Lirola: "A Juvénál játszani az álmom"

pol_lirola_juventus.jpgA Sassuolo elleni mérkőzésen ellenfélként térhet vissza Torinóba a Juventus spanyol tehetsége, Pol Lirola, aki nyáron két esztendőre kölcsönben csatlakozott a Sassuolo együtteséhez.

"2014-ben éppen az első mérkőzésemet játszottam az Espanyol harmadik csapatánál, s a zuhanyzás után ott találtam az ügynökömet a Juventus vezető megfigyelőjével." - idézte fel a Torinóba vezető út első lépéseit Lirola a La Gazzetta dello Sport munkatársának.

"A Juventus választottam, mert szeretem az olasz labdarúgást. Ez a legteljesebb és fejlődő bajnokság. Azt gondoltam, hogy a Juve a lehető legjobb hely a fejlődéshez, az értékeim kiteljesítéséhez." 

A spanyol tehetség azzal kapcsolatosan is elmondta gondolatait, hogy vajon melyek a legfontosabb tulajdonságai és erősségei egy szélső védőnek a modern labdarúgásban.

"Mindenekelőtt védőnek kell lennie, s az egész mérkőzés alatt komoly összpontosítást kell fenntartania. Ez az egyik első dolog, amit Di Francesco megtanított nekem. A legjobb szélső védők azonban azok, akik a támadáshoz is hozzá tudnak tenni valamit. Szélsőként kezdtem, így én hajlamosabb vagyok előre törni. 

Lahm legendájával nőttem fel, de inkább látom magamat Dani Alvesben. Sajnálom, hogy nem edzhetek vele, mert távoztam, mielőtt ő megérkezett volna.

Lichtsteiner rengeteg tanácsot adott azzal kapcsolatosan, hogyan fejlődjek. Spanyolországban kevesebb kapcsolat van az első csapattal, míg Allegri gyakran hívott meg bennünket, hogy a felnőttekkel edzünk. Minden egyes edzés felér egy egyetemi előadással.

Az első három hónap volt a legnehezebb. Nem játszhattam, mert arra kellett várnom, hogy a bürokratikus ügyek lezáruljanak. Szerencsére Olaszországban könnyű beilleszkedni, habár hiányzik a tenger."

A Sassuolo első csapatában Lirola gólpasszt adott Domenico Berardinak a Crvena Zvezda elleni Európa Liga-mérkőzésen.

"Amint megérkeztem, Di Francesco azt mondta nekem: »Nem érdekel az életkorod, ha alázatos leszel, tanulni akarsz és rászolgálsz a játékra, játszani fogsz.« 

A fiataloktól a Serie A-ba kerülni nagy lépés, de az apámmal és a Juvéval úgy döntöttünk, hogy ez a megfelelő pillanat arra, hogy kölcsönbe kerüljek, s a Sassuolót választottuk, ahol a legjobb a környezet. Allegri és Di Francesco egyaránt nagy tudású edzők, akik segítenek, de nagyon nyíltak is tudnak lenni. Allegri, aki dolgozott a Sassuolónál, volt az első, aki ezt a döntést javasolta nekem.

A fiatal játékosok szenvednek-e Olaszországban? Egy támadó kétségkívül könnyebben kap lehetőséget, mint egy védő, mert a játékosokra hátul nagy felelősség hárul, az edzők pedig szívesebben hagyatkoznak a tapasztalatra. Ugyanakkor nem érzek szkepticizmust a fiatalokkal kapcsolatosan. Vegyük Berardit, aki fiatal, de kivételes, s megkapta a lehetőséget arra, hogy bizonyítson.

Tudni, hogy a klub befektetésként számol velem a jövőre, olyasvalami, ami büszkeséggel tölt el. Az a célom, hogy fejlődök itt a két év alatt, s így méltó lehetek ehhez. A Juvénál játszani az álmom.

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr411691195

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gabuero9 2016.09.09. 20:21:44

Igy legyen! O es blanco 2 igeretes spanyolunk

Rikoo 2016.09.09. 21:07:54

Nekünk is az az álmunk, hogy legyen végre egy saját nevelésű játékosunk a kezdőben!
Gyerünk Pol!!

Grinta 2016.09.09. 21:41:07

@Rikoo: Emlékeim szerint Marchisio saját nevelés,attól függetlenül hogy jelenleg nem bevethető.

Rikoo 2016.09.09. 22:08:55

@Grinta: Igen, és a kedvenc játékosom is egyben. :)

Dybala11 2016.09.09. 22:17:42

@Rikoo: Nem saját nevelés a srác, de ígéretesnek tűnik. Remélem kellő mennyiségű időt fog kapni a Sassuoloban.

Rikoo 2016.09.09. 22:27:40

@Dybala11: 2 évet töltött nálunk. Ha jól tudom akkor ezzel már annak számít.

Grinta 2016.09.09. 22:30:25

@Rikoo: Nagyon sok időnek kellett eltelnie,míg a helyén kezelték a játékát.Nagyon szeretem Én is.Ott lóg az "Il Principino" sál,a szekrény ajtaján.8

.Bulldeo 2016.09.09. 22:41:47

@Rikoo: nekem nem világos, hogy amikor a Sassuoloban kölcsönben van, akkor az beszámít-e a nálunk eltöltött évekbe (logikusnak tűnne, hogy nem), mert különben nem lesz meg a kívánt (tudtommal) 3 év. De a kettő sem, ha 2018ig marad a Sassuolonál (márpedig így ment kölcsönbe).

Rikoo 2016.09.09. 22:51:24

@.Bulldeo: 2014-től, 2016-ig volt nálunk. Nem tudom, hogy 2 vagy 3 év kell az akadémián ez a baj. Ha 2 akkor megfelel a kritériumoknak.

.Bulldeo 2016.09.09. 23:59:53

@Rikoo: egész pontosan 2015 januárjától van nálunk, tehát másfél éve.
(amúgy, ha emlékezetem nem csal, a saját nevelésnek 15 és 21 éves kora között 3 évet kell eltöltenie az akadémián.)

Rikoo 2016.09.10. 03:21:01

@.Bulldeo: Akkor ezt is buktuk. Pedig olyan jó lenne már végre egy saját nevelésű játékos aki berobban.

JuventusFanatikus 2016.09.10. 08:08:20

Remélem az álmod beteljesül Pol!Mindent bele!

rockitbaby 2016.09.10. 08:36:54

@Rikoo: Olyan valakit, mint Marchisio talán soha az életben nem fogunk látni Juventus mezben. Szerintem bár a szabály szerint ő nem saját nevelés, de attól mi még tekinthetünk úgy rá. Amennyiben nem változik nagyon gyorsan az ifi képzés, akkor maximum olyan legendákat kaphatunk, mint Gigi vagy Bonu.

De hogy a cikkhez is, ezt Marotta-ék most nagyon jól csinálták. Két év kölcsön, semmi opcióval.Két év múlva Dani Alves és sanszosan Lichti is kiöregszik, így gyakorlatilag első számú opció lehet, ha a fejlődése töretlen. Bár sokszor mondogatom, hogy a felkészülési meccsek nem márvadóak, de ha okosan csináljuk, 2 év múlva ingyen meglesz az első számú jobb bekk :P

alexGicamo 2016.09.10. 14:20:45

@rockitbaby: Úgy legyen ! :)

FORZA JUVE PER SEMPRE !!!

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1851) bajnokság (3385) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (50) edző (915) elemzés (40) előzetes (860) Európa Liga (171) felkészülés (127) hírek (1647) játékosokról (9916) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2430) meccsek (4158) mercato (4141) nyilatkozat (7440) Olasz Kupa (326) összefoglaló (411) pletyka (4171) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (95) történelem (53) válogatott (174) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (287) video (200) Címkefelhő
süti beállítások módosítása