Diego: " Történelmet akarok írni a Juvéval"

Három, a Werder Bremennél eltöltött szenzációs szezon után Diego, a brazil karmester a Juve fehér-fekete mezében tér vissza Németországba, hogy pályára lépjen a Bajnokok Ligája A csoportjában a Bayern München ellen.

Diego

A 24 éves játékos kétszer volt eredményes második Serie A meccsén a Roma ellen, és a szurkolók előszeretettel hasonlítják Juve korábbi csillagaihoz, de ahogy Diego elmondta az uefa.com népszerű Q&A rovatának, komoly céljai vannak jelenlegi klubjával: "A saját történetemet szeretném megírni a Juventus történetében."

- Mit gondolsz a Juventus Bajnokok Ligája csoportjáról?

- Néhány nagyon jó csapattal kell farkasszemet néznünk, es ez nekem egy különleges kihívás is egyben: a Juventus a Bayern München ellen fog játszani, tehát így visszatérek Németországba, hogy megmérkőzzek az ősi riválissal. Tudom, hogy ez a meccs - és a többi is - kemény lesz, de hiszem, hogy jól fogunk teljesíteni, és sokáig jutunk a sorozatban.

- Milyen érzés szembekerülni a Bayern Münchennel a Bajnokok Ligájában?

- Kitűnő csapatuk van, és nekem külön kihívás ez a meccs, jó lesz találkozni újra a régi ellenfelekkel. Elismerem, hogy a Bayern egy nagyon jó csapat, de mi győzni megyünk Münchenbe!

- Elég erős a Juventus ahhoz, hogy a bajnokságban, és a BL-ben is jól szerepeljen? Meg tudjuk nyerni az egyiket, vagy akar mindkettőt? (Hámori Ádám, Magyarország)

- Jól akarjuk végezni a munkánkat, a csapat erős és motivált, és ezek a tulajdonságok fontosak, ha versenyben akarunk lenni a végső győzelemért bármelyik sorozatban. De mindig csak a soron következő meccsre koncentrálunk.

- Mi a véleményed az edződről, Ciro Ferraráról?

- Ő egy nagyon tehetséges edző, és tudja, hogyan hozza ki a legjobbat a játékosaiból. Nagy szeretettel fogadott az érkezésemkor, és ennek köszönhetően sokkal kényelmesebben éreztem magam a pályán már az első juvés edzésen. Tisztelem őt, és sokat tanulok tőle.

- Már most egy lapon emlegetnek a Juve egykori klasszisaival, úgymint Platini, Baggio vagy Zidane. Ki volt közülük a kedvenced, és melyikükkel mérnéd össze a tudásod?

- Mindig is felnéztem ezekre a játékosokra, és örülök az ilyenfajta kommenteknek. Nem tudok választani csak egyet közülük: mindegyik játékos valamilyen formában ösztönzött engem, és segítette a fejlődésemet. De én is szeretném beírni magamat a Juventus történelmébe.

Három, a Werder Bremennél eltöltött szenzációs szezon után Diego, a brazil karmester a Juve fehér-fekete mezében tér vissza Németországba, hogy pályára lépjen a Bajnokok Ligája A csoportjában a Bayern München ellen.

Diego

A 24 éves játékos kétszer volt eredményes második Serie A meccsén a Roma ellen, és a szurkolók előszeretettel hasonlítják Juve korábbi csillagaihoz, de ahogy Diego elmondta az uefa.com népszerű Q&A rovatának, komoly céljai vannak jelenlegi klubjával: "A saját történetemet szeretném megírni a Juventus történetében."

- Mit gondolsz a Juventus Bajnokok Ligája csoportjáról?

- Néhány nagyon jó csapattal kell farkasszemet néznünk, es ez nekem egy különleges kihívás is egyben: a Juventus a Bayern München ellen fog játszani, tehát így visszatérek Németországba, hogy megmérkőzzek az ősi riválissal. Tudom, hogy ez a meccs - és a többi is - kemény lesz, de hiszem, hogy jól fogunk teljesíteni, és sokáig jutunk a sorozatban.

- Milyen érzés szembekerülni a Bayern Münchennel a Bajnokok Ligájában?

- Kitűnő csapatuk van, és nekem külön kihívás ez a meccs, jó lesz találkozni újra a régi ellenfelekkel. Elismerem, hogy a Bayern egy nagyon jó csapat, de mi győzni megyünk Münchenbe!

- Elég erős a Juventus ahhoz, hogy a bajnokságban, és a BL-ben is jól szerepeljen? Meg tudjuk nyerni az egyiket, vagy akar mindkettőt? (Hámori Ádám, Magyarország)

- Jól akarjuk végezni a munkánkat, a csapat erős és motivált, és ezek a tulajdonságok fontosak, ha versenyben akarunk lenni a végső győzelemért bármelyik sorozatban. De mindig csak a soron következő meccsre koncentrálunk.

- Mi a véleményed az edződről, Ciro Ferraráról?

- Ő egy nagyon tehetséges edző, és tudja, hogyan hozza ki a legjobbat a játékosaiból. Nagy szeretettel fogadott az érkezésemkor, és ennek köszönhetően sokkal kényelmesebben éreztem magam a pályán már az első juvés edzésen. Tisztelem őt, és sokat tanulok tőle.

- Már most egy lapon emlegetnek a Juve egykori klasszisaival, úgymint Platini, Baggio vagy Zidane. Ki volt közülük a kedvenced, és melyikükkel mérnéd össze a tudásod?

- Mindig is felnéztem ezekre a játékosokra, és örülök az ilyenfajta kommenteknek. Nem tudok választani csak egyet közülük: mindegyik játékos valamilyen formában ösztönzött engem, és segítette a fejlődésemet. De én is szeretném beírni magamat a Juventus történelmébe.

- Milyen az olasz foci a Bundesligában megszokotthoz képest? A játékodnak mely részét kellett hozzáigazítanod ehhez a stílushoz?

- A legnagyobb különbség a csapatok szerkezetében van. Itt, Olaszországban a védelmek sokkal szorosabban zárnak, a csapatok sokkal védekezőbb taktikát követnek. Így nagyobb kreativitást igényel a védelmek feltörése.

- Nem érzed a nyomást amiatt, hogy neked kell betöltened a Pavel Nedved által hátrahagyott űrt?

- Nem érzem a nyomást. Mindig is nagyon tiszteltem a Juventust, és már gyerekkoromtól fogva követtem az olasz bajnokság eseményeit. Most én is ennek a bajnokságnak vagyok a része, a Juve mezét viselem. Ez egy gyerekkori álom, ami most valósággá vált. Remélem, legalább annyira segíthetem a csapatot, mint ahogy Pavel tette.

- Ki a legjobb barátod a Juvéból?

- Először a brazil játékosokhoz közeledtem. Azt hiszem, ez természetes, hiszen ők a honfitársaim. Most már minden játékost egyre jobban megismerem, és mindegyiküket jó barátomnak mondhatom.

- Olaszország egy nagyszerű ország. Te mit szeretsz benne a legjobban?

- Nagyon-nagyon boldog és motivált vagyok itt. Jó játékot nyújtok a Juventusért, és a szurkolók sokkal nagyobb szeretettel árasztanak el. Plusz most, hogy kapcsolatba kerültem más nemzetbeli játékosokkal is, úgy érzem, mintha otthon lennék. Szeretem az időjárást, és az olaszos mentalitást - az emberek itt nagyon nyitottak és barátságosak.

- Élvezed, hogy különböző országokban focizhatsz, és így különböző stílusokat ismerhetsz meg?

- Mindig, amikor egy új országba mész, ez egy kihívás, és ez ad extra motivációt nekem. Szeretek új emberekkel találkozni, és új kultúrákat megismerni, és a futball megadja nekem ezt a lehetőséget. Mi, focisták beutazzuk a világot, és a nemzetközi megmérettetéseken is van lehetőségünk más kultúrájú emberekkel találkozni.

- Mi hiányzik Brémából és Németországból?

- Próbálok nem gondolni a hiányzó dolgokra. Bréma egy nagyszerű hely, a Werder egy nagyon jó csapat, én pedig sok barátot szereztem ott, illetve csodás éveket töltöttem ott. Az ottani emberek mindig a barátaim lesznek - nem számít, hogy nem találkozhatunk mindig, mint ahogy korábban. Az érzéseid nem változnak. Most is ugyanaz az érzés fog el a Werder szurkolói fele. De most új életet kezdek, és új fejezetet nyitok a futballkarrieremben. Boldog vagyok itt, Torinóban. A tifosik elképesztőek, es abban a csapatban játszhatom, amelyről már gyerekkoromban is álmodoztam.

- Amikor a Werderben játszottál, én imádtam a gólörömödet, amikor a levegőben úszva rúgtad el a szögletzászlót. Mi az oka ennek a fajta ünneplésnek?

- Ezt nehéz elmondani. A gólszerzés pillanata, akár egy robbanásé, és én szeretem megünnepelni ezt a pillanatot.

- Napi hány órában fociztál fiatalabb korodban?

- Már nagyon kicsi korom óta szerettem focizni. Visszagondolva, néha gyakoroltam, máskor meg csak szórakozásból játszottam. Körülbelül napi 3-4 órát fociztam. Mindig is szerettem focizni, és mindig nagyon komolyan vettem. 16 éves koromban profi szerződést kaptam, és 17 éves koromban már brazil bajnoknak mondhattam magamat.

- Melyik tulajdonságod szorul leginkább fejlesztésre?

- Én mindig is általánosan szeretnék/szerettem volna fejlődni. Egy jó játékosnak nem elég csak egy valamiben kitűnnie.

- Különböző játékosok különböző módon kezelik a nyomást, amikor pályára kell lépniük. Úgy tűnik, te jól kezeled. Milyen módszerrel kontrollálod ezt a nyomást, és hogyan fordítod a magad javára?

- Imádok focizni, és azt csinálhatom, amit szeretek. A pályán kívül hagyom a nyomást. De próbálok pihenni, és nem sokat gondolni a következő meccsre, így mindig jól alszom a meccsek előtti este. Ez segít!

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr554650091

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_102246 2009.10.01. 13:51:41

Nagy kedvencem ez az ürge... remélem lassan újra a Roma elleni formájában látjuk a pályán. A München ellen is látszott, hogy nagy szívvel küzd. Az a becsúszás nem volt semmi... ilyen játékosok kellenek, mint Ő, vagy Melo.

Ismeretlen_108746 2009.10.01. 13:58:05

Igen, mindkét igazolás zseniális húzás volt. Még néhány ilyen játékos, s a Juve tényleg mindent megnyerhet.

Ismeretlen_125576 2009.10.01. 15:07:24

Az a becsuszas tenyleg nem volt semmi...Remelem, nem jon kozben neki ujabb serules, es akkor optimistak lehetunk a szezonnal kapcsolatban.

Ismeretlen_53881 2009.10.01. 15:45:32

Azért én nem vagyok vele elégedett, Melo eddig sokkal inkább rászolgált az árára. A sérülése miatt van, vagy nem tudom, de eddig halovány, persze ha nem vesszük a Roma elleni meccset. A becsúszása meg.. ő vesztette el flegmán a középpályán a labdát, kutya kötelessége volt az abból induló támadást megakasztania. Szerencsére sikerült neki.

Ismeretlen_118238 2009.10.01. 17:07:13

Egy kicsit nyálas nekem, hogy mindenki csodálatos, fantasztikus, meg, hogy mindenki a barátja. A minap olvastam egy nyilatkozatát, hogy vannak olasz rokonai. Gondolom ez azért volt fontos elmondania, mert a brazil válogatottba nincsen esélye bekerülni, de az olaszba lenne. Mondjuk megérné honosítani, mert simán lenne hely az azzurik között. Egy kis színt vihetne a játékba válogatott szinten is.

mmartin91 2009.10.01. 17:09:43

Hát igen, biztos azért vonta be az olasz rokonokat hogy honosítsák, mivel a brazil válogatottban még nem lépett pályára, mi?

Ismeretlen_118238 2009.10.01. 17:14:04

Miért, mát pályára lépett?

Ismeretlen_118238 2009.10.01. 17:24:26

Bocs mmartin! Gondolom személyes sértésnek vetted, amit Digoról írtam. Utána néztem, hogy már volt brazil válogatott, tehát nem lehet olasz, amit nagyon sajnélok, mert tényleg nagy szükség lenne rá. Viszont a Brzil válogatottba akkor sincsen esélye bekerülni, mert Kaká előrébb van nála.

Ismeretlen_53881 2009.10.01. 17:47:00

A braziloknál Diego Giovinco :D

mmartin91 2009.10.01. 17:48:35

Nem vettem személyes sértésnek, csak kicsit olyan lenézőnek véltem a soraidat, hogy Diego csak azért mondta ezt, mert... Ez a "válogatottosdi" meg egy érdekes dolog. Én azt hiszem, hogy Diego és Kaká lazán megférnének egymás mellett a nemzeti csapatban, viszont ha csak egy irányítóval akarnak játszani, akkor egyértelmű, hogy inkább Kaká-t favorizálja Dunga, Diegoval szemben. A nagyobb probléma (a Juventus számára nem feltétlenül) az, hogy Diego nem hogy a kezdőbe, de még a keretbe sem kap "meghívót". Egyébként azt gondolom, hogy a braziloknál is megvan ugyanaz a "válogatási probléma", mint az argentínoknál, csakhát a vicc az egészben az, hogy a brazilok még így is hozzák a meccseket, ellentétben az argentínokkal.

Aleee 2009.10.01. 18:04:41

Passerby, te aztán nagyon okos vagy, kár, hogy a focihoz egyáltalán nem értesz.

ShyrKahn 2009.10.01. 21:47:36

Nyálasnak semmiképpen nem mondanám Diego nyilatkozatát. Nem egy fantasztikus retorikával megáldott ember. Ennyi. Ettől még lehet valóban jó ember, aki tényleg ennyire szereti az itteni környezetet és ne felejtsük el, hogy a Werder-t sem szapulja most, hogy eljött onnan. Ez azt jelenti, hogy hálás a klubnak amiben valaha rúgta a bőrt és valószínű hálás valóban a Juve szurkolóknak is, mert éltetik... Az hogy olasz rokona van, azért mondhatta - ha jól rémlik -, mert éppen arról beszélt, hogy a latinos/olasz stílus jobban bejön neki, mint a hideg német és ezt a származásával is alátámasztotta. Ezt simán el lehet képzelni. Szerintem sosem vitte túlzásba a nyilatkozataiban a dícséretet. Főleg ha azt nézzük, hogy már elég fiatal korában el akartuk hozni... ebben az esetben talán még az is ülhet, hogy régóta vágyott a Juve mezét viselni. Nagy benne a bizonyítási vágy és valóban ezzel a csapattal sokra lehet képes. Akárhogy is, de én azt hiszem, hogy ha esetleg itt hagyja a klubot nem fog olyan negatívan nyilatkozni, mint Zidane tette ezt annó. Ez a tisztelet azt jelenti, hogy tiszteljük mi is. Ez a minimum. Főleg, amíg itt játszik.

Ismeretlen_102246 2009.10.01. 21:50:03

Azt aláírom ezen felül, hogy én nem csak tisztelem, hanem nagyon szeretem a stílusát és a játékát... egy szerény, egyszerű, de harcos ember, aki ráadásul tud játszani is. Ritka az ilyen játékos. Érdemes megbecsülni. Védőbeszéd vége :)

Ismeretlen_53881 2009.10.02. 08:19:40

Aleee, biztos igazad van, de legközelebb nem csak beböfögés jöhet, hanem 1-2 indok is mellé. Köszi.

Ismeretlen_117673 2009.10.02. 08:38:20

Egyébként Diego volt már jónéhányszor brazil válogatott ,de eddig ott finom szólva sem ment neki...Egy kezemen meg tudnám számolni,hogy hány kiemelkedő meccse volt.

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1851) bajnokság (3385) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (50) edző (914) elemzés (40) előzetes (860) Európa Liga (171) felkészülés (127) hírek (1647) játékosokról (9915) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2430) meccsek (4158) mercato (4140) nyilatkozat (7440) Olasz Kupa (326) összefoglaló (411) pletyka (4170) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (95) történelem (53) válogatott (174) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (287) video (200) Címkefelhő
süti beállítások módosítása