Del Piero interjú

A 'Sky Sport Italiának' adott nyilatkozatában Alessandro Del Piero beszélt a Juventusnál eltöltött karrierjéről, a három elveszített Bajnokok Ligája döntőről, és a Világbajnokságról is.

Alessandro Del Piero

Legelőször viszont elmesélte, hogyan kaptam meg a 10-es számú mezt.

"Amikor Baggio nem játszott, én kaptam meg ezt a számot, mert Vialli a 9-est, a másik csatár pedig a 11-est hordta. Miután Baggio elment, bevezették azt a szabályt, hogy egy játékos egy számot kapott az egész idényre. Mivel utoljára én viseltem a 10-es számú mezt, már nem akartam megválni tőle."

"Úgy nőttem fel, hogy Maradona, Platini, Van Basten, Careca és Gullit játékát néztem. Mindegyikük különbözött tőlem, de nagyon jó volt nézni őket."

A Bajnokok Ligájától vett búcsú még mindig nagyon bántja Del Pierót, pláne mert 1996. és 2003. között négyszer is bejutott a döntőbe, és ebből háromszor vesztesen kellett távoznia.

"Nagyon sajnálom azt a három döntőt, mert minden szempontból nagyon felkészültek voltunk, de ez bármikor megtörténhet egy ilyen mérkőzésen. Annyi kell csak hozzá, hogy az ellenfél egy kicsit jobb legyen. Lehetett a végzet, vagy bármi más. Egyszer megérdemeltük a vereséget, egyszer csak büntetőkkel vesztettünk, máskor más miatt kaptunk ki. Sajnos ilyenkor az ellenfelet illeti a gratuláció."

1998-ban Alex súlyos sérülést szenvedett, amikor a térdében elszakadtak a szalagok.

"Szörnyű volt az a pillanat, nagyon nehezen tettem túl rajta magamat. Az egész karrierem veszélybe került. Kilenc hosszú hónapba telt, mire felépültem, de személyes szempontból nagyon tanulságos utazás volt. Soha nem gondoltam arra, hogy feladom. Már az elejétől kezdve biztos voltam benne, hogy minden rendbe jön, de addig nagyon sok nehéz pillanaton mentem keresztül."

A 2000-es Európa-Bajnokság nem sikerült valami jól számára, ám ezt az emléket feledtetni tudta a 2006-os Világbajnokságon szerzett góljával.

"Kértem a labdát, és Gilardino később elmondta, hogy hallotta ezt. Ez is azt bizonyítja, hogy néha minden úgy alakul, ahogyan szeretnéd. A gól után teljesen megőrültem, aztán felnéztem, és a lelátón megláttam a feleségemet, és a barátaimat. Ezután még jobban örültem. 20 sorral fentebb ültek, de én kiszúrtam őket. Nagyon érzelmes pillanat volt ez számomra, a gól egy kicsit váratlanul is ért. Két perc volt hátra, főleg a védekezésre összpontosítottunk, de aztán ellentámadásba lendültünk, és én csak futottam fölfelé."

"A futball csapatjáték, de a mérkőzések előtt vannak végtelenül magányos pillanatai, amikor csak koncentrálsz, és a gondolatok áramlanak a fejedben. Az örömben mindannyian osztoztok, ugyanakkor magadnak is megtarthatsz belőle rengeteget, mert egy gól utáni eksztázisban hirtelen azt sem tudod, mi történik körülötted. Becsukod a szemed, a társaid pedig csak ugrálnak a nyakadba. Ezek olyan fennkölt pillanatok, amiket csak a sport adhat neked."

Del Piero a Juventusnál fejezi be karrierjét, de voltak idők, amikor ez nem tűnt annyira egyértelműnek. Fabio Capello alatt szinte végig a kispadon kellett ülnie, aztán pedig a csapatot lesorolták a Serie B-be.

"Nagyon örülök, hogy maradtam a csapatnál, ez volt mindig is a célom. Voltak pillanatok, melyek megpróbáltak elrettenteni ettől, de ennek is így kellett történnie, és én ennek is örülök."

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr544649410

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

suci 2009.03.21. 15:35:26

Én is nagyon örülök, hogy a Juventusnál maradt. Számomra Ő a legjobb. Egyáltalán nincs elszállva magától, pedig neki aztán lehetne oka rá. Remélem még sokáig csodálhatom a játékát.

Zsola 2009.03.21. 16:27:04

Nagyon jó a cikk. Nekem ő a példaképem!! Egy igazi sportember aki megmaradt szerénynek a sztárság ellenére. Amúgy Del Piero kint volt a 2000es eb-n

Ismeretlen_110022 2009.03.21. 16:32:46

Ez az ember aranyat ér mindenféle szempontból. Nagyon örülök hogy a kedvenc csapatomnál játszik (játszott) pályafutása nagy részében.Egyébként amikor bevágta a második gólt a Németeknek akkor én sem emlékszem mi történt egy-két percig :-) Szerintem betalál ma este is.

Ismeretlen_111021 2009.03.21. 18:45:51

őt mindenki elismeri és tiszteli...nem ismerek olyan embert aki szereti a focit és őt nem ismerné el...élő legenda ennyit lehet csak rá mondani :P

Ricsman 2009.03.22. 11:56:34

Alexre nincsenek elég magasztos szavak...

degu1979 2009.03.22. 13:53:45

ALEX a legjobb, a kedvenc játékosom!! Remélem még legalább 3 évig játszik a Juvéban, és megörvendeztet minket pár szép góllal!Remélem még egy bajnoki cím és egy BL siker belefér a pályafutásába(minimum!!)!!! SOLO CAPITANO!!!!!

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1851) bajnokság (3381) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (50) edző (913) elemzés (40) előzetes (859) Európa Liga (171) felkészülés (127) hírek (1647) játékosokról (9913) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2430) meccsek (4154) mercato (4139) nyilatkozat (7438) Olasz Kupa (326) összefoglaló (410) pletyka (4169) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (95) történelem (53) válogatott (174) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (287) video (200) Címkefelhő
süti beállítások módosítása