A Bologna bebiztosította a Juve BL-helyét

juventus_bl-sorsolasos_golyo.jpgA Napoli és a Juventus is BL-szereplő lesz a 2022-23-as idényben, ez a bajnokság vége előtt három fordulóval bebizonyosodott, mivel a Bolognának sikerült pontot szereznie a Roma elleni idegenbeli meccsen.

A dél-olaszországi csapat 6-1-es győzelmet aratott a Sassuolo ellen még szombaton, majd a Juventus is megnyerte a vasárnapi ebéd utáni sziesztához igazított meccsét a Venezia ellen 2-1-re a szülinapos Leonardo Bonucci duplájával.

A Juventusnak a vasárnapi győzelmen túl egyetlen pont kellett még a fennmaradó három meccsen, hogy bebetonozza BL-szereplését, azonban a Roma pontokat veszített a Bologna ellen az Olimpicóban játszott gólnélküli meccsen, így bizonyossá vált, hogy a szebb időket látott Napoli és Juventus is jövőre a BL-ben mérettetheti meg magát.

A Napoli kisebb szünet után tér vissza az európai klubfutball nagyszínpadára, miután két évig kénytelenek voltak az Európa Ligában szerepelni.

A Juventus a borzasztó szezonkezdet után 35 forduló alatt 69 pontot gyűjtött, s így már behozhatatlan az előnye a Romával, a Lazióval és a Fiorentinával szemben három meccsel a bajnokság lefújása előtt.

A tabella elején szerencsére azonban még semmi sem dőlt el, a Milan és az Inter is győzelemmel tartja nyomás alatt a városi riválist a scudettóért zajló verseny véghajrájában.

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr4117821585

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocky80 2022.05.02. 08:01:26

Már előre figyelmeztetek mindenkit, hogy olyan szintű "belesza*ok" hozzáállást fogunk látni a csapattól a hátralévő 3 meccsen, ami még az eddigieket is alulmúlja... :D (kivétel természetesen a kupadöntő gondolom)

Szerintem ezzel, hogy elértük a kívánt célt, eljött a számvetés ideje is. Jómagam, mint örök optimista -allegrista, úgy vélem, hogy a minimális célt elértük, viszont sokkal többet vártam sajnos, azt hittem hogy a bajnoki címért is harcban leszünk a végsőkig, sőt titkon reméltem hogy meg is kaparintjuk.
A kupadöntő nem hiszem, hogy meglesz sajnos, az Inter jobb formában van, kevesebb a sérültjük és motiváltabbak is mint mi, tessenek erre is lélekben felkészülni. :-)

Negatívumok:

-katasztrofális szezonkezdet;
-rengeteg sérült;
-elért bajnoki helyezés;
-Dybala távozása (habár ez volt a helyes döntés, de csak ő volt a "nagy fehér reménység", még ha sokat morogtam is rá);
-a jelenlegi motivációs állapotunk;
-a játék képe főleg a támadásvezetések kidolgozottsága

Pozitívumok:

-téli mercato és főleg Vlahovic érkezése;
-Arrivabene;
-pontok tekintetében helyreállt tavasz;
-helyrebillent játékospolitika;
-még mindig itt van egy olyan mag és gerinc akikre lehet számítani és javarészt fiatalok;
-az előttünk álló immár okos mercato;
-Allegri marad

A Mester személye természetesen kulcsfontosságú lesz jövőre is, nyilván kicsit rozsdás volt szezon elején meg rosszul mérte fel a keret és 1-2 játékos állapotát - amit tetézett a Lengyel szezonkezdete is; de meggyőződésem hogy sokkal, de sokkal szebb a jövő mint amit jelenleg a játékunk és az érzéseik sejtetnek. :D

Csak a Juve! :-)

Attilio79 2022.05.02. 08:47:14

@Rocky80: Részben egyetértek, a felsorolásoknál (negatív, pozitív) érdemes elgondolkozni, hogy kinek az érdemére/számlájára írható az adott gondolat.
Azt gondolom, hogy nem engedhetik meg maguknak a játékosok azt a hozzáállást az utolsó meccseken sem. Amennyiben okosak, úgy látják, hogy mi lesz az eredménye annak, ha nem "hajtanak" (nem lesz szerződés, nem kapkodnak utánuk stb.)
Én próbálnám eröltetni a fiatalokat, Allegri helyében...
A fiezetések csökkentése lehet a kulcs, ezzel jó úton haladunk, a bomlasztó egyének eltávolítása, na ez még kihívást jelent (visszajön Ramsey is).
Sajnos tiszta lapot kell nyitni a csapat életében.
A stáb hozzáállásán is jó lenne alakítani, a sok sérült valamiért kialakul.
Az előttünk álló mercato nagyon komoly kihívás lesz, egyelőre nem könyvelném el pozitívumként, maximum reményt adhat, hogy látják, hol kellene változtatni (sok helyen, ennyin lehetetlen lesz).

Kasabai 2022.05.02. 08:55:08

@Rocky80: szép levezetés, kb. egyet is értek minden ponttal. Optimista vagyok és nem gondolom, hogy Allegri fogalmatlanná vált pár év alatt, szerintem ennyire súlyos lett a helyzet év elejére egy olyan csapatnál, ami úgy lett felepitve, hogy passz Roninak és megvagyunk.

Il Principino 2022.05.02. 09:01:36

@Kasabai: egyetértek!A két tavalyi legjobb emberünk esett ki CR és Chiesa személyében.
Mindenesetre örüljünk,hogy nem kellett izgulnunk a bl hely miatt,mint tavaly,már az is fejlődés!

JeetTrader 2022.05.02. 09:45:22

Én is azt gondolom h a pohár talán inkább félig teli. :)

Egy okos mercatót várok, posztra igazolásokkal, fiatalokkal, egy-két öreggel. Persze ennek feltétele h vajon kiktől tudunk megszabadulni és főleg mennyiért. Nem kérdés h a középpálya továbbra is kulcskérdés lesz, illetve eldől Morata sorsa is, potenciálisan oda is kellhet ember.
Egy szó mint száz, a kieső játékosok felgyógyulása és újak érkezése akár vissza is állíthat minket a bajnoki versenyért folytatott harcba.

Allegrit lehet utálni és imádni, de nyilván azzal lehet érvelni, hogy az előző szezonhoz képest a szezon második felében biztosabban lett meg a BL hely, ami kulcsfontosságú. A kupa nem tudom számít e anyagilag érdemben, tippem szerint nem, úgyhogy az csak presztízs.

Még ha simának is tűnt a szezon vége, elég stresszes és nyomasztó szezonon vagyunk túl.

MDaniel98 2022.05.02. 10:05:45

Most lehetne lehetőség fiatalok játszatására, de Allegrit ismerve erre nem látok sok esélyt.

rockitbaby 2022.05.02. 10:10:13

@Rocky80: Allegri maradását a pozitív oldalon szerepeltetni nem kicsit merész, főleg annak tükrében, hogy elődeit ennél jobb eredménysor mellett tették lapátra. General Max állását a magas bére és a hosszú szerződése menti meg, mert arra mérget vehetsz, hogy a vezetőség sem elégedett a látottakkal. Az, hogy rozsdás lett volna, kötve hiszem, mert a szezon vége felé sem láthattunk játékban érdemi fejlődést, csupán egy fokkal eredményesebbek lettünk Vlahovic érkezésével. Az viszont biztos, hogy rosszul mérte fel a keretet, azonban ezt a szó szoros értelmében, minden aspektusában - nem is lehet erre ékesebb példa a szezon felénél bekövetkezett változás Dybala státuszát illetően. Az is igaz, hogy a labda most Allegri térfelén pattog, neki kell a legnagyobbat virítania a következő szezonban, különben újfent megeshet az a csúfság, hogy idő előtt távozni kényszerül. Hogy ez mit fog belőle kihozni, senki se tudhatja.

A szebb játék szubjektív kérdés, mert nem mindenkinek ugyanazt jelenti, azonban szerintem a Juventus szurkolók többségének már az is pozitív változást jelentene, ha Allegri végre felhagyna legalább azzal, hogy az 1-0 megszerzésekor visszavált egyes alapjáratra és mennénk legalább a második gólért. A Venezia ellen is olyan szembetűnő volt, hogy Bonucci első találata után olyan szinten visszavettünk mindenből, hogy fájdalom volt nézni. Én magam sem várom azt el, hogy minden meccset 3-0-ra nyerjünk meg, de szerintem az nem tartozik a lehetetlen kategóriába, hogy a játékosok a pályán 90 percig hajtsanak és menjenek előre leszegett fejjel. Mint Conte első évében, mikor a 89. percben sem volt elveszett labda és a jó öreg Tóni üvöltött a játékosaival, ha időt akartak húzni. A legtöbbünknek már ennyi is elég lenne egyébként.

JuveMI 2022.05.02. 10:10:35

Én nem akarom bántani Allegrit (hiszen soha egyetlen edző sem nyert annyi scudettot, mint Ő)... DE roppant kritikus vagyok vele szemben!
Allegrinek és a vezetőségnek is észre kellene venni (intelligens emberek és biztosan észre is veszik), hogy a mai futballban ilyen defenzív/kevés kockázatot vállaló stílussal nem lehet komoly sikereket elérni! Ebben a lepusztult és nem túl acélos Serie A-ban természetesen bőven meg lehet élni egy ilyen modern catenaccioval, de az európai porondon szembejön egy totális futballt játszó csapat (pl. pool, shitty, bayern) és véged van... sőt az elmúlt 3 évben már el sem jutunk ilyen gigászokig... idén is megálljt parancsolt egy 'Kossuth-díjas buszvezető' egy szaros sárga tengeralattjáróval.
Nagyon nagy tévút azt remélni, hogy tapasztalt 30-as 'zsoldosok' beszerzésével majd felvesszük a versenyt a gigászok eszméletlenül jól megszervezett gegenpressing-offenzívája ellen (vak tyúk is talál alapon egyet-egyet le lehet győzni, na de BL sikerhez minimum kettőt kell leverni)! Sajnos én nem látom Allegriben azt, hogy mer változtatni a saját felfogásán, és kockára meri tenni a törékeny egyensúlyt a szépségért cserébe.
Ennek a Juventusnak jelenleg is nagyon jó gerince van... megszereztük az egyik legjobb gólvágó tankot előre... nem kéne hát a százkilós erőcsatárt kontráztatni... inkább szerezzünk agresszív, sikeréhes kiszolgáló személyzetet és játszunk gólra!
Ehhez azonban (érzésem szerint) egy megfelelő felfogású edző kellene, aki a Juventushoz méltó mentalitásban küldi pályára a csapatát. Hiszen a futballtörténelem egyik legnagyobb klubjáról beszélünk... egy Juventus nem engedheti meg magának, hogy játék nélkül, hazai szurkolók füttykoncertje közepette őrizgesse a három pontot kiscsapatok ellen!

2022.05.02. 10:31:35

A 3. hely meg lehetne, ha balfaszkodik a nápolyi. Azért még megérné teperni...
Amennyi fizetést kapnak, az a minimum, hogy meg kéne dolgozni érte és minden meccsen teperni, nem pedig lélektelenül ténferegni.

JeetTrader 2022.05.02. 10:43:14

@rockitbaby: annyival árnyalnám a képet, hogy az "menti meg" Allegri poziját, hogy 1.: ki jönne a helyére? 2.: Allegrivel már a harmadik edző mellett látszik h a csapattal van gond rendesen 3.: fejben is komoly problémák vannak és most már a játékosok lecserélése kulcs kérdés lesz 4.: hosszú távú projekt kell, elvileg erre jött Allegri és csak a mostani marcatotól lehet majd nézni hova tartunk/indulunk (az h ez mennyire fer mondjuk Pirloval szemben már más kérdés).

A Conte elképesztő módon tud fanatizálni. Ez átragadt a fogékony játékosokra és persze olyanokat is igazoltunk. Jelenleg már tele vagyunk halvérűekkel, akiket ha egy kicsit meg zavarnak máris eladják a labdát, vagy inkább hátra passzolnak.

Nem örültem, mikor megjött Allegri, de ha már itt van, reménykedem, hogy azért tud majd egy olyan csapatot építeni amely ismét a legjobb olasz csapattá emeli szeretett klubbunkat.

Thuglife! 2022.05.02. 11:49:43

Talán az Atlanta Lazio Roma gyengélkedése,
Kettős terhelésnek hatása is kellett ehhez a sikerhez.épp ezért jövőre a 3-7 hely bármelyike kinézhet, majd az ellenfelek eldöntik.

venember83 2022.05.02. 12:06:17

@Thuglife!: majd jön Paredes, s scudettóhoz segíti a Juventust.

rockitbaby 2022.05.02. 12:47:01

@JeetTrader: Az már régen rossz, ha egy edzőt az olyan érvek mentenek meg a kirúgástól, mint a ki jöhetne a helyére, vagy magas a bére, stb.

De akkor szépen nézzük végig a pontjaid:
1., Ki jöhetne a helyére? Nem szép dolog a háború, de talán így könnyebben mondana igent De Zerbi egy ajánlatra, azonban ha nem akarunk ilyennel vesződni, akkor javaslom, hogy Firenzében keresgéljünk még egy kicsit és Italiano munkásságát vegyük górcső alá.
2., Lehet, hogy gondok vannak a csapattal, de Allegri nem megoldás lett, hanem úgymond egy újabb probléma a meglévők fejében.
3., Valóban gondok vannak a fejekben is, és szükségessé is vált a komoly újratervezés, de Allegri nem építkező típusú edző. Ő egy adott keretből kihozza azt, ami benne van, de ő nem fog tudni komoly alapokat lerakni, főleg nem akkor, ha nagyon komoly mozgás várható a keretben - ezt már láthattuk tőle a Milannál.
4., Valóban kellene egy projekt, ami nem csak egy évet néz előre, de a harmadik év és harmadik edző után is azt kell mondanunk, hogy majd jövőre? Agnelli akart egy szemléletváltást, miszerint most már nem pusztán nyerni kell, hanem annak meg is kell adni a módját. Ennek fejében hozták Sarrit, akit egy év után lapátra is tett, nem várt, adott türelmet, holott ahhoz képest, amit a klub előtte 8 évig játszott, ez olyan 180 fokos fordulat, amihez nem hónapok kellenek, hanem akár évek is, hogy végbemenjen és kialakuljon. Majd pedig úgy gondolta, hogy a szép játék, a bajnoki elsőség és a BL győzelem mellé még kezdjünk is el fiatalítani egy olyan edző irányításával, aki a szó legszorosabb értelmében kezdő. Miszerint kineveljük a saját Zidane-unkat vagy Guadriolánkat. Majd mikor egy év elteltével - láss csodát ( sarcasm on ) - nem sikerült ez sem, akkor megint kihajítottuk az egészet - pedig minden ellenére Pirlo szezonja nem volt bukás, de türelemről újfent szó sem lehetett -, és visszatértünk a jól bevált dolgokhoz. Csak ezek már három éve sem működtek, nem véletlen lett akkor megköszönve neki a munkája. A mostani szezon tökéletesen megmutatta, hogy a játékfelfogása/filozófiája szemernyit sem változott, mégis mi az az indok, ami azt mutatta, hogy ami már nem volt elég három éve, az most elég lesz? De legyen, a játék kedvéért menjünk bele, működni fog jövőre és hozni fog valamilyen eredményt is Allegri. Mennyi idő alatt fogunk vajon oda eljutni megint, hogy az, amit Maxi erőltet a brand építéséhez marhára nem való? Mennyi idő után jutunk el megint oda, hogy a győzelem már kevés? Ezek mind olyan dolgok, amik teljesen jogosak és alapvetően nem is az edző felelősségét, kérdéskörét boncolgatják, mert a neveket gyakorlatilag ki lehetne cserélni bárkire, a helyzet ugyanaz lenne. Addig nem lehet itt projektről beszélni, nem hogy hosszú távú tervekről, amíg így áll a vezetőség a dolgokhoz. Talán Arrivabene lendít a dolgokon a megfelelő irányba, én egyedül ebben bízok.

Én sem örültem Allegri visszahozásának, főleg nem a magas bérének és a szokatlan hosszú szerződésének, mert a klub gyakorlatilag megkötötte a saját kezét, mindamellett, hogy a meglévő problémáinkra már akkor tudni lehetett, hogy nem ő lesz az orvosság, mert olyan jellegű a baj, ami nem az ő erőssége. Nyilván én sem akarok rosszat magunknak, csupán nem látom azt, hogy ha General Max szabad kezet és kiapadhatatlan forrásokat kapna a nyáron, akkor az ő szája íze alapján kialakított keret játékban sokkal másabb/jobb lenne, mint a mostani.

karesssz 2022.05.02. 13:09:14

Ennek a cikknek a címe is sokatmondó.

Juvino 2022.05.02. 13:40:41

Az a vicc,h ha az elejen jobban kezdunk, most is harcolnank erte, es ha a top 6-7 csapat elleni meccsekbol megverunk parat(nem csak a Romat es Laziot), akkor meg siman is nyerhettuk volna a bajnoksagot. Ezzel a jatekkal! Amikor kiderult,h Allegri lesz megint az edzo, nem voltak illuzioim, de ennyire szar jatekra azert nem szamitottam, tobb evet oregedtem az elmult 9 honapban.
A jovore nezve ket ut all elottunk. Vagy folytatjuk ezt az utat a mesterrel es minden bizonnyal elobb-utobb ilyen keservesen, de bajnoksagot es olasz kupat nyerunk, talan bejutunk a bl legjobb nyolcba, esetleg szerencsevel negybe, de nemzetkozi szinten gyakorlatilag eselyunk sem lesz a nagycsapatok ellen. Vagy...egy masik edzovel(vezetessel?), megprobalunk egy bl mezonyben is versenykepes csapatot epiteni, akik siman nyerik ezt a bajnoksagot is. Persze tudjuk,h az elso utat jarjuk tovabb, mert egyszer mar bevalt es ketszer is dontobe kerultunk igy. De azota eltelt par ev es a szakadek melyult az europai elmezony es az oket uldozok kozott. Igy az esely is csokkent.
Ami a hatralevo harom bajnokit illeti, sztem a Napoli sem fog brillirozni, megcsiphetnenk a dobogot. Kerdes,h akarjuk-e?

babo0410 2022.05.02. 13:53:30

@Rocky80: Nem tudom mit kell még bizonyítson Dybala ahhoz, hogy egyesek végre elismerjék? Az, hogy Allegri védekező taktikájában nem rugdossa kettesével a gólokat, miben releváns? Pirlo érkezéséig rengeteg gólt szerzett. Az utóbbi két szezonban meg sokat volt sérült. Egyébként mióta Vlahovic itt van, ő is egyre gyengébb. Allegri őt is kicsinálta.
A hírhez kapcsolódva azt hiszem örülhetünk, hogy mi legalább egy pontot tudtunk szerezni ellenük, csak az bosszant, hogy azon a meccsen is úgy játszottunk, mintha mi lennénk a kis csapat.

steven.h 2022.05.02. 14:27:44

@babo0410: Még szerencse, hogy Dybala a karrierjének két legjobb szezonját a defenzív, őt kicsináló Allegri alatt hozta össze...

venember83 2022.05.02. 14:55:42

@steven.h: Pep alatt nehézkes lett volna bizonyítania. Meg pl. Ancelotti vagy Klopp vezetése alatt is.

2022.05.02. 15:02:20

Az a vicc, ha nem olyan szarul kezdjük a szezont, Chiesa nem sérül le, valamint nem tizedelik csapatot egész szezonban sérülések, simán partiban lehetnénk a scudettóért. ezen is az látszik, hogy azért annyival még így sem jobbak a milánói hordák, meg a kukások. Csak azért lettünk negyedikek, meg folyamatosan hiányos a keret és lélektelenül játszunk.

Csak Csucsu 2022.05.02. 15:48:31

@venember83: kicsit hátrébb játszik de pont tudom mondani Thiago Alcantara-t mondjuk szerintem ha nem lenne sérülékeny Iniesta szinten is lehetne...aki mind2 edzőnél kb a legjobb csere volt csak de valahogy úgyis lendített a játékon és nem durcizott vállalta

steven.h 2022.05.02. 15:54:39

@venember83: Én most csak arra értem, hogy szidva van itt Allegri meg a defenzív focija, ehhez képest mondjuk Sarri alatt, ahol MVP lett meg mindenki azt hozza fel, hogy micsoda éve volt Dybalanak és meg sem közelíti azt a teljesítményt.

Shyr Kahn 2022.05.02. 19:21:21

@steven.h: Abban a ket szezonban, amikor Allegri focija meg viszonylag nezheto volt... egyebkent erdekes, hogy Sarri alatt lett MVP. Ebbol latszik, hogy Allegri focija kicsit sem fekudt neki az utolso evekben, amit mit sem jelzett jobban, mint az, hogy ossze is zorrentek a mesterrel nehanyszor.

Allegrire visszaterve @rockitbaby: -vel ertek egyet. Iden alaposan leszerepelt a mester es ez meg akkor is igaz, ha azt mondjuk, hogy a csapat lejtmenetbe kerult az utobbi evekben, ami szvsz az O utolso (Sarri elotti) eveben kezdodott. Szimplan nem jo csapatepitesben es kioli a kreativitast a csapatbol. Nezzuk csak meg a Milan elleni elso merkozesunket az ev elejerol, amikor meg lattam a fenyt az alagut vegen es nezzuk meg az utobbi merkozeseinken tapasztalt lelketlenseget es kreativitas hianyat.

Szvsz - ahogyan a masik posztnal irtam - akarki is erkezik, amig a kreativitast kiirtja a jatekosokbol es csupan a stabil vedekezesre torekszik az egesz csapatot illetoen (fuggetlenul a poziciotol), addig olyan szinten elveszi az energiat a tamadasok epitesetol, ami egyszeruen nem mukodhet hatekonyan a mai vilagban.

Ott tartok, hogy bmely fiatal kisebb csapatot felemelo edzo jobbnak tunik, meg ugy is, hogy pontosan tudjuk, hogy a Juve mas kavehaz es itt nagyobb a nyomas. Igor Tudor, Alessio Dionisi ...

Tudom, hogy nem erdemes valtani idenyenkent edzot, de szvsz Sarri jobban megerdemelt volna egy extra evet, mint Allegri... es megis utobbi folytathatja.

Shyr Kahn 2022.05.02. 19:23:26

@steven.h: Abban az evben nem volt, vagy csak rikan volt serult, az elozo ket szezonban rendkivul hosszu periodust toltott serultkent a palyan kivul. Kicsit nehez osszehasonlitani igy a ket Dybala-t.

Most az utolso merkozeseken kisse alulmotivaltnak tunik, ami nem meglepo tulzottan a tavozasanak tudataban.

steven.h 2022.05.02. 20:05:51

@Shyr Kahn: Sarritól az isten mentsen, ide se kellett volna hozni kezdjük ott. Ez a kiöli a kreativitást meg nem tudom honnan jön. Döntsük már el tényleg, hogy akkor Allegri mit is csinál, mert kettőt egyszerre nem tud szerintem - lenyilatkozza, hogy neki gondolkodó játékosok kellenek, jönnek a kommentek, hogy persze mert nem tud támadást szervezni és a játékosok kreativitására hagyja a dolgot (ez többször is elhangzott itt a blogon is), most meg hirtelen már kreativitás ölő... Egyébiránt az sem igaz, hogy Allegri utolsó éveiben volt rossz Dybala, mert csak a Ronaldos éve volt értékelhetetlen Allegri alatt, minden más szezonban húzóember volt.

Lehet hogy Dionisi vagy Tudor jobb lett volna egy hosszútávú projekthez, mondjuk szerintem leginkáb De Zerbi vagy Italiano lett volna jó, de mindegy is.

A stabil védekezés pedig az első lépése csak hogy stabilizálja a csapatot, legalábbis remélem, és visszatérünk oda ahol voltunk, hogy legyen tartása a csapatnak és ne az legyen mint Sarri alatt, hogy bárki gólt lőtt nekünk és bárki meg tudta alázni a csapatot.

Az meg hogy nála kezdett el lezülleni a csapat - hát nem hiába jelezte, hogy nagy átalakításra van szükség, de Paraticiék helyette inkább megsértődtek és lenyilatkozták, hogy ez BL esélyes keret. Hát most isszuk a levét és ez nem Allegri hibája.

Shyr Kahn 2022.05.02. 22:30:58

@steven.h: Kifejtened miert is volt olyan rossz Sarri? Nem latom az erveket. (egyebkent Isten neve nagybetus)

Ami Allegri kreativitas kiolo taktikajat illeti a kovetkezo lathato:
1. vedekezes mind folott
- mindenkinek ki kell vennie a reszet a vedekezesbol. Meg a befejezocsatarunknak - azaz - Vlahovicnak is
- ez azt jelenti, hogy a jatekosoknak bizonyos mertekben elmegy az energiajuk a vedekezesre. Sajnos ez a mertek Allegri eseteben eleg nagynak tunik, ezert is egy lehetseges magyarazat ez arra, hogy miert van az hogy barki hozzank erkezve, visszaesik a goltermeleseben. A vedekezesre konkret pelda az, amikor Dybala, Morata, de esetenkent Vlahovic is a mi terfelunkon kolbaszol, ami meg ok is lehetne, ha azert tennek ezt mert a labdara varnanak, de az esetek tobbsegeben ez nem csupan labdavaras, hanem rombolas, labdaszerzesre es zavarasra iranyulo (vedekezo) feladatokat jelent, ami egyertelmuen felemeszti az energiajuk egy reszet.
- ebbol. kovetkezik, hogy hiaba akarunk kreativ jatekot elol, ha a vedekezes csapatresztol fuggetlenul aktivan jelen kell, hogy legyen a jatekunkban!
2. ha vezetsz, biztosra menj es inkabb tartsd a labdat, mint gyors akciokat vezess, hiszen a gyors akcio vegen ujra az ellenfelen a sor (magyaran nem birtokolnad a labdat es kockazatot vallalnal). Ez ugye azert problemas megkozelites, mert nem veszi figyelembe azt, hogy egy esetleges gyors akcio vegen golt szerezhetnenk. Magyaran alapvetoen vedekezo szemmel nezni a jatekot.
- ez a resz is igen sokszor volt lathato Allegri Juvejaban. Ez nem az elso ev volt, hogy huztuk az idot az utolso 10-15 percben (esetenkent a merkozes nagy reszeben, mert eleinte megszereztuk a vezetest!), vagy eppen visszavettunk a tamadolenduletbol, azert hogy a birtoklassal es kreativitast nelkulozo passzolgatassal birtokoljuk a labdat es igy talaljunk reseket.
3. Az elozo ketto pont miatt a kreativitas elvesz, amikor kontrazunk, ugyanis a ritmusvaltashoz es szep kontrakkal szemben all a 2-es pont, mig a motivaciot es lenduletet (energiat) elveszi a vedekezes kihangsulyozasa es eloterbe hozasa.

Na, most lehet azt mondani, hogy igy kell, hogy a foci mukodjon, ez is egy filozofia, de az altalad es altalam is felsorolt nevek kozul, az osszes fiatalabb edzo nagyobb hangsulyt fektet a vedelem es tamadas kiegyensulyozasara, ugy hogy nem fojtjak meg a kreativitast, nem huzatjak az idot a jatekosaikkal.

Sarrinal sem lattam egyebkent azt, hogy oly mennyisegu vedelmi munkat kert volna a tamadoinktol (sem CR-tol, sem Dybalatol) es valahogy megiscsak sikerult annak a jollakott csapatnak bejonnie a bajnoksag elso helyere.

Szoval filozofiak kozott van kulonbseg es a fentebb felvazolt okok miatt en ugy erzem jogosan nevezem Allegri focijat kreativitast olonek.

alexGicamo 2022.05.03. 03:47:05

@rockitbaby: Egyetértek ! Főleg az utolsó gondolatmeneteddel !

alexGicamo 2022.05.03. 03:51:26

@JuveMI: Ott a pont ! A lélektelen játék meg a másik, ami a szívemet mardossa !
Ilyenkor mindig azt kérdezem magamtól, hogy hol a csapatom ? Ez nem a JUVENTUS ! :-(

Lanzafame 2022.05.03. 15:59:41

@rockitbaby: amit a játékról írsz, pontosabban arról, hogy rossz látni, ahogy 1-0-nál behúzzuk a kéziféket, az szerintem nemcsak Allegri-betegség, hanem az olasz futballkultúra talán legidegesítőbb vonása. Sokszor Lippi, de főleg Capello alatt is ez ment.

Néha az az érzésem, hogy Allegri sokszor üvöltve próbálja kijjebb húzni a csapatot, de Bonucci, Chiellini és anno Pjanic nem hajlandók erre. Ha ez így lenne, az Allegrire nézve ciki lenne.

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1897) bajnokság (3527) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (81) EB (51) edző (973) elemzés (40) előzetes (890) Európa Liga (171) felkészülés (137) hírek (1700) játékosokról (10270) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2503) meccsek (4332) mercato (4282) nyilatkozat (7683) Olasz Kupa (335) összefoglaló (436) pletyka (4298) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (96) történelem (53) válogatott (181) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (305) video (227) Címkefelhő
süti beállítások módosítása