok nagyjából bevásároltak, onnantól talán leljebb ad minden klub az igényéből) beindulhat a körforgás..

Hurka75 2013.06.09. 11:34:19

Sajnos elmúlt az a világ,hogy 15 milláért - 3/4 millás fizuért klasszist lehet igazolni. Ezt fel kellene fognia mind a vezetőségnek, mind Marottának!!! Eddig volt, ami volt, de most lehetne "virítani" ólcsón klasszisokat (Tévez, Kolarov) nyilván nem 3 milás fizuval!

DINOBIZZO 2013.06.09. 11:36:31

Higu,Jove dragak...Tevez magas fizetes...Hozzak el Sanchezt...nem is olyan nagy a fizetese...szerintem 30 milla alatt siman el lehet hozni

Alessandro86 2013.06.09. 11:37:16

Azzal egyetértek, valóban egy klasszis csatár illetve egy minőségi bal oldali játékos érkezése elegendő ahhoz hogy elmondhatnánk a nyár végén, erősödött a csapat, és minőségi távozónk sem lesz, na persze az sem mellékes, ha 2 csatárunk távozik a jelenlegiek közül. Padoin távozását nem várom, mert szerintem a helyére egy ugyanolyan gyenge játékos érkezne csak várhatóan több pénzért és azon az üzleten is csak buknánk.
Marottát viszont mindenképpen kritizálnám az eladások miatt. Miért van a csapatnál még mindig Iaquinta? Jelenleg van rá esély, hogy más is csatlakozik hozzá a nyáron és újabb ingyenélővel bővül azon játékosok listája, akik a keret tagjai, de mégsem játszanak. Llorente már a miénk, biztosan jön még egy csatár, aki valószínűleg nem a kispadra érkezik, jó lenne elgondolkodni Marottának és Conténak, hogy melyik csatárunkra nem számítanak jövőre és adott embereknek jó lenne mielőbb új klubot találni.
Már ha ezekből az üzletekből bejönne kb 15 millió, ahhoz már nem kellene túl sokat hozzátenni, legalábbis Juventus szinten nem sokat, kb még egy 50 millió és elegendő lehet egy klasszis csatár, egy balszélső és Asamoah végleges megvételére. Nem tudom, mi Conte konkrét elképzelése az igazolásokat tekintve, lehetett olvasni, hogy akár 7-8 új játékos érkezése is várható, ha innen nézzük nem csoda, ha egy csatárra nem adunk ki 30-35 milliót. Szerintem ezért kicsi az esély nagy igazolásra, mert talán túl sok játékosra koncentrál a vezetőség és Conte. Olvasni Ogbonna esetleges megszerzéséről, ami számomra érdekes, mivel arra a posztra vannak minőségi játékosaink még a kispadon is, emellett ott van (még) Marrone, aki tud a védelemben is játszani. Elsősorban egy klasszis előkészítő támadó és egy balszélső kell a csapatba, emellett csatárok eladása kell hogy legyen Marotta elsődleges feladata jelen pillanatban, ez nem szabadna, hogy problémát jelentsen neki, de biztos vagyok benne, hogy ez nem lesz ilyen egyszerű. Ha legalább ezeket nem tudja megoldani, az az igazság, hogy elég nagy szégyen, szerintem az elmúlt két év sikereit nézve az is érdekes, hogy még most sem tudunk vagy nem akarunk sokat költeni egy csatárra, pedig nem hiszem hogy egy komolyabb igazolás és 70-80 millió euró elköltése után azon kellene agyalnunk, hogy 1-2 év múlva becsődöl a klub, mivel ha a létfontosságú igazolások megtörténnek, reálisabb esélyünk lesz a bl győzelemre és ezáltal a még nagyobb bevételekre.

juvebt 2013.06.09. 11:40:26

Én egy Tevez, Kolarov kettőssel elégedett lennék, persze lehetne fokozni. A két játékos biztos, max 25-ből kijönne. Az eladásokból is kell, hogy jöjjön be pénz. Nem tudom elfogadni, felfogni, hogy ha ilyen szűk a keret, akkor miért foglalkozunk Ogbonnával, vagy akár Zaraval.

consminor 2013.06.09. 12:12:42

én sem értem, hogy sokan le akarják venni Marottáról a keresztvizet a tevékenysége miatt. jó, a Bendtner/Martinez féle bizniszektől én is rosszul voltam, de kétségkívül voltak ügyes húzásai ittléte alatt (Conte ide vagy oda, azért csak ő rakott alá egy versenyképes keretet). ami nála hiányzik szerintem a karizma, ami körüllengte Moggit és körüllengi például Gallianit. én egyébként úgy tudnám elképzelni Marottát egy ideális világban, aki a csapatban a fű alatti "jót olcsón" bizniszeket végzi, a bomba üzleteket pedig az igazi nagykutyák végzik.

tjunior 2013.06.09. 12:13:00

@Hurka75: szerinted ezzel nincsenek tisztában? Mit csináljanak? Vegyenek fel kölcsönt átigazolásokra mint a Real? (bár mi sosem kapnánk olyan kedvező kölcsönt mint a királyiak, igaz a mostani gazdasági válságban már ők sem) vagy gyártsanak pénzt? Ami nincs ( 60 millió euro 2 játékosra) az attól még nem lesz mert a vezetőség felmerte, hoppá elmúltak a "a 15milliós" idők.

tjunior 2013.06.09. 12:17:07

@Tony.: 90 milliós illetve 40 valahány milliós veszteség volt a tavaly és tavalyelőtti költekezés vége, szerintem könnyen belátható hogy mínusz 130 millió 2 év alatt ez az út az inter útja, nem kellene tovább menni rajta...arról meg szó sincs hogy nincs pénz igazolásokra, arra az irreális elképzelésekre nincs pénz, nincs pénz 2 30 milliós játékosra...

DINOBIZZO 2013.06.09. 12:23:01

de amúgy ne felejtsük el ,hogy van egy Gabbiadini aki szerintem jövőre simán beférne akár kezdőbe is...tegnap is két szép gòlt lőtt u21 ben..Szerintem nem kellene most nyáron igazi befejező csatárt igazolni,inkább a Tevez vagy Sánchez féle csatárra lesz szükség...Nem szabad elelejteni h Llorente szerintem simán jó lehet ..Ki ne adjunk mar 10-15 gólos csatárért 30 milliókat

Tony. 2013.06.09. 12:29:03

@tjunior: De a sikerességgel egyenes arányban a bevételeknek is nőniük kellett, főleg idén.

Még több bevételhez pedig akkor tudunk jutni, ha egyre sikeresebbek leszünk, ehhez pedig befektetés szükséges. Játékosok akiknek megveszik a mezét, stb.

Az igazolásokra fordított összeget pedig jobban fel lehetne használni. Én nem írtam, hogy kell 2 30m-s játékos. De ha ínségesebb időkben tudtunk 50 körül költeni, akkor most is. És mivel már nem kell egy egész csapat, egy nagyobb összeget el lehet különíteni egy komoly játékosra.

tjunior 2013.06.09. 12:46:01

@Tony.: meg a kiadások is...könnyen belátható, hogy a sikerességgel együtt a játékosok fizetési elképzelése is emelkedik, hogy mást ne mondjak Vidalnak is meg kell adni, amit kér, vagy Bonuccinak, Pogba (illetve inkább Raiola) se fog sokáig megelégedni a mostani fizetésével, Conte fizetése jelentsen meg lett emelve, 2 éve egy Matrinak vagy egy Quagliarellának elég volt kb 2 millió euro, Tevez vagy Higuain 5-6 milliót fog kérni stb.
Az meg egyszerű matematika ( és nagyon leegyszerűsítve) ha -90 millióból indulok és mondjuk 50 millióval növekedik a bevételem akkor még mindig -40 milliónál járok (nagylelkűen tekintsünk el attól hogy a kiadások is nőnek), ami még mindig nem egy hosszú távon elfogadható veszteség.
Idén újra nőni fognak a bevételek, ha kb ugyanannyit költünk mint tavaly kb 50-60 milliót, akkor kb null szaldós lesz, vagy valami kezelhető mínuszban lesz a költségvetés. Akkor hol a probléma? Kit tud még elkölteni Olaszországban 50-60 milliót anélkül hogy kulcsjátékosát el kellene adnia? vagy ne borítsa fel teljesen a költségvetését? Senki. Ebből a pénzből meg lehet jelentősen erősíteni a csapatot, de pl. Jovetic és Higuain egyszerre nem jöhet.

tjunior 2013.06.09. 12:46:39

@Hurka75: Ki beszélt itt a Tevez-Kolarov kettősről?

Hurka75 2013.06.09. 12:48:53

@tjunior: Olvasd vissza a hsz-emet!!! Hoppáááááá!!!!

tjunior 2013.06.09. 12:53:03

@Hurka75: Nekem nem úgy tűnt, hogy kétségbe vontam volna a hszet második részét? Írtam én olyat, hogy Tevez és Kolarov 60 millióba kerül?
"Sajnos elmúlt az a világ,hogy 15 milláért - 3/4 millás fizuért klasszist lehet igazolni. Ezt fel kellene fognia mind a vezetőségnek, mind Marottának!!!" Erre a részre reagáltam? Vagy minden állítást végig kellett volna vennem?

Hurka75 2013.06.09. 12:56:35

@tjunior: Azt írtam, bár elmúltak a 15 millás idők, de most Tévez-Kilarov kettőssel lehetne klasszisokat "virítani". Erre Te: Ami nincs ( 60 millió euro 2 játékosra)!

juvebt 2013.06.09. 13:04:42

Amikor 3hete letették voksukat a növekedés és a fejlődés mellett, nyilván végiggondolták ők is hogy lesznek plusz kiadások, mint ahogy plusz bevételek is. Ha nincs csak 20-25mkp vagy még annyi se, akkor mia f.... akarnak ogbonnatol meg még ki tudja hány tehetségtől. Miért nem a valódi erősítésekkel foglalkoznak + az eladásokkal!!!!

tjunior 2013.06.09. 13:09:13

@Hurka75: Pont nem akartam kötekedni, mert a hszet első részével ütötted a másodikat, Elmúltak a 15 milliós klasszisok ideje vs. Tevez-Koalrov kettős. Most akkor melyik az igaz? Miért kellene reagálnom arra a kijelentésre amivel egyetértek? (Tevez és Kolarov viszonylag olcsón elérhetők) Elég csak arra amivel nem értek egyet. (A vezetőség nem ismerte fel hogy az olcsójánoskodás korszaka véget ért) Nem de?

Hurka75 2013.06.09. 13:32:35

@tjunior: Lényeg: manapság nem lehet 15 milláért klasszist venni, de most lehetőség nyílna mégis a T+K kettősre (ami qrva nagy előrelépés lenne szerintem). Én sem akartam kötekedni PEACE!!!!

juvebt 2013.06.09. 13:41:09

@Hurka75: Attól félek addig próbálunk majd alkudozni míg a t+k kettős elkel, a 30m-t meg majd más fizeti ki.
Jöhet megint Boriello vagy Agnelka.

tjunior 2013.06.09. 13:41:10

@Hurka75: Ha számolunk amúgy Tevez nem akkora biznisz anyagilag mint sokan gondolják. Persze kb a feléből elhozhatnánk mint mondjuk Joveticet ( Higuaint direkt nem mondom mert szerintem nem ellenfelei egymásnak).
Nézzük
Tevez ára legyen 12 millió, plusz 4 évre 6 millás fizu, az adóval 48 millió durván, összesen 60
Jovetic 25-30 millió, 4 évre 4-5 milliós fizetés 32-40 millió, összesen összesen 57-70 millió.
Persze ez csak játék a számokkal, mert ugye idén Jojo sokkal többe lenne mint Tevez, és ez a lényeg.
Kolarov meg Ogbonnától függ szerintem, a 2 együtt nem fog jönni. Nem egy poszt, de ha jön akkor vagy ő vagy Giorgio kimegy szélre 4 védős felállásban.

Hurka75 2013.06.09. 13:43:07

@juvebt: Én is! Ráadásúl az MC rámozdúlt "Fáraóra" :( :(

Hurka75 2013.06.09. 13:44:17

@tjunior: Igaz! Pont ezt írtam a másik poszthoz!

juvebt 2013.06.09. 13:49:20

@tjunior: Ogbonna nem oldja meg a bal oldalt, sajnos Chiellini sem. Továbbra sem értem mi szükség van rá, ha megint feladjuk a bal oldalt.
@Hurka75: Tartok tőle, hogy meg is lépik, hiába mondják az ellenkezőjét.

Hurka75 2013.06.09. 14:00:02

@juvebt: Igen. sajna érthető lenne :(

tjunior 2013.06.09. 14:00:15

@juvebt: nem mondom, hogy megoldja, de látod hogy mennyire komoly az érdeklődés iránta, én akkor látok benne bármiféle rációt ha ő vagy Giorgio kimegy a szélre. A padra csak nem igazoljuk le 10akarhány millióért amikor ott van Caceres is.

juvebt 2013.06.09. 14:05:59

@tjunior: én is ezt látom benne, csak ez nálam inkább vészmegoldás lenne, mint egy TUDATOS csapatépítés eredmény.

tjunior 2013.06.09. 14:10:45

@juvebt: hát ezt az idő dönti el, lehet Conte látja benne a balhátvédet, direkt kérte, meg igazából a jövő évi felállás is egy hatalmas homály.

A fáraó vitához annyit hogy elég nagy szembeköpés lenne a milan szurkolóknak. Tavaly azzal etették őket, hogy fiatalítunk, de nem KÉNYSZERBŐL, hanem mert nekünk úgy tarja kedvünk. A jövőt építjük blablabla, sokan be is vették. Na ez most eléggé romba dőlne ha megint a pénzt választanák.

tjunior 2013.06.09. 14:46:59

Agnelli, Marotta és Perez fél3tól együtt ebédelnek, a menüről nincs információ.

babo0410 2013.06.09. 16:41:46

@juvebt: Átgondolták mit szeretne Conte, és arra mennyi pénz van. Higuval és Jo-joval azért foglalkoznak, mert elvileg nem 30 millás játékos egyik se, és legalább Jovetic meg lesz 30 alatt szerintem. Agnelli össze fogja hozni azt az üzletet. Igaz mindenhol azt rebesgetik, hogy Marrone is az üzlet része lehet. Ogbonnat meg azért akarják elhozni, mert Contenak kell még egy védő. De pl. ezért akarnak játékosokat adni érte, hogy minél olcsóbban le lehessen igazolni. Én nem félekk az idei mercatotól, mert idén egyenlőre rossz nevek nincsenek feldobva a Juvéval kapcsolatban, és Conte egyértelműen megmondta, hogy a maradása az igazolásoktól is függ. Az meg gondolom a vezetőségnek se hiányzik, hogy Conte távozzon.

babo0410 2013.06.09. 16:47:39

@tjunior: Nem hiszem, hogy Conte beérné félmegoldással, és én se! Nagyon mérges lennék érte. Amúgy az előző hsz-emben is leírtam, hogy nem véletlen, hogy Ogbonna árát minél lejebb akarják nyomni. Conte amúgy is kért egy középső védőt cserének. Gondolom fel akar készülni arra is, h Barza se lesz fiatalabb, meg nem óhajt megint januárban kapkodni, ha kidőlne pár védő. Szerintem Ogbonna leigazolása független Kolarov érkezésétől.

tjunior 2013.06.09. 17:51:28

@babo0410: Ogbonnát azért akarják olcsóbban megszerezni, meg játékosokat bevonni hogy olcsóbb legyen, mert ez a természetes, alkudoznak, ennyi, nem kell ezt túlmisztifikálni.

2013.06.09. 22:00:18

Nem azért,de Pogba baszottul nem a mi erős ifiprogramunkból származik...soha nem játszott az ificsapatunkban,szal ezzel kár védeni a kancsalt...ha idén se tud semmi értelmeset idehozni a tudatlanja,akkor remélem a vezetőségnek is feltűnik,hogy egy dilettáns fasz!

babo0410 2013.06.09. 23:04:49

Egyesek meg úgy beszélnek Marottáról, mintha olyan sok mindent elértek volna már az életben! Azért két bajnoki címet csak sikerült szerezni az embereivel. Csak idehozta Contet. És egyenlőre semmi ok arra, hogy kételkedjünk.

Hurka75 2013.06.10. 06:41:58

Egyesek úgy beszélnek Marottáról mintha a Juve egy szar kiscsapat lenne, de hála ennek a baromnak sikerűlt 2 bajnoki címet nyerni!!!

tjunior 2013.06.10. 06:57:03

@Hurka75: te meg úgy beszélsz mintha ennek a baromnak semmi köze se lenne a 2 scudettohoz, ez jobb?

juvebt 2013.06.10. 08:09:58

@tjunior: Lassan 3éve várunk egy jobb csatárra, eddig meg lehetett magyarázni miért nem jön, el is lehetett fogadni, de a mostani mercatonak egyetlen fontos feladata lenne a csatár kérdés megoldása. Jelenleg Higuaint kevesebbre taksáljuk, közben Tevez hosszabbít. Marotta eddig hozott egy elvárható minimális teljesítmény, eladásoknál még azt sem. Nem akarom az öreget eltemetni,de most kiderül mennyire való ide.
Továbbra is úgy gondolom, hogy addig szórakozik a 30m-ós emberekkel és a paddal, míg a számunkra valóban elérhetőek eltűnnek a piacról.
Nekem Marotta nem az az ember aki a múltjából(3-4 jó igazolás)) megélhet, ha nem tud egy szintet lépni mehet!!!

tjunior 2013.06.10. 08:26:35

@juvebt: Senki sem állította, hogy Marrotta egy megismételhetetlen átigazolási géniusz, ne akarjon a múltjából megélni (Mogginak egész jól megy), kétkedni, kritizálni lehet sőt kell. Viszont ami sokszor itt megy nevetséges, emberek egymásra licitálva szidják, ha kalap van rajta azért, ha nincs rajta azért. Eddig, ha hibákkal is (végül is ő is ember) de megoldotta a feladatát, az eredmények őt is igazolják, akkor miért ne lehetne bízni benne?

tjunior 2013.06.10. 08:29:14

@juvebt: Tevez hosszabbításáról én még nem hallottam, de végül is elképzelhető, új edző van a Citynél, lehet lát benne fantáziát, ki tudja, sajna erre semmi ráhatásunk sincs.

vizi8 2013.06.10. 08:46:45

Ezt már sokszor leírtam, és nem Marotta védelmében. NEM Ő HATÁROZZA MEG MENNYIT LEHET ADNI MAX EGY JÁTÉKOSÉRT. Ez egy tudatos játékos politika amit a vezetőség egyöntetűen határozott meg. És ennek sajna az az ára hogy nem szálunk be ebbe az ésszerűtlen árcsatába. A másik egy játékos miatt nem fogja Conte a teljes taktikai repertoárt megváltoztatni, olyan ember kell eki ebben a szisztémában is képes játszani, + van olyan szisztéma amit a régi módosításával ki lehet hozni az erényeit.

RuidaRobert 2013.06.10. 12:10:04

@fire06: Idén se?

Minden évben volt legalább 1 olyan igazolása, ami messze túlszárnyalta az elvárásokat. Barzagli->Pirlo->Pogba

Folyamatosan fejlődik a csapat, idén a maradék lyukakat is betömjük. Akinek nem tetszik, hogy nem érkezik évente 3 sztárjátékos, az menjen fifázni, vagy szurkoljon a Citynek.

juve28adam 2013.06.10. 12:12:53

@RuidaRobert: Szerintem a csatár posztra gondolt.

hellan (törölt) 2013.06.10. 13:12:47

Nagyon jó dolgokat pedzeget a cikkírója->ez a nyár vízválasztó Marotta munkájánál. Fontos lenne tudni, hogy Conte mit akar formációt illetően jövőre, de amennyiben idén Tevez jelentené a ZS-megoldást támadó posztra az jó dolgot jelent végre.

Van Persie maga is elismerte nemrég h közel volt h hozzánk igazoljon az elmúlt nyáron, Agüeroval nem foglalkoznék.
Egy Ogbonna-Diamanti-Tevez mercato a minimum nálam, ami elfogadható és már elégedett lennék, emellett eltakarítani a felesleget Padoin, DC stb.
Innentől a határ már csak a csillagos ég: Jovetic, Higuain pluszba stb.

Jövőre viszont tartalékolni kell a pénzt, mert Pirlo utódja nagyon fontos lesz.

ToTTy-Juve 2013.06.10. 13:26:19

Marotta minimum 15 játékost hozott a csapatba, miközben szinte senkit nem sikerült eladni (talán a már fent említett Diego, akin a klubb 10 millát bukott - nagy biznisz volt és akkor Hajamurikat és Felipe Melókat nem említek). A 2 sikeres évnek köszönhető, hogy nem halmoztunk fel 50-100 milliós adóságot. Viszont a gyors csapatés - aminek következtében a fél csapat kétszer lett lecserélve - ára az, hogy Marotta Úrnak rengeteg félig kifizetett játékost kellett hozni a csapatba. Ilyenek most is vannak, akikért muszáj kifizetni a másik felet is ezen a nyáron. Ezek a kifizetések csőkkentik le az átigazolásokra juttatott összeget. Ha idén nem jön "nagy név" és nem herdálunk el "Krasic"-okra és "Giaccherini"-kre pénz, akkor a lehet a télen, de legkésőbb jövő nyáron már komolyabb összeggel a zsebben komolyabb alkupartnerek lehetnénk. Én idén abba a táborba tartozom, aki azt mondja, hogy egy Ogbonna és egy Diamanti megszerzése, a tartozsok kifizetése valamint néhány kereten kívüli játékos elpasszolása már igencsak eredményes mercato lenne (talán a sorrendnek fordítottnak kellene lenni, nézzétek el nekem) és akkor tényleg nagyon jól megalapoznánk a klubkasszát egy "top játékos" leigazolásához.
Viszont még annyi ott van a pakliban, hogy ha tényleg felmerült, hogy ha nem jön top játékos, akkor menesztik a igazolás-gurut, akkor el tudom képzelni, hogy a 3 csatár egyikét elhozza - csak éppen megint nem fizetjük ki teljesen, viszont akkor +5 millával fogjuk megvenni egy év múlva. Szerintem ez is bekövetkezhet, mert azt már én sem hiszem, hogy a llorentével be lehetne majd fogni mindenki száját - persze ha "Ő" futna egy fergeteges szezont, akkor az megint a "sassszem-főnököt" igazolná :)

Hurka75 2013.06.10. 13:35:42

@RuidaRobert: Ez igaz, de amire lesz normális csatárunk, addigra Barza-Oirlo kiöregszik és kezdhetjük újra az egészet!!!

RuidaRobert 2013.06.10. 14:00:15

@Hurka75: Ogbonna úton Torinóba, Pogba már nálunk, szóval a két öreg nem olyan nagy gond, pláne ha jövőre jönne Verratti. A csatárgond meg idén meg lesz oldva. Ha egy éve azt mondják nekünk, hogy Llorente+Tevez érkezik, szerintem a legtöbben aláírtuk volna (bár én a spanyolban cseppet sem bízok) most meg már ha ez meg is valósul, akkor is lenne, aki szidná Marottát.

babo0410 2013.06.10. 14:31:40

@ToTTy-Juve: Első éveb csupán 40 milla jött be az eladásokból! Senkit se sikerült eladni, 2011-ben és 12-ben 20 milláért adott el. De azokat, akiket Secco hozott ide irreálisan magas áron, és fizuval, azokat nem volt könnyű elpasszolni. Pláne, hogy mindegyikért csupa kis és középcsapat jelentkezett csak be. Amauri és Iaquinta pl. visszautasította az összes ajánlatot, míg egy év pad után mentek el!
Amúgy meg nem tudom azt miért nem lehet felfogni, hogy meg van szabva, hogy egy játékosért mennyit adhat. Így nem könnyű klasszis támadót hozni!

babo0410 2013.06.10. 14:34:13

@hellan: Pirlo utód szerintem nem fog kelleni. Legalább is el tudom képzelni, hogy Conet már idén elkezd egy olyan taktikát kidolgozni amiben Pirlonak nincs nélkülözhetetlen szerepe. Mert egyrészt nagyon drága lenne egy Pirlo utód, másrészt elég nehéz is lenne egyet találni. Ott van Verratti, de őt mennyiért lehetne elhozni? Annyit kiadnánk érte?

2013.06.10. 16:25:22

@juve28adam: Ezek az igazolások,amiket említesz valóban nagyon bejöttek,de nézzed már meg,hogy hogyan érkeztek?!Pogba magának harcolta ki,hogy egyáltalán elengedjék őt Manchesterből,Pirlo ingyen érkezett úgy,hogy senki sem marasztalta Milánóban és ahogy az utolsó két évében játszott,nem is csodálkoztam,hogy elküldték,Barzagli fél millió euróért érkezett,Németországban valami botrány volt,amit művelt,kábé elüldözték onnan...ezekből mind Conte hozta ki a tuttit,ők Marotta nagy szerzeményei...mielőtt idejöttek,mind kiöregedő,középszerű senkivé merültek le(kivéve Pogba),Conte meg visszahajtotta őket a csúcsra!Lichtsteiner esete...akkora sutyerákok voltunk,hogy még neki kellett fizetnie,hogy ideigazolhasson...Vidal-t olyan szinten áron alul kaptuk,hogy az hihetetlen,másként szóba sem kerülhetett volna!Azért én nem vagyok elájulva a kancsaltól,ha meg nem haragszol...

2013.06.10. 16:26:45

@fire06: Hoppá,nem neked akartam,hanem Ruidának...bocsesz!

babo0410 2013.06.10. 16:38:13

@fire06: Erre csak annyit lehet mondani, hogy bla-bla-bla! Megint meg kell magyarázni, hogy ki miért nem Marotta-nak köszönhető! Ez már igaszán vicces! Akárki fog jönni, ha még maga CR és Messi is, akkor is ki lesz találva, hogy miért nem Marotta érdeme! Mindig van valami magyarázkodás! Ezek szerint akkor Marotta nem csinál semmit? A vezetőség meg olyan hülye, hogy Marotta nem csinál semmit, és még nem rúgták ki? Miért nem te mész el igazolni, ha ennyire értesz hozzá? Ez a folytonos magyarázkodás már unalmas! Mindig meg kell magyarázni minden igazolást, nehogy véletlenül kisüljön, hogy nem Marotta a hülye, hanem akik folyton kritizálják, azok tévednek!

tjunior 2013.06.10. 17:26:33

@fire06: azt hittem ezen már túl vagyunk, hogy minden Conte érdeme. Pirlo ingyen volt...és? Barzagli amikor idejött Del Neri volt az edző...most már sz is probléma hogy Vidal olcsó volt :D, Lichtsteiner meg nem fizetett semmi azért, hogy idejöjjön, volt ilyen pletyka, de ez nem igaz.

RuidaRobert 2013.06.10. 18:49:03

@fire06:

Jó ne legyél elájulva tőle, csak miután a jelenleg igencsak jó csapatnak mondható Juventus keretének igen meghatározó része (kivétel Buffon, Chiellini, Marchisio) az ő nevéhez fűződik. A védelmünk és a középpályánk szerintem semmiképp sem nevezhető gyengének, sőt...a támadósor meg remélhetőleg idén megoldódik.

Valóban belátom, hogy néha kicsit skót, de valószínűleg azért mert próbálja a legtöbbet kihozni a klub pénzügyi lehetőségeiből. Úgy építette(építették) újra a csapatot, hogy nem volt bevételünk a BL-ből, még 1-2 ilyen év mint az idei, és ismét lehet beszélni nyugodtan top igazolásokról...

juvebt 2013.06.10. 19:02:23

@babo0410: Csak egy hülye alkudozik éveken át olyan játékosokra akit nem tud kifizetni, sőt le is égeti magát(minket).
Nem tudom miért gondolod, hogy az bármire is mentség, hogy meg van szabva egy max ár. Senki nem vágyódna Higuain vagy Jojo után ha nem érdeklődnénk irántuk. Azt meg valahogy nem tudom elképzelni, hogy elmegy Madridba 23m-val, de 25-t már nem adhat érte. Elég vicces ha így van.

2013.06.10. 20:11:05

@RuidaRobert: Ezen akkor sincs mit megmagyarázni,Marotta idecsődítette őket,de senki nem hitte volna akkor,hogy ezekkel fogunk majd újra felérni a csúcsra,és nem is értünk volna,ha nem lett volna Conte,aki a Marotta által összetákolt szarból várat épített,ez van...ha nem így lenne,akkor nyilván a Milan is ragaszkodott volna Pirlo-hoz,meg a MU Pogba-hoz,meg a Leverkusen Vidal-hoz,meg a Wolfsburg Barzagli-hoz...ezek összesen nem kerültek 15 millió euróba és hangsúlyozom,nem véletlenül voltak olyan olcsók...azért voltak olcsók,mert a kutyának se kellettek már,mehettek volna levezetni mind Franciaországba vagy Portugáliába,esetleg Brazíliába,csakhogy Kancsal idecsődítette őket lesz ami lesz alapon,úgyis ingyen vannak,meg legalább meglesz a keret létszáma,soha nem titkolta Marotta se,hogy ezek anno nem a minőség,hanem a mennyiség miatt jöttek,csak jött egy edző,aki mindenkinek megtalálta a helyét a csapatban,aki összhangot teremtett.
Most viszont nem a mennyiség a fontos,már két éve a minőség kéne,hogy elsődleges legyen,de továbbra se nagyon látom az alagút végét...ez nem Marotta pályája,akit nem üldöznek el az előző klubjától,vagy nem könyörög neki,az nála labdába se rúghat!

2013.06.10. 20:26:07

@babo0410: Ez nem magyarázkodás haver,ezek tények...szerintem tökéletes példa Pirlo esete:
-ha olyan nagyon meg akarta volna tartani a Milan,akkor megtarthatták volna,de nekik semmi szükségük nem volt rá,méghozzá azért nem,mert az utolsó két Milan-os szezonjában árnyéka volt önmagának,kutyaütő módon játszott,nem akart még kis bajnokságokba menni levezetni,a legjobb csapatok viszont le se szarták,ingyen volt,fizetési igénye se volt irreális...ehhez nem hinném,hogy Marottának kell lenni,ezt az üzletet a nyolc éves unokahugom és össze tudta volna hozni...
Barzagli:
-a Wolfsburg úgy volt vele,hogy mind1 nekik,csak húzzon már el innen,mert egy falábú senki,Marotta elhozta fél milkáért úgy,hogy az előző csapatával tárgyalni se kellett,mert az első jelentkező szerencsétlenre rásózták volna egy csomag szotyiért akár,de nekünk akkor jó volt,mert olasz és mert nem volt jobb helyette...
Pogba:
-egy egész tavaszt szezont cirkuszolt végig a MU-nál,mire elengedték,sztárcsapatot akart,ahol viszont többet játszhat,nekünk meg kellett arra a posztra a tartalék a meglévők mögé,össz-vissz tán 1 millió volt,ő se akart csillagászati összegeket keresni,magyarul ez az egész sem lehetett több fél óránál...

RuidaRobert 2013.06.10. 20:51:20

@fire06: Miután leigazolta Pogbát és Pirlót, nem hinném, hogy a mennyiségre ment, akármit is mondasz. És lehet itt magyarázkodni, a tények azok tények. Remek klubmodelt alakított ki Marotta+Agnelli+Conte. Végezzék csak szépen a dolgukat.

Hozzáteszem, ha idén nem sikerül betömni az (utolsó?) lyukat, akkor aláírom, de én várnék az emberek helyébe augusztus 31-ig az itélkezéssel.

2013.06.10. 21:20:36

@RuidaRobert: A csatárposztot egész egyszerűen muszáj megerősíteni,de ha nem fog menni a buzi garasoskodás miatt,akkor baszhatjuk a remek klubmodellünket!

Tony. 2013.06.10. 21:36:29

@fire06: Olyan remekül kifejtetted a dolgokat, mintha csak én írtam volna! +1

babo0410 2013.06.10. 21:43:14

@fire06: Ok Pirlo nem kellett a Milannak. De azt honnan tudod, hogy Barza-tól szabadulni akart akármilyen áron a Wolfsburg? Azzal meg mi a baj, ha valaki el akar menni? Ha tököl az a baj, ha valaki el akar menni, és ő lecsap rá, az a baj? Ha van kalapja az a baj, ha nincs az. És azt se hiszem, hogy úgy igazolna Marotta, hogy olcsó? Akkor megveszem! Barza pl. olyan rossz nem lehetett a Wolfsburgban, mert mikor idejött, még DN volt az edző, és már akkor olyan jó volt, hogy még a nagy kritikusok is megkedvelték. Szerintem az igazolásai teljesen tudatosak, és nem csak a hasára csap, és úgy igazol. Egyedül két igazolása volt, ami olyan, hogy nem értjük, és nem igazán lehet magyarázni. Martínez és Bendtner.

RuidaRobert 2013.06.10. 22:07:15

@Hurka75:

Baszhatjuk? Olaszországban hány csapat mondhatja el, hogy 20 millió körüli összeget adhat ki úgy játékosért, hogy nem kell eladnia kulcs játékosait?

Szerintem csak mi, és honnan? Elég szar szintről hozták vissza a csapatot.

2013.06.10. 22:34:20

@RuidaRobert: Kiadhatna helyesen,mert ugyebár nem ad...

2013.06.10. 22:36:20

@babo0410: Ha Barza olyan jó lett volna,akkor miért adták volna 1 millión alul?!Hisz te is látod,hogy a jó játékosokért milyen pénzek repkednek,egy ilyen kiválóságot nem adna el senki 10 millió alatt,hacsak nem azt látnák,hogy nem ér egy zsák szart se...

Hurka75 2013.06.10. 22:37:55

@RuidaRobert: Nem akarok kötekedni, de egy dolgot értsetek meg: JUVENTUS 1897-óta (116 év) írodó történetében volt (az utóbbi) 3-5 év, ami valóban nem ad túl sok okot büszkeségre! DE egyesek sokszor úgy kezelik ezt a csapatot, mint egy kis/közép csapatot (Napoli), aki valami fantasztikus gurunak köszönhetően nyert 2 bajnokságot és eretnekség lenne ezen guruval szembe menni/ellent mondani mert visszaeshetünk a semmibe!!! ÉBREDJETEK FEL!!! Elhiszem, hogy nem vagyunk (hál' Isten) Mc/Psg/Chelsea...de ne azt nézzétek, hogy Secco és Marotta közt mi a különbség, Hanem, hogy Galliani/Moggi és Marotta közt mekkora szakadék van!!! Egy normális esetben már rég nem nekünk kellene csatár után futni, hanem a csatároknak kellene a Juve kegyeit keresni!!!

RuidaRobert 2013.06.10. 23:02:52

@Hurka75:

A sikeres múlttal nem feltétlenül jár a sikeres jövő, azért tenni kell. Szerintem a jelenlegi vezetőség tett, és én hálás vagyok ezért, és igyekszem nem türelmetlen lenni.

Szemmel látható a fejlődés, nem hinném, hogy nem látják át, hogy szükségünk lesz egy top támadóra.

2013.06.11. 01:02:39

@RuidaRobert: Nem azzal van a gond,hogy nem látják be,hanem azzal,hogy egész egyszerűen nincs olyan szakemberünk,aki ide tudna hozni egy top támadót!A probléma forrása,hogy a vezetőség nem látja be,hogy a top játékosokért sok pénzt kell adni!A mi klubmodellünk viszont sose arról szólt,hogy évente cserélgettük volna a játékoskeretet,azt meg nem hiszem el,hogy ezen a nyáron,most az egyszer nem lehet 60-70 milliót még rápakolni a csapatra,hogy BL-esélyesként indulhassunk neki a szezonnak!A másik meg,hogy egy igazi topcsapat nem engedheti meg magának,hogy egy ilyen szűk látókörű,középszerű,nemzetközi szinten senkiházi Marotta legyen az átigazolási szakembere,mert nincsen semmi tekintélye,nincs neve ebben a szakmában és nem is lesz,mert egész egyszerűen kevés ahhoz!

2013.06.11. 01:21:38

@Hurka75: Higuain és Jovetic is kijelentette,hogy a Juve vonzó célpont,szal keresik ők a kegyeinket,csakhát Marottánál aki nem könyörög térden állva és nem elégíti ki őt orálisan,az labdába nem rúghat(legalábbis Juve-mezben) :D

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1851) bajnokság (3381) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (50) edző (913) elemzés (40) előzetes (859) Európa Liga (171) felkészülés (127) hírek (1647) játékosokról (9913) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2430) meccsek (4154) mercato (4139) nyilatkozat (7438) Olasz Kupa (326) összefoglaló (410) pletyka (4169) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (95) történelem (53) válogatott (174) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (287) video (200) Címkefelhő
süti beállítások módosítása