Ferrara sajtótájékoztatója

Az biztos, hogy Ciro Ferrara sokáig nem felejti majd el május 24-ét, amikor első hivatalos mérkőzésén bemutatkozik a Juventus kispadján.

A mérkőzés előtti sajtótájékoztatón Ferrara beszélt a klubbal ápolt kapcsolatáról, és a Juventus élén eltöltött első néhány napról is.

Ciro Ferrara

"Nagyon sok érzelem kavarog most bennem. Teljesen mások az eddig megszokottaktól, de nagyon boldog és motivált vagyok. Ahogy múlnak a napok, egyre könnyebben viselem a nyomást."

Az edzőváltás alig néhány nappal az idény vége előtt történt, ráadásul Ferrara stílusa teljesen más, mint amit a játékosok eddig megszoktak.

"Úgy vélem, hogy nagyon következetes voltam, amikor beszéltem a játékosokkal. Már a bemutatásomkor megemlítettem, hogy nem szabad összekeverni a barátságot és a munkát. Meg kell adni a kellő tiszteletet. Nagyon örülök, hogy a játékosok igazi profik, akik már az első perctől kezdve megmutatták, milyen elszántak. Az edzések során végig a munkánkra összpontosítottunk. Nehéz volt a taktikai változtatásokat alkalmazni, de megpróbáltam pszichológiai szempontból hatni rájuk. El akartam érni, hogy a játékosok motiváltak legyenek, és higgyenek magukban. Azt akartam, hogy tudják, egy kis ráfordítással rengeteg mindent el lehet érni. Szinte egyből láttam, milyen motiváltak, és ennek nagyon örülök. Úgy gondoltam, hogy főleg mentális dolgok miatt következett be ez az eredménytelen időszak, ezért megpróbáltam ezzel foglalkozni. Persze ezen kívül taktikai elemeket is gyakoroltunk, és megpróbáltam javítani a védelmen, de sajnos ez nem megy egyik pillanatról a másikra."

Az biztos, hogy Ciro Ferrara sokáig nem felejti majd el május 24-ét, amikor első hivatalos mérkőzésén bemutatkozik a Juventus kispadján.

A mérkőzés előtti sajtótájékoztatón Ferrara beszélt a klubbal ápolt kapcsolatáról, és a Juventus élén eltöltött első néhány napról is.

Ciro Ferrara

"Nagyon sok érzelem kavarog most bennem. Teljesen mások az eddig megszokottaktól, de nagyon boldog és motivált vagyok. Ahogy múlnak a napok, egyre könnyebben viselem a nyomást."

Az edzőváltás alig néhány nappal az idény vége előtt történt, ráadásul Ferrara stílusa teljesen más, mint amit a játékosok eddig megszoktak.

"Úgy vélem, hogy nagyon következetes voltam, amikor beszéltem a játékosokkal. Már a bemutatásomkor megemlítettem, hogy nem szabad összekeverni a barátságot és a munkát. Meg kell adni a kellő tiszteletet. Nagyon örülök, hogy a játékosok igazi profik, akik már az első perctől kezdve megmutatták, milyen elszántak. Az edzések során végig a munkánkra összpontosítottunk. Nehéz volt a taktikai változtatásokat alkalmazni, de megpróbáltam pszichológiai szempontból hatni rájuk. El akartam érni, hogy a játékosok motiváltak legyenek, és higgyenek magukban. Azt akartam, hogy tudják, egy kis ráfordítással rengeteg mindent el lehet érni. Szinte egyből láttam, milyen motiváltak, és ennek nagyon örülök. Úgy gondoltam, hogy főleg mentális dolgok miatt következett be ez az eredménytelen időszak, ezért megpróbáltam ezzel foglalkozni. Persze ezen kívül taktikai elemeket is gyakoroltunk, és megpróbáltam javítani a védelmen, de sajnos ez nem megy egyik pillanatról a másikra."

A Siena igen jó mérleggel rendelkezik hazai pályán.

"A Sienának nagyon jó edzője van, aki rengeteget dolgozik a megfelelő taktikán, és a védelem összerakásán. Hazai pályán nagyon veszélyesek. Fontos azonban, hogy mi pedig nagyon motiváltak vagyunk. Az is igaz persze, hogy a Siena sem lesz motiváció híján, mivel biztos vagyok benne, hogy jó benyomást szeretnének hagyni a szurkolóikon az utolsó hazai mérkőzéskün."

Úgy tűnt, hogy Alessandro Del Piero két napja súlyos sérülést szenvedett, de azóta kiderült, mégsem annyira komoly a helyzet.

"Del Piero teljesen felépült, és játszhat a Siena ellen. A csapatot olyan játékosok alkotják, akik bármikor bevethetőek, de az nekem az edzéseken nyújtott teljesítményük alapján kell választanom. Amauri még nem teljesen gyógyult fel sérüléséből, de én sokkal inkább a csapatról szeretek beszélni, mint az egyénekről. Az edzéseken látni akartam, milyen taktikai lehetőségeim vannak, és most még van egy napom, hogy meghozzam a végső döntést. Nem valószínű, hogy az eddig megszokotthoz képest nagy változások lesznek. Nem az én dolgom megmondani, hogy szükséges volt-e az edzőváltás, de az nagyon fontos, hogy az utolsó két mérkőzésen győzzünk. Ez a csapat ugyanaz, akik Madridban, és más fontos mérkőzéseken is győztek. Ez az igazi Juventus. A mostani Juventus."

A Siena ellen Ferrara átesik a tűzkeresztségen, bár a Lippi mellett, és az ificsapatnál eltöltött időszak mindenképp a segítségére lesz majd.

"Eddig még nem volt alkalmam kipróbálni, milyen a világ egyik legjobb csapatának kispadján ülni, ezért most nagyon boldog vagyok. A válogatottnál eltöltött idő azonban nagy hasznomra van. Fontos tapasztalat volt, amikor Lippi meghívott maga mellé. Lippi a legjobb edző, nekünk, segítőinek azonban más feladatunk van. Nagy segítségemre volt az ificsapatnál eltöltött idő is. Nem szeretnék senkire sem hasonlítani. Persze megvannak azok az edzők, akik hatottak rám, akiktől eltanultam az edzésmódszereket, de nem tudnék kiemelni egyetlen szakembert. Megpróbálom a lehető legjobb munkát végezni. Egy edzőnek alkalmazkodni kell az általa irányított csapathoz, és játékosokhoz."

A jövő évi edzőről még nem döntött a Juventus, de John Elkann nyilatkozata boldoggá tehette Ferrarát.

"Nem kellett kétszer meggondolnom, mielőtt meghoztam a döntést. Ebben biztos vagyok. Nagyon örülök, és hálás vagyok Elkann szavainak, de tudom, hogy a pályán dől majd el, mire vagyok képes. Szerintem a klub nagyon is jól tudja már, ki lesz az új edző, így azzal is tisztában van, kik azok a játékosok, akik jövőre Torinóba érkezhetnek. Várnunk kell még, aztán kiderül, mi lesz velem."

Mivel Ferrara az ificsapattól érkezett, mi lehet a véleménye a fiatalok beépítéséről?

"Egyértelmű, hogy egy olyan klubnak, mint a Juventus, igazi bajnokokra van szüksége, de fontos a fiatalok alkalmazása is. A Serie B óta a Juventusnak 3-4 nagyszerű fiatal játékosa van. Nekik még időre van szükségük, tapasztalatokat kell gyűjteniük, és nem szabad túl nagy nyomást helyezni rájuk."

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr204649645

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tibi 2009.05.23. 15:01:00

Ez egy igazán jó kép róla :D:D

Ismeretlen_118238 2009.05.23. 19:01:19

Ranieri is az elbeszélgetős edzők közé tartozik és ezek a játékosok megmutatták, hogy ha így áll hozzájuk az ember, akkor mi lesz a vége. Ferraranak változtatnia kellene, mert így őt is meg fogják buktatni. Ferrara is azt mondta, hogy a fiatalokra nem szabad túl nagy nyomást helyezni. Hát Ranieri is erről beszélt. Eddig sok minden nem változott, kíváncsian várom a játék képét.

Shyr Kahn 2009.05.23. 19:06:29

corvinus81: Beszélgetés minőségén van a hangsúly. Nem mindegy, hogy mennyire vagy következetes. Ha az tudsz maradni, akkor gyereket is tudsz nevelni és így van ez a futballcsapatoknál is. Szerintem máris sokat változtatott az elbeszélés alapján. Próbálta megpiszkálni a játékosok harci kedvét és elmondása szerint ez sikerült. Ez nagyon nem mindegy.

Ismeretlen_118238 2009.05.23. 19:17:32

Shyr Kahn: ez Ranierinek is működött 1,5 évig és lám mi lett az eredménye. Egyébként nekem ez az edző típus tetszik jobban, nem úgy mint például a Fradi edzőjének a mentalitása. Nagyon bízok Ferraraban, és remélem, hogy ő lesz jövőre is az edző, csak hát szerintem az gond lehet majd a későbbiekben, hogy túl fiatal és elveszítheti a tekintélyét 1-2 vereség után.

zlt 2009.05.23. 19:26:28

Szerintem meg az a nem mindegy, hogy most úgy megyünk majd ki, mint akik győzni akarnak. Ranierivel úgy voltunk, hogy idegenben tökéletes lesz egy döntetlen is akárkitől. Ez ragadt át a játékosokra is és most már nem mondhatjuk, hogy a juventus az a klub, amelyik soha se adja fel. De majd meglátjuk hogy alakul a meccs...

Ismeretlen_118238 2009.05.23. 19:34:12

Szerintem is úgy megyünk ki, hogy győzni akarunk és szerintem, így mentünk ki az elmúlt időszakban is, csak hát a keret erre volt képes.

zlt 2009.05.23. 19:37:41

Én a meccseken nem láttam mostanában győzni akarást. Inkább olyasmi tűnt fel, hogy a 10 emberes milán ellen megállítottuk a játékot és nem akartunk támadni. Helyette inkább az időt néztük, mert a milán ellen 1 pont is elég volt Ranierinek.

Ismeretlen_118238 2009.05.23. 19:46:07

zlt: ebben igazad van, de ezen kívül én nem láttam olyan meccset, ahol így megálltak volna.

Shyr Kahn 2009.05.23. 21:34:17

Ranieri az elmúlt másfél éve nem hiszem, hogy ezt tette volna (bár te lehet ott voltál és láttad)... ha mégis, akkor rosszul csinálta. Szerintem kicsit leegyszerűsíted a dolgokat corvinus81. Az, hogy beszélsz nem jelenti azt, hogy ugyanúgy beszélsz és ugyanolyan hatással vagy másra, mint a másik hasonlóan beszédes ember. Az emberek személyes tapasztalata és kisugárzása teljesen más hatással van ugyanazokra, hiszen Ők is változnak idő közben. Akárhogy is, de meglátjuk, hogy Ferrara mit ért el ezzel. Akkor majd lehet következtetéseket levonnod és hasonlítgatnod... bár szerintem még akkor sem igazán. Lelked rajta.

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1851) bajnokság (3383) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (50) edző (914) elemzés (40) előzetes (860) Európa Liga (171) felkészülés (127) hírek (1647) játékosokról (9914) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2430) meccsek (4156) mercato (4140) nyilatkozat (7439) Olasz Kupa (326) összefoglaló (410) pletyka (4170) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (95) történelem (53) válogatott (174) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (287) video (200) Címkefelhő
süti beállítások módosítása