Rummenigge: "Az UEFA-nak változtatnia kell a sorsoláson"

rummenigge_karl-heinz_szemuveg.jpgA Juventus szédületes csatában, két parázs mérkőzésen maradt alul a Bayern München ellen, s a bajor klub elnöke, Karl-Heinz Rummenigge szerint tarthatatlan, hogy már a Bajnokok Ligája nyolcaddöntőjében olyan, döntőnek is beillő párosítás alakuljon ki, mint a Juventus-Bayern München, ezért az UEFA-nak változtatnia kellene a sorsolás menetén.

"A csapatunk igazolta jellemét, de az nem lehet, hogy a Bayern és a tavalyi döntős már ebben a szakaszban találkozott egymással, míg olyan meccsek is vannak, mint az Atlético Madrid-PSV Eindhoven és a Wolfsburg-Gent." - nyilatkozta Rummenigge csapata továbbjutását követően.

"A Juve egy hatalmas vetélytárs volt, s ha arra gondolok, hogy a tavalyi döntő vesztese így búcsúzott...

Az UEFA-nak lépnie kell, és be kell vezetnie egy kiemelési rendszert a sorsolás során. A kieséses szakaszban túlzottan sok múlik a jó szerencsén.

Meg kell változtatnunk a rendszert, mert a sorsnak túl nagy szerepe van a sorozatnak ebben a korai szakaszában."

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr558491216

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

venember83 2016.03.18. 09:03:48

Úgy érzem, bár a nagycsapatok szempontjából igaza van bizonyos szinten, inkább saját csapatát védené jövőre, mert idén feltehetően legalább a döntőig menetel majd a Bayern, és így könnyebb lenne a jövő év számukra, ha pl. egy Gent ellen kell megmérkőzni a csoportkör után, és nem egy Juventusszal.

niccolo 2016.03.18. 09:12:31

Szerintem,meg a régi BEK volt a legjobb,a kezdetektől bárkit össze lehetett sorolni bárkivel. (persze akkor még csak a bajnokok indulhattak) A kisebb csapatoknak is volt esélyük a Kupára.De ma minden a pénzről szól!

MdewC 2016.03.18. 09:41:16

Egyet értek vele.

giorgio007 2016.03.18. 09:49:10

Talán amellett is kardoskodhatnának, hogy ne tolják ennyire pofátlanul a nagyokat a bírók. No, de ilyen úgysem lesz :D

GabeTR 2016.03.18. 09:54:06

Elsőre logikusnak tűnik, de ha jobban belegondol az ember, akkor ordas nagy marhaság.
Nem tudom hogy vagytok vele, de feláll a szőr a hátamon, ha arra gondolok, hogy a BL döntőben is lehet, hogy az év 18. El Classico-ját kell megnéznem. Ne csak a pénztárca határozza meg egy adott sorozatban a szereplők végső helyezését! Igen, a BL-ben is szükség lenne "tündérmesékre" (erre jó példa az NFL), ahol egy kis csapat is mennybe mehetne, ha a nagyok eltakarítják egymást az útból.

pedronegroo 2016.03.18. 10:09:39

Van hogy a sorsolás meg pont kedvező, mint ahogy tavaly senki se sírt mikor a Dortmund, Monaco jött a kieséses szakaszban egy Bayern vagy Barca helyett.

Nem tudom mennyi értelme volna a kiemelési rendszernek mivel úgy gondolom hogy a végeredményen ez semmit nem változtatna vagyis hogy a végén így is úgy is mindig a legjobb csapat nyer.

Apuleius 2016.03.18. 10:11:51

Juve-szurkolóként egyetértek vele, nagyon kár, hogy ez a párosítás már a nyolcaddöntőben összejött, s úgy hiszem, hogy az idei sorozat is kevesebb és szegényebb lett a Juve kiesésével (ahogyan a Bayern kiesésével is szegényebb és kevesebb lett volna). Ugyanakkor lényegében már a mostani rendszerben is létezik kiemelés, a csoportkör maga a kiemelés eszköze, a Juventus csak és kizárólag magát okolhatja, legközelebb nem szabad balfaszkodni és két döntetlent játszani a csoport utolsója ellen, illetve az utolsó meccsen nem kellene kikapni, mikor a döntetlen is elegendő lenne az üdvösséghez. Ezen túlmenően igazságtalan lenne bármiféle kiemelés.

Apuleius 2016.03.18. 10:21:13

@pedronegroo: "Van hogy a sorsolás meg pont kedvező, mint ahogy tavaly senki se sírt mikor a Dortmund, Monaco jött a kieséses szakaszban egy Bayern vagy Barca helyett."

Rummenigge javaslata tulajdonképpen ezt a "kedvező sorsolást" állandósítaná vagy biztosítaná a BL korai szakaszában, hogy az ilyen nagy meccsekre csak később kerüljön sor. Több szempontból, például valószínűleg üzletileg is van azért benne ráció, valahol nonszensz, hogy egy Juve vagy egy Bayern kiesik, míg egy Wolfsburg vagy Gent továbbjuthat, ugyanakkor egyetértek veled, én sem vezetnék be ilyesmit, a végére mindig a legerősebb csapatok maradnak állva. Olyanra nem nagyon emlékszem, hogy valaki érdemtelenül került volna döntőbe, vagy nyerte volna meg a sorozatot. Ez a szerencsefaltor valahogy hozzátartozik a BL-hez, s ez szerintem teljesen jól van így.

Lord Viktor 2016.03.18. 10:21:24

Hízelgőek a szavai, de nem teljesen értek egyet vele. A Juventus itt magának köszönheti, hogy ilyen korán összekerült a Bayernnel, ha nem balfaszkodjuk el a csoportkört, simán kaphattuk volna mi a Dinamo Kijevet például.

Kiemelést max. UEFA-klubkoefficiensek alapján tudok elképzelni, hogy a 16 csapat közül a jobbik 8 csak a rosszabbik 8-ból kaphat ellenfelet. Mondjuk ha ezt bevezetnék, jövőre kedvező helyzetből várhatnánk. :)
kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/data/method4/trank2017.html

pedronegroo 2016.03.18. 10:35:46

@Apuleius: Amúgy meg "örülök" hogy a Bayernt kaptuk, két kitűnő meccset láthattunk, láthatott minden foci kedvelő. Jó kis erő felmérő volt, de nem vagyunk még kész a BL győzelemre, egy Juventus-Wolfsburg vagy Genk elleni meccsre én személy szerint meg nem vagyok kíváncsi, értelmét se látom. Persze anyagi szempontból nem mindegy a klubnak hogy meddig jutunk el, bár azt is látni hogy sajnos amennyire elszálltak az árak már lassan a BL pénzek se akkora tényezőek.

Pavel1988 2016.03.18. 10:42:48

Ne hülyéskedjünk már.
Nincs elég előnyük a nagy csapatoknak így is?
Én még a kalapos rendszert is eltörölném a csoportok kialakításánál, had legyen nagyobb szórás és legyen némi esélye minden csapatnak.

Unalmas, hogy minden évben ott van a legjobb 4-ben a Bayern, Barca, Real. Adjunk még nagyobb esélyt, hogy minden évben így legyen?

Apuleius 2016.03.18. 10:48:07

@pedronegroo: Igen, hasonlóan érzek én is. Nyilván sok szempontból (pénz, presztízs stb.) jobb lett volna, ha tovább megyünk egy gyenge ellenfél testén keresztül, s csak a legjobb négy között jön a Bayern, de annak, aki BL-t akar nyerni, tovább kell lépnie egy ilyen ellenfélen, jöjjön az akár a nyolcaddöntőben, akár az elődöntőben. Én sem érzem, hogy készen állnánk a BL-győzelemre, de pont az a szerencsefaktor nagy segítségünkre lehet, ha kijön a lépés (tavaly nem panaszkodhattunk). Teljesen rendben van a jelenlegi rendszer, persze jó lenne, ha nem manipulálná senki a sorsolást...

Rivendell 2016.03.18. 11:24:14

nekem semmi bajom ezzel a mostani rendszerrel,kivétel a bíráskodással,hogy rohadjanak meg.

remélem megkapják a Barcat és Guardiola mehet a picsába a bíráskodással 1ütt,bár legjobb a PSG lenne,mert szerintem ők is megoldanák a dolgot a Barca meg a Real ellen:D

pénz beszél,ilyen tuti nem lesz....

Rivendell 2016.03.18. 11:26:54

bár 1 ATM is lehet megoldaná őket,mert töviről hegyire ismerik a lasztijáratós stílust,nagyon nem lepődnének meg.

Type-R 2016.03.18. 11:32:55

Inkább azon gondolkodjanak el az UEFA-nál, hogy kevesebb koefficiens pont és több pénz járjon az Európa-ligáért! Annak érdekében, hogy a nagy csapatok ne undorral álljanak ki a mérkőzésekre, de az ilyen spanyol középcsapatok ne szállítsák talicskával a pontokat a spanyol ligának.

babo0410 2016.03.18. 11:49:05

@Type-R: Nem kell kevesebb koefficiens pont az EL-ért, csak motiválni kéne a csapatokat. Több pénz kéne. De gondolom az EL nem termeli ki azt a pénzt. De sajnos a mai fociban csak pénzzel lehetne motiválni a csapatokat.

rockitbaby 2016.03.18. 12:19:11

@venember83: Azért a minimum döntőig menetelést ne vedd készpénznek. A torinói második félidő és a müncheni nagyjából egy óra megmutatta, hogy korántsem olyan világverő alakulat ők. Egy olyan csapat, akik ki tudnak állni a legerősebb kezdőjükkel, azt a kb egy meccset, amit mi is uraltunk, ők rommá veréssel töltik el.

A szezon elején azt hittem, hogy Vidal és a Ribéry utód odaajándékozásával toronymagas esélyesei a BL győzelemnek, ellenben ez a két meccs megmutatta azt, hogy közel sem ennyire jók.

Szeretem a mi lett volna ha című játékot, de most inkább a tényekre hagyatkoznék. Ezt a BM védelmet a City, PSG, Barca és RM támadók jóval könnyebben fogják büntetni, mint mi tettük.

2016.03.18. 12:23:42

@Type-R: Amikor egy profi focicsapat olyan nagy múlttal,mint egy Lazio,nem tud komolyan venni egy hivatalos európai kupamérkőzést,akkor nem a rendszerrel van baj...ha egy spanyol kiscsapat komolyan tudja venni az EL-t,egy olasz meg leszarja,akkor szerintem nincs miről beszélni,kapják is meg a pontjaikat,mert a spanyol csapatok minden fronton többet tettek érte. Egyébként fix,hogy a Sevilla nem a koeffaszom pontokért küzd,ők meg akarják nyerni a meccseiket,ennyi az egész...

Mixbetegállat 2016.03.18. 12:54:06

@rockitbaby: Szerintem ez nem így van.

Ezek szerint mivel csak nagy nehezen győztek le minket ezért szar csapat a Bayern.
Kis szerencsével ha mi nyertünk volna akkor nagyon szar, és gyenge csapat a Bayern.

GabeTR 2016.03.18. 13:26:40

@Apuleius: Üzletileg sincs benne ráció, mivel egy ilyen szisztémával érdektelenné és unalmassá válik a kupa
@fire06: +1

Apuleius 2016.03.18. 13:33:29

@GabeTR: Ebben egyáltalán nem vagyok olyan biztos. Ezeknek a nagyoknak irtózatosan nagy rajongótáboruk van szerte a világban, így az UEFA-nak érdeke bent tartani őket, amíg lehet. Hiába gondoljuk mi érdektelennek a Wolfsburg-Real Madrid vagy Bayern München-Benfica párosítást, rengetegen megnézik majd a két nagy miatt. Egy ilyen forgatókönyv abszolút értékben nagyobb nézettséget hoz, íg ypedig nagyobb bevételt hoz, mintha már most összejött volna egy Barca-Bayern és a másik ágon meg mondjuk egy Wolfsburg-Benfica.

rockitbaby 2016.03.18. 13:46:48

@Mixbetegállat: Csupán annyit mondtam, hogy az a hype vonat, amire felültek a bajorok, erősen túlzó. Közel sem olyan elsöprő erőt képviselnek, mint azt saját magukról gondolják. Akkora pofával álltak a párosításnak, amekkora nem volt indokolt. Ha másik csapatnak is így mennek neki, ahol nincs ennyi sérült, még komolyabb gondjaik lesznek.

Ettől nem szar a csapatuk, nem szar a keretük, csupán nem annyira jók, mint amennyira magukról hiszik.

GabeTR 2016.03.19. 11:43:08

@Apuleius: Rövid távon igazad van, de ha hosszabb távon gondolkodunk, akkor mindenképpen az lenne az érdek, hogy ne csak 3-4 gazdag arab-orosz-kínai játszótere legyen a BL. Baráti társaságban is sokkal többet beszélünk a PL-ről, mióta reális esélye van a Leicester City-nek megnyerni.

alexGicamo 2016.03.20. 20:36:02

@rockitbaby: Egyetértek ! Nem szívlelem, ha egy csapatban nincs meg a kellő alázat,legyenek bármilyen jók vagy gazdagok is . És gondoljanak magukról, amit akarnak .

A cikkhez meg : Sajnos, a korrupció sosem fog megszűnni teljes mértékben, szerintem . De legalább ne tolnák pofátlanul a " nagyokat " és lenne több esélye a kisebb csapatoknak is . Bármilyen tornán, nem csak a BL -re vonatkozólag . Tudom, és akkor most ébredjek fel, mert bilibe lóg a kezem ! :P

FORZA JUVE PER SEMPRE !!!

Apuleius 2016.03.20. 20:42:47

@GabeTR: Bocs, kicsit kaotikus hétvégém volt, s csak most láttam a válaszod. Teljesen egyetértek a megközelítéseddel, igazad van, ebben komoly igazság van.

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1851) bajnokság (3382) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (50) edző (914) elemzés (40) előzetes (859) Európa Liga (171) felkészülés (127) hírek (1647) játékosokról (9913) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2430) meccsek (4155) mercato (4139) nyilatkozat (7439) Olasz Kupa (326) összefoglaló (410) pletyka (4169) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (95) történelem (53) válogatott (174) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (287) video (200) Címkefelhő
süti beállítások módosítása