Bernardeschi: "Ronaldót mindig is a világ legjobbjának tartottam"

bernardeschi_federico_golorom_ronaldoval.jpgA Juventus szélsője, Federico Bernardeschi kiváló formában kezdte az új szezont, s a fiatal játékos most a Tuttosportnak adott exkluzív interjúban mesélt a torinói élményekről, valamint a nyáron szerződtetett világklasszisról, Cristiano Ronaldóról. 

"Játékosként mindannyian ismerjük Ronaldót, s személy szerint mindig is a világ legjobbjának tartottam. Mindig is többre tartottam Messinél.

Ami újdonságot jelentett, hogy egy kivételes ember, egy szerény fickó egyedülálló személyiséggel, amit sugároz magából. Ragályos, ebben a tekintetben mindig is többre tartottam Messinél." - mondta új csapattársáról Bernardeschi.

"Emlékszem az Európa-bajnokság döntőjére, amikor sérülés miatt le kellett mennie a pályáról az első félidőben, de a kispadon olyan volt, mint egy plusz edző. 

A Juve mindig is egy egyedülálló klub volt a győztes mentalitása tekintetében, s nincs mit tanulnia senkitől, azonban Cristiano Ronaldo érkezése valami pluszt hozott.

Gondoljanak csak a piros lapra a Valencia ellen. A tény, hogy ugyan ötször nyert Bajnokok Ligáját és Aranylabdát, mégis sírt, amiért kiállították, sokat elmond a szenvedélyéről. Odamentem hozzá, s azt mondtam neki, hogy nyugodjon meg, ő a legjobb a világon, s nem akarom sírni látni. Nem szolgált rá, mert tényleg egy igazságtalan piros lap volt.

Az, hogy Ronaldo ott van a csapatban, példát jelent a fiatalok számára, még egy olyan nagy klubnál is, mint a Juve. Az embernek intelligensnek kell lennie, s ha olyan szerencsés, hogy a világ legjobb játékosával edzhet együtt, meg kell próbálnia ellesni néhány dolgot. Olyan ez, mint felülni egy hullámra, segített nekem, s segíteni is fog. Követendő példa, hogy tartsunk ki a személyiségünk és a céljaink mellett. 

Úgy gondolom, hogy a Real Madrid sokat veszített, ha a világ legjobbja távozik valahonnan, azt megérzik. Véleményem szerint rászolgált az Aranylabdára, a világbajnokságon is csillogott. Mesterhármast ért el Spanyolország ellen, s erre nem sokan képesek.

Modrić egy bajnok, de ha egy egyéni díj odaítéléséről beszélünk, véleményem szerint Cristiano minden tekintetben különbséget jelentett, még emberi tekintetben is. Egy lépéssel a többiek előtt jár, az elmúlt tíz évben ő és Messi vitathatatlanul fölötte álltak mindenkinek. Majd ha ők visszavonulnak, valaki más is nyerhet."

Mindez azt jelentené, hogy az edzésen játszott mérkőzéseken mindenki Ronaldót akarja ott tudni a csapatában?

"Valójában még jobb, ha Chiellini van ott az emberrel.

Csodálatos a kapcsolatom a mesterrel. Tegnap kiselőadást tartott nekem, mert  kétszer nem passzoltam a második félidőben... Ennek ellenére nagyon jól kijövök vele. Amikor dühös lesz, hallatja a hangját és megérteti magát, még akkor is, ha a külföldiek számára egy kissé nehézséget is okoz a toszkán nyelvjárás. Ugyanakkor beszél angolul is.

A formám? Ez egy fejlődési folyamat következménye, de két-három éve történt, hogy igazén nagy lépést tettem minőség, s legfőképpen mentális tekintetben. 

A példaképek közül igazán kedveltem Sevcsenkót, az olasz tizesek közül pedig Baggiót, Del Pierót és Tottit. Csodálatos volt látni, ahogy játszanak. Ahogyan élményt jelentett Toni, Mutu és Jovetić is, mikor labdaszedő voltam Firenzében."

Bernardeschit egy másik csapattársról, Mario Mandžukićról is megkérdezték.

"Mario olyannak látszik, mint egy medve, de valójában viccelődik és együtt nevetgél mindenkivel. A pályán ugyanakkor meglehetősen kemény."

A nyár nagy távozója a csapatkapitány, Gigi Buffon volt, aki a visszavonulás helyett végül a Paris Saint-Germain csapatát választotta.

"Egy hatalmas jellem távozott, olyasvalaki, aki történelmet írt a klubbal. Az ember nem tehet mást, mint hogy megköszöni mindazt, amit a klubnak és a játékosoknak adott. Most Chiellini az, aki kapitányként átadja az elképzeléseit a csapatnak."

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr4414280783

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocky80 2018.10.04. 15:22:51

10-es.

Egyébként ezek lassan összeházasodnak... :D

Alex8610 2018.10.04. 15:40:24

A Young Boys ellen kicsit önző volt de ez valahol természetes a kora miatt, meg amilyen játékot mutat idén.Nagyon akar a srác idén megkapja a bizalmat is csak fejben kicsit nyugodjon le de minden mozdulatat élmény nézni.Valtozik a kép mikor a pályán van.Lehet lesz egyszer újra olasz 10esunk?

Pavel1988 2018.10.04. 15:44:30

Christiano Kathryn Mayorga igazából egy álnév és Bernardeschi rejtőzik mögötte.

Rocky80 2018.10.04. 16:32:14

Ezt a Ronaldo szerény gondolatot még szoknom kell.

bianconeri83 2018.10.04. 16:40:05

@Rocky80: pedig annyira sok helyről hallani, hogy egy szerény fickó, hogy lassan hihető lesz :)

Grinta 2018.10.04. 17:07:58

Villág legjobbja szerény úrfi.Édes Istenem.Ezek kölcsön kértek tőle?vagy mi a fuck
Eb döntőben pedig inkább törpojáca,aki hiszti rohamot kapott.A nagy kóccs
Bernaredeschit csípem,nem kell ez a seggnyaló szöveg!

Jamal Jamal 2018.10.04. 17:17:46

"Tegnap kiselőadást tartott nekem, mert kétszer nem passzoltam a második félidőben..."

Miért mit vártál öccse, hogy kapsz két puszit mert önző vagy?

Amúgy nehogy Bernardeschi is olyan szerény legyen mind CR7...

2018.10.04. 17:38:24

Nekem nem túlságosan tetszik ez a nyilatkozat. (Pl a 2 passzos kiselőadásos gúnyos duma) Nem az jön le nekem ebből a nyilatkozatból, hogy ő lehet a következő Del piero.
Meg túltolja benne Ronaldo iránt érzett "vonzódását" is.

Apuleius 2018.10.04. 17:49:08

@Dr. Grant: zerintem semmi gond nincs azzal a "kiselőadásos" dumával, ez nem több egészséges viccelődésnél, amelyben talán némi önkritika is van. Mondjuk Ronaldo nyaldosása nekem is sok az interjúban, a portugál nője helyében elkezdenék aggódni.

Drotkoszoru 2018.10.04. 17:53:39

Nekem ez már too much. Mintha folyamatos visszaigazolásra lenne szüksége CR-nek és ki lenne adva a játékosoknak, Allegrinek, vezetőknek, hogy minden egyes alkalommal mondják el, hogy ő a legjobb (ami egyébként nem igaz, bár az én véleményem is csak szubjektív).

Rocky80 2018.10.04. 18:29:29

@Drotkoszoru: tényleg van egy ilyen feeling. Kezd már kicsit beteges lenni.

Egy egészséges embernek nincs szüksége ilyesmire.

alexGicamo 2018.10.04. 19:04:46

Berna egy picikét túltolta Ronci dicséretét, de hát nyilván odavan, hogy vele játszhat és talán egy új barátra is lelt benne. Ennyi, szerintem.

Alex8610 2018.10.04. 19:16:11

Jó azért azt vegyétek figyelembe hogy CR ről beszélünk természetes hogy a fiatalok így reagálnak Mandzu biztos nem nyilatkozna ilyet Chiellini is visszafogottabban beszélt Ronaldorol.Ezeknek a srácoknak meg olyan érzés lehet együtt edzeni/játszani a portugallal mint mondjuk anno egy fiatal kosarasnak Jordannal vagy mondjuk egy újonc MMAsnak Mcgregorral.Enis extázisba lennék ha együtt edzhetnek akár egyszer is Arnoldal.

del pipi 2018.10.04. 20:17:57

@Alex8610: eddzél velem egyet felsírsz!

2018.10.05. 07:45:42

@Apuleius: Hát fogjuk rá, hogy egészséges viccelődés. Én elsőre úgy éreztem, hogy mivel ő még egy fiatal, rutintalan gyerek, nem szabadna, hogy megengedjen magának ilyenfajta kekeckedést az edzőjével (főnökével) szemben.

2018.10.05. 07:46:28

@del pipi: :-D Miért, milyen sportágat űzöl? :-)

Apuleius 2018.10.05. 07:56:42

@Dr. Grant: Szerintem ezt most túlreagálod, nem érzek benne tisztelenséget, inkább azt bizonyítja, hogy valóban jó a viszonyuk, s van benne némi önkritika is.

2018.10.05. 09:07:25

@Apuleius: Érdekes, hogy eképpen látod. :-P A korábbi kommenteddel tényleg egyet is értettem, mert elsőre nem könnyű megítélni, hogy pontosan mi mögött mi van, mert ahhoz látni is kellene, hogy ő hogyan mondja és az adott helyzetre hogyan reagál a másik fél. Én mindenesetre soknak éreztem, de még ítélkezni nem akartam, ezért is írtam csak annyit, hogy nekem nem igazán tetszett és hogy "nekem mi jött le belőle elsőre" és nem akartam konkrét kritikát megfogalmazni. A túlreagálás nem ilyen, hogy leírom, hogy én némi kekeckedést és tiszteletlenséget éreztem a nyilatkozatban. Volt ennek is annyi alapja, mint annak jó a viszonyuk. Tényleg, ezt mi által érzed jobban bizonyítva, hogy jó a viszonyuk?

Apuleius 2018.10.05. 09:41:21

@Dr. Grant: Szerintem értelmetlen most a "túlreagálni" szót boncolgatni, arra hegyezni ki a dolgokat. Meglehet, hogy nem a legtalálóbb szót használtam, de a lényeg szempontjából ez nem túl lényeges. Úgy éreztem (érzem), hogy olyan dolgot látsz, érzel a dolog, mögé (tiszteletlenség, "kekeckedés az edzővel/főnökkel), ami nem volt benne a nyilatkozatban. Én nem szeretném ezt az egészet túlragozni, tagmondatokat patikamérlegen kimérni, atomi nyelvtani és pszichológiai elemzésnek alávetni, az én olvasatom semmivel nem igazabb, vitathatatlanabb, mint a Tiéd. Mentségemül szolgáljon, hogy nem is állítottam ennek ellenkezőjét. Egyszerű szubjektív nyelvi megoldás, semmi több. Az adott mondatokat a fenti kontextusban olvasva, bennem még a leghalványabb mértékben sem merült fel, hogy ez az egész tiszteletlenségről szólna, s Bernardeschi túl sokat enged meg magának. Érdekes, hogy ugyanazokat a mondatokat olvasva, mennyire más olvasatok születhetnek :-)
A jó viszonyukról beszél, s próbál vicces lenni (ok, nem egy Monty Python a fiú...), s az én olvasatomban ez nem tiszteletlenség akart lenni, inkább ezt a viszonyt igazolja az egésszel (talán némi öniróniát is gyakorolva, ahogy megemlíti a saját hibáit). Egyébként az egészhez hozzávehetjük a toszkán dialektussal való tréfálkozást is. Azt nem állítanám, hogy különösebben vicces volt, de én nem tiszteletlenséget olvastam ki a sorokból. Ez az olvasat természetesen nem abszolút igazság.

2018.10.05. 10:22:20

@Apuleius: Tényleg érdekes, de ezt nem érzem problémának. :-) Lehet, hogy másból indultunk ki. Én a főnök-beosztotti viszonyt nem tudtam figyelmen kívül hagyni a nyilatkozat megítélésében, mert 2 egyenrangú "haver" között biztosan nem láttam volna bele ilyesmit. A csapatérdeket tartottam szem előtt.
Berna úgy látja, hogy nagyon jó a viszonyuk. Valószínűleg az is, de azért ezt ő nem tudhatja biztosra. Azért szerintem sem akart semmi rosszat mondani, csak félreérthetőre sikerült egy része.
Szerintem Allegri alakít ki jobban haveri viszonyt a játékosokkal, mint más edzők, ezt viszont nem tartom jó ötletnek, de ebből következik Berna kicsit bátrabb, vicceskedő nyilatkozata is.
Allegrit némiképp jobb edzőnek tartom, mint Contét, de Conténál soha nem fordult elő olyasmi lázadás, mint Allegrinél 2 éve és látványos beszólogatások sem voltak a játékosok részéről. (itt nem Bernára gondolok)
Ebben szerintem van szerepe annak, hogy a játékosok Contéval szemben sokkal kevesebbet mertek megengedni maguknak.
De én sem akartam ennyit kihozni a dologból, én kérek elnézést, hogy védekeztem a "túlreagáltam" szó ellen. ;-)

Apuleius 2018.10.05. 10:43:24

@Dr. Grant: Szó sincsen problémáról, dehogy :-) Allegrit én is jobb (lényegesen jobb) edzőnek tartom, s emlékeim szerint korábban volt egy nyilatkozata, amelyben beszélt is a játékosokkal kapcsolatos viszonyáról, s ott elmondta, hogy bizonyos tekintetben baráti a kapcsolat, de tart néhány lépés távolságot. Ez nyilván okos dolog, s így helyénvaló. Mélyebben nem mennék bele, mert ehhez vissza kellene keresni ezt a nyilatkozatot, nehogy olyan gondolatokat adjak a szájába, amik nem jöttek ki onnan.
Én igazából nem érzem valós problémának, hogy Allegri idején időnként voltak kifakadások, beszólogatások, de szerencsésnek persze nem lehetne nevezni ezeket. Semmi gond a védekezéssel, ellenérvekkel, ellenvéleményekkel, azt hiszem soha sem volt problémánk az egymás közti kommunikációval a "viták" során :-)

2018.10.05. 12:37:05

@Apuleius: A vita jellegében nincs is vita. ;-)
Ami Allegrit illeti, ő biztosan úgy érzi, hogy tart néhány lépés távolságot. Abba én sem akarok belemenni, hogy jól ítéli-e meg a helyzetet. (Elég távolságot tart-e)
Abban tényleg kíváncsi lennék a véleményedre, hogy a 1,5 évvel ezelőtti BL-döntős összeomlás nem lett volna elkerülhető, ha Allegri kicsit "Contésabb"/távolságtartóbb?
Ennek eldöntése sokat számít abban a kérdésben, hogy Allegri haverkodása (és a játékosok egyes kifakadásai) mekkora problémát jelent.
Mert ugye hiába alapozunk csak pletykákra, hogy mi történt az öltözőben, az kizárt, hogy semmi sem történt.

Apuleius 2018.10.05. 13:17:13

@Dr. Grant: Én alapvetően nem érzem, hogy gond lenne Allegri és a játékosok kapcsolatában, de az biztos, hogy hihetetlenül kevés az információnk ahhoz, hogy erről egyáltalán értelmesen beszélni tudjunk.
Természetesen nem akarom megkerülni a kérdésedet egy olcsó poénnal, de Contéval biztosan elkerültük volna a BL-döntős összeomlást, mert már a csoportkörben elvéreztünk volna :-). Tudom persze, hogy nem Conte személyére, hanem egy bizonyos általa képviselt "távolságtartásról" beszéltél. Egyetértek veled, egészen biztos, hogy történt valami a szünetben, egész egyszerűen elképzelhetetlen más magyarázatot találni arra, hogy egy kiegyenlítő, s így lendületbe kerülő csapat miként tudott így pályára lépni a második félidőben. Ha a kiszivárgott információmorzsákból indulunk ki (amelyek hitelessége eleve kérdéses), nem Allegri és a játékosok, hanem bizonyos játékosok között alakult ki parázs konfliktus. Persze elkenhetjük azzal, hogy Allegri felelős valahol, hiszen ő az edző (s ebben lehet is igazság), de ezt az egészet nem igazán az ő nyakába varrnám. Ha már BL-döntő, szerintem ebből a szempontból is érdekes Bonucci visszatérése, hiszen elég valószínűnek tűnik, hogy valóban ő volt az egyik főkolompos (s az eladása azt sejteti, hogy ezt a klubnál is így gondolták). Hogy választ is adjak, nem gondolom, hogy Allegri és a játékosok viszonya miatt alakult volna úgy az a BL-döntő.

2018.10.05. 14:00:59

@Apuleius: :-D Na igen. :-) Most már némileg nevetni is tudok rajta, pár éve még nem ment volna. Főként, hogy néhány rosszindulatú ellendrukker reakciójának voltam szemtanúja a "török szégyen" idején, akiknek a "társaságát" utána is el kellett viselnem. Na mindegy, nem akarok eltérni a tárgytól.
A választ köszönöm. Ami akkor a szünetben történt, azt nem is akartam teljes egészében Allegri nyakába varrni - a pletykákat is figyelembe véve - hanem csak azt, hogy nem lépett közbe és nem akadályozta meg a csapat teljes szétesését. Tehát, hogy nem tudott ellene tenni lényegében semmit. Lehet, hogy ez már kicsit tágabb értelemben "Allegri kapcsolata a játékosokkal". Elképzelhető, hogy más edző sem tudott volna tenni ellene, mert már akkora volt a nézeteltérés. De ez meg különös lenne. Teljesen egyetértek a Bonucci-kérdésben.

Drotkoszoru 2018.10.05. 14:47:18

juventusfc.hu/bernardeschi-kihozta-az-allatot-allegribol-video/

Allegri azért felkúrta magát rendesen. :DD

"– Passzold le azt a labdát, gólokat kell szereznünk! Le fogom cserélni! Ez nem a Fiorentina, hogy ezt megengedhesse magának! – tombolt Allegri a kispadnál."

JuventusFanatikus 2018.10.05. 20:03:08

WC papírra nem kell költenie Ronaldónak. A Zewa biztos nem lesz szponzora.:D

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1882) bajnokság (3493) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (51) edző (964) elemzés (40) előzetes (883) Európa Liga (171) felkészülés (137) hírek (1698) játékosokról (10218) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2498) meccsek (4286) mercato (4269) nyilatkozat (7634) Olasz Kupa (331) összefoglaló (429) pletyka (4284) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (95) történelem (53) válogatott (180) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (300) video (219) Címkefelhő
süti beállítások módosítása