Fagioli: „Láthatatlan voltam Motta számára”

fagioli_nicolo_fekete-feher_meccsnapi_poloban_koszon.jpgNicolò Fagioli nemrégiben a Corriere dello Sport számára nyilatkozott, s természetesen részletezte távozásának okait is.  

„Sírtam a Juventus miatt. A végén, amikor úgy döntöttem, hogy távozom, megkönnyebbülve éreztem magam. Thiago Motta számára láthatatlan voltam, és végül decemberben úgy döntöttem, hogy távozok. Massimiliano Allegrit nagyon nagyra becsülöm, szeretettel és figyelemmel foglalkozott velem, ő nevelt fel, és az eltiltás időszakában nagyon közel állt hozzám.

A Juvénál még a győzelmeknek sem lehet örülni. Ha megnyertél egy meccset, azonnal el kell felejtened, és előre kell nézned. Ha nem nyersz, akkor a világ összes felelősségét érzed. Ezt a mezt viselni nem könnyű. Torino elhagyása azt is lehetővé tette számomra, hogy lezárjam a fiatalkori fázist. Ezt nagyon szorosnak éreztem. Moise ugyanígy érzett. A Juvénál mindig is az ifjúsági szektor, a Next Gen tagjai voltunk, akként kezeltek minket. Ezt az árat fizettük.

A Juvénál nyerni kell, nem hibázhatsz. Ha hibázol, akkor kiesel. És ha te vagy a fiatal, te leszel az első lecserélt játékos, és senki nem szól semmit. Csak Allegri adta meg a lehetőséget, hogy folyamatosan játszhassak.

A Genoa és a Lipcse elleni meccs után Thiago Motta már nem számolt velem. Firenzében visszanyertem az örömöt és a könnyedséget. Fagiolino meghalt, ma már Nicolò vagyok. Amikor tudod, hogy az edző nem lát téged, ha nincs önbizalmad, akkor rosszabbul készülsz, kimész a pályára, érzed az edzés nehezét, és természetesen nem teljesítesz.

Ha beállsz három-négy percre, és azt mondják neked, hogy jobban kell beszállnod a meccsbe, akkor valami negatív dolog indul be benned. Másképp forog a fejed.

Télen felmerült a Marseille, több klub is szóba került. Én azt választottam, ahol a legjobban akartak engem, a Pradéval, Gorettivel és Palladinóval folytatott beszélgetések alapvetőek voltak. Moise? Ő azt mondta nekem, hogy „gyere ide, jó lesz itt.”

A legfrissebb pletykák szerint a Fiorentina kész kivásárolni a középpályást kölcsönszerződéséből, így Nicolò Fagioli 13,5 millió euróért válthat nyáron klubot, amelyhez további 2,5 millió euró kapcsolódhat bónuszok révén, miután a firenzei klub 2,5 millió euróért vette kölcsön a játékost pár hónapja.

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr1918820298

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

venember83 2025.03.19. 12:17:14

Pont a napokban merült fel a kommentek között, hogy ez a teher is lehet gond a futballisták számára, s ezért is nem teljesítenek jól a Juventusnál.

Joachim21 2025.03.19. 12:26:01

@venember83: Csak itt azt is mondja, hogy Motta milyen idióta módon kezelte a helyzetet. A nyomás nem önmagában elviselhetetlen, hanem kell hozzá az ostoba vezető is, aki a negatív gondolatokat erősíti.

Gabi 69. 2025.03.19. 12:34:23

Ezt a három négy perces cseréket amit mond nem is értem. Ezt régen kitalálták időhúzásra. Másra nem is jó! Most meg úgy csinálják a mai edzők mintha ezzel meg lehetne fordítani a két gólos hátrányt is. Szerintem ha egy meccsen valaki már az első félidőben ki lóg a csapatból mert nem megy a játék akkor azt már szünetben le kell hozni. Ha nem megy az elképzelt taktika / formációt kell váltani) vagy bele kell nyúlni a meccsbe azt a 45-dik 60-dik perc között még kell tenni, hogy legyen idő az elgondolás kialakulására. Utánna már csak sérülés, fáradság vagy időhúzás miatt érdemes cserélni.

venember83 2025.03.19. 12:38:49

@Joachim21: persze, csak az ismétlődő témára akartam felhívni a figyelmet, talán Shyr Kahn említette a nyomást.

Andras74 2025.03.19. 12:54:59

Ez a srác dicsért is valakit, nem csak kritizàlt.....

Rikoo 2025.03.19. 12:55:23

Gratulálok mindenkinek aki ezt a nagyszerű projektet építi. Láthatóan eredménye van.

venember83 2025.03.19. 13:03:34

@Rikoo: végre! A világ szeme a blogunkon. Nem csak Beppe figyeli félszemmel.

Il Principino 2025.03.19. 13:14:08

Épp a Lipcse ellen játszotta élete meccsét sztem,utána lejtmenet..
Mi lett belőled Öreg Hölgy :(
Játékos temető

steven.h 2025.03.19. 13:16:28

@Rikoo: és Danilo nyilatkozata még ide fel se került anno talán mikor megnyerték a szuperkupát nyilatkozott, ahol képzeletbeli projektnek nevezte a jelenlegi Juventust?

JeetTrader 2025.03.19. 13:34:08

Nem leszek népszerű azzal amit mondok....nekem ő a kedvenc mazsolám volt! És egyszer csak már nem mazsola volt, hanem egy nagy tehetséggel rendelkező játékos! Követett el hibákat, ami nem segített neki....DE!! Fokozatosan lett beépítve, volt ideje szokni a közeget arról meg ne is beszéljünk, hogy PROFIKRÓL van szó!

Nem kellett hogy új legyen az érzés, hogy EZ A JUVENTUS! Itt nem lehet himi-humizni mert lesz következménye...Elismerem hogy létezik a "mez súlya" és ő elvileg ráadásul Juventino is volt! Vsizont ha ezt nem tudta fejben megoldani (ezek szerint fejben dőlt el nála is ez), akkor sajna ez azt kellett hogy jelentse, hogy nem ide való....akármennyire is szerettem a kis srácot, tényleg látványosan nulla teljesítményt nyújtott. Sajnos Allegri alatt sem tudott ám úgy kiemelkedni, mint mikor a Comoban játszott....ez is sokat mondó. Itt akkor nem technikai kvalitás hiány volt hanem fejbeli. Kb hasonlóan kiemelkedő teljesítményt vártunk tőle mint amit mondjuk Thuram produkál, csak más formában...de az nem jött sajna....így jobb mindenkinek. Nem hiszem sajna, hogy más edzővel is sokkal több jött volna ki belőle és erre ez a cikk méginkább ráerősített!

Természetesen az edző a másik fontos tényező, de ezt már kiveséztük. Én is azt gondolom hogy Motta kávéja is lefőtt. Szomorú, de ugyanakkor természetes hogy nem mindenki tud élni a lehetőségekkel és nem mindenki tudja erőre váltani a mez súlya által okozott nyomást...ők nem valók nagy múltú csapatba, akár saját nevelés akár nem....szerintem...

Leram7 2025.03.19. 14:58:15

Nagyon jó képességű játékos. Voltak vele gondok, de Luizzal összehasonlítani sem lehet.
Jól áron alul távozott.

delpi0823 2025.03.19. 15:03:08

@Rikoo: Meglepodnek ha ilyen elojelekkel odaernenk a blre.Egyre nagyobbnak tunik a szerhuzas csapaton belul,es nagyon ugy tunik Motta teljesen elvesztette az oltozot.Sztem Guintolitol is megszabadulnak szezon vegen ha nem lesz meg a bl.

JeetTrader 2025.03.19. 17:40:26

@delpi0823: sztem a Guintoli helyzete árnyaltabb. Legfőképp azért mert mert elég jó anyagi eredményt összetett, amit a vezetés értékel. Sok kölcsön volt/van amelyekről dönthetnek később, hogy élnek e vele (kvalifikáció/ár/teljesítmény függvényében).

Az, hogy nagyon megosztóra sikerültek az igazolások, az igaz, de ez sem egyváltozós egyenlet. Volt ami nagyon bejött volt ami nagyon nem. Az hogy Kopi, D. Luiznak nem megy, az varrható az edző nyakába és, ahogy a mellékelt ábra mutatja, a játékos nyakába is (mez súlya), vagy épp a stáb nyakába, akik szarásig edzették a népet.

Szóval én azért nem számítanék arra, hogy ő lapátra kerül...azért ne legyenek hiúábrándjaink. Nem hiszem hogy lenne tapasztalt alternatíva sportigazgató fronton....kipenderíteni könnyű (de anyagilag mindig nagy áldozat!!!), de helyére szerezni valakit már nem annyira...a szezon végével minden kiderül.

természetes alapú logaritmus 2025.03.19. 18:53:44

@JeetTrader:
Jó anyagi eredményt tett össze? Látszatra igen. De:
1. Luiz júniusi tétel (Aston Villanak kellett a pénz a pénzügyi fair play miatt). Ezt meg tudta csinálni, mert egy bizonyos személy az előző szezonban játékosok helyett csak egy jó nagy lóf*szt kapott egy bizonyos testnyílásába. Most ez nem fog menni. 50 millió euró.
2. Koop-ot 4 részletbe fizetjük. Nem tudom milyen árnyban fizetünk. Én azt mondom, fele még hátra van, 30 millió.
3. Di Gregorio és Nico kötelező vételi opció. 45 millió. Hozzájön Kalulu és Conceicao „opcionálisan” szintén kb. annyi. Ehhez jön(ne) még Kelly, de ő januárba jött ezért nem számolom.

Ez így 170 millió. De Luiz-t ne számoljuk, már a múlt (fizetés szempontjából), de még így is 120 (de minimum 100) milliót kell kifizetnünk. Szóval ez egy „kicsit” árnyalja a „jó eredmény”.

„Az hogy Kopi, D. Luiznak nem megy, az varrható az edző nyakába és, ahogy a mellékelt ábra mutatja, a játékos nyakába is (mez súlya), vagy épp a stáb nyakába, akik szarásig edzették a népet.” – És az edző és a szakmai stáb kinek a nyakába varható?

Persze könnyen megúszhatja. Van kivel elvitetni a balhét.

Andras74 2025.03.19. 19:25:26

Nem tudom még, hogy kell-e sajnálnom a távozását. Tartok tőle, a végén igen lesz a válasz.
Borzasztó látni, ami a Klubnál folyik.

kidelpiero 2025.03.19. 19:46:32

Ha valaki, akkor en nagyon megutaltam a sracot, viszont sok elgondolkodtato dolgot mondott. Igy jobban ertheto a jelenlegi lejtmenet... Motta egy szar edzo...

Rocky80 2025.03.19. 20:57:09

Köszönjük Vénember, ez egy nagyon érdekes interjú!

Nekem még mindig megszakad a szívem érte, az életben nem adtam volna kölcsön, ráadásul ez az ár amit fizetnie kell a Fiornak érte, egy ilyen kaliberű játékosért, ez aprópénz.... Így meg hogy Motta rúdja kifelé áll, egyszerűen katasztrofális döntés...

Allegris szavai természetesen a szívem melengették, az viszont baromira nem tetszik hogy a fiatalok ilyen mostohagyerekek. Egyáltalán nem fognak ide vágyódni, akik meg itt vannak elvágyódnak, ez baromira nem jó.

alexGicamo 2025.03.19. 21:17:55

Én nagyon kedvelem őt és úgy sajnálom,hogy így ér véget a Juvés karrierje !

Wizzurah 2025.03.19. 21:22:52

Ugy van irva, hogy kesz kivasarolni. Kotelezoen meg kell venniuk, vagy megtarthatja a Juve, ha ugy dont?

JeetTrader 2025.03.19. 21:26:11

@természetes alapú logaritmus: hát utólag könnyű okosnak lenni.
Guintoli mikor idejott a serial a legjobb sportigazgatói között volt enlegetve.
Motta a legjobb feltörekvő edző volt.
A stábjaban a legjobb erőnléti edzo is helyet kapott. Koop a legjobb középpályások között volt enlegetve. És lehetne még sorolni.

Guintoli azért csak összehozott egy jó pénzügyi eredményt...voltak kafa huzasai és nagy mellefogasok is. Elküldeni konnyu szerezni egy jobbat sokkal nehezebb.

Sőt. Ha nem lesz BL és elküldik Mottat és a stábját meg Giuntolit is akkor az instant nagy bukó és még perkalni is kell. Na akkor már nem fog jönni Kalulu, Fransico, Kolo, Cambiaso mellett az is tuti h Yildiz is menni fog. Onnan újra megújulni hát nem tudom.

Fentiek miatt nem lehet egy valakire kenni az egészet. A játékosokrol az derült ki h nem tudják kezelni a mez súlyát. Az edző nem tudja kezelni a játékosokat és makacsul ragaszkodik a rendszeréhez akkor is ha nyilvánvalóan nem reagálnak a játékosok. Az edzői stáb túl keménynek bizonyult ezen játékosoknak és jöttek a sérülések is. A sportigazgatórol nem tudom h ő hozta egyedül a döntéseket vagy az edzővel közösen de nagyon ingadozó játékosok jöttek. BL nélkül és további aldozatok nélkül 19re lapot kell húzni. Nem olyan egyszerű ez....

gomorra21 2025.03.19. 21:45:21

@JeetTrader: akik hobbiból követik az olasz focit, azok hihették (hihettük) egy rövid időre, hogy Koop valóban a legjobb középpályások között lehet, de aki komolyan foglalkozik ezzel, az nem hihette ezt. Talán a szezon végére a legjobb formában lévő középpályások közé lehetett volna választani, de ott is egy nagyon bő eresztésbe. A baj az, hogy mi tényleg annyit fizettünk érte, mintha a világ legjobbjai között lett volna, miközben 26 évesen volt egy kiemelkedő szezonja.
Szerintem Giuntoli és Motta őt a kiválasztásnál, és rendíthetetlen nyomulásnál már benézte. Nem volt benne annyi. Giuntolinak, aki ezzel foglalkozik tudnia kellett volna.

Joachim21 2025.03.19. 23:02:36

@JeetTrader: SARTORI - év végén lejár a szerződése.

JeetTrader 2025.03.19. 23:04:46

@gomorra21: arra gondoltam hogy a seria a legjobb középpályásai között volt.
És nem egy hanem sorozatban két jó szezonja volt miközben egyre jobb lett. 10 gól 4 assist és 12 gól 5 assist. Átlagosan 7,19es rating miközben volt pár 8 feletti. Nekünk kellett vki aki jó korban van és tud kanadai pontokat szerezni a középpályán. Ez volt ő. 50 Milla sok e érte ez relatív. Ha hozta vna ezeket a számokat és meccseket dönt el mint Bergamoban akkor nem.

Guintoli azt azért nem tudhatta h Motta nem fogja tudni használni a legfőbb nyári igazolást és azt sem h Koop maga is láthatóan szenved a mez súlyától (olyan nincs h vki ennyire elfelejt focizni de olyan van h nincs meg a kémia a többiekkel sőt az edző rendszere nem passzol neki).

Én sem értek hozzá de azt tudom h nem annyira egyszerű h "de hát ő profi szakember, tudnia kellett vna". Nem mosdatom ne értsd félre! Nem létezik hibátlan sportigazgato, hibátlan edző és hibátlan játékos. Az h vki jó vagy rossz döntéseinek sorozatos eredménye dönti el...itt csak az a kérdés h túl élheti e a sportigazgató az edző és a játékos a rossz szériát, lesz e ideje H negmutatkozzon az amiért idekerult...Motta bajban van, sztem Guintoli még nem de ha a kövi mercato is rossz lesz , akkor lesz kapsz. Ugyanez Koop. Új edző, megy esély, de utána ha akkor sem megy esélyes a lapát és tényleg kudarcba fullad.

Joachim21 2025.03.19. 23:28:55

@JeetTrader:
www.transfermarkt.com/giovanni-sartori/profil/trainer/13951
A Chievo, az Atalanta, és a mostani Bologna sikerkovácsa. Gintonic minőségibb utódja aki lehetne.

JuveMI 2025.03.19. 23:36:05

Siralmas! Egyes szakértők olasz magért sírnak... közben meg Juventino klasszis(jelölt) távozik... Firenzébe/Bournemouthba... helyettük érkezik egy ótvar fek@ bekk, na meg egy beilleszkedési problémákkal küszködő brazil divatmajom.
Hiába a nagy nevek, nincs a csapatnak igazi magja... így a zsoldosoké a főszerep (tisztelet a kivételnek)... na ebben a témában viszont (ellentétben az edzőkérdéssel) nem vagyok modern felfogású... sőt nagyon is konzervatív!
Jelen helyzetünkben egy Gatti-Cambiaso-Locatelli-Fagioli olasz mag lett volna a minimum (az eltávolíthatatlanok)... melléjük a címerhez/feladathoz felnőtt szerzemények Bremer, Thuram (a mozdíthatatlanok)... + Yildiz, Huijsen, Soulé, Mbangula, Savona...
Én ebből az anyagból indultam volna ki egy új, nagy Juventus felépítésénél... a nevezett sorra már fel lehet fűzni idegen klasszisokat.
A felsorolt játékosok alapból tisztelik és ismerik a Juventust... amíg nincs ilyen (érinthetetlen) mag, addig itt sem Spirito nem lesz... sem pedig a "szerelmesek" nem idomulnak!

Rocky80 2025.03.20. 00:05:31

@JuveMI: tudod mit?!: egyetértek!

Nekem amúgy Luiz szerződtetése a legnagyobb hiba az egész szezon során.

Ahogy jött, amikor jött, amennyiért jött és aki jött: csak ennyi a problémám vele, semmi több. Egyedül Alisha személye ami mellette szól és kb semmi más.

Személyes véleményem meg hogy nagyon nagyot akart villantani Giu az első igazolásaként és nagyon csúnyán megittuk a levét... Kirakat igazolás volt a javából...

gomorra21 2025.03.20. 00:54:16

@JeetTrader: a szezon folyamán kiderült, hogy valójában azon a poszton, ahová Koop jött, oda egy kiváló passzgép kell, és hát Bergamóban neki nem ez volt a dolga. Én se Atalanta, se Bologna meccset nem néztem annyit, hogy ez nyilvánvaló legyen a holland leigazolásakor, de a szezon során egyre világosabb lett: ez a két csapat a támadásépítésben gyökeresen eltért egymástól, és miközben Motta szögletesen ragaszkodott az elveihez, közben Koop meg csak egy dologra jó: amit Bergamóban játszott.

Mindkét fél, Motta is, Koop is valójában egy dologban bizonyított, Giuntoli meg úgy volt vele, hogy bátraké a szerencse, majd csak lesz valahogy. Majd Motta biztos kitalál valamit (ezt miből szűrte le?), vagy az is lehet, hogy Koop képes úgy játszani, mint legalább egy jó passzban lévő Dybala.
Motta és Koop felelősségét nem elvitatva, de ebben Giuntoli is vastagon benne van. Kulcsposztra ilyen vakmerően igazolni nem lehet. (Egyébként DL-lel hasonló bajom van. Ha megnézzük, hogy mihez ért a brazil, és mit játszat Motta, akkor világosan látszik, hogy DL nem egy tipikus Motta játékos).

JeetTrader 2025.03.20. 01:57:19

@gomorra21: én tavaly néztem jópár Atalanta és Bolognabmeccset is. Meglepően utóbbit többet. Zseniális volt az összhang a játékosok között. Azt gondoltam H elmegy 3 kulcsember, Calafiori, Zirkzee és Motta és kipukkadnak. Erre itt vannak előttünk...itt az a helyzet sokkal több van a játékosokban mint a Juvenal, de ott akkor nincs ember aki azt mondja ez nem Motta műve. Benne volt a keze de a mi játékunk még csak nyomokban sem tartalmazott semmit az ott látottakból.

Koopot is figyelgettem hat róla sem mondtam vna meg h ha hozzánk jön ennyire nulla lesz. Igen nem tízes de Motta próbálta őt közepén hátul utóbbi időben meg szélen és valahogy Sz ntebmindenutt langyos fos benyomását kelti. Ez lehetetlen! Néztem pár válogatott meccsét és ott is elég jól tolta.
Elvileg Guintoli a korábban nem ismert de naggyá való játékosok felfedezésében jó. Koop drága volt és ismert. Igen, az ő döntése. Na de nem pont azért akarsz villantani h jót tegyél a klubnak?? Hát sajna nem jött be egyelőre...

Ha igazak a pletykák miszerint Motta szinte senkivel nem tudja megértetni magát az öltözőben és senki nem tetszik neki az több mint gyanús....aztán ki tudja...mi van ha Mottanak van igaza és tényleg a játékosok meg a közeg a hibás....innen nehéz ezt megmondani. Szomorú vagyok mert nem látom h lesz ebből BL. Ha nem lesz akkor meg építhetünk új csapatot, új edzővel és lehet új spirtigazgatoval.

Shyr Kahn 2025.03.20. 06:56:19

@venember83: Igen, en emlitettem (tobbek kozott?). Sztem a mai fiatalabb generacio nem kepes a nyomast ugy kezelni, mint 10 evvel ezelott. Ez a nyugati kultura kudarca, mert a kemenyebb helyeken nevelkedett jatekosokkal valoszinu nem lenne ekkora gond.

@gomorra21: Koop-al kapcsaolatban egyetertek. Mar a leigazolasa kapcsan irtam, hogy en Olmo-nak joval jobban orultem volna. Meglepo modon a ket jatekos ara ugyanannyi, de a minosegi kulonbseg nagy volt (esegyre nagyobb).

A gond Fagioli-val az, hogy O egy 10-esnek szuletett jatekos, akit hatravont iranyitokent es mindenfele mas szerepkorben jatszattak.

Sajnos Motta foicjaba egy olyan jatekos kellett, aki nem Olmo szintu, inkabb kreativitast kolcsonzo jatekos, hanem olyan aki fizikalis jelenletevel kepes a kozeppalyat dominalni. Olmo nem ilyen alkat, de utolag latjuk, hogy erre kepes lett volna O is, ami a fizikai jelenletet illeti.

venember83 2025.03.20. 07:26:23

@Shyr Kahn: "Sztem a mai fiatalabb generacio nem kepes a nyomast ugy kezelni, mint 10 evvel ezelott."

Igen, a cikk írása közben lelki szemeimmel láttam, ahogy Roy Keane becsmérlően kiosztja Fagiót az elmúlt évek ballépéseit és meccseken nyújtott teljesítményét látva.

rabsic02 2025.03.20. 07:34:19

Úgy néz ki, hogy ez a projekt kudarcba fulladt. De a legszomorúbb az egészben, hogy eladtuk az értékeinket apróért, helyettük hoztunk drága zsoldosokat, akiknek semmiféle kötődése nincs a klubhoz. Ezt értem vezetőkre és játékosokra is.
Európában talán a M. United van hasonló pályán, de ott legalább a brand nem sérült annyira, mint Torinoban.

JuveMI 2025.03.20. 08:29:16

@rabsic02: A United brand még most kezd el majd igazán sérülni! Elverték az összes lóvét defenzív edzőkre és túlfizetett öreg/beképzelt sztárokra... az FFP (főleg BL nélkül) kb. lenullázza az anyagi lehetőségeiket... ha Bruno Fernandest (az egyetlen megmaradt klasszist) kiveszem a képletből... akkor színre/szagra/stílusra/elvárásokra egy vörös mezben rohangáló Southampton/Crystal Palace marad a pályán... és sajnos a szurkolói elvárások is idomulnak.
...
A jelenlegi helyzetben, sajnos a Juventusnál is ez az irány látszódik... a következő nyár válaszút lesz Torinoban!

rabsic02 2025.03.20. 09:19:17

@JuveMI: teljesen igazad van. Csak nekem az egész csapat építési "koncepció" érthetetlen. Elküldik az összes tehetséget, csk-t, kreatív játékosokat, ráadásul sok olaszt, csak azért hogy lutrira hozzanak helyettük max középszerű sztárokat vagyonokért.
Hol ér többet 3 ígéretes fiatalnál egy szem középszerű sztárocska (pl. DL) vagy miért gondolja azt egy sportigazgató és edző, hogy technikailag képzetlen csatár fizetés alapján 2x, 3x többet ér, mint pl egy Dybala.
Komolyan mondom, hogy Berardi is hasznosabb lett volna ebben a szezonban, mint Vlaho, Koop együtt.

gomorra21 2025.03.20. 09:24:06

@Shyr Kahn: "Sztem a mai fiatalabb generacio nem kepes a nyomast ugy kezelni, mint 10 evvel ezelott. Ez a nyugati kultura kudarca, mert a kemenyebb helyeken nevelkedett jatekosokkal valoszinu nem lenne ekkora gond"

Hát, ha ez így lenne, akkor dübörögnie kellene az arab, orosz, meg ázsiai focinak. Szerintem ez nem nevelés kérdése, de legalábbis ez csak egy kis szelete. Szabályváltozások, közösségi média, a lassú építkezés hiánya mind abba az irányba tartanak, hogy más típusú játékosok kerülnek a célkeresztbe. Kipróbálnak, hibázol, kiköpnek.

Leram7 2025.03.20. 12:40:41

@Rocky80: Én azért nem értek egyet ezzel, mert Luiz a PL egyik legjobb középpályása volt, Koop az olasz konkrétan legjobb kpja. Kiegészülve Thurammal és Fagiolival ez egy álom kp lehetett volna.

Motta ellenben a Locatelli, McK duot használta, mert ez neki jobban illett az elképzelésébe.

Egy normális edző ilyen középpályából többet kihozott volna. Ez tipikusan az a hiba, hogy nem a keretre, játékosokra épített felállást és taktikát, hanem van egy elképzelése kötelezően ehhez kell alkalmazkodni.

Ez tipikusan az a hiba, amikor jött Del Neri és 4-4-2 miatt elküldte Diegot áron alul a legjobb játékosunkat, mert más felállás lehetetlen volt...

Shyr Kahn 2025.03.20. 16:17:08

@venember83: :D Roy Keane-t en is meg tudnam nezni mit muvelne az oltozoben... lefejezesek lennenek az oltozoben :D

@gomorra21: Ez nem jelenti azt, hogy az emlitett regiokban mar a 20 eve szuletettek is akkora kedvvel es focikulturaval talalkoztak, aminek az eredmenyet most latnank.... de terjunk vissza erre a kerdesre 10 ev mulva, amikor beerik majd az ottani uj generacio, ami kevesbe elkenyelmesedett, mint az europai es joval nagyobb szamban focizik. Mar most is van Salah... vajon mennyi hasonlo jatekos jon abbol a regiobol 10 ev mulva? A kerdes egyelore megvalaszolatlan, de tartok tole, hogy joval nagyobb aranyu lesz, mint ma.

Egyebkent, hogy jo peldakat hozzunk, nezd meg Argentina-t, Kolumbia-t vagy Uruguay-t. Kemenyebb elet, sok srac focizik es van "toborozva" az utcakrol meg mindig, sok a nagyon jo focista, akiknek egy resze Europaban kot ki es meg mindig jobban birja a nyomast, mint a legtobb europai. Az ilyen Santiago Castro fele gyerekek (ugy tunik, mintha vert inna minden merkozes elott) barhol jol tudnak jatszani. O 2024-ig argentinaban nevelekdett. Cabal kicsit koran jott at, de nala is eleg jo lehetne a dolog, ha nem serult volna le az egesz szezonra.

Az egyetlen kivetel ahol az utanpotlas neveles (nem importalt afrikaikkal) kiamagasloan jo az a spanyoloknal van. Kulonosen a Betis, es baszkfold lenne igy a kovetendo pelda. A mai vilagban erdekes modon a Real Betis weboldalan a nagy diverzitas es globalizmus ellenere az szerepel, hogy naluk csak baszk szulott, vagy ifjusagi akademian nevelkedett jatekos szerepelhet. Rohadt sok penzt tolnak a sajat jatekosaikba, igy tortenhetett meg, hogy Nico Williams meg mindig naluk jatszik, holott kimagaslo ajanlatokat kapott a Barca-tol es egyeb gigakluboktol.

De mint ahogy irtam, sztem ez egy egeszen specialis eset Europan - es meg Spanyolorszagon belul is annak szamit.

Shyr Kahn 2025.03.20. 16:21:01

Nagy szageretesemben sikerult osszekevernem a Betis-t a Bilbao-val. Rajuk gondoltam termeszetesen.

Shyr Kahn 2025.03.20. 16:28:52

Az Atheltic Bilbao weboldalarol:
"Athletic Club is based in Bilbao, a city situated in Biscay, a province which makes up part of the Basque Country. The club’s sporting philosophy is governed by a code which states that Athletic Club may only field players who have come through its own academy or the academies of other clubs in the Basque Country, or players who were born in the following territories which constitute the Basque Country: Biscay, Gipuzkoa, Alava, Navarre, Labourd, Soule and Lower Navarre."

- ez a nagy PC, diverzitas es globalizmus koraban hihetetlenul felfrissito olvasni. Nem is tudom, hogy kepesek fennmaradni a nelkul, hogy kipeceznek oket nemzetkozileg.

Csak Csucsu 2025.03.20. 19:30:38

október 6.
Nicolò Fagioli teljesítménye? Elégedett vagyok vele, ahogy az egész csapattal is. Mint minden bajnoknak, nekünk is folytonosságot kell adnunk a teljesítménynek. Mindig magas színvonalat kell mutassunk. Nicolò Fagioli képes erre, erős játékosaink vannak, és látom, hogy edzéseken, meccseken ő hozza a különbséget.”

hogy mi történt utána...kész rejtély
juventuz.blog.hu/2024/10/06/motta_nalunk_nincsenek_helyettesek_csak_jatszani_akaro_futballistak

Rocky80 2025.03.20. 19:55:33

@Leram7: a többiekkel egyetértek, Luizzal azért nem mert

- egy homlokegyenest más stílusú bajnokságból jött ---> kockázatos;

- brazil ---> nálunk kockázatos;

- a mi pénztárcánkhoz képest nagyon drága volt és miatta odáztuk el a "kézenfekvő" és hozzànk valószínűleg sokkal jobban passzoló Koopot.

Az tényleg mellette szólt, hogy a PL egyik legjobbja volt tavaly, de egy angol fociban... Ki vàlt be nálunk a szigetországból? Ramsey, Alcaraz, Veiga jut eszembe, az utóbbi amúgy nekem tetszett eddig, de a Fior ellen borzalmas volt a sérülés után.

Csak Csucsu 2025.03.20. 20:51:31

@Rocky80: ha az informácioóim helyesek, akkor tudtommal Douglas Luiz az Interes !!!! Adriano unokatestvére...soha nem fogja igazán tisztelni ezt a mezt és nagyon csodálatos piac adta lehetőség volt a pali...hányinger

gomorra21 2025.03.20. 23:34:33

@Shyr Kahn: Már most is van egy Salah? Egy játékossal azért vicces ezt a nagy civilizációs különbséget bizonyítani;)
Libériának volt már egy aranylabdása a 90-es években. És mi lett belőle?
Nézd meg a török focit: a 2000-es évek elején elődöntőig mentek a VB-n, azóta mi van velük? A nyugat-európai neveltetésű törökökkel tudnak valamennyire tényezők maradni, de azt a szintet képtelenek elérni, amit Hakan Sükür, meg Rüste Recber korában elértek. Amikor a fél világ azon ámult, hogy Ilhan Mansiz Roberto Carlost szopatja. Hol vannak azóta?
Az afrikai foci felemelkedését ha jól emlékszem kb. a 2000-es évekre várták, az volt a prognózis, hogy akkor lesz majd VB győzelmük. (Pelé talán már a 90-es évekre várta.)

Európában van egy jópár futball kultúra, ami egyszerűen a foci fejlődése miatt hátrányba került. Amikor a fizikális foci kerül előtérbe, a Duna menti foci kultúra elkezd elsorvadni. (A 2000-es években mit játszottak a csehek? Mekkora játékosok jöttek onnan? Minden top bajnokságnak volt legalább egy nagycsapata egy cseh sztárral.) Ma többet ér egy felhúzható droid, mint egy fineszes játékos. A videózással, statokkal egy egész stáb gondolkozik a játékos helyett.
Amikor minden szabálymódosítás a támadófocinak kedvez, a hagyományosan defenzív olasz foci is visszaszorul. A spanyol tartja magát, mert az ő hagyományos focijuk beilleszthető abba, amerre tart a foci.

Latin Amerikából sok sikeres játékos jön, akik fizikálisak, és jól beilleszthetőek a rendszerbe.
De amikor jönnek az old school játékosok, mint Dybala, vagy James, nem tudják kihozni magukból a maxot. Mindegy, honnan jönnek, olyan felfogásban játszanak, amivel 20 éve istenek lettek volna, ma meg a top edző inkább játszat helyettük egy "sokoldalú" játékost. Nem látok ebben olyan nagy különbséget. Uniformizálódik minden, és eltűnnek az egyéniségek. Mindegy, hogy ki az európai és ki nem. Az számít, hogy beilleszthető vagy-e a rendszerbe. Nincsen nagy nemzeti futball, ami feljövőben lenne. Lecsúszások vannak a középszerbe. Meg feljutások a középszerbe.

Csak Csucsu 2025.03.21. 09:00:27

@gomorra21: sztem a 90 es években a nigériai válogatott világklasszisokkal voltak tele. 96 ban olimpiai aranyat elhozták argentína ellen!

Mindenki érmet várt tőlük később

Babayaro,West,Okocha(kedvencem),Finidi,Kanu most így hirtelen de az egy nagyon jó generáció volt

gomorra21 2025.03.21. 11:47:26

@Csak Csucsu: félre értesz, szerintem vannak, voltak nagyon jó afrikai játékosok, de az afrikai csapatok sikerei rövid életűek, nincsenek nagy siker sztorik.
Szerintem ha igaz lenne, hogy a nyugati felfogás hanyatlik, ellentétben a harmadik világgal (vagy a kelettel), akkor tartósan jó nemzeti csapatok lennének ezekből az országokból, akik lenyomják az európai csapatokat.
De valójában vannak a hagyományos latin amerikai futball nemzetek, és annyi. Mindenhol születhetnek géniuszok, akik húzzák magukkal egy rövid ideig a nemzeti válogatottat, de ezt nem nevezném trendnek, ez nem egy társadalom felfogásából következik.
Inkább, ami látszik, hogy egyes európai csapatok karakterisztikája teljesen megváltozik a migráció folytán. A fizikálisabb afrikai génekkel rendelkező játékosok sokkal sikeresebbek, de elsősorban azok, akik bekerülnek a nyugati műhelyekbe.
A svájci válogatott sikeres, míg pl. az orosz sehol nincsen. Az oroszok nem egy elpuhult népség, és mégis, a foci kultúrájuk egy nagy romlás történet. Pedig micsoda focija volt a szovjeteknek.

Csak Csucsu 2025.03.21. 12:07:07

@gomorra21: érdekes dolog ez, de nem feltétlen van igazad...ezeket a játékosokat már hamarabb monitorozzák s kiviszik ami nem tudom jót tesz e egy adott válogatottnak... régen a játékosok 18-20 éves korukig ha nem is együtt de egy nemzeti bajnokságban játszottak s ismerték egymást...mostmár hamarabb kiölik az igazi egyéniséget s beállítják egy profi felfogású csapatba...
Oroszok.... régen is csak azért voltak erősek mert akkor még hatalmi harcnak tartották a sportokat...akkor is befenyítették innen-onnan a diktatórikus tagállamaikból az ügyes sportolókat...csodálkozol hogy manapság nincsenek ott ahol? Putyinnal hamarabb küldik a frontra őket mint hogy kiemelt sportolókként képviselhessék oroszországot manapság politikai indíttatás nélkül...s ezt abba is hagytam itt :D

gomorra21 2025.03.21. 12:58:34

@Csak Csucsu: "Oroszok.... régen is csak azért voltak erősek mert akkor még hatalmi harcnak tartották a sportokat..."

Pont az volt Shyr Khan gondolata, hogy nyugaton kényelmesedtek a fiatalok, de akkor ezek szerint az oroszok is elkényelmesedtek. Egyébként én pont ezt mondom: nem nyugati, hanem globális trendek figyelhetőek meg.
Ha az oroszok régebben a fanatikusságuk miatt voltak olyan jók, akkor ezek szerint ők is elpuhultak fociban.
Indulj ki abból, hogy mi volt oroszok kapcsolata 10-20 évvel ezelőtt a focihoz. Pénz volt, igény volt nagy csapatokra, igény volt VB rendezésre, és jó szereplésre is. Ha erre még rájön, hogy a nyugatiak azok, akik elpuhulnak, akkor az oroszoknak ki kellett volna lőniük.
Amíg a langymeleg belgák azért csak kiszenvedtek olyan játékosokat, mint pl. De Bruyne, addig hol van ennek a kontinensnyi országnak egy top játékosa? A saját vébéjükön az orvosok megbúgatták a játékosokat (pl. Golovint), hogy életük formájában játszanak, de nincsen egy igazi top játékosuk.
"akkor is befenyítették innen-onnan a diktatórikus tagállamaikból az ügyes sportolókat..."
Ha ez ma működő recept lenne, akkor a diktatórikus államok ezt alkalmaznák is, és a pályán látnánk az eredményét.

Csak Csucsu 2025.03.21. 13:09:58

@gomorra21: "oroszok kapcsolata 10-20 évvel ezelőtt a focihoz"MI volt? az apróbb tagállamok beszipkázása? jó példa erre Viktor Onopko aki utána Ukrán! válogatottként indult...a sport mint szakma teljesen szétesett...amúgyis akkora tévhit van Oroszországgal itt az elnyomás miatt...Oroszország az kb Moszkva! + egyéb bányaváros...azon kívül nagy semmi ...jobb esetben sztyeppe.

Az európai futballkultúrát meg megölte a taktika. passsz,passz,passz....ha valaki megcsinál két cselt de nem dönti el sorra a meccseket azt manapság padra teszik...régebben a grundon kitudtak fejlődni az ilyen játékosok ...ma egyszerűen nem hagyják..hoznak helyette egy másikat vagy elviszik egy csapatban ahol alkalmazkodni kell

gomorra21 2025.03.21. 14:45:26

@Csak Csucsu: A Szovjetunió szétesése után törvényszerű volt, hogy reccsen egyet a gépezet. De nézd meg a volt jugókat: náluk is okozott problémát a szétesés, de a romokon elég szépen kifejlődtek a különböző nemzetek focijai. Persze a horvát, szerb, bosnyák, stb. top játékosok fele nyugaton született, de ez szerintem csak azt bizonyítja, amiről beszélek.
Az európai focinak a hagyományos dél-amerikai nemzetek a riválisai. Máshonnan dinamikus erősödés nem látszik.
És persze, emellett igaz, hogy általánosan jellemző egy hígulás, a nagy egyéniségek eltűnése, és a nemzeti csapatok hagyományos karakterének az elhalványodása.

Shyr Kahn 2025.03.21. 15:04:17

@gomorra21: Te sztem alaposan felreertettel es irtal sokat azzal kapcsaolatban, amirol nem beszeltem. Nem mas kontinensek feltamadasarol irtam, hanem arrol, hogy tobb tehetseg erkezik toluk Europaba es igy aranyaiban joval tobben lesznek az ilyen labdarugok, mint az europai szuletesuek, vagy tobbgeneracios europaiak. Ezzel egyebkent nehez vitatkozni, mert a tendencia miatt latjuk, hogy egyre inkabb elszinesedik a legtobb valogatott es klubcsapat. Az Athletic Bilbao filozofiajat nem veletlenul hoztam fel. De kozottuk is van szinesboru (Nico Williams jatekat nagyon kedvelem es a tesoja is ott jatszik), mert az utanpotlasukba felvettek oket, de nyilvan nem baszk szuletesuek, hacsak nem toltottek el 100-szor tobb idot a napon, mint a tobbiek.

A spanyol focit azert emeltem ki, mert Ok spanyol szuletesu jatekosokkal vannak tele es igy is szepen jatszak a focit es dominalnak (lasd ellenpeldakent az olasz valogatottat). A labdabirtoklasra epulo, kombinativ jatekuk minden korban kedvezett volna, nem csupan ma. A kerdes az, hogy mikent tudnak Ok produkalni az utanpotlasukbol kevesebb afrikai, vagy mas kontinensrol szarmazo jatekost es feltolteni a valogatottukat tobbnyire tozsgyokeres spanyolokkal. Az Atheltic Bilbao jo pelda. Van naluk a Williams paros (mert a baszk utanpotlasban vettek reszt), de egyebkent minden mas jatekosuk baszk, vagy melygyokeres europai. Hogy lehet, hogy az olasz kluboknal is egyre tobb a mas kontinensekbol jovo fiatal jatekos es ezzel egyenes aranyban az olasz fiatalok szama az utobbi 20 evben csokkent? Persze ezt a kerdest a francia, belga, angol, holland es egyeb "europai" valogatottak es klubcsapatok kapcsan is fel lehetne tenni. Errol beszelek, mint a nyugati fiatalok elpuhulasarol.

Csak Csucsu 2025.03.21. 15:09:33

@gomorra21: azért az akkori jugo válogatottak hazáit nehezen lehetne európázhoz hasonlítani...a nyomor , háború után...elég szép lehetőség a fiataloknak akkoriban futballistaként külföldre emigrálni..más nem is volt nagyon és akkor visszatértünk ahhoz hogy az igazi egyéniségeket megint a nyomor szüli ...hiába a fejlett európa(ja persze hanyatló...ez kb egy 200 éves sztereotípia ha nem több)

"A Szovjetunió szétesése után törvényszerű volt, hogy reccsen egyet a gépezet." teljes mértékben elengedték a kultúrális fejlődést. Most ezekbe a romokba dőlne össze újra kínai segítség nélkül..

gomorra21 2025.03.21. 22:32:45

@Csak Csucsu: "azért az akkori jugo válogatottak hazáit nehezen lehetne európázhoz hasonlítani". Ezt nem értem, mire írod.

Amúgy az én alapállításom az volt, hogy nem látom, hogy jönne keletről, vagy Afrikából egy hullám, ami újabb nemzeteket sodor be a legmagasabb szintre. Most magyarázhatjuk, hogy pontosan mi az oka annak, hogy pl. az oroszok idővel nem erősödtek vissza, nem lett egy két multimilliárdos oligarchának olyan izmos orosz csapata, amiben nagyon jó mentalitású orosz fiatalok tudják megmutatni magukat. Azt láttuk, hogy pénz lett volna, és voltak olyan oligarchák, akiknek fontos volt a foci. De nem történt meg. Teljes egészében elengedték a kulturális fejlődést? Erre nehéz mit írni. A favella lakó brazilok nem engedték el. Ha már mentalitásról beszélünk, akkor arról a mentalitásról példát lehet venni, de a brazil meg az argentin az mindig is ilyen volt, az nem egy 10-20 éves változás.

gomorra21 2025.03.21. 22:37:33

@Shyr Kahn: Lehet, hogy félreértettelek, én úgy értettem, hogy szerinted a neveltetésből fakad, hogy az új generáció nem képes kezelni a nyomást.
Mintha lenne valami, amire nem lennének megtanítva, pedig régebben megvoltak, vagy régen ösztönösen tudták. Szerintem nem a nevelésből fakad a lemaradásuk az olasz és egyéb európai fiataloknak.
Az olasz liga versenyképes akar maradni, ezért egyedüli topligaként nem fogja korlátozni a jobb fizikai adottságú afrikai/dél-amerikai játékosok számát. Ahogy az olasz liga versenyképes akar maradni a többi topligával szemben, az egyik olasz csapat meg versenyképes akar maradni a másikkal szemben, szóval az edző a vékonyka olasz gyerek helyett berakja a Kessiét, aki 19 évesen olyan adottságokkal bír, mint egy 10 évvel érettebb, top formában lévő fehér játékos. Kérdés, egy olasz fiatal, aki hajlandó 200 %-ot beleadni, képes-e jó mentalitásból olyan szintet elérni, mint régen egy Maldini. Egy olasz klub kieres tud-e lenni egy Bilbao szemlélettel? Egy olasz edző nem bukik-e el, ha elkezd csak olaszokat alkalmazni.
Szerintem erre mind az a válasz, hogy fent olyan döntések születtek, amiből az olasz foci pechesen kerül ki. Lehet, hogy az átlag olasz mentalitás is lehetne jobb, de nem az a döntő.

Shyr Kahn 2025.03.22. 00:13:20

@gomorra21: Nem lehet, hogy a valasz szimplan az, hogy egyre kevesebb a behuzhato fiatal az utcakrol? Mert nem kell nekik a foci? Mert elpuhultak es a TV elott jatszanak inkabb a Fortinte-al, vagy Roblox-al? Szegenyebb orszagokbeli jatekosok meg mindig nem tudnak a TV elott ulve jatszani. Nekik az utcarol valo behuzas adja az elet nagy lehetoseget, de erre egyre kevesebb a pelda a nem bevandorlok kapcsan (kulonosen Europaban). Ugye ez kulturalisan ugy nez ki, hogy az utobbi 20-30 ev alatt a gyerekek egyre kevesbe vannak kilokve az "utcara", hogy jatszanak.
Egyebkent a szinesboruek kozott a fizikai elony mervado, de masban meg Ok nem jok. Pl. keves igazan jo fekete boru iranyitot tudnek mondani (ennek is kulturalis hatasa lehetm hiszen azert van kivetel... pl Gullit). Ezert lehet az, hogy a spanyol valogatott masra helyezi a hangsulyt es kepes meriteni a klubcsapatokbol. Az olasz model megbukott, ezert is kellene valtani klubcsapat szinten hasonlora, mint amit a Bilbao folytat. Ott sincs megtagadva, hogy az akademiarol bejovo jatekos kapjon lehetoseget. Szimplan korlatozzak a dolgokat a helyiekre/helyben neveltekre.
Miert? Egy helyi srac joval inkabb kepes kompenzalni a fizikai hatranyat huszoneves kora utan, hiszen ismeri a helyet es a nyelvet (igy gondolkodasban is sokkal kozelebb all a klubjahoz)... foleg ha olyan kornyezetben no fel, ahol tamogatjak es vedik a tulsulyos kulfoldi jatekosok bearamlasatol es igy nem igazan kell stresszelnie ettol.

gomorra21 2025.03.23. 23:16:38

@Shyr Kahn: ja, látod, most már abszolút értem, hogy mire gondolsz. Ez egy szimpatikus modell, amit a Bilbao kapcsán írsz, de szerintem ennek a projektnek van egy erős plafonja. Top ligát, vagy BL-t nyerni ezzel azért nem lehet, de biztos, hogy az egész ligának nagyon jót tenne, ha pl. az egyik római csapat elmenne egy ilyen irányba.

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1918) bajnokság (3605) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (81) EB (51) edző (1008) elemzés (40) előzetes (907) Európa Liga (171) felkészülés (137) hírek (1711) játékosokról (10378) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2522) meccsek (4436) mercato (4316) nyilatkozat (7786) Olasz Kupa (338) összefoglaló (451) pletyka (4334) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (103) történelem (53) válogatott (182) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (317) video (242) Címkefelhő
süti beállítások módosítása