HIVATALOS: Thiago Motta a Juventus új edzője

thiago_motta_juventus_bejelentes.jpgBeigazolódtak az olasz sajtó értesülései, a Juventus ma hivatalosan bejelentette, hogy Thiago Motta a zebramezes csapat új edzője, s a szakember 2027-ig érvényes szerződést írt alá a torinói klubbal.

"A Juventus Football Club örömmel jelenti be Thiago Mottát az első csapat vezetőedzőjeként. A brazil-olasz szakember 2027 június 30-ig érvényes megállapodást írt alá a klubbal.

A negyvenegy éves Motta 2018-ben kezdte edzői pályafutását a Paris Saint-Germain ifjúsági csapatánál, annál a csapatnál, ahol néhány hónappal azt megelőzően lezárta pályafutását játékosként. Az edzői kalandja Olaszországban a Genoa kispadján kezdődött 2019-ben, azt megelőzően, hogy vezetőedzői pozíciót töltött be a Spezia és a Bologna együtteseinél, s utóbbival az előző szezonban történelmi kvalifikációt ért el a Bajnokok Ligájába.

»Nagyon boldog vagyok, hogy új fejezetet nyithatok egy olyan kiváló klub élén, mint a Juventus. Köszönöm a tulajdonosoknak és a vezetőségnek, akik bizonyosak lehetnek az ambícióimban, hogy a Juventust sikerre vezessem és a szurkolókat elégedetté tegyem.« - voltak Thaigo első szavai.

Isten hozott a Juventusnál!" - szól a Juventus hivatalos bejelentése Thiago Motta érkezéséről. 

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr9618426785

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rabsic02 2024.06.12. 19:37:31

Forza Juve! Forza Squadra!

KokoSRB 2024.06.12. 19:39:52

Hajrá! Remélem jól fog el sülni. Most már jöhetnek az érkezők sorba. Forza Juve

Shyr Kahn 2024.06.12. 19:40:06

Vegre hivatalos! Isten hozott!

MGB75 2024.06.12. 19:47:06

Üdv a fedélzeten! Sok sikert velünk!

Shyr Kahn 2024.06.12. 19:49:27

Pardon... mintha korabban nem lattam volna a videot.

Apuleius 2024.06.12. 19:50:51

@Shyr Kahn: Semmi gond, részleteiben élesítettem a cikket, hogy minél előbb lássátok, s a végén én is beillesztettem a kis videót, amit Te is belinkeltél :-)

JeetTrader 2024.06.12. 19:54:33

Isten hozott Thiago! Új időszak kezdődik...egy új és dicső időszak! Valamiért nagyon jó érzések vannak bennem. Szerintem jól fog elsulni!

Nagyon örülök neki!

venember83 2024.06.12. 19:56:30

Már itt megmondta Giginek, hogy majd egyszer a Juve edzője lesz, de akkor ezt a bejelentést a Juve legendás kapusa elég rosszul viselte.

cdn2.sbnation.com/imported_assets/1000095/buffonpissed.jpg

Ui. Az ott hátul egy Felipe Melo, jól látom?

gomorra21 2024.06.12. 20:16:19

Elég ratyi videó. Gondolom nincsen jelenleg Torinóban, és ezért nem tudták összehozni a konzervatív aláírós fotót.
Egyébként meg sok sikert, jó lesz ez4

@venember83: Felipe Melo, előtte pedig Balotelli. A hőskorszak.

venember83 2024.06.12. 20:23:32

@gomorra21: mármint hős volt, aki akkor képes volt a Juventusnak szurkolni? Olyan ikonok nélkül, mint Cristiano Ronaldo vagy Leonardo Bonucci, netán Adrien Rabiot, Danilo?

Rocky80 2024.06.12. 20:25:41

Maximális tisztelet, maximális bizalom, maximális reménykedés.

Isten hozott a családunkban, jó munkát és legyen gyümölcsöző a kapcsolatunk!

"A Juve név megint szép lesz,
Méltó régi nagy hiréhez;
Mit rákentek a századok,
Lemossuk a gyalázatot!"

:-)

Juvebest 2024.06.12. 20:30:12

Játékosként nem kedveltem Juve edzőként remélem rajongani fogok érte

Attilio79 2024.06.12. 20:33:20

Remélem ezzel a Juventushoz méltó korszak kezdődik!
Hajrá, csinálj nekünk egy JUVENTUS-t!

SuperTrezi 2024.06.12. 20:46:40

@gomorra21: Bizony ő! Egy pillanattal később ráugrott Mottára, ahogy ismerem.

SuperTrezi 2024.06.12. 20:47:45

@Rocky80: Hát tényleg századoknak tűnik néha mostanában. ?

Del Pybala 2024.06.12. 21:00:20

labdabirtoklasunk az uccso 4 evben

48.4% 2023/24 Allegri
49.6% 2022/23 Allegri
51.6% 2021/22 Allegri
57.1% 2020/21 Pirlo

58.4% 2023/24 Bologna Motta

ZED! 2024.06.12. 21:09:39

@Del Pybala: ég és föld a különbség, tudjuk nem ez dönti el a meccset, de ki szeret sokat futni a labda után??

Rocky80 2024.06.12. 21:25:04

@Del Pybala: nincs ennek semmi jelentősége, ugyanúgy ahogy az xG-nek sincs, meg hogy az egyik többet futott 2 km-rel, meg több szögletet rúgott, annak sem. :-)

Del Pybala 2024.06.12. 21:31:10

@Rocky80: O dehogynem...nem a legfontosabb stat de ez mutatja hogy neha meg kiesojelolt csapatok is dominaltak minket...egy kiscsapat voltunk allegrivel. Valamelyik meccsen 25% volt a labdabirtoklasunk...szanalmas.

gomorra21 2024.06.12. 21:36:29

@Rocky80: így beszél egy igazi Allegri tanítvány vagy. Jeles!

Evoken 2024.06.12. 21:37:18

@Del Pybala: az egyetlen egy stat ami számít, az a végeredmény.

Del Pybala 2024.06.12. 22:04:52

@Evoken: ezt mondjak a sikertelen szar edzok jah

Leram7 2024.06.12. 22:09:41

Első híreknél felemás érzéseim voltak, inkább negatívak...

Viszont ahogyan kinéz most a mercato Luiz, Koop, stb... úgy azt gondolom Motta jó választás.

Sok sikert nálunk!

Shyr Kahn 2024.06.12. 22:19:43

@Apuleius: Ok, akkor nem csak hallucinaltam :)

@Rikoo: Azta... ez eltarthatott par oraig.

@Del Pybala: nagyon fontos stat, ami jol mutatja azt, amirol Motta irta a teziset www.figc.it/media/125698/thiago-motta_tesi.pdf

Google-nak van fajl forditoja translate.google.com/?sl=auto&tl=hu&op=docs (angolra erdemes). Erdemes atfutni a gondolatait, mert pontosan arrol irt, hogy mennyire ragaszkodni kell a labdahoz. Ez az alap.

Shyr Kahn 2024.06.12. 22:27:07

Idezet az automata forditasbvol (tudom nem tunik a legjobbnak, de olasz tudas hianyaban nem tudom a forrasbol kiszedni a jobb verziot):

"Losing the ball therefore became a sort of individual and collective football 'crime' to be repaired in the most decisive way, either on the street with friends making the game more difficult personally, but above all on the pitch, in a competitive environment, through teamwork" - szoval a labdabirtoklas nala az alap.

Rocky80 2024.06.12. 22:45:30

@Del Pybala: lehet egy csapat domináns többségi labdabirtoklás nélkül is. Ne keverjük a kettőt! Vagy érvényesülhet úgy is az akarata. Ne misztifikáljunk túl száraz adatokat! Egy labdabirtoklás is lehet meddő.

@gomorra21: köszönöm, Allegriből diplomáztam summa cum laude! :D

Viccet félretéve, miért hiszi azt mindenki a tikitaka Barca óta, hogy a labdabirtoklás a "minden"? Régen meg az volt, hogy egy szöglet fél gól, aztán most meg alig rúgnak szögletet a csapatok. Ne ragadjatok ki részleteket, mindig az lesz a döntő a végén, hogy ki mennyit rúgott, a kutya nem nézi majd azt hogy mennyi volt a labdabirtoklás.

Mindig vannak felkapott dolgok meg irányzatok, ez az egyik vesszőparipám amúgy, hogy ezek csak stílusok meg divatok, nem ez a lényeg. Olyan mint az építészet, lehet szép egy barokk meg egy reneszánsz épület is, kinek mi.

Most pl az xG-t istenítik, de önmagában az se mutat semmit, azt a hülye is tudja, hogy ha közel vagyok a kapuhoz meg szembe vele, akkor nagyobb lesz az xG-m... Ennek köszönhető pl. hogy eltűnnek a távoli lövések, mert mindenki a tutira akar menni. Ha Roberto Carlosnak mondta volna valaki az xG-t a híres szabadrúgása előtt, nem idéznénk azt a gólt a mai napig...

Rocky80 2024.06.12. 22:51:40

@Evoken: pontosan. Iszol valamit? :D

@Del Pybala: "sikertelen edzők" téma: érdekes, nekem meg ez pont úgy hangzik mint egy pro edző ismérve...

Ez nem esztétika, 50 év múlva nem azt mondják majd, hogy ekkor és ekkor a Juve nyolcaddöntős lett, pedig milyen szépen játszott!; hanem azt, hogy nyert a Real Madrid. Minden más mellékes...

Amúgy nem mondom, halljunk bele a szépségbe és szórakoztassunk, de csak azután ha az eredmény már zsebben van.

Rikoo 2024.06.12. 22:54:59

@Rocky80: Remélem nem magyar egyetemen az elmúlt években, mert akkor erősen kérdéses az az Allegri diploma értéke.:(

Shyr Kahn 2024.06.12. 23:35:51

@Rocky80: Nem hiszem (hisszuk?), hogy a labdabirtoklas a minden, de ketsegtelen, hogy labda nelkul "nehez" golt loni, ezert a labdabirtoklas alap kell, hogy legyen, hiszen labda nelkul maximum remenykedhetunk, hogy az ellenfel ongolt szerez.

Nyilvan van meddo labdabirtoklasi foleny, de egeszen kicsi az eselye annak, hogy mondjuk egy csapat 10% labdabirtoklassal meg tudjon nyerni egy merkozest. Magyaran van korrelacio a labdabirtoklas es a gyoztes merkozesek kozott, de 60% korul ez meg nem annyira szembeotlo.

Masreszrol, ha szep jatekrol beszelunk az is csupan, akkor szembeotlo, ha birtokoljuk a labdat. Labdabirtoklassal lehet szep passzokat, elso erinteseket, lefordulasokat, cseleket es loveseket nezni. Ha nincs nalunk a labda, nyilvan lehet hatekony es fegyelmezett (szep?) a pozicios jatek, az 1v1, 2v1 szituaciokban valo vedekezo munka, a presszing (akar magas, akar barmifele), a lesre allitas, a csapdazas stb., de azert valljuk be, hogy kevesbe ad szepseget a jateknak, mint az amikor nalunk van a labda es folyamatosan jaratjuk.

Leram7 2024.06.12. 23:44:50

@Rocky80: Ez egy nagyon érdekes dolog.

Pl én azért nézek focit, mert szórakoztat. Ha látok egy unalmas meccset és nyerünk örülök, de nem szórakozok túl jól.

Ha egy jó meccsen kikapunk vagy nem nyerünk, akkor meg csalódott vagyok.

Szóval legyen jó foci, sok támadással, sok lövéssel és győzelem.

Sajnos az olasz bajnokság színvonala is nagyon beesett.
Ezt amúgy lehet látni az olasz válogatotton is. Az elmúlt időszakokban óriási nevek voltak, a jelen olasz csapatban szerintem nincsen egy sztárjátékos sem már.

Shyr Kahn 2024.06.13. 00:10:00

@Leram7: "Sajnos az olasz bajnokság színvonala is nagyon beesett." - ezzel nem ertek egyet, minden mas mondanivaloddal igen. A szinvonal tartva van, hiszen az Inter Bl dontot jatszott tavaly, mig az Atalanta megnyerte az Europa Ligat.
Az olasz valogatott mar egy masik kerdes.

Leram7 2024.06.13. 00:57:04

@Shyr Kahn: Ha úgy nézzük, akkor valóban voltak szép eredmények.

De mégsincsen igazi színvonal számomra. Lehet csak számomra. 20 éve az olasz foci sokkal színvonalasabb volt. Több karakter volt a pályán. Hiányoznak a Buffonok, a Gattusok, Nestak, Chiellinik. Nagyon kevés a karakter. Lehet az is közrejátszik, hogy meccsdömping van és több a sportcsatorna és lehet válogatni.

Olaszban sok esetben nincsen teltház, nem jönnek már ide nagy játékosok. Ha valaki befut az esetek töbségében hamar eligazol. A meccsek minősége szerintem nem túl jó.

Mondjuk egy newcastle - everton meccset meg tudok nézni, de egy lazio - udineset már nem.
Úgy is mondhatjuk, ha egyidőben van pl egy arsenal - MU és egy inter - milan akkor az angolt fogom nézni.

Remélem most egy jobb szezon jön. Lehet rosszul látom és csak számomra lett mondjuk a PL sokkal színvonalasabb.

Rocky80 2024.06.13. 01:54:27

@Rikoo: egy kis kurvaság minden szépasszonyba kell! :D

@Shyr Kahn: oké, ezt adom, ez így rendben van. Természetesen minden ilyesmihez kell a labda, csak pusztán a birtoklását vettem figyelembe önmagában.

@Leram7: persze, ez kéz a kézben kell hogy járjon és én is szeretnék már egy szép támadófocit játszó - de elsősorban eredményes! - csapatot. Vagy "és eredményes" csapatot. :-)

alexGicamo 2024.06.13. 03:41:20

Na végre ! Nagyon vártam már a bejelentését !
Nekem jó érzéseim vannak vele kapcsolatban .
A Bolognával elért sikerei engem meggyőztek .
Kíváncsian várom , hogy nálunk mit alkot majd !
Isten hozott nálunk !
Sok sikert !
FORZA JUVE PER SEMPRE !

alexGicamo 2024.06.13. 03:48:32

@Shyr Kahn: Nagyszerű !
Ez már jól hangzik !

alexGicamo 2024.06.13. 04:04:09

@Del Pybala: Ez tényleg nagyon érdekes volt ! Köszi !

Zsupi44 2024.06.13. 07:34:15

@Evoken:

Egy vezetőnek lehet , de egy szurkolónak?
Azt hittem azért kezdted el nézni a focit meg szeretni a Juve-t mert szépen, izgalmasan játszanak...

Kives 2024.06.13. 08:17:59

Én azok táborát erősítem akiknek nem a labdatartás, nem a szögletek száma, a legtöbb esetben nem is az eredmény számít, hanem a mutatott játék, hozzáállás, a "foci" /jó nyilván nyerjünk meg egy BL döntőt akár ocsmány játékkal, de általában/.

Sajnos ez a mutatott játék nagyon hiányzott már évek óta. Nagyon nem tetszett, hogy behúzott farokkal álltunk fel szinte minden csapat ellen. A tabella alsó felével is.
Persze mondani lehet, hogy ne nézzek olasz focit akkor, stb. De nem erről van szó. Sok Atletico meccset is szoktam nézni. Simeone egészen más mentalitással vezeti pályára csapatát évek óta. Védekező csapat, de olyan labdakihozatalok vannak, olyan passzok, olyan erős és magabiztos védekezés, hogy öröm nézni.

Szóval persze, lehet statisztikázni, számmisztikázni, de a játék egyszerűen nem volt Juventuzhoz méltó az elmúlt években.
Remélem Motta hoz egy új, erős irányvonalat! HAJRÁ

Thuglife! 2024.06.13. 08:21:04

Mennyi de mennyi szedvedős meccsnézés után szerettem volna ilyen reggelre ébredni.
Gintonik után a második alapkő a helyén!
Forza Juve!

delpi0823 2024.06.13. 08:38:26

@Leram7: Hat az hogy nincs egy sztarjatekos sem,az azert eros tulzas.Tobb mint 700milliot er a keretuk.Donnaruma,Di Marco,Barella csak hogy 3 nevet emlitsek kimagasloak a sajat posztjukon.Meg az olasz csapat mindig is a csapategysegerol volt hires,meg a taktikai fegyelmezettsegerol.Lehet neked 10 vilagklasszis footbalistad is,ha csapatkent nem tudnak funkcionalni,akkor kuka az egesz.A 3evvel ezelotti olasz valogatottat se lehetett osszehasonlitani a regiekkel,meg is megnyertek a tornat.........

tomi12312323 2024.06.13. 09:33:13

@Kives: +1 Egy nagyon sötét korszakot zártunk le.

steven.h 2024.06.13. 09:50:49

Szurkolni fogok neki és remélem egy sikeres korszak lesz, de az biztos hogy neki is lesz bőven munkája és Giuntolinak is nyáron villantania kell pár nagyon okos igazolást, mert Luiz, Koopmeiners, Di Gregorio és Calafiori egyelőre nagyon jól hangzik, de nincs bal hátvéd alternatívánk és igazán jó jobb hátvédünk se. Én Danilot maximum cserének tudom arra a posztra elképzelni, de azért azt figyelembe kell venni, hogy 2 éve nem játszott igazi szélső hátvédet és 3 fronton kellene helytállni.

Pilsnerurquell 2024.06.13. 10:59:37

..vànok. Nem kell egyből csodàt vàrni, de mindenképp jó dolog ez és bennem is jó érzések kavarognak. Karakteres Juvét vàrok és jó focit. Forza Motta!

juve2121 2024.06.13. 11:27:57

Annak ellenére, hogy szerintem Allegritől inkorrekt módon váltak el a vezetők, természetesen szurkolok Mottának, de legfőképp a csapatnak!
A vezetők is azt az edzőt támogatják teljes mellszéleséggel, akit ők szerettek volna. Kell a nyugalom, a kiegyensúlyozott légkör, ez pedig Allegrivel biztos nem ment volna, főleg Giuntolinak.

Amúgy nem érdekel ki az edző, jó játékosokat, taktikus, szép focit szeretnék látni.
A legfontosabb, hogy igazoljunk, mert a tavalyi csapat gyenguszka volt, főleg a középpálya.

Leram7 2024.06.13. 11:55:40

@delpi0823: Akiket felsoroltál nem rossz játékosok, de messze nem az a szint.

Gattuso, Nesta, Buffon, Cannavaro, Chiellini, Maldini, Del Piero, Totti, De Rossi, Pirlo, Inzaghi én ilyen karakterekre gondolok. Támadó szinten meg különösen gyenge a mostani keret.

Persze lehet lesz nagy taktika és csapatként megmutatják, amit nagyon remélek.

Shaky79 2024.06.13. 12:00:49

Üdv a Juvénál!
Szerintem nem lesz rá szüksége, de ne kapjon annyi türelmet mint az elődje! Pozitív gondolataim vannak vele kapcsolatban ha a tavalyi Bologna játékára gondolok!
Guintoli szeretne egy jó focit játszó és eredményes csapatot összerakni! Nagyon örülök, hogy változást hozott ebbe a posványba ami az elmúlt 3 évet jellemezte, se elképzelés, se játék, se foci nem volt, és egyre mélyebbre süllyedtünk. Nagyon sok munkával, kitartással remélem ez változni fog! Forza Juve!

SuperTrezi 2024.06.13. 12:07:00

Talán végre ismét öröm, nem kínzás lesz Juve-meccset nézni.

Juventina7 2024.06.13. 12:34:53

Üdv a fedélzeten Thiago!
Részemről megadom a bizalmat, lássuk a medvét! Jó munkát, sikeres időszakot kívánok szeretett csapatunknak!

Érdekességképp egy korábbi elemzés a bolognai munkájáról:
tukorszelso.substack.com/p/thiago-motta-es-a-bolognai-mestermunka?r=1wxv8v&utm_campaign=post&utm_medium=web&fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR2Oe7V8fzLUm7iG7dYYdjBehilgM1QkegPk4p-9LvoReBkO7lVV2xnS0U4_aem_AUYq3A7AHUN-0Jo5YRiyhDSyOL785E1EF4DUnhmf6AnNRJrjnFwqR43ZjC2ymkXHg3eBaNVPkns2OlraOKW15e2a&triedRedirect=true

#finoallafine

Rocky80 2024.06.13. 13:06:50

Egy valamit azért ne felejtsünk: nagy ugrás lesz azért, hogy ennél a csapatnál nyernie KELL...

Ez nem a Bologna lesz, hogy mindegy hogy 5. vagy 12. vagy, itt azért más teher lesz a vállán, másféle nyomással kell megküzdenie. De teher alatt nő a pálma, már alig várom hogy kezdjünk!

(Nem rosszmájúan írtam, csak ténymegállapításként.)

Rikster91 2024.06.13. 13:16:22

Nagyon sok sikert kívánok és kupákkal, emlékezetes győzelmekkel teli időszakot!

Nagyon ki van éhezve mindenki a sikerre és a jobb játékra, amire remélhetőleg a keret is adott lesz.

Forza Motta! Forza Juve!

gomorra21 2024.06.13. 13:33:28

@Leram7: "20 éve az olasz foci sokkal színvonalasabb volt."
Mi meg sokkal fiatalabbak;)

"Gattuso, Nesta, Buffon, Cannavaro, Chiellini, Maldini, Del Piero, Totti, De Rossi, Pirlo, Inzaghi én ilyen karakterekre gondolok."
Zidane, Bergkamp, Seedorf, Beckham, Scholes, Giggs, Ronaldo, Rivaldo, Oliver Kahn, .. ilyen karakterek ma már nincsenek, illetve a mi viszonyunk is óhatatlanul megváltozott a játékosokhoz.

venember83 2024.06.13. 14:36:27

@gomorra21: "illetve a mi viszonyunk is óhatatlanul megváltozott a játékosokhoz"

Persze, mert semmibe vesztek olyan korszakos és meghatározó egyéniségeket, mint pl. Rabiot.

gomorra21 2024.06.13. 14:51:40

@venember83: én biztos, hogy nem. A lapockámra tetováltattam Rabiot-t és az anyukáját.

Lanzafame 2024.06.13. 14:58:41

@Rocky80: nem is kell "szép támadófocit játszó" csapat, de egy VALAMIT/BÁRMIT játszó csapatot jó lenne látni 3 (vagy 6) év után. Az eredmény a tudatosságból következik.

Nem akarom kinyitni, ezért le sem írom a nevét, de tőle sem várt senki tikitakát, csak hogy ne fejetlen csirkeként szaladgáljunk, illetve meccseljen, váltson, legalább akkor, amikor rászorulunk.

Pilsnerurquell 2024.06.13. 15:08:27

@Rocky80: Pont ezt szerettem volna írni. De szerintem nem lesz gond. Màsodik helyet vàrok a bajnosàgban és legalàbb egy BL 4ed döntőt első szezonjàban. De ha ezt meg tudnà ugrani annak csak örülnék.

NagyonJuve 2024.06.13. 15:42:31

@Leram7: olasz bajnokság szinvonala régen volt ilyen magasan. Gondolom nem hiába indul 5 olasz csapat a bl ben.

venember83 2024.06.13. 15:59:37

@Lanzafame: Voldemort. Írd le nyugodtan.

alexGicamo 2024.06.13. 16:01:51

@Juventina7: Köszi ! Ez érdekes volt !

Leram7 2024.06.13. 16:54:42

@gomorra21: Vannak nagy játékosok, mint Haaland, Mbappe stb, de nem jönnek ide.

@NagyonJuve: Részben ez igaz, de a minőség szerintem romlott.

Rikoo 2024.06.13. 17:23:22

@Leram7: Szerintem meg jócskán erősödött a Serie A.

gomorra21 2024.06.13. 18:42:59

@Leram7: ha Lautaro Martinez a Man.Cityben játszana, akkor rá is lehetne hivatkozni, hogy "nagy játékos, csak nem jön olaszba".

(Egyébként azt tartom, hogy 20 éve az egyéni megoldások, karakterek szintjén nem csak az olaszoknál, de világszerte színesebb egyéniségek voltak. Ma univerzálisabbak a játékosok.)

Kives 2024.06.13. 19:19:14

@gomorra21: megelőztél, pont ezt akartam írni én is: 20 - 25 évvel ezelőtt nem csak az olasz bajnokság, de a világ futball is sokkal jobb volt. Dugig voltak a csapatok világsztárokkal. Mai Real, vagy PSG, vagy a leggazdagabb kluboknál sem biztos, hogy fel tudom sorolni a kezdő tizenegyet, de nem is ismerem.
Régen egy Parma, Samp, Lazio teljes kezdőjét ismertem névről, egyéniségéről ... pedig nem volt 6-8 sportcsatorna. Aranylabda választásnál a top 50 -ből úgy volt az ember, hogy bárkié lehet olyan nagy sztár. Ma meg a top 10 -et olvasva is fintorgás van sok esetben.

Az olasz bajnokság pedig szerintem csak pehhes, hogy nem ide jöttek az olajosok. Premier ligában meg van 3, vagy 4? Nem is tudom pontosan. Büszkeség lehet szerintem az olasz ligának az, hogy már évek óta ott vannak az európai porondon. Tavaly 3 kupasorozatból 3 olasz döntős, idén is 2. Valamint 2020 -as EB egy szép olasz győzelmet hozott. Történelem és nagy múlt az még mindig van itt, szóval hajrá olaszok, hajrá JUVE!!!

Leram7 2024.06.13. 20:54:12

@gomorra21: Szerintem Lautaro nem egy akkora játékos, azért ő egyel lejebb van a képzeletbeli polcon. Lewandowski, Vinicius, Mbappe, Haaland, Belingham azért más szinten vannak jegyezve.

Őt fiatalon megvette az inter, jól játszik és az utóbbi években sokat fejlődött. Ugyanez igaz Oshimenre, Kvarara, Leaora is.

Lautaronak összesen van pályafutása alatt 12 gólja a BL-ben. Jó játékos, de azért nálam ő nem a felső kategória.

De lehet én látom rosszul és nem realizáltam jól a változásokat.

JuveMI 2024.06.13. 20:58:46

Megérkezett végre a modern futball! Motta labdarúgó karrierje során csak sz@r csapatokban játszott... edzőként viszont sikerült feljutnia a csúcsra!
u.i.: Az új edző és a tervezett igazolások alapján, egyre szimpatikusabb nekem Guintoli... tökös csávó!

NagyonJuve 2024.06.13. 21:09:21

@Leram7: szerintem nem romlott. Pár éve még csak a juve volt tényező európában most azért van pár csapat aki jól szerepel. A nagy játékosok meg csak a pénz miatt nem jönnek nem azért mert nincs nivó. Egyenlőtlen a küzdelem.

Lanzafame 2024.06.13. 21:41:46

@venember83: Tornyi Barnabásra gondoltam.

Shyr Kahn 2024.06.13. 21:59:55

@NagyonJuve: Pontosan. Nincs lovetta ez a problema, egyebkent itt lenne egy rakat jatekos, mert az eghajlat meg igen rossz a kodos albionban.

Del Pybala 2024.06.13. 22:15:50

@NagyonJuve: en is igy latom...csak mi voltunk meghatarozok europaban..most pedig csak mi nem vagyunk

gomorra21 2024.06.13. 22:17:40

@Leram7: Én azt állítom, hogy az olasz bajnokságban egyszerűen máshogy mutat egy nagyon jó játékos. A bajnokság jellegéből adódóan sokkal kevésbé lehet csili-vili módon játszani. Illetve a csapatok "egyet előre kettőt hátra" építkezése miatt az olasz bajnokságok nagy játékosai lépéshátrányban kerülnek oda egy nagy BL meccshez ahol megmutathatnák magukat. Pl. az 5 cserelehetőség is egy újabb lépés abba az irányba, hogy az európai topcsapatokat ne lehessen meglepni.
Azt amúgy érdekes látni, hogy mégis van egy adaptációs folyamat, amire Gasperini Atalantája ragyogó példa. Ezt kellene tudnunk nekünk is egy magasabb szinten megvalósítani (Innen is üdvözlöm Thiago Mottát).

Szerintem nem véletlen, hogy azokat a játékosokat húzod be a top klasszisok körébe, akiknek a csapattársai is top klasszisok, illetve akiknek a csapata nem változik évről évre véletlenszerűen, hanem nyugodtan, koncepció szintjén képes fejlődni (ezek elsősorban a legnagyobb, leggazdagabb csapatok). A liverpooli Salah igazi szupersztár lett, pedig a római Salahnál a milánói Lautaro jobb játékos, akiről viszont azt mondod, hogy nem felső kategória.
Először kell egy világos koncepció, amihez jól van elköltve a pénz. Illetve kell sok pénz;) Utána majd elkezd megmutatkozni, hogy melyik jó játékosban van meg a klasszis faktor. De szerintem vannak ilyen játékosok a Serie A-ban is.
De attól még nem lesz újra Del Piero, Totti meg Maldini. Ők egy régi, old school korszak ikonjai.

rabsic02 2024.06.14. 06:30:41

@JuveMI: és innentől kezdve már nem lehet majd az edző hülyeségei mögé bújni a játékosoknak. Mert
1. Van egy jól felkészült, motivált edző (legalábbis bízzunk ebben)
2. Hoznak néhány új arcot (lesz verseny a csapaton belül)
3. Bl, bajnokság. (Lesz lehetőség kibontakozni mindenkinek)
+1 normális sportigazgató

Mi kell még?! (Jó foci :P

Attilio79 2024.06.14. 07:18:53

@rabsic02: Motta jól felkészült lenne? Tapasztalatlan, ettől ugyan lehetnek eredményes és modern módszerei, azonban lehet olyan helyzet, amit nem biztos, hogy jól kezel. A játékos múlt segíthet neki persze, de nem csak az fontos, pl. pedagógia érzéke nem tudom mennyi van, azt sem tudjuk hogyan kezel forró helyzeteket a játékosok között stb.
Egyszóval meglátjuk mire képes nálunk.

Shyr Kahn 2024.06.14. 07:58:48

@Leram7: "Mondjuk egy newcastle - everton meccset meg tudok nézni, de egy lazio - udineset már nem.
Úgy is mondhatjuk, ha egyidőben van pl egy arsenal - MU és egy inter - milan akkor az angolt fogom nézni."

Kicsit megkesve valaszolok. Szoval en szeretem az olasz focit es ha tehetem, akkor ezert inkabb megnezek egy Lecce - Salernitana-t, mint egy Arsenal - MU-t (foleg nem egy Newcastle - Everton-t). Lehet radikalis vagyok, de engem jobban erdekel az olasz foci a stilus miatt es jobban is ismerem a csapatokat, mint a PL csapatait.

@Attilio79: "Motta jól felkészült lenne?" Ez relativ, mert ugye kihez kepest? A teljesen friss, tapasztalatlan Pirlo-hoz kepest van nehany evnyi elonye, raadasul le is tett mar az asztalra annyit, hogy ne kelljen felni egy nagyobb kudarctol.

"pedagógia érzéke nem tudom mennyi van" - olvastad a teziset, amit beraktam? Bar nyilvan ez nem mutatja meg, hogy gyakorlatban milyen pedagogiai erzeke van, de a jatekos pszichologiai fejezet meglepoen modern es elgondolkodtato a teziseben. Valamint azt is lathattuk, hogy a Bologna-bol egesz jo kis csapatot kovacsolt ossze.

Ez persze nem jelenti azt, hogy nincs benne riziko, de a jelek azt mutatjak, hogy meg fogja ugrani a szintet.

venember83 2024.06.14. 08:46:52

@rabsic02: "és innentől kezdve már nem lehet majd az edző hülyeségei mögé bújni a játékosoknak"

Ó, dehogynem. Mindig van miért mentegetőzni, elbújni. Csak szándék kérdése.

Attilio79 2024.06.14. 10:13:55

@Shyr Kahn: Én mindezt értem, beleolvastam, azonban kérdéses, hogy ami elméletben megy, azt hogyan tudja alkalmazni és megkövetelni a gyakorlatban.
Bár a Bolognánál szép és kellőképpen jól látható eredményt ért el, azért a siker még nem fizetődött ki neki (remélem majd nálunk).

Nekem csak annyi azészrevételem, hogy túl messzire mutató következményeket vonnak le páran, jóval óvatosabb lennék.
Más klub, más közeg nekem például tetszik eleve, hogy használ videoelemzőt és próbálja kielemezni az ellenfélt, azaz próbál észrevenni és reagálni helyzetekre, ezen felül modern gondolkozású stb.

Kives 2024.06.14. 11:06:16

@Attilio79: nekem az az észrevételem, hogy a legtöbben nem előremutató következményekkel élnek, sokkal inkább azért örülünk, hogy nem Allegrivel lesz folytatás.

Egyébként abszolút igazad van: egyáltalán nem garancia a Bolognával elért eredménye. Ez egy teljesen lutri igazolás. De szerintem a lutri ugyanúgy benne lehet idősebb, nevesebb, tapasztaltabb edzővel is.

Én részemről örülök a váltásnak, remélem a legjobbakat, de természetesen értelmes keretekben nézve előre.

Hajrá JUVE!!!

Attilio79 2024.06.14. 12:48:39

@Kives: Ez így igaz, pl. Contéban is benne lenne a lutri, pedig már bizonyított a Serie A-ban és vélhetően a tekintélye is meglenne.
Nagyon várom már, hogy menjen a mercato és lássuk a keretünket, majd a munkát, régen volt már, hogy ennyire vártam az idény kezdést.

venember83 2024.06.14. 13:01:38

@Attilio79: "Ez így igaz, pl. Contéban is benne lenne a lutri"

Pontosan. Csak Massimiliano Allegri maradása lett volna garancia. Minden más lutri.

Attilio79 2024.06.14. 13:54:13

@venember83: :D
Valóban, hozta az elmúlt 3 év stagnálását. :D

Shyr Kahn 2024.06.14. 15:48:09

@Attilio79: "Nekem csak annyi az észrevételem, hogy túl messzire mutató következményeket vonnak le páran, jóval óvatosabb lennék." - ezzel teljes mertekben egyetertek. Nem is mondom azt, hogy bajnoksagot, vagy BL-t nyerunk vele. Legalabb is nem az elso eveben :)

@Kives: Sok jo dolog volt abban, amit Allegri letett az asztalra az elso 5 eveben, de ettol en meg nem lettem volna elegedett brmifele edzo erkezesevel. Nalam is van egy alkalmassagi lista. Peldaul, ha mar a Lazio-tol lekoszont, en Tudor-t is szivesen fogadtam volna (aki igy a lista elen volt), de mondjuk sok mas edzo erkezese kevesbe tetszett volna (mondjuk Tuchel, vagy Klopp, mert sztem nem valo hozzank 0 Serie A tapasztalattal rendelkezo kulfoldi edzo).

@venember83: :)

Attilio79 2024.06.14. 21:05:23

@Shyr Kahn: Remélem rádcáfol és összerak gyorsan egy ütőképes fiatal csapatot. ;)

Shyr Kahn 2024.06.14. 21:17:09

@Attilio79: En orulnek a legjobban, ha tevednek es a csapat mar az elso eveben bajnoksagot es/vagy BL-t nyerne :)

Kives 2024.06.15. 06:15:12

@Shyr Kahn: Tudor nekem is szimpatikus. Pláne, hogy Juve kötődés, így még jobban. Sok sikert kívánok neki bármerre legyen edző!
Régen elcsendesedett név, de nagyon megnézném újra Didier Deschamps -ot nálunk. Többször felmerült, hogy már leváltják a válogatott éléről, de még mindig ott van. Szóval ez egy darabig nem is opció. De Őt is nagyon kedvelem. Kíváncsi lettem volna, hogy a B liga után mire lenne képes a Seria A -ban a Juventussal.

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1883) bajnokság (3499) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (51) edző (966) elemzés (40) előzetes (884) Európa Liga (171) felkészülés (137) hírek (1698) játékosokról (10224) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2500) meccsek (4292) mercato (4271) nyilatkozat (7640) Olasz Kupa (331) összefoglaló (430) pletyka (4287) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (95) történelem (53) válogatott (180) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (301) video (221) Címkefelhő
süti beállítások módosítása