Juventus - Lazio nyilatkozatháború

claudio_lotito2.jpgHatalmas botrány kezd kialakulni az olasz szuperkupa miatt, a Lazio ugyanis azt fontolgatja, hogy perre viszi az ügyet, míg a Juventus a Lazio álláspontját tartja túl "támadónak". Az olasz szuperkupáért a bajnok és a kupagyőztes mérkőzik meg tradícionálisan a szezon legelején. Már néhány éve Pekingben rendezik az összecsapást, és a közvélemény is így gondolta egészen addig, amíg a Bianconeri az amerikai túrájára hivatkozva új helyszínt, Torontot vagy adott esetben Rómát javasolta.

"A Juve először rábólintott a dologra, majd visszavonta. Valószínűleg úgy gondolják, hogy mindenki másnak parancsolgathatnak." - háborgott Lotito, a Lazio elnöke.

"Boldogok vagyunk akárhol is játszunk, legyen az Roma vagy Toronto, de ők most már Torinóban akarnak játszani. A Lazio betartja a szabályokat. Nem beszéltem Andrea Agnelli elnök úrral, hiszen értelmetlen lenne, kitér minden kötelezettség elől, amit korábban vállalt."

"A Lazio 1,8 millió eurót veszít azáltal, hogy nem tud részt venni a kolumbiai túráján, de erre az összegre ígéretet kaptunk, ha Pekingben játszunk. azaz a történet itt nem fog véget érni, azt akarjuk, hogy kompenzáljanak minket!"

Az Öreg Hölgy személyes interjúk helyett egy hivatalos közleményben mondta el álláspontját.

"Lotito olyan nyilatkozatokat tesz, amelyek egyre sértőbbek, elfogadhatatlanabbak és gyakran valótlanok. Nyilvánvalóan nem vesz tudomást a Lazio kupagyőzelméről és arról, hogy ez feljogosítja őket a szuperkupa-indulásra. Ehelyett kizárólag azzal az összeggel foglalkozik, amelyre szerinte a klub jogosult."

"A Juventus Football Club mindig is tiszteletben tartotta a Lega Calcio szabályozásait és döntéseit, ezt a 2013. március 8-án küldött levél is alátámasztja, amelyben a klub kifejti, hogy miért nem tudja külföldön lejátszani a szuperkupa-mérkőzést."

"Az ezt következő gyűléseken a szuperkupa ügye gyakran került napirendre, de sosem került megbeszélésre, vagy legalábbis döntés nem született róla. A Lega Calcio vezetése hónapokon keresztül figyelmen kívül hagyta a Juventus említett álláspontját és néhány napja Lotitonak ad igazat, amely elfogadhatatlan a szövetségre egységére nézve és egyben káros a Juventus számára."

A Lazio rögtön válaszolt is a vádakra és szintén közleményben tudatta, hogy a Juve magyarázata alaptalan. Szerintük már hónapok ismert, hogy a szuperkupát Pekingben rendezik és a szerződést már aláírta a Lega Calcio, amelynek mindkét klub tagja.

"A Lazio egyértelművé tette, hogy kész olyan megoldás találni, amely mindkét fél számára elfogadható, de a Juventus úgy hiszi, hogy ráerőltetheti az akaratát másokra. Ez pedig elfogadhatatlan, különösen, ha ennek komoly gazdasági következményei vannak. A megbeszéléseket a Lega szervezte, amely 20 klub szövetségéből áll és a döntéseket a többség hozta, nem pedig azok, akik -tévesen- befolyásolni akarnak másokat."

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr615362545

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jozef26 2013.06.15. 15:10:06

Nem tudom, nekem már kezd egy kicsit elegem lenni ebből. Ha annyira fontos nekünk az amerikai túra, akkor mondjunk le a kupáról.

Lieutenant Columbo 2013.06.15. 15:40:43

Ez a Lotito kiköpött Chevy Chase. :D

juve28adam 2013.06.15. 16:10:33

Ez az! Haragítsunk magunkra még1 klubbot ,úgysincsen elég ellenségünk...

DINOBIZZO 2013.06.15. 16:42:25

csicska lazio...de azert meg kell hagyni h a juve mostani vezetese mindenkivel osszebalhezik...nem hiszem h bennuk lenne a hiba.fura h mindenki velunk kotekszik

babo0410 2013.06.15. 16:49:16

Szerintetek, ha a Lazio lenne fordított helyzetben, és őket hívnák meg egy olyan versenysorozatra, ami elég szép pénzt hoz a házhoz, vajon ők azonnal lemondanának róla? Tutira nem. De ezt nem fogja fel Lotito. Szerintem teljesen jogos, ha egy ilyen Amerikai túrát nem mondunk le csak úgy! Nekik meg nem minden hol kell játszani? Ez megint inkább csak kötekedés. De még az az érdekes, hogy Lotito megemlíti, hogy ők nem tudnak részt venni a kolumbiai túrájukon, és kompenzálják őket. Akkor miért várja el, hogy mi csak úgy lemondjunk a pénzről, amit az amerikai túrán kapnánk? És az tetszik a legjobban, hogy a szövetség megint egyértelműen a Lazio mellé állt, és ellenünk támad!

buubreds 2013.06.15. 16:56:28

Abszolút megértem Lotito álláspontját, Kína valószínűleg sokkal korábban meg volt beszélve mint az amerikai baromkodás. Lazio nem is megy akkor túrázni, mi ezt miért nem tudjuk megcsinálni?

babo0410 2013.06.15. 17:19:00

@buubreds: A Lazionak kifizetik azt a pénzt, amit a túráért kaptak volna, ráadásul az 1,8 millió csak. Mi pontosan nem tudom mennyit nyernénk a túránkkal, de lényegesen többet, mint a Lazio. Nekünk kifizeti valaki? És nem mellesleg nagy médianyilvánossággal is járna az a kupa.

4Evorg 2013.06.15. 17:23:39

@babo0410: Itt nem az a lényeg, hanem az, hogy az elsőnek a tétmeccseknek kell lenniük. Leszarom a túrát, a trófea érdekel, és érdekelhetné a csapatot is. Olyanok vagyunk, mint egy nyafogós kisgyerek. A Szuperkupa a tét, ha túrázni akarnak Amerikában, akkor játsszon a Napoli a Lazioval. Abszolút igaza van Lotitonak.

babo0410 2013.06.15. 17:43:43

@4Evorg: Miért megint Lotitonak van igaza? Mindegy csak ne nekünk legyen? Teljesen felfoghatatlan számomra, hogy a szövetséggel összefogva ellenünk vannak. Ha jó nekik Rómában, akkor játszunk ott, nem tudom mi ezzel a baj? Amúgy könnyen ugrál, úgy, hogy őt kárpótolják azért mert lemondta a túráját, minket kárpótolnak? Mert erről a cikkben nem tesznek említést. Engem csak ez zavar, hogy könnyen pattognak!

4Evorg 2013.06.15. 17:55:58

@babo0410: Mi az, hogy miért Lotitonak van igaza???? Ha van egy megállapodás tartsuk már be! Vagy neked fontosabb egy amerikai csilli villi túra mint egy tétmeccs? Ez kb olyan, mintha azt mondanánk, hogy most nem játszunk a BL-ben mert felkészülési meccsünk lesz a Pazienzaval.

Ha Pekinben játszanánk, el lenne osztva a bevétel, nekünk is járna belőle, ők lemondták a túrájukat a Szuperkupa miatt, mi nem vagyunk erre hajlandók.

Nem kell elvakultnak lenni.

buubreds 2013.06.15. 18:00:09

Egyébként időponti ütközés nincsen, ha jól tudom, az nem tetszik a vezetőségnek, hogy sokat kellene utazni rövid időn belül, erre nem tudom miért nem lehetett akkor számolni, mikor az amcsi haknit szervezték.

Jozef26 2013.06.15. 18:42:05

Ami tény, hogy mióta Kínában rendezik a meccset nem volt olyan év, hogy valamelyik csapatnak ne lett volna problémája. A szövetség is tudja, hogy nyáron a csapatok elmennek különböző túrákra... mi a faszért kell átutazni a fél világot egy meccsért?

buubreds 2013.06.15. 18:45:15

@Jozef26: PÉNZ. Szövetségnek, Lazionak és nem utolsó sorban Nekünk is.

neuropa 2013.06.15. 19:16:41

@4Evorg: Ne legyél buta, Pazienza játékos, amit te kerestél, az a Piacenza. Egyébként mindenki trófeákat akar, de az egymeccses szuperkupa pont nem ér semmit. A Milan ilyen egymeccses bohóckodások miatt mondhatja magát a legsikeresebb klubnak. Nem egy teljes sorozat, hanem csak egyetlen ki-ki döntő az egész, ezt aztán valóban nagy dicsőség megnyerni..

Az amcsi túra egy 8 csapatos minikupa lesz, tömegek milliói előtt, nem kisebb reklámértékű csapatok ellen, mint a Real Madrid, Chelsea, AC Milan, LA Galaxy és még néhány jobb csapat, mint az Everton vagy Valencia, plusz még az Inter. Hol jön ehhez valami kolumbiai bohóckodás? Ez is csak egy sörkupa de nem mindegy, kik ellen! Sokkal többen látják és sokkal nagyobb marketingérték-növekedést hoz majd ez a minikupa mint a Pekingi egy nyomorult meccs. Én egyedül azt nem értem, hogy ha a Juve kénytelen emiatt felrúgni a kínai egyezséget, akkor miért nem fizeti ki a klub a Laziót. Elvégre nem azért az 1.8 millióért mennek az USA-ba, ez csak egy azonnali jutalék, ennél sokkal több hasznot hozhat a szereplés. A szponzorok terén is sokat számíthat egy ilyen hakni.

4Evorg 2013.06.15. 19:27:04

@neuropa: Igen, valóban, bocsánat.

Egyébként azzal nem értek egyet, hogy bohóckodás a Szuperkupa, ez Lega Calcio-s kötelességünk és szerintem igen is arra kellene koncentrálnunk az amcsi túra sok pénzt és szponzort hoz, ezt aláírom, viszont a prioritás a hazai szövetségbeli feladatok ellátása kell hogy legyen, főleg annak tükrében, hogy már évek óta ott van a Szuperkupa és egyezség is született róla.

Type-R 2013.06.15. 19:31:57

Ez a Lotito abszolút nem egy szimpatikus figura, de azt meg kell hagyni, hogy mindenhol teljes mellszélességgel kiáll a csapatáért. Nekem kicsit hiányérzetem van ebben kapcsolatban Agnellinél, lehetne tökösebb is.

neuropa 2013.06.15. 19:37:47

@buubreds: A kupa egy független esemény, amire MEGHÍVTÁK a klubot, 7 másik klubbal egyetemben. Időponti ütközés ugyan nincs a szervezésben, de minden ország szuperkupájához (ergo a csapatok kötelességéhez) igazodva úgy jött ki, hogy a Juve egyik repülőről a másikra szállhatna, nem túl szerencsés. Megint csak azt mondhatom, ne szidjuk a vezetőséget tájékozatlanul. Itt egy kis infó a "tornáról": internationalchampionscup.com/

babo0410 2013.06.15. 19:49:48

@4Evorg: Ja nekik ki is fizetik azt az 1,8 millát amiről lemondtak. Szerintem ha nekünk is kifizetnék amitől elesünk, nem lenne gond. Vagy ha már Rómában eddig jó volt, akkor miért nem lesz ott?

neuropa 2013.06.15. 19:52:41

Amit ezzel mondani akartam, hogy akár az is lehet, hogy az amerikai rendezvényre előbb kapott meghívást a Juve, mint ahogy a Lega kijelölte a szuperkupa időpontját. Ez persze csak felvetés, utána kell nézni, de amíg nem ismerjük a részleteket, nem érdemes nagyon morogni.

4Evorg 2013.06.15. 19:53:22

@babo0410: Rómában legutóbb 2001-ben volt Szuperkupa, 2009-től játsszák Pekingben (ha jól tudom).

Nem tudom elfogadni a klub álláspontját olyan szempontból, hogy nagyon jól tudták, hogy idén is Pekingben lesz, akkor miért most kell nekiállni hőbörögni?

4Evorg 2013.06.15. 19:56:45

@neuropa: Ez esetben tényleg más a leányzó fekvése, viszont kötve hiszem, hogy így történt.

neuropa 2013.06.15. 20:24:00

@4Evorg: Annyira azért mégsem lehetetlen.. Tavaly például július 9-én volt a hivatalos bejelentése az augusztus 11-ei szuperkupának. Ez egy hónap. Idén nem tudom mikor tette meg a bejelentést a FIGC, de az amerikai szereplés július 27-én kezdődik, a résztvevő klubok listája pedig már HÓNAPOK ÓTA ismert, tehát már hónapokkal korábban megállapodtak. A Lega is túl sokat képzel magáról, ha úgy tűz ki egy döntőt, hogy ismeri a Juve és a Lazio menetrendjét, mégis túl közeli időpontot ad meg, nem olyat, ami mindkét klubnak megfelel. Nem ez lenne a szövetség feladata? Ismerni a csapatait? Összeállítani a mindenkinek jó menetrendet?

babo0410 2013.06.15. 20:27:32

@4Evorg: folyamatosan egyeztetnek. Az, hogy Lotito most bukott ki ennyi, de nyilván folyamatosan egyeztettek.

4Evorg 2013.06.15. 20:38:29

@neuropa: Utánanéztem, de sajnos nem találtam információt arról, hogy mikor lett fixálva az időpont.

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1882) bajnokság (3490) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (51) edző (963) elemzés (40) előzetes (883) Európa Liga (171) felkészülés (137) hírek (1696) játékosokról (10210) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2496) meccsek (4282) mercato (4268) nyilatkozat (7627) Olasz Kupa (331) összefoglaló (429) pletyka (4282) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (95) történelem (53) válogatott (179) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (300) video (219) Címkefelhő
süti beállítások módosítása