Az olvasó ír - passerby: Juventus, BL, Serie A

Íme egy kicsit hosszabb elmélkedés passerby jóvoltából. A cikkhez annyit, hogy az írás teljes mértékben passerby munkája, és nem feltétlenül tükrözi az én véleményemet. Ettől függetlenül jó kis vitagerjesztő poszt, kíváncsi vagyok a véleményetekre, gondolom passerby is. Kommentben jöhetnek a meglátások.

Gondolom már a legtöbben tűkön ülve várjuk a szerdai Chelsea elleni BL meccset, ezzel én sem vagyok másként. Nyilván mindenki esélyeket elemez, eszeveszetten szurkol, vagy esetleg Hiddinkre és Lampardra emlékeztető woodoo-babákat bökdös titokban. Nem akarok beállni a sorba, inkább szeretnék valami másról is szót ejteni.

Arról, hogy a Juventus mellett miért fogok még a Romának és az Internek  is szurkolni kedden és szerdán.

  Juventus FC

Igen, az Internek is, sőt ha választani kellene, hogy a Roma vagy az Inter jusson tovább, akkor nem sokat gondolkodnék, egyértelműen Inter. Tudom, sok Juve drukker ezt biztos értetlenkedve fogadja, de gondoljatok csak bele…

Első, és meglehetősen szubjektív érvem igen egyszerű: ki nem állhatom az angol bajnokságot, a kirakatcsapataival és a milliárdosaival egyetemben. A sajtó ezt már-már ősidők óta tartó rivalizálásként szokta eladni, de ettől függetlenül nekem nagyon szarul esik, ha azt hallom, hogy az angol bajnokság mennyivel színvonalasabb, vagy hogy az olasz liga kiégett, és hasonló ostobaságok.

Lehetne valami jelként is felfogni, hogy a 3 állva maradt olasz csapat angol csapatokkal játszik, és ha az a kérdés, hogy ki jusson tovább, akkor egyértelműen az olaszok. Legyen az az Inter vagy a Roma, nekem tökmindegy, de minél több angol csapat esik ki, és minél több olasz jut tovább, annál jobb.

Íme egy kicsit hosszabb elmélkedés passerby jóvoltából. A cikkhez annyit, hogy az írás teljes mértékben passerby munkája, és nem feltétlenül tükrözi az én véleményemet. Ettől függetlenül jó kis vitagerjesztő poszt, kíváncsi vagyok a véleményetekre, gondolom passerby is. Kommentben jöhetnek a meglátások.

Gondolom már a legtöbben tűkön ülve várjuk a szerdai Chelsea elleni BL meccset, ezzel én sem vagyok másként. Nyilván mindenki esélyeket elemez, eszeveszetten szurkol, vagy esetleg Hiddinkre és Lampardra emlékeztető woodoo-babákat bökdös titokban. Nem akarok beállni a sorba, inkább szeretnék valami másról is szót ejteni.

Arról, hogy a Juventus mellett miért fogok még a Romának és az Internek  is szurkolni kedden és szerdán.

  Juventus FC

Igen, az Internek is, sőt ha választani kellene, hogy a Roma vagy az Inter jusson tovább, akkor nem sokat gondolkodnék, egyértelműen Inter. Tudom, sok Juve drukker ezt biztos értetlenkedve fogadja, de gondoljatok csak bele…

Első, és meglehetősen szubjektív érvem igen egyszerű: ki nem állhatom az angol bajnokságot, a kirakatcsapataival és a milliárdosaival egyetemben. A sajtó ezt már-már ősidők óta tartó rivalizálásként szokta eladni, de ettől függetlenül nekem nagyon szarul esik, ha azt hallom, hogy az angol bajnokság mennyivel színvonalasabb, vagy hogy az olasz liga kiégett, és hasonló ostobaságok.

Lehetne valami jelként is felfogni, hogy a 3 állva maradt olasz csapat angol csapatokkal játszik, és ha az a kérdés, hogy ki jusson tovább, akkor egyértelműen az olaszok. Legyen az az Inter vagy a Roma, nekem tökmindegy, de minél több angol csapat esik ki, és minél több olasz jut tovább, annál jobb.

Itt a saját angol-fóbiámról áttérhetünk arra, hogy miért is lenne jó a Juventusnak, ha továbbjutna az Inter és a Roma is. A válasz egyszerű: mert az olasz bajnokságban játszanak, csakúgy, mint a Juve. És minél több olasz csapat jut tovább, az annál jobbat tesz az olasz bajnokságnak – szerintem elég egyértelmű, hogy miért, ne kelljen belemennem -, és mivel a Juve az olasz bajnokságban játszik, nos, azt hiszem nem nehéz következtetni.

Na jó, röviden, címszavakban mégis belemegyek, miért is tenne jót a Serie A-nak mindhárom olasz csapat továbbjutása.

1. pénz, 2. presztizs, 3. vonzerő.

Pénz természetesen nemcsak a továbbjutókhoz érkezne, hanem közvetve – közvetítési jogok, reklámszerződések, stb. – minden csapathoz, hiszen sikeres menetelés esetén megnőne a bajnokság presztizse (2. pont), és így az érdeklődés is, az érdeklődés pedig vonzerőt (3. pont) generál az esetleges szerződtetéseknél, stb.

Harmadik érvem meglehetősen banális. Ha továbbjut a Juve, akkor a későbbiekben sokkal könnyebb dolgunk lenne egy Roma vagy egy Inter, mint egy Arsenal vagy egy MU ellen. Azt hiszem ezt sem kell magyarázni.

Negyedik, és nem túl erős érvem – főleg optimistáknak – csak annyi: az Inter kiesése esetén maximálisan a bajnokságra tudna koncentrálni, így elméletileg elég kevés sanszunk lenne. Mondom, csak optimistáknak.

Összegezve, szerintem itt lenne a legfőbb ideje, hogy félretegyük ellenszenvünket, és szurkoljunk a Romának és az Internek is, tudva, hogy ezzel, ha nem is közvetlenül, de az olasz bajnokság, és így a Juventus erősödéséért is szurkolunk.

Én amúgy sosem értettem, mire jó ez az erős ellenszenv, ami főleg az Inter ellen irányul, egyszerűen nem értem, hogy ez hova vezet. Ellenfelek, de nem ellenségek. Próbáljunk megbarátkozni a gondolattal, hogy nemzetközi színtéren nekünk ők így vagy úgy, de szövetségeseink.

Szóval kedden és szerdán hajrá Roma és hajrá Inter, de persze elsősorban Forza Juve

passerby 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr194649299

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AlexDeLarge 2009.02.23. 21:55:11

ez 1 remek írás passerby gratulálok hozzá egyébként érdekes és jó meglátás.:)

Ács Ricsi 2009.02.23. 21:58:42

Én teljesen egyetértek veled. Mondjuk azért a bundabotrány se volt egy kis dolog az olaszoknál. De azért ez már nevetséges ami az angoloknál van. Főleg a M. City. :D:D Hát egyszerűen röhely. Nah de ennyi elég. :D

Aleee 2009.02.23. 22:00:50

Nem rossz, csak ezt negyed ennyi mondatban is le lehet írni, a szövegnek csak a felénél van valós mondanivalója.

Ismeretlen_108746 2009.02.23. 22:10:01

Először is gratula az íráshoz. Nekem személy szerint nincs ilyen erős ellenszenvem az angol bajnoksággal szemben, igaz az angol csapatok közül csak az Arsenalt szeretem igazán. A többi nagycsapatot nem szívlelem, viszont mindenképpen fejet kell hajtani pl. Ferguson munkája és eredményei előtt. Egyetértek abban, hogy felesleges a gyűlölködés, habár azért az Inter-MU összecsapáson én inkább a MU-nak szorítok. Náluk valahogy, a sok pénz ellenére, nem ész nélkül történnek az igazolások, hanem szisztematikus és céltudatos munka folyik. Az Interen számomra sokat rontott Mourinho, akit mindig is gyűlöltem, na meg Ibrahimovic. Persze a másik oldalon ott van Ronaldo... Nehéz ügy, de van ráció passerby felvetéseiben.

Tomi 2009.02.23. 22:11:50

Hát ,ne haragudjatok. Én szurkolok a rómának ,de az inter menjen a levesbe! Azzal nem lehet vitatkozni ,hogy az angol foci szinvonalasabb és hajtósabb. Aki ezt nem ismeri el az nem néz angol és olasz focit! Én se csipázom a mu-t de ahoz képest hogy azintert mennyire utálom az semmi! Amellett 1 kezemen megtudom számolni hogy a 22 se keretükben mennyi olasz focizik! Mennyen a pniába a zinter Juve forever!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

maradi 2009.02.23. 22:13:04

most ezért lehet, hogy leokádnak, leugatnak páran, de azért ez az egész dolog, hogy külföldi csapatoknak szurkolunk egy kényszer. mi mindnyájan csak azért szurkolunk a juvénak, mert nincs egy értékelhető fradi, vagy mtk vagy újpest. elsősorban magyarok vagyunk, tehát tök értelmetlen dolog csak azért szurkolni egy csapatnak mert olasz csapat. annyiban van igazad a cikkben, hogy a Juve a serie a-ban játszik és ha az olasz csapatok továbbjutnak, az jót tesz a seria a-nak.

maradi 2009.02.23. 22:14:02

ja, és grat. a cikkért, jó, hogy lehet szubjektív írásokat is olvasni, nem csak nyilatkozatokat, szóval sok ilyet még, és köszi!

Ismeretlen_108746 2009.02.23. 22:15:27

Amúgy ha már a bajnokságok erejéről van szó, nálam a spanyol bajnokság azért megelőzi az angolt.

Ismeretlen_22017 2009.02.23. 23:20:54

maradi: a blog nem szubjektív bejegyzések miatt lett létrehozva, szóval ezt ne is várd itt. A neten megtalálod az ilyen oldalakat is. Ajánlom figyelmedbe az első bejegyzést, még 2006. szeptemberéből, ott azért nagyjából le van írva, miről is szól a blog. Viszont tényleg nagyon jó, ha Ti - elsősorban persze a törzsközönség - is megszólaltok néha, és ezek az írások általában tényleg elég szubjektívek. Az ilyen írások feldobják az oldalt, és szó ami szó, lehetne belőlük egy kicsit több is, de alapvetően a blog megmarad annak, ami. Mindenesetre passerby-t dicséret illeti a bejegyzésért, nekem is tetszik, bár az Inter esetében nem tudok egyetérteni vele :)

corvinus81 2009.02.23. 23:33:32

szerintem nekünk nem azzal kellene foglalkozni, hogy nyer e az Inter vagy a Róma. Az, hogy elvették a Juvétól 2 bajnoki címet, és ebből egyet az Internek adtak, engem felháborít és egyáltalán nem tudok neki szurkolni. Mindazonáltal ha tovább jut a Juve, teljesen mindegy, hogy olasz, vagy angol ellenfele lesz, mindenképpen nehéz meccsek várnak a fiukra és persze ránk is. Forza Juve

RICh 2009.02.24. 00:20:41

Még jó hogy a Pool a Real-lal játszik,mert őket csipem :D

suci2k 2009.02.24. 01:09:48

Egyáltalán nem értek egyet. Engem igazából nem érdekel, ki mit gondol a Serie A-ról. Én szeretem, itt játszik a kedvenc csapatom, nézem. És nem, nem fogok az internek drukkolni. Remélem kiesik, és visszavesznek az arcukból. Azt sem akarom, hogy összekerüljünk velük. Sajnos jobbak nálunk, legfőképp mert ilyen balf*sz edzőnk van. Szerintem a játékosok sokkal jobban 'motiváltak' lesznek, ha egy másik csapat ellen játszunk. Lásd, Reál.

Ismeretlen_110517 2009.02.24. 01:10:14

Akkor a hozzászólásom első részében, most csak és kizárólag passerby eszmefuttatására reflektálnék, és szólítanám meg: Most valamire nagyon rátapintottál, ami engem illet... Ez a "problematika" engem már nagyon régóta foglalkoztat. Eleinte semmi más nem érdekelt, csak, hogy az olasz klubok nyerjenek meg mindent, persze első sorban a Juventus, de amikor az már nem volt lehetséges az adott versenysorozatban, akkor nálam "FORZA ITALIA!!!"-alapon mentek tovább a dolgok! Az idő előrehaladtával, és a viszonylagos elvakultságom növekedésének következtében, ez mondhatni majdhogynem megfordult. Most már azt veszem majdnem inkább alapul, hogy minél előbb essenek ki a Juve kivételével a többiek ( Roma, de főleg zinter, Milan), mert annál kevesebb pénz folyik majd be kasszáikba (ez már korábbról is datálódik, de itt van a közelmúlt legdühítőbb példája, miszerint a Calciopoli után a Milan indulhatott a BL-ben, amit ugyebár meg is nyert, mely idény során így nagyjából 150 millió euró plusz bevételt könyvelhetett el -ha jól tudom-, s ez rohadtul nem mindegy!!). Ugyanakkor legalább annyira vágyom arra, hogy ismét a Serie A legyen a legvonzóbb "úti cél" mindenki számára (befektetők, szponzorok, játékosok, stb.), ahogyan most a PL az. Bizonyára pacifistább lehetsz nálam, vagy talán kevésbé szenvedélyes, mert én a zinternek nem vagyok képes szorítani, semmi áron!!! Néha talán helye van az ellenségeskedésnek, nem gondolod? Hisz okunk van rá dögivel, ezt ne kelljen már el/megmagyarázni...aki juventino, az tudja! Kénytelen-kelletlen szükségünk van közvetett módon az ő sikerükre is, ez így van, de nekik drukkolni...hát az nekem nem egyszerűen nem megy, ne haragudj! Ez most csak úgy(amúgy erre már Tomi is utalt): a zinter 27 fős keretében, mindössze 7(!) olasz játékos található. Fel is sorolnám azért ezt a 7 nevet: Materazzi, Balotelli, Santon, Mei, Bolzoni, valamint a két cserekapus, Toldo és Orlandoni. Tehát kb. 2-3 játékos kaphat igazán szerepet innen. Ez aztán dícséretes, nagy hasznára vannak a Squadra Azzurrának (szívem másik csücskének)!!! A Rómánál legalább...de hát ezt úgyis tudod... Mind e mellet, ha már itt tartunk, egy dolognak szorítok a zinter miatt...vagyis inkább kettőnek. Balotellire és Santonra gondolok(azt hiszem nem kell mondanom miért). Az "angolellenességes felvetésedhez" én most mindössze annyit fűznék hozzá, hogy ami a Manchester United-nél folyik, az a labdarúgás eladásának, mint árucikk, és a "kiszolgálásnak" a magasiskolája szerintem(ezt mondjuk főleg a Glazer-ék előtti időszakra értem), és ez igencsak irigylésre méltó sajnos, ebben van mit tanulnia az egész olasz bajnoki rendszernek, de még a németek is csúnya leckét adhatnának a Federcalcio okosainak, meg a klubvezetőknek. Persze szép dolog, hogy minden kultúra más, ez kétségtelen, máskülönben unalmas lenne a világ! :) De reméljük -és nálam jobban ebben kevesen bíznak, de igazán-, az új stadionunk elkészültével, és a leendő sikerek segítségével, valami hasonlót valósítunk majd meg! Mi egyébként is még a kivétel-kategóriájába tartozunk, így is. Mindentől függetlenül remek kis írás, és valóban dicséret illet, főleg, mert rendezett formában készült el, választékos, Rád jellemző kulturáltsággal, és azért érezhető hozzáértéssel. És, mert energiát és időt áldoztál! maradi! Először is, itt nem csak nyilatkozatok szoktak lenni, de ez azért már csak feltűnt Neked is. :) Másodszor pedig, nyugodtan lehet billentyűzetet ragadni másoknak is -akár Neked is-, és amennyiben az írás megfelelőnek találtatik, ki lesz téve, ahogyan a blog ettől sosem zárkózott el. (Amúgy különös módon pont ezért van egy olyan rovat, hogy "Az olvasó ír", ahogyan a mellékelt ábra is mutatja.) ;) FORZA JUVE!!!

Ismeretlen_102898 2009.02.24. 07:21:17

Gratula az íráshoz!:)

Alessandro 2009.02.24. 07:26:34

Jó a cikk de számomra elég fura lenne bármikor is az általam nagyon nem kedvelt csapatoknak szúrkolni. Minden meccsükön általában az Inter a Milan és a Real ellen szúrkolok, viszont a többi olasz csapatnak drukkolok illetve a válogatottnak is.

Alexdon 2009.02.24. 08:03:31

jó az írás, természetesen annak lehet szúrkolni, akinek szeretnél, de nem hiszem, hogy van valaki, aki tisztában van a calciopoli ügyes-bajos dolgaival, ezek után "tud" a milan, vagy az inter sikeréért szorítani! ez a 2 klubb mindent megtett azért, hogy a JUVENTUST a sárba tiporják, és ezt úgy tették, hogy ők ugyaolyan, ismétlem!! bizonyítottan ugyanolyan technikákat alkalmaztak, mint a mi szeretett csapatunk egykori vezetői! sőt!! lehet(??), hogy még roszabbakat is, és ezek (lassan) be is bizonyosodtak, csakhogy őket természetesen nem sújtja semmi!!! szankció! ezek után ne kérje senki tőlem, hogy az inter sikeréért szorítsak!! FORZA JUVE,PER SEMPRE!!!

vizi8 2009.02.24. 08:05:11

Sok mindennel egyetértek, kivéve az Inter továbbjutásával nem. Ha esetleg továbbjutnak Muri képe még nagyobb lesz, és lehet egész évben a szájfosását hallgatni. Ha kiesnek legalább rádöbben nem ő szarta a spanyolviaszt.

juvem 2009.02.24. 08:19:56

hát hajrá Roma de ma nem az Internek fogok drukkolni mert én sem szeretem az Angol sztárcsapatokat MU-n és a Pool-on kívül náluk nem azt vezsik meg aki a legnagyobb név a világon hanem okosan igazolnak és ezért lehetne őket utálni h az átigazolási stratégiájuk milyen jó, igaz h ott van az a majom CR de attól független nagy focista bármennyire is utálom:) de őt sem akkor vették meg amikor már naqgy sztár volt ők ezekkel a fiatal tehetségekkel jól jártak! szerencsések a zsákbamacskával! de ahogy elnézem a mi fiataljaink se rosszak és h ha többen favorizálják majd az oalsz bajnokságot Marchisio, Giovinco, De Ceglie, Sissoko (aki még azért elég fiatal) befuthatnak olyan karriert majd h mindenki nyalni fog nekünk h adjuk el őket és itt bízom a vezetőségben h nem csinálnak majd butaságot! na ma etse hajrá MU holnap pedig FORZA JUVEEEE

juveBT 2009.02.24. 08:34:20

A lényegével egyetétek. Én undorodok mind a két csapattól talán az Intertől egy kicsit kevésbé. Az én menetrendemben az inter a következő fordulóban búcsúzik!!

Ismeretlen_53881 2009.02.24. 08:38:26

köszi mindenkinek! Amúgy nálam a MU a Bayern-el osztozik a legkevésbé kedvelt csapatok dobogójának első helyén, ezért főleg örülnék, ha az Inter kiütné őket. Juvetto! Engem sosem izgatott túlságosan, hány olasz játszik az Interben, hiszen ezzel a névvel nem is várható el, hogy csupa olasz legyen a kezdője. Amúgy szerencsére az az egy szem 2006-os válogatottja (Materazzi) nagyot játszott a VB-döntőben, és ettől függetlenül persze lehet szidni, de én ezért mindig hálás leszek neki, és ha valahol felvetődik a neve, mindig ez fog eszembe jutni. Azt is megértem, hogy sokaknak tényleg az Inter az elsőszámmú ellenség, csak nem tudom, ez mennyire vinné előre a csapatot. Igen, pacifista vagyok, nem hiszek benne, hogy ez bárhová is vezet. Az meg, hogy calciopoli, már elmúlt, felül kell emelkedni - ez az erősek erénye ;) -, és arra kell gondolni, hogyan lehet még erősebb a Juventus. Ebben az esetben szerintem mindhárom olasz csapat továbbjutásával.

babo410 2009.02.24. 08:55:30

A cikk jó lett! És at igaz, hogy jót tenne a Juvénak, mrg a bajnokságnak, ha minnél több olasz csapat jutna tovább, de soha nem fogok az internek drukkolni! Gusztustalan amit művelnek. Nálam a Calciopolinál húzták ki a gyufát. Ugyanannyira csaltak, mint mi, és kaptak egy Scudettot? Ne vicceljetek már! A Milantól meg csak pont annyi pontt vettek el, hogy BL-ben indulhassanak? Vicc az egész. A bajnokság élcsapatainak, és főleg az internek jól jött, sőt kellett, hogy minket kizárjanak, és ezzel hosszú időre tönkretegyenek. És azt is tutira veszem, hogy ők is benne voltak abban, hogy ilyen súlyos büntit kaptunk. És ráadásul akkora pontlevonással kezdtük a b ligát, hogy nem tudtunk volna visszajutni semmilyen formában! Tuti benne volt az inter keze is! Ezért utálom a mocskokat! s jól látszik, hogy az óta is csalnak, de senki nem tesz semmit. Ezért, és a gusztustalan öntelt, hányinger nyilatkozataik miatt nem vok hajlandó az internek drukkolni! Bocsi, de ez van! És ez olyan dolog, hogy egy Mu, vagy egy Chelsea drukkert kérjél meg, hogy a másiknak drukkoljon. Na meglátod mit fogsz kapni! De próbálkozhatsz Barca, vagy Real drukkereknél is hogy egymásnak drukkoljanak! Nem fog menni! A Romának viszont szorítok. Ők mindig is szimpik voltak. És ha belegondolok, hogy tavaly ők is megverték a Realt. Meg az MU-t is megverték. Kár, hogy nem csinálták okosan a visszavágót. 11 emberrel kellett volna védekezniük. Remélem Roma Juve döntő lesz, ahol mi simán nyerünk!

Ismeretlen_117673 2009.02.24. 08:59:19

vesszenek az angolok ;) én ezt a nézetet vallom.igazi presztízs meccsek lesznek ezek,amiből remélem az olaszok kerülnek ki győztesen. itt az ideje,hogy valakik elkenjék az angol klubok száját. nekem személy szerint hányingerem van a fényűző csilli-villi angol focitól. havonta húznak fel egy új stadiont, a gyepszőnyeget naponta cserélgetik, 120 kamerával közvetítenek egy meccset, a szurkolók öltönyben és kalapban járnak meccsekre, és a legidegesítőbb: a tizenndegyedik Tottenham több tíz milliót költ egy nyáron átigazolásokra,többek között egy nevesincs Defoe-ra kiadhatnak 20millió eurót,és ha nem válik be mi van? kidobják,és vesznek helyette valaki mást. pénz van bőven. a PL tök utolsó helyezetjének akkora bevétele van ,mint nálunk a teljes olasz alsóháznak. vagy: az 1-14. helyet elfoglaló angol csapatok egytől egyig több pénzből gazdálkodhatnak ,mint egy Roma. és még valami: a pénznek köszönhetően új foci-nagyhatalmak emelkednek a semmiből ,mint a City,a Chelesea,vagy a Tottenham...köszönhető a sok dollár milliárdos emberkéknek,akik kivétel nélkül Angliába fektetnek be. viszonyításképp: egy átigazolás ami Olaszországban 20 millió euró,az Angliában 15,ez többek között az adózási rendszernek köszönhető. szal hajrá Olaszroszág! itt az idő ,hogy megbizonyosodjunk arról,hogy a foci nem a pénzről szól.

Ismeretlen_117673 2009.02.24. 09:11:45

még egy dolog: ha az Inter egy spanyol,egy német,vagy bármilyen más csapattal került volna össze,akkor a nerazziruk ellen szorítottam volna,de mivel egy angollal kerültek össze,így értük szorítok én is. az angol foci utálatom már már krónikus elváltozásokat eredményezett rajtam ,ezzel szemben az Inter (mindamellett ,hogy utálom őket) nem kelt ilyen szintű hányingerérzetet bennem.

babo410 2009.02.24. 09:16:02

Én annak örülnék, ha az inter most kiesne, majd a köv fordulóban mi seggbe rúgnánk a MU-t. Ez lenne a legszebb. A Romának majdnem összejött, nekünk miért ne jöhetne össze? Az internek nem tudok drukkolni. De remélem a Realés a Barca se menetel túl sokáig, hogy bizonyítsuk az olasz foci erősségét! Habár az olsz focinak a kevés pénz, és a túlságos védekezés nem tesz jót, jó lenne láétványosabb lenne. Sajna most a spanyolbajnokság a leglátványosabb. De nekem az olasz mégis jobban bejön. És ne haragudjon senki, de a zinternek nem tudok szorítani semmilyen formában.

babo410 2009.02.24. 09:19:23

én az angol foci iránt csak egy egyszerű ellenszenvet érzek, d a zinter ellen egyszerű hányingert. Mondjuk az angolok kilora eladták magukat. Az olaszok soha nem fogják! Ezért tart ott z angol válogatott ahol!

Ismeretlen_114665 2009.02.24. 09:31:26

Hát az internek szúrkolni nem fogok az biztos mert nem tudom még mindig megemészteni azt, hogy amikor a juvétól elvették a scudettot és Ibrahimovic, Viera stb átigazolt az interhez egész évben úgy játszhattak hogy rajtuk virult az olasz nemzeti lobógócska, ami a bajnokicímért jár a mezre, de eggyezzünk ki abban hogy a MU-nak se fogok szúrkolni :) Amúgy racionális érveken vezetted le a cikket és teljesen egyet is értek vele meg hát persze ezzel én is így voltam mindig, hogy "ha a Juve már nem akkor legalább egy másik olasz csapat" de ez akkor se áll a számra, hogy H_jr_ Inter :S :(! ILYEN AZ ÉN SZÓTÁRAMBAN NINCS :(!

Ismeretlen_102194 2009.02.24. 09:34:10

Passerby : először is gratula! Aleee :-Legkönnyebb kritizálni és fikázni!Ezek után kutya kötelességed előállni egy a tökéletesség határait súróló írással,ez a minimum!; Az internek sajnos én sem tudok/fogok szorítani mert egyszerűen évek óta ki nem állom őket,egyszerűen ez nálam alap!A calcioppoli csak rátett egy jó nagy lapáttal és miután Murinnyó is odaigazolt szinte betelt a pohár!Tavaly is megmondtam hogy annyira közel sem jók és kiesnek már a Pool ellen is/tök simán!!!!/ mint ahogy most fognak,majd meglátjátok!!!! A Roma nálam más tészta!Ha semlegesként nézem a meccseiket még szórakoztatónak és az egyik leglátványosabbnak tartom őket a "CATANACCIO" szülőhazájában!!!! De egyezünk ki a Juve és a Roma továbbjutásában és akkor ez mégis csak két olasz csapat,na?;)

Shyr Kahn 2009.02.24. 09:56:27

Szép írás, de... Pedig mostanában már kezdtem egyetérteni... most itt egy vélemény, amit nem osztok. A Manchester United volt az a csapat, amivel a legszebb és legküzdősebb meccseinket játszottuk az elmúlt 10 évben. Az Inter számomra utált csapat lesz, amíg vissza nem kapjuk legalább az egyik Scudetto-t, amit a pályán nyertünk meg. Nincs kedvem elmélkedni és hosszan írni, de a lényeg, hogy én a Roma-nak szurkolok, az Inter kiesésének pedig nagyon örülnék. Nem fogok nyalni és nem fogok érzelgősködni + hazudni sem. Utálom az Intert. Nem tartom olasznak őket. Az éremnek van egy másik oldala is. Ha az Inter kiesne a BL-ből mennyit is veszítene a motivációjából? Múlt évben hogy is volt ez? A BL-ből való kiesés után a bajnokságban volt egy rossz periódusuk (ha a BL-ben maradnak lesz erejük rotálni, csakúgy, mint eddig és még az önbizalmuk se csökken... ha csak Ők esnek ki... no akkor csökkenhet az arroganciájuk és ezzel együtt az önbizalmuk). Ezt remélem most is. Ráadásul egy MU-Juve döntő jobban érdekelne az elmúlt 10-12 év alapján, mint mondjuk egy Barca-Juve, vagy Inter-Juve. Lenne mit visszadanunk neki. Ugye emlékszünk a 1999-es BL negyeddöntőre. Iszonyatosan izgalmas volt Inzaghi-val, Zidane-al és Conte-val. 2-0-ról kaptunk ki itthon (talán Yorke szerezte az utolsó gólt). Szeretném, ha ezért vissza lehetne vágni végre. Ráadásul az angol foci presztízse abban az esetben is sokat esne, ha a döntőben kapna ki az egyik csapatuk, bár én nem utálom annyira az angol futballt, szóval a presztizsvesztésük nem olyan fontos. Forza Juve, Forza Roma, Go MU!

Dev 2009.02.24. 10:13:39

Az inter dögöljön meg. A Rómának szorítok majd. A Milán is nyerje meg az UEFA-kupát, legyen teljes a gyűjteményük. Az inter viszont dögöljön meg kétszer is. Remélem a MU 12 góllal veri őket. Ellenségeskedés? Még jó!

Ismeretlen_53881 2009.02.24. 10:16:36

Sejtettem hogy te nem értesz majd egyet, Shyr Kahn, de sebaj. :)

Aleee 2009.02.24. 10:17:41

Asveed: Szoktam írni, blogot, kicsit népszerűbb mint ezaz oldal, szóval pofaszorító van részedről;)

delpiero07 2009.02.24. 10:19:00

Csak ennyit irok: Alessandro Del Piero a többi smafu.

zlt 2009.02.24. 11:00:53

delpiero07 köszönjük ezt a szépen kifejtett szakértői véleményt. Reméljük egyedül Del Piero lép majd pályára a Chelsea ellen és akkor a te alaposan átgondolt elméleted szerint győzni fogunk.

Ismeretlen_102194 2009.02.24. 11:48:23

Aleee : -Gondolom ott is ilyen stílusban adod elő magad,de akkor az már nem is blog!!!Szal köszi a a részedről ezt a "kultúrált" hozzászólást,igazán IQ gazdag megnyílvánulás volt!!! De gondolom te is csak a monitor mögött vagy ilyen "kemény"?????Szánalmas kis...

Ismeretlen_102194 2009.02.24. 12:03:27

És akkor álljon itt Lassus cimborám utólagos engedelmével mellékelten egy nem is oly régi kommentje veled kapcsolatban amit úgy látom nem sikerült rendesen elolvasnod és magadévá tenned : Lassus (Adminisztrátor), 2009. január 13., 09:51 Aleee: nem csak erre a bejegyzésre vonatkozik, de a stílusodon finomíts egy kicsit, oké? Néhány hozzászólásod ugyanis ütközik a "házirenddel". Köszönöm! Legalább próbáld meg!PLÍÍÍÍÍZ!!!!

Aleee · http://nst.blog.hu/ 2009.02.24. 12:17:30

asveed: Tudod miért volt mindez? Mindennek vannak következményei részemről. Tudom te a fogalmazás alacsony kategóriáját képviseled. Vedd észre magad, hogy mibe kötöttél bele: "Nem rossz, csak ezt negyed ennyi mondatban is le lehet írni, a szövegnek csak a felénél van valós mondanivalója." A felesleges kötekedést te nyitottad meg, semmi bántót nem írtam a cikkhez, hanem elmondtam a VÉLEMÉNYEM. Erre te? Jobb lenne, ha észrevennéd magad. És nem másokat ledegradálóan minősíteni jogtalanul. Remélem stimmt, vagy ha nem javaslok neked egy orvost aki kezeli a kisebbségi problémáid.

Ismeretlen_22017 2009.02.24. 12:35:21

Gyorsan fejezzétek be. Semmi sértő nem volt asvééd hozzászólásában, viszont Aleee, te egy kicsit túlreagáltad. Maradjunk a témánál, oké? Köszönöm!

suci2k 2009.02.24. 12:47:24

passerby: Egyre nagyobb baromságokat írsz. 1. 'megértem, hogy sokaknak tényleg az Inter az elsőszámmú ellenség, csak nem tudom, ez mennyire vinné előre a csapatot.' Jó, tegyük fel azt az irreális dolgot, hogy szeretjük az Intert. Én, te, kispista, orsós elemér, stb. Szeretjük az Intert. Ez milyen hatással van a Juventus elkövetkező meccseire? 2. Menj el az Inter szurkolói honlapjára, és másold be ezt a förtelmes kreálmányod. Kíváncsi vagyok a reakciójukra, de tényleg! (Juve-Inter szurkolók kezdődő barátsága címmel!) El is képzelem, ahogy a Juve-Inter-Roma szurkolók kézenfogva, énekelve, egymás nyakába borulva mennek el az elkövetkezendő meccsekre. 'Mer ez jó'

Ismeretlen_22017 2009.02.24. 12:55:39

suci2k: most vagy nem értetted, mit írt passerby, vagy nem akarod érteni. Bár mondjuk passerby felvetése is kicsit meredek. A Juve drukkereinek többsége soha nem fog az Internek szurkolni, és ez főleg - de nem csak ezért - a calciopoli miatt van.

suci2k 2009.02.24. 12:58:20

Számomra hogy egy csapatnak szurkoljak, ahhoz szimpatizálnom kell vele. Ezt az Inter soha nem fogja elérni. Ahogy olvasgatom, a hozzászólók 95% egyetért abban, hogy az Internek nem lehet szurkolni, akármennyire is jót tenne az 'Olasz focinak'.

Ismeretlen_53881 2009.02.24. 13:00:24

suci2k, hol olvastad te azt, hogy én szeretem az Inter-t, vagy hogy bárkinek is ezt tanácsoltam? Most is úgy gondolom, hogy a továbbjutásuk sokkal inkább szolgálná az olasz bajnokság, és így a Juventus érdekeit, mint a kiesésük. Igaz, akkor megnyugodhatna a kis lelked, hogy "de jó, a mocskos zinter kiesett". "mer ez jó"

Ismeretlen_22017 2009.02.24. 13:07:02

passerby: haha, az én lelkem mondjuk tényleg megnyugoda, ha kiesnének :) :) Viszont az is igaz, hogy talán a Manchestert később nehezebb lenne megállítani, mint mondjuk az Intert. Mert ők sokszor "elinterezik" a dolgaikat nemzetközi porondon :)

Ismeretlen_110517 2009.02.24. 13:14:37

passerby: "Engem sosem izgatott túlságosan, hány olasz játszik az Interben, hiszen ezzel a névvel nem is várható el, hogy csupa olasz legyen a kezdője." Ilyen alapon nálunk meg csakis fiatalok játszhatnának, szóval ez nekem kissé furcsa érvelés, vagy mi. És a mai világban azt persze, hogy nem is várja el senki, hogy csupa hazai játékosból álljon a kezdő, de könyörgöm, MAXIMUM 1-2 olasz játékos szokott lenni náluk a csapatban! Persze, ha téged egyáltalán nem foglalkoztat ez a dolog... Bár ez is különös, hiszen, ahogy kiveszem, a válogatottnak is szoktál szorítani, és a zinter egyáltalán nincs hasznára. Na mindegy. Amiben ugyanakkor teljes mértékben egyetértek veled, az a "Materazzi-kérdés". Tökéletesen fogalmaztad meg azt a részt, én sem mondhattam volna pontosabban, amit gondolok erről. Vannak olyan tettek, amik feledtetni képesek bizonyos rossz dolgokat...tehát Matrixnak ezért a cselekedetéért képes lennék kezet csókolni(ne haragudj, asvééd, tudom, hogy ez Neked most nem kicsit fájhatott ;) ), de csak, mert -amint azt már írtam is- az olasz válogatott a szívem másik csücske. Ja, és, hogy a Calciopolin felülemelkedni? Nos, akkor én ahhoz nem vagyok elég erős! Az MU-nál nehezebb ellenfelet szerintem is nehéz lenne kifogni. FORZA JUVE!!!

Aleee 2009.02.24. 13:15:58

Az olasz focinak semmiképp nem tehet jót az Inter, mert nincs is olasz játékos a Bl-keretben, egyedül Toldo lett nevezve de ő sose fog játszani. Materazzit már nem is nevezi sehova Mourinho.

suci2k 2009.02.24. 13:17:16

Számomra aki képes az Internek szurkolni, bármilyen formában az: áruló. Hogy lennétek képesek, pont a legnagyobb ellenségünknek szurkolni, mikor az egymás elleni meccseink előtt a játékosaik ócsárolnak minket? Ibrával az élen?! Hogy lennétek képesek elfelejteni a közöttünk levő viszályt? Abszurd! Igen, megnyugszik a kis lelkem ha kiesnek azok a tetvek.

Ismeretlen_53881 2009.02.24. 13:28:05

Juvetto és suci2k és Aleee, egyszerre válaszolok, mert hasonló dolgot hoztok fel. Persze hogy nincsen sok olasz az Interben (Juvetto, ez akár jó is lehet, ha a válogatottat nézzük, hiszen több Juventus játékos kaphat ott szerepet), és így az olasz válogatottnak valóban nincsen sok hasznára a továbbjutásuk, dehát én itt most a bajnokságról beszéltem, és az más tészta. Áruló pedig gondolom akkor lennék, ha a Juve ellen is az Internek szurkolnék. Na jó, akkor kicsit egyszerűbben. Én a BL-ben az olasz bajnokságnak szurkolok, és nem az Internek. Ennyi.

suci2k 2009.02.24. 13:43:16

'Igen, az Internek is, sőt ha választani kellene, hogy a Roma vagy az Inter jusson tovább, akkor nem sokat gondolkodnék, egyértelműen Inter.' Ezt te írtad. Juve drukker létedre. Ilyenkor azon gondolkozok, ha ilyenek a szurkolóink, akkor milyenek lehetnek az ellen drukkerek???!

Ismeretlen_53881 2009.02.24. 13:56:46

Juve drukker létemre, igen, mert az Inter játszik a MU ellen. Nem akarlak győzködni, félre ne érts, de jó lenne, ha nem csak azt irogatnád, hogy áruló, meg hogy mekkora baromságokat írok, hanem ha van, logikus érveket. Bár alapjában véve a "vesszen a zinter" is az, de ez egyéni preferencia, semmi más.

suci2k 2009.02.24. 14:02:33

Hoztam fel érveket, miért nem lehet az Internek drukkolni. És úgy érzem, aki igazi Juve drukker, az nem fog a legnagyobb riválisnak szurkolni. Tegyük fel, szurkolunk az Internek. (álmomban sem tudom elképzelni, ahogy ujjongok a TV előtt egy Ibra gólnak..) És kiesik a Juve és a Roma. Ezután is az Internek szurkolunk? Csak hogy védje meg az Olaszok becsületét? Ha erre is igen a válaszod, akkor árulónak tartalak. Ha nem a válaszod, akkor értelmetlen a cikked. Ha kiesnek az Olasz csapatok, akkor azért lesz mert jobb az ellenfél, s nem érdemeljük meg a trófeát. Az Inter megnyerte a bajnokságot. Most nyerje meg a BL-t is?!

Ismeretlen_117673 2009.02.24. 14:24:45

fogadjátok már el ,hogy nem vagyunk egyformák :S szíve joga mindenkinek annak szurkolni,akinek akar. én személy szerint jobban rühellem az angol klubcsapatokat,mint az Intert. ha választanom kell a MU és az Inter között,akkor a nerazzurikat választom. úristen. áruló vagyok. szégyellem magam

span.gyor!!!!!!!!!!!!!!! 2009.02.24. 14:28:55

Na ez kész:) érdekes perspektivák halmaza:) nagyon érdekes... ha belegondolok van is értelme...reálisan. PÉNZÜGYILEG. de azért egy juventino még ha reálisan is gondolokodik...nem fog tudni "szurkolni".EZVAN! de amúgy osztom a véleményedet nagyából...:Da legjobb lenne ha x lenne és milánóban kapnának a szájukba:D:D:Dremélem nemvoltam túl vulgáris. NEKUNK MEG NYERNI KELL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ismeretlen_53881 2009.02.24. 14:46:44

Az szerintem nem érv, hogy "majd visszavesznek az arcukból", vagy hogy "áruló Ibrával az élen". Azt hiszem van valamennyi logika abban, amit a bejegyzésben írtam, és lehet másképp vélekedni, de azok közül eddig csak olyan érvelést hallottam, hogy az Inter nem, mert nem szeretem őket, vagy mert ők az ősellenség. Persze elfogadom, van aki a rántott csirkecombot nem szereti, de attól még nem kell árulózni. És igen, ha kiesne a Juve és a Roma is, akkor nyerje meg az Inter. Árulónak tartasz? Nem érdekel, nem halok bele.

RICh 2009.02.24. 14:50:05

Én a Rómának még úgy ahogy tudnék "szurkolni" de az Internek nem megy :D

Ismeretlen_117673 2009.02.24. 14:51:59

szokták mondani,hogy egy meccset pártatlanul,vagy semlegesként nem igazán lehet végignézni. este játszik két általam utált csapat.20.45 táján leülök szépen a tv elé, de nem veszem fel a féltve őrzött eredeti interes Ibra mezemet(nincs is ilyenem),nem fogom kántálni azt ,hogy Pazza Inter amala,ha esetleg gólt szereznek a nerazzurik. valszeg a pulzosom függetlenül attól,hogy hogy alakul a meccs a nyugalmi állapothoz közeli lesz 90 percen át,ha nyer az Inter ha nem. ha kikapnak sem fogok zokogni még véletlenül sem.a végső sípszót követően sem fogok pezsgőt bontani,ha eseteg nyernek. bólintok egyet,hogy ez igen,jó meccs volt,aztán kikapcsolom a tv-t és elteszem magam másnapra. én így készülök a meccsre. szerintem nincs ebben semmi rossz

span.gyor 2009.02.24. 14:53:35

már leirtam....nem1 de jogos az irásod és van értelme csak nem1

Shyr Kahn 2009.02.24. 15:54:11

Ellenérvnek idézem, amit írtam: "Az éremnek van egy másik oldala is. Ha az Inter kiesne a BL-ből mennyit is veszítene a motivációjából? Múlt évben hogy is volt ez? A BL-ből való kiesés után a bajnokságban volt egy rossz periódusuk (ha a BL-ben maradnak lesz erejük rotálni, csakúgy, mint eddig és még az önbizalmuk se csökken... ha csak Ők esnek ki... no akkor csökkenhet az arroganciájuk és ezzel együtt az önbizalmuk). Ezt remélem most is." Persze ez nem biztos, de az sem, ami a posztban érvként szerepel, azaz a fentebbi állítás ellenkezője, miszerint ha az Inter a BL-ben marad nem marad ereje. Szerintem ha megverik az MU-t, akkor túl nagy önbizalmat és arrogancia többletet nyernek vele egyszerre, ami nemcsak a Bl döntőbe repítheti őket, hanem esetleg megnyerhetnék azt. Miért rossz ez azon kívül, hogy rühellem őket? A gyerekek annak kezdnek el szurkolni, akit/amit erősnek, magabiztosnak, de elsősorban győztesnek látnak. A következő generációban kevesebb lesz a Juve szurkoló. 96/97-ben én pontosan azért lettem Juve szurkoló, mert láttam egy világverő csapatot és akkor ez alapján kezdtem el figyelni a Juve-t. Örülnénk, ha ezek után a több lenne az ellentábor? Én nem, mert ez potenciálisan azt jelentené, hogy több a radikális/destruktív ellendrukker is, akiket nagyon nem szeretek és akikkel vitatkozni sem lehet.

Ismeretlen_53881 2009.02.24. 16:06:25

Shyr Kahn, ezt te sem gondolhatod teljesen komolyan, nyilván Mourinho keze alatt egy BL-ből kieső Inter összeroppan a bajnokságban, és leadja 9 pontos hátrányát. Valljuk be, ennek igencsak kicsi az esélye. És láthatod te is az írásban, hogy én magam is leírtam, hogy ez eléggé gyenge érv - ugyanakkor nem lehet figyelmen kívűl hagyni - és inkább csak optimistáknak ajánlom. Felesleges erre kihegyezned a dolgot. Ha az Inter megnyerné a BL-t, nyilván több szurkolót szerezne, ez igaz. Nézd a másik oldalát: nyilván a Serie A-t is többen néznék, és így többen ismerhetnék meg és kedvelhetnék meg a Juventus-t ;) . Az írásom nem azt jelenti, hogy este Inter mezben fogok imádkozni egy Ibra mesterhármasért - mint ahogy azt DonMatteo is leírta. De félretéve az esetleges ellenszenvemet, vagy nevezzük aminek akarjuk, tudom hogy az Inter továbbjutása jobban jönne az olasz bajnokságnak, mint a kiesése. Egyszerű, kicsit másképp kell látni a dolgokat, én pl. racionális - szerintem legalábbis - érvek mentén szurkolok a Roma-Arsenal és az Inter-MU párharc kimenetelét illetően. Ettől még nem szeretem jobban őket, de hiszek benne, hogy az olasz bajnokságnak ez a jó.

suci2k 2009.02.24. 16:24:59

'Nézd a másik oldalát: nyilván a Serie A-t is többen néznék, és így többen ismerhetnék meg és kedvelhetnék meg a Juventus-t ;)' Ha komolyan írtad akkor egy újabb mondat, ami miatt nem kell téged komolyan venni. Szerintem Shyr Kahn-nak igaza van! Hisz nekünk is mekkora lökést adott, a Reál elleni győzelem!

span.gyor!!!!!!!!!!!!!!! 2009.02.24. 16:26:30

Attól - hogy valaki látja az intert nyerni attol még nemfogja az OLASZ futballt megszeretni...egy olyan csapat láttán ahol 7 olsz van a keretben!!!!!!!!????????????????????????

span.gyor!!!!!!!!!!!!!!! 2009.02.24. 16:27:56

mondjuk a MUt sem...de ez legyen az ő "bajuk"

Ismeretlen_53881 2009.02.24. 17:12:00

suci2k, nincs semmi gond, ma este leülsz a TV elé, a meccs alatt végig énekled a Glory MU-t, hangosan felszisszensz minden szemkápráztató Christiano Ronaldo megmozdulás alatt, közben magadban átkokat szórsz minden Inter szurkolóra, a csodálatos MU győzelem után eksztázisban rohangálsz fel-alá, majd alig tudsz elaludni, hiszen a mocskos zinternek elverték a pofáját, és amikor végre sikerül, azt álmodod majd, hogy téged komolyan lehet venni. Ne félj, nem dől össze a világ, ha én nem így teszek.

Dev 2009.02.24. 17:15:00

@passerby Kicsit átestél a ló távolabbi oldalára. Az, hogy valaki utálja az intert és most este a MU-nak szorít, nem jelenti azt, hogy a MU győzelme után fel alá fog ugrálni, mint valami MU szurkoló. Pusztán annyit jelent, hogy a MU góljánál hangosan röhögök majd ibrahimovics fasz fején, murinnyó metál arcán. És elégedett mosollyal hajtom álomra a fejemet. Egyszerű megfogalmazni: nem annak örülök, ha a másik csapat nyer, hanem annak, ha az inter szív. Bárhol, bármikor.

suci2k 2009.02.24. 17:32:53

Köszönöm Dev, hogy megfogalmaztad amit írni akartam. :D Nem is teszek hozzá többet.

maradi 2009.02.24. 17:32:56

amit írtam, azt nem kritikának szántam a blogot illetően:) nagyon jó a blog, juvéval kapcsolatban nálam az első számú hírforrás, szóval ne vegyétek a szívetkre véletlen sem, csak örömömet fejeztem ki a változatossággal kapcsolatban, és megjegyeztem, hogy kicsit lehetne több ilyen is. az pedig egy jó ötlet, hogy én is írjak hasonlót:) persze csak ha lesz türelmem és ihletem.

Ismeretlen_53881 2009.02.24. 18:01:33

OK, többet nem írok ironikus reagálást, hiszen úgy tűnik, nem értitek meg :) .

Ismeretlen_110022 2009.02.24. 18:16:52

Én hasonlóan érzek mint a cikk írója.Nagyon rühellem az angol bajnokságot az angol csapatokat,és mindent ami angol. Ennek ellentéte az Olasz nálam. Felőlem játszhat az Ancona vagy a Reggina bárki ellen én nekik drukkolok mert olaszok. Ennyi. Síelésben is Alberto Tomba volt a kedvencem,kerékpározásban szegény Marco Pantani R.I.P. stb stb. Volt szerencsém Olszorszában eltölteni egy kis időt,nem is akárhol hanem Velencében. Nos testközelből is megbizonyosodtam a laza latinos viselkedésről,a kitűnő olasz konyháról a vendégszeretetről stb stb.Nekem nagyon belopták magukat a szívembe,és én ezt ezzel "hálálom" meg. Mivel ez az imádatom 19 éve megvan valószínű most már így is marad. Nem akarok calciopoli-kba belemenni mert én már rég nem tudok hinni a híreknek meg a kiszivárgott infoknak.Szóval hajrá ITÁLIA!!!!!!!

buub 2009.02.24. 20:52:47

Én egyetértek passerby. Épp ma mondtam egy interes barátomnak, hogy most nektek fogok szurkolni, mert az angol csapatok az utóbbi időkben baromi unszimpatikusak lettek, az a rengeteg pénz, amit elvernek, szóval helyre kell őket tenni, hogy Itáliában játszák a focit, máshol csak próbálkoznak vele. Persze, hogy nem fogok kiugrani a bőrömből, ha nyer az Inter, de jólesne, ha a tavalyi bajnokot egy olasz csapat ütné ki.

Shyr Kahn 2009.02.24. 21:58:11

@passerby: De komolyan gondoltam. Attól még nem lesz gyenge érv, hogy te annak nevezted... számomra inkább legalább annyira kétes érv, mint a tiéd. Az éremnek két oldala lehet, aztán ha leesik a földre meglátod, hogy fej, vagy írás a kimenet. Úgy érzem nem volt felesleges erre kihegyeznem a dolgot. A támadó focit játszó csapatokat lehet megszeretik, de a Juventus mostanság nem szerez több hívet... hacsak nem lesz legyőzhetetlen, vagy nem "örökletes" alapon. Ezzel elismerem, hogy a Juve játéka nem olyan látványos, bár mostanában nem mondtam ennek az ellenkezőjét (először elég ha eredményes). Én sokszor nem vagyok racionális és örülök ennek, mert csupán rációval nem lehet élni, vannak intuíciók, vannak előítéletek/ítéletek, amiknek szolgálatába helyezzük a rációt... a racionális köntösbe bújtatott dolgokat meg lehet magyarázni úgy, hogy még csak fel sem merül az irracionalitás. Azaz: ez a te perspektívád, amit tiszteletben tartok, de nincs értelme vitatkozni a másik oldallal, mert nekik legalább olyan erős érveik lehetnek és teljesen mindegy, hogy milyen cimkét aggatsz rájuk. Racionális, idealista, gyűlölködő... sajnos a köntös a lényeg (azaz külcsin). Lehet valaki gyűlölködő, miközben az írásain éppen ellenkezőleg látod. Maskarádé az egész. Azokat könnyen meg lehet győzni, akik már eleve hasonló álláspontot képviselnek, mint te, de akik nem, azokat bizony nagyon nehéz. Engem például lehetetlen, hiszen egyrészt előítéletes vagyok az Interrel szemben, másrészt tudom, hogy az Inter győzelméből legalább akkora veszély, mint előny származhat. Az olasz és a nemzetközi focit nézve is. ad 1. Az Interben nincs [sok] olasz játékos. Ez példát kell, hogy jelentsen, minden más olasz csapatnak? Ha ők nyernek, akkor ez ezt is sugallhatja és máris a PL minta útjára léphetünk. Még ha ennek kicsi is az esélye, elég, ha megvan, pontosabban meg lesz, ha az Inter jelenti a példát. ad 2. Szurkolói bázis jelentős része a divatszurkoló és a felnövekvő generáció. Bár tudom, hogy te ezt gyenge érvnek nevezed. Nekem nem az. ad 3. Mennyi esélyünk lesz egy anyagilag megerősödő Interrel szemben, hiszen, ha Ők nyernek és feltételzve, hogy mi nem, akkor ki kap több zsét a BL-ért? Eleve jobb anyagi helyzetben vannak, nem kellene őket még tovább gazdagítani. Ha veszítenek, nincs ilyen dilemma. ad 4. Mennyi esélyünk lesz a megnövekedett önbizalmukkal és lendületükkel szemben? Lehet az ellenkezője történik és elpuhulnak, de ezt már írtam... az éremnek két oldala van.

Ismeretlen_53881 2009.02.24. 22:57:21

A bevezetőddel nem vitatkoznék, nincs értelme. 1. Ha az Inter nyerné a BL-t, minden olasz csapat átöltözne fekete-kékbe, mert ilyen színösszeállítással lehet BL-t nyerni? Téged idézve kicsi a lehetősége, de elég, ha megvan. Én kétlem. 2. Engem nem érdekelnek a divatszurkolók. A Calciopoli nem sok áldásos hozamányai közül talán a leghasznosabb, hogy lemorzsolta a divatszurkolókat. Mindemellett továbbra is tartom, hogy ha az Inter nyerné meg a BL-t, akkor abból a bizonyos felnövekvő generációból többen néznék a Serie A-t. Nyilván többen szurkolnának hirtelen az Internek, de lennének, akik megszeretnék a Juve-t is. És ők nem divatszurkolók lennének. 3. Az Inter BL trófea nélkül is jobb anyagi helyzetben lesz még egy ideig mint mi, sajnos. De ha mégis nyernének, akkor engem, ha Juventus játékos lennék, még inkább motiválna a legyőzésük. Amúgy nyerjünk mi, úgy mi kapjuk a pénzt. 4. erre már válaszoltam, azt hiszem Amúgy visszakanyarodva a 3. ponthoz, ajánlom, olvasd el újra, amit írtam a bejegyzésben. Az egésznek az akart a lényege lenni, hogy az olasz csapatok sikeres BL-szereplése okán megerősödne a Serie A. TEHÁT NEM AZ INTER megerősödését szorgalmazom, mint ahogyan sokan gondolják. De ha mégis ez az egész csak úgy történhet meg, hogy ők nyerik meg, akkor nyerjék, mert az esetleges egyéni preferenciámat félretéve tudni fogom, hogy abból a pénzből, presztízsből, önbizalomból és büszkeségből közvetve jut majd az olasz bajnokság minden csapatának is. Még ha ezt nehéz is elhinni.

Shyr Kahn 2009.02.24. 22:59:38

Rendben.

Ismeretlen_53881 2009.02.24. 23:01:33

Ja és Shyr Kahn, az az egy feltevés, hogy az Inter nyerné a BL-t, minden a 4 pontodban default, pedig a cikk nem erről szól.

babo410 2009.02.24. 23:11:21

Én az Internek a hányinger keltő magatartásuk, és a Calciopoli miatt nem tudok. A Calciopoliból úgy jöttek ki, mintha ők ártatlan bárányok lennének sőt, ők szívták volna meg a folytonos csalást, pedig ők ugyanolyan csalok. De kaptak egy Scudettot, amit nem érdemeltek. Elintézték. És tutira benne volt a kezük, hogy mi így megszívtuk. És azóta is csalnak. Undorító. És az meg méginkább felháborít, hogy idén már nagyon sok meccset nyertek meg szabálytalan góllal. Olyan meccseket, ahol szégyen lett volna a döntetlen is. Pl. Siena elleni lesgól. És annyira nagyképűen tudnak nyilatkozni, hogy nem igaz. Főleg a JUVE-ról tudnak fröcsögni. Egyszerűen fel tudnak dühiteni. És ha megvernék a MU-t, még inkább elszállnának maguktól, pedig már így is nagyon elvannak.

Ismeretlen_110517 2009.02.25. 01:27:59

GIGI-81! Már megint egy olyan gondolta, amit én is írhattam volna(akartam is amúgy). Én szintén ilyen -a legnagyobb jóindulattal- "kis hülye" vagyok, hogy még a biatlonban, strandröpiben, vagy épp a curlingben is az olasz sikerekért szorítok(bár ez régebben volt sokkal inkább jellemző rám). :) És még ennél is tovább tudnék menni -mert nálam is van olasz vonatkozás rendesen-, de ezt most nem teszem... ;) A focában ez a mai napig abszolút megmaradt, ellenszenvem kizárólag a zinterrel szemben van, meg a Rómával. A Milan ellen csakis a JUVE miatt szoktam "drukkolni". Ha a JUVE mellett teszem azt a Lazio és az Udinese lenne a másik két, még a BL-ben állva maradt gárda(amire sajnos elég apró lesz bármikor is a sansz), akkor nem lenne kérdés mit szeretnék... ;) Tehát nekem konkrétan csak a másik 3 naggyal van "problémám", ilyen-olyan okokból kifolyólag. És még valami: ettől függetlenül, a fenti három egyesület ikonjait, nagy spílereit mindenképpen elismerem, és még akár bámulattal is tudom nézni(pl. a zinterben Zanettié minden tiszteletem). Sőt, nálam Maldini történetesen egy Isten, de ő mindig is egy példakép volt számomra!! FORZA JUVE!!!

Ismeretlen_102898 2009.02.25. 07:17:11

Az Intert nem tudom elképzelni hogy BL-t nyerjen, és már nem is fog, mivel tegnap este hazai pályán 0-0-át játszottak a MU-val, idegenben kifognak kapni!

Shyr Kahn 2009.02.25. 09:50:10

@passerby: nincs értelme a vitának. A cikk részben a 4 pontomról szól, hiszen a cikken belül pontosan az Inter szurkolásnak és az azzal kapcsolatban felhozott érvekkel nem értek egyet. Miért reagáljak a többi dologra? Helyeseljek, azaz legyek Bólogató János(?)... erre nincs szükség. Még egyszer mondom: nincs értelme a vitának.

Shyr Kahn 2009.02.25. 09:51:28

@juventusfc0803: Én is remélem, de ne igyunk előre a medve bőrére.

Ismeretlen_53881 2009.02.25. 10:24:51

A cikk leginkább arról szól, miért lenne jó, ha a Serie A képviselői kiütnék an angol csapatokat. Kommentben ez oda vezetett, hogy elismertem, ha más olasz csapatnak nem lesz rá lehetősége, akkor nyerje meg az Inter. De ez már tényleg szélsőség, hiszen ismétlem,a cikk elsősorban arról szól, hogy az olaszok ejtsék ki az angolokat. Te az összes érvelésedet mégis arra az egy feltevésre hegyezted ki. Nem kell Bólogató Jánosnak lenni, de el lehet ismerni, hogy van benne ráció - mint azt sokan tették -, és nem csak arra lehet reagálni, ami szúrja a szemünket. Dehát ha nem akarsz helyeselni soha, akkor csak vitatkozni akarsz mindig? Ezt nem értem. No offense, de nagyon jó lesz majd 2 hét múlva olvasni, hogy az angolok kiejtették az olaszokat, és ezzel tovább gyengül a Serie A. Legalábbis Te ezt szeretnéd. Én azért mág reménykedem az ellenkezőjében.

Shyr Kahn 2009.02.25. 12:14:10

Olvastad az első hsz-em kezdő és zárómondatait(?): "Szép írás, de... Pedig mostanában már kezdtem egyetérteni... most itt egy vélemény, amit nem osztok." "Forza Juve, Forza Roma, Go MU!". A Roma-nak szurkolok. Igazad van abban, hogy csak kritizáltam elsősorban, de az első hsz-em arról is szólt, hogy szép a cikk, de... A cikkel lényegében egyetértek, hiszen én is szeretném, ha az olasz foci nagyobb figyelmet kapna és elismerten legalább akkora erőt képviselne, mint jelenleg a PL. Az Interrel kapcsolatos megjegyzést viszont nem osztom még ennek az árán sem, de ezt már olvastad és túl van ragozva.

suci2k 2009.02.25. 13:25:56

passerby, a te egyik legnagyobb bajod, hogy azt hiszed aki nem osztja a véleményedet / tehát aki nem veled van, az ellened. Abban mindenki egyetért, hogy jó lenne ha az Olasz focit erősebbnek tartanák, akár az angolnál is. De abban szint egyedül maradtál, hogy az Internek drukkoljunk. Ha te azt kéred tőlem, hogy egyem meg a spenótot, mert az finom, az jó lesz nekem, nem fogom megenni mert GYŰLÖLÖM. Ez egy olyan érzés, amit sem te, sem az érveid nem tudnak megváltoztatni. Ennyi.

Ismeretlen_22017 2009.02.25. 13:46:22

Igen, ez mondjuk igaz. Én is úgy látom, hogy a többséget nem lehet meggyőzni, hogy az Internek szurkoljon. Alapjában érthető passerby felvetése, de attól, hogy itt mindenki szeretné, hogy az olasz foci elismertebb legyen, attól még senki nem fog az Internek drukkolni.

Ismeretlen_117669 2009.02.25. 13:51:30

Ebben én is eggyet!Egy csapatot tisztelek a Juve és más nem érdekel!A csapattal akkor is kifogok tartani ha még rossz helyzetben van!Egy csapatot tisztelek és kész!Forza Juve!!

Ismeretlen_117669 2009.02.25. 13:52:08

+Egyet

Ismeretlen_53881 2009.02.25. 15:33:44

Nem hiszem, hogy ellenem vagytok. Mindössze nem tudtok felülemelkedni az egyéni preferencián egy "magasabb" érdek miatt, ennyi. De ettől még nem vagytok eretnekek, vagy mittudomén. suci2k, veled konkrétan az volt a baj, ha már így leírjuk, hogy kinek mi, hogy míg szinte mindenki más normálisan le tudta írni a véleményét - egyszerűen csak annyit, hogy van benne ráció, de nem tudok nekik szurkolni, vagy igen, vesszenek az angolok, vagy vitatkozott - addig te elkezdtél árulózni. Ezt nem kellett volna.

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1852) bajnokság (3391) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (50) edző (923) elemzés (40) előzetes (861) Európa Liga (171) felkészülés (127) hírek (1648) játékosokról (9927) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2434) meccsek (4170) mercato (4145) nyilatkozat (7451) Olasz Kupa (331) összefoglaló (413) pletyka (4177) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (95) történelem (53) válogatott (174) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (288) video (201) Címkefelhő
süti beállítások módosítása