HIVATALOS: Fagioli csatlakozott a Fiorentinához

fagioli_nicolo_gyerekkori_kep_montazs.jpgA Fiorentina hivatalosan bejelentette Nicolò Fagioli szerződtetését, a firenzei klub szűkszavú bejelentése szerint a középpályást a klub kölcsönben szerződteti, kivásárlási kötelezettséggel.

Giovanni Albanese és egyéb források szerint a Fiorentina összesen 16 millió eurót fizet a futballista játékjogáért, amihez 3 millió eurós bónuszok kapcsolódhatnak. A kölcsönvétel maga a firenzei klubnak 2,5 millió euróba kerül, a míg a vételi opció összege 13,5 millió eurót tesz ki.

Nicolò Fagiolit a Sportitalia munkatársai a szerződés aláírása után megszólaltatták, és a középpályás azt mondta, hogy nem könnyű elszakadnia a Juventustól.

„Szomorú ez a helyzet, mert már 11-12 éve vagyok a Juventusnál, nagyon kötődtem ehhez a klubhoz, a csapattársaimhoz, a Juve világához és a családomhoz, de most az új élményekre koncentrálok és örömmel várom ezeket.

Intenzív nap volt a mai, hiszen minden az utolsó 10 percben dőlt el. Köszönöm a Marseille vezetőségének, mert az átigazolási időszak kezdete óta bíztak bennem, de Raffaele Palladino edzővel és a klubbal való beszélgetés után úgy döntöttem, hogy a Fiorentinát választom.

Köszönöm a Juventus szurkolóinak, hogy a nehéz pillanatokban is mellettem álltak, és minden jót kívánok nekik.”

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr3218788230

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wizzurah 2025.02.04. 05:40:43

Hogy jon ide a Marseille vezetosege ehhez az uzlethez amit nekik kell megkoszonni?

Andras74 2025.02.04. 06:20:18

Szerintem - az ő szempontjából - jó helyre került.
Kár, hogy így ért véget számára a Juve álom.
Valami kisiklott a "rehabilitációja" alatt és nem talált vissza ebben a környezetben.

Sok sikert, fogadások népkül!

venember83 2025.02.04. 06:28:02

@Andras74: én is remélem, hogy megtalálja a helyét a Fiorentinánál. Keannek is bejött, hátha neki is könnyebb lesz a Fior mezét viselni.

kidelpiero 2025.02.04. 06:34:24

Elkezdodott a fereghajto hadmuvelet! Jo helyre kerult...

Krisztianson 2025.02.04. 06:38:40

@Wizzurah: Úgy, hogy De Zerbi elvileg végig győzködte, hogy menjen oda hozzájuk, de végül nem tette.

Zsupi44 2025.02.04. 06:41:52

Az, hogy elment nem sajnálom.
Az, hogy ennyiért és gyakorlatilag kidobtuk az már jobban fáj.
Egy olasz válogatott játékosról a szó, ha most az a cél, hogy javuljon a két klub közti kapcsolat... ??

FJuve 2025.02.04. 08:03:24

Alapvetően vegyes érzelmek vannak bennem.
Sajnálom a srácot, beleesett egy hibába, amit soha nem mos le magáról. Lehetne elemezgetni az okait, meg a trendeket, de az egy elég hosszú értekezés lenne. A klub nagyon szépen kiállt mellette. Az lett volna a minimum, hogy legalább superman-ként tér vissza a pályára, olyan tűzzel, ami nem hagy kétséget afelől, hogy neki játszania kell. Ő a Juventus és az Olasz válogatott középpalyása és vért izzad, ha kell. Ehhez még az is megágyazott, hogy Koop és Luiz besült.
Itt jön az érzéseim másik fele.
Motta alatt minden támadó szellemű középpályásunk megfeneklett. Loca a védelmben magaslik ki, Thuram is a szűrésben, plusz néha megindul. De ennyi. Mi az oka ennek??? :/
Az, hogy a középpálya közepén az a 4-5 játékosunk elfelejtett előlrefelé szervezni azt sem nagyon tudom elképzelni...
Sajnálom, ahogy Cambiasot is sajnalni fogom, mert a jelek szerint el akarjuk adni, mivel piacképes. Nem szeretném, hogy zsoldos sereg legyünk :(

Direct_01 2025.02.04. 08:17:25

Ezzel semmi baj! Luiz jobb játékos mint Fagioli.Legalább sikerült hozni egy kevésbé fájobb döntést és David Luiznak maradt fél szezonja bizonyítani mielött kirakjàk.

Gabi 69. 2025.02.04. 08:24:52

Na most meg fogtok kövezni. Először is ő szerintem egy idióta. Nekem egy álom lett volna hogy a Juventusban focizzak. Fiatal léttére elég jól keresett mégis fogadott. Tisztában volt a szabályokkal. A keresete mellett neki annyi dolga lett volna hogy focizzon. Megérdemelte a büntetést. A klub szerintem tisztességes volt vele szemben sőt. Másodszor. Nekem nem volt egy kihagyhatatlan játékos. Igaz Mirettitől többe nézem de az eltiltás után nem hozta még azt a szintet sem amit előtte. De viszont a vásárlásaink alapján úgy gondolom hogy olcsón adtuk el.

SuperTrezi 2025.02.04. 08:40:33

Hát mit mondjak... A Juventusos pályafutása úgy ért véget, hogy igazából el se kezdődött. Óriási csalódás lett nekem ebből a történetből is.

venember83 2025.02.04. 08:49:53

A Juve hivatalos nyilatkozatában is kötelező kivásárlás szerepel, adott sportügyi célok teljesülése esetén. Illetve kivásárlási jog, ha nem teljesülnének ezek a feltételek. Engedelmetekkel én ezt a cikket már nem írom át.

SuperTrezi 2025.02.04. 08:57:09

De hozzáteszem, ezt leginkább magának köszönheti. Tizenévesen millió eurót keresett ez a bolond, aztán jó dolgában még nem is Playstationözni kezdett hajnalig, hanem egy teljesen illegális - mi több életveszélyes - tevékenységbe ugrott fejest. Annyi lett volna a dolga, hogy a luxuskocsiján elmegy edzésre, edz, hazamegy edzésről, módjával szórakozik (mint ahogy minden normális ember), és természetesen ezek után a mérkőzéseken minél jobban teljesít gyerekkori kedvenc csapatában. Ilyen nagyon kevés emberrel történik, hogy egy ilyen álma valóra válik. Ő meg elherdálta. Gyenge volt és rossz útra lépett. Kíváncsi vagyok ezután lesz-e még belőle magas szinten használható játékos. Gyanítom, nem. Idén is csak kóválygott a pályán. Meglátjuk.

Pavel1988 2025.02.04. 09:10:00

Volt kint egy magyar freestyleos srác Torinóban, 3 Juve játékos előtt kellett parádézniuk a labdával akik pontozták őket.
A magyar srác mesélte a youtubeos csatornáján, hogy Fagioli megkérdezte mit nyerhettek ezzel a versennyel? Mire felelte: 50 eze eurót.
Fagioli:Pff, azért fel sem kelek.

Kb 2-3 éve volt ez, én ebben a pillanatban érzelmileg teljesen leváltam róla. Allegri alatt hatalmasat fejlődött, úgy tűnt végre van egy nagyon jó játékosunk.
Sokan leírták már, egyszerűen buta ez a srác. Nagyon nehéz ezzel mit kezdeni, én egy könycseppet sem hullatok utána.

Rocky80 2025.02.04. 09:22:42

Olvasom a reakciókat és beszélgetni sincs kedvem veletek.

Én szerencsejáték függőkkel vagyok körbevéve és csak annyit, hogy ez nehezebb, mint az alkohol meg a cigi együtt, illetve ez egy betegség. Olyan, mint ha azt mondanátok a rákosnak, hogy csak annyi lett volna a dolga hogy ne legyen rákos, hát jól keres!...

Az utóbbi évek egyetlen! pozitív Juventus momentuma volt hogy kiállt mellette, azt meg nem látjuk, hogy utána mi történt, de nem úgy tűnik hogy minden rendben van nálunk, nem csak vele, más dolgokkal is...

Lehet tapsikolni ahhoz hogy eladjuk a saját neveléseinket meg az olaszokat; és hozunk helyettük briteket meg portugálokat; mert "de jó, hogy elment a féreg", meg " kapunk érte 70 millió eurót!", csak egy f*sszopó, identitás nélküli, összevásárolt zsoldos g*ci csapat leszünk, mint az Inter... Gratulálok!

Nekem gyásznap ez a mai és Giuntolit lassan fejbelőném Torino közepén.

SpiritoJuve 2025.02.04. 09:53:30

@Rocky80: Ajánlom figyelmedbe az előző, Kelly-s cikkhez fűzött hozzászólásomat.

Ezt pedig "csak egy f*sszopó, identitás nélküli, összevásárolt zsoldos g*ci csapat leszünk, mint az Inter... " inkább nem véleményezném. Szégyelld magad!

Rocky80 2025.02.04. 10:04:16

@SpiritoJuve: kapjál már eszedhez: értünk aggódok, nem ellenünk...

Dante01 2025.02.04. 10:16:22

@Rocky80: Azt kérdezném mi a Juventus identitása az elmúlt 5 évben?
Sajnos 2025 van és bármennyire is fáj nem igazán van olyan sikeres klub ahol van 5-6 saját nevelésü kezdő játékos.

Gabi 69. 2025.02.04. 10:17:14

@Rocky80: Egy rákossal nem szabad összehasonlítani. Az ellen lehet hogy semmit nem tudsz tenni! Ez ellen lehet. Ezt úgy mondom hogy nekem a családomban van szerencsejáték függő. Egy kisebb családi céget vezetett és több esetben sodort a csőd szélére benünket. Olyan fejlesztések mentek el ami ha megvalósul most a fejem se fájna. Fél áron tudtam volna fejleszteni de nem tudtam mert elszórta a pénzt. De erre ellen példám is van. Apám még fiatalon azt mondta hogy leteszi a cigit. Berakta a konyhaszekrénybe a fél doboz cigit. Fél évig ott volt akkor adta oda anyám az öccsének mert apám nem nyúlt hozzá. 25 évig nem szívta amíg egy családi tragédia után ismét elkezdte. Utánn a haláláig szívta ismét. Na én is ilyen vagyok. Ehez csak akarat kell.

FJuve 2025.02.04. 10:20:10

@SuperTrezi:
Ez egy nehéz kérdés.
20-30 évvel ezelőtt még tőlünk nyugatabbra is egy kiugrási lehetőség volt az élsport sok gyerek számára. Egy olyan közegből, ahonnan máshogy nem biztos, hogy lett volna esélye akár csak a középosztályt megcélozni.
Ehhez pedig iszonyat mennyiségű munkát kellett beletenni akkor és ez nem változott, sőt. Fizikai és lelki értelemben is.
Most már (idézőjelben) nincs honnan kiugrani. Viszonylag kényelmes életet ellehet érni, viszonylag könnyen Európaban, ezért jár így sok fiatal. Jarhatsz luxus kocsival és luxus óraval edzésre, de az életed nagy része a kötelezettségről szól és a feladatokról, miközben a korosztályod "csak szorakozik".
Megint más ez pl.: egy brazil játekos ak a favellakból.
Nehéz ezt rendesen mefogalmazni ilyen röviden.
A lényeg, hogy ez egy szarspiral és behúzza a gyengébb akaratú, főleg fiatalabb embereket, ha nem kapnak tamogatást és azt látják magukkörül, hogy másnak sem annyira szar (ha az csak a látszat, akkor is.)

SuperTrezi 2025.02.04. 11:32:55

@Gabi 69.: Így van. Én soha életemben nem ittam alkoholt, nem dohányzom, ha olyan munkát végzek, akkor viselek védőmaszkot. Ettől még simán lehetek sajnos rákos (ha nem is olyan eséllyel, mint egy az egészségének fittyet hányó ember). Ez nem választás kérdése; az esélyét tudod csökkenteni, teljesen megszüntetni nem. Az viszont választás, hogy nem baszom el a pénzemet szerencsejátékokra, ráadásul tiltott módon, ráadásul alvilági oldalakon, hogy ha elkezdek tartozni, akkor még ki is nyírnak engem meg mondjuk a családomat is. Persze, elhiszem, hogy kiszállni belőle nehéz, egy függőség. Csak épp be se kéne szállni, ha van egy kis esze bárkinek. Nem is értem ezt a rákbetegséges párhuzamot, már elnézést...

MaxAllegri 2025.02.04. 11:53:00

Nekem van egy olyan érzésem, hogy a legjobb időben adtuk el, mint ahogy a Milan tette Tonalival. Már a transzfer előtt sejtettek/tudtak valamit a vezetőségnél, és csak a Newcastle-nél bukott ki az egész botrány.

Semmi garancia nincs arra, hogy Fagioli nem esik vissza, és MOST lehetett belőle pénzt csinálni, a vezetőség meglépte ezt. Ha pedig még tudnak is valami újabb fogadásról, az extrán előny, hogy nem nálunk bukik ki megint. (Így is mi vagyunk a csaló, bundacsapat...) Egy ilyen kockázatot nem lehet bevállalni egy Juventus szintű klubnál.

Attilio79 2025.02.04. 11:53:15

Egy dolgot kellene eldönteni az elküldött olasz focistáinkkal kapcsolatban a hamis proféta jobb ha egyáltalán nincsen próféta?
A vezetők jelenleg a klubot szolgálják és sokkal több információból hozzák meg a döntéseket, mint amit itt hallunk-látunk.

Leram7 2025.02.04. 11:56:18

Nekem nagyon fáj a szívem. Huijsen, Fagioli és szerintem Miretti és Cambiaso is menni fog.

Locatelli jó teljesítményt nyújt, de benne nincsen meg a minőség. Fagioliban megvan a minőség, de szerintem neki sem tudott helyet találni az edző.

Elkövetett Fagioli egy nagy hibát, de azt gondolom a vezetőség és Motta is vastagon hibás. Egy ilyen képességű játékos ugyanúgy szenved, mint Koop, Luiz.

Ha megítélem Motta munkáhját, szerintem Fagioli játékában eddig több minőség volt, mint Motta vezetésében. Szerintem hiba ennyire Mottának alakítani a keretet, mert lehet, hogy bukni fog hamarosan, nem sok kell egy összeomláshoz. Bár természetesen ne legyen így.

A téli mercato alatt gyakorlatilag hoztunk megint külföldi 3 atléta izomnégert.

Pavel1988 2025.02.04. 12:01:29

@Rocky80: Szép dolog, hogy kiállsz az elesettek mellett. Valóban összetett problémák ezek és nem csak az illető szürkeállományán múlik.
Ugyanakkor a rákos hasonlatod szerintem nem állja meg a helyét, az alkoholizmussal és a dohányzással való összehasoníltás sokkal inkább stimmel.

Juve1985 2025.02.04. 12:14:23

@Leram7: "A téli mercato alatt gyakorlatilag hoztunk megint külföldi 3 atléta izomnégert."

Ha nem megy labdaügyes kreatív játékosokkal semmit kezdeni.

Gabi 69. 2025.02.04. 12:37:18

@Leram7: Azt mondod Locatelliben nincs minőség. Ezt mindenki úgy gondolja vagy látja ahogyan tetszik. De miért van az hogy szinte kihagyhatatlan? Mert akar! Küzd hajt! Én őt tenném meg csapatkapitánynak ezért a tulajdonságáért. Csak egy baj van vele hogy mégsem feltétlenül ő az ideális kapitánynak. Mert nem igazán vezér típusú. De a küzdőszelleme tiszteletet parancsol!

Andras74 2025.02.04. 12:52:27

@venember83: nem is kell. A lényeget már tudjuk. Sosem lesz belőle Juve ikon.

venember83 2025.02.04. 12:55:20

@Andras74: igen, igen, velünk van a baj. Ikonokat akarunk meg bajnoki címeket, mellé még szép játékot is, mesés csapatépítést saját fiatalokkal, s közben a klub mutasson fityiszt a többi klubnak és az összes szövetségnek. Mindig ezek a túlzott szurkolói elvárások.

Andras74 2025.02.04. 12:57:56

@Rocky80: még ha 70 millió Eurt kapnànk....

Én nem támogattam a "megmentését", így meg pláne értelmetlen volt. Vissza kellett volna sorolni a fakóba, havi 3000 Eurós fizuval.

A srác talán jobban járt volna, ha akkor elengedjük a kezét és idejében rájön, hogy mi a dolga.
Tartok tőle, így semmit sem tanult, de legalább mi is szarul jártunk.

RunnerLaca 2025.02.04. 12:58:03

Nagyon sajnálom, de jó is volt hinni abban, hogy majd lesz egy picike erős olasz mag, akik igazi juventino-k, és utánpótlásból érkezve majd stabil csapattagok lesznek. Látom, hogy valami eltört nála is, persze, meg Keannél is, de azért az furcsa, hogy elkerülnek tőlünk, és hirtelen szárnyalni kezdenek (nem mindenki persze). Csak szomorú, hogy az ilyen Arthur típusúakat (pl. Ramsey) eladni sem tudjuk, a saját neveléseket meg elkótyavetyéljük bagóért.

RunnerLaca 2025.02.04. 13:01:09

És mindig irigykedek az Interre, csak meg tudták várni, hogy beépüljön egy Bastoni, Barella, Dimarco. Én Fagio-t csak kölcsönadtam volna, mert így gyakorlatilag elvesztettük.

Andras74 2025.02.04. 13:05:33

@Leram7: Motta - sajnos - maradni fog, mert képtelenség, hogy ez a keret ne érjen be Bl helyre.

Nyilván, egyik hasonlat sem egyenlő a valósággal, de kicsit olyanok vagyunk, mint akinek van egy 800 lóerős autója, és kopott, nyári gumikkal a hóban akar vele gyorsan menni a sofőr. Mottát valahogy így kèpzelem.

Tony. 2025.02.04. 13:07:48

Az új Baggio.
Az évtized kommentjét olvastam itt , mikor valaki leírta, hogy a Fagioli,Locatelli,Miretti középpálya évekre megoldja a gondokat. :D
Serie B játékosok.

Andras74 2025.02.04. 13:10:04

@venember83: naaaaa, ezt rám nem mondhatod!
Én elégedett vagyok, ha egy dög unalmas szezon végén mienk a bajnoki cím!
A többit kb. le....rom.
Az olasz futballszezon kb erről szól(na).
"A győzelem nem fontos....."

A veszteseknek marad vigaszul a szép játék.

RunnerLaca 2025.02.04. 13:27:13

@Andras74: ezt nem könnyű leírnom, de pl az Inter egyszerre szép és eredményes futballt játszik, tehát ezt a kettőt nem látom összeegyeztethetetlennek, ha láttad pl a Milan-Intert a hétvégén, 3 kapufa és 3 meg nem adott gól után lett 1-1. Hát irigykedtem rendesen.

Del Pybala 2025.02.04. 14:21:35

Fagioliban megvan az az extra ami kell h kulonleges jatekossa valjon. Lehet latni ahogy mozog es h milyen donteseket hoz a palyan. Sztem a szorgalmaval lehetnek bajok sajnos...

Juvino 2025.02.04. 14:55:40

En nagyon sajnalom, nalam ő a jovo egyik alapembere volt. Az teny,h vmi nem stimmelt kozte es Motta kozott, talan csak nem tudta őt sem hasznalni az edzo. Pedig az a Lipcse meccs...

alexGicamo 2025.02.04. 14:59:10

Nagyon sajnálom , hogy távozott !
Az egyik kedvencem volt !
Sok sikert a továbbiakban !

gomorra21 2025.02.04. 15:16:02

@Rocky80: ++

A vezetőség súlyos hibája, hogy annyit képtelenek voltak logikusan kiértékelni a nyáron, hogy Fagioli ilyen formán most nem elég a csapatba, és akkor érdemes kölcsönadni. A Miretti - Fagioli párosból egyértelműen a tehetségesebbet építettük le egy fél év alatt, és adjuk el bagóért. Végtelenül buta döntés.

Az pedig konkrétan Motta hibája vele kapcsolatban, hogy játszott egy kiemelkedő meccset a BL-ben a védelem előtt, ami után az érződött, hogy megvan a posztja, és a helye. Majd a következő meccseken Motta elkezdte feltologatni Fagiolit trequartistába, és Koopmeinershez hasonlóan ő is leépült benne, csak ő sokkal gyorsabban, és látványosabban.

Eddig a regista posztért voltak feláldozva olyan játékosok, aki nem azok, most meg ezzel a k*rva trequartista poszttal építjük le őket. Szánalmas.

Pavel1988 2025.02.04. 15:17:49

@Del Pybala: Technikai értelemben egyetértek, nekem nagyon hiányzott nála a fizikum.
Azért ha Thuram játékát nézem akkor értem miért nem játszott, a modern futball elég gyakran kiveti magából a Miretti és Fagioli szerű nyüzüge ügyes centrális középpályásokat. A szorgalom hiánya nálam is egyértelműnek tűnik.

Shyr Kahn 2025.02.04. 15:24:24

Fagioli egy kivalo tehetseg, akinek elol jatekmesterkent lett volna jovoje. Sajnos ez igy alakult. Sok sikert neki a lilaknal!

xXPeiperXx 2025.02.04. 15:36:40

Hát nehèz bármit is írni erre, szerintem rettenetesen megfogjuk bánni azt, hogy eladtuk, pláne ennyièrt.

Nekem Fagioli ès Miretti kèt kedvenc, ha mèg most nem is ütik meg azt a szintet, amit mi elkèpzelünk, de sokáig Marchisio se volt kiemelkedő, csak egy erős átlag, aztán tudjuk milyen jó lett.

Fagioli hibázott, a szerencsejáték az hatalmas hiba volt ès tènyleg mintha idèn hiányzott volna belőle az akarás a szorgalom.

Sok sikert kívánok neki ès remèlem egyszer mèg a Juventus a sodorja az èlet, már egy kiforrott, komplett játèkoskènt (akièrt kicsengetünk 70 milliót a Fiorentinanak...)

kidelpiero 2025.02.04. 16:06:14

@Rocky80: hat h lenne mar ugyolyan? A rak ellenszere jelenleg meg nem ismert. A fuggosegek kezelhetoek orvosi segitseggel, mar ha fuggo...

Viszont ebben a nagyon pc vilagban ez a legegyszerubb, felrekurni, drogozni, inni, szerencsejatekozni, aztan ha rosszra fordul a dolog feltenni a kezunket h jajj de en beteg vagyok kerem szex/drog/alkohol/szerencsejatek fuggo. Engem ne megvetni tessek, hanem sajnalni es segiteni.

Na segitsenek ezen a nyomorult elkenyeztetett sz*rcsimbokon a Violak, ne mi... Nagyon jo helyre kerult... Remeljuk a meg unalmasabb kozepszer csapataban nem durvabb dolgokkal akarja majd szorakoztatni magat, es masban nem tesz majd kart...

Leram7 2025.02.04. 16:59:10

@Juve1985: Kreatív játékosok nélkül mit akarunk?

@Gabi 69.: Locatelli egy csupaszív és szerethető játékos szerény képességekkel és 0 kreativitással a támadáshoz. Egy címekért küzdő csapatban én őt nem látom a kezdő közelében. Mondom ezt úgy, hogy kedvelem. Ahogyan Gattit is, de ő Chiellini "tescos kiadása".

@Andras74: Én nem vagyok biztos benne, hogy Motta nem lesz elküldve. 0 rugalmasság, kevés hatás a csapatra. Rengeteget költöttünk még 1-2 égő eredmény, 1-2 fontos ember sérülése és a nyomás....

Az első 3 hely eldőlt a bajnokságban. Joao Félix, Rafael Leao, Pulisic, Reijnders vezérletével a milan versenyben lesz a 4. helyért velünk.

@Del Pybala: Én szerintem meg azzal voltak a bajok, hogy Motta felállásába nem illik, ahogyan Koop és Luiz sem. Egy ilyen minőségű fiatal, olasz, saját nevelésű játékos egy óriási érték. Az edző és a klub és a vezetés szégyene, hogy ezzel nem tudtak mit kezdeni. De lehet tényleg lusta volt, de ez eddig nem derült ki.

Shaky79 2025.02.04. 17:28:08

@SpiritoJuve: Mindig ezt csinálja, aztán hőbörög, hangulatot kelt.

Rocky80 2025.02.04. 17:56:48

@SpiritoJuve: amúgy meg van nekem egy elég régóta jól működő morális iránytűm, ott még azért nem tartunk hogy te mondd meg nekem hogy miért kéne szégyellnem magam. ;-)

Rocky80 2025.02.04. 17:58:50

@Gabi 69.: és ki hozza jelenleg azt a szintet mint előtte?...

Rocky80 2025.02.04. 18:07:59

@Dante01: akkor visszakérdeznék: mit értünk el az utóbbi 5 évben? Mire megyünk identitás és gyökerek/tradíciók/hívhatjuk bárhogy nélkül? Elárulom én neked: tönkre...

Az, hogy mi a divat, meg mi a trend most a fociban, meg az egész világban, egyrészt sosem érdekelt, másrészt nem biztos hogy ez a jó irány és nekünk is bólogatni kell hozzá.

Nézd meg a spanyol válogatottat: más focit játszik mint a többiek, bízik az utánpótlásában és egyediségében és időről időre végig veri a világot. Vagy nézd meg a Barcat a sok fiatal tehetségével és Flickkel: a legjobb csapatokat is meg tudják szórni! Nem csak egy út van a csúcsra, ne legyünk már olyanok mint a világ, nekünk mindig a szívünkben volt az erőnk!

Rocky80 2025.02.04. 18:15:19

@SuperTrezi: csak az a probléma, hogy az addikció az nem választás eredménye hanem egy viselkedési jelenség, egy válasz reakció az emberi szenvedésre, megpróbál megoldani egy másik problémát, egy lelki fájdalmat.

Kinél így csapódik le egy lelki feszültség, kinél úgy. Nem ennyire egyszerű ez. :-) :-(

Rocky80 2025.02.04. 18:18:28

A rákkal történő párhuzam meg lehet nem volt tökéletes, csak a függőségek súlyosságát próbáltam párhuzamba hozni egy szintén komoly betegséggel. Megkockáztatom, hogy a szerencsejáték függőség az egyik legdurvább a függőségek közül. Ha nem a legdurvább.

Rocky80 2025.02.04. 18:29:11

@Attilio79: ne haragudj hogy ezt mondom, de egy szurkoló nem lehet vak. Attól még hogy nem látunk a színfalak mögé, attól még élvezni szeretnénk a "darabot" és véleményt formálhatunk a színészekről vagy a darabról.

Ugyanez a helyzet az ország sorsával is, vagy egy focicsapattal is: a mi bőrünk sorsa a tét, vagy a mi életünk, a mi szórakozásunk. Nem lehet mindent helyeselni csak azért mert ők többet tudnak.

Rocky80 2025.02.04. 18:34:04

@Leram7: persze, illetve a szenvedők közül nyilván a régebbit, a kicsit, a "függőt" adjuk el, mint a két nyáron szerzett 50 milliós koronaékszert, ez még érthető is; csak lássunk már tovább az orrunknál: tényleg nem férne el ennyi fronton egy 30-35 fős keretben egy: Mbangula-Yildiz-Huijsen-Fagio-Miretti-Iling hatos pl.? Vagy Soulé? 6-7 fiatal? Ezek legalább mennének értünk mint a meszes...

alexGicamo 2025.02.04. 18:37:00

@Rocky80: Megértem az érzéseidet , hasonlóképpen vagyok ezzel én is !

Rocky80 2025.02.04. 18:40:09

@alexGicamo: köszönöm az empátiát, ez a döntés számomra elfogadhatatlan és az elmúlt évek mélypontja... Ez van, nem tudok másképp érezni.

Rocky80 2025.02.04. 18:45:53

@Pavel1988: Pavel, ha nincs identitás, nincsenek gyökerek, nincs hagyomány, nincs tradíció, akkor nincs semmi.

Kidőlünk a szélben mint egy nagy fa gyökerek nélkül. Ezek a gyökereink, ezekből táplálkozunk, ezek segítségével nőttünk fel, ezért vagyunk azok, akik. Ezért volt fontos a címerünk is, ezért fontos a spirito is, ezek nélkül nem vagyunk saját magunk, nincs támaszunk, nincs ahová kapaszkodjunk, csak sodródunk a szélben, mint egy falevél...

Éppen ezt éljük amúgy, követjük az irányzatokat és közben elveszítettük önmagunkat... :-(

alexGicamo 2025.02.04. 18:47:32

@venember83: Igen, pontosan ebben a sorrendben képzeltem el !
Gondolatolvasó vagy ? :-)

bigvee 2025.02.04. 19:04:08

Én komolyan nem tudom elhinni ezeket a reakciókat. A Juventus szurkolók pont a Kolo Muani féle lúzer szarokat érdemlik meg, nem mást. Meg lehet nyugodni, ez a balfasz Giuntoli Cambiasot is el fogja adni nyáron, Yildiznek még adok talán egy évet. Semmi nem maradt a Juventusból mára, és ez kurva nagy szégyen.

Attilio79 2025.02.04. 19:20:43

@Rocky80: Hogyne lehetne vak, tudta bárki is, hogy fogadási problémákkal küzd Fagioli, tudott neki segíteni időben a klub? Ha a klub nem tud segíteni, akkor mi mit akarunk 1000 kilométerről?
Nagydobra se verték a hírt, pont el tudták valamelyest simítani. Arról tudhatunk, hogy visszaeső lett vagy sem? Elképzelhető, hogy azért alacsony az árcimke, mert kiderült valami házon belül?

Az ország sorsát ne vegyük ide, nem szeretnék politizálni, mert elképzelhető, hogy többeknek fájna.
Pont ezért bíznék a vezetőkben, mert talán tudják, hogy mi a tétje.
Ez a Huijsen sztori is fel van fújva a szurkolók által, de az eddig elpasszolt játékosok közül ki az, aki jól teljesít rajta kívül? Kean a Fioban.? :)
Érdekes, hogy a Juventusnál mindenki elfelejt focizni...

gomorra21 2025.02.04. 19:40:55

@Leram7: hosszú labdákban a bajnokságban csak kapusok vannak Locatelli előtt, az ellenfél térfelén pedig a legtöbb progresszív passzt csinálja. Egy védekező középpályástól ennyi elég a támadáshoz. Persze érthető, hogy ez 1től 5ig osztályzásban csupán egy 4-esre elég, és egy Juventusban ez kevés kellene, hogy legyen, de szerintem először a másik két középpályásnak kellene hozni konstans egy jó 4-es szintet, és aztán megugrani azt.
Olyan ez, mint De Rossi anno a Roma középpályáján, aki nyilván nem tudott fazont szabni a római játéknak, de amikor Pjanic meg Nainggolan is ott volt a mellette, akkor az egy jó középpálya volt, De Rossi pedig hasznos tudott lenni.

kidelpiero 2025.02.04. 20:39:14

@bigvee: Kolo Muani bemutatkozasa alapjan szarozni tobb mint tulzo... Elobb legalabb varj meg egy egy szar meccset tole mielott karogsz

Rocky80 2025.02.04. 20:42:57

@Attilio79: amúgy erre a visszaesésre én is gyanakszom.

A vezetőink közül a legjobban Giuntoli munkájára látunk rá, vele meg nem vagyok elégedett, ezért benne sem bízom.

Rocky80 2025.02.04. 20:51:39

@bigvee: te amúgy nekünk szurkolsz vagy külsősként formálsz véleményt?

bigvee 2025.02.04. 21:17:25

@kidelpiero: Pontosan ismerem Kolo Muanit. Az ember, aki megnyerette a VB-t Messivel. Ez örökké rajta marad, soha nem mossa le magáról. Egy tipikus lúzer, nem győztes játékos. A PSG-ben 10 gólt sem volt képes lőni a francia bajnokságban. Luis Enrique kitette a keretből mert egy ügyetlen középszer. De lehet örülni, hogy egy ilyen hulladékot idehozott Giuntoli, hiszen egyszer belebotlott a labdába, kétszer meg elé pattant mázlival és belőtte. Egyébként meg olyan megmozdulásai voltak, amiket ha Vlahovic csinál már tele lenne az internet mémekkel. De legalább Danilot és Fagiolit kibaszta Giuntoli, a kevesek egyikeit, akik pont tudták, hogy mit jelent a Juventus. A bohóc brazil Douglas Luizt választottuk Fagioli helyett, de sokan örülnek... Én komolyan nem tudom mit mondjak. Ezt érdemeljük; az interes edzőt, és a nápolyi sportigazgatót. Két balfaszt, aki be fogja betonozni a Juventust a középmezőnybe. Ennek következő lépése lesz Cambiaso eladása, hiszen ő szintén olasz, aki tudja mit jelent a Juventus, ilyen játékosoknak nincs itt helye. Középszerű portugál, francia zsoldosok kellenek.

@Rocky80: Juventus drukker vagyok, nagyon régóta követem a blogot és még jó régen írtam is ilyen felhasználónévről.

Gabi 69. 2025.02.04. 21:40:06

@RunnerLaca: Akkor az Inter-Juventust nem láttad? Tudod az 4-4 lett. Szerintem az is jó meccs volt. Csak akkor lett volna jobb ha nyerünk.

JuveMI 2025.02.04. 21:41:35

@bigvee: Zömében egyetértek Veled! Huijsen és Soulé elherdálása idején húztam fel először a szemöldököm Guintoli munkájára... na de ez a Fagioli, Cambiaso eladás... ez nagyon kiveri a biztosítékot! A januárban igazolt két pánik-rendszern@ger (értsd antiklasszis)... Muani és Kelly... meg egyenesen szánalmas... utóbbi a bűn kategória.

Gabi 69. 2025.02.04. 21:49:32

@Leram7: Tudod ennyi úgy látszik elég. Ha nem is tud focizni Locatelli. Ha nem is látod a kezdőben még sem tudja senki kiszorítani. Az a baj hogy az előre játékban így sem lóg ki nagyon. Szerintem pont ez a baja a középályánknak hogy a támadásokban nem elég hatékonyak.

Del Pybala 2025.02.04. 21:52:16

@Gabi 69.: Loca egy teljesen analfabeta kozepszer. Neha szerel parat de tobbet nem tud.

SpiritoJuve 2025.02.04. 21:53:20

@Rocky80: "Kidőlünk a szélben mint egy nagy fa gyökerek nélkül. Ezek a gyökereink, ezekből táplálkozunk, ezek segítségével nőttünk fel, ezért vagyunk azok, akik. Ezért volt fontos a címerünk is, ezért fontos a spirito is, ezek nélkül nem vagyunk saját magunk, nincs támaszunk, nincs ahová kapaszkodjunk, csak sodródunk a szélben, mint egy falevél..."

Ezzel maximálisan egyet tudok érteni.

ggbuffon 2025.02.04. 22:04:23

Koszonjuk Csiagu.

Igazi identitas nelkuli f*sz. Ez latszik is a munkajan.

Kezenfogva tavozhatnak Dzsintonikkal.

Gabi 69. 2025.02.04. 22:04:50

Kolo Muani pontosan azt hozta a támadásainkba ami hiányzott. A lendületet. Láttuk ősszel hogy mi volt a statikus támadó játékunk eredménye. Döntetlen döntetlen hátán mert simán levédekezték. Én attól félek hogy most meg átesünk a ló túloldalára és csak tőle fogjuk várni a gólt. Pedig ő sem fog minden meccsen eredményes lenni. Továbbá mostmár készülni fognak rá az ellenfelek lesz olyan csapat aki le védekezi. Mondjuk én alapból utálom az egy csatáros játékot de az csak akkor lenne eredményes ha egy zseni lenne azon a poszton. Sőt egyedül egy egy meccsre minden csatárt le lehet védekezni. Én átalakítanám a támadó focinkat több csatárosra így hogy van rá játékos.

Gabi 69. 2025.02.04. 22:09:08

@Del Pybala: Igen ha nem szürné a támadásokat és nem szerelne néha akkor lenne ez a toldozott foldozott védelmünk nagyon nagy szarban.

Shaky79 2025.02.04. 22:30:47

Mondjátok meg eddig mit adott Faggioli a Juvénak, hogy itt mindenki ennyire sajnálja, vagy Cambiaso? Eddig el akartátok zavarni, mert jó néhány pontunk elment az egyéni hibáin, Faggiolinak meg talán összesen volt 5 jó meccse! Nem értem miről beszéltek!!! Azért mert olasz, mert Juve szurkoló? Sokan vannak még így olaszban, mégsem játszanak a Juvéban!
Sokan a múltban éltek, szép dolog ez az idealista gondolkodás, csak sajnos ez a világ nem erre halad, aki ezt nem tudja megemészteni, feldolgozni, annak nagyon szar lesz hosszú de szerintem rövid távon is! Láttuk hova jutottunk évek alatt, hogy folyamatosan locsolták a Juvéba a több száz millió eurós tőkeemeléseket, aztán jobb lett, NEM, egyre szarabb minden. Most Guintoli feladatba kapta, hogy fenntarthatóvá kell tenni a klub játékospokitikáját, itt nincs helye szentimentalizmusnak, ez kő kemény profi világ, kőkemény euró százmilliók mozognak, aki ezt nem érti az elveszett! Ott nem a nagy vezér pénzeli a klubot, ott el is kell számolni a teljesítménnyel amikor vége a projektnek!!! Ha nem sikerül repülsz! Értem, hogy a szurkoló keresi azt amiben hisz, vagy hitt eddig, keresi, hogy mit szerethet egy változó világban, egy változó klubban! De ha ezt már nem találja meg, akkor ha nagyon nehezen is, fájó szívvel, de váltani kell! Szerintem nem az a megoldás amit itt sokan csinálnak, hogy a klub nem tud semmi jót csinálni, mert minden szar. Van rajta sapka az a baj, ha nincs meg az! Ha nehéz akkor is el kell engedni, új örömöket kell keresni! Sok sikert! Ez csak az én véleményem!!!

Attilio79 2025.02.04. 22:32:19

@Rocky80: Miért nem vagy elégedett vele?

Az én szememben Guintoli hozott pár fiatal, potenciális, agilis játékost és kezdi szanálni a bandát.
A kölcsönjátékosok közül Kalulu nagy fogásnak tűnik. Pénz nélkül kísérletezik és végre a csatársorban is van egy új lehetőség. Bremer kiesése nagyon fáj a csapatnak, ő egy kulcsember volt.
Guintoli első biztos hibája részemről di Gregorio egyelőre, akivel szemben felemások az érzéseim, soha nem lesz Tacconi szintű kapus sem. Azonban egy dolog biztos, olasz nemzetiségű játékosokból nem fognak tudni ütőképes csapatot építeni nemzetközi szinten.

Attilio79 2025.02.04. 22:36:09

@Attilio79: Ja és még annyit, hogy a sokat fikázott kölcsönjátékosok közül jobban hajtanak páran, mint a szerződéssel bírók.
Szerintem Gatti nem Juve szintű védő, maximum bajnokikon férhetne be nálam. Bremer kiesésével a stabilitásunkat is elvesztettük.

kidelpiero 2025.02.04. 22:39:02

@bigvee: ezzel szemben Fagioli? O ki is, mit is csinalt? Marmint azon kivul h a bundas Juve jelzot tovabb erositette a konkurencia szurkoloiban?

Tenyleg ezt a szegyen olasz generaciot hianyoljuk? Zanioloval Tonalival meg Fagiolival? Tenyleg Cambiasora akarjuk epiteni a jovo Juvejanak vedelmet, azert mert alkalom adtan nem kapunk golt abbol amikor elore kalamol? Nincs a sraccal am gondom, de ne messiast lassunk mar benne ennyi taktikai lyukkal...

kidelpiero 2025.02.04. 22:51:15

@bigvee: jaa visszakerestem mar a vb dontot, mert a sok gyarmatorszagi franciat keverni szoktam. Akkor ez a Kolo Muani ugyanolyan vesztes luzer marad mint a mi Del Pieronk maradt a 2000es Eb donto utan?

RunnerLaca 2025.02.04. 22:55:34

@Gabi 69.: dehogynem, iszonyat nagy öröm volt, és azóta is azt a játékot várom, tudom, hogy képes rá a csapat, remélem a jobb védelemmel viszontlátjuk.

JuveMI 2025.02.04. 23:46:43

@Shaky79: Mit adott D. Luiz a Juvénak??? Mit fog adni Kelly a Juvénak?? Ez a kettő alaphangon 70 millió!

alexGicamo 2025.02.05. 07:18:48

@Gabi 69.: Osztom ! Én se szeretem az egycsatáros játékot .

Il Principino 2025.02.05. 08:02:47

Sajnálom a srácot nagyon, Cambiasot is sajnálni fogom,lassan nem marad olasz a keretben csak immelámmal..
Mindkettőnél láthattuk mire képesek pozitív illetve negatív irányban.
Sztem csak egy megfelelő(tapasztalt)edző kellett volna aki kihozza belőlük azt ami kell ehhez a mezhez,hisz még fiatalok!
Kolo Stuanival pedig nemtom mennyivel leszünk előrébb..várjunk szezon végéig milyen számokat produkál,Párizsban megbukott.
Dusan is jól kezdett nálunk most meg az elsőszámú közellenség a keretben!
Visszatérve Muanira mivel nincs rá vételi opció így annyira nem happy a történet.
Ha jól teljesít jönnek a gólok, akkor a gatyánk is rámehet ha véglegesíteni szeretnénk,ha szarul megy neki akkor meg elbasztunk fél évet és játszhatott volna akár Nico is amikor Dusan pihen.
Valamint ha felépíti magát lehet irány a pl vagy más bajnokság..
A többi "noname"akik januárban jöttek meg szóra sem érdemes.Kivancsian várom melyik kölcsönember kezdi meg ezek közül a kövi szezont zebrában.
Írták itt többen ,hogy nincs identitása már a klubnak,nincsenek lassan már olaszaink stb.való igaz!!
De ami engem sokszor zavar,hogy legalább hazai pályán mi a francért nem lehet a klasszikus zebracsíkos mezben pályára !?!?
Praktikersárga undormány,sötétkék komor mez,ami hűen tükrözi a klub sötétebb jelenét perpill..nyilván ezeket is népszerűsíteni kell,de arra ott vannak az idegenbeli meccsek.

Keniíi 2025.02.05. 08:18:20

Egyik szemem sír a másik pedig nevet, sajnos Fagioli egy újabb olyan tehetség aki nem fogja (szerintem legalábbis) sokra vinni. Most lesz 24 éves és semmit nem fejlődött az elmúlt években. Szerintem jól tettük, hogy eladtuk, mert nincs értelme itt tartani, mikor egy kész depresszió volt. A 'szenvedélyét' salyát magának köszönheti és a klub kiállt mellette, ami miatt igenis tiszteletet érdemelnek.

FJuve 2025.02.05. 08:18:28

@Shaky79:
Sok igazság van abban, amit írsz, de azt ne várd el, hogy ha valaki 20-30 vagy több éve szurkol a csapatnak ott mindenkinek beveszi a gyomra azt, ami most megy. Ha idealizmus, ha nem. (Valószínű te sem tegnap kezdtél el szurkolni, ezt nem szemyélyeskedesként írtam, hanem általánosságban. Jellemzően ez nehezen megy az embereknek.)
A 2010es években is pénzről szólt a foci és most is. Akkor tudtak a sokak által Juventus identitásnak hívott úton haladni és sikeresnek is lenni, most nem. Akkor is egy mély anyagi és lelki válságból kellett kijönni és most is.
Az általad említett két játékosról annyit, hogy Cambiaso szerintem top játekos, aki taktikailag fegyelmezett is tud lenni, de ezt meg kell követelni tőle. Ha "szabadon engeded" a taktikában, akkor szabadabban is fog mozogni. Az hogy egy jó ősz és egy sérülés után volt pár rossz meccse szerintem még nem a világvége.
Fagioli... nekem nehéz kérdés ő, mert nagyon tehetséges, e mellett Juve nevelés, de sokszor valóban egy arogáns p*csnek tűnt a viselkedése és a hozzáállása is megkérdőjelezhető, ami elszomorító és tényleg talán ez volt a legjobb út, mert így kapunk ért 15-20 milliót. (Ki tudja, hogy miért volt ilyen Fagio? Lehet már 1 éve elkeszült a forgatókönyv? Sose tudjuk meg.)
DE! Miért van az, hogy Motta alatt az összes középső középpályásunk elfelejtett focizni előlre felé? Loca is csak hátul stabil(nagyon bírom a játékát egyébként) Thuram is szűrésben jeleskedik és van néhány felfutása a többiek meg még ennyire sem képesek.
Remélem rámcáfolnak, de én nálam ez a Motta projekt megbukott. Az hogy most egy Empoli meccs után megint sokan felültek a hurrá hullamvasútra és mindenki más hülye, aki nem látja a fejlődést...nem tudom. Idén már annyi meccset fordulópontnak éreztem, hogy most ez nem megy.
Szerintem épeszű szurkolónak nem a Scudetto meg a BL volt idén a cél és persze új projekt meg sok sérült meg az öltözőben is sokan durcások és a többi és a többi, de az hogy stabilan nem tudtunk a 4. helyen lenni még túl sokat idén(és az a szerencsénk, hogy a Milan és a Roma egyel szarabbul kezdte az idényt, mint mi) és közel egy összeomlás (az Empoli ellen is ott volt a levegőben, de idén talán először Fortuna ránk mosolygott) e mellett mindent kiherélnek, ami ebben a csapatban szerethető volt... sok ez így együtt na.
Számomra nem szimpatikus Motta fafejűsége, még ha sokszor kényszerpályán is mozgott.
Építkezünk, értem én ,de az epítkezéshez pénz is kell, amihez meg eredmények. Ahogy írtad ez egy üzlet.

FJuve 2025.02.05. 08:27:38

@RunnerLaca:
Azon a meccsen Bremer már nem volt elerhető és azt hiszem Cabal sem, szóval ugyan az a védelmünk volt, mint most Kalulu sérüléséig.
A 4 kapott gól a védelmen múlt, de a 4 lőtt gól nem.

bigvee 2025.02.05. 08:28:38

@kidelpiero: Pontosan ezért mondom, hogy a Juventus szurkolók ezt érdemlik. Nem csak itt a blogon, de az olasz szurkolók is. A 19 éves Mirettit is el kellett küldeni az anyjába, úgy hogy le kellett tiltania a kommentelést a közösségi oldalain. Megérdemeljük a 60 milliós Koopmeinerst helyette. Fagioli csinált egy faszságot, de ő képes sírni Juventus mezben a kispadon, ha elbasz valamit, mert őt érdekli. Megérdemeljük a szőke dagadt Douglas Luizt akitől még egy sprintet nem láttam, mióta itt van. Cambiaso az előző szezonban a legjobbunk volt, ahogy a szezon első felében is. Játszik pár fos meccset félig sérülten, beinjekciózva, de mehet is a picsába, mert elment miatta pár pont. Majd hozunk a portugál bajnokságból valami nagyágyút, aki annyira ismeri a Juventust, hogy hallgathatjuk tőle, hogy "Forza Dzsúve".

Nem tartom messisának Cambiasot, de ez nem is arról szól, hogy mekkora játékos ő vagy sem. A legjobb olasz játékosok egyike jelenleg, nyilatkozataiból látszik, hogy egy értelmes ember, aki tudja hogy milyen fontos klubban játszik. Ez a klub identitásáról szól, ami mindig is a "spirito" volt, és ezt Douglas Luiz féle bohócoktól nem lehet elvárni. Conte egy kibszott De Cegliéből és Simone Pepéből meg Giaccheriniből csinált bajnokot és hozta ki belőlük az állatot, de persze Cambiasonak nincs helye a Juventusban mert nem védekezik elég jól, persze...

Nekem a véleményem az, hogy az egyik leggusztustalanabb, leghálátlanabb szurkolótábor a Juventusé. Talán csak a Real Madridé rosszabb.

A Del Piero Kolo Muani összevetés pedig... Nézz rá Kolo Muanira, és nézz rá Del Pierora. Vagy Haalandra vagy Lewandowskira, vagy akár csak Lautaro Martínezre. Ránézve is pontosan azt várom Kolo Muanitól, hogy egy VB döntő hosszabbításában összeszarva magát a kapusba lőjje a labdát. Nyilván a többi csatárnak is voltak rossz meccseik, de ők bőven bizonyítottak máshol. Del Piero már BL győztesként volt ott az EB-n. Kolo Muani pedig már 26 éves, életében nem nyert semmit, és a VB óta is csak azt bizonyította, hogy valóban egy lúzer.

Gabi 69. 2025.02.05. 08:42:10

@bigvee: Azt tudod hogy a fogadások miatt sírt?

bigvee 2025.02.05. 09:07:20

@Gabi 69.: Teljesen mindegy. Írhattam volna azt is, hogy az első Juventusos gólja után elsírta magát örömében. Vagy hogy lengeti a zászlót az ultrák előtt, csókolja a címert. Vagy egyszerűen hogy a pályán a testbeszédben mekkora különbség van közte és Douglas Luiz között, aki szinte csak vonszolja magát.

venember83 2025.02.05. 09:12:23

@Gabi 69.: fogadások? Inkább a szeme előtt összeomlott élete miatt. Én nem akarok senki felett ítélkezni úgy, hogy csak a sztori nagyon kis szeletét ismerem, de sajnálom, hogy Fagioli nem vált be. Szép lett volna, álomszerű.

steven.h 2025.02.05. 09:17:10

@bigvee: szeretnék vitatkozni veled, de nem tudok...

Attilio79 2025.02.05. 09:35:32

@bigvee: Azért én vitatkoznék, D. Luiztól nem kell várni sprinteket, aki azt vár, az komplett diló. Egy csapat összetételében kellenének olyan játékosok, akik a labdabiztosságuk és a (kulcs)passzaik miatt szerepelnek. A probléma inkább az, hogy ezek és a cselek hiányoznak. A csávótól addig kellett volna megválni, amíg 50 körüli cimke lóg rajta, mert a belső kp.-k közül ő a leggyengébb. Valamiért azt érzem, hogy Arthur szinteken van és nem fogja hozni az elvárt teljesítményt.

Cambiaso az egyik legjobb olasz játékos, a véleményem hasonló, érinthetetlen lenne!

Fagiolinál valami nem stimmel, a Fio sem ujjongva jelentette be őt és az ár sem stimmel, ott valami nem kerek a sztoriban. Simán lehet, hogy azt mondták neki, ha visszaesel eladunk és ez valóság lett, nehéz eldönteni a rendelkezésre álló infókból.

xXPeiperXx 2025.02.05. 10:01:16

@Attilio79:

Nekem az is kicsit fura, hogy ha jól emlékszem Zaniolo is benne volt ebbe a szerencsejátékos törtènetben ès tőle is megszabadult az Atalanta ès ő is a Fiorentinaba ment.

Lehet, hogy tènyleg tudtak valamit a klubbok. Furcsa, az is hogy Tonali távozasa is felmerült... Kicsit èrdekes.

SuperTrezi 2025.02.05. 10:21:11

@venember83: Olyan pillanatokat élt szerintem akkor, hogy az lebegett a feje fölött, ki fogják csinálni alvilági alakok. Ismerjük az ilyen történeteket. Ezért rítt, nem azért, mert elrontott egy helyzetet, vagy tízet.

Attilio79 2025.02.05. 11:33:02

@xXPeiperXx: Igen-igen jól emlékszel, Zaniolo és Tonali is érdekelt volt a fiatalok közül.

Gabi 69. 2025.02.05. 12:25:24

Sokaknak az a probléma hogy Olasz és el lett adva. De a mai világban ez már nem nagyon számít. Azok a csapatok akiknek van nagyobb célja is szinte mind nemzetközi alig van saját országbeli játékos a csapatban. Én ezen már nem lepődök meg amikor már a nemzeti vállogatottak is azon dolgoznak hogy honnan honosítsanak játékosokat hogy erősödjenek. Én már a következő meccsünket várom ami nem lesz könnyű mert a Como nem olyan rossz kis csapat. Ráadásul ők is pontosan erre példák van pénz vásárolják össze a csapatot minden felől mert élcsapat akarnak lenni. Azért remélem most simán nyerünk.

gomorra21 2025.02.05. 13:53:43

@bigvee: ++

@Attilio79: D.Luizban ha nincsen grinta, és képtelen melózni, akkor a passztudása mellett legyen képes olvasni a játékot. De Luiz ehhez buta, így viszont a kiemelkedő passztudása kevés. Ha se a fizikum, se az ész nem az erőssége, akkor nem lesz nagy játékos az olasz bajnokság élvonalában.

@Gabi 69.: az elit klubokban a kezdőt nézve mindig van egy erős mag, akik mozdíthatatlanok. Lehet, hogy gyakran ez nem a saját nációból kerülnek ki, és a játékosok nem szeretetből, hanem a nagy sikerek miatt és a sok pénzért maradnak a klubnál, de tőlünk ez a kettő most elég messzire került. Ez a mentalitás viszont, hogy megforgatjuk a játékosokat, és bárki eladó, ez középcsapat mentalitás. És ez rövidesen rá fog égni a Juventusra.
Szerethető játékosokért a szurkoló kitart a csapat mellett, de ha ezt elveszíti, akkor egyre kevesebb embert fog érdekeli egy bukdácsoló, és megjegyezhetetlen Juventus.

Andras74 2025.02.05. 14:10:32

@FJuve: igen, van, aki 20-30 éve szurkol a csapatnak.

Nekem ez volt az első, Juventus élményem, testközelből:

www.magyarfutball.hu/hu/merkozesek/1973-03-21/ujpest-juventus

Az óta vallom magam Juventus szurkolónak. Mégis sokszor kérdőjelezik meg egy-egy kritikám kapcsán, hogy milyen szurkoló vagyok.

Fura ez olyanoktól, akik akkor még nemhogy "csőben", de tervben sem voltak.
Nem, nincsenek előjogaim, de engedtessék meg azért, hogy valamivel ne értsek egyet vagy valakivel nem szimpatizàljak. Azt hiszem, elég mély hozzá az összehasonlítási alapom.

Mondhatjuk, hogy a Juventus szeretete végig kísérte az életem, és remélem, hogy egy bajnoki győzelem még bele fog férni.

Forza Juve!

Type-R 2025.02.05. 14:37:42

@Del Pybala: "Sztem a szorgalmaval lehetnek bajok sajnos..." - vagy csak szimplán csóró a klub, nem jönnek az arab milliárdok, a vezetőség meg rossz döntéseket hozott ezért el kell adni tehetségeket is és nem lehet felépíteni őket.
Vlahovic pont annyira hasznos, mint Fagioli, cserébe 5-ször drágább és kevesebb kötődése van a klubhoz. Én ezt egy szimplán gazdasági döntésnek érzem és feláldozták a könyvelők kedvéért. Szomorú-

SuperTrezi 2025.02.05. 15:23:24

Akik nem koptak le az utóbbi pár évben, azok igazi Juventus-szurkolók szerintem. És ha így megy tovább, 2-3 év múlva még igazabbak leszünk, mert ez már színtiszta mazochizmus... ?

bulldeo 2025.02.05. 15:33:24

@SuperTrezi: és elképesztő energiával fogjuk keresni, hogy abból a párból, akik maradtak, kik az igazi juventinók, és kik a divatdrukkerek.

kidelpiero 2025.02.05. 15:37:01

@bigvee: azert remelem az megvan h a Del Piero Muani osszehasonlitasnak osszesen annyi alapja volt reszemrol, h viszonylag fiatalon mindketten hibaztak vilagversenyen ziccert, ugy ha nem teszik akkor EB/VB gyoztesek... Ez alapjan luzereni valaki ezert folosleges. Egyelore am a srac Juve mezben csak pozitiv dolgot tett, fel evre kizartnak tartom h rosszul jovunk ki az egeszbol, minden mas pedig kerdojeles egyelore

Shaky79 2025.02.05. 16:04:27

@FJuve: Eszem ágában sincs megmondani senkinek sem, hogy mit csináljon, ezért is írtam a végére, hogy ez az én véleményem. Mindenki azt csinál amit akar, szíve joga. Ezt én azért írtam, mert nagyon sok allegri hívő nem tudja megemészteni, hogy a kis kedvencük el lett távolítva (nagyon helyesen) nagyon messzire. Szinte még el sem kezdődött a szezon már osztották az észt, és azóta is csak a mély keserűség ömlik belőlük, a vélt vagy valós sérelmeik miatt. Többnyire semmilyen szakmai álláspontot nem tükröz a hozzászólásuk, a körülményeket, tényeket teljesen figyelmen kívül hagyják, csak érzelemből, sértődöttségből írnak! Ezért írtam azt, hogyha nehéz és nagyon fáj a szív, akkor nem biztos, hogy ez a jó irány, de mégegyszer leírom, hogy ez az én véleményem és mindenki azt csinál amit akar. Azt is nagyon szeretem amikor megmondják itt a "nagy öregek", hogy ki mióta meg hogyan drukkolt a Juvénak, a többiek meg sehol sincsenek hozzájuk képest. Kérdem én, honnan tudják, hogy ki mióta drukkol a Juvénak? Hagyjuk már ezt a f@szságot, soha nem kérkedtem vele, pedig több évtizede a Juve az egyetlen kedvenc csapatom az egész világon, nem csak Olaszországban hanem mindenütt, még itthon sem drukkolok senkinek, max a válogatottnak.
Abban teljesen egyetértek, hogy most is van baj a játékkal, de szerintem sokkal nézhetőbb mint az elmúlt években bármikor, és most lehet azzal jönni, hogy milyen körülmények voltak vannak, de a pályán mutatott teljesítmény (egyenlőre nekem ez számít, nem az eredmény) a lényeg. Allegri második ide jövetelének első évében konkrétan kijelentette, hogy a Juvénak bajnoknak kell lennie, láttuk, hogy mit tett le a csapat 3 év alatt. Egy kupa győzelem, nézhetetlen játékkal. Van akinek csak az eredmény számít, ok legyen, de ha van olyan aki meg esetleg ennél többre vágyik akkor az ne legyen már ördögtől való ötlet.
Én sem értem, hogy miért nem szemkápráztató a támadójátékunk, nem értem, hogy ezen Motta miért nem tud változtatni, miért nincsen kirobbanó formában Koop és Dl! Sok minden van ami még nem állt össze, de ilyen rövid idő alatt és ennyi hátráltató tényezővel amit ebben az évben átélt a csapat (késői új igazolások, temérdek sérülés, középpályások a hátvédsorban, teljesen új játékrendszer, nagyon fiatal csapat, most januárban ismét új igazolások a sok sérült miatt stb.) én még nem török pálcát sem Motta sem Guintoli felett.
Szerintem a hanyatlás az nem ebben az évben kezdődött, hanem régebben, most egy iránykeresésben vagyunk amit elég sok minden hátráltat! Elhiszem, hogy sokakban nincs türelem, meg is értem, de ez ne a mostani szezon miatt legyen, hanem az eddig elpocsékolt évek miatt, mert sz@rból, nihillből kellene várat építeni!!!

Shaky79 2025.02.05. 16:08:16

Ja még annyit, hogy én év végén vonok mérleget és akkor értékelem a teljesítményeket.

Gabi 69. 2025.02.05. 16:17:15

@Andras74: András remélem több bajnoki győzelem is. Én sem ma kezdtem de valamennyivel később. Engem a 82-vb vett rá 13. éves koromban hogy Juventuszos legyek mivel abban a csapatban sok Juve játékos volt sőt a vb-n jól szereplőkből is igazolunk párat. Remélem még sok örömet okoz a csapatunk! @gomorra21: Persze van igazad! De én azért bízok ebben az új időszakban hogy ezek a fiatalok közül lesz több is akinek a neve megmarad a Juventus történelmében!

FJuve 2025.02.05. 17:23:38

@Shaky79:
Nagyon jó ez a blog, hogy megtudjuk osztani egymással a gondolatainkat, de rossz is, mert a hangsúly sokszor számítana, ami így nem megy át :)
Ezt csak azért írom, mert nem akartam megkérdőjelezni a véleményed, szimplán csak érdekesnek tartottam és írtam hozzá :)

Azt remélem, hogy azzal nem követek el fővesztéses bűnt, ha én nem haragszom Allegrire. Ne érts félre, ideje volt váltani.
Azt nem szeretem, ha már valaki pozitívat ír róla, akkor Allegris és csak azért Mottázik. Ez nem igaz, legalább is rám nem. De! Ha Mottánál jellemzően a körülmények hibásak, akkor ezeket elfelejteni Allegrinél eléggé unfair dolognam tartom. (a teljesség igénye nélkül: Pogba és Fagioli eltiltása, helyette kapott egy szem Alacarazt, a pont levonás-visszaadas-ismét levonás, CR utolsó perces dobbantása, hasonló helyzet a kp-n, mint most a vedelemben és még lehetne sorolni). Ismétlem, nem vagyok Allegria fan, de véresszájjal beszélni sem tudok róla, hogy bezzeg az elmúlt 3 év.
Már csak abban tudok reménykedni, hogy a gödör alján vagyunk és innen csak felfelé vezet. :)

Attilio79 2025.02.05. 17:44:27

@Shaky79: Ezt a véleményt osztom. +

'86-ban kezdtem Juve drukker lenni (7 éves voltam), banális, de a gombfoci csapatból tetszett meg, utána kezdtem informálódni, olvasni a csapatról.
Nem érzem, hogy a kor számítana a vélemény formálásban, főként, mert még abban az időben is jóval kevesebb információ ért ide hazánkba, amikor én elkezdtem jobban utánajárni dolgoknak. Aki sportolt, focizott, tudja, hogy milyen az öltöző és ismeri, hogy a teljesítmény sok mindentől függ (akár csak az adott meccsnap eseményei meghatározóak).

Mindenesetre jó lenne látni a közeljövőben egy bajnoki győzelemre és nemzetközi kupagyőzelemre esélyes keretet.

Juvino 2025.02.05. 20:52:14

@Attilio79: En is a gombfocival kezdtem:) 5-6 eves koromban kaptam az elso ket csapatot, amibol az egyik a Juve volt. Ott meg is pecsetelodott a sorsom. Aztan az olasz valogatottat is a kedvenc csapatom miatt kezdtem el szeretni.

SuperTrezi 2025.02.05. 21:00:01

Sokakkal ellentétben én nem különösebben aggódok, ha csak 1-2 olasz van a kezdőnkben. A lényeg, hogy akik ott vannak, azokon lássam, hogy mindent megtesznek a mezért, a csapattársaikért, a klubért - ahogy tetszik. Ezesetben külföldi játékosokért ugyanúgy tudok lelkesedni. Nedved, Mandzukic, Camoranesi, Trezeguet, Tevez, Davids, Bremer, Yildiz, Zidane, Zalayeta (:D) stb.

gomorra21 2025.02.05. 21:08:49

@SuperTrezi: ha a klub eladja a Cambiasot, akkor eladja Yildizt is, légy nyugodt. Majd lelkesedhetsz a játékosokért 1-2 évig, aztán ha elég jók, és van rájuk kereslet, akkor eladjuk őket a nagycsapatoknak.

Andras74 2025.02.05. 21:12:22

@FJuve: tökéletesen írtad le, amit én is gondolok!

Andras74 2025.02.05. 21:16:34

@FJuve: tökéletesen írtad le, amit én is gondolok!

SuperTrezi 2025.02.05. 21:22:18

@gomorra21: Ümm, töretlenül bízok benne, hogy felemelkedünk a legeslegjobb 3-4 klub közé. Évtizedek óta kb. minden mérkőzésünket megnézem. Az én kötődésem sose fog megszűnni, ebben biztos lehetsz. Most pár elég hitvány éven vagyunk túl, de ki fogunk lábalni ebből.

verojuventino_86 2025.02.05. 21:27:40

Én személy szerint Fagioli elengedése miatt nem igazán bánkódom, hiszen a klub kitartott mellette, majd pedig teljesen a perifériára szorult. Giuntolinak jó szeme van, ha látta volna benne azt, amit kell, akkor nem engedi el. Ezzel és a lehetséges Cambiaso-transzferrel a legnagyobb problémám az, hogy teljesen mindegy kiről van szó, mindenkinek megvan az ára, így Yildiz is eladó lehet.

Thuglife! 2025.02.06. 10:39:58

@Shaky79: ++
@FJuve: Allegri mentegetése részhez...
Pirlo ideje alatt volt egy vacsora Allegri és Agnelli között és amennyire a "hírek" igazak Allegri mondta Ag.-nek hogy el kell adnia Ronaldót.(ami érthető is hiszen Ronaldo utolsó nem is tudom 5 edzőjét mind elküldték az ottléte alatt)
Szóval így arra hivatkozni(emlékszem én is Allegri nyilatkozatára Ronaldo késői elküldéséről hiszen szereti a kifogásokat felemlegetni.) Arra hivatkozni hogy Ronaldo későn ment el mikor eleve ő nem akart vele dolgozni...
És az hogy Keant hozták a pótlására öszintén nem tudom miért nem tudott Kean teljesíteni alatta.a liga egyik leggyorsabb játékosa.arra az Allegriballra ahol nem a labdatartáson volt a hangsúly hiszen még a kiscsapatok is beszorítottak minket pont ideális lett volna.a képességeit bizonyította előtte is utána is.
Bizonyos körülmények pedig őt segítették.a nyári feljészülés időben,
A csapatban viszonylag kevés jövés menés.mégsem volt jele összeszokottságnak akár vannak sztárok akár nincsenek,és a nápolynál és előtte a Juvénál is Conte előnyt tudott abból kovácsolni hogy nincs EL BL.

De hagyjuk is a múltat nem vitázni szeretnék nem ragadtam a múltban mint néhány sértődött májashurka.(nem te)
Fagiolihoz annyit (és Ruganihoz,Danilohoz) hogy nem csak a pályán de az öltözőben is szükség van szemléletváltásra.

FJuve 2025.02.06. 12:27:42

@Thuglife!:
Én szimplán csak nem tudok haragudni Allegrire. Megvoltak a saját hibái, ahogy az erényei is. Úgy érzem méltatlanul bánnak vele sokan, annak ellenére, hogy szerintem sem működött ez a felmelegített káposzta.
Sok vacsorán sok minden elhangozhat, ezek bulvárpletykák kb., de azt alaírom, hogy Angelli szoros kapcsolatban volt/van a Mister-el. Szerintem az is beszédes amit az olaszkupa döntőn művelt, nem kevés ideg kiszabadult belőle, ebből is látszik mennyi mindent nem tudunk.

Alapvetően szerintem elég is Allegriből, kár is őt már felhozni minden szempontból, mert csak vitát generál. Ki így, ki úgy értekeli, de már vége.

Én Mottaval lehet kritikusabb vagyok mint kellene. Én a Venizia elleni meccsnél égtem ki és azóta el is vesztette a bizalmam. Attól meg a falra mászok, hogy Bremer kiesése miatt rossz a tamadójátekunk.... Vicc.
Nem számoltam utána, de azt olvastam, hogy az elmúlt fél évben 300 millió feletti(értékben? mert sok a kölcsön)erősítést kapott Motta. Szerintem nagyon jó játekosokból áll a keret és ezért bassza a csőröm a jelenlegi szitu. Nagyon félek egy Ten Haagi úttól. :/ Főleg, hogy tűzünk ki célokat, de most már arról van szó, hogy az se baj, ha nem érjük el, pedig ezzel a kerettel ellehetne. És tegyük hozzá, hogy nem a sérüléshullam közepén, amikor volt 13 mezőnyjátékosunk kb volt legszarabb a játekunk...
Ahogy írtam fentebb az is nagy kérdőjel bennem, hogy miért felejt el focizni az összes közepső középpalyásunk Motta alatt. Legalább is előlre felé. És én itt kapcsolódtam ehhez a cikkhez, hogy Fagioli teljesítménye is ezzel van kapcsolatban szerintem.
Hozza téve, hogy egyik szemem sír a másik nevet az eladása miatt.
Sír mert olasz, Juve nevelés, tehetséges és még sok van ebben a kalapban.
Nevet, mert már 24 éves és szerencsétlen karrierje abba az irányba robog jelenleg, mint a mixe tette, bukás. Így legalabb valamennyi pénzt behúzott érte a csapat.

Gabi 69. 2025.02.06. 16:58:35

Olvasom hogy vicces hogy Breme kiesésese miatt gyenge a támadó játékunk. Nem miatta rossz! De van hatása rá. Szerintem egy csapat úgy kezdődik hogy van egy jó kapusa. Védelme, középályásai, támadói. Ha védelem gyengébben szerepel nem csak több gólt kapunk hanem kevesebb labdát is szerzünk. Ha nem szerzünk labdát abból nem tudunk indítani, támadást kezdeményezni. A támadások nagy része a védelemtől indul. Ha a letámadás nem sikeres a középpályások nem szereznek labdát akkor azt a védelem szerzi meg. Így a támadás tőlük indul. Vagy közvetve vagy direkt. De Breme elég jó a hosszabb passzokban is. Ha hosszabb paszt ad azzal a labda gyorsabban kerül a támadókhoz nyitottabb a védelem könnyebben átjátszható. De lehet hülységet beszélek. De mondjuk megnézünk egy Liverpoolt amelyik csapat szerintem most az egyik legjobb a világon a saját tizenhatosán szerzett labdát két három passzal az ellenfél kapujáig juttassa. Van hogy közzépályás labdához sem ér. Igen szerintem Breme a szereléseivel az előre játékával segíti a támadásokat. Persze nem csak rajta múlik de szerintem van ráhatása. De lehet hogy nem értek hozzá csak hülyeségeket írok.

FJuve 2025.02.07. 10:12:45

@Gabi 69.:
Én vagyok aki ezt viccesnek tartom, ezt egy ideje kitűztem a zaszlómra.
Amikor 60 vagy a feletti százalékokban van nálunk a labda és meddő mezőnyfölennyel 90 percig körbe passzolgatjuk az ellenfelet, sokszor 1-2 kaput eltalált lövéssel, akkor ne fogjuk már Bremer hiányára a tamadójatékunk impotens mivoltát.
Gondolom Bremer hiánya miatt nem próbálkoztunk átlövésekkel október óta a betömörülő ellenfelek ellen (kb szökőévente volt ilyen próbálkozásunk). Az Empoli ellen kapásból 2re emlékszem, egy gól is lett.
Az hogy bizonytalan a védelmünk, az hogy nem jól mozgunk és eltolódunk, nem jól osztjuk le a tamadókat, esetleg nehezen megyünk át egyik fázisból a másikba (támadas-védekezés vagy fordítva) ezekhez lehet kapcsolni Bremer/egy vezér hiányát.
A meddő mezőnyfölényből az ellenfél térfelén körbe topogásáért és ötlettelen támadójátékért nem tudom Bremer hiányát felelőssé tenni.
Ezt tartom viccesnek és a fafejűsegét Mottanak. Ezért veszett el a bizalmam ebben a projektben. Az elmúlt két hónapban volt 3 jó meccsünk(Atalanta, Milan, Empoli).
Az Atalanta ellen ugyan ez a meddő mezőnyjátékunk volt és egy kontrából a középhátvéd szerzett gólt(ezt várná Motta, hogy a támadó védekezik a védő meg támad csak én nem értem? ;) )
A Milan ellen szépen játszottunk és szerencsénk is volt (ez is kell, hogy legyen), mert az első félidőben elmaradt egy 11esük és 2 db nagy helyzetet puskáztak el.
Az Empoli ellen szép lett a vége, ismét volt tartásunk, de ismét nem tudtunk 90 percig jól jatszani. Az Empoli 10 emberrel a 80. perc környéken közel volt a 2-2höz.
Meglátjuk a februárt, remélem Muani lendülete kitart és végre elkezdünk pontokat gyűjteni, mert nagyon kellene most már.

steven.h 2025.02.07. 10:58:29

@FJuve: Nagyjából hasonlóan gondolom. Lehet, hogy a nagy csapatok ellen jobban érezhető a hiánya (bár eddig pont ott játszottunk mindig jobban) de egy Serie A kieső ellen, ahol 66%-ban birtokoljuk a labdát totál meddőn azon nem egy belső védő fog segíteni. Ha ilyen átlagban 40-50%-os labdabirtoklás jellemezné a csapatot, amit az okoz, hogy nem tudjuk megszerezni ha az ellenfélnél van, akkor releváns lehet, hogy lehet Bremerrel másként nézne ki, de a 2. legnagyobb átlagos labdabirtoklással rendelkezünk a bajnokságban (58.8%) az inter után és a legmagasabb érintés számmal.

Csak úgy szemléltetésként:

Atalanta 56,3% átlag - 15.466 érintés - védekező harmad 4200, középpálya 7076, támadóharmad 4314, büntetőterület 633

Inter 59,5% átlag - 15.058 érintés - védekező harmad 4235 - középpálya 7292, támadóharmad 3637, büntetőterület 594

Juventus 58,8% átlag - 16.618 érintés - védekező harmad 4845! , középpálya 7559!, támadóharmad 3338!, büntetőterület 476.....

FJuve 2025.02.07. 16:55:13

@steven.h: Ennyi :)
Kössz a statot, elég informatív!

Rocky80 2025.02.09. 15:17:16

@FJuve: egyetértek.

Amúgy ezt hiányolom én is nagyon a csapatból: ha nincs ötletem és meddő vagyok akkor lövök, lövök, lövök. Miért kell mindent a végletekig kijátszani?!

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1918) bajnokság (3573) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (81) EB (51) edző (984) elemzés (40) előzetes (901) Európa Liga (171) felkészülés (137) hírek (1707) játékosokról (10347) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2511) meccsek (4401) mercato (4312) nyilatkozat (7746) Olasz Kupa (335) összefoglaló (445) pletyka (4320) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (103) történelem (53) válogatott (181) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (307) video (236) Címkefelhő
süti beállítások módosítása