Szeptember 8.: A Notts County érkezik Torinóba

Jövő hónapban, az új stadion nyitóünnepségén a Juventus az angol harmadosztályú Notts County ellen fog barátságos mérkőzést játszani.

Sokakban merülhet fel a kérdés, hogy miért pont a Notts County? Milyen kapcsolat lehet a Juventus és a Notts County között, hogy egy ilyen fontos megnyitón kapnak lehetőséget?

A Notts County a világ legrégebbi, profi labdarúgó csapata. 1862-ben alapították, és azóta is töretlenül hivatalos labdarúgó csapatként van számon tartva. Érdekesség, hogy az FA és a FIFA a szintén angol Sheffield FC-t tartja számon, mint a legkorábban(1857) alapított futball csapatot, azonban utóbbi az első hat évében csak amatőr szinten működött. A Sheffield csak 1863-ban csatlakozott az FA-hez és lett professzionális labdarúgó klub.

Az 1897-ben alapított Juventus FC színei kezdetben a rózsaszín, és a fekete voltak. 1903-ban azonban, a híres Notts County mintájára, fekete-fehérre váltott a csapat.

Az Öreg Hölgy új stadionját szeptember 8-án avatják fel, az említett barátságos mérkőzés alkalmával. Az új aréna 41000 látogató befogadására lesz alkalmas, és teljes tulajdonjoga a Juventus vezetőségének kezében lesz. Ez egyedülálló dolog Olaszországban.

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr274654185

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Diego2889 2011.08.14. 20:05:07

nem tudom miért ilyen kis csapat jön erre az alkalomra.. én nagyobb ellenfelet vártam..

platty 2011.08.14. 20:10:38

Diego2889: Szept 11-én találkozunk a Parmaval. Szerintem ez nem ilyen belet kihajtós meccs lesz a Notts County ellen, hanem poénos, laza találkozó. Aztán lehet belemagyarázni az elvi dolgokat is: Olaszország legnagyobb múltú csapata a világ legrégebbi csapata ellen, stb

Diego2889 2011.08.14. 20:13:58

egy Milan, vagy Mu ellen is lehetne 1 laza meccset játszani, de teljesen mind1.. a vezetőség így döntött, hát hajrá..

platty 2011.08.14. 20:14:37

Na meg ugye mi eléggé fogékonyak vagyunk az átkokra (szokásos sérüléshullám pl) és nem lenne szerencsés az új stadionban nem győzelemmel kezdeni.

Ismeretlen_108746 2011.08.14. 20:37:16

@Diego2889: Ha elolvasod a bejegyzést, lényegében választ kapsz a kérdésedre. A Juventus a NottsCounty-tól örökölte mára legendás színeit. Szerintem kifejezetten ötletes, szellemes és jó ötlet, hogy pont velük játszunk a nevezetes napon.

Diego2889 2011.08.14. 20:43:09

Apuleius: igen azt értem és szép dolog, de akkor is..

k_krisz92 2011.08.14. 20:45:51

http://www.youtube.com/watch?v=sEUpTtEmWOM másrész a szurkolóik ennyire szeretnek MINKET! :) Jó ötlet, remélem telt ház lesz és közvetítik :D

Ismeretlen_108746 2011.08.14. 21:03:26

@Diego2889: Egy ilyen meccsnek nem sok értelme van, bárki legyen is az ellenfél. Ráadásul az időzítés is elég szerencsétlen, mivel pont elindul mindenhol a bajnokság. Legalább talán nem egy zakóval kezdjük a stadionban :-) Amúgy az a vicces, hogy valamelyik oldalon olvastam a Notts képviselőjének a nyilatkozatát is, ami nagyon szimpatikus volt, de kiderült belőle, hogy nekik is elég rossz az időpont :-) Ennek ellenére azt mondta, hogy egy ilyen komoly és történelmi felkérést nem lehetett visszautasítani.

Diego2889 2011.08.14. 21:05:35

az biztos h gyönyörű pillanat lesz a játékosoknak és nekünk szurkolóknak is.. alig várom :)

Lg 2011.08.14. 21:23:17

Először én is meglepődtem,de utána megértettem,és tényleg rossz az időpont. Nem értem,h a stadiont,miért nem lehetett 2 héttel előbb átadni. Most is azt mondom,h az inter elleni hazai meccset,máshol kéne játszani! Mekkora megalázás lenne,nem beengedni őket! remélem,h morattinak az Isten,nem szép halált ad!!!!!!!!!!!!!!!!

babo410 2011.08.14. 21:35:59

Mikor épphogy elkezdődtek a bajnokságok nem fogunk tudni egy MU-t meghívni! Majd a szezon kezdetén még egy barátságos meccset is bevállalnak nem? Elég nekik a sok kupa, bajnokság meg BL. Én nem is rendeztem volna meg ezt a meccset. Nekünk is csak plussz teher!

Vero 2011.08.14. 21:37:51

A világ legrégeben alapítótt klubja.Harmadosztályú csapat de akkor is megtiszteltetés hogy eljönnek. Szerintem. Nem kell ezen egyből sírni hogy nem a faszom MU meg ilyenek jönnek..... Itt senkinek semmi nem jó.

Vero 2011.08.14. 21:39:57

Én a Torinot is szivesen láttam volna egy meccsre. De igy is jó. Minek jöjjön Mu vagy ilyenek? Mi közük ehhez? SEMMI Majd jönnek 2 év múlva és picsán lesznek rúgva :D

Laac 2011.08.14. 21:41:31

Én a Pro Vercelli-t szerettem volna!!!!

Juveboy24 2011.08.14. 22:18:38

Teljesen mindegy ki jön. A lényeg, hogy ne rúgják agyon a csapatot már a bajnokság előtt.

Type-R 2011.08.14. 23:27:27

"Az 1897-ben alapított Juventus FC színei kezdetben a rózsaszín, és a fekete voltak. 1903-ban azonban, a híres Notts County mintájára, fekete-fehérre váltott a csapat." Ez nem úgy volt, hogy teljesen véletlenül kaptunk a varrodától fekete-FEHÉR mezeket? Mert akkor szó sincs arról, hogy valakit másoltunk ezzel, hanem a sors akarta így. Félreértés ne essék, nem kötözködöm, csak felmerült ez a kérdés bennem.

Ismeretlen_108746 2011.08.14. 23:47:38

@Type-R: A wikipedia Notts County bejegyzésénél megtalálod a történetet. Tőlük ered a fekete-fehér.

Ismeretlen_171812 2011.08.15. 01:08:29

@Type-R: A Juve honlapján is ez a történet van, a Wikin is és Ray Trew is ezt nyilatkozta, szóval valszeg a Nottsról mintáztuk. :P

Supi 2011.08.15. 07:42:32

Érdekes, mert én is úgy olvastam, ahogy Type-R, miszerint egy angol textilkereskedő elküldte Angliába és ott értették félre, hogy fekete-fehér kell, azt hiszem a tavaly előtt kiadott Juventus könyvbe van így. Érdekes...

kyralyus 2011.08.15. 09:21:15

Ez a fenti valóban az aktuális Notts címer?

Ismeretlen_150170 2011.08.15. 09:51:05

Nekem ez egy elég béna ötletnek tűnik! Mégis ki a f...om kiváncsi erre a harmadosztályú csapatra??? Sokkal nevesebb ellenfelet is eltudtunk volna képzelni vagy valami gála előadást a jelenlegi(mondjuk nem sok van) és a múlt nagy juve ikonjai között! Zidane, Nedved, Platini, Zoff, R. Baggio stb..., legalább igazi bajnokokat látnánk a juve új stadionjában mert ilyen kaliberű játékosokat egy jó ideig még nem fognak rohangálni ezen a pályán! Mennyivel jobban hangzott volna hogy gálamérkőzést tart a világ két legsikeresbb klubja a Real és a Juve vagy olaszország legsikeresebb és a világ jelenleg legsikeresebb klubja a Barca találkozik a stadinoavatón stb...! Vazze ez is egy ilyen olcsó gazdaságos megoldás gondolom az angolok ingyé jönnek!!! Elismerés az ötletgazdának nem lehetett egy könnyű "brainstorming" ezt összehozni, kellett egy olyan csapatot találni kit tutira leverünk és még valami frappáns sztorit is hozzá lehet csapni!

Ismeretlen_177028 2011.08.15. 10:09:03

@pedronegro: fentebb már ki lett fejtve. Akkor már zajlani fog a bajnokság, más országokban már most zajlik (lásd: PL, Bundesliga), szóval nevesebb ellenfelet ha akarnánk se tudnánk elhozni. A Pro Vercelli még jó ötlet lehetett volna, vagy egy torinói derbi :P De ezzel is kibékülök, elvégre úgyis a B csapat vagy a Primavera játszik majd, meg Del Piero :))

Ismeretlen_114321 2011.08.15. 11:30:32

wikipedia Juventus have played in black and white striped shirts, with white shorts, sometimes black shorts since 1903. Originally, they played in pink shirts with a black tie, but only because they had been sent the wrong shirts. The father of one of the players made the earliest shirts, but continual washing faded the colour so much that in 1903 the club sought to replace them. Juventus asked one of their team members, Englishman John Savage, if he had any contacts in England who could supply new shirts in a color that would better withstand the elements. He had a friend who lived in Nottingham, who being a Notts County supporter, shipped out the black and white striped shirts to Turin. Juve have worn the shirts ever since, considering the colors to be aggressive and powerful. juventus.com “A dealer from Nottingham - continued Sergi - friend of the partner involved with the research, was chosen as supplier of the shirts. He sent to Italy some ready samples: namely, Notts County’s shirts, i.e. of the club close to Nottingham Forest in his city. These shirts had vertical ‘white & black’ stripes and, according to former partners’ memories, were seen with some doubts. However, the common sense prevailed (the shipment was arrived), as well as the awareness of possessing a well-defined, very ‘English’ shirt. -------------- Ezek alapján a rózsaszínt kaptuk véletlenül, a színek kifakultak, ezért Angliából igazi, angol mezeket kértek. John Savage barátja pedig a kész Notts County mezeket küldte el Torinóba, ahol nem örültek a készletnek, de végül megtartották, mert már megérkezett a szállítmány, és jó minőségű volt. Úgyhogy azért az is túlzás, hogy a Nottsról mintáztuk a színeket, viszont valóban onnan ered. Egyébként nagyon örülök, hogy így alakult :D

Ismeretlen_108746 2011.08.15. 11:38:55

"Úgyhogy azért az is túlzás, hogy a Nottsról mintáztuk a színeket, viszont valóban onnan ered." Én a fentieket olvasva nem látom miért lenne túlzás a dolog.

Cseko 2011.08.15. 13:22:52

Én örülök hogy a Notts County ellen játszunk, és gratula az ötletgazdának. Pár emberrel ellentétben ugygondolom hogy egy ilyen választáshoz többet kellet gondolkozni mint mondjuk egy Real, Barca, vagy MU megoldáson azok talán kézenfekvőbb megoldások lettek volna. Az hogy kis csapat a Notts county engem pl nem érdekel ez nem arról szól hogy lássuk Ronaldót, Messit stb az új stadionban sokkal inkább hogy ez egy történelmi dolog a csapat történetébem mint ahogy az is hogy megváltozott az eredeti mez színe fekete-fehérre, és pont a Notts County a csapat ami miatt ez véletlenül megtörtént.

Ismeretlen_114321 2011.08.15. 13:24:06

Nem tudatosan választottuk a fekete-fehér csíkos mezt a Notts Countynak mint a legidősebb futballklubnak tisztelegve, és a juventus.comos forrást olvasva nem is voltak lenyűgözve a mezek láttán. A mondatomban nem a Notts Countyn, hanem a "mintáztuk" szón van a hangsúly, azért írtam, hogy onnan ered, de akkor sem tudatos a dolog.

Ismeretlen_108746 2011.08.15. 13:47:05

Tényleg nem kekeckedni akarok, de senki sem állította, hogy a Notts County előtt tisztelegve esett a választás a fekete-fehér színekre. A "mintázni" szóban semmi ehhez hasonló jelentéstöbblet nincsen. A választás nagyon is tudatos volt, más kérdés, hogy mindenkinek tetszett-e elsőre. A két dolog egészen mást jelent, és nem zárja ki egyik a másikat.

Ismeretlen_114321 2011.08.15. 14:02:17

Nálam a mintázni szó azt jelenti, hogy nekem tetszik valami, és azért csinálok hasonlót. Ha nekem tetszik egy sztár frizurája, és elviszem a fényképét a fodrászomhoz, hogy olyat csináljon, akkor róla mintázom. De ha a saját elképzelésem szerint levágatom a hajamat, és az történetesen hasonló lesz, mint a celebé, akkor nem róla mintázom, csak olyan. Ha 1903-ban türkizkék mezeket küldtek volna, akkor most az is lenne a Juventus színe, mert az "very English" és "the shipment was arrived".

Ismeretlen_108746 2011.08.15. 14:17:25

Itt igazából az a kérdés, hogy a magyar nyelvben mit jelent a mintáz szó. Márpedig ez egzakt, konkrét dolog, amely mentes a szubjektív érzésektől. Tényleg nem akarok ezen az egészen lovagolni, csak (többek között) nyelvész is volnék, s gondoltam pontosítok. A mintáz szó sokkal általánosabb jelentéssel bír annál, amit írsz. De ha úgy is volna, mint ahogy írod, vagyis "nekem tetszik valami, és azért csinálok hasonlót", ez még mindig nem azt jelenti, hogy mindez azért történt, mert a Notts County előtt szerettek volna tisztelegni. Az egész történetnek az a lényege szerintem, hogy valakinek, aki ismerte az angol klub mezét, megtetszettek a színek, s ezért esett rá a választás. Vagyis szó sincsen tisztelgésről, egyszerűen ízlés diktálta választás történt az illető részéről.

Ismeretlen_114321 2011.08.15. 14:48:51

Nem tudom, miért a "tisztelgés" szón lovagolsz, mikor én egy szóval nem állítottam, hogy bárki azt mondta volna, hogy tiszteletből lett fekete-fehér a mez. Mondjuk az vicces, hogy kifejted, hogy a mintáz szó jelentése "mentes a szubjektív érzésektől", utána meg azt írod, hogy valakinek megtetszettek a színek, azért lett ilyen, közben meg folyamatosan írod, hogy a Nottsról mintázták. De ki vagyok én, hogy egy többek között nyelvésszel vitatkozzam? Megyek és összeszégyellem magam most rögtön.

Ismeretlen_108746 2011.08.15. 15:08:15

Már bocs, de te írtad, hogy: "Úgyhogy azért az is túlzás, hogy a Nottsról mintáztuk a színeket, viszont valóban onnan ered." Dehogyis túlzás, pontosan arról van szó, hogy róluk mintáztuk. Én nem lovagolok a tisztelgés szón (amelyet te dobtál be), ha valamin lovagoltunk, az a "mintáz" volt. "Mondjuk az vicces, hogy kifejted, hogy a mintáz szó jelentése "mentes a szubjektív érzésektől", utána meg azt írod, hogy valakinek megtetszettek a színek, azért lett ilyen, közben meg folyamatosan írod, hogy a Nottsról mintázták." Ez lehet, hogy roppant vicces, de a leghalványabb ellentmondás nincsen a dologban. Ha még egyszer végigolvasod az egész gondolatmenetet, szerintem érthetővé válik. "De ki vagyok én, hogy egy többek között nyelvésszel vitatkozzam? Megyek és összeszégyellem magam most rögtön." Lelked rajta, habár szerencsésebb és egyszerűbb megoldás lenne, ha képes volnál személyeskedésmentesen érvelni a véleményed mellett. Én nem semmi támadó bántó jellegűt.

Ismeretlen_108746 2011.08.15. 15:12:07

Kicsit félregépeltem. Én nem írtam semmi támadó, bántó jellegűt.

Ismeretlen_114321 2011.08.15. 17:35:02

Nem állt szándékomban személyeskedni, sajnálom, hogy annak tűnt, te hoztad fel, hogy nyelvész vagy, mondjuk nem tudom, miért, talán, mert azt hitted, így meg tudsz győzni, passz. De ha bántónak tűnt, akkor bocsánatot kérek, tényleg nem akartam irreleváns dolgokat felhozni, amelyeket "te dobtál be" :))) Akkor is tartom, hogy a mezünk véletlenül, nem tudatosan lett fekete-fehér (mert ugye nem azt adták ki parancsba, hogy hozzanak egy fekete-fehér csíkos mezt Angliából), de értelmetlen ezen vitatkozni, szerintem zárjuk le, és ássuk el a csatabárdot, vagy mi is volt ez valójában.

Ismeretlen_108746 2011.08.15. 17:46:41

@keshudioo: Tudom, hogy nem vagy az a személyeskedő alkat, hogy önkritikus legyek, nálam sokkal kevésbé jellemzőek rád a személyeskedő megnyilvánulások :-)) Pontosan tisztában vagyok vele, hogy a fórum értelmes, mérvadó, a véleményét kulturáltan kifejtő kisebbségébe tartozol. Az egészből én nem akartam ilyen, mindkét oldalról félreérthető eszmecserét generálni, s tényleg nem okoskodásból, vagy hencegésből írtam, hogy nyelvész is vagyok. Ezt alapvetően inkább némi (ön)iróniával szoktam megemlíteni, utalva arra, hogy ez az oka annak, hogy képes vagyok ilyen baromságokon vitatkozni és fennakadni. Ez valószínűleg csak az én agyamban volt egyértelmű, s nem ment át a hozzászólásomban... A történet értelmezésében amúgy ebben a formában teljesen igazad van, s úgy tűnik tényleg csak elbeszéltünk egymás mellett, s ebben azt hiszem én vagyok a ludas. A nyelvészség nem túl nagy erény, ezt te is láthatod, az ember agya néha nem pont úgy jár, ahogy kellene :-) Tekintsük tárgytalannak a dolgot, s részemről elnézésedet kérem az értelmetlen, felesleges körökért.

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1851) bajnokság (3381) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (50) edző (913) elemzés (40) előzetes (859) Európa Liga (171) felkészülés (127) hírek (1647) játékosokról (9913) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2430) meccsek (4154) mercato (4139) nyilatkozat (7438) Olasz Kupa (326) összefoglaló (410) pletyka (4169) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (95) történelem (53) válogatott (174) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (287) video (200) Címkefelhő
süti beállítások módosítása