Buffon: "Nyugodt voltam, és láttam a csapatot"

Gianluigi Buffon visszatért a 2006-os világbajnokság elődöntőjének helyszínére egy új válogatott kapusaként.

A kapus tavaly június óta az első meccsét játszotta a válogatottban, és a tegnapi csapatból ő volt az egyetlen, aki szerepelt a 2006-os világbajnokság elődöntőjén, Dortmundban. (De Rossi eltiltott volt az elődöntőről, azért nem szerepelt azon a meccsen.)

"Nagyszerű visszatérni. Nem kellett a 2006-os szellemünket megidézni a mai meccsre. Amellett, hogy én viseltem a szimbolikus jelentőségű csapatkapitányi karszalagot, nagyon sok vezére van ennek a válogatottnak, és minden játékos úgy érzi, hogy bármit megtenne a csapatért. Egy döntetlent elérni az olasz szurkolók előtt Németországban nagyszerű érzés."

"Őszinte leszek. Nagyon nyugodt voltam. Nagyon nyugodt. A nyilvánosság az általam elkövetett hibákra fókuszált, de elfogadom ezt, és úgy érzem, hogy 33 éves koromra már valami jót is tettem a karrierem alatt. Ha fizikálisan fitt vagyok, akkor nagyon magabiztos vagyok a képességeimet illetően."

"Amikor valaki 7 hónapot kihagy, miután visszatér a pályára, elkövethet néhány hibát. Tudom, hogy sokat várnak tőlem, de szerintem ma este jól teljesítettem."

Buffon az egész csapat teljesítményével is elégedett volt, akik ismét csak kísérleteztek Cesare Prandelli vezetésével.

"Egy igazi csapat jeleit véltem felfedezni ma este, amelyek néhány meccsel ezelőtt még nem voltak felfedezhetők. Úgy vélem, hogy az edző is segít visszanyerni az önbizalmunkat, amit néhány rossz eredmény után vesztettünk el."

"Lassan egy fiatal játékosokból álló csapattá válunk, akik készen állnak feljebb lépni a karrierjükben. Csak rajtuk áll, hogy megmutassák, hogy igazi bajnokok, és amennyiben megteszik az előrelépést, egy igazi csapat lehetünk. Ennek láttam jeleit a mai meccsen."

"Nehéz úgy egy egységként dolgozni, hogy alig tréningezünk együtt, de ma mind a 11 játékos egy egészként mozgott, és ugyanazt csinálta, ami nem könnyű."

"Az edzőnk néhány jó tanáccsal látott el minket mintegy 20 perc elteltével, és így nagyobb nyomás alá helyeztük a németeket, hibákba hajszoltuk őket. Azt is mondta még, hogy találjuk meg a labdával a csapatrészek között mozgó Antonio Cassanót vagy Giuseppe Rossit, és hogy gyorsan váltsunk oldalakt, hogy összezavarjuk az ellenfelet."

Melyik volt a tegnapi estén a kedvenc védése?

"Egyből a góljuk után kijöttem a kapuból egyenesen Klose irányába, aki megpróbált megelőzni, viszont kinyújtottam a lábam, és így megállítottam."

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr324653475

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

epaska 2011.02.10. 12:34:40

2-3 éven belül megint az Olasz játékosok lesznek a legjobbak. Megint Olaszországnak lesznek a legjobb védőik... Én egyesekkel ellentétben szívesen látnék még itt a csapatban pár Olasz válogatott játékost. Giuseppe Rossi, Riccardo Montolivo, Domenico Criscito, Salvatore Sirigu, ...stb. Ide sorolhatnám még Giovincot is, de nagy a valószínűsége, hogy ő már nem lesz Juventus játékos. És ha már Cassano a Milan-ban van nekünk el kell hoznunk G. Rossit. Nem engedhetjük, hogy majd elvigye az inter vagy a másik Milánói csapat. Igen is van értelme Olaszosítani. Mert ezekben a játékosokban van a jövő és nem kell értük 50 milliót fizetni mint...

Alessandro 2011.02.10. 12:56:49

Fontos lesz hogy mielőbb visszanyerje Buffon a jó formáját, vele és Chiellini bal oldali játékával sokat nyerhet a csapat válogatott és klubszinten is. Nem értettem Prandelli taktikáját, eleve a Motta De Rossi Montolivo hármas és az elől lévő kezdő hármas sem volt az igazi, az egyetlen valóban kreatív focista Cassano volt a pályán, Matri vagy Pazzini helyett célszerűbb lett volna Giot a kezdőbe rakni. epaska: szerintem egy óriási hülyeség lenne a szinte teljes olaszosítás, én egy nagyszerű Juvét szeretnék látni, nem feltétlenül a jövőbeni teljes olasz válogatottat, van egy-két valóban nagy olasz tehetség, de olyan nincs aki rendkívüli módon kiemelkedő lenne, Rossit nyugodtan vigyék a milánói csapatok, ha úgy gondolják, az ő árán lehet sokkal jobb csatárt is venni.

g3ronymo 2011.02.10. 13:10:35

Kedves epaska! Sajnos egyáltalán nem értek egyet az elképzeléseiddel! Szerintem nem tenne jót a csapatnak, ha csak olaszok játszanának. Isten óvjon bennünket attól, hogy csak olaszok játszanak nálunk! Nem kell tulzásokba esni, tehát az se jó ha csak légiósokból áll a csapat, és az sem ha csak olasz! Amikor legutoljára bajnokok voltunk, emlékezz, hány légiós volt a keretben, és kik: thuram,vieira,emerson,nedved,trezeguet,ibrahimovic!! sztem addig nem kell foglalkozni az olasz nem olasz kérdéssel, amíg a kezdőben 11 ből 6 játékos olasz. ez egy ideális arány lenne számomra!

Ismeretlen_128760 2011.02.10. 13:31:19

Néztem a meccset, engem meggyőzött a csapat. 3-4 év és komolyan lehet számolni velük. Valami megindult most, és ebben az átigazolási szabály módosítása is közre játszott! (még az inter is 3 embert adott ennek a csapatnak, kettőt ebből most igazoltak) Szóval szerintem nem kell aggódni, az olasz válogatott jó úton jár!

goku06 2011.02.10. 13:34:34

a védelemben Bonucci-Ranocchia és Chiellini is fiatal. Ők a jövő. Viszont a támadók között én nem látom azt a minőséget, amit ez a 3 játékos fog képviselni 2-3 év múlva. Szóval a tipikus olasz válogatott jön össze pár év múlva, jó védelem, gyenge csatársor (bár 2006ban is így nyertünk:P)

Ismeretlen_128760 2011.02.10. 13:46:11

Szerintem a Cassano - Pazzini kettős jól nyomta, összehoztak pár helyzetet, a kétes 11-es szituációkról nem is beszélve. Boriello sem volt rossz, de Rossi játéka a gólja ellenére nem győzött meg. És még van egy Balotelli és egy Quagliarella is. Én nem érzem gyengének... Ha már lyukas posztot kellene megneveznem inkább a támadó középpályát mondanám. (De) van pár irányító szellemű vkp a csapatban, talán ezt le lehet nyelni.

Ismeretlen_128760 2011.02.10. 13:47:33

"de Rossi" - a csatárra gondoltam természetesen.

epaska 2011.02.10. 14:46:06

@g3ronymo: Én sem arra gondoltam, hogy az egész csapat csak Olasz játékosokból álljon. De az, hogy Lorenzo De Silvestri jobb teljesítményt tudna nyújtani 22 évesen mint mondjuk Grygera az 100%. És inkább Rossi 20 millióért mint ilyen Matri 18-ért 26 évesen meg Q 27 évesen 15 milióért. A Juventus-ban Buffon helyét szvsz Sirigunak kell majd átvennie. Én most is szívesebben látnám a csapatban Criscitot mint mondjuk Grossot.

Victor90 2011.02.10. 15:11:49

Tegnap este sajnos nem tudtam élőben megtekinteni a meccset,ma délelőtt láttam csak a második félidőt!Ez a Prandelli féle csapat,1 igazán szerethető csapat,egyedül talán Montolivo lógott ki a sorból!Ranocchia-Chiellini duó,jobb lenne mint R-Bonuccival!Ranocchia jobb játékos mint Bonucci véleményem szerint!Tegnap Aquilani debütálása jól sikerült,jól osztogatta a labdát,főleg mikor Borriello-t helyzetbe hozta!epaska!Ha jól értesültem,a Villarreal Rossi-t,41 millio euróért nem engedte el Londonba,szal..ő nekünk nagyon sokba kerülne!Úgy érzem,Prandelli-vel komoly sikereket fogunk elérni!Forza Italia!

rmc 2011.02.10. 15:26:48

"fogunk" ? tán olasz vagy?

Victor90 2011.02.10. 15:52:18

Csak félig!Édesapám magyar,édesanyám pedig olasz!Édesanyám Rómában született!Anno a 80-as évek elején ismerkedtek meg 1 kiránduláson belül,ahol apám nyaralni volt Rómába!Előtte is már nagyon tanulta az Olasz nyelvet,és így nem volt gond megismerkedniük!89-ben már anya is itt lakott Magyarországon!

ToTTy 2011.02.10. 15:55:24

nem láttam a meccset, de jó olvasni a hozzászólásaitokat. Reménykeltőek. rmc: victor90 sztem úgy értette, hogy aki Juve drukker, az olasz drukker is (természetesen a magyar válogatott után... és sztem igaza is van).Én is így érzem, mert nincs Olasz válogatott Juve játékos nélkül ;)

Ismeretlen_102246 2011.02.10. 16:24:37

@epaska: Rossi most hosszabbított így kicsi az esélye, hogy 20-ért elhozható lenne. Meg aztán, ha már itt bejött Q és Matri, akkor miért kockáztatnánk a megvételüket egy olyan csatárért cserébe, aki nem biztos, hogy jobban tolja náluk? Nem látnám értelmét. A Goal.com-on éppen egy korábbi Milan játékos nyilatkozta Matriról, hogy minden meg van benne, ami nagy játékossá teheti és én bizony egyet kell, hogy értsek vele. Az olaszoknál a csatárok ilyen későn érnek. Vialli, Ravanelli, Roby Baggio és Alex sem 22 évesen került a válogatottba.

Ismeretlen_102194 2011.02.10. 20:12:23

Én nem láttam még ebben az olasz válogatottban azt az esőprő erőt mint itt páran, főleg az első félidőben! Mellesleg az egy baromság hogy ha valaki Juve drukker akkor az már elkötelezi az olasz válogatott mellett!Én sem drukkolok nekik, ez van.

Ismeretlen_108746 2011.02.10. 20:54:22

@ShyrKahn: "Az olaszoknál a csatárok ilyen későn érnek. Vialli, Ravanelli, Roby Baggio és Alex sem 22 évesen került a válogatottba." Hááát, tényleg nem kekeckedni akarok, de ez a kijelentés speciel nem felel meg a valóságnak. Ravanelli OK, de: Gianluca Vialli (szül: 1964) 1985-ben debütált az olasz válogatottban. Roberto Baggio (szül: 1967)1988-ban debütált az olasz válogatottban. Alessandro Del Piero (szül: 1974) 1995-ben debütált a válogatottban. Vagyis ha jól számolom még egyikük sem volt 22 éves amikor bemutatkozott a válogatottban. Ez egy legenda, hogy Olaszországban a csatárok (vagy úgy általában a játékosok) későn érnek.

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1851) bajnokság (3382) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (50) edző (914) elemzés (40) előzetes (859) Európa Liga (171) felkészülés (127) hírek (1647) játékosokról (9913) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2430) meccsek (4155) mercato (4139) nyilatkozat (7439) Olasz Kupa (326) összefoglaló (410) pletyka (4169) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (95) történelem (53) válogatott (174) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (287) video (200) Címkefelhő
süti beállítások módosítása