Zaccheroni: "Ugyanabban kell hinnünk"

Alberto Zaccheroni megtartotta első, mérkőzést beharangozó sajtótájékoztatóját a Juventus edzőjeként.

zac_confKevés ideje volt Zaccheroninak a Juventushoz való érkezése óta a megállásra és elgondolkodásra. Első tréning, első sajtótájékoztató, második tréning, és itt is van az újabb sajtótájékoztató.

Az újságírók különböző kérdésekkel bombázták a frissen kinevezett szakembert.

A Lazio elleni keret

"Tegnapi érkezésem óta még nem rendelkezem sok információval, sok a tennivaló. Amint befejeztem a hivatalos teendőket, elkezdtem a csapatommal foglalkozni. Általában az utolsó edzés után hírdetem ki a keretet, de most nem ez a helyzet, hiszen például még az orvosi stábbal sem találkoztam. Még holnap is ezen gondolkodom majd."

A Juventus vagy a Lazio helyzete rosszabb

"Én a Juventusra koncentrálok, bár megnéztem a Laziot is. Kihasználom a rendelkezésemre álló időt, és meglátom, mit tudok kezdeni az elérhető játékosokkal. Hiszem, hogy kötelességünk hozni a meccset."

Nehéz-e ilyenkor csatlakozni egy klubhoz

"Szeretem a szakmám, ebben a helyzetben érkeztem ide, és a játékosokat sem volt sok időm megismerni. Sokat tudok a technikai képességeikről, de annál kevesebbet a személyiségükről. Ők is nyomás alatt vannak, tehát az a célom, hogy rendbetegyem a dolgokat."

Alberto Zaccheroni megtartotta első, mérkőzést beharangozó sajtótájékoztatóját a Juventus edzőjeként.

zac_confKevés ideje volt Zaccheroninak a Juventushoz való érkezése óta a megállásra és elgondolkodásra. Első tréning, első sajtótájékoztató, második tréning, és itt is van az újabb sajtótájékoztató.

Az újságírók különböző kérdésekkel bombázták a frissen kinevezett szakembert.

A Lazio elleni keret

"Tegnapi érkezésem óta még nem rendelkezem sok információval, sok a tennivaló. Amint befejeztem a hivatalos teendőket, elkezdtem a csapatommal foglalkozni. Általában az utolsó edzés után hírdetem ki a keretet, de most nem ez a helyzet, hiszen például még az orvosi stábbal sem találkoztam. Még holnap is ezen gondolkodom majd."

A Juventus vagy a Lazio helyzete rosszabb

"Én a Juventusra koncentrálok, bár megnéztem a Laziot is. Kihasználom a rendelkezésemre álló időt, és meglátom, mit tudok kezdeni az elérhető játékosokkal. Hiszem, hogy kötelességünk hozni a meccset."

Nehéz-e ilyenkor csatlakozni egy klubhoz

"Szeretem a szakmám, ebben a helyzetben érkeztem ide, és a játékosokat sem volt sok időm megismerni. Sokat tudok a technikai képességeikről, de annál kevesebbet a személyiségükről. Ők is nyomás alatt vannak, tehát az a célom, hogy rendbetegyem a dolgokat."

A játékosok beosztása

"Beszéltem a fiúkkal, és mindenki azt mondta, hogy a rendelkezésemre áll. A játékosokkal való kapcsolatom az egyértelműségen és a megfelelő szerepeken alapszik. Lassan kell kezdenünk, és az idő előrehaladtával egyre többet követelhetünk. Bízom benne, hogy sikerül elűznünk az elmúlt meccseket meghatározó félelmet. Érdekes, a csapat pszichológiai része az a rész, amit a legkevésbé ismerek. Meg kell értenem, mit tudnak ezek a játékosok nyújtani, amikor például koncentrációról van szó. A Juventus nem egy olyan csapat, amely a kiesést szeretné elkerülni, hanem győzni szeretne mindig, tehát az összpontosítás nagyon fontos ebben a helyzetben."

Továbblépés

"Látnunk kell a játékosok átlagos teljesítményét, és ismerve a képességeiket, az ő teljesítményük átlagon aluli. Szeretném kihozni belőlük a legjobbat. A kapitánnyal való beszélgetés volt az első, elmondtam neki, mit várok tőlük, mi válhat előnyünkre, és mi hátráltathat. Ezt minden egyes játékosnak elmondom majd."

Mikortól tűnt reálisnak a Juventushoz való csatlakozás

"Akkor kezdtem el reménykedni, amikor az újságírók elkezdték emlegetni a nevem, mint minden más, csapat nélkül álló edző nevét is."

Idő a gondolatokra

"Szerepem szerint nekem kell kitalálnom, hogyan hozhatom ki a legjobbat a játékosokból. Talán furcsának tűnhet, de csak a meccs napján lesz erre igazán időm. Vannak elképzeléseim. Nem elég, hogy beszélek a játékosokkal, meg kell őket győznöm, hogy értékesek. Minden játékosnak megvan a maga edzőkről, taktikáról alkotott elképzelése, de igazán az a fontos, hogy ugyanabban kell hinnünk."

Visszatérés a szakmához

"Pályafutásom elején hoztam egy döntést. Ez a választás egy életre szólt, és azóta is - figyelembe véve a családom összes áldozatát is - próbáltam elkerülni a megalkuvást. Soha nem volt ügynököm, mindig saját magamat menedzseltem, így soha nem kerültem olyan helyzetekbe, hogy például ugyanaz lenne az ügynököm mint az egyik játékosomnak. Egyetlen klubelnök sem mondhatja, hogy azért nem sikerült velem megegyeznie, mert túl sokat kértem volna."

A megfelelő hozzáállás

"A szezon eleji hozzáállást szeretném."

Kapcsolat a szurkolókkal

"El kell nyernem a szurkolók szeretetét. Tökéletesen tisztában vagyok vele, hogy ez az én feladatom. Nincs Juventusos múltam. Persze először a játékosok szeretét kell kiérdemelnem, utána már láncreakcióként működik a dolog."

Bizonyos játékosok teljesítménye

"Nem különböztetem meg a játékosokat. Néhányan kitűntetett szereppel bírnak a múltjuk miatt, de az edző nem tehet megkülönböztetéseket. Vannak játékosok, akiknek az öltözőben nagyobb a hangjuk, másik inkább a pályán szeretik megmutatni magukat. Megnézzük az ajánlásuk előnyeit és a hátrányait, aztán majd meghozzuk a döntést."

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr884651894

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_145917 2010.01.31. 15:41:18

kiváncsi leszek a mai meccsre. rég voltam már így feldobva egy Juve-meccs előtt...

valaki 2010.01.31. 15:57:55

2-3 nap nem elég semmire

Ismeretlen_128760 2010.01.31. 16:07:16

"a csapat pszichológiai része az a rész, amit a legkevésbé ismerek" -pedig nem ártana... :(

Ismeretlen_114321 2010.01.31. 16:39:28

én azért abban reménykedem, hogy bár Zaccheroni sem számít túl nagy halnak a szakmában, ha még nem is, később azért rendbe teszi fejben a játékosokat. az, hogy Ferrara más posztokon játszatta a játékosokat és olyan dolgokat kért tőlük, ami meghaladta a képességeiket, dekoncentrációhoz vezetett. még ha Zacch nem is nagy edző, talán az ilyen dolgokat helyre tudja hozni, hogy ne érezzék állandó nyomás alatt magukat a játékosok :/

k_krisz92 2010.01.31. 16:50:53

Ezen amit írtál juve27 én is elgondolkoztam!De ezt szerintem konkrétan erre a csapatra értette, nem általánosságban..Egy olyan edző mint Zacc aki már számos csapatnál dolgozott, függetlenül attól hogy milyen eredményekkel(miket nyert..), nagyon jól tudja melyik játékost, hogyan kell majd kezelni! Adjunk neki időt és ne legyünk pesszimisták! 4-5 meccs múlva mindenre fény derül!! Este egy 2-0al kiegyeznék 65-70%os labdabirtoklás mellett :D FORZA JUVE!

Blendy 2010.01.31. 17:09:41

k_krisz92 biztos, hogy a Juventusra értette hiszen kb 3 napja van velük! A többiben teljesen igatad van!

Ismeretlen_142652 2010.01.31. 18:49:30

Ez a mai még ferrara csapata lesz, egy biztos győzelemmel.

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1851) bajnokság (3381) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (50) edző (913) elemzés (40) előzetes (859) Európa Liga (171) felkészülés (127) hírek (1647) játékosokról (9910) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2430) meccsek (4153) mercato (4137) nyilatkozat (7437) Olasz Kupa (326) összefoglaló (410) pletyka (4167) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (95) történelem (53) válogatott (174) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (287) video (200) Címkefelhő
süti beállítások módosítása