Csatárkérdés nagyító alatt

Mint az sokak számára ismert, a Juventus egészen elképesztő szezont produkálva hódította el az olasz bajnoki serleget a 2011-12-es szezonban, zsebében tudva egy 38 meccses veretlenségi sorozatot. A csapat máris további erősítéseket hajtott végre Giovinco, Asamoah, Isla és Lúcio szerződtetésével, nem titkolt céljuk ugyanis az egyesületet a Bajnokok Ligájában is versenyképessé tenni. Több szakíró szerint ez a küldetés nem lehetetlen: a védősor összeszokott, taktikailag fegyelmezett harcosokból áll, a Pirlo vezette középpálya pedig papíron az egyik legerősebb Európában. Egyetlen gyenge pont azonban van, mégpedig a támadósor.

juventus logo nagy.jpg2011-ben az Öreg Hölgyet olyan sztárokkal hozták szóba, mint a csapatnak többször szerelmet valló Edin Džeko, az argentin gólgyáros Sergio Agüero vagy olasz-amerikai ifjú Giuseppe Rossi. A három játékos közül ma egyik sem fekete-fehér felszerelésben rúgja a bőrt, a trió helyett a montenegrói Mirko Vučinić, később Marco Borriello érkezett, a „csatárkereső-saga” ellenben idén nyáron is folytatódik.

Az alábbi cikkben szeretnénk bemutatni, hogy miért is a támadósor az a csapatrész, amely a sürgős erősítésre szorul, valamint összehasonlítjuk a Juventus jelenlegi támadóit a Bianconerivel leggyakrabban összeboronált játékosokkal. Nagyító alá kerül Giovinco, Vučinić, Matri, Quagliarella, a másik oldalon pedig Suárez, van Persie, Cavani és Jovetić. Statisztikák a tovább mögött.

Versenyképesek lehetünk az európai porondon?

Első szempontunk a legnagyobb európai ligákat érintik. Csapatként a Juventusnak nincs szégyellni valója, ugyanis a statisztikák alapján könnyedén befér a világ elitjébe. A tavalyi szezonban az Öreg Hölgy 60,8%-ban birtokolta a labdát átlagban mérkőzésenként, elhódítva így a dobogó utolsó fokát. Csupán két alakulat előzi meg a Bianconerit: a Barcelona 69,3%-kal és a Bayern München 63,6%-kal. A támadásépítéssel sem volt gond Torinóban, hisz a Juve meccsenként 19,1-szer lőtt kapura, és így csak 0,3-del van lemaradva az első helyen álló Manchester City-től. Kapura tartó lövésekben is szeretett csapatunk büszkélkedhet a harmadik hellyel, átlagban ugyanis 6,9 lövés jutott el az ellenfelek kapujáig.

csapatok_statiszika.jpg

Ez mind szép és jó, azonban most következik az igazán aggasztó adat. Ha összehasonlítjuk az európai bajnokságok aranyérmeseit, a szerzett gólok számában igencsak le vagyunk maradva. A spanyol Real Madrid majdnem kétszer annyi találatot (121) írhat a táblázatba, mint a Juventus (68). A 68 gól ráadásul olasz viszonylatban is kevésnek számít, a második helyezett Milan ugyanis 6-tal több, pontosan 74 gólt szerzett a szezonban. A Bianconeri 38 meccses veretlenségi sorozatát pedig 15 döntetlen tarkítja, amely szintén góllövési nehézségekre utal.

Az impotens támadósor

Matri Alessandro_orul.jpgEgy csatár egyik legfontosabb, ha nem a legfontosabb ismérve a gólérzékenység. Ha támadó vagy, az alapján ítélnek meg, hogy hány találatot írhatsz a neved mellé, és hogy mennyire fontos mérkőzéseken tetted mindezt. Az elmúlt idényben a Zebrák az állandó kezdő Vučinić-csel, és az egymást (és Borriellót) váltó Matri és Qualiarella duóval rohamozták az ellenfél kapuit.
 
A csatártrió leggólerősebb tagja Alessandro Matri, aki 10-szer rezegtette meg a riválisok hálóját belülről, ezzel elfoglalva a házi góllövőlista csúcsát. Vučinić és Qualiarella szerényebb mutatókkal rendelkezik: előbbi 9, utóbbi csupán 4 gólt szerzett. A három Juventus-támadó összesen 23 góllal segítette csapatát a bajnoki címhez, ami 5-tel kevesebb, mint amennyit a friss Serie A gólkirály, Ibrahimović (28) egyedül könyvelhet el. Jövőre, ha nem adnak túl rajta, tagja lesz a keretnek Sebastian Giovinco is, aki az elmúlt szezont a Parma csapatánál töltötte, s 16 találatot jegyezhetett a Gialloblù játékosaként. Giovinco 16 asszisztjával szintén veri a Juventus mezőnyét; Vučinić 12-szer, Matri 4-szer, Qualiarella pedig 1-szer segítette valamelyik társát gólszerzéshez.

gio vuci q matri_golok diagram.jpg

Bár a góljairól ismerszik meg a támadó, azért nem árt szemügyre venni a szerepét csapatjátékban.  A legtöbb passzal Vučinić büszkélkedhet, meccsenként 31,7-szer passzolt, s ezek 76,3%-a sikeresen eljutott társaihoz. Giovinco és Quagliarella valamivel hatékonyabban továbbították a labdát, ám mindkettőjük kevesebbszer próbálkozott a montenegróinál. Giovinco egy-az-egy elleni labdavezetésben és kulcspasszokban is megelőzi a „triumvirátust”.

gio vucinic q matri_statisztika.jpg

A statisztikák alapján Giovincónak gondolkodás nélkül helye van a jövő évi kezdő tizenegyben, de nem mehetünk el a tény mellett, hogy ezeket a mutatókat a 8. helyezett Parmában érte el, és nem a bajnokcsapatban.

Kire lenne szükségünk?

Robin Van Persie_Arsenal mez2.jpgAgüero és Džeko már a Manchester City játékosai, és eszük ágában sincs távozni a Premier League első helyezettjétől, Rossi pedig egy olyan sérülésből lábadozik, amely talán örökre megpecsételte a karrierjét, így ők már nem csak árcédulájuknál, hanem helyzetüknél fogva sem jöhetnek szóba a Bianconerinél. Az új nevek között felmerült a kontraktusát nem megújító, PL-gólkirály van Persie, a Liverpool húzóembere, Suárez, a Bajnokok Ligájában is helytálló Cavani, valamint az ifjú titán Jovetić. Korábbi pletykák alapján Marotta négyük közül szemezget(ett), lássuk hát, ki hogyan teljesített csapatában a 2011-12-es intervallumban.

Van Persie élete legjobb szezonján van túl, a bajnokságban és a kupában 40 mérkőzésen lépett pályára, 32 gólt szerzett, és 9 asszisztot osztott ki csapattársainak, meccsenként 4,6-szer lő kapura, s elhódította az angol gólkirályi címet is. Formáját látva nem csoda, hogy az eszmei értéke a 47,5 millió euróra rúgott, ezzel jelenleg a 8. legértékesebb futballista a világon. Valamivel kevesebb találatot jegyezhet Cavani, egészen pontosan 28-at, mellette 5 gólpasszt adott a Napoli színeiben. Suárez és Jovetić holtversenyben találják magukat ezen a listán, mindketten 14-14-szer juttatták a játékszert az ellenfél kapujába. Előbbi 7, míg utóbbi 3 gólpasszt adott a szezonban.

rvp jovetic suarez cavani_golok diagram.jpg

Négyük közül a legönzetlenebb játékos Jovetić, aki mérkőzésenként durván 40-szer passzol, viszont ezt alacsonyabb hatékonysággal teszi, mint a Zebranégyes bármelyike. Suárez több, mint 34-szer próbálja kedvező szituációba hozni társait 75,4%-os rátával. Legkevesebbet a két vérbeli befejező, van Persie és Cavani passzol, de amíg a hollandnak 78,6%-ban tudja társhoz juttatni a labdát, az uruguayi csak 72,7%-ban sikeres. Kulcspasszokban van Persie és Suárez vezeti a mezőnyt egymástól csupán 0,3-del elmaradva, a labdát magánál tartva rohamozni a védőket pedig Jovetić és Suárez szereti legjobban.

rvp jovetic suarez cavani_statisztika.jpg

Ha kimondottan gólszerző játékost szeretnénk szerződtetni, a remek szezont futó van Persie-t és Cavanit tehetjük a kalapba. Mindkét játékos közel háromszor annyi találatot jegyez, mint a Juventus gólkirálya, Alessandro Matri, így nem kérdés, hogy a befejező csatár posztra egyikük hatalmas erősítés lenne. A holland felé billenti a mérleget, hogy már csak egy év van hátra a szerződéséből, amelyet nem kíván megújítani, így olcsóbb opciót jelent Cavaninál, az uruguayi viszont jóval fiatalabb, kevésbé sérülékeny, és ismeri a Serie A-t. Amennyiben a csapatjátékot hozzuk előtérbe, Suárezre vagy Jovetićre van szüksége az Öreg Hölgynek, mert ők aktívan részt vesznek a támadásépítésben, rengeteget passzolnak, de váratlan megoldásokkal is képesek egyedül helyzetbe kerülni. Korábban felröppent, hogy a Liverpoolt érdekelheti a Juve szerb légiósa, Miloš Krasić, de Vörösökkel szóba került Felipe Melo neve is, azonban ez a pletyka csak rövid ideig volt terítéken. Jovetić megszerzéséhez Fabio Quagliarella és/vagy Andrea Poli lehet a kulcs, akiket Marotta csaliként használna fel, hogy a montenegróit a piemonti fővárosba csábítsa.

Hogy Marottának kit sikerül végül meggyőznie, és milyen kerettel kezdhet neki a Juventus a következő szezonnak, azt majd az idő eldönti. A mercato végéig még sok víz lefolyik a Dunán és a Pón, addig is kíváncsian várjuk a fejleményeket.


Az elemzéshez a transfermarkt.com és a whoscored.com statisztikái voltak segítségünkre.

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr684673514

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atomtoma (törölt) 2012.07.23. 19:33:58

Jaj, ez nekem már nagyon matek, azért azt látom, hogy Matri nem focista. XD

Norbert1016 2012.07.23. 19:50:42

Ez mind szép és jó...de még mindig nem vettünk egy csatárt sem :S.......

2012.07.23. 19:51:25

Érdekes statisztika. Mivel elsősorban befejező csatár kellene, ezért RvP, akinek a góljai mellett volt egy rakás gólpassza is, és értékéhez képest jó áron elhozható. Cavanit nekünk valószínűleg csak csillagászati összegért adnák.
Csapatjátékos esetén Jovetic-nek igaz, hogy volt 40 passza meccsenként, de hatékonyság szempontjából a 3 gólpasszt keveslem.
Matrit és Quagliarellát pedig én nem adnám el. Mindkettő lelkes csupa szív játékos és idén 3 fronton fogunk folyamatosan játszani.

atomtoma (törölt) 2012.07.23. 19:57:57

@Dr. Grant: Na igen, Rvp-t Wenger zavarta be centerbe, tulajdonképpen ő eredetileg nem befejező. Ebből is látszik, hogy sejt valamit a játékból.

m.martin91 2012.07.23. 19:57:58

Nagyon szép munka ez az elemzés, gratulálok hozzá.

Mindazonáltal én speciel soha nem voltam az az ember, aki pusztán a statisztikára alapozva helyez egy adott játékost a másik elé, így ez nekem túl sokat nem nyom a latban.

Amit látok az az, hogy Vucinic a legjobb és legfontosabb támadónk. Ezt egyébként meglehetett állapítani a statisztika nélkül is. Giovinco teljesítményét nem lehet összehasonlítani a többiekével, mert ő nem a Juventus-ban játszott az előző szezonban, ráadásul a középcsapat Parma az ő játékára épült, nyilvánvalóan a Juventus-é nem fog.
A lehetséges sztárcsatár szempontjából pedig azt látom, hogy Cavani lenne a legmegfelelőbb játékos, de ehhez sem volt szükségem a statisztikára.
De ami a legfontosabb, hogy örülök, ha a végén érkezik egy Jovetic.

Drughi Di Bianconeri 2012.07.23. 19:59:56

Na, remek bejegyzés !
Ebből végre láthatják a babo - féle...hmm...mindegy..szóval a kétkedők,hogy ki is az a Robin van Persie.
Le is van írva, hogy Jovetic és Suárez(számomra meglepő,hogy azonosak a mutatóik,ráadásul úgy,hogy JoJo kevesebb meccset játszott)milyen előnyöket csillogtat,nem olyanokat,amilyenekre most szükség van.Persze nagyon szívesen látnám bármelyiküket a 3 csatáros rendszer jobb oldalán, egy Pepe, vagy Giovinco(?) helyett.Mondjuk Gio tényleg kifejezetten hatékony és hasznos volt eben az évben, de hát tényleg egy Parma (ahol minden rá van kijátszva, állandóan őt tömik labdákkal,mert Ő az ász, stb) nem a Juventus,de ha ide is át tudja menteni a formáját(sőt fejlődik),akkor felőlem kezdhet is jobb oldali támadóként,csak akkor Pepet ne lássam.Na és akkor Marottának "csak" tényleg annyi dolga lenne,hogy tesz egy ajánlatot 1, azaz 1 szem befejező csatárra,aki RvP.
Persze nem így lesz,mert jön majd JoJo és Destro(ilyen idióta Poli rémes akciókkal :S)

uluwme 2012.07.23. 20:09:32

@keshudioo: gyönyörű munka, gratula !:) már egy kicsit másként látok a csatárkérdésre, csak már történjen valami!:))

Tony. 2012.07.23. 20:18:14

Csatlakozom,remek poszt,

Mivel a csapatjátékhoz bőven megvan a kellő játékos a remek középpályával és mivel Giovinco is érkezett előre amolyan Vucinic szerepkörbe így szerintem világos,hogy még 1 ilyen típusú játékosra nincs szükség.
Igazából a 4 játékos közül bárkit szívesen látnék a Juventusban,de a Cavani-RvP kettős mellé kell tennem a voksom a leírtak miatt.

Kíváncsi leszek,hogy bohócgyerek Marotta át tudja-e lépni az árnyékát és hoz végre külföldről egy klasszis játékost.

Cannavaro 2012.07.23. 20:29:53

zsíír!! :) ez tetszik!!

ebből nem kérdés ki a legjobb vétel! bár aki egy kicsit is ért a focihoz, az eddig is tudta!! RvP-t ide!!!! mellé destro, vagy jove nekem mindegy a kettő közül, de valamelyikre még szükségünk van! szerintem!!!

Majki4 2012.07.23. 20:40:17

Atomjó poszt, sok ilyet! :)

Kuri 2012.07.23. 21:03:22

jaja szép munka, de, hogy reagáljak is a posztra azon belül is a kire lenne szükségünk részre, számomra egyértelműen kiderül, hogy Van Persie-re és nem csak a statisztikai adatok miatt, hanem egyedül reális esély a megszerzésre rá van, a többiek mind túl drágák (némelyik indokolatlanul is szerintem) viszont Van Persievel a lejáró szerződése miatt, jól járhatunk. Véleményem szerint az Arsenal most nyílván próbálja növelni az árat, viszont az átigazolási időszak végére úgy is kénytelen lesz beadni a derekát egy viszonylag kedvező árra (hátha Marotta meg nem szúrja el). Továbbá van egy olyan teóriám, hogy nem Angliában fog igazolni valahova, hiszen szerintem akkor nem így "búcsúzott" volna az ágyúsoktól nem magyarázkodott volna ennyire, hogy miért is fog eligazolni, ha márpedig ezt megteszi a szurkolóinak, akkor evidens szerintem, hogy azt is megfogja tenni, hogy nem riválishoz igazol (bár belátom ez nem valami biztos lábon álló teóriám) de hátha!

Ja és, hogy a többiek miért is drágák nekünk! Itt vannak a Juve legnagyobb igazolásai, úgyhogy nem mi leszünk azok akik 40-50-60 milliókat fognak kiadni egy-egy játékosért!!!!!
kepfeltoltes.hu/120723/juvetoptransfer_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Láthatjuk, hogy nem sűrűn fordul elő nagyobb igazolás és szerintem Van Persie nyár végére "kalkulált" ára bele fog férni valahol a top 3-4-be nekünk! A hangsúly ugyanis a végén szerintem a fizetésén lesz!
Legalábbis én ebben reménykedem bár sajnos van egy olyan változó a képletbe amit Marottának hívnak! Forza Juve

izo 2012.07.23. 21:20:01

@m.martin91:

Giovinco teljesítményének összehasonlításához meg kell szorozni a nála kapott mutatókat 1,5-el mert jobban tud majd érvényesülni egy erősebb csapatban ahol jobban kiszolgálják, ill. helyezkednek a többiek! :)
A statisztikából az jön le hogy Gio remek játékos, és nem tudom hogy másoknak feltűnt-e de Jovetic is az, hiszen az eredményeit majdnem feleannyi mérkőzésen érte el mint Cavani, vagy RVP!

Tony. 2012.07.23. 21:32:26

@izo: Nagyon rosszul látod a dolgot,ugyanis pontosan az erősebb csapatban lesz nehezebb érvényesülnie.
Nem értetted meg amit mmartin91 írt. Ott minden rá volt kijátszva, ő lőtte a legtöbbet,rá épült a csapat stb. Itt sokkal több azonos,illetve jobb képességű játékos van,mint a Parma-ban ahol ő volt kb. a legjobb.

Fogalmam sincs,hogy fog teljesíteni Giovinco,de abban egészen biztos vagyok,hogy azt a statisztikát a Juventus-ban nem fogja hozni, már akkor örülhetünk,ha a felét igen,de én ink a harmadára tippelnék.

Rivendell 2012.07.23. 21:38:07

itt igazából Gio-Vucsi párhuzamot nem is erőltetném...majd lejátszák ők maguk között a meccset

Jovetic-RVP párhuzamot viszont érdemes elemezgetni,mert Jovetic ugyebár nem csatár volt és csak idén lett csatár..talán nem is a szezon elejétől fogva

Gio azért nem fogja fix hozni,mert eleve nem lesz annyit a gyepen..rotálások miatt és így Vucsi sem fog annyit kapni

RVP sem csatár volt az Arsenalban éveken keresztül és nem is volt 1 gólvágó a srác addig,míg nem tolták előre

ergo Joveticet nem írnám le mondván ő nem csatár...RVP sem volt az,de azzá lett.

kovta23 2012.07.23. 21:45:22

Azt írja meg valaki,hogy mi milyért nem tudtunk Olivier Giroud-ra lecsapni kb 15 milliót fizetett érte az arsenál.

m.martin91 2012.07.23. 21:52:45

@kovta23: Azért, mert Wenger miatt az Arsenal-hoz akart igazolni ill. többször kijelentette, hogy mindenképp a Premier League-ben akarja folytatni a pályafutását, sehol máshol.

keshudioo 2012.07.23. 22:00:38

@Dr. Grant: "Csapatjátékos esetén Jovetic-nek igaz, hogy volt 40 passza meccsenként, de hatékonyság szempontjából a 3 gólpasszt keveslem."

Azért azt ne felejtsük el, hogy ahhoz, hogy valaki gólpasszt adjon, a másiknak be kell rúgni a helyzetet. Vucinic is járhatna 20-nál az év végére, csak épp nem lőttek gólt a többiek.

@Kuri: Azért van egy-két 20 millió feletti játékos, aki nem sok szép emléket hozz vissza. :D

@kovta23: Erre én is kíváncsi lennék. Írtam sms-t Marottának az ügyben, de még csak nem is válaszolt.

Örülök, hogy elnyerte a poszt a tetszéseteket :)

babo0410 2012.07.23. 22:27:15

@Drughi Di Bianconeri: Ezt légy szíves hagyd abba Köszi! Nagyon jó bejegyzés! Grat érte. A stat jól mutatja, amit eddig is láttam (Hogy ki mit fog mondani már kb sejtem), hogy Vucinic sokat passzol, mert ez a dolga, de nem sokkal tűnik ki a mezőnyünkből. Neki akkor lehetett volna igazán kiemelkedő szezonja, ha lett volna egy csatár, akit hátbarúg a lasztival, és bepattan. Akkor tudott volna arra koncentrálni, amiben jó. Vucinic is inkább az előkészítésben jó. Egyébként Matri sem rossz, de akkor romlott le igazán, mikor nem is tudom miért helyére jött Borriello. A bizalom gyengült Matri felé, akkor romlott le. Ezért kéne eladni. Még kevesebb lehetőség jut majd neki ha jön végre a klasszis támadó. Én Q-t is eladnám. Nincs benne semmi olyan, ami arra ösztönözne, hogy érveljek a maradása mellett. Lesz még olyan jó, mint mikor idehoztuk? Sajnos január 31-én tölti a 30. életévét, tehát egyre kisebb a valószínűsége. Most meg állítólag a Malaga és a Zenit is 12 misit adna érte. Kedvelem, de az a baj, hogy neki lehetőségek kellenének, hogy visszalendüljön. De sajnos ezt itt nem tudjuk neki garantálni. Pláne ha jön az a bizonyos klasszis.
Az érkezőknél a statisztika alapján tudok csak igazán ítélkezni, mert csak Cavanit láttam játszani sokat.
BL-ben Cavani nagyon jó. 8 meccsen 5 gól, az nagyon jó arány. És előző évben Bl vagy EL nem tudom, 10 meccsen 7 gól. Cavani egy olyan játékos, aki minden szempontból tökéletes választás lenne. Fiatal, de nem zöldfülű (25 évesen pont a legjobb kor leigazolni. :D), és hasonló taktikából jönne. Mert Conte bevallottan sok mindent lesett el Mazzarritól. 3-5-2 a Napoli taktikája is, emellett visszajön védekezni is, és ő ideális párja lenne Vucinicnek. Kb. Vuci olyan lenne mellette, mint Lavezzi volt a Napoliban. Csak egyetlen hátránya, hogy k.rva drága lenne. De ha megromlik a viszonya a Napolival a fizetése miatt, akkor olcsóbban hozható lesz, mert csak a formája fog romlani, és úgy járnak, mint mi szoktunk mostanság.
Jovetic nem rossz játékos, és fejlődhet még. A statisztikáit viszont nem tudom hová tenni. Nagyon rosszak. Ennél jobb játékosnak tartom. Vajon azért ilyen rosszak a mutatói, mert egy ilyen gyenge csapatban játszik? A vezetőség szerint igen. És a pletykák alapján a Chelsea is így gondolja.
Suárez nem hiszem, hogy olyan jó választás lenne a mi problémánkra. Suárez is inkább a mezőnyben jó, nem lő olyan hatékonyan kapura, mint ami nekünk kéne. Emellett 35 millióért engedik el a pletykák szerint.
Van Persie idei statisztikái nem rosszak, de sajnos az életkora, a sérülékenysége, az ára (eddig 30 millió fontot emleget Wenger, és nem nagyon fog alámenni, mert meg akarja tartani. 25 milla fontban talán, de az sok érte), és a fizetési igényei amik elriasztják az embert. A legtöbb pletyka 10-13 millákról tesz említést. Ennyiért meg max a City fogja leigazolni. Nem lenne különösebb bajom ha RVP jönne, csak ne drágán Leginkább 20 milla körül lenne jó vétel, 25 milla €-ért talán), és adjon lejjebb az igényeiből. Ha idejön, akkor viszont remélem nem lesz sérült. akkor még 3 évig biztos, utána talán megoldás. És ami megint nem az ő malmára hajtja a vizet, hogy ő vagy tőlünk vonul vissza (ez nem is rossz annyira), vagy nagy esélyel egy újabb játékos akin hatalmas veszteségünk lesz. Mert arra kevés esélyt látok, hogy jövőre el fogjuk adni ha fut egy hasonló szezont, mint idén.
És azon is gondolkoztam, ha a City elviszio Van Persiet, a Chelsea meg Joveticet, az ránk milyen hatással lenne? Kit hoznánk? Rámennénk vajon Conte kedvencére Cavanira, vagy akkor egyből ZS terv jönne? Remélem a legjobb megoldás jön! Bizom a vezetőségben.

hellan (törölt) 2012.07.23. 22:29:44

keshudioo nagyszerű elemzés, nem találom a jelzőket, zseniális cikk lett! :)

Témához: örülök, hogy jelenleg a ZS-tervünk is min. Jovetic-csel kezdődik.
Nézve az edzőmeccseket, nem Jovetic kell ide, RvP az egyértelmű megoldás.

2012.07.23. 22:59:51

@keshudioo: való igaz, de Giovinconak is sikerült a Parmában kb. 15 gólpasszt összehoznia.

peti78 2012.07.23. 23:20:57

lehet szépeket álmodni van persiről de a fizetését évi 13 misit ki fogja kifizetni? ... majd ti összedobjátok? és mondjatok már a közelmúltban egy angliában befutott csatárt aki olaszhonban is elért valamit. reális esély a jovetic destro kettősnek van és ez is a helyes megoldás- fiatalok alakíthatók és beleillenek Conte taktikájába. rvp megy a mu-ba cavani meg a chelsea-be

Drughi Di Bianconeri 2012.07.23. 23:26:02

@peti78: ne mi vagyunk a klub tulajdonosai,vezetői.Elég gazdag az Agnelli família szerintem,hogy ne kelljen fukarkodniuk.
Ez a 13M azért tényleg rengeteg, de ezt honnan veszitek, nyilatkozta RvP,hogy "csak oda igazolok,ahol fizetnek 13M-t" vagy mi ?

Lö Coach 2012.07.24. 00:19:36

Jók ezek a statisztikák, de azért kicsit árnyalt dolog ez. Leírom szerintem miért.

Véleményeztétek itt többen, hogy a Parma Giovincora épült, az Arsenal talán nem Van Persiere? Az, hogy valaki kis csapatban, kisebb célokért harcol nem biztos, hogy könnyebbé teszi a helyzetét, akárhogy is nézem azért nem mindegy, hogy egy Pirlo adja nekem a lasztikat, vagy pedig Giovinco esetében, mondjuk egy Morrone. A Serie A ráadásul a legzártabb és legdefenzívebb bajnokság. Cavani keveset vett részt az összjátékban, de a Napoli alapvetően kontrákra gyors egyérintős passzokra épített.

Én személy szerint Cavanit preferálom. Szerintem minden meg van benne ami kell, jól fejel, jól lő távolról, az összjátékba is képes részt venni, gólérzékeny, rengeteget fut és brusztol (ez azért illene Conte Juventusába). Tegyük fel, hogy 50 millió €-ért el lehetne hozni. 25 éves jelenleg, ami azt jelenti, hogy minimum 7-8 évig klasszis szinten játszana. A fizikumából kiindulva akár tovább is.

Drughi Di Bianconeri 2012.07.24. 00:36:04

@Lö Coach: Te még mindig nem tettél le Cavaniról ? :D...húúú...de nehéz itt a felfogása egyeseknek, szép dolog álmodozni, egészen addig míg nem jöttek a hírek ilyen Joveticekről,Pazzinikről,Destrókról stb én is bíztam benne,h. Marotta végre kpes lehet igazolni 1 klasszis támadót(akár Cavanit is), de Cavanit felejtsük már el könyörgöm...De Laurentiis nekünk dupla áron számlázná,1részt mert ligán belüli riválisok vagyunk,másrészt meg amúgy sem volt túl jó viszony soha a Juve - napoli közt...
RvP-t sem hiszem,hogy képes lenne idehozni,pedig a felmerült, valódi klasszis(!) játékosok közül egyértelműen őt lenne a legkevesebb nehézséggel leigazolni.

Barolo 2012.07.24. 00:36:18

@Lö Coach: Szerintem is Cavani lenne a legjobb megoldás, ez nem is kérdés, ráadásul egyik közvetlen riválisunkat gyengítenénk...
Joveticnek nagyon örülnék, de csak akkor ha érkezne mellé RVP vagy Cavani, de erre nagyon kicsi esélyt látok sajnos.... akkor viszont inkább érkezzen jövőre, most pedig jöjjön egy igazi nagy név.
Q-ban sokáig bíztam, de most talán jobb lenne eladni, ha tényleg adnak érte egy ok. árat.... Matrit mindenképpen eladnám.....Immobiléről nincs semmi hír?
Köszönjük az érdekes elemzést!
Forza Juventus!

harciretek 2012.07.24. 09:24:39

Valljuk be, hogy akik azzal jönnek, hogy Giovinconak Parmaban könnyebb dolga volt, azok őt alapból utálják. Az igaz, hogy a Parma játéka rá épült, csakhogy ez nemcsak a futbalszakértő kommentelőknek tűnt fel, hanem valószínűleg az ellenfelek edzőinek is, és nyilván ennek megfelelő bánásmódban részesült, plussz a Parmában nem Pirlotól kapta a kiugratásokat. A ti gondolatmenetetek alapján akkor ha vki gólkirály akar lenni, igazoljon kiscsapatba? Az OK, hogy nem vagytok kibékülve Giovincoval, de azt mondani, hogy a Parmaban könnyebb dolga volt, az botorság. Giovinco egy dolog miatt nem futott még be a Juventusban, a 2006 óta Conte érkezéséig felsorakoztatott töketlen edzők miatt. Majd ha Conte sem játszatja, akkor hiszem el, hogy nem ő az, aki nekünk kell, viszont akkor sem mezdem el majd szidni, meg a parmai teljesítményét félremagyarázni.

Shyr Kahn 2012.07.24. 10:02:05

Azért a grafikont megnézve azt sem ártana jelölni rajta, hogy melyik csatár csapata hányadik helyen végzett. Egy csapat keményen lehúzhat teljesítményeket. Például Suarez Poolja messze az egyik legrosszabb szezonját produkálta az elmúlt 10 évben. Ebből pedig az következik, hogy a csapattársak nem voltak igazán segítőkészek a góltermelő felé.

@harciretek: Teljesen igazad van. Sok radikális, előítéletes Gio ellenes van sajnos. Képtelenek az előítéletükön túl látni.

Tony. 2012.07.24. 12:58:33

@Shyr Kahn: Fárasztó már ez az előítélet dolog. 25 szakmai érv felsorakoztatása után is ennyit tudtok felhozni válaszként.

Shyr Kahn 2012.07.24. 13:13:43

@Tony.: Milyen 25 szakmai érv? Mondjak neked (immár századjára) többet mellette: Lőtt gólok száma, adott gólpasszok száma az elmúlt két szezonban. A Gazzetta dello Sport által adott átlagpontszámok (amely alapján a Serie A egyik legjobb játékosa a két legutóbbi nem Juvés évében). Ez llen van egy szakmai érv: kis csapatban érte el. Gratulálok. Sok sztár, vagy jobb játékos kis csapatban kezdte. Lásd Del Piero-t is, aki a Padovában tolta mielőtt a Juvéba került és gondolom akkor is mindenki azzal jött, hogy de kis csapatból vesszük, ahol 14 meccsen 1 gólt szerzett... miért is vettünk ilyen embert? Kurvára nem kellett volna. Egy szakmai érv nem szólt mellette. Gio mellett szólnak érvek (több, mint ellene), de sokaknak így is büdös, mint a görény. Ezt minek nevezzem? Nem előítélet? Akkor mondd már, hogy statisztikailag mi az ami ellene szól? Másról beszélsz? Kicsi? Nem tud védekezni? Ronda? Gnóm? Ezek érvek? Ezek ítéletek, amit semmi sem támaszt alá.

m.martin91 2012.07.24. 14:08:12

"Kicsi? Nem tud védekezni? Ronda? Gnóm? Ezek érvek? Ezek ítéletek, amit semmi sem támaszt alá."

Az, hogy kicsi, nem tud védekezni, ráadásul még ronda is és gnóm is, az nem ítélet, hanem tény.

Dugo20 2012.07.24. 14:51:57

Tény és ítélet.

Tony. 2012.07.24. 15:40:52

@Shyr Kahn: Az elmúlt időben rengeteg karaktert pazaroltam arra,hogy felvázoljam a Juventus felállásait, taktikáját és beillesszem oda Giovinco-t,amiből kiderült miért nem illik a csapatba. Erre kb semmi választ nem kaptam sose.

Nem voltak érvek?

-Hány Juve edző volt és mennyi számolt vele?

-A Serie-A legjobb játékosa miért nem fér be a válogatott kezdőcsapatába?

-Gyenge fizikuma van a védekezést alapnak tekintő Conte elképzeléseihez?

Azt már meg sem kérdezem,hogy az "előítélet",mint olyan,hogyan jöhet szóba egy embernél akit több éve ismerünk? Max negatív vélemény lehet, előítélet nem.
Én egyébként sosem mondtam,hogy a külseje miatt nem csípem,meg mert kicsi.

Shyr Kahn 2012.07.24. 16:34:05

- Hány nem Juve edző volt, aki számolt vele és az Ő kezük alatt bizonyított? (Empoli, Parma)

- Mert Prandelli Balotellit és Cassano-t erőltette. Nincs ezzel baj. Ő így gondolta, mint ahogy Del Neri meg úgy gondolta, hogy nem kell neki Gio. Ferrara még játszatta. Ranieri is. Érdekes, hogy sosem (ritkán?) kapott rossz osztályzatot amikor játszott a Juvéban.

- Védekezni a Parmában is tud/tudott. Pirlo is rossz a védekezésben, mégis kezdő.

harciretek 2012.07.24. 16:53:55

@Tony.: 2 felállásban játszottunk idén:
A: 4-3-3 esetén elöl az egyik szélen simán jó lenne, annyit amennyit Vučinič védekezett ebben a formációban ő is tudna.

B: 3-5-2 -nél pedig a 2 csatár közül megintcsak meg tudja játszani az egyiket, tekintve hogy a jelenlegi keretből a csatáraink közül kreativitásban max Mirko veszi fel vele a versenyt.

Igaz, hogy nem sokat játszott az EB-n, de a jelenlegi csatáraink közül egy sem volt az EB-n, szóval ne mondjátok, hogy nem jelent erősítést.

Ha ebbe a két, az elmúlt évben sikeresen működő formációba Conte szerint nem illene bele, akkor szerinted minek vettük vissza?

RuidaRobert 2012.07.24. 18:22:06

@Tony.:

- Olaszországban sajnos nem igazán bíznak a saját tehetségekben, sokkal inkább preferálnak középszintű "bevált" játékosokat. Ez az egész bajnokságra igaz, nem csak a (volt) Juventusra.

- Hány Juve támadó volt kint az EB-n? Csak Giovinco? Az olasz felállásban csupán Cassano helyén játszhatott volna, ki a válogatott kulcsfontosságú pontja mióta Prandelli a válogatott élén. Ha láttad a selejtező+felkészülési meccseket, ezt a kérdést fel se tetted volna.

- Egyáltalán nem védekezik kevésbé hatékonyan mint bármelyik Juventus támadó. Sem 4-3-3ban, sem 3-5-2ben (mindkét felállásba tökéletesen passzol) lesz ez az elsődleges feladata. De gondolom azért kritizálod ilyen bátran, mert láttad játszani az elmúlt évek során. Sokat fejlődött az évek során, letámadja a védőket, középpályásokat. Pirlót is sokszor támadta le, csak hogy egy olyan mérkőzést említsek amit valószínűleg láttál/láttatok, de pl. az Inter ellen úgy szereztek gólt, hogy Giovinco labdát szerzett Luciótól, majd adott egy gólpasszt.

Fogalmam sincs, mi az oka ennek a negatív hozzáállásnak. De ideje beletörődnötök, Giovinco a kedvenc csapatotok tagja, melynek remélhetőleg hasznos tagja lesz.

juve28adam 2012.07.24. 18:35:57

@RuidaRobert: "Hány Juve támadó volt kint az EB-n? Csak Giovinco?"- Gio úgy nyár elején csatlakozott hozzánk... Amikor beválogatták ,akkor valószínűleg a Parmaban nyújtottak alapján, merthogy a Juvehoz köze nem volt...

juve28adam 2012.07.24. 18:37:25

@RuidaRobert: Amúgy Lúcio-tól nem nehéz labdát elcsenni xDDDD (mi is láthattuk már)

RuidaRobert 2012.07.24. 18:41:23

@juve28adam:

Sikerült kiemelned a mondandóm "lényeget":P

A kommented teljesen korrekt, és én sem állítottam mást. De a további félreértések elkerülése érdekében: Hány JELENLEG a Juventus keretét erősítő támadó szerepelt az Eb-n? Giovinco?

Tony. 2012.07.24. 18:51:32

@harciretek: @RuidaRobert: Most utoljára leírom:

3-5-2 ben 2-en vannak elöl. Az egyik Mirko Vucinic a másik pedig Matri vagy Q,ha érkezik egy sztár csatár akkor az.
Így ebben a formációban alapvetően csere.

4-3-3 ban valóban több esélye van,ahogy mondod a jobb oldalon. PL. Vuci-Matri-Gio. De! Én úgy vettem észre,hogy egész évben oda egy keményebb, védekezni is képesebb játékost képzelet el Conte (Pepe)(és ezért került ki Krasic és Elia is). Most megjött Isla is,ezért Gio újfent csere.

Tony. 2012.07.24. 18:54:18

@Shyr Kahn: Pirlo nem tudom,hogy ide. Jó lenne,ha Gio posztjáról írnál példát.

RuidaRobert 2012.07.24. 18:55:21

@Tony.:

Attól, hogy utoljára írod le, még nem feltétlen lesz Vucinic oda az első számú megoldás. (Mondom, ezt úgy, hogy szeretem a játékét) Illetve, ha három porondon is eredményesek akarunk lenni, rotálásra lesz szükség, és a jelenlegi keretből csak Giovinco tudja helyettesíteni Vucinicet. (illetve fordítva...)

Tony. 2012.07.24. 19:51:14

@RuidaRobert: Ebben teljesen igazad van, szerintem is leginkább Vucinic altenatívájaként számítanak rá.
Első számú megoldás egyszerűen azért lesz Vucinic,mert ő a bajnok csapat egyik legfontosabb kulcsjátékosa volt, Conte bizalma töretlen felé,így őt szinte lehetetlen kiszorítani a csapatból.
Rotációs szempontból jó lehet Giovinco,már csak az a kérdés számomra,hogy a primadonna-nak mennyire fog tetszeni,ha nem lesz standard kezdő.

fmsteve 2012.07.24. 21:50:56

@Tony.: Attól még h Vuc lett bajnok a csapattal még nem lesz jobb játékos Gionál. Legalább is szerintem nem ez kell h eldöntse, hanem a teljesítmény hogy éppen ki lesz a kezdő. Ha pusztán a számokat nézzük Seba jobb volt szinte minden mutatójában Mirkonál, szóval nem tudom mi indokolja azt a víziót h majd állandóan ő lesz a kezdő.
No offense, csak egyelőre fölösleges ilyen jóslásokba bocsátkozni szerintem.

Shyr Kahn 2012.07.24. 22:09:35

@Tony.: Pirlo is középpályás... ráadásul a védelem előtt játszik, így neki jobban kell tudnia védekeznie, mint egy szélsőnek, vagy egy trequartistának. Már pedig Gio ezekben a feladatkörökben játszott eddig és feltételezhetően fog is.

Shyr Kahn 2012.07.24. 22:12:35

@Tony.: Conte azt mondta: Nála senkinek nincs bérelt helye. Én hiszek neki, és te? Vucinicnek és Gionak sincs. Majd kiderül melyikük kezd. Lehet mind a kettő.

Tony. 2012.07.24. 22:54:57

@Shyr Kahn: "Nála senkinek nincs bérelt helye"

Már nem azért,de te mióta figyelsz labdarúgást?

Ez egy kibaszott nagy közhely,amit kb. minden edző elsüt egyszer életében... Erre hivatkozni?! Na nee.

Ettől még kiszoríthatja a montenegróit a csapatból,de neki minimum 1 év hátránya van vele szemben amit nem lesz könnyű ledolgozni.

2012.07.24. 23:38:33

@Tony.: "Nála senkinek nincs bérelt helye"
Ha ezt Conte mondta, akkor úgy is lesz. Nem szokott a levegőbe beszélni.
És volt pár meccs, amikor Vuci is a padon találta magát.

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1882) bajnokság (3492) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (51) edző (964) elemzés (40) előzetes (883) Európa Liga (171) felkészülés (137) hírek (1697) játékosokról (10213) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2497) meccsek (4283) mercato (4268) nyilatkozat (7630) Olasz Kupa (331) összefoglaló (429) pletyka (4282) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (95) történelem (53) válogatott (179) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (300) video (219) Címkefelhő
süti beállítások módosítása