Pogba: "Zidane, Trezeguet és Nedvěd jelenti számomra a Juventust"

A Juventus ifjú francia középpályása, Paul Pogba hosszú interjúban mesélt a családjáról, eddigi pályafutásáról, az olasz labdarúgásról és jelenlegi klubjáról.

Pogba és Buffon.jpg"A testvéreim szintén labdarúgók. Florentin a Saint-Étienne csapatánál, Mathias a Crewe Alexandrában szerepel, míg édesapám szeretett volna előbb játékos lenni, majd edzővé válni." - nyilatkozta Pogba a La Repubblicanak.

"Úgy nőttem fel, hogy videofelvételeket néztem Peléről, Diego Maradonáról és Jean-Pierre Papinről. Tetszett az ereje és az agresszivitása. Szeretném kihangsúlyozni, hogy a családom nagy figyelmet fordított a tanulmányaimra is, s nem is voltam túl rossz az iskolában."

"Korán elhagytam a szülői házat, hogy futballozhassak, mégsem éreztem magányosnak magam. Állandóan hazatelefonáltam, hogy beszélhessek a családommal. Nem vagyok egy kemény fickó, s nem tartozom azon játékosok közé, akik tele vannak tetoválva."

A beszélgetés során szó esett az AC Milan problémás támadójáról, Mario Balotelliről is, akit Pogba igyekezett védelmébe venni.

"Úgy gondolom, hogy sokat szenvedett, hiszen mindenkinek vannak sebei a gyerekkorából, amelyek soha sem gyógyulnak be, ha nem érzed, hogy eléggé szeretnének. Egy kis megértés igazán kijárna, mivel Balotellinek nehéz élete volt. Talán rossz fiúnak tűnhet, de ott mélyen egy jó emberről van szó. Amikor Manchesterben éltem, hasonló hajviseletünk volt, s néhányan összetévesztettek Balotellivel."

"Szeretek sokat olvasni, hogy megértsem a gyökereimet, hogy honnan jöttem és hogy ki vagyok. Csak a közelmúltban jártam először Guineában. Gyönyörű, de nehéz volt. Az emberek panaszkodnak errefelé, de nem veszik észre, hogy Afrika azon részeiben az égvilágon semmi sincsen. Nincsen víz, nincsen áram és nincsen étel sem. Ha Afrikában jársz, az megráz, ugyanakkor újraértékeled a dolgokat.

Pogba a Manchester United csapatánál vált ismertté, majd onnan érkezett Torinóba, így természetesen szó esett Alex Fergusonról és az Angliában töltött időszakról is.

"Ő egyedülálló abban, ahogyan felismeri, hogy egy játékos mivé válhat, még azelőtt, hogy maga a játékos azt észrevenné. Nagyon sokan vannak, akik neki köszönhetik a sikerüket. Az elején bízott bennem, még akkor is, ha nem játszottam túl gyakran. Azt mondta nekem, hogy szenvedni fogok Olaszországban, mert ott elterjedt a rasszizmus, de azt válaszoltam neki, hogy mindenhol ez a helyzet, s ez alól Anglia sem jelent kivételt, ahogy azt John Terry és Luis Suárez is megmutatta." 

"Az az igazság, hogy nagyon nehezen illeszkedtem be Angliában. Az első hat hónap angol tanulás maga volt a pokol, hiszen ha nem beszéled a nyelvet, a britek nem túl segítőkészek."

"Az olasz labdarúgás sokkal taktikusabb, mint az angol, de jelen pillanatban a Serie A-t alábecsülik. Hatalmas itt a nyomás, az indulat, a feszültség és a kényszer. Igaz persze, hogy sokat szenvedek attól, hogy olyan szoros őrizetet kapok. Ráadásul a média egy álló héten keresztül beszél egyetlen gesztusról, így egy megkönnyebbült sóhajt sem engedhet meg magának az ember. Ez a túlzott odafigyelés az, ami az olasz labdarúgást rendhagyóvá, különbözővé és nehézzé, ugyanakkor különlegessé is teszi."

A szédületes iramban fejlődő középpályást egyre gyakran hozzák hírbe Európa leggazdagabb klubjaival, így a Chelseavel, a Paris Saint-Germainnel, a Barcelonával, a Bayern Münchennel, a Real Madriddal vagy éppen az Arsenallal.

"Nem tagadom, gyerekként arról álmodtam, hogy egyszer majd az Arsenalban vagy a Barcelonában játszom, de most arról álmodom, hogy Franciaország válogatottjában szerepelhetek a testvéreim ellen, hiszen ők Guinea színeit képviselik."

"Számomra a Juve azonos Zidane-nal, Trezeguet-vel és Nedvěd-del. Tehetség, minőség, fegyelem és csapatmunka. Tudom, hogy sikert ígérni nem elegendő, be is kell tartani azokat az ígéreteket. Nem jelent terhet a tehetségem, s nem sietek ész nélkül, hogy bizonyítsak. Végigjártam a ranglétrát, így ismerem ezt az utat, s a csak a végállomásra figyelek."

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr85721864

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SnagyP 2014.01.03. 09:27:40

Nekem mindig van egy olyan érzésem, hogy Ferguson mérlegelt hogy nyugdíj vagy nem nyugdíj...
aztán látta Pogbát nálunk játszani és döntött.

Egyébként elég szerény gyereknek tűnik és soha nem kéne senkivel összehasonlítani!!!

Rivendell 2014.01.03. 09:47:14

Remélem tovább marad,mint Zidane,aki számomra a Real Madrid és nem a Juve...

Apuleius 2014.01.03. 09:53:48

@Rivendell: Érdekes, hasonlóan érzek Zidane-nal kapcsolatban, s valamiért soha sem tudtam igazán rajongani érte (s nem az átigazolása miatt).

Rivendell 2014.01.03. 10:15:34

@Apuleius: Mondjuk részemről sem volt nagy játékos a Juvés korszakot tekintve és ezért én nem is sajnáltam,hogy lelépett,bár nálam azért utólag valahol tüske is,mert ok hogy kikaptunk a döntőben margiték ellen,de az akkori Juve bőven volt olyan szinten,hogy 1 madrid miatt sem igazoltam volna el a helyében és nem csak azért,mert Juve szurker vagyok...

sokkal többet nyújtott ő a válogatottban és a madridban,mint nálunk,de hát ezzel tuti sokan másként vannak:D

keshudioo 2014.01.03. 10:34:50

@Rivendell: de igy legalabb lett egy Buffonunk es Nedvedunk:)

Rivendell 2014.01.03. 10:39:56

@keshudioo: jogos:D bár Nedved picit nehezen lendült bele,de hozott 1 aranylasztit a csapatnak,nem érdemtelenül:)

DINOBIZZO 2014.01.03. 12:26:01

Pogbát semmiképp sem kéne elengedni idén.Nagyon maximum egy év múlva nyáron de akkor is csak ilyen 100 milliós üzlet keretein belül.De én annak örülnék a legjobban ha soha sem menne el:) Főleg mert mai világban már 100milliobol is max két klasszist veszel.

neuropa 2014.01.03. 13:41:00

Hihetetlen mennyire érett, komoly nyilatkozat. Ahogy magát és a világot látja, az nem egy Banántelli színvonal. Igazán őszinte, megnyerő gondolatok a családról, mások nélkülözéséről, a tanulásról, fejlődésről, célokról. Ez igen!

Napi grammar nazi rovatom pedig: helyesen "azok KÖZÉ a játékosok közé" vagy "azoN játékosok közé" szerkezetet használunk, a kettő mixelése nem túl szerencsés.

danimester1 2014.01.03. 13:58:18

Komolyan mondom ha nem tudnám,hogy ez a srác 20 éves nem hinném el,hogy ezt a nyilatkozatot ő adta.Intelligens értelmes srácról van szó,aki már éretten gondolkodik,így számomra egyértelműnek tűnik,hogy ha távozik is azt komoly megfontolásból teszi.Természetesen nem a pénzre gondoltam mint első számú "gyanúsított" hanem arra,hogy esetleg a fejlődése szempontjából a karrierje érdekében és azért hogy segítse a Juventust az érte kapott összegből.Mint írta @Brindza Levente: kolléga viszont ha el "kell" engedjük azt valóban nagy összegért tegyük csak meg és akkor ha ő is menni szeretne.

Roland Máté 2014.01.03. 16:11:24

Valóban nagyon jó nyilatkozat, nem is néztem volna ki ebből a srácból. De nagyon örülök, hogy kellemesen csalódok benne. Azt hiszem minden téren.

Viszont azon felállt a hátamon a szőr, hogy Del Pierot kihagyja abból, hogy a Juve. Megfordult itt már rengeteg sztár, tehetség és teherhordó játékos. De az én véleményem szerint senki sem tett le annyit, senki nem volt odaadóbb, mint a legendás Del Piero.
Zidane? Na ne már! Sokkal előrébb venném én még Davids -ot, Di Liviot, akár Monterot is. Csak így hirtelen akik beugrottak.

További szép napot mindenkinek!

Apuleius 2014.01.03. 16:44:50

@neuropa: "Napi grammar nazi rovatom pedig: helyesen "azok KÖZÉ a játékosok közé" vagy "azoN játékosok közé" szerkezetet használunk, a kettő mixelése nem túl szerencsés."

Köszi az észrevételt, teljesen jogos a felvetés, javítottam a cikkben. A lónak négy lába van, mégis megbotlik :-)

MDaniel98 2014.01.04. 13:25:31

@Roland Máté: Előfordul,megbocsáthatjuk neki,ha mindegyik Juve sztárt fel kellett volna sorolnia a nyilatkozatában,akkor még mindig tartana.És mivel,hogy francia,ráadásul középpályás,megbocsátható,hogy először Zidane-t említette.:)

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1851) bajnokság (3383) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (50) edző (914) elemzés (40) előzetes (860) Európa Liga (171) felkészülés (127) hírek (1647) játékosokról (9914) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2430) meccsek (4156) mercato (4140) nyilatkozat (7439) Olasz Kupa (326) összefoglaló (410) pletyka (4170) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (95) történelem (53) válogatott (174) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (287) video (200) Címkefelhő
süti beállítások módosítása