Karácsonyi nagybevásárlás: Ki(ke)t kellene a Juventusnak megvennie?

A goal.com egyik szakírója, Carlo Garganese arról írt, hogy szerinte milyen erősítésekre volna szüksége a Juventusnak. (Mindenki készítsen be hideg élelmet, hosszú bejegyzés következik).

Juve-címer

A Juventusnál nem voltak magas elvárások a 2010/2011-es szezonra a katasztrofális tavalyi évet követően, amikoris a csapat a 7. helyen végzett, és így nem sikerült a Bajnokok Ligájába jutnia. Annak ellenére, hogy egy igazán mozgalmas nyáron Aquilani, Bonucci, Krasić, Quagliarella, Motta, Storari, Traoré, Pepe, Lanzafame, Rinaudo, Martínez és Sørensen érkezett végleg vagy kölcsönbe, nem volt elvárható, hogy Olaszország legsikeresebb klubja a Scudettóért versenyben lehet.

Ugyanakkor az új edző, Luigi Del Neri, és az új sportigazgató, Giuseppe Marotta kiváló munkát végeztek eddig Andrea Agnelli elnök irányítása alatt. Úgy tűnik, hogy a Juventus visszaszerezte a győztes mentalitást és a küzdőszellemet, és minden küzdelemsorozatot beleszámítva jelenleg egy 16 meccses veretlenségi sorozatnál jár a csapat. Ennek köszönhetően jelenleg 6 ponttal lemaradva a vezető Milantól, holtversenyben a második helyen áll a Bianconeri, és néhány ügyes januári húzással akár már az új évben is megküzdhet a torinói csapat a bajnoki címért.

A goal.com egyik szakírója, Carlo Garganese arról írt, hogy szerinte milyen erősítésekre volna szüksége a Juventusnak. (Mindenki készítsen be hideg élelmet, hosszú bejegyzés következik).

Juve-címer

A Juventusnál nem voltak magas elvárások a 2010/2011-es szezonra a katasztrofális tavalyi évet követően, amikoris a csapat a 7. helyen végzett, és így nem sikerült a Bajnokok Ligájába jutnia. Annak ellenére, hogy egy igazán mozgalmas nyáron Aquilani, Bonucci, Krasić, Quagliarella, Motta, Storari, Traoré, Pepe, Lanzafame, Rinaudo, Martínez és Sørensen érkezett végleg vagy kölcsönbe, nem volt elvárható, hogy Olaszország legsikeresebb klubja a Scudettóért versenyben lehet.

Ugyanakkor az új edző, Luigi Del Neri, és az új sportigazgató, Giuseppe Marotta kiváló munkát végeztek eddig Andrea Agnelli elnök irányítása alatt. Úgy tűnik, hogy a Juventus visszaszerezte a győztes mentalitást és a küzdőszellemet, és minden küzdelemsorozatot beleszámítva jelenleg egy 16 meccses veretlenségi sorozatnál jár a csapat. Ennek köszönhetően jelenleg 6 ponttal lemaradva a vezető Milantól, holtversenyben a második helyen áll a Bianconeri, és néhány ügyes januári húzással akár már az új évben is megküzdhet a torinói csapat a bajnoki címért.

Kapusok

Ezen a poszton nincs szükség erősítésre. A Juventusnál jelenleg Marco Storari nagyon jól helyettesíti a sérült Buffont. Annyira jól, hogy Del Neri szerint még akár az új évben is megtarthatja helyét. Illetve ott van még a csapatban Alex Manninger, aki már szintén többször bizonyított.

Védelem

A Juventus nehézkesen kezdte a szezont. Az első három hazai meccs mindegyikén 3 gólt kapott az Öreg Hölgy, sorrendben a Sampdoria, a Lech Poznan, végül a Palermo ellen. Ezt követően viszont Del Neri összerázta a védelmet. Majdnem 3 hónapja kapott utoljára egynél több gólt egy meccsen a Bianconeri.

A Juventusnál a Chiellini-Bonucci védőpáros a Serie A második legjobb belsővédő-párosát alkotja a milánói Thiago Silva-Nesta páros mögött. Viszont a brazil játékos hosszabb időre kidőlt a Rossoneriből, és ebből a Juventusnak tanulnia kell. Amennyiben Chiellini vagy Bonucci hosszabb időre kiesnének, nagy kérdés lenne, hogy Grygera, Legrottaglie vagy Rinaudo megfelelő helyettesek lennének-e? A fiatal Sørensen egyre jobban teljesít a jobboldalon, viszont az ő természetes helye középen van, de egy ajánlat Daniel Aggerért nagyon is jól jönne Del Nerinek. A dán játékos távozófélben van az Anfield Roadról, és egy kölcsönvétellel, valamint megvételi opcióval tökéletes választás lehetne a Juventus számára. Amennyiben az Agger-üzlet kútba esne, akkor a Juventusnak csakis olyan védőt szabadna igazolnia, akik jobbak, mint a jelenlegi cserék, nem szabad még egy Rinaudo-féle játékost igazolni. Érdekes lehetőség lenne még a Torinóból Angelo Ogbonna is.

Stefan Radu

Agger egyébként még a védelem bal oldalán is megállná a helyet, amely jelenleg a Juventus leggyengébb csapatrésze, és így erősítésre szorul. Fabio Grosso ismét egy katasztrófa volt a Lazio elleni meccsen, és egyértelműen alkalmatlan a feladatra: rosszul helyezkedik és nagyon könnyű megverni egy-az-egyben. A sérült Paolo De Ceglie leghamarabb februárban fog visszatérni, de ő amúgy sem az az önbizalommal teli alkat. Traoré gyors, de vajon megvan benne a megfelelő taktikai fegyelem? A Premier League-ben nyújtott játékából kiindulva a válasz, nem, nincs. A Lazio játékosa, Stefan Radu, aki kénytelen volt kihagyni csapata Juventus elleni vasárnapi mérkőzését, jelenleg a legjobb baloldali védő a Serie A-ban, és egy csereüzlet elképzelhető a két csapat között, melynek keretében Momo Sissoko kerülne Rómába. Továbbá Radu a védelem közepén is megállja a helyét. További opciók lehetnek még a Palermóból Federico Balzaretti, a Sampdoriából Reto Ziegler vagy a Bayern Münchenből Diego Contento. Diego Capdevilát is sokszor szóba hozták a Juventusszal, de az ő leigazolását nem szabad megfontolni sem.

Cassani

A jobbszélső védő pozíciójában is erősítésre szorulna a Bianconeri. Ezen a poszton jelenleg egyértelműen a már korábban is említett Sørensen az első számú választás Grygera és Motta előtt. Ugyanakkor sokkal fontosabb a baloldali és középső védő posztok megerősítése, és nyárig akár Sørensen is fejlődhet, valamint Motta is javíthat a taktikai hiányosságain. Amennyiben egyik sem következik be, a Juventusnak a következő játékosok közül kellene választania nyáron: a Palermóból Mattia Cassani, a Lazióból Stephan Lichsteiner, vagy a Chelsea-ből Branislav Ivanovic, ill. az Ajaxból Gregory van der Wiel.

Középpálya

A Juventus középpályája a csapat sikerszériájának alapja ebben a szezonban. A középpálya jobb oldalára egyértelmű, hogy nincs szükség senkire, mivel a Juventusnál van jelenleg a 4-4-2-es felállások legjobb jobbszélsője, Krasić, valamint a kölcsönvett Pepe is megoldhatja ezt a szélt legalább nyárig.

Gago

Középen a Felipe Melo-Alberto Aquilani páros az elmúlt hónapokban szinte minden meccsen domináltak. Normál esetben Claudio Marchisio és Momo Sissoko jelenléte elégséges lenne a középső középpályás posztok mélységét tekintve, viszont Marchisio az esetek többségében a bal oldalon szerepel, míg Sissoko - formán kívül van és kedvetlen - már januárban távozhat. Amennyiben a mali játékos távozik, a Juvénak valakit szerződtetnie kell a pótlásra. Walter Gargano és Nuri Sahin megfelelőek lennének, viszont sem a Napoli, sem a Borussia Dortmund nem adja el őket. Kwadwo Asamoah és Gökhan Inler az Udineséből, valamint Giandomenico Mesto a Genoából is beleillenének a csapatba, de ők is pénzbe kerülnének, amit a Juvénak Aggerre, Radura és egy bal oldali középpályásra kellene költenie. A legjobb megoldás talán egy kölcsönszerződés lenne a szezon végéig, amelyre a legnagyobb esélyes két Real Madrid-játékos, Fernando Gago és Mahamadou Diarra lennének.

Vargas

Elérkeztünk a bal oldali középpályás poszthoz. Lanzafame egyáltalán nem győzte meg Del Nerit, míg a sérült Martínez jobban illik egy 4-3-3-ba, mint 4-4-2-be. Ezeknek köszönhetően Marchisio játszik a bal oldalon, nem is rosszul, valamint néha Pepe is megfordul a bal szélen, igaz, gyengébben teljesít, mint Claudio. Mindazonáltal a Juventusnak igazolnia kell a baloldalra egy igazi szélsőt. A már hosszú ideje üldözött Fiorentina-játékos, Juan Manuel Vargas minden követelménynek megfelelne a baloldalon, és még az árat is lehetne csökkenteni, amennyiben Sissokót vagy Lanzafamét sikerülne belevonni az üzletbe. Korábban szóba került a baloldali középpályás posztra még a hamburgi Eljero Elia, valamint a Herculesnél kölcsönben szereplő Real Madrid-játékos, Royston Drenthe. Az utóbbi játékos nagyon alulértékelt, és a Juventusban robbanthatna, de Vargasnak kell lennie az első számú választásnak.

Csatársor

Dzeko

Noha a Juventus szerezte eddig a legtöbb gólt a Serie A idei szezonjában, mindenki számára egyértelmű, hogy még hiányzik a csapatból egy világklasszis támadó. Habár a Wolfsburg támadója, Edin Džekót folyamatosan szóba hozzák a legjobb klubokkal, Carlo Garganese meg van győződve arról, hogy az üzletet már megkötötték, melynek keretében a bosnyák csatár nyáron Torinóba igazol.

Ennek eredményeképpen teljesen egyértelmű, hogy felesleges lenne drága csatárigazolást végrehajtani januárban. Viszont az elmúlt időben sok csatár neve szóbakerült, mint potenciális jelölt a Juve csatársorába, úgy mint Maxi López, Alessandro Matri, Giampaolo Pazzini, Mauricio Pinilla, Alberto Gilardino vagy Marco Di Vaio, de az egyetlen, korábban a Juvéval szóba hozott játékos, akit megfontolandó lenne leigazolni, az a Sampdoria számkivetett játékosa, Antonio Cassano.

Ha a bíróság nem érvényteleníti Cassano szerződését, amit a Sampdoria elnökével, Riccardo Garronéval, folytatott vitájának köszönhetően kértek, Cassano akkor is átigazolhat, most vagy soha. Ugyanakkor a Juventus komoly riválisa lehet ebben a versenyben is az Inter, akik eddig esélyesebbnek tűnnek Antonio leigazolására. Ugyanakkor Cassano, aki korábban már a Sampdoriánál dolgozott együtt Del Nerivel és Marottával, egy minőségi ugrást és jobb lehetőséget jelentene a Juventusnak, hogy beérjék a Milant. Valamint ezzel nyáron létrejöhetne egy Cassano-Džeko álompáros is a Juventus csatársorában.

Összegzés:

Carlo Garganese szerint a következő játékosmozgások tennék a legjobbat a Juventus számára:

Igazolás: Daniel Agger (Liverpooltól kölcsönbe), Stefan Radu (Lazio), Fernando Gago (Real Madridtól kölcsönbe), Juan Vargas (Fiorentina), Antonio Cassano (Sampdoria)

Eladás: Fabio Grosso, Momo Sissoko, Hasan Salihamidžić, Davide Lanzafame, Amauri

Ezek alapján így nézne ki az ideális kezőcsapat:

Buffon - Sørensen, Bonucci, Chiellini, Radu - Krasić, Felipe Melo, Aquilani, Vargas - Quagliarella/Iaquinta, Cassano

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr264653241

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_141405 2010.12.14. 19:32:14

Azért ez a kp nemzetközi szinten is irigylésre méltó volna!!! Remélem Marotta bácsi megszívleli ezeket a sorokat!

Csülök 2010.12.14. 19:40:21

A Dzeko-s résznél, ki is az a Carlo Garganese?

Csülök 2010.12.14. 19:43:17

Jah, bocs.. Megvan Nem olvastam az elejét... Azt hittem, hogy valami ügynök..

Ismeretlen_152362 2010.12.14. 19:48:57

a garganese által vázolt csapat már elég ütőképes lehetne nem csak olaszhonban, hanem nemzetközi szinten is. érdekes, hogy sorensen a semmiből robbant be a köztudatba, nem is érdemtelenül. szerintem őt, aquilanit és q-t mindenképpen meg kell venni nyáron melléjük még egy balhátvédet és 1 csatárt és kész a csapat.

Robi 2010.12.14. 19:49:11

Érdekes cikk, bár pár ponton/poszton lehetne vitatkozni vele. Emellett a végén szereplő téli átigazolási stratégia pénzügyi szempontból kicsit húzós. Mondjuk ezt télen jó esetben 0-ra ki lehetne hozni, de nyáron 5-6 játékost kéne opciós joggal megvenni és/vagy az új érkezőkért is fizetni, ami már nagyon komoly (irreális) összeg lenne.

devil-z 2010.12.14. 20:12:44

Most több dologban sem értek egyet Garganese-vel. Először is Sørensen túl van értékelve, csereembernek egyelőre megfelelne de hogy alapemberként tekintsünk rá az elég merész dolog. Ezen kívül Sissoko eladásával sem értek egyet, ha több sorozatban is érdekeltek akarunk lenni, akkor bizony szükség lesz rá. Én abban sem vagyok biztos, hogy Dzeko mindenképp nálunk fog kikötni, mint ahogy abban sem, hogy Cassano lenne számunkra a megfelelő választás.

tudojuve 2010.12.14. 20:15:19

Jó a cikk, egyetértek a nevekkel. Bár Ebouét hiányolom, ha ő jönne akkor Sorensen személyében lenne egy nagyon jó tartalék belső védőnk aki még padozni is hajlandó és nem keresi hülyére magát. Vargast sztem az idei vergődés miatt nem lenne túl nehéz elhozni. Milanovicot is leigazolnám, tehetséges a srác. Így a jövő évi csapat: Storari, Manninger--Eboue, Motta--Bonucci,Chiello, Sorensen, Milanovic--Radu,Traore--Krasic,Martínez--Marrone, Aq, Melo, Marci--Vargas/Dzsudzsi, Giovinco--Dzeko, Q, Capitano, Immobile

Lord Viktor 2010.12.14. 20:20:40

Én hiányoltam Dzsudzsákot valamint Adebayort a fejtegetésből, hiszen komolyan érdeklőd(t)ünk a sajtóhírek szerint irántuk. Vargas jó lenne, ha Balázs nem jönne, neki örülnék a legjobban. Viszont én Sörensent nem tartanám a szélső védő poszton, hiszen ő belső védő, de amíg nincs jobb, játsszon ott, mert nem rossz.

Ismeretlen_125576 2010.12.14. 20:21:54

Robi: akik kölcsönben, opciós joggal vannak most a Juvéban, azok közül (szinte) mindegyiknek úgy van az opciós jog, hogy nem 2011 nyarán kell kifizetni az egész összeget, amiért végleg a miénk lenne, hanem 2, de inkább 3 év alatt. Tegnap v. tegnapelőtt nézegettem, hogy kit milyen konstrukcióval hoztunk el, tehát mikor, mennyit fizettünk, illetve mikor mennyiért lehet megvenni a kölcsönjátékosokat. Majd egy kicsit később, ha lesz egy leheletnyivel több időm, ismét kibogarászom az adatokat.

buub 2010.12.14. 20:21:58

Egy értelmes bal hátvédre lenne szükségünk és akkor nem kellene a középpálya bal oldalára venni senkit. Védő menne fel a támadásoknál beadni, Marchisio középre húzódhatna, illetve védekezésnél is rengeteget tud segíteni. Ellenben a jobb oldal tökéletesen látszik, hogy Krasic remek a támadás építésben, de védekezésben, ha levernénk egy karót az körülbelül többet érne, ezért mögé egy másfajta védőre van szükség. jelenleg Sorensen erre ideális, de hát csak rá kell nézni a fiúra és bárki megmondja, hogy középhátvédnek született. Úgyhogy én a későbbiekben középhátvádként számítanék rá, legalább lenne egy megfelelő cserejátékosunk. Az meg egyértelmű, hogy szüksége van egy csatárra ennek a csapatnak.

Mátéé 2010.12.14. 20:28:56

Nem hülye ez a Garganese.

Csülök 2010.12.14. 20:40:21

Én azért vitatkoznék vele, mert nem hiszem, hogy egy újságíró jobban tudja ezeket a dolgokat, mint azok a "szakemberek" akik ezzel foglalkoznak! Bár a nevek közül szívesen látnék pár játékost a csapatban: Vargas,Dzeko,Radu,Cassano Robi: de nyáron 5-6 játékost kéne opciós joggal megvenni és/vagy az új érkezőkért is fizetni, ami már nagyon komoly (irreális) összeg lenne. Erre a szövegre válaszolva: Azt se feledd, ha bejutnánk a Bl-be, esetleg meg nyernénk a Bajnokságot és/vagy Olasz Kupát, nyilván több lenne a pénz... És még mindig kérdezem, a Traoréra vissza térve: Már felépült, játszott két félidőt... Akkor most hol van?

Ismeretlen_108746 2010.12.14. 20:43:49

Először is köszönet Kambucnak, komoly munka, idő és energia van a hosszú cikk fordításában. A felvetésekkel kapcsolatos legfőbb probléma, hogy most télen a Juve bizonyosan nem fog költségesebb igazolásokba bonyolódni, ezt lényegében Marotta is kijelentette, így például Vargas érkezésére az esély nagyjából a nullával egyenlő. Komolyabb erősítésekre nyár előtt aligha érdemes számítani, szerintem most inkább olcsóbb félmegoldásokkal fogunk élni. A problematikus posztokat szerintem a vak is látja, s ezekre mindenképpen igazolni kell, ha komoly célok lebegnek előttünk. A Dzeko ügylettel kapcsolatban remélem beigazolódnak Garganese szavai, s én magam is így gondolom.

Marchisio 2010.12.14. 20:50:30

Dzsudzsák, Agger, Pazzini, Contento. Kellene. Kezdő: Buffon-Bonucci,Agger,Chiellini,Contento-Krasic,Melo,Aquillani,Dzsudzsák-Pazzini,Quagliarella

buub 2010.12.14. 21:05:23

marchisio, enm rossz csapat, csak bonucci nem jobb oldalra való, és a középpályánk nem bírna el még egy védekezésben semmit sem érő játékost (Dzsudzsi).

bob910 2010.12.14. 21:11:25

Ebből egy sem érkezik.. ien egyszerű.. én az ifiket hoznám fel ugyanis többet látok bennük mint egy GAGO , Contento(aki egy passzt nem bír adni).. de persze ők a jövők.. egyébként is ez ingyen van végülis ??.. Mindenki kineveli a játékosokat egyedül a Juventus nem , a Milan nem , az Inter nem.. Persze ottvan Marchisio de kb ennyit tudunk felmutatni.. Barcelona :Krkic,Pedro,Thiago , folytathatnám . Mi meg megakarunk venni egy Contentot Bayern nevelést??A Juvénak nincsenek tehetségei ?,kétlem.. vicc kategória ez az egész.. Vanegy érzésem megint röpködnek majd a milliók a semmibe..

tudojuve 2010.12.14. 21:14:11

Magyarázza már el valaki miért akarja mindenki idehozni Concentot...Semmi nincs abban a gyerekben, amit nem tudnak a jelenlegi balhátvédeink. Radu lenne erősítés és nem biztos, h drágább lenne mint Concento. Pazzini játéka nagyon tetszik, de Dzeko kb 5 millával lenne drágább, ráadásul 2 évvel fiatalabb. Képességeiben nyilván Dzeko magasan veri Pazzinit.

glaci19 2010.12.14. 21:19:33

Érdekes felvetések a cikk írójától.Sokan Dzsudzsákot hiányolják,véleményem szerint a Vargas lenne a legideálisabb megoldás.S ő azért jóval jobb Balázsnál.Mind védekezésben és mind támadásban nagyon erős.Ha jól emlékszem,őt játszatták hátvédként is.Így az egész baloldalt bejátszhatná,s a Sörensen gyerek jó lenne mögé.Valamint Dzeko-t kell mindenképp megszerezni.Továbbá,Grosso helyére kell még feltétlenül vki és kész is vagyunk.

bob910 2010.12.14. 21:20:38

Karácsonyi Ajándék Blanctól : Visszahoztuk TIAGOT reméljük hamar beépül a csapatba és lövi majd az öngólokat!

Lord Viktor 2010.12.14. 21:25:54

Nana.... április még messze van :D

Ismeretlen_149053 2010.12.14. 23:03:59

Köszönjük az érdekes cikket!

Ismeretlen_149053 2010.12.14. 23:07:02

Nem értek mindennel egyet, de erre a verzióra is rámondanám az áment simán. Ha lehet a részleteken változtatni akkor, a Sissokót én is megtartanám, de persze ez azon is múlik, hogy ő, hogy viseli a cserepadozást. Ebouét is emlegette valaki….. jó választás lenne, persze nem valószínű, hogy eljönne az Arsenálból, ha csak nem unja a padozást. Ő egy sok oldalú játékos, és igen hajtós. Nekem az a véleményem, hogy a következő fél évben ( tél+nyár) 6-7 játékosra lenne még szükségünk ahhoz, hogy igazán ütőképes csapat legyünk. Ha lehet választani, akkor én a közép megoldások helyett inkább 3-4 igazi nagy névre ( tehát drágák) és 3-4 ifi játékosra szavaznék. Valami ilyesmire gondolok: Buffon,Storari,--Eboue, Motta--Bonucci,Chiello, Sorensen, Legro--Radu,Traore--Krasic,Martínez--Marrone, Aq, Melo, Marci—Vargas, Giovinco—Dzeko/Jay Emmanuel-Thomas , Q/Agüero, Immobile, Capitano ( max. 30 perc/meccs), Ha sikerül eladni/vissza küldeni aki nem kell, és esetleg 1 áldozatot is hozunk (Sissokó/Buffon), ezen kívül van akit több évig törlesztünk, akkor ez egy teljesen vállalható költekezés lenne. Forza Juventus!

Ismeretlen_125576 2010.12.14. 23:48:11

Barolo: Konkrétan aki idén érkezett a csapathoz, legyen az kölcsönbe, vagy végleg, Traoré kivételével mindenki úgy lett leigazolva, hogy 3 évig törlesztjük az árát. Először nézzük azokat, akiket már megvettünk (az egyszerűség kedvéért 3 egyenlő részlettel számolok az áraknál): - Storari: €4,5M -> €1,5M/év - Martínez: €12M -> €4M/év - Bonucci: €15,5M -> €5,17M/év - Krasic: €15M -> €5M/év Tehát ezek alapján a megvett játékosokért idén fizettünk €15,67M-t. Nézzük a kölcsönvett játékosokat, vagyis hogy mennyit fizettünk értük idén nyáron: - Pepe: €2,6M - Motta: €1,25M - Aquilani: €0 - Quagliarella: €4,5M - Rinaudo: €0,6M - Traoré: €0,5M Ez összesen €9,45M. Felipe Melót tavaly szintén 3 éves „törlesztésre” vettük €25M-ért, tehát érte idén €8,33M-t fizettünk. Emellett még ott van/volt a Diegóért fizetendő második részlet, ami 2010. Július 1-jén volt esedékes, és €5,5M-t kellett fizetnie a Juventusnak. Tehát, ha ezeket a kiadásokat összeszámoljuk, akkor €15,67M+€9,45M+€8,33M+€5,5M=€38,95M. Durván ennyit költött idén a csapat igazolásokra. Vessünk egy pillantást pl a következő évre, hogy milyen kiadások lesznek csak a játékostörlesztések miatt: Storariért, Bonucciért, Martínezért és Krasicért ugyanúgy ki kell majd fizetni a €15,67M-t. Amennyiben minden, jelenleg, kölcsönben szereplő játékost megvenne a klub (ami nyilvánvalóan nem fog megtörténni, de most nézzük meg ezt a lehetőséget), akkor így nézne ki a fizetnivaló a következő 3 évre: - Pepe: €7,5M -> €2,5M/év - Motta: €3,75M -> €1,25M/év - Aquilani: €16M -> €5,33M/év - Quagliarella: €10,5M -> €3,5M/év - Rinaudo: €5M -> €1,67M/év - Összesen: €14,25M/év Ehhez jön még majd a Felipe Melóért fizetendő 3. részlet, €8,33M, tehát így összesen: €38,25M-nál járunk, és még elvileg ott van egy €5M-s tétel, amit Diegóért kell(ene) fizetni jövő július 1-jén. Kíváncsi leszek, hogy ezek mellett milyen igazolások várhatóak még a közeljövőben!

mikehansen 2010.12.14. 23:50:33

Szerintem ha igazi csatárt akarnak hosszútávra,akkor Neymar-t kell megvenni a Santosból!Agger-t és Bastos-t a védelembe! Buffon-Agger,Bonucci,Chiellini,Bastos-Krasic,Felipe Melo,Aquilani,Marchisio-Quagliarella,Neymar

mikehansen 2010.12.14. 23:54:28

Kár lenne Dzeko-ért 40 milliót adni,ha a Santosból megvehetnénk Neymart 20 millióért,ráadásul ő még csak 18 éves.Youtube-on nézzen bárki utána,aki kételkedik a tudásában. ;)

Ismeretlen_149053 2010.12.15. 00:04:08

Kambuc! Kösz a részletes árakat. Nagyon felkészült vagy, nem is értem, hogy miért nem ilyen emberek írnak cikkeket pl. az nso-n. Jó lenne belelátni, hogy milyen a pénzügyi keret. Van néhány dolog amiben talán (?) reménykedhetünk. Pénzügyi válság mélypontján már állítólag túl vagyunk az auto iparban. Elkészül nyárra az új stadion, aminek biztosan van törlesztője, de valószínűleg kevesebb, mint az idei beruházás. Esetleg bejutunk a B.L.-be. Jobb játék, több szurkoló, sokkal több bevétel. Ha ezek a dolgok egy irányba mutatnak, akkor talán lesz rendes keret a költekezésre. Az pedig jól látszik, hogy Marrota egy dörzsölt üzletember. Ha most vissza nézzük az idei átigazolási díjakat, Krasic és Storari ára főnyeremény volt szerintem! Forza Juventus!

Ismeretlen_125576 2010.12.15. 00:19:27

Kösz Barolo :P Igazából ezek az adatok, mind elérhetőek a Juventus honlapjáról, onnan bogarásztam ki, kíváncsiságból. Tehát amiket fentebb leírtam, tényleg nagyon kíváncsi vagyok, hogy ki érkezhet majd, és milyen konstrukcióban... mikehansen: az a védelem úgy nem az igazi, mivel Agger eredetileg középhátvéd, de tud játszani balvédőt, viszont ballábasként kizártnak tartanám, hogy jobb oldalra bármilyen edző betenné, mivel gondolom Bastos lenne a bal oldalon a te elképzelésed szerint?

Csülök 2010.12.15. 05:33:14

bob910 Furcsa, hogy pont Messit hagytad ki a felsorolásból!

Ismeretlen_152362 2010.12.15. 06:47:32

azért remélem néhány ember elgondolkozik azon, hogy miért szidta marottát kambuc költségelemzése alapján... mert ha belegondoltok, egy minimálisnak nevezhető összegből csinált egy a tavalyinál jóval erősebb csapatot, aminek akár a bajnoki címre is lehet esélye, ha így folytatja. akkoriban is írtuk egy páran, hogy nem kell még temetni a csapatot és úgy látszik az idő minket igazolt.

-Ferike- 2010.12.15. 08:44:58

na akkor, nyáron kb járjunk 30-35milla kiadott pénznél, hiszen nem fogunk megvenni minden kölcsönt. Eladott játékosokból szabaduljon fel 10millió + az eszméletlen fizetésük, ami 2-3 játékosnak is elég lehetne. Ebbe nem fog beleférni véleményem szerint jobbhátvéd,balhátvéd,középső kp, bal kp, meg egy klasszis csatár. Megmondom mi fog történni: jobbhátvéd poszt: Motta megy, Grygera marad, mellé igazolnak egy félmegoldást. balhátvéd poszt: ha nem adják el Grosso-t, akkor semmilyen változás nem várható ( indok az lesz hogy ott van Traore meg DC) középső kp posztra kiderült hogy mi a terve a vezetőségnek ( Sissoko megy, Tiago jön vissza helyette padozni),balközéppálya:nagy változás nem várható, pedig oda egy jó kölcsönjátékos nem ártana szerintem. marad a csatárposzt. Itt pedig merjünk nagyot gondolni, szerintem Dzeko a legesélyesebb, és nem feltétlenül a kikiáltási áron fogják ideadni.. biztos vannak háttérinfói a vezetőségnek, a Diego-féle fizetési konstrukcióba (ha nem egy összegben lett kifizetve) is bele lehetne vonni. És így a végén nem is költekeztünk felelőtlenül, maximum 50millió lesz a vége minuszba. Szerintem. De ehhez olyan jövőbe látó infók is szükségesek, mint pl a BL-ből a biztos pénzek, egy esetleges kupagyőzelem, netán Scudetto, valami olyasmi, amiből pénzt lát a vezetőség. ha megint lesz egy 4.5.hely, még Dzekora se lehet gondolni szerintem. És akkor tényleg "spóroltunk".

fmsteve 2010.12.15. 08:55:07

A kiadásokat viszont biztosan csökkenti a Diegoból befolyó pénz/részlet, ami olyan 5 millió körül lehet.

tomsz 2010.12.15. 09:10:05

Nekem az a véleményem, hogy Dzekoval zsákbamacskát venne a csapat! Az OK, hogy jól megy neki a Bundesligában, de attól tartok, olyan lenne, mint Diego volt tavaly! Feltehető a kérdés, 40 misiért megéri ekkorát kockáztatni a csapatnak????

G.G.B 2010.12.15. 09:15:53

A védelemben Sorensenek helye nincs!!! Ügyetlen!! Kolarovot kellene megvásárolni a Man. city-től, ugyis csak padozik, pedig nagyon jó játékos. Krasic segíthetne idecsalni a honfitársát! Dzsudzsáknak sokkal jobban örülnék mint Vargasnak!

gyorijuventuno 2010.12.15. 09:32:42

Kambuc irása nagyon jo és érdekes de azal kiegésziteném hogy Pepe nem biztos hogy marad év végén tehát érte fizetendő összeget kihuzhatjuk. Másik ha megszabadulunk Sali Grygera Grosso Amauri 4estöl akkor az ö általuk befolyt összegböl és nem kell tovább fizetni magas fizetésüket akkor ezeket mind törlesztö részletekre forditanánk. Másik meg szerintem diegoért kapott összeget nem arra forditottuk hogy törlesztö részleteket kifizessük? Nyárom Q és Aquilani megvétele elsődleges feladat. Aztán ha ifiböl Sörensen gyerek ilyen jol bevált lehet Del NEri által dicsért Calmineri (vagyis másik portálon olvasott nyilatkozatban igéretesnek nevezte) is ki lehetne probálni Grosso helyén és ha bevállna lenne két tehetséges fiatal védönk.. Amit nem értek ifisták közt van egy boniperti vezette támado 3as....ööket is ki lehetne probálni Amauri helyett legalább egyiket sokat nem veszithetnénk. Téli igazolásoknál mennyiség helyett inkább minőségre kéne menni. 2db igazolás böven elég lehetne 1 védö ki tud középen és szélen is játszani és egy befejező csatár. Radu - Dzeko

Ismeretlen_149085 2010.12.15. 09:44:27

Azért ez így nem fog menni, mivel a szerző, ha jól látom nem veszi figyelembe, hogy csak egy EU-n kívüli játékos jöhet. Tehát Vargas és Dzeko nem érkezhet egy szezonon belül. Mondjuk azt nem értem, hogy nincs még Vargasnak olasz útlevele, mikor már régóta ott játszik. Quagliarella Dzekóval meg Cassanóval óriási lenne, de félek az utóbbi balhéitól, de a bosnyák nagyon remélem, hogy jön, nálam ő lenne a legfontosabb igazolás.

Ismeretlen_102246 2010.12.15. 09:59:00

FIFA Manageresdit játszik megint Garganese. Sosem értettem vele egyet, most sem. Az ilyen mondatok miatt töbek között: "nem szabad még egy Rinaudo-féle játékost igazolni". Miért? Rinaudo rossz játékos? Nem tudhatjuk. De Ceglie nem az önbizalom megtestesítője? Semmi baj az önbizalmával. A helyezkedésével volt korábban gond, de kezd beletanulni. Középső védőnek Agger a cserepadra miért jönne? Szélsőnek még csak meg sem említi Balázst (ezt mondjuk érthető is). Csatársorban Cassano a legjobb alternatíva? Ez az ember semmibe veszi az eddigi sikerszéria alapját: balhés embert ne hozz! Pazzini jobb lenne, de Ő elhesegeti az ötletet. Érdekes ember egy meglehetősen fotelből ülős véleménnyel, aminek semmi köze nincs a realitáshoz (logikai szinten sem)... Garganese egy barom: magyarán. Bár lehet elég csak annyit írnom, hogy nagyon másként gondolkozik, mint Marotta és DN... szerencsére nem Ő van a helyükön.

Ismeretlen_102246 2010.12.15. 10:03:39

Sörensenes meglátásával egyetértek... sokan viszont úgy látom nem értékelik a 18 éves srácot úgy ahogyan kellene... ez nem a Real Margit, hogy mindenkit összevásárolgassunk. Vegyétek már észre! Minden posztra húsz világklasszis? Ki szeret majd padozni? Ki játszik majd a csapatért, ha zsoldosokkal vagyunk tele? Hol marad a sikerszéria: a Juve család és többségében olaszokból, vagy olyan játékosokból áll, akik oda vannak a klubért (Krasic, Melo)... Ezeket az alapvető dolgokat első körben számításba kellene venni és akkor a nevek több, mint fele ki is esne a pikszisből. Nemcsak az idióta Garganese nevei, hanem sokak elképzelt igazolásai is... Ez a Juve! Itt nincs zsoldoshad. Nincs több Capello. És én ennek örülök is, mert semmi kedvem egy második Intert nézni szeretett csapatom helyén.

ToMi015 2010.12.15. 10:09:02

gyorijuventunoval egyetértek. Ennek a 4 játékosnak távoznia kéne. Jobbra nem kell megvenni Mottát, csak Sorensent végleg és még valakit, aki jobb mint ő. (nálam van der Wiel a nyerő ide, meg Ivanovic, de lássuk be, mindkettő drága, de a hollandra nagyobb esélyünk van, egészen addig, míg el nem viszi valaki az Ajaxtól. De az ő ára 20 millió körül van és figyeljétek meg, ez az utolsó éve az Ajaxban és elviszi valaki, aki nem mi leszünk sajnos. nekünk ő drága...) Balra De Ceglie nem túl jó megoldás, bár Traorét sem tudom, mennyire lenne jó ha játékba lendülne, így úgy néz ki, oda is jó lenne valaki, minőségi játékos. Radut dicsérik, én még nem láttam játszani, de biztos jó. A középpályánk kész van, ha megveszik Aquilanit és esetleg még egy szélsőt, pl. Dzsudzsák. Ő jobb mint Pepe, bár igaz az olasz meg valamivel talán többet védekezik. Valamelyikőtök írta, hogy nem bír el a középpálya még egy olyan szélső kp-t Krasic mellett, aki nem igazán védekezik. Ebben van igazság, de Dzsudzsák ennek ellenére is megfelelő lenne szerintem. Pepe sem nagyon védekezik ha megnézitek. Csatár poszton Dzeko megfelelő lenne, szerintem ő nem zsákbamacska. Mást nem is igazán tudnék mondani oda előre, Quagliarella mellé. Cassano nem kell ide, ugyanaz mint Ibra vagy Adriano, nem tesz jót a közösségnek.

Lord Viktor 2010.12.15. 10:12:28

ShyrKahn: szerintem meg szimplán egy juventino újságíró fejtegetése: egy szubjektív vélemény. Ettől még nem kell őt lehurrogni. Vannak benne jó ötletek (pl. Vargas, szerintem), de tényleg hiányolom belőle Balázst, függetlenül attól, hogy ki mit gondol róla, érdeklődtünk iránta, belevehette volna az elmélkedésbe, ugyanez igaz Adebayorra is. De összességében ez egy érdekes cikk, csakugye be kell lássuk mindannyian: egy újságíró fikciója. De ő így látja, az ő dolga, vitaalapnak viszont nagyon jó, tudnk róla csámsogni, hogy ki kit hozna ide. :)

Ismeretlen_102246 2010.12.15. 10:30:23

Lord Viktor: Igaz, de nem tudok mindig higgadt lenni... nem akarom mindig elfojtani a feszültséget magamban, ezért leírom: sztem Garganese egy idióta. Mindig is irritáltak az írásai. Ettől, hogy ezt kimondom nekem lesz jobb. Jobb érzés leidiótázni ezt az idióta újságíró pöcst... két éve folyamatosan a destruktív kritikákat olvasom tőle, ami a szurkolók többségének véleményét és uszítását célozták meg. Popularista ember, aki a fotelből ülve osztja a hülyeségeit. Rühellem az alapján, amit ír...

Lord Viktor 2010.12.15. 10:38:26

ShyrKahn: sajnos a legtöbb újságíró ebből él meg, én is rühellem őket. Főleg tavaly volt kicsit irritáló, hogy a foteljéből osztja a csapatot, holott csak egy nyamvadt firkász, még ha igaza is volt pár dologban. Ebben az írásban is vannak jó ötletek (gondolok itt Vargasra - bár Balázsnak továbbra is jobban örülnék - Dzekora, Van del Wielre) A zsoldos résszel is egyet értek veled, ezért is elleneztem, mikor valaki felvetette Tévez érdekzését. Vicc kategória lenne. Adebayor is csak akkor, ha elfogadja az ajánlatunkat és veszi a fáradtságot elintézni az útlevelet magának. Én se tartom szerencsésnek, hogy "sztárok" után kuncsorogjunk, akik aztán lelépnek, ha beüt valami baj, vagy nem nyernek semmit (pl. Ibra). Plusz ugye itt az utánpótlás, pár embert be lehetne építeni, bár eddig az EL meccseket jobbára erre használtuk, nem sok sikerrel. A ManCity ellen is szerintem benne lesz pár fiatal, meglátjuk.

Lord Viktor 2010.12.15. 10:39:38

*érkezését Nem tudok írni xDD

Ismeretlen_102246 2010.12.15. 11:01:19

Lord Viktor: Örülök, hogy te is így látod. Kicsit olyan érzésem volt, hogy Garganese-nek szinte mindenki bedől. Ezek szerint szerencsére nem... persze nem minden hülyeség, amit ír, de az alapvető koncepció (ahogyan te is írod): rossz. Ha figyelembe vennénk Marotta eddigi döntéseit, akkor láthatnánk, hogy ebből a listából legalább a fele kiesik a pikszisből. Persze kicsit átestem a ló túloldalára: mondjuk inkább, hogy meglepődnék mondjuk, ha Aggert hoznánk. Nagyon kicsi valószínűsége van annak, hogy az itt említett játékosok többsége itt kössön ki... vagy Marotta miatt, vagy a játékos más irányú elképzelései miatt (elsősorban mert a többség nem akarna padozni sztem).

Ismeretlen_108746 2010.12.15. 11:24:52

Srácok egy kicsit túlmisztifikáljátok Garganese munkásságának univerzális jelentőségét. Én nem látok több hülyeséget a cikkben, mintha bárki más ült volna egy hasonló cikk megírásának. A cikk írójának aligha az a célja, hogy kikezdhetetlen és megkérdőjelezhetetlen igazságokat adjon a világnak, egy szubjektív fejtegetésről van szó. Ennyi, s nem több, nem érzem azt, hogy a szerző többnek szánta volna. Megjegyzem ez egy sorozat egyik része a goal.com-on, s vannak hasonló fejtegetések más csapatokról (Roma, Milan, Barca, Chelsea stb.) is. Az emberek túlnyomó része a fotelből firkászik, osztja az észt, ez nem összeegyeztethetetlen a kompetenciával és az értelmes véleményformálással. A "zsoldos" kifejezéssel óvatosabban kellene bánni. Attól, hogy valaki nem saját nevelésű játékos, netalán nem olasz, nem kellene ilyesfajta szavakkal dobálózni. Véleményem szerint igenis szükség van időnként olyan, külföldi "sztárokra", akik komoly erősítést jelentenek, s hosszabb távon a klub történetének ikonjaivá válnak. Az ilyen színvonalú igazolások szükségesek ahhoz, hogy a Juventus Európa legszűkebb elitjébe tartozzon, de nem kellene összemosni mindezt a Real Madrid féle alkalmazott, visszatetszést keltő politikával. Aligha az ereikben csörgedező fekete-fehér vér miatt érkeztek egykor olyan játékosok a Juventus-hoz, mint Zidane, Nedved vagy Trezeguet.

Ismeretlen_102246 2010.12.15. 11:49:20

Garganese munkássága annyiban más, mint az itteni vélemények, hogy Őt valószínűleg több millióan olvassák és ezért a véleménye formálja a szurkolók véleményét. Mondhatjuk, hogy a média és így az újságírók is erős szerepet játszanak a normák kialakításában. Nincs ez túlmisztifikálva. Garganese nem egyszer uszítja is a szurkolókat... lásd a múlt évi írásainak többségét. Erre sztem nincs szükség és kicsit nagyobb pedagógiai érzékkel kellene, hogy megáldva legyen és nem olyan valóságtól teljesen elrugaszkodott neveket összeállítania, amik láthatóan kevéssé, vagy egyáltalán nem illenek a jelenlegi Juventus koncepciójába. A zsoldos kifejezés pontosan azt jelenti, amit korábban is: pénzért játszó játékos. Ennél nem többet és nem kevesebbet. Grosso is zsoldos, pedig olasz, tehát szó sincs arról, hogy ne hozzunk külföldi sztárt. A lényeg az, hogy olyan játékosokat hozzunk, akik legalább nyilatkozataikban bátran a Juve mellett állnak ki, vagy ha megkeressük őket, akkor láthatóan felvillanyozódnak az ötlettől (még akkor is, ha relatíve keveset fizetnek nekik, vagy teljesítménybéres szerződést tolnak az orruk alá). Neymar, Adebayor... például. Egyikük sincs sehol sem. Ha már szubjektív vélemény. Másrészt az olaszokra azért térek ki többször, mert nyilvánvaló, hogy egy olasz játékos kevésbé zsákbamacska, hiszen nem kell adaptálódnia az olasz stílusba... ugyanaz vonatkozik azokra a külföldiekre, akik már játszottak a Serie A-ban és elkapták annak ritmusát. Ez az alap sztem és az ezzel ellentétes zsoldosokra (akik több pénzért bárhova elszerződnének), illetve zsákbamacskákra (akikben nagy a rizikó, hogy itt is jók lennének) nincs szüksége a csapatnak.

Ismeretlen_108746 2010.12.15. 12:18:53

Félre ne értsd, nem kívánom védeni Garganese munkásságát, vagy az általa megfogalmazott véleményt, hiszen én magam is sokszor más véleményen vagyok. Egy sportújságíró nem pedagógus, s szerintem nem is kell annak lennie. Alapvetően kompetensnek kell (kellene) lennie, s hogy ezen túl optimistán vagy kritikusan szemléli a dolgokat, az szíve joga. Én nem hiszem, hogy Garganese írásai ennyire nagy hatással bírnának a Juve szurkolók tudatára, aligha az ő írásai alapján formálnak véleményt kedvenc csapatukra. Az "uszítást" pedig kifejezetten túlzó és erős kifejezésnek érzem. Garganese leírja azt és ahogy ő látja a dolgokat a Juventus körül. Egy újságírónak ez a dolga, nem a népnevelés. Az emberek meg majd eldöntik elolvassák-e vagy sem, egyetértenek-e vele vagy sem. Hogy az általa felvetett nevek a valóságtól elrugaszkodottak, vagy nem illenek bele a koncepcióba, megint csak egy szubjektív vélemény. Te így látod, ő úgy. Zsoldos témában fenntartom a felvetésemet. Feltétlenül a tudatában kell lenni annak, hogy a "zsoldos" szónak minden esetben van egyfajta pejoratív felhangja, így mindenképpen eltér a "pénzért játszó játékos" definíciótól. Minden játékos pénzért játszik, legyen saját nevelésű, olasz, szingaléz, nyenyec, vagy bármilyen. A Juventus egy patinás, európai sztárcsapat, amely sok olyan játékos számára vonzó, aki egy kisebb klubtól, a pénz és a szakmai előrelépés reményében továbbigazol. Ne ítélkezzünk könnyelműen, bizonyos értelemben mindannyian zsoldosok vagyunk. A Tevez típusú játékosokat én nem zsoldosnak, hanem elvtelen, gerinctelen gyökérnek nevezném. A Juve melletti kiállással ráérnek akkor, ha már a Juve mezét viselik. Nem tudom, számomra az egyik leginkább gusztustalan megnyilvánulás volt, amikor Ibrahimovic a Barca-hoz igazolt, s teátrálisan a Barca címerét csókolgatta (írom mindezt Barca szimpatizánsként).

goku06 2010.12.15. 12:25:46

Vargas lenne tényleg a legjobb megoldás. Bejátszaná az egész bal oldalt, védő és kp poszton is jó lenne.. védőként Vargas, kp-ként Marchisio.. Vargas bejátszaná az egész bal oldalt, míg Marchisio stabilizálná a középpályát és besegítene a védekezésnél. Vagy ha Vargas középpályásként játszana akkor is egymaga bejátszaná a szélt, és akkor a mögötte lévő Grosso-DC-Traorenak nem kellene annyira előrefutkoznia, és meg tudná oldani a védekezést, meg Vargas vissza is érne azért besegíteni a védekezésbe. Persze nem valószínű hogy télen elhozzuk Vargast, de nyáron mindenképpen rá kéne startolni.

Ismeretlen_102246 2010.12.15. 13:00:59

Apuleius: Megadtad a sportújságíró mai norma szerinti definícióját, de amikor megszületett az újságírás, akkor az eredeti definíció az volt: olyan ember, aki híreket ír, azért, hogy az emberek tudják a világban történteket (újságokat). Ezt én teszem hozzá: a lehető legobjektívebben. Na ettől az utóbbitól manapság a lehető legtávolabb állnak az újságírók. A média nevel. Ha tetszik ha nem. "Érdekes" módon valami mellett leteszi a voksát, valami mellett meg nem, de a különbözőségek (és ez a legérdekesebb) nem férnek meg egy helyen, ami azt mutatja, hogy a médiának van egy main streamje, amit elsősorban az határoz meg, hogy mivel lehet nagyobb olvasottságot/nézettséget/hallgatottságot elérni. Ez már eleve fals dolog. A legtöbb ember nem képes kiválogatni a média "híreiből" az értelmes és lényeges információt, így lényegében agymosáson mennek keresztül. Azok is kapnak ebből, akik képesek kiválogatni a lényeget, hiszen nekik is van tudatalattijuk, ami nyilvánvalóan befolyásolja az emberi jellemet és döntéseket, ezért akármilyen médiumnak pedagógiai oldala van (mint majdnem minden dolognak a világon)! Ha valaki ír valamit, akkor tudnia kell kezelni, hogy az kb milyen hatást vált ki a tömegből. Az újságírás ennek a művészete, ti. a manipulálásé, mert a normát ők alkotják meg, ami nem feltétlenül az igazságról szól, de mindenképpen az eladhatóságon. Ez a szenzációhajhászás változtatja aztán meg a normát. Akik az igazságról beszélnek, de nem trendien, azokat az emberek nem értik meg és elsikkad a véleményük... ezt nevezik szólásszabadságnak, amiben az egyenlőség (mint bármi másban) felejthető fogalom. A probléma gyökere ott kersendő, hogy az ember tudatos és tudatalatti, bal és jobbagyfélteke része egy egészen dolgozik és az emberek (Én is) nem úgy könyvelik el az "újságokat" mint információt, hanem úgy, mint igaz információt. A zsoldos szóba nem értem miért kötöttél bele. Nyilvánvalóan tudod, hogy mire gondoltam. A katonák is kapnak pénzt, de vannak zsoldos katonák. A kettő között tudjuk, hogy mi a különbség. Erről van szó a játékosok esetében is. Zsoldos: ha jobban szereti a pénzt a másiknál és "csak a pénzért játszik". A másik is pénzért játszik, de a csak szót elvehetjük onnan. A fekete sereg zsoldos sereg volt, de mihelyst elveszett a pénz nem volt miért maradniuk, aki szívében őriz egy helyet, az a pénzen felül a helyért is játszik... ez nem egyenlő a patriótizmussal, bár ez szerepet játszhat benne.

Ismeretlen_102246 2010.12.15. 13:07:51

Ebben az esetben a zsoldos szó pejoratív értelme tehát helytálló (ezért ezt a szót nyugodtan lehet használni ilyen esetekben), mert a pénzen kívül másról nem igen szól és ez a célokat nézve alapvetően: rossz. Mik a célok? Egy olyan csapat kialakítása, amiben a játékosok a klubot szeretik és nem feltétlenül a pénzért... én sem a pénzért szeretem a klubot. A klub szellemisége, egyedisége, stílusa és történelme az ami megtetszett. Miért ne lehetne ez egy játékos esetében is így?

Ismeretlen_102246 2010.12.15. 13:11:50

Mindenki aki a B-ben maradt tökéletes példa erre... (aki közvetlen ellenpélda, az a rivális Interhez ment) ma meg Krasic még idevehető, aki magángépet foglal (pénzt költ), hogy odaérjen az edzésre. Kiváló példa arra, hogy mit várhatunk el egy igazi Juve játékostól.

Ismeretlen_102246 2010.12.15. 13:12:52

Ez hozta meg most is a Juve szellemiségét újra... a harcosság csak akkor van meg, ha a pénzen felül még valami mozgat, ami miatt motivált vagy. Ez fogott meg annó a Juvéban. A spirito, ami a játékosokban is látható.

Ismeretlen_108746 2010.12.15. 13:30:28

ShyrKahn: Az újságírás definíciójába, s az újságírás feladatainak fejtegetésébe nem szeretnék hosszasan belefolyni, mert kapunk a fejünkre a sok OFF-olás miatt. Rengeteg ponton nem értek egyet az általad leírtakkal ennél a résznél. Az újságírás nyilvánvalóan nem azonos a hírek továbbadásával és közlésével, ennél nagyon sokkalta többről van szó. Arról nem is beszélve, hogy az újságírásnak létezik ezernyi alfaja, amely már eleve (műfajából adódóan) messze túlmutat az általad megfogalmazott definíción. Ebben az agymosásos dologban (amely már-már közhelyes gondolat) nem igazán hiszek, szerintem a dolgok éppen, hogy fordítva működnek. A bokamagasság alatti színvonal (a médiában is) nem feltétlenül manipuláció, s nem arról van szó, hogy ezek taszítanák tudatlanságba a jobb sorsra érdemes emberiséget. A média kiszolgálja az emberek igényeit, s alkalmazkodik az emberek szintjéhez, vagyis ez a jelenség már egy következmény, nem pedig a kiváltó ok. Azzal sem értek egyet, hogy az újságírónak (netalán írónak stb.) mindig szem előtt kellene tartania a mű népnevelésre gyakorolt hatásait. Garganese cikke egy gondolatindító (ahogy azt Lord Viktor nagyon találóan írta), melyben én nem érzek manipulációt, felesleges fikázást vagy ferdítést. Egy szubjektív vélemény, amellyel lehet és kell is vitatkozni. Ennyi. Az újságírás soha sem az axiómák közléséről szól. A zsoldos szóval kapcsolatban azért kekeckedtem, mert kicsit azt érzem ilyenkor (mikor előkerül ez a szó), hogy indokoltan vágjuk a Tevez-féle gerinctelen alakok fejéhez, de a definíció alapján egy csomó olyan játékost is ebbe a kalapba kellene tennünk, aki ennél sokkal többet érdemel. Itt lényegében szerintem pontosan ugyanazt gondoljuk az ügyről mindketten, nekem csak a kifejezéssel van problémám. Mi alapján nevezzük gyűlöletes zsoldosnak mondjuk Tevez-t, míg Zidane esetében nem szoktunk hasonló megnyilvánulásokkal élni, aki a Juventus-t a Real Madrid-ra cserélte, s a döntésében az anyagiak is nyilván szerepet játszottak? Vékony az a határvonal, csak óvatosan.

Lord Viktor 2010.12.15. 13:58:00

Szerintem is felesleges a zsoldos szón vitatkozni, mindannyian ugyanazt értjük alatta, olyan játékosok, akik a pénz és/vagy a jobb eredmények szellemében átgázolnak egyes íratlan szabályokon. Pl. Tévez és Ibra számomra zsoldos, mert az előző csapatukat úgy hagyták el, hogy rivális csapathoz mentek, szinte mintegy szembeköpve a szurkolókat. Téveznél ugye egyértelmű: a MU mezét a Cityére cserélni csak a nagyobb pénzért, ez a zsoldos viselkedés iskolapéldája. Ibra esetében ez durvább: a Juvéból az Interbe, a calciopoli miatt és annak kirobbantójához... aztán a Barcába ment, de onnan is van csúnya emlék: átigazolása után mikor egy gyerek interes mezre akart autogramot, ez a paraszt kiröhögte. És a végén a Milanba menve, szembeköpve az inter szurkolók másik felét is... utálom, mint a sz@rt, és páran még visszahoznák őt is... A zsoldos másik kategóriájára példa Tiago. Nem hiszem hogy ki kell fejtenem. Padon üldögélés jó sok pénzért. Viszont, ahogy Apoleius írta, vékony a határ, én pl. Cannavarora nem nevezném zsoldosnak, mert igaz, hogy elhagyta a csapatot a nagy sz@rban, de olyan helyre ment, amivel nem bántott meg nagyon senkit. Akkor az tűnt neki jobb választásnak, a saját karrierje fontos volt neki és lássuk be: már akkor 33 éves volt, a Margit hívása így a pályafutása végefelé csábító dolog. Főleg, hogy a Calciopoli miatt gyakorlatilag az előző két év bajnoki címeinek annyi. És végül, hogy ne legyen egy hatalmas OFF, a lényeg az, hogy olyan játékos szerintem se hozzunk, aki már bizonyította, hogy 'zsoldos' és csak botrányt és feszültséget hozna a csapatba. Cassanót is ide sorolom, aki még hülye is.

Ismeretlen_102246 2010.12.15. 14:17:40

A zsoldos szót akkor kiveséztük :) és egyetértünk. Apuleius: Ami az újságírást illeti nem fogunk egyetérteni. Leginkább azért nem, mert más nézőpontból látod a világot és nem látod az ördögi köröket, amik a sok kis rossz által viszik el a világot egy bizonyos irányba. Tehát a köröket sem látod (ha nem is ördögiek, mert akkor tekintsünk el a minősítéstől egyelőre). Idézem: "A média kiszolgálja az emberek igényeit, s alkalmazkodik az emberek szintjéhez, vagyis ez a jelenség már egy következmény, nem pedig a kiváltó ok." A hatás visszahatás dologról nyilvánvalóan hallottál. Ez is az, mondhatni egy kör. A Média manipulál (a híreket bizonyos kontextusba helyezve simán bármikor eláshatsz valakit, vagy hőssé tehetsz, kihasználva azt, amit írtam: az aktuális normát, a trendit és a legfontosabb az emberek többsége igaz információt lát az információban, míg magát ritkán kritizálja), majd a közvéleménytől választ kap és az alapján újra manipulálhatsz. Ez egy kör és nem egy irányú dolog, mint ahogyan a párbeszéd sem az. A média is visszahat, de közöl is. Két irányban áramlik az információ, tehát a kör szükségszerűen létezik. Ebből következően a nevelő szerep létezik. Persze nem velejéig rossz minden (sőt!), de aki közszereplő, filmrendező, blogger, vagy újságíró (... stb.), annak pedagógiai szerepe van. Másrészt, nem akartam összeesküvés elméletet írni, mert nem tudom, hogy van-e összeesküvés (nem is írtam felsőbb hatalomról, bár belepasszolna képbe, de ugyanúgy belepasszolna több hatalom csatája is)... mindenesetre megbújhat a dolgok mögött akár, mert semmi sem bizonyítja az ellenkezőjét. A lényeg, hogy számomra a körök és az ördögi körök léteznek. Itt is és másban is, szóval nem érthetünk ebben egyet. Az, hogy az újságírásnak több válfaja van mindegy, mert mind információt ("újságot") közöl és ebbe az egybe támaszkodtam, amikor a véleményem írtam.

Ismeretlen_102246 2010.12.15. 14:24:46

Az információtorzulást zárják ki a norma és trendi által egyébként... Mert így pontosan úgy tudnak leírni valamit, hogy a legtöbb ember úgy értse azt, ahogyan Ők akarják. Az információtorzulás szép dolog. Már a második ember is lényegesen másként adhat át infót, ha az infó nem tartalmaz a norma és trendi szerinti értelmezhető információt. Gondolok itt arra, hogy kb kismilliószor látom itt és máshol, hogy a valószínű, lehetséges, remélem, hogy szavakat az emberek ignorálják a mondandómból vagy odateszik a helyére a biztos szót. Ez eleve milliónyi problémát szül... és ez még csak egy apró torzulás.

Ismeretlen_102246 2010.12.15. 14:28:11

A kommunizmus is erről szólt. A mai kor ugyanaz, csak más eszközökkel és kevésbé látható ("őszinte") módon. Tulajdonképpen minden korban az érdekeknek megfelelő információkat látunk a main streamben. Ez mindenesetre érdekes. Mintha tényleg lenne valami erő, ami a hatalmat szolgálja.

Lord Viktor 2010.12.15. 14:31:38

ShyrKahn van igazság a mondandódban, nagyba függ egy információ annak előadás módjától, erre jó példák a politikai hírek, más-más kontextusban előadni kormány döntéseit, ezzel szimpátiát vagy unszimpátiát kiváltva az emberekből. De ez tényleg OFF, szóval szerintem a dühöngőben lehet folytatni a hasonló fejtegetést.

Ismeretlen_102246 2010.12.15. 14:36:30

OK. Jogos, de azért adjuk még meg a válasz lehetőségét Apuleiusnak, ha lehet...

Ismeretlen_108746 2010.12.15. 14:38:12

ShyrKahn: Nem is kell mindenben egyetértenünk, teljesen rendben van, hogy bizonyos dolgokról mást és mást gondolunk. Mindazonáltal ha valamiről mást gondolok, az nem feltétlenül azt jelenti, hogy nem látom azokat a dolgokat, amelyekre Te kihegyezed a dolgot. Olcsó fogás volna, de visszadobhatnám a labdát azzal, hogy Te legalább annyira a saját oldaladat látod, akár én. Előhozhatnánk a klasszikus buddhista példázatot a vakok városába betévedő elefántról. Persze, van a médiának erős manipulatív hatása, de ezt sokszor erősen túllihegik szerintem, s jelen esetben Garganese cikkére (és munkásságára) nem igazán áll a dolog. Én nem érzek benne manipulációt, s ez a lényeges, innen indult a vita. Éppen azt próbáltam érzékeltetni, hogy nem igaz a tétel, miszerint az újságírásnak pusztán információközlés volna a célja, s ebből a szempontból igenis fontosak a válfajok.

Ismeretlen_102246 2010.12.15. 15:02:09

Ez igaz. Nem kell mindenben egyetérteni. Nézőpontok léteznek, hiszen egy bizonyos szemszögből élem le az életem, te meg másból. Nevezzük ezt a saját karmánknak. Ráadásul a buddhista példázat is áll (visszaolvasva amit írtam: nehezen érthető minden, azaz nem biztos, hogy mindent úgy lehet érteni, ahogyan szerettem volna hogy értsétek :) nem lennék jó újságíró) Meglátásom szerint Garganese célja a feljebb jutás a ranglétrán (mint mindenkinek). Ehhez pedig az kell, hogy olvasott legyen. Ehhez pedig olyan cikkeket kell írnia, amit sokan olvasnak és mivel sokan szeretnek álmodozni, ezért ez tökéletesen megállja a helyét sorban (mint ahogyan az uszítás is sokszor célba ér, utalva ezzel a korábbi munkáira). Persze lehet ez a saját véleménye is, de akkor sztem nagyon nincs képben a Juvét illetően, amit én speciel kétlek, hiszen minden nap a híreket olvassa és írja, közben látja a Juve eredményeit, igazolásait, szemmel látható döntéseit és így körvonalaiban az alapelveit is (ha nem is mindet). Ezek alapján nagyon elrugaszkodott ez a cikke (is). Ezt mondjuk nem tudom bizonyítani, csak az intuíciómra, érzéseimre támaszkodom. Na mindegy.

Ismeretlen_108746 2010.12.15. 15:28:22

ShyrKahn: Teljesen rendben van, azt gondolom összességében megértettem és elfogadtam mindent, amit írtál. Én sem vagyok oda Garganese-ért, de én nem érzek benne hátsó szándékot. Amit ír az vagy helytálló, vagy szimpla baromság, a fene tudja. Beleolvastam néhány további cikkbe is ebből a sorozatból a goal.com-on és többnyire elég haloványak voltak azok is, s sok hülyeséget írnak bennük.

Ismeretlen_102246 2010.12.15. 16:46:46

OK. Én is értettem és elfogadom, amit írtál. Lehet Garganese tényleg így gondolkozik. Nem nagyon olvastam mióta nem csak a Juvéról ír.

Gyurika 2010.12.15. 21:04:34

Hát elég érdekes cikk, sok igazság van benne. Amúgy lehet szidni ezt a palit, de néha jót is ér. Bár van egy két idióta ötlete most is. Radu szerintem is jó ötlet lenne, Agger viszont egyszerűen felesleges. Nem tűrné a kispadozást, márpedig ez a Chiello-Bonu kettős kirobbanthatatlan, nem csak a csapatból, a válogatottból is. Sörensennel kapcsolatban vegyes érzéseim vannak. Védekezésben nem rossz, néha ügyesen szerel, de jelenleg nem sokkal jobb, mint Grosso. Tényleg inkább a középső védő poszt illene neki. A jobb szélre tényleg Van der Wiel lenne jó, fiatal, erős, nagy tehetség. Bár akkor sem esnék kétségbe, ha mondjuk Azpilicueta jönne. :) Védelem, összegezve: Radu jöhet, Agger nem. A többi meg említésre se méltó. A középpályán szerintem felesleges Vargas (és Dzsudzsák) leigazolása. Vagy ő, vagy Marchisio padozna, márpedig azt nem szeretném látni, hogy Marci nem játszik, egy jó balbekkel simán elférne a csapatban. Sissoko mehet, neki itt nincs nagy jövője, de nagyon bánni fogom, ha eligazol, szeretem a játékát, de nem abban a korban van, hogy padozzon egész szezonban. A lehetséges belső igazolások: Gago egy kibaszott gyökér, elhányom magam, ha leigazoljuk. Egy újabb, túlsztárolt Real-igazolás. Diarra viszont jó döntés lenne, bár ő sem tűrné szótlanul, hogy peremember legyen. Előre el sem tudnék képzelni jobbat, mint a Dzeko-Cassano kettős. Padra maradhatna Iaquinta, Q, Alex. Tehát egy számomra ideális kezdő: Buffon - Van der Wiel (Azpili), Bonucci, Chiello, De Ceglie (Radu) - Krasic, Melo, Aquilani, Marchisio - Dzeko (Lukaku), Cassano (Rossi)

Lord Viktor 2010.12.15. 23:47:34

Gyurika: Marchisio nem a klasszikus értelemben vett szélső, ő inkább olyan mindenes, bejátssza az egész középpályát, de inkább középen van. És sokkal jobb lenne, ha lenne egy Krasichoz hasonló szélsőnk a bal oldalon, sokkal jobb lenne a támadásvezetés, nem csak egy oldalon vagy középen futnának fel, szóval vagy Balázs vagy Vargas igenis jó lenne nekünk - szerintem. Sörensen nem sokkal jobb, mint Grosso? Lehet, hogy igaz általánosságban, mostanában nem úgy tűnik. Bár vét még hibákat a gyerek, de ez azért erős, ő középső védő és még 20 sincs, Grosso meg már 32, és világbajnok, és ezen felül egy rakás szar. Remélem Traoré már pályára lép a hétvégi bajnokin is, mert eddig jóformán EL-meccset játszott. (Igen, tudom, hogy meghalt az apja, de már nevezne van a ManCity elleni keretbe is, ebből indultam ki.)

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1851) bajnokság (3381) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (50) edző (913) elemzés (40) előzetes (859) Európa Liga (171) felkészülés (127) hírek (1647) játékosokról (9910) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2430) meccsek (4153) mercato (4137) nyilatkozat (7437) Olasz Kupa (326) összefoglaló (410) pletyka (4167) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (95) történelem (53) válogatott (174) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (287) video (200) Címkefelhő
süti beállítások módosítása