A Juventus tegnap menesztette a csapaz vezetőedzőjét, Thiago Mottát, s helyére Igor Tudort nevezte ki, azonban a Tuttosport értesülései szerint ezzel nem értek véget az átalakítások a klubnál, s John Elkann kész arra, hogy megszabaduljon Cristiano Giuntolitól, valamint a szakember stábjától.
A torinói székhelyű napilap szerint így júniusban a végéhez érhet Giuntoli küldetése a klubnál, mivel Elkann távolról sem elégedett a jelenlegi vezetőséggel, amely ugyan egyfelől részben sikeresen helyreállította a költségvetést, köszönhetően a Bajnokok Ligájából származó bevételeknek is, másfelől azonban lényegében összes a sporttal kapcsolatos célját elbukta, s olyan alapvető stratégiai döntéseket hozott, amilyen Thiago Motta kinevezése is volt a csapat kispadjára.
Az összképet tovább rontja, hogy megváltak olyan játékosoktól, akik a Juventus génjeit hordozták, s így tartást adtak a csapatnak, valamint olyan fiatal játékosoktól, így Huijsentől, Keantől és Fagiolitól, akik új csapatukban újra kivirágoztak.
Mindezeken túlmenően, a klub nagyon komoly beruházásokat hajtott végre a játékospiacon, s olyan játékosokat igazolt, akik mindeddig nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket, s nem tudtak felnőni a Juventus mezéhez. Az Exor berkeiben a Tuttosport szerint erős vágy uralkodik, hogy a Calciopoli-időszakot követő nagy sikerek egyik fő letéteményesét, Antonio Contét visszacsábítsák a klubhoz.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
gomorra21 2025.03.24. 23:16:01
Luiz drága volt. Tevez nem volt drága.
gomorra21 2025.03.24. 23:24:40
Shyr Kahn 2025.03.24. 23:57:00
Ethan Hunt 2025.03.24. 23:59:59
"Giuntoli pedig nem akar Contéval dolgozni"
Ez is úgy hangzik, mintha valami személyes problémája lenne vele, pedig erről valszeg szó nincs, csak nem szeretne ahhoz a filozófiához igazolni, amit már Allegrinél sem preferált, azaz rutinosabb, idősebb játékosokat igazolni magasabb fizetéssel, amivel aztán a másik feladatát, a klub pénzügyi fenntarthatóságát tenné taccsra. Inkább ehhez keresne edzőt, aki tud a fiatalokkal is boldogulni és eredményeket elérni...
Rocky80 2025.03.25. 02:32:08
Attilio79 2025.03.25. 03:05:50
Tevez úgy jött ide, hogy csak a PL-ben bizonyított, kár tényeken vitatkozni...
Attilio79 2025.03.25. 03:27:01
A drágán vettük relatív, Luizért adtunk két ifit és 21 millát, ha jól tudom (most ér 45-öt papiron). A matek még jó, de nem ide való, olyan játékos, mint Arthur, ez ide nem kell vagy majd Tudor rámcáfol.
Tekintve, hogy Luiz karrierje fut és 26-27 éves van még előtte pár év nem írnám le egy megfelelő csapatnál.
Rikoo 2025.03.25. 09:24:48
gomorra21 2025.03.25. 09:36:01
Értelek. De én azt írtam, hogy Tevez nem csak a PL-ben bizonyított. Ha én nem nézek PL-t, de Tevezt mégis láttam focizni (és bizonyítani), az vajon hogy lehet, Sherlock? (Igen: a BL meccseken és a VB meccseken.)
"A drágán vettük relatív"....
Oké, hagyjuk.
gomorra21 2025.03.25. 09:39:20
Ethan Hunt 2025.03.25. 09:48:41
Ellenben vannak itt olyanok, akik bizonyítékok nélkül, puszta feltevésekre, rágalmakra alapozva megbélyegeznek valakit, aztán már csak azt keresik, hogy miben támadhatják, mibe köthetnek bele...
Hallod-e nagy mágus ez a Giuntoli... Jól Allegri ellen hergel és kirúgatja a Tuttosport segítségével, most meg annyit sem tud elintézni, hogy ne írjanak tök nyíltan az ő szezonvégi kirúgásáról... :DDD
@Rikoo: Ha Elkann elképzelései mások az edzőt, illetve az igazoláspolitikát illetően, akkor Giuntoli számára teljesen mindegy, hogy Tudor hanyadik helyre viszi be a Juventust...
Attilio79 2025.03.25. 09:50:22
Rikoo 2025.03.25. 09:50:45
Ethan Hunt 2025.03.25. 09:53:40
gomorra21 2025.03.25. 10:24:18
gomorra21 2025.03.25. 10:53:04
Rikoo 2025.03.25. 10:54:48
Szerintem fingja nincs arról, hogy Tudor melyik csapatoknál milyen eredményeket ért el és milyen volt a játék képe vagy közösség alkotási képessége.
gomorra21 2025.03.25. 11:09:28
Azt tudjuk, hogy Giuntoli könnyedén kipörgetett mindenkit, aki régebb óta volt itt. Az egész keretből Tudorral szerintem csak McK és Pinsoglio találkozott, pedig annyira nem volt régen, hogy itt volt.
Il Principino 2025.03.25. 11:14:48
Rikoo 2025.03.25. 11:22:33
Attilio79 2025.03.25. 11:51:58
OnodiJ 2025.03.25. 12:10:59
Azért mert volt 8 vagy hány éve kísérletezni és lett egy kifutott szezon, én nem mondanám, hogy bízonyított
kidelpiero 2025.03.25. 12:30:12
kidelpiero 2025.03.25. 12:38:48
Ethan Hunt 2025.03.25. 15:34:25
Az, hogy nem lett meg 3 szezon alatt nekik 2017/18-ban Sarrival, csak az isteni szerencsén múlott, mert amúgy az ő kezükben volt már...
Shyr Kahn 2025.03.25. 16:13:01
Shyr Kahn 2025.03.25. 16:29:27
kidelpiero 2025.03.25. 16:47:46
steven.h 2025.03.25. 17:00:20
Felesleges ezen rugózni, meglátjuk Motta mire viszi ezek után, lehet a Bolognánál olyan játékosai voltak, akikkel nem kellett ennyit beszélni hogy értsék mit akar, vagy nem igényelték azt hogy nagyobb pedagógus legyen (lehet bármit mondani Allegrire, de ő azért erre nagyon figyelt - Fagioli nyilatkozat pl), itt meg kellett volna és nem ment.
Azért arra is emlékezzünk hogy Allegrit mikor elküldték még azok a játékosok is szóltak róla pár jó szót, akikről tudtuk hogy nem jönnek ki vele (Chiesa, Vlahovic). Mottától MBangula köszönt el egyedül, ezt kivetíteni arra, hogy Bremer hiányzása okozta a vesztét....erős nekem.
"Ugyan több játékos sem volt jelen Motta legutolsó edzésén a válogatott szünet miatt. De akik nem utaztak el "szürreálisnak" nevezték Motta utolsó foglalkozását.
Állítólag a mester csöndben állt az oldalvonal mellett és csak néha szólalt meg. A játékosok szerint nem változtatott semmin a rossz eredményeket követően és ugyanúgy viselkedett, mint amikor ment a csapatnak."
Tökéletesen megmutatja ,hogy nem jó pedagógus Motta és nincs b terv. Ami Bolognánál nem okozott ekkora gondot, mert most hogy 4.-ek vagy 8-ak lesznek kb mindegy.
Ethan Hunt 2025.03.25. 17:12:45
Kit érdekel, hogy honnan jön valaki? Csak az a fontos, amit elér a csapatunkkal. Giuntoli a Carpinál és a Napolinál is sikeres volt és hosszú éveket töltött el ezeknél a kluboknál. Semmi ok nincs azt feltételezni, hogy pont nálunk ne lenne ugyanúgy sikeres. Rossz pénzügyi viszonyok között vette át a klubot, meg kellett már jó pár kellemetlen döntést is hoznia és lehet, hogy elsőre rosszul is választott edzőt, de egyszerűen túl kevés idő telt el, hogy objektíven meg lehessen ítélni a munkáját és egy jó sportigazgatót találni baromi nehéz dolog...
kidelpiero 2025.03.25. 17:22:48
Ethan Hunt 2025.03.25. 17:43:17
Elkezdesz személyeskedni ok nélkül (hiszen senki sem kötött beléd), de én hergelem magam... :D
Közben te vagy az, aki napok óta kőkeményen provokálsz mindenkit, aki nem küldte el Mottát az anyjába legkésőbb akkor, amikor te megtetted...
Ehhez azért kell arcbőr...
kidelpiero 2025.03.25. 17:57:38
"De majd ne aggódj, jön juve2121 és elmagyarázza neked, hogy dehát az "tény", mert más Allegri-nyaloncok is annak tartják... :D"
Elhiszem egy eloszoban torteno vita soran hazudozhatsz osszevissza, de az internet nem felejt... Es bizony ezt megint te kezdted... De meg egyszer mondom, en elfogado vagyok, szval nincsen azzal gondom h Giuntoli szamodra egy platoi szerelem.
Ethan Hunt 2025.03.25. 18:26:50
Ha skizofréniában szenvedsz, keress fel egy szakembert...
steven.h 2025.03.25. 20:22:01
Most hozzuk ide Sartorit? Ő mivel tett le többet, vagy mivel jobb mint Giuntoli? Épp most bukott meg egy Bolognából érkezett edző, most hozzuk ide Bolognából a sportigazgatót?
Én Giuntolit csak akkor küldeném el, ha a személyisége miatt nem lehet vele együtt dolgozni, más esetben nem. Sz@rul nyúlt most bele az edzőbe, van ilyen, de csak ő vitte Nápolyba Spallettit, Sarrit... 15/16-ban vette át a Napolit, rögtön egy második hely, ami lehetett volna akár bajnoki cím is, ha nincs az a lehengerlő tavasza a Juvénak, minden évben 80 pont környékén teljesítettek (rengeteg ezüst éremmel), volt hogy 90 ponttal lettek 2.-ak.
Utána amúgy megint félrenyúlt Sarri után az edzővel, de aztán jött Spalletti és 90 ponttal bajnok.
Szerintem adni kell neki időt.
juve2121 2025.03.25. 20:22:55
Többen is írtátok, hogy egy ilyen projektben, benne van a hiba lehetősége, nem tartjátok hibásnak vagy csak részben és ez számotokra belefér.
Na, én ezt nem így látom!
Ő a legnagyobb hibás!
Kezdődött ott, ahogy kinyírta Allegrit. Tudom akik olvassák a hozzászólásaimat, már unják, de ez szerintem egy lényeges pont volt az ide vezető úton! Ez nem Allegri miatt fontos, hanem azért mert ez már alapban megmutatta milyen ember. Hátba szúrni a vezetőedzőt? Ez nagyon gennyes dolog. Saját sajtóba fals infókat leadni, hogy gyengítse a vezetőedzőt? Persze ezt a játékosok jól tudták, hisz olvasták a sok kamu hírt.
Allegri ilyen módon történő elküldése már rombolta a morált a csapaton belül, hisz többen nagyon jóban voltak vele. A módszer egy inkorrekt vezetőt mutatott. Ez aztán ott kristályosodott ki, amikor több játékosnak is azért kellette távozni, mert kifejezetten jó kapcsolatot ápoltak Allegrivel. Mondjuk sokukért nem kár, de azért a legnagyobb sérüléshullám közepén elküldeni Danilót, az már mindennek a teteje volt. Képzelhetitek mikor a csapatkapitányt kisétált az öltözőből, ami tele volt fiatal, frissen érkezett játékossal.
Az a pillanat sem lehette semmi. Abban pedig biztosak lehetünk, hogy Danilo elmondta miért is kell távoznia, a legnagyobb szar közepén.
Megértem, hogy új edzőt akart, de kirúghatta volna év végén Allegrit, mert nem vele képzeli el a jövőt és kész. Az lett volna a korrekt.
Gondolom többek közt az is probléma lehetett volna Allegrivel, hogy biztosan komolyabban beleszólt volna az átigazolásokba mint ez a szerencsétlen Motta. Ő egy irányítható edző volt Giuntoli számára. Mottában amúgy én látom a lehetőséget, de itt most kevés volt.
Giuntoli óriási kockázatot vállalt Mottával, ami sajnos nem jött be. Szinte minden játékos sokat gyengült a keze alatt, ez edzői hiba egyértelműen.
Eddig már legalább 3 drasztikus hibát említettem.
Azt csak zárójelben megjegyzem, hogy a Bologna két legjobb játékosát eladták és így is előttünk vannak, még mi igazoltunk 100 milliókért és kullogunk mögöttük.
Na és akkor ott vannak az átigazolások!
Hujsen, Kean, Fagioli, Rugani, Rabio, Danilo, Chiesa, Soule. Őket engedte és küldte el Giuntoli!
Több alap igazolás is csalódást okozott, plusz akiket tűzoltásként hozott, azok inkább a tűz meggyújtására voltak alkalmasak.
Most nem akarok belemenni, hogy kit miért engedtek el, vagy küldtek el, de láthatjuk, hogy szinte mindegyik hiba volt.
Szóval több fronton is hibát hibára halmozott Giuntoli, amivel szarba hozta a csapatot.
Hagyjuk már ezt a "rendbe hozta a költségvetést"!
Adott el valakit nagy pénzért, amivel kiérdemelte a dicséretet? Nem adott el senki. Az nem mutatvány, hogy aki drága az mehet, aki meg olcsóbb az jöhet.
A City itt kopogtatott 50-60 milláért Cambiasoért, erre nem adta oda. Ezt már nem is sorolom a nagy hibák közé, mert a csapat nem azért lesz egy széthullott gárda!
Összefoglalva, egy nagy pezsgőt bontok, ha ezt a pojácát kirúgják innen a francba!
juve2121 2025.03.25. 20:29:50
Azt hiszed, hogy azért, mert személyeskedsz, akkor igazad lesz.
Sajnos vagy inkább nem sajnos, de én már 40 éve szurkolok a Juvénak, amitől nem biztos, hogy igazam van, de azért már sok rossz szériát megértem. Hála Isten sok felemelkedést is.
Szerintem, amit itt csinált Giuntoli, az katasztrófa, ha kirúgják nagyon megérdemli.
Lehet itt mentegetőzni, mindenféle statisztikákkal, meg költségvetéssel, a csapat nagyon nagy szarban van.
Nincs más hátra, mint szurkolni Tudornak, hogy összerántja ezt a csapatot. A sérültek is felépülhetnek stb stb.
Forza Juve!
juve2121 2025.03.25. 20:51:09
Egyet értek, amit az átigazolások terén írtál!
Huijsen brutális hiba volt. Kellett a pénz, na hagyjuk már!!
Ja és nem volt lutri, mert a Rómában is sokat játszott!! Megjegyzem nem rosszul, már amit láttam!
Egy ilyen fiatal tehetséget elkótyavetyélni? Ezen csak felhúzni tudom magam, de nagyon!
Shaky79 2025.03.25. 21:08:24
Ne pazarold feleslegesen az energiádat primitív emberekre, akik csak a sértegetéskben élik ki magukat, és semmilyen értelmes hozzászólásuk nincs! Ez csak egy jó tanács!
Ethan Hunt 2025.03.25. 21:34:48
Juvino 2025.03.25. 21:54:55
juve2121 2025.03.25. 23:34:45
Úgy látom a legnagyobb baj, hogy tájékozatlan is vagy!
Tavaly mikor elkezdődött a kudarcsorozat Giuntoli nem beszélt Allegrivel. Közben a Tuttosportban olyan cikkek jelentek meg, hogy Allegri elvesztette az öltözőt. De ez nem volt igaz. Az infőkat a klubtól kapták.
Allegri azt is megtudta, hogy a Tuttosport tudta, hogy azok az infók, amiket a klubtól kaptak nem igazak, de ennek ellenére megjelentek a cikkek.
A kupadöntőn szakadt el Allegrinél a cérna. Emiatt fenyegette meg a Tuttosport főszerkesztőjét, és mutogatott Giuntolinak, hogy húzzon el az ünneplő csapat mellől.
Ha belegondolsz, ki csinál ilyet? Aki már tudja, hogy ki lesz rúgva a francba!
Amúgy ezt az ultrák is tudták, ezért voltak Allegri drapik az utolsó meccseken.
Ezek nem feltételezések, hanem az olasz sajtóban megjelent cikkek alapján írtam!
Látom oda vagy Giuntoliért. Ez a nagyszerű vezető. már több mint egy éve dolgozik itt, de sok jó döntése nem volt, sőt ha jól belegondolok, mint fel írtam, nagy részben inkább rosszul döntött. Mondjuk Alkaraz és Djalo idehozatalával nyitott. Amit aztán csak folytatott.
Szerinted Elkann miért akarja kirúgni. Azért, mert alkalmatlan! Én már hónapok óta mondom, de csak igazam lesz, bár ne lenne!
Ethan Hunt 2025.03.26. 00:16:00
Amikor egy csapat elkezd szarul teljesíteni és sorra jönnek a gyenge teljesítmények a játékosoktól, ahhoz nem kell semmilyen külső behatás, hogy egy újságíró arról kezdjen el spekulálni az okokat keresve, hogy a játékosok elfordultak az edzőtől vagy klikkesedés, széthúzás van az öltözőben...
Az is egy nyilvánvaló dolog volt már Giuntoli kinevezésekor is, hogy az ő elképzelése a Juventus jövőbeli játékáról és az ahhoz szükséges igazolásokról teljességgel összeegyeztethetetlenek azzal, amit Allegri szeretne. Magyarán szólva, amint lehetősége lesz, elköszön Allegritől. Rengetegszer írtak róla, hogy a Napolihoz is elvitte volna Mottát és mivel nem akarta elszalasztani, tartván attól, hogy mások is szerződtetnék pl. a Milan vagy más csapat, ezért már jó előre elkezdte megkörnyékezni már januárban... Te elhiszed, hogy szegény Allegrinek fogalma sem volt arról, hogy nyáron elköszönnek tőle, miközben egész tavasszal ment a találgatás a sajtóban, hogy vajon hogy állnak Mottával a tárgyalások?! A kupagyőzelemkor én sem akarnám, hogy ott ünnepeljen velem az a sportigazgató, akiről tudom, hogy már hónapok óta az utódomat keresi és pár hét múlva ki akar rúgni... Ehhez nem kell semmilyen más ok...
"Amúgy ezt az ultrák is tudták, ezért voltak Allegri drapik az utolsó meccseken."
Egy vagy két ultracsoport tett ki pro-Allegri drapikat, nem az ultrák úgy összességében...
"Szerinted Elkann miért akarja kirúgni."
Ja, pont a Tuttosport írt erről! Giuntoli felbérelte őket megint, hogy írjanak a saját menesztéséről... :D
Rikoo 2025.03.26. 04:17:53
west30 2025.03.26. 10:29:12
kidelpiero 2025.03.26. 11:07:03
venember83 2025.03.26. 15:41:46
cdn.rios.hu/dl/upc/2025-03/26/7681_ywu9qgmmemqfd1mw_1000014762.jpg
bulldeo 2025.03.26. 16:44:15
kidelpiero 2025.03.26. 20:43:02
juve2121 2025.03.26. 21:57:39
Nem én találtam ki, hogy Giuntoli állt a lejárató cikkek mögött, hanem az olasz sajtó.
De, ha logikusan gondolkozol, akkor nehezen érthető, hogy egy kupagyőzelem után, azt mondja a tulajdonosi körhöz tartozó újság főszerkesztőjének, hogy "letépem, a füled".
Azért ennek elég erős indoka lehetett. Biztos nem azért mondta neki, mert rossz helyen állt a folyosón.
Allegri tudta a legjobban, hogy ki fogják rúgni. Azért viselkedett úgy-ahogy, mert már minden-mindegy volt. Tudta, hogy ki fogják rúgni!
Na, de hagyjuk már Allegrit, könyörgöm. Az a baj, hogy nem értetted meg, miért hoztam ide. Giuntoli vezetési stílusára akartam rávilágítani. Ahogy intézte a dolgot, dolgokat. Danilo és Fagigoli is ide kapcsolható. Ezt fenntartom, hogy patkány üzemmód, vagy hatalmas hozzá nem értés!
Szerintem egy ejnye-bejnye nem elég. Miért is?
Azért itt nem a nagyi lekvárja esett le a kőre!!!!!
Minimum 100 millió eurós kárt okozott a Juventusnak, a döntéseivel.
Szerinted azt egy buksi simogatással el lehet intézni? Szerintem nem!
Mielőtt megkérdeznéd mi ez a 100 milla, akkor pár dologra rávilágítanék!
20 milla Motta és csapata kirúgása
Huijsent 15 milláért adta el, most a srác 41 millát ér. Nehogy azt mondd, hogy akkor ezt nem lehetett tudni, mert itt az összes blogtag, de szinte az összes Juve szurker a fejét fogja mikor eladta.
Moise Keant 13 millióért adta el, most 38 milliőt ér, ami egy csoda azt én is így látom, mert nálunk tökön rúgta magát, de azét egy harmadik csatárnak itt kellett volna tartani. Erre ide hozta a Kolo-t, nem kis kölcsönért. Ennél az esetnél is nagy kockázatot vállalt Milik sérülése miatt.
Akkor ott van Danilo esete. A legnagyobb sérüléshullám közepén elküldték, majd kölcsönbe idehozta azt a Kelly-t, akit a Huijsen 2 forduló alatt szorított ki.
Akkor azt már nem is mondom, hogy Kop, Luiz és sorolhatnám, formán kívül, mert az nem teljesen az ő hibája, de csak-csak ő hozta ide őket, nekik kellett volna tudni, hogy kire fizetnek ki 50 milla felett. Tudom, szegény ezt előre nem láthatta. Oké, ez benne van, de minden játékosnál ez van?
Közben tudott volna egy kis bevételt generálni Cambiaso-ból, de ott meg addig szivatta a MC,. hogy elmentek haza.
Még egy infó
Mottának a távozása utáni első 24 órában 1 ember írt, Bangula!
Képzed el, mekkora kapufa volt Motta!!
Szóval, ennél már sokkal kevesebbért is rúgtak ki igazgatót!
Nem sértegetésből mondom, de szerintem(ezt nem tudom, de majd kiderül), hogy a Juvénál mindenki arról beszél, hogy mekkora gennyláda ez az ember.
Már bocsánat!
Amúgy Forza Juve!
Ethan Hunt 2025.03.26. 23:16:49
Ha az olasz sajtó állítja ezt, akkor linkeld be nekem azt az oknyomozó cikket, ahol bebizonyítják, hogy Giuntoli áll mögötte! Hadd olvassam el én is! Ezt várom már mióta...
"azt mondja a tulajdonosi körhöz tartozó újság főszerkesztőjének, hogy "letépem, a füled".
Azért ennek elég erős indoka lehetett."
Persze, mert Allegrinek nem tetsző dolgokat írt róla a meg a csapat kapcsolatáról, ez kinek tetszene?! Ezt senki nem vitatja! Megint felteszem a kérdést, hol a bizonyíték arra, hogy ezt Giuntoli hatására állította és nem saját kútfőből spekulált?
Mert vágod, hogy most ugyanaz az újság Giuntoli nyári elbocsátásáról ír?! Most vajon Elkann szivárogtat vagy megint csak megy a találgatás a firkászok részéről... Mert rohadtul nem mindegy...
A többi, amit írtál annak semmi köze az akkor ismert tényekhez, pusztán a te totál elfogult Giuntoli-lejárató narratívád a dolgokról, egy csomó belőle az azóta történtek fényébeni utólagos okoskodás. Amit Huijsen meg Kean kapcsán írsz az a legszánalmasabb az egészben...
juve2121 2025.03.27. 09:28:27
Persze, mutatok neked bizonyítékot Giuntoli kézjegyével, amin megírja a kamu infókat.
Ej Barátom, neked aztán fogalmad sincs, hogy mennek ezek a dolgok.
Akik minden nap, reggeltől-estig, a csapat közelében élnek, azok tudják, hogy kitől milyen infó mehet ki. Ők tudják összerakni a képet, amire tárgyi bizonyíték persze nincs!
Szóval, ha ilyet szeretnél látni, olyan természetesen nem tudok neked mutatni!
Te nyertél! Haha...!!
Igen-igen, Giuntolinak most visszanyal a fagyi!
Most az ő kirúgásáról cikkeznek, szerintem teljesen jogosan.
Nem tudom, míért lenne nagy hülyeség amit Huijsen-ről és Kean-ről írtam. Szerintem teljesen érthető és nem a jövő misztikuma miatt alakult így, amit írtam.
Huijsen 18 évesen kezdő lett a Rómában, kölcsönjátékosként, aki az utált Juvéból ment oda. Ezért csak kellett valami tenni, ha csak ezt nézem! Amúgy mikor nálunk beállt, akkor sem mozgott rosszul, sőőőt!
Egy fiatal, tehetséges, jó fizikumú srácot, aki a labdával is jól bánik, eladni potom 15 milláért, miközben a fiatalítás a cél.
Szerintem ez érthetetlen és katasztrófális hiba volt már az akkori körülmények ismeretében is. Szépítheted ezt bárhogy!
Nyugodtan vissza olvashatod mit írtam akkor amikor eladták, de nem csak én, hanem szinte minden blog tag és Juve szurkoló másik portálokon is! Jelenleg, 19 évesen 41 millát ér a srác.
Ezt a NAGY GIUNTOLI nem látta, de legalább nem sejtette? Pedig ő a nagy mágus!
Nem sokra, csak 15 évre oldotta volna meg az egyik belső védő pozíciót. Ez az idióta meg eladta!
Kean esetében más a helyzet. Ott nem azért kellett volna itt tartani, mert olyan jó volt nálunk vagy bárki látta volna, hogy megint szárnyalni fog, hanem azért, mert egy csatárral mentünk neki a szezonnak. Milik sérült volt a szezon elején és 30 felett van, plusz mint tudjuk elég sérülékeny.
Ja, hogy nem gondolta volna, hogy nem épül fel. Hát gyerekek, ez nem egy lottó, hogy talán bejön talán nem. Vlahovicot csapágyasra hajtotta Motta, mert nem volt más választása. Neki meg egyre jobban nem ment neki a játék, emiatt összevesztek, a végén meg be se tette. De szegény Mottát is akarom már bántani, mert ő már a helyére került.
Megértem én, hogy bízol Giuntoli-ban, mert a Nápollyal elért valamit, de sajnos a Juve nem Afrika!
Rocky80 2025.03.27. 11:28:32
Giu téma:
Én sem szeretem, ezt már kinyilvánítottam sokszor, ennek ellenére adnék még egy kis időt neki Tudor alatt hogy muzsikál.
Több hibáját is fel lehet sorolni, viszont a pénzügyeink-szerződéseink rendberakása egyértelműen mellette szól, illetve nem lehet mondani, hogy ne tett volna meg mindent a nyári és a januári mercato során, azért minden követ megmozgatott, még ha jó pár döntése hibàsnak is bizonyult, mondjuk ezek javarészt utólag derültek ki, azon még lehet vitatkozni, hogy ezeket lehetett-e làtni előre...
Mottában pl. szerintem szinte egyöntetűen a legjobb utódot láttuk szurkolóként, ezt nem varrom a nyakába; DL meg csak a PL legjobb kp-ai között volt, az idehozatalán viszont nagyon tudok vitatkozni, de mondjuk elhiszem, hogy a jó szándék vezérelte, nagyot akart villantani nálunk.
Amire inkább felhívnàm a figyelmet és nem nagyon hoztuk még szóba a témával kapcsolatban, az a klub modell, meg a hagyományok, amiket követnie kellene, meg ami eddig eredményeket hozott nálunk és követendő példa kellene hogy legyen:
Nálunk mindig is az volt az "alap", hogy mi adtuk az olasz válogatott gerincét, tehát a legjobb olasz játékosok zöme itt játszott és volt identitásunk ezáltal; ezt spékeltük meg pár világklasszis külföldivel, és így állt össze egy klasszis Juventus, amióta az eszemet tudom.
Sose volt más recept, mindig ez vezetett eredményre, tudom, hogy más divatok vannak már, meg néger Fradi, meg ezer nemzetiség mindenhol mert szabadon áramlik mindenki; de ez olyan mint anyám bejglije: lehet, hogy nem variál rajta 40 éve, de az mindig KiB*SZOTT jó és egy ezerszer működő és bevált recept, nem érdemes rajta változtatni, bármilyen idők is járnak. Na ILYEN kéne a Juventus legyen!
Éppen ezért ne adja el a Huijseneket meg Fagiolikat, mert ezekből a fiataljainkból lesz az identitásunk meg az olasz mag; viszont hozza magával azt, amivel nagy lett a Napolinál: keresse meg és hozza el az új Nedvedünket, meg a külföldi leendő világsztárjainkat, kb. ezt várom tőle! Ez nem a Nápoly, meg nem az Inter, egy összevásárolt zsoldos f*s, ez a mi csapatunk, mi így szoktuk, tessék ehhez alkalmazkodni vagy távozni.
Éppen ezért egyetértek azzal hogy ráijesztettek, ezekre a dolgokra fel kell hívni a figyelmét, aztán dolgozzon tovább a legjobb tudása szerint. Én így látom. :-)
Rocky80 2025.03.27. 11:31:36
:D
gomorra21 2025.03.27. 11:47:18
"Nem én találtam ki, hogy Giuntoli állt a lejárató cikkek mögött, hanem az olasz sajtó.
De, ha logikusan gondolkozol, akkor nehezen érthető, hogy egy kupagyőzelem után, azt mondja a tulajdonosi körhöz tartozó újság főszerkesztőjének, hogy "letépem, a füled".
Azért ennek elég erős indoka lehetett."
Mondjuk ha logikusan gondolkozunk, ez nem bizonyíték arra, hogy Giuntoli állt a cikkek mögött. Ez arra bizonyíték, hogy Allegri pipa volt az újság főszerkesztőjére, ahol őt ekézték. Azért nekem van egy olyan sejtésem, hogy egy ilyen újság főszerkesztőjének nem parancsolgat egy újonnan kinevezett igazgató. Lehet, hogy mind a két fél nem szerette Allegrit, meg az elképzeléseit, lehet, hogy egy oldalra sodródtak, de Giuntoli nem Andrea Agnelli (elnöki funkcióban), se most, se egy éve.
Szerintem Allegri kikészült anno, és a paranoiájában már túltolta ezt a hátbatámadás sztorit. Giuntolinak nem volt ekkora hatalma. Gyomra lett volna az áskálódáshoz, mert az látszik, hogy egy gátlástalan ember. Az is elképzelhető, hogy lobbizott a főszerkesztőnél, de ahogy akkor sem csak egy ember volt elégedetlen Allegrivel, úgy most is egymástól teljesen független emberek is lehetnek elégedetlenek Giuntolival.
Én tavaly Allegrivel, és idén Giuntolival is elégedetlen vagyok, eskü, nem fizet ezért senki. (Bárcsak.)
kidelpiero 2025.03.27. 12:06:03
gomorra21 2025.03.27. 12:20:52
juve2121 2025.03.27. 14:19:06
@gomorra21:
Rendben, a "letépem a füled" valóban nem igazolja, se nem bizonyítja, hogy valóban Giuntoli áll a lejárató cikkek mögött, de nekem nagyon összeállt a kép, ami a kupa döntő után történt, meg ami megjelent az olasz sajtóban.
Mottáról annyit, hogy jónak tűnt, de ha belegondoltok, akkor nagy rizikót vállalt az idehozatalával, mint, ahogy nagy rizikót vállalt az egy csatár, meg egy sérült csatát szezonkezdettel is!
Miért volt nagy rizikó Motta.
Egy nem dolgozott igazán nagy klubnál. Tudom egyszer el kell kezdeni, de ez akkor is megkérdőjelezi a kinevezését!
A másik, hogy nem dolgozott még igazán nagy sztárokkal, ami egy kicsit következik az előzőből, de nem feltétlen, mert kisebb csapatoknál is lehetnek nagy nevek.
Biztos vagyok benne, hogy egy Vlaho-t kezelni nem könnyű, de ide tartozhat Luiz is, stb! Szóval ilyen téren is necces volt.
De ami talán a legelgondolkodtatóbb, hogy nem dolgozott még szerda-szombat ritmusban sem. Ami szintén egy újabb kihívás!
Összefoglalva, túl sok volt a rizikó, ami sajnos nem jól sült el, bár ne így lett volna!
Számomra az is furcsa volt, hogy nem a keretre szabta a taktikát, hanem a kerettel akarta a saját taktikáját megvalósítani. Kop csak szenvedett a tűzvonalban, majd egyszer visszavonta, ott sem ment neki, erre vissza! Szerintem ennek nem így kellene mennie. Itt van egy úgymond világsztár, akkor megnézem mi fekszik neki a legjobban, meg a csapat többi tagjának akiket kapott (Thuram, Luiz stb) és arra szabom a taktikát. Alap foci filozófiát nem kell váltani, mert az nekem is tetszik, de alakítani lehetett volna, sőt kellett is volna.
Megértem amit írtok, hogy adni kell Giontóli-nak még neki esélyt!
Oké, legyen, remélem de komolyan, hogy nektek lesz igazatok és egy új edző, egyenesbe hozza a csapatot és nagyjából kiegyenesedik a szezon egy 4. hellyel.
Huijsent akkor sem bocsátom meg! :-))))
gomorra21 2025.03.27. 15:21:19
Giuntoli orosz rulettezett, aztán csodálkozik, hogy elsült a pisztoly.
steven.h 2025.03.27. 15:43:50
@juve2121: Abban egyetértek veled hogy Huijsent nagyon nagy hiba volt eladni, igazából már akkor is, így utólag meg főleg, tekintve hogy amellett hogy tehetséges még Juve szíve is van.
De azzal nem tudok egyetérteni, hogy a Kelly üzletet párhuzamba tesszük vele, én is rühellem a csávót, de ha nem sérül le Bremer, meg nem sújt minket ennyi sérülés, akkor Kelly a Juventus közelébe se tette volna a lábát, cserébe Huijsen se játszott volna annyit itt.
juve2121 2025.03.27. 16:04:01
Pontosan erre céloztam amit írtál! Úgy látom ebben egyet értünk!
Belőlem nem a rosszindulat beszél, mert én lettem volna az egyik legboldogabb, persze sokan másokkal együtt, ha ez jó sül el!
Sajnos nem így lett!
gomorra21 2025.03.27. 17:35:09
Az rendben van, hogy az új edzővel jön 4-5 új igazolás.
De itt nyáron tarvágás történt, nem átalakítás. A keret nagyja ki lett kukázva. Így, hogy az edző sem maradt, gyakorlatilag elveszítette a maradék identitását is a csapat.
Jöttek ezek a jól begyakorolt "mi vagyunk a Juventus" szövegek, de úgy lett alakítva a helyzet, hogy nem nagyon maradt olyan, aki átadhatta volna a stafétát.
Az egész projektnek még egy kis szálka csúszott a körme alá: Danilo. Azért szerencsére ő is ki lett b@szva időben.
steven.h 2025.03.27. 18:09:52
Nyilván ott két 7. hely után voltunk és sok vesztenivaló nem volt pénzügyileg sem. Most egy esetleges BL bukta az végzetes tud lenni
Ethan Hunt 2025.03.27. 18:18:17
Ember, te tettél egy súlyos állítást, sőt TÉNYként tálalod, akkor az a minimum, hogy alá tudd támasztani valamivel! Pl. mutatsz egy cikket arról - ha már azt állítod, hogy az "olasz sajtó" írta és ez egy elég nagy horderejű dolog -, hogy valaki - mondjuk egy újságíró egy másik laptól - összeszedte azokat az állításokat a Tuttosportból, amikről azt lehet feltételezni, hogy azt csak belső ember tudhatta/szivárogtathatta és nem találgathatott magától róla egy szimpla újságíró, aki arra kereste az okokat, hogy miért szar a csapat...
Ezt hívják bizonyításnak vagy tényfeltárásnak!
"Akik minden nap, reggeltől-estig, a csapat közelében élnek, azok tudják, hogy kitől milyen infó mehet ki. Ők tudják összerakni a képet,"
KIK EZEK??? A csövesek az Allianz körül vagy Giuntoli ivócimborái?
Vagy olasz Juvés szurkolói oldalak adminjai, akik hobbisták és az égvilágon nem tudnak semmivel sem többet a csapatról, mint mi vagy Blikk kaliberű újságok/oldalak, akik abból élnek, hogy történeteket színeznek ki meg hazugságokkal pótolják ki a homályos részeket, csak hogy nagyobbat üssön a sztori, aztán hadd menjen rá a kattintás?!
"Igen-igen, Giuntolinak most visszanyal a fagyi!
Most az ő kirúgásáról cikkeznek, szerintem teljesen jogosan."
Nem érted, hogy miért írtam be, ugye? :D
Giuntoli, aki szerinted olyan nagyhatalmú, hogy utasíthat újságírókat a Tuttosportban, hogy olyanokat írjanak, amivel alátehetnek Allegrinek, most hirtelen olyan gyenge lett, hogy nem tudja megakadályozni, hogy a várható menesztéséről írjanak ugyanabban a lapban! :DDD
Logika nem a barátod, azt látom...
"Rendben, a "letépem a füled" valóban nem igazolja, se nem bizonyítja, hogy valóban Giuntoli áll a lejárató cikkek mögött, de nekem nagyon összeállt a kép, ami a kupa döntő után történt, meg ami megjelent az olasz sajtóban."
Itt van saját magad leleplezése! ---> "nekem nagyon összeállt a kép"
Össze bizony és ehhez nem kellett semmi más csak egy hozzád hasonló Giuntoli-gyűlölő meséje, amit te kétely nélkül el is hittél...
Végül nézzük még meg tételesen miket hordtál össze Huijsen kapcsán:
www.transfermarkt.com/dean-huijsen/leistungsdaten/spieler/890290/plus/0?saison=2023
"Huijsen 18 évesen kezdő lett a Rómában" :DDD
Serie A: 13 meccs: 4x kezdő; Olasz Kupa: 1 meccs: 1x kezdő
2024.01.07 és 04.01 között minden meccsen pályára lépett a Romában, ha más nem percekre, aztán 04.01 és 05.26 között hátralévő 8 fordulóban mindössze 1x! Szerinted miért történt ez?
Ha jól rémlik, Rikoo nézegetett miatta Roma meccseket akkoriban és rendszeresen beszámolt arról, hogy játszott, aztán a legutolsó alkalmakkor azt írta, hogy súlyos hibákat vétett az egyik meccsen, aztán egy következőn is... Ami meg is magyarázza, miért lett mellőzve egyik pillanatról a másikra, holott nem volt se sérült, se bevethetetlen egyszer sem...
Igazoltunk mi már nagyreményű holland belsővédőt, Matthijs De Ligt személyében, aki több is volt már, mint nagyreményű tehetség, lévén az Ajax csapatkapitánya volt, vezéregyéniség, komoly BL-tapasztalattal. Aztán kiderült, hogy a Serie A nem biztos, hogy az ő világa vagy legalábbis évek kellenek míg akklimatizálódik itt valaki, aki teljesen más típusú védekezési kultúrából jön...
Erre azt állítani, hogy Huijsen 15 évre megoldotta volna a védőproblémáinkat, totál nevetséges, legjobb esetben nevezzük vágyvezérelt feltételezésnek...
És ezen az sem változtat semmit, hogy Angliában egy teljesen más védekezésű ligában, egy Bournemouth szintű klubban, teljesítménykényszer meg nyomás nélkül most jól szerepel és sokkal többet ér, mint amennyiért eladtuk...
"Amúgy mikor nálunk beállt, akkor sem mozgott rosszul, sőőőt!" :DDD
Mindössze 12 percet játszott a Juventusban, a felnőttben egyetlen meccsen...
A további komolytalan magyarázkodásaidtól, amit a témában nekem intéznél, kímélj meg légy szíves...
gomorra21 2025.03.27. 19:29:40
juve2121 2025.03.27. 21:49:43
Húhú, nehogy a végén bíróság elé keljen mennem, mert szegény Giuntoli barátodat megrágalmaztam. Mindjárt elsírom magam, mert szegénykét megbántottam.
Akkor nézzük a tényeket, nehogy kinyissák nekem Alcatrazt!
A sportigazgató hónapokig nem beszél a vezető edzővel, egy nagyon gyenge középpályára hoz neki a téli átigazolási időszakban egy Alcarazt, a Angol2-ből. Ezt követően olyan cikkek jelennek meg, ami lejáratja Allegrit, majd egy ünneplő csapat mellől elzavarja a vezetőedző a sportigazgató, akkor had adjak már hitelt annak az olasz újságcikknek, amiben arról írnak, hogy Giontoli, patkány módszer alkalmazott Allegrivel szemben.
Nem rajtam kell ezt számon kérni, nem én írtam a cikket, nem én állítottam mindezt, nem én vádaskodtam, hanem akik ezekkel a témákkal foglalkoznak napi 24-ben. Ők hülyék, te innen jobban tudod mint ők. Igen, valóban nem mellékeltek a cikk mellé egy aláírt Giontoli elismervényt, de a körülményeket figyelembe véve, én elhiszem, amit írtak.
Remélem megfelel az ügyész úrnak amit írtam, ha nem akkor irány a legfelsőbb bíróság!
Kik azok akik a csapat mellet vannak, illetve akik erről írnak?
Tudod ez úgy működik, hogy az újságokat, blogokat, youtube csatornákat el kell adni, ami úgy lehetséges, hogy minden történésről, minél hamarabb megpróbálnak infókat szerezni. Hogy történik mindez?
Vannak informátorok, akik néha maga a sportigazgatók. Miért lehet a sportigazgató, mert neki is szüksége van néha pozitív újságcikkekre, vagy egyszerűen csak tesztelik a szurkolókat bizonyos dolgokban. Hogy ezt megtegyék neki, ezért információkat csepegtet, mondjuk egy átigazolási tervvel, vagy egyebekkel. Ezekkel az infókkal eladják az újságot, de utána az informátor, jelen esetben a sportigazgató, viszont is kérnek szívességeket.
De infók kijöhetnek még a szertárostól, irodistáktól stb., mert ők ott vannak a csapat mellett, hallják a beszélgetéseket, még ha nem is nekik mondják. Főleg a veszekedéseket, amikor nem fogja vissza senki magát. Az infót megveszik, akik utána ezt megírják.
Szóval ezekről az emberekről beszélek, nem a csövesekről akik a stadion előtt heverésznek a napsütésben. Tudom te ezt gondoltad, de nem! Elég sokat dolgoztam a foci "belsejében" nyugodtan elhiheted, így működnek ezek a dolgok. Mindenki a saját érdekeit nézi, mert nagy pénzről van szó, főleg egy Serie A-ban.
Logika? Remélem a fent leírtak elég logikusak, de valójában nem is logikusak, hanem valóságosak!
Huijsen téma!
Nem azt írtam, hogy folyamatosan kezdő volt, hanem, hogy bekerült a kezdőbe!
A fiatal játékosokra pontosan ez a jellemző, hogy nem tudnak folyamatosan kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtani. Persze vannak kivételek, de nagy részben ez a jellemző. 18 éves volt a srác, az nagyon nagyon fiatal. Ennek ellenére egy Serie A-s kluban bekerült e kezdőbe és 13 meccsen játszott is.
Ha már itt tarunk, mindenki megoldásként tekintett Yildizre az év elején a bal oldalon.
Ezt is nyugodtan visszaolvashatod, hogy a szezon elején már írtam, hogy Yildiz nagyon tehetséges, de még fiatal, nem lehet túl nagy terhet tenni rá hosszabb távon.
Bocs, de ez is bejött!
Igen, 12 percet játszott a Juvéban, de 12 perc alatt is lehetett látni, hogy barátságban van a labdával, jó felépítésú, és nem szarta össze magát, annak ellenére, hogy első meccse volt! Persze nem 12 perc alatt lesz valaki Juve játékos, de azért látni lehet, hogy van-e benne valami!
De, ha annyira szar volt Huijsen Rómában, akkor míért vitte el egy Premier Ligás csapat?
Tudod miért Barátom, mert ők látták bent a lehetőséget, nem úgy mint a Nagyságos úr!
Itt volt nálunk, csak adni kellett volna neki lehetőséget Mindenki látta, hogy tehetséges, kivéve egy embert,
Állítólag Motta rá célzott, amikor azt mondta volt olyan, akit nem szeretett volna eladni, de a Nagyságos Úr eladta. Mielőtt kérnéd, nics hangfelvételem Motta és Giuntoli beszégetéséről!
Bournemouth-ban nyomás nélkül játszik. Szerintem a MCity, Liverpool, Arsenál stb ellen csak kijut neki a nyomásból. Tudom Te az állandó nyerési kényszerről beszélsz, amit előre senki nem tud eldönteni valakiről. De, ha ki sem próbálod, akkor meg sem fogod tudni.
Csak ismételni tudom, Giuntoli óriási károkat okozott, én kirúgnám őt is a francba! Remélem így lesz, de meneküljön meg, ha a csapat felemelkedésének ez az ára!
Még abban is bízhatunk, most már végre megtanulja, hogy Torino nem Afrikában van!
juve2121 2025.03.27. 21:55:32
Bocs, Kelly-t azért írtam , mert elzavarta Danilót, utána meg ide hozta Kelly-t.
Oké, nem a bal szél volt az alap posztja Danilónak, de az MC ellen nagyon szépen megoldotta!
Elzavarja csapatkapitányt, majd ide hoz egy Kelly-t!
Ez normális dolog? Szerintem nem!
Amúgy Daniló szélső bekként kezdte, vészmegoldásnak jól jött volna!
Ethan Hunt 2025.03.27. 23:02:56
Tudod, mi a nem normális? A gusztustalan ferdítésed minden kapcsán, amihez csak hozzászólsz!
Danilónak a szerződésében az volt, hogy ha a szezonbéli meccsek 50%-án pályára lép, akkor automatikusan meghosszabbodik a szerződése 1 évvel, a nettó 4 millió eurós éves fizetéssel. Tavaly hasonló helyzetben egyszer már pórul jártunk azzal, hogy ahelyett, hogy megszabadultunk volna Alex Sandrótól 1 évvel korábban, Allegri miatt elbuktuk ezt a lehetőséget, mert annyit játszatta az emberét, hogy automatikusan meghosszabbodott a szerződése, így újabb évre ki kellett fizetnie a klubnak a nettó 6-6,5 éves fizetést, cserébe Alex Sandro még szarul is játszott...
Ezek fényében teljesen nyilvánvaló, hogy Motta nem játszathatta annyit Danilót, hogy az nehogy előforduljon még egyszer, hogy egy öreg, eladhatatlan leszállóágban lévő játékossal, aki nem mellesleg Allegri egyik legfőbb embere volt a csapatban, a túl sok szerepeltetés miatt automatikusan meghosszabbodjon a szerződés egy rakás pénzért...
Arról nem beszélve, hogy döntő hibákat védett belső védőként egy bajnoki meccsen és az azt követő BL-meccsen is, amik miatta mentek el...
Szóval megint összehordtál egy csomó baromságot, csakhogy Giuntolit lejárasd, arról meg lövésed nincs, hogy mi volt a valódi ok, amiért Danilót nem játszatták...
gomorra21 2025.03.28. 00:22:35
Motta nem játszatta Danilot, hogy ne kelljen szerződést hosszabbítani vele? Szerintem Mottának nem ez volt a dolga. Az a volt a dolga, hogy a legjobb 11-et küldje a pályára, és minimum elkerülje azt, hogy két meccsen 7-et kap a csapat.
Giuntoli két nagy igazolása besült, gazdálkodja ki ő a Juve pénzügyeit, és ne az edző. Persze elhiszem, hogy Giuntoli beleszólt a kezdő 11-be. Az eredmény az a gödör, ahová megérkeztünk.
Voltak játékosok, akik a mellőzöttséget úgy kezelték, hogy látványosan mocskolták a klubot. Van, aki számolgatja a dellát, miközben nem játszik semmit. Van, aki átmegy egy riválishoz. Danilo megmakacsolhatta volna magát, hogy vagy marad, vagy a Napoliba megy. Az utolsó utáni pillanatig a klubot szolgálta. Ezzel az emberrel egy normális mentalitású edző meg tudja beszélni, hogy maradj nyárig, nyomjunk egy utolsó nagy menetet, és utána eladunk bagóért egy brazil klubnak.
Danilonak van szíve, számtalanszor bebizonyította.
steven.h 2025.03.28. 08:40:51
Ettől függetlenül én nem varrnám teljesen Giuntoli nyakába, bár így hogy kénytelen volt dobni a projektet és ki kellett ábrándulnia Mottából, lehet a Danilo ügyet is megbánta, meg valószínű Fagiolit is (mindkettő azér tis távozott mert Mottanak nem kellett, vagy konfliktusa volt velük, Daniloval biztosan).
Azért szerintem nem kell elővenni egy sportigazgatót mert az edzőt próbálja támogatni és úgy alakítani a keretet - január végéig azért ekkora problémák nem voltak, hihette hogy meglesznek a célok. (Kelly ettől függetlenül érthetetlen). Azért már sokkal inkább ha betesz egy edzőnek, akit simán elküldhetett volna már a 0. pillanatban ha tudta hogy nem akar vele dolgozni, mindegy milyen eredményt hoz össze.
juve2121 2025.03.28. 09:34:47
Hasonlóan látom a Daniló ügyet!
Szerintem azért nem ment Nápolyba, mert nem akart a Juve ellen játszani, mint volt csapatkapitány! Ő tényleg megtiszteltetésnek vette a karszalagot.
Volt ellenvéleménye? Biztosan, de egyéniségek nélkül nem tudsz jó csapatot építeni. Itt minden elküldtek, akinek volt ellenvéleménye edzővel vagy igazgatóval. Lehet inkább meg kellett volna hallgatni, nem kirúgni őket.
Szerintem Elkann is tudja már ezeket, ezért lépett előre, mert látja nem jól mennek a dolgok.
Még az is felmerül bennem, hogy igazából a az edző cserét sem a Nagyságos úr kezdeményezte, hanem a felsőbb vezetés!
De persze ezt nem tudom bizonyítani, ezért félve írom le!
juve2121 2025.03.28. 09:42:20
Ha jól emlékszem egyszer már írtam, hogy információ hiányban szenvedsz, de most megint kiderült. Talán többet kellene Juve oldalakat, híreket olvasgatni!
Valóban volt olyan záradék a szerződésében Danilónak, amit te említesz.
Viszont, Danilo ki akarta vetetni a szerződéséből ezt a pontot, azért, hogy ez ne legyen akadály a játékának. Persze ezt már nem engedték neki.
Ezt több helyen is olvastam, persze bizonyítani nem tudom Ügyvéd úr!
juve2121 2025.03.28. 09:58:01
Abban egyet értek, hogy egy sportigazgatónak támogatnia kell az edzőt.
Ezért is írtam, hogy Allegrinek mindenképp mennie kellett, mert nem jött ki Giuntoli-val.
De azért vannak határok!
Gomorra írta feljebb, hogy Danolót tarja annyira korrekt csávónak, hogy le lehetett volna ülni vele és tisztázni a dolgot. Én is így látom!
Ezt a távozásával is bizonyította! Maradhatott volna még fél évet jó pénzért, vagy elmehetett volna Nápolyba, de nem ezt tette, hanem elment haza, kevesebbért.
Amúgy otthon játszik a bajnokságban(nem a kupában) és elsők, de ezt csak mellékesen jegyzem meg, nem jelent semmit!
Ethan Hunt 2025.03.28. 19:11:08
Motta ezek szerint nem, de ha valakit számon kell érni ezért, az biztos, hogy nem Giuntoli...
"Motta nem játszatta Danilot, hogy ne kelljen szerződést hosszabbítani vele? Szerintem Mottának nem ez volt a dolga. Az a volt a dolga, hogy a legjobb 11-et küldje a pályára, és minimum elkerülje azt, hogy két meccsen 7-et kap a csapat."
Rég nincs már itt Danilo, a két esemény időben elég messze állt.
"Giuntoli két nagy igazolása besült, gazdálkodja ki ő a Juve pénzügyeit, és ne az edző. Persze elhiszem, hogy Giuntoli beleszólt a kezdő 11-be. Az eredmény az a gödör, ahová megérkeztünk."
Ez olyan, mintha juve2121 írta volna! :) Azért Giuntoli nem egészen rendezett pénzügyi körülményeket örökölt az elődjeitől, hanem irgalmatlan mínuszokat és azt a feladatot kapta, hogy komolyan faragja le a kiadásokat, amit csak lehet és amilyen gyorsan csak lehet... Régen rossz, ha Danilo nem játszatásán múlt bármi is nekünk a szezonban...
Abban igazad van, hogy besült a két legfőbb igazolása, csak még nem világos, hogy kié a felelősség ebben. Mottáé egyedül vagy eleve nem is kellett volna inkább szerződtetni őket, bár persze utólag mindenki baromi okos... Akárhogy is, minden igazolásnak következménye van, akkor meg pláne, ha rosszul sül el...
"Voltak játékosok, akik a mellőzöttséget úgy kezelték, hogy látványosan mocskolták a klubot. Van, aki számolgatja a dellát, miközben nem játszik semmit. Van, aki átmegy egy riválishoz."
Pontosan! És te is nagyon jól tudod, hogy az elmúlt jónéhány évben hány játékos élt vissza az erőforrásainkkal nagyon keveset nyújtva cserében. Akkoriban minden azt várta/remélte, hogy de jó lenne egy tökös sportigazgató, aki "kiszórja" a dead woodot...
Most meg, hogy lett egy ilyen, egy csomóan kritizálják a "durva" módszereit!
"Danilo megmakacsolhatta volna magát, hogy vagy marad, vagy a Napoliba megy. Az utolsó utáni pillanatig a klubot szolgálta."
Én nem ismerem Danilót, sem azt, hogy mennyire lenne korrekt a klubbal, amikor súlyos milliókról van szó. Lehet, hogy Giuntoli is úgy volt vele, hogy inkább kész helyzet elé állítja, minthogy próbáljon a lelkére hatni...
Egy dolgot akart: megszabadulni a nettó 4 milliós fizetéstől...
Ami még jelentős szempont lehetett az eltávolításában, hogy Allegri embere volt a keretben és nagyon úgy tűnt, hogy csapatkapitányként nem igazán ért egyet Motta módszereivel, ez meg nem szül soha jó vért...
gomorra21 2025.03.28. 22:05:37
Ha valaki azt mondja (talán a többség), hogy inkább maradjon Giuntoli még egy évet, azt meg tudom érteni, van benne ráció, főleg amiatt, mert jobbat, aki elérhető, nem tudok mondani - ugyanis nem ismerem ezeket az embereket.
De az alapvető hibáit muszáj kimondani.
A Juve elmúlt 50 évében 4 edzőt menesztettek szezon közben, ebből 2 Giuntoli 2 évére esik. Mind a kettőt meg lehet magyarázni külön külön, de egyben nagyon csúnyán mutat. (Moggi és Marotta ketten együtt 0 db edzőt menesztettek szezon közben).
Szóval sok mindent csak találgatni tudunk abból, ami a mélyben van. De ha a tényeket várod el, ez az a tény, amit tényleg 100%osan tudunk állítani. Giuntoli 2 év: 4. edző. Lehet, hogy a számokhoz ért, de úgy tűnik hogy az emberekhez nagyon nem.
Ott van a Tardelli nyilatkozat Giuntolira vonatkozó része: "Egyértelmű volt, hogy a vulkán hamarosan kitör. Miért nem próbálták megállítani? Vajon Cristiano Giuntoli, egy korábbi labdarúgó, aki jól ismeri az öltözőket, miért nem látta előre, hogy mi történik, különösen, ha figyelembe vesszük, hogy más helyzetekben kissé impulzívan cselekedett." Jogos. Giuntolinak tudnia kell, hogy kik az igazi nagy karakterei a csapatnak, és ha ezek mind eltűnnek, akkor marad egy hit nélküli brigád, akik ha hullámvölgybe kerülnek, összeomlanak.
Danilo nem Allegri embere. Danilo a Juventus embere. Nem volt baj vele Sarri alatt, nem volt baj vele Pirlo alatt. Nem egy Chiellini szintű capitano, nyilván nem, de egy Lichtsteiner szintű katonája a csapatnak. Miattuk lehet szeretni ezt a csapatot. Lichtsteiner, vagy épp.. Igor Tudor.
"Én nem ismerem Danilót, sem azt, hogy mennyire lenne korrekt a klubbal, amikor súlyos milliókról van szó. Lehet, hogy Giuntoli is úgy volt vele, hogy inkább kész helyzet elé állítja, minthogy próbáljon a lelkére hatni...
Egy dolgot akart: megszabadulni a nettó 4 milliós fizetéstől..."
Valószínűleg pontosan így gondolkozott. Megszabadulni a 4 milliós fizetéstől. De ezt Bokros Lajos is megoldotta volna, mert ahhoz nem kell nagy ész, hogy minden nagy tételt kisebb tételre cseréljen az ember. Egy rakás kókler rettenetesen magas fizetéseket vágott a játékosokhoz Giuntoli előtt, és a felelős döntés az lett volna, hogy úgy csökkenteni a fizetéseket, hogy a csapatnak az értéke nincsen elherdálva.
Egyébként Bokros Lala valószínűleg Vlahovicon kezdte volna a spórolást XD
Danilo esete egy tünet. Nem akarom túlságosan rá kihegyezni mindezt. De igen, ahogy írod, úgy érzem, hogy Giuntolinak ő 4 milliós fizetést jelent, és egy rossz befektetést, pedig ennél egy igazgatónak sokkal messzebbre kellene látnia. Ahogy Tardelli mondja: Giuntoli kissé impulzív, vagy ahogy te írod: "inkább kész helyzet elé állítja, minthogy próbáljon a lelkére hatni..."
Ha az igazgató még meg sem érkezett igazán, de kész helyzet elé állítja a csapatkapitányt, az egy olyan mértékű f@szméregetés, hogy akkor ott virítani kell. Akkor a Giuntoli Motta tandemnek végig harcban kell lenni a scudettóért, és a végén fel kell mutatni a méretes bránert, mint a Boogie Nights végén, hogy gyerekek: erről beszéltem. Ehelyett jön az összeomlás, és Giunto mester egy "szégyellem magam, hogy téged választottalak" mondattal letudja a szembenézést.
Nyilván nem engem kell megnyugtatnia, mert én nem vagyok befektető, és nem vagyok olyan játékos, aki a Juve és egy másik csapat között vacilál. Engem ő nagyon nem nyugtatott meg, de reméljük, hogy másokat igen.
Ethan Hunt 2025.03.29. 13:15:17
Megint olyan érzésem van, hogy átmész juve2121-be, akinek van egy narratívája és ahhoz a szemlélethez torzítja a tények magyarázatát. (Pedig tegnapelőtt még a 2025.03.27. 15:21:19-es neki címzett kommentedbe csupa olyan kritikát fogalmaztál meg Giuntolival kapcsolatban, amit én is teljesen korrektnek vagy még talán jogosnak is tartok, mert bármit is sugall a látszat, hogy én itt védem, valójában nem vagyok maradéktalanul elégedett vele egyelőre én sem, csak azt gyűlölöm, amikor valakik érzelmi alapom és/vagy a tényeket direkt félremagyarázva támadják...)
Szóval mi is az idézett résszel a problémám:
Egyrészt Moggi szezon közben váltotta le Lippit 1999. februárjában, szóval a 0 edző dolog már nem igaz, de szerintem nyugodtan idevehetnénk Delneri leváltását is, aki ha abban a szezonban is lett volna egy kötelező elvárás, mint most Mottának, hogy az első 4-ben kell végeznie, akkor Marottának kötelezően be kellett volna valamikor szezon közben avatkoznia egy edzőcserével, mivel biztosan nem a 7.hely megismételése volt a kitűzött cél szezon előtt, de így is csak Isten tudja, hogy mitől érte meg Delneri a szezon végét...
A másik dolog, amire nem voltál tekintettel, hogy mind Moggi, mind Marotta úgy érkezett, hogy ahhoz nem kellett kirúgnia senkit, hogy a saját választását a padra ültethesse. Így könnyű "nullán" maradni...
Nem mellesleg Allegri menesztésére nem lett volna szükség, hogy szezon közbeni legyen, inkább csak kapóra jött a klubnak a kirohanása, ami miatt kisebb kompenzációval meg lehetett úszni az eltávolítását...
"Danilo nem Allegri embere. Danilo a Juventus embere. Nem volt baj vele Sarri alatt, nem volt baj vele Pirlo alatt. Nem egy Chiellini szintű capitano, nyilván nem, de egy Lichtsteiner szintű katonája a csapatnak. Miattuk lehet szeretni ezt a csapatot. Lichtsteiner, vagy épp.. Igor Tudor."
Én abszolút nem érzek így Danilo iránt. Nem tartom se legendának, sem vezérnek. Egy lojális figurának, aki szerényen, alázatosan tette a dolgát és tisztelte a klubot, de ennyi.
Hogy miért nem rúgta ki hamarabb Mottát? Ez egy nehéz kérdés. Egyrészt be kell látni, hogy rosszul ítélte meg. Aztán elő kell vezetni a főnökének, hogy a rossz döntésének fájó anyagi következményei lesznek. Aztán találni kell helyette egy jobbat vagy legalábbis, aki méltó a klubhoz és lehet remélni, hogy tud olyan impulzust adni, hogy megfordulnak vele az eredményeink és ennek az illetőnek megfizethetőnek kell lennie... És mindezt úgy, hogy tudja, hogyha nem jön be a váltás, akkor hatalmas veszteség éri a klubot és szinte biztos, hogy automatikusan repül...
"Egyébként Bokros Lala valószínűleg Vlahovicon kezdte volna a spórolást XD"
Azt a görényt inkább ne keverjük ide, ha lehet! :D
Vlahoviccsal azért nem lehetett kezdeni, mert a magas könyvelési értéke miatt nem lehetett volna pozitívumot elérni, csak hatalmas bukta lett volna. Júliusban 19 millió euró körül lesz a könyvelési értéke, tehát amit ezen felül fizetnek érte majd, annyi pluszot jelent majd a könyvelésben. Vele kapcsolatban a koncepció az volt, hogy ha nálunk is meglövi a stabil 24-28 gól körüli átlagát 3-4 szezonon keresztül, akkor minimum az árában vagy többért eladhatjuk hatalmas tőkenyereséget produkálva vele. Sajnos nem így alakult, a pontos okait meg nem tudjuk...
"Ehelyett jön az összeomlás, és Giunto mester egy "szégyellem magam, hogy téged választottalak" mondattal letudja a szembenézést."
De honnan tudod, hogy ezt ő így éli meg? Ő semmilyen gyengeséget nem mutathat a nyilvánosság előtt... Szerintem meg legbelül nagyon is zavarhatja, hogy a szeretett klubjának sportigazgatójaként nem úgy alakulnak a dolgok, ahogy eltervezte, mert az edző felsült, akiben annyira bízott és emiatt komoly veszélyben van az állása is...
gomorra21 2025.03.29. 23:49:46
Mint aki rövid idő alatt kétszer töri össze a kocsiját, majd azt mondja: mind a kétszer a másik volt a hibás.
(Utána ki adja neki kölcsön a kocsiját?)
Az, hogy Giuntoli belül hogyan éli meg a kudarcot, engem kicsit kevésbé érdekel. Te nagyon empatikus vagy vele, elképzeled, hogy zavarja, ami történik a "szeretett klubjával". Ez kedves. Én inkább a játékosokkal empatizálok, akiket látok szenvedni a pályán, de igazából az, hogy mit/kit szeretünk a Juventusban, az másodlagos, ami fontos, hogy ugyanannak a klubnak drukkolunk.
Mit várunk el egy igazgatótól?
Egy Juve igazgató tudjon közösséget építeni. Hatalmas húzás kiszúrni Kvaracheliát, elvinni a Napoliba valami grúz csapatból, tényleg az. Ha egy Ajax típusú csapat tulaja lennék, biztos ilyen igazgatóra vágynék. De a Juventus nem egy istálló, a top elitbe vágyik, és nálunk halmozottan fontos, hogy amikor megmutatja a tehetségét egy olyan berobbanás kapujában álló játékos, mint pl. Jonathan David (az ő neve gyakran előkerül itt), akkor olyan kép éljen a fejében a Juventusról, ami alapján két-három klub közül a Juventust választja. Eddig Giuntoli nagyon nem úgy tűnik, mint aki jól működő, vonzó közösséget képes építeni. Alapból nekem nem tetszik, hogy a nagyon kevés erős karaktert hozott a csapathoz. Az edzői választása Motta volt, szintén egy gyengébb karakter. A választásai alapján jobb szereti az egyszerű, kezelhetőbb karaktereket. De egy győztes csapathoz nem ez kell.
"Hogy miért nem rúgta ki hamarabb Mottát? Ez egy nehéz kérdés. Egyrészt be kell látni, hogy rosszul ítélte meg. Aztán elő kell vezetni a főnökének, hogy a rossz döntésének fájó anyagi következményei lesznek. Aztán találni kell helyette egy jobbat vagy legalábbis, aki méltó a klubhoz.........."
Keveset tett le még a klubért Giuntoli, hogy ennyire megértő legyek vele. Belemászol a fejébe, és látod a dilemmáit. Ez nagyon szép, bár másokon meg a száraz tényeket kéred számon.
Ha nagyon akarom, én is meg tudom magyarázni, hogy Vlahovic végül miért is nem lövi be a ziccert.
De mennyivel leszünk azzal beljebb?
Ethan Hunt 2025.03.30. 13:15:18
---> Igen, de nem tartom ezt korrektnek, ahogy az előző kommentemben is írtam, hogy miért...
"Az, hogy Giuntoli belül hogyan éli meg a kudarcot, engem kicsit kevésbé érdekel. Te nagyon empatikus vagy vele, elképzeled, hogy zavarja, ami történik a "szeretett klubjával".
---> Józan logikának gondolom, hogy ha valaki a Juventusnak szurkol az életében és megkapja a sportigazgatói állását, akkor éppen a vágyott helyre kerül! Miért akarná éppen azt elcseszni?! Ahonnan egyszer kirúgják őket, oda nincs visszaút... Ha ez nem tesz rá tripla nyomást, akkor semmi! (Hogy az utolsó bekezdésedet is idekapcsoljam.)
"Mit várunk el egy igazgatótól?
Egy Juve igazgató tudjon közösséget építeni. Hatalmas húzás kiszúrni Kvaracheliát, elvinni a Napoliba valami grúz csapatból, tényleg az. Ha egy Ajax típusú csapat tulaja lennék, biztos ilyen igazgatóra vágynék. De a Juventus nem egy istálló, a top elitbe vágyik"
---> Én értem, hogy a szurkolók többsége ezt várja tőle, mert mindenki 2006 előtt lett Juventus-szurkoló, amikor mi voltunk az egyik leggazdagabb klub a világon. Megszokták, hogy bárki elérhető és mi is bárkinél számításba jöhetünk, akár végső állomásként is... De ez már rég nincs így, mert semmilyen feltétel nincs meg hozzá. Illetve egy meglenne hozzá, a tőke, de szemmel láthatóan az Elkann vezette (illetve a korábbi sem) Exor nem kíván beleinvesztálni több pénzt a Juventusba az időnkénti tűzoltáson kívül. Ez esetleg változhatna a Tether nagyobb szerepvállalásával csak kérdés, hogy hagynák-e nekik vagy nem... De ez még így is csak az egyik része a dolgoknak, maga a Serie A nem vonzó és a Juventus minden bevételi szektorban (meccsnapi, tv-közvetítési, kereskedelmi főleg) elmarad az elittől. Ezt csak a tulajdonosok nagyobb pénzügyi szerepvállalásával lehetne úgy-ahogy kompenzálni/kipótolni, mint a PSG-nél teszik a katariak, csak a francia ligában legalább egy kimeríthetetlen aranybánya van fiatal tehetségekből, akik előbb-utóbb mind kiköthetnek a PSG-ben, nem úgy mint Olaszban, ahol szétszóródik az a kevés is a nagy olasz klubok között, sőt már külföldről is járnak hozzánk tehetségeket rabolni egy ideje...
Andrea Agnelli így tekintett a klubra, ezt hajtotta, ezért lett leigazolva végül Ronaldo is, de vajon így látja-e Elkann is vagy ő annyit akar, hogy a Juventus először is legyen önfenntartó és lehetőleg ne kelljen kétévente euró százmilliókkal kisegíteni és ilyen szempontból teljesen logikus választás volt Giuntoli, aki pont ezt a modellt vitte a Napolinál. Felépített egy mindenkori bajnokesélyes csapatot, amelyik szép focit játszik és pénzügyileg fenntartható módon működik...
Ebből persze nem kell azt a következtetést levonni, hogy nálunk is ennyi a végcél, hogy legyünk Ajaxhoz hasonló játékosnevelde meg hasonlók, mert a pénzügyi perspektívák ennél a klubnál azért hál'Istennek jóval nagyobbak, mint a Napolinál, de enélkül az alap nélkül, mit akarunk?!
10 éve úgy 150-200 millió euró volt az éves lemaradásunk az elitcsapatok bevételeihez képest, ma meg 350-400 millió és a top 10-ből is kikerültünk egy ideje! Ezt nem lehet egy vállrándítással elintézni...
Szerintem itt az ideje reálisabban gondolkodni a Juventusról vagy legalábbis a jelenéről...
gomorra21 2025.03.31. 02:02:13
Direkt írtam Jonathan Davidet, és nem Halaandot, mert a kanadai még pont egy olyan játékos, akinek a megszerzése normál esetben nem lenne irreális. A klubnak olyan állapotban kellene lennie, hogy ilyen játékosokat le tudjon igazolni. Nem csak anyagilag, de szellemiségében is. Hogy amikor David felhívja Weaht, hogy mi a szitu a Juventusban, akkor Weah tudja meggyőzni a volt csapattársát, hogy ez egy fasza hely.
Lehet, hogy Giuntoli ügyesen kiszúrja pl. Alberto Costát, és egy Napoli típusú csapatban magas szintre fel lehetne futtatni, de a Juventus nem ezekkel a játékosokkal fog visszakerülni a helyére. Nagyobb nálunk a nyomás, sokkal magasabbak a szurkolói elvárások, kisebb a lehetősége a semmiből jött játékosnak.
Ezért gondolom, hogy az ilyen játékosokat halászni nagy skill, de nálunk van ennél fontosabb skill, és ha abban nem jó az igazgató, akkor lőttek a csapatnak.
Már nagyon ismétlem magam, de talán még ez egy fontos gondolat: hatalmas takarítás volt a nyáron. Hány igazán erős karaktert hozott Guintoli? Egy jó csapatba kellenek erős karakterek. Tapasztalt játékosok is kellenek, de erős karakterek mindenképpen. Jó esetben az edző is egy erős karakter, Giuntoli abból is a lagymatagot választotta. Egy rakás új érkezőnk volt. Ki az, aki tud harapni? Di Gregorio? Plusz télen jött Veiga. A többiek mind szerény, kedves srácok.
Meglepő, hogy ez a csapat megroggyant? Annyira azért nem.
Ethan Hunt 2025.03.31. 22:31:38
---> Igen, ez a fájó pont nekem is, ami miatt én sem vagyok vele elégedett csak részben, bár még mindig nem egyértelmű, hogy kötelezően be kellett-e ezeknek a játékosoknak (Koop, D.Luiz) sülni itt vagy csak a sors valami elcseszett tréfája ez velünk és sajnos nekem Nico Gonzalez sem tűnik olyan játékosnak, aki ér annyit, amennyit fizettünk érte. Eleve már a konstrukcióval is bajom van, hogy túl könnyen kötelező vált az is...
"Lehet, hogy Giuntoli ügyesen kiszúrja pl. Alberto Costát, és egy Napoli típusú csapatban magas szintre fel lehetne futtatni, de a Juventus nem ezekkel a játékosokkal fog visszakerülni a helyére. Nagyobb nálunk a nyomás, sokkal magasabbak a szurkolói elvárások, kisebb a lehetősége a semmiből jött játékosnak."
---> Elméletben egyetértek veled, normális pénzügyi helyzetben valóban így kellene csinálni, csak mi nem vagyunk abban és én azt feltételezem, hogy Giuntoli tudatosan keresne/választana ilyen játékosokat, akiket még talán mások nem látnak, de bennük lehet egy hirtelen értékmegugrás egy jó szezon után (ahogy Yildiznél vagy Cambiasónál), aztán eladva őket, hamarabb el lehet érni azt a pénzügyi állapotot, amivel lehetségessé válna, az amit te írsz...
Tehát itt van J.David, ő ingyen lenne, de már sokan ismerik, nagy lesz érte a verseny; ott van D.Hancko is, aki még megfizethető, de már túl sokan figyeltek fel rá is, nem biztos, hogy meg tudjuk szerezni őket...
Olyasmi igazolásokra lenne szükségünk, mint ahogy Giuntoli megszerezte Kimet a Napolinak olcsón, aztán 50 millióért ment a Bayernbe vagy ahogy az Inter megszerezte Onanát, aztán szintén asszem 50-ért megvette tőlük a Man Utd és pótolták a rutinos Sommerrel kölcsön+opcióval, gyakorlatilag visszaesés nélkül...
Szóval ilyesmivel próbálkozik nálunk is, mert abból lehetne jobban az olyan ütősebb célpontokért is, mint Tonali vagy Osimhen, akiket bárki szívesen látna nálunk és megfelelő igazolásoknak tartana...
"hatalmas takarítás volt a nyáron. Hány igazán erős karaktert hozott Guintoli? Egy jó csapatba kellenek erős karakterek. Tapasztalt játékosok is kellenek, de erős karakterek mindenképpen."
---> Ezzel abszolút egyetértek. Túl sok a fiatal, kellene a rutin is, csak nyilván a megfelelő szerződésekkel. Pl. én Verrattiért minden mozgósítanék, akinek lejár a szerződése nyáron, még van már jó éve, sokat látott korábbi olasz válogatott játékos. Tökéletes lenne Locatelli helyett...
"Jó esetben az edző is egy erős karakter, Giuntoli abból is a lagymatagot választotta."
---> Sok mindenki megfordult ott azért Napoliban: Sarri, Ancelotti, Spalletti, nem gondolnám lagymatagnak egyiküket sem. Motta éppen nem ilyen volt, de én nem látom ezt tendenciózusnak egyáltalán...
gomorra21 2025.04.01. 12:25:57
Szerintem ezzel kapcsolatban a fő kérdés az, hogy vajon a Napoliban Thiago Djalo, Carlos Alcaraz, Alberto Costa vagy épp Adzic nagyobbat robbant volna-e, mint nálunk? Mert simán lehet, hogy ott ők is említésre méltó játékosok lettek volna, és jó bevétel lett volna belőlük, míg nálunk ezek a játékosok nem működnek. Aki fiatalon működik, az az, akibe nagyon komolyan belelátunk valamit, és pl. érzelmileg érintettek a szurkolók vele kapcsolatban. Yildiz, Savona, Mbangula: a 3 next genesek.
Kisebb rajtuk a nyomás, nagyobb mögöttük a teljesítmény.
A noname Alberto Costa közel 14 millióért (!) ül a padon (azért ez egy összeg). Én elég szkeptikus vagyok azzal kapcsolatban, hogy van-e értelme halmozni ezeket a játékosokat. Ha lenne pár rutinos csere, akinek nem kell a játékperc a fejlődéshez, akkor lehetne 2-3 felfuttatandó gyerek, de Giuntoli a nevelőegyesület irányába ment el. Pedig a Juventusnak mindig is a pontszerzés lesz a prioritás, és nem a játékosok nevelése.
Fagioli, Illing jr., Caviglia nem a fejlődésüknek megfelelően kapták a játékperceket, úgyhogy olyan hatalmas bumm-ra nem érdemes számítani. A többi klub nem azt tartja számon, hogy a Juvés fiatalokba érdemes invesztálni, max. a Bentancur, Kulusevski féle játkosokban van pontenciál, akik folyamatosan a kezdőben voltak.
Emlékezzünk vissza, milyen összeget vártunk a Soulé Huijsen párosból. 70 milliót!! Mi lett belőle? kb. 40.
Illing jr.-t, az angol támadót 14 millióért sóztuk el. Barrenechea 8 millió volt (miközben 5-ért vettük). Az olasz válogatottban is bemutatkozott Fagioli 16 millió.
Szerintem ez nem olyan egetverő haszon. Egy igazán jó igazgató ennél jobb áron is értékesíthetne, és ami bejön, azt jobban megforgathatná. Nehéz nem ugyanoda visszalyukadni, de ha egymás mellé rakosgatjuk a kis összegeket, amiket a nagy eladási hullám után megszereztük, és azt aztán elverjük Koopmeinersre, akkor az egészet megette a fene. Most kereshetjük a lehetőséget, hogy hogyan szálljunk ki Koopból és Luizból a legkisebb veszteséggel.
Közben lehet bármilyen kritika Elkann felé, lehet, hogy újra meg fog minket tolni pénzzel. Valójában azt az összeget kellene okosan elkölteni, amit ad. Ha megnézzük, hogy az utóbbi években mennyit nyomott a csapatba, különösebb spekulációk helyett jó játékosokra kellett volna a pénzt költeni.
steven.h 2025.04.02. 14:19:18
Még talán volt is itt beidézve abból a nyilatkozatból
Ethan Hunt 2025.04.02. 18:15:05
steven.h 2025.04.02. 21:39:31
Ethan Hunt 2025.04.03. 19:51:04
---> Szerintem ezek irreális elvárások voltak. Soulé az erős kezdés (21meccs/10 gól) után, február 3. után teljesen visszaesett (15meccs/1gól), pedig végigjátszotta a meccseket. Ugyanez történt Huijsennel is, azzal a különbséggel, hogy kb. ugyanennyi meccsen már be sem állították... Csak erről mindenki elfelejt beszélni...
Arról nem beszélve, hogy mennyire reális olyan játékosokért vagyonokat, akiknek alig volt pályára lépése a Juve felnőtt csapatában...
"Illing jr.-t, az angol támadót 14 millióért sóztuk el.
Az olasz válogatottban is bemutatkozott Fagioli 16 millió."
---> Ilinget Allegri építette le teljesen. Azt meg hogy Fagioli ennyiért tudott elkelni az kizárólag Nicoló és Motta bűne...
"Szerintem ez nem olyan egetverő haszon. Egy igazán jó igazgató ennél jobb áron is értékesíthetne"
---> Ne haragudj, ezt bárki mondhatja, de mire alapozod ezt a fentiek fényében? Kölcsönadott, U23-as meg periférikus játékosokról beszélünk...
"és azt aztán elverjük Koopmeinersre, akkor az egészet megette a fene."
---> Persze, utólag könnyű ezt mondani, nincs aki vitatná ezt, hogy Koopmeiners vagy D.Luiz csúfosan sült el, csak ezt ki tudta előre?! Meg hogy ki lett volna helyettük jobb és elérhető alternatíva...
"Közben lehet bármilyen kritika Elkann felé, lehet, hogy újra meg fog minket tolni pénzzel. Valójában azt az összeget kellene okosan elkölteni, amit ad. Ha megnézzük, hogy az utóbbi években mennyit nyomott a csapatba, különösebb spekulációk helyett jó játékosokra kellett volna a pénzt költeni."
---> Miért, mennyit nyomott Elkann a Juventusba játékosvásárlás tekintetében? Én nem tudok ilyenről... A mindenkori tőkeemelések egytől egyig a klub hitelképességének fenntartását célozták a bankoknál, a mérleghiány mínuszainak eltüntetését, plusz az adósságállomány újrafinanszírozását... Nyilván van egy rész, amit elkerülhetetlenül játékosvásárlásra fordít a sportigazgató, mert a klub versenyképességét is fenn kell valahogy tartani, hogy a minimum célokat legalább el tudja érni, elkerülve az újabb kiigazító tőkeinjekciókat...
Most a Motta elküldése miatt keletkezett nem tervezett 15 milliós kiadást gyorsan benyomta Elkann és kilátásba helyezett további 95 milliót még, ha jól rémlik, ami lehívható. De ez a plusz pénz alapvetően arra van szánva, hogy majd a szezon végén ismét mínuszba forduló egyenlegünket helyretegye...
gomorra21 2025.04.04. 12:44:12
"Persze, utólag könnyű ezt mondani, nincs aki vitatná ezt, hogy Koopmeiners vagy D.Luiz csúfosan sült el, csak ezt ki tudta előre?! "
Szurkoló vagyok: felröppen egy név, akit a klub már jó ideje figyel, elemez, stb.. és ha nincsen a játékosról kiforrott véleményem, megyek a tömeggel. "A PL egyik legjobb középpályása"? Fasza! Hinni akarok a projektben, illetve nincsen annyi időm, hogy kielemezzem Luiz és az Aston Villa elmúlt 2 szezonját. De nem is érdekel. Úgyse tudok semmit befolyásolni a csapattal kapcsolatban. (Koopmeinersről és Motta Bolognájáról több fogalmam volt, de az is kevés. )
Az igazgató hetek-hónapok alatt egy komplett stábbal dolgozik egy-egy játékoson. Ez nem összehasonlítható velünk.
Mi nyomozzuk a semmit, ő meg alakítja a helyzetet.
Van egy edző, aki csak egyetlenegy féle focit játszatott a Bolognánál sikeresen. Ha elhozod a nagyklubhoz, miben bízol?
Az egyik lehetőség, hogy a korábbi fociját próbálod rekonstruálni.
A másik, hogy valamiért elhiszed, hogy tud mást is játszani.
De miért hiszed el? Bizonyítson máshol, és ha bizonyít, még akkor is nagyon sok lesz a kiszámíthatatlanság, és a véletlen.
Próbáljuk rekonstruálni Motta Bolognáját: Calafiori, Ferguson, Zirkzee - a három kulcsjátékos, akik elég speciálisan játszottak. Nem kell őket leigazolni, de ha "abba" a játékába szerettél bele, akkor ilyen típusú játékosok kelleni fognak.
Amikor kiválasztod Mottát, tudhatod, hogy ilyen játékosok nélkül lutri a pali.
Ilyen játékosokkal lehet főnyeremény, de nélkülük rizikós.
Nekem úgy tűnik, hogy Ferguson karakterre, stílusra teljesen különbözik a Juve középpályásoktól. A Zirkzee féle hamis kilences szintén hiányzott. Kolo januártól használhatóbb volt, mint Vlaho, de Zirkzee amennyire én láttam egy teljes értékű középpályás volt Mottánál, amikor hátralépett. Calafiorira még azt mondom, hogy Gatti és Cambiaso valamelyest őt kiválthatta papíron.
Vajon Giuntoli és Motta miben állapodtak meg? Hogy összerakják azt a modellt, ami a Bolognában működött? Akkor miért Koop és DL jött drágán? Mottának és Giuntolinak is tudnia kellett volna, hogy ha másolják a taktikát, nem ezek a játékosok kellenek. (Szűrőnek fizikális játékos kell Mottának, előrébb meg egy gyors, dinamikus középpályás, aki képes a kapunak háttal is játszani. Centerben meg egy labdaügyes játékos.)
Vagy az volt a terv, hogy karakteresen eltérnek a Bologna játéktól? Giuntoli miért hitte el, hogy Motta képes rá? Egyébként nagyon úgy tűnt, hogy Motta nem akart eltérni az alapötlettől, és azt erőlteti a végtelenségig. Ha ebben állapodtak meg, vagy nem állapodtak meg semmiben, akkor érthető Giuntoli reakciója. De ha nem ebben állapodtak meg, akkor Giuntoli miért asszisztálta ezt végig, és miért nem olvasta mindezt Motta fejére a végén? Helyreállította volna a saját, és a klub renoméját.
Tehát vagy az van, hogy Giuntoli elhitte Koopmeinersnek (és Luiznak), hogy képes olyan felfogásban, szerepkörben játszani, amit eddig egyáltalán nem játszott, vagy Mottának hitte el, hogy képes olyan focit kitalálni, levezényelni, amit eddig nem játszatott.
Ethan Hunt 2025.04.05. 14:11:49
Én azt gondolom, hogy Motta elsősorban a játékrendszere miatt került képbe Giuntolinál, amely többet hozott ki a Bologna játékosaiból eredményességben, mint amire bárki is számított volna tőlük, anélkül, hogy ismert sztárokra lett volna szüksége hozzá! Ez a koncepció tökéletesen illene a manapság anyagilag nem igazán rendezett viszonyokkal rendelkező és folyamatos bérlista-lefaragásra szoruló Juventus számára. Főleg, hogy elméletileg egyéni képességekben minőségibb játékosokkal rendelkezünk, mint a Bologna és feltételezhető, hogy ott sem mindenki "erre a játékra született", hanem Motta iránymutatása által vált hasznos elemévé annak a játékstílusnak. Amit mondani akarok ezzel, hogy habár első ránézésre a mi játékosaink közül nem mindenki feleltethető meg valakinek a Bolognából, valszeg mindenki számolt a játékosaink alkalmazkodásával valamekkora mértékben, ahogy ez amúgy elég gyakran megtörténik egy játékos életében, aki komoly klubokban fordul meg és nyilvánvalóan minden egyes edzőnek megvannak a maga elképzelései a játékról, amihez a legjobb alkalmazkodnak...
Nyilván nem várt diadalmenetet senki az első évben, csak azt, hogy ott leszünk az elvárható szinten, stabilan hozva a BL-helyet, állva az olasz kupában, BL-16 között között és a szezon végén megvitatva, hogy az egyes posztjainkon lévő játékosok milyen mértékben tudták elsajátítani a Motta által elvártakat és annak megfelelően dönteni az esetleges cseréjükről...
Sajnos ez nem így alakult, emiatt be kellett avatkozni, hogy a létfontosságú első 4-be odaérjünk...
Hogy Koopmeiners vagy Douglas Luiz leigazolása mennyiben illett Motta elképzeléseibe vagy csak jó üzletnek tűntek olyan szempontból, hogy legjobb korban lévő, értéktartó játékosoknak (mindketten 26 évesek voltak) gondolta őket Giuntoli, akiket majd pár év múlva a remélt csúcsukon jókora tőkenyereséggel tudott volna értékesíteni a klub, nem tudom...
Az biztos, hogy az Allegri által preferált a játékosok egyéni képességeire alapozó stílus nem passzol sem Giuntoli elképzeléseihez, sem nem oldhatóak meg vele a klub pénzügyi problémái, hiszen idősebb, rutinos és feltehetően nagyobb fizetési igényű játékosok szükségesek hozzá, akiknek már úgymond "nem kell tanítani a focit" és képesek egyéni villanásokra. Ez nagyon jól működhet egy már kész keretnél, amelyik úgymond együtt öregszik meg, mint a BBC Buffonnal, főleg, ha azok egyénileg is minőségiek, de a Juventusnál ezt az alapot újra kell teremteni fiatalok és rutinosabbak megfelelő keverékével, akik ha elkezdenek nyerni, majd újra együtt öregedhetnek meg és csak itt-ott kell majd embert cserélgetni...
gomorra21 2025.04.07. 01:22:50
Pl.: Weah, Yildiz, Locatelli esetében igaz, hogy alkalmazkodniuk kellett.
Vannak játékosok, akiknek mást kell játszania az új edző alatt, mint a régi edző alatt. Más koncepcióhoz lettek véve, de elég jók (vagy nem éri meg őket eladni), és ezért új szerepkörben próbáljuk ki őket.
De akit vesz az aktuális igazgató az aktuális csapatba, annak miért kell ennyire különböznie a kívánt poszttól? Ez amatőr húzás. Koopmeinersnek nem alkalmazkodni kellett, hanem átképeznie magát. Hozott egy teljesítményt Bergamóban, ez felverte az árát, ez terhet pakolt rá, majd a nulladik kilométerkőnél el kellett kezdenie kikísérletezni magából egy új szerepkört. Nem arra használtuk, amiért közel 60 milliót fizettünk. Ennél nehéz butábban igazolni.
Ha elhoztuk volna Samardzicot 20-30 millióért, nem lett volna rosszabb a játékunk. Lehet, hogy jobb se, de Samardzic ára nem ment volna lejjebb, és a fizetése is alacsonyabb lenne.
Nyilván a kérdés, hogy ezt az igazgató tudhatta-e előre? Szerintem azt tudhatta előre, hogy olyan elvárásokkal érkezik Koop, amit nagyon nehéz lesz teljesítenie, és a csapat nem lesz köré építve, a csapat nem fog alá játszani, az edző nem fogja a játékát játszatni. Be lesz b@szva a mély vízbe, és rövid idő alatt olyan teljesítményt kell lehoznia egy általa nem ismert szerepkörben, amilyen teljesítményt a 26 éve alatt egyszer egy másik felfogás mellett kiszenvedett magából. Ezt tudhatta Giuntoli. Egy olyan projektbe kezdett bele, ahol a támadójáték oszlopának egy ilyen játékost szánt.
Ethan Hunt 2025.04.07. 23:45:59
Úgy értem, hogy nincs az a sportigazgató, aki ilyen jó szezonokat futó játékosok után erre számíthatna, hogy majd pl. a holland ennyire láthatatlan, enervált, haszontalan lesz ennyi meccsen csak azért, mert valamelyest új a szerepköre, amikor ugyanabból a bajnokságból jön, egyik élcsapatból egy másikba...
Nem arról van szó, hogy jaj, szegény valami alsóbb ligából jött és ez egy más kávéház, meg nem bírta a nyomást...
Ezeknek az embereknek nem kellett volna csak egy kicsivel többször jól játszaniuk - és tarthatnánk úgy is flopoknak őket, akiktől meg kell szabadulni, amint jön egy értelmes ajánlat -, hogy a csapat ne annyi ponttal álljon a bajnokságban, hanem 6-8 ponttal előrébb...
gomorra21 2025.04.08. 13:49:50
Ja, ezt én sem állítom. Koopmeiners és Douglas Luiz elképesztően gyenge teljesítményében megvan a felelőssége az edzőnek, a sportigazgatónak, illetve maguknak a játékosoknak. Egyik fél sem menthető fel.
Az utolsó 100 komment: