Miretti: „Tetőtől talpig gobbo vagyok”

miretti_fabio_22-23_harmadik_mez.JPGA DAZN csatorna PiedixTerra műsorában Fabio Miretti beszélt futball iránti szenvedélyéről és Juventusszal szembeni szerelméről.

„Amikor futballozni kezdtem, a futball volt az álmom, de az álom megszületésének nem volt egy adott pillanata.

Amikor gyerekként a Juventushoz csatlakoztam, mindig feltételeztem, hogy lesz szerződésem, ennek ellenére tudtam, hogy tanulnom kell a jövőm érdekében. Idén nyáron nagy kihívásokkal teli évet zártam, az U21-nél, U19-nél, majd volt az EB és a középiskola lezárása érettségivel, július 10-ig az iskolával kellett foglalkoznom.

A legnagyobb kihívás? A felnőtté válás. A futballal és az iskolával nincs gondom. Mivel a Juventushoz korán csatlakoztam, így az egész folyamatnak részese voltam, gyorsabban felnőttem. De ez jellem kérdése is, gyerekkorom óta mindig vezére voltam a csapatnak. Aztán pár évig az utánpótlásnál csapatkapitány voltam, ez valamilyen belső tulajdonságom. A Juve öltözőjébe lépni, miután végigjártam a szamárlétrát, és szurkolója is vagyok a csapatnak, nagy hatással volt rám. A bemutatkozás nem hasonlítható semmihez, de vannak dolgok, amelyek egyértelművé teszik, hogy hova is érkeztél meg. Az öltöző, a felnőtt csapattal edzés, az idegenbeli meccsek, illetve maga a futball a felnőttekkel.

Példaképem lenne Claudio Marchisio? Először egy pizzázó előtt találkoztam vele Torinóban tavaly. Egy kicsit beszélgettünk, aztán írt pár üzenetet a Youth League után. Számomra ő referenciapontot jelent, mert amikor az utánpótlás csapatba kerültem, mindenki azt mondta, hogy a többség nem képes továbblépni, de vannak olyanok, akik igen, erre pedig a példa Claudio Marchisio. Az idáig vezető rövid pályát bejártam, az utánpótláscsapatoktól a felnőttekig, de most következik a kemény része.

Az aktuális Juve kapcsán azt mondhatom, hogy az időszaktól függetlenül játékosokként a legjobbat kell nyújtsuk a győzelemért. Ez felelősség és mezhez való ragaszkodás kérdése. Tudjuk, hogy a sérültek segítségünkre lehettek volna, de a pályán lévők felelősséggel tartoznak a hiányzóktól függetlenül. Mi vagyunk a Juventus, és nyernünk kell. Tetőtől talpig gobbo vagyok, mindig az voltam.

A fiatalok helyzete Olaszországban? Szerintem nem igaz, hogy Olaszorszzágban a fiatalok keveset játszanának. Most volt egy kicsit több lehetőségem, és ott van Giorgio Scalvini, aki velem egykorú, és játszik. Talán külföldön kevésbé félnek csapatba tenni a fiatalokat, de végső soron a pályán nyújtott teljesítmény dönt. Kedvelem Giorgio Scalvinit, az utánpótlás bajnokságokban mindig egymás ellen játszottunk, aztán a válogatottban meg együtt, szerintem ő nagyon jó játékos.

A Chico becenév? Gyerekkorom óta így szólítanak. Korábban, amikor a Cuneo csapatánál játszottam, volt három vagy négy Fabio. Kicsi voltam, és az apám szurkolt nekem, kiabált nekem kintről, de én nem tudtam, hogy ez nekem szól. Aztán egy győztes bajnokság után elmentünk vacsorázni egy baráthoz, akinek volt egy ilyen Chico feliratú meze. Az estét követően az apám így nevezett, aztán a barátaim és mindenki más is. De csak az öltözőn kívül.”

A nyilatkozathoz annyit talán érdemes hozzáfűzni, hogy gobbo (magyarul púpos) megnevezéssel illetik Olaszországban a Juventus szurkolóit, a chico pedig spanyolul srácot, kisgyereket jelent.

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr3217948508

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Shyr Kahn 2022.10.06. 21:31:49

" Talán külföldön kevésbé félnek csapatba tenni a fiatalokat, de végső soron a pályán nyújtott teljesítmény dönt." - tetszik a srac hozzaallasa.

Vecchia 2022.10.06. 23:26:18

@Shyr Kahn: Összességében is egy érett, átgondolt, nem sablonos nyilatkozat. Intelligens a srác, ez ebből is látszik.

Wizzurah 2022.10.07. 02:14:02

Az eleg osztonzo lehet,amikor mindenki azt mondja hogy a tobbseg nem kepes tovabb lepni. Hogy lehet ilyet mondani a gyerekeknek? Ez am a next gen neveles.

2022.10.07. 06:25:07

Egy kis reménysugár, akiért még talán érdemes szurkolni ennek a klubnak. Mert se a sok zsokdoshoz, se a vezetőséghez, se a címerhez nem lehet már kötődni. Szurkolás nincs a stadionban, és már eredmények sincsenek. Már csak azért is szurkolok nagyon Mirettinek, hogy fejlődjön, és legyen kirobbanthatatlan tagja a csapatnak (esetleg később kapitánya), hogy újra legyen valami identitása a klubnak.

venember83 2022.10.07. 06:57:34

@Pjanista: "Szurkolás nincs a stadionban"

Lassan szurkolók sem. A Haifa ellen is mi volt az a rengeteg üres szék?

2022.10.07. 07:13:02

@venember83: Igen, de már szinte minden hazai meccsen ez van. Ahhoz képest, hogy 2016-17 körül még az volt a téma, hogy kicsi a stadion, és lehet-e bővíteni, most nincs ilyen gondunk, hála sok kiváló döntésnek.

venember83 2022.10.07. 07:27:53

@Pjanista: oké, persze, a bajnokikra nem mennek ki az emberek, de egy BL-meccsre sem? Igencsak szomorú.

Wizzurah 2022.10.07. 07:50:01

Ez a covid és a gazdasági válság miatt is van szerintem, a szórakozás az első, amiről lemondasz, ha szegénység van, így nyilván nem megy ki focimeccsre, akinek összébb kell húzni a nadrág szíjat. A másik oka szerintem, hogy aki szurkolt, hozzá teszem hangosan, de kultúráltan, nem törve-zúzva, az is huligánnak lett kikiáltva. Szerintem kis füstbomba, nagy skandálások, a másik csapat fikázása kultúrált határokon belül bőven benne maradhatott volna a focikultúrában, senki sem ártott vele és nagyon nagy élmény volt, mert focimeccsre a hangulat miatt is mész, nem csak, hogy le se vedd a szemed a pályáról. Ez szerintem globális trend, nem Juventus hatás. Én city meccsekre járok, modern, baszott nagy stadion és ugyanez van. Most is kint voltam a Koppenhága ellen, persze gólnál meg helyzetnél megy a huh meg néha egy come on city, de ha megnézed az összefoglalót és amit hallasz szurkolást, azt mind a dánok csinálták. Eredménytől függetlenül, 0-0, 0-3, 0-5-nél is tomboltak végig, dob, ugráltak ritmustra és skandálták a hülyeségeiket, látványos és hangulatos volt, és kb másfél szektort töltöttek meg, a stadion talán 3%-át, pár százan lehettek. A többi 45 ezer meg csendben végig nézte a meccset. Elég hangulat gyilkos. A másik jelenség, amit utálok, hogy elkerüljék a dugót (gondolom) a meccs előtt negyed órával elindulnak az emberek haza. Hogy lehet úgy kimenni bármilyen focimeccsre, nem hogy az egyik kedvenc csapatodéra, hogy kifizeted a jegyet is, és konkrétan a 90 perces esemény utolsó negyed órájáról eljössz? Ez vicc, az ilyeneket legközelebb be sem engedném. Az utolsó negyed óra konkrétan rendre kb. negyed házas, nagyon max fél házas. Nem csak a focit k*rják szét a VAR-ral meg egyéb hülyeségekkel, de a szurkolást és a szurkolói kultúrát is. Ne hibáztassuk mindenért kifejezetten a csapatot, ami jogos az jogos, most szarok, az edző pláne, a logó hitvány, de ez a stadionos/szurkolós dolog szerintem globális jelenség.

Shyr Kahn 2022.10.07. 08:08:37

@Wizzurah: "Az eleg osztonzo lehet,amikor mindenki azt mondja hogy a tobbseg nem kepes tovabb lepni. Hogy lehet ilyet mondani a gyerekeknek? Ez am a next gen neveles."

Jobb lenne azt hazudni nekik, hogy sok mindenki felkerul? Latjak Ok is, hogy Marci-n kivul nem igen volt ra pelda az elozo 15 evben. Aki kitarto, tehetseges es hisz, az nem adja fel es kepes tovabblepni. A tobbiek is kepesek olyan helyre igazolni, ahol eleg jo penzt kereshetnek, tehat ha az almaik nem is valnak valora, de kilatasuk az eletben igy is sokkal komolyabb, mint az emberek tulnyomo tobbsegenek.

Wizzurah 2022.10.07. 08:21:42

@Shyr Kahn: Nem, nem kell hazudni sem, nem a két véglet létezik. Élvezniük kell a játékot és fejlődniük, valamint támogatni az álmaikban.
Olaszországon belül kivételesen nehéz és kb. lehetetlen és igenis azért, mert lehetőséget sem kapnak. Marci is mások sérüléseinek köszönheti, hogy kapott lehetőséget, az már az ő érdeme, hogy élt is vele. Szerintem nem egy hozzá hasonló tehetség nem tudott kibontakozni, mert nem kapott lehetőséget. De a lényeghez visszakanyarodva, az őket nevelő trénereknek igenis az a dolguk szerintem, de. Semmiképpen sem az, ahogy lenyilatkozta Miretti, hogy mit mond "mindenki" nekik.

FeriGjuve 2022.10.07. 08:25:33

Az idegenbeli meccsek alatt mire gondolhatott?
Arra,hogy legalább olyan sokan utálják a Juvét olaszország szerte,mint amennyien szeretik?

Shyr Kahn 2022.10.07. 08:39:18

@Wizzurah: Nyilvanvaloan egy 20 ev forma srac ra fog kerdezni, hogy folkerul-e a magasabb szintre. Es ha mar rakerdez, akkor az eldontendo kerdesre ket lehetseges valasz letezik. Vagy hazudsz neki, vagy nem. Ha kontorfalazol es kitero valaszt adsz, vagy azt mondod nem valaszolsz, az ugyanugy hazugsag, csak kesobb csapodik le az agyacskakban es kesobb eri (valoszinu nagyobb) csalodas oket.
Ha nem kerdez ra, akkor szimplan nem eleg tokos hozza, ami felveti a mentalis erettseg kerdeset. Elvegre is felnottekrol beszelunk mar ilyen korban, meg ha a felnott koruk elejen is jarnak, de itt a felnott csapatnal joval nagyobb a nyomas (reflektorfeny) es a felelosseg az egyeneken. Vegtere is mit nehezebb fogadni? Az hogy sokan valoszinu nem tudnak felnoni a feladathoz, vagy mondjuk osszeroppanni a media es szurkoli nyomas alatt, amennyiben megis kapnak nemi lehetoseget?

Abban egyetertek, hogy Olaszorszagban lathatoan kevesbe biznak a fiatalokban, de az nem az oszinteseg miatt van, hanem pl. a bizalom hianya miatt (lehet persze mas oka is, pl futbalkultura kiloki a mai fiatalokat, a kultura eleve babusgat es elringat, kiolve a kemenyseget, ami regen pl Baggio vagy Del Piero generaciojaban alap volt).

Ebben a nyilatkozatban eppen az a jo, hogy ez a srac is kepes volt felfogni ezt. Lasd az idezetet tole: "de végső soron a pályán nyújtott teljesítmény dönt."

2022.10.07. 08:42:50

@Wizzurah: A Juventusnál egyébként nagyjából ismertek az okok. Egyrészt Ronaldo leigazolása után jelentősen drágábbak lettek a jegyek, ami persze érthető. De emiatt maradtak kint az ultrák 4 szezonon keresztül, pár csoport visszatért idén, de ez még mindig szinte semmi. És elvileg azóta sem csökkentek a jegyárak. Másrészt pedig Agnelli tényleg színházat akar csinálni a stadionból, és korlátozza a szurkolást. De csak a hazai szektorokban, ami kissé érthetetlen...: twitter.com/AroundTurin/status/1570157369916522499

És persze biztosan az is közrejátszik, hogy senki nem akar kurva drága jegyeket venni, amikor nem kap érte cserébe szinte semmit (se eredmény, se foci). Csak ez szerintem oda-vissza hat egyébként, biztos nem lenne ennyire(ennyiszer) lélektelen a játékunk, ha lennének szurkolók a stadionban.

venember83 2022.10.07. 08:57:35

@FeriGjuve: utazás a felnőttekkel (pl. BL-meccsekre repülővel), és igen, valószínűleg arra, hogy jobban megtapasztalja a Juventusszal szembeni érzések spektrumát, úgy Olaszországban, mint azon kívül. Gondolom, hogy az utánpótláscsapat meccseire olyan sok szurkoló nem követte a csapatot.

Legalábbis szerintem erre gondolhatott.

Tony. 2022.10.07. 09:20:25

Ahogyan kicsit magához tér a csapat valószínűleg többet nem látjuk. Sokat nem tesz hozzá.

JeetTrader 2022.10.07. 09:50:11

Klasszikus nagy csapatoknál sztem nem nagyon van esélye egy fiatalnak berobbanni a kezdőbe csak akkor ha kivételes tehetség. Gyakorlatilag úgy kell tudnod focizni mint a többiek, amit lássuk be rettentő nehéz elérni.

Akkor kaphatnak még esélyt, ahogy Miretti is kapott, ha egy nagy sérülés hullám tizedeli meg az első csapatot, miközben a formával is bajok vannak. Pont ahogy ez nálunk volt tapasztalható.

Szorítok neki, de látva most már meccsről meccsre, üdítő tud lenni, de azért nem egy game changer játékos. Szorítok neki hogy gyorsuló fejlődési pályát írhasson le, mert csak akkor fogja tudni megvetni nálunk a lábát.

Jó nagy tapsot kapott amúgy amikor becserélték a Haifa ellen, legalábbis úgy rémlik ő kapta és nem Paredes...:)

spaolo1981 2022.10.07. 09:57:09

@Wizzurah: Ugyanez volt a Pool-Rangers meccsen is. A skótoknak kábé annyi közük volt a meccshez, hogy ők is pályán voltak, de a maroknyi szurkolóik végig doboltak, énekeltek, a vörösök meg ültek csendben. És ez a fanatizmus minden Rangers meccsen megvan, tudom, mert kábé harminc éve szurkolok nekik (a Juve mellet persze), és az Ibroxban lévő hangulat, na az tényleg focipályára való. Csak egy példa: 2018-ban a Rangers a világhíres Bury FC ellen játszott felkészülési meccset (6-0 ide), kint volt 40 ezer skót, pedig ugyanekkor volt egy remek Belgium-Brazília 1/4-ed döntő a VB-n.

Shaky79 2022.10.07. 10:52:05

Az ilyen Juve nevelések nagyon kellenének a klubnak, mint egy falat kenyér! Igen, tudjuk mennyi lehetőséget fog kapni ha a sérültek felépülnek, nagyon keveset, hacsak valamilyen csodát nem tesz a középpályán, pedig ilyen Paredes féléket hatszor kifocizik!

"amikor az utánpótlás csapatba kerültem, mindenki azt mondta, hogy a többség nem képes továbblépni"

Szerintem az utánpótlás képzésben a hangsúlyt a játékosok egyéni fejlődésére kell fektetni és nem arra, hogy ki kerül fel meg ki nem az első csapathoz! Természetesen a cél mindig az kell, hogy legyen, hogy a felnőttekhez minél jobb és felkészültebb játékosok kerüljenek! Ha azt közvetíted, hogy szinte esélyed sincs akkor nem is fog felkerülni, de ha azt sulykolod beléjük minden nap, hogy igenis a pályán dől el, képes vagy rá, merj nagyot álmodni, akkor lehet, hogy nem csak 10 évente 1 fő jutna el az utánpótlásból a nagy csapatig!!! Ez felfogásbeli különbség! Soha nem értettem itthon sem, hogy miért az a fontos, hogy ki nyeri az U16-os bajnokságot! Az edzők erre dolgozzák ki a taktikát és nem arra, hogy például a hátvéd ne rúgják picsán a labdát, hanem hozza fel, merjen passzolni, és nem baj ha elpasszolja, mert ha folyamatosan ezt játszatják vele, akkor felnőttkorára is ezt fogja csinálni és majd ki meri hozni a labdát, mer passzolni és mer felfutni! Ha viszont rúgd picsán és az elől lévő kortársainál fejlettebb csatár úgyis elfejeli, ellöki, megtartja a labdát és egyedül belövi a kapuba akkor az a gyerek nem fog megtanulni focizni, csak nagyot bele rúgni a labdába. Ez szerintem csak hozzáállás, nézőpont kérdése, és a klubvezetőknek nagyobb hatással kellene lenniük az utánpótlás edzőkre és a képzésre!!!

insieme 2022.10.07. 13:06:53

@spaolo1981: egyetértek,,én is ezt hiányolom, semmi hangulat a lelátón,,ún 12. játékos a néző???
de sajnos nem a Juve Stadium ban
Volt egy Genoa Juve meccs,,ott volt hangulat/Genoa/
vagy a Milan, Inter, Salernitana...
szinte mindenütt működik.
Hol vannak az Ultrák?

alexGicamo 2022.10.07. 16:00:37

@Pjanista: Szívemből szóltál ! :-)

FeriGjuve 2022.10.07. 17:20:30

@insieme: Kiöltèk őket a lelátókról.

alexGicamo 2022.10.07. 17:24:43

@Shyr Kahn: Nem kellene hazudni nekik . Én az edzik nevében azt mondanám , hogy van esélyed rá, hogy mekkora, az elsősorban rajtad múlik . Másrészt meg azon, hogy ott , ahová kerülsz, milyen edzőt fogsz ki . Tehát 50 % tehetség, 50 % szerencse . Bármikor bejöhet ... Ja, nem ! Az a lottó ... :-D

alexGicamo 2022.10.07. 17:39:18

@Shaky79: Teljesen egyetértek !
Ha edző lennék , ugrálnék örömömben , hogy ilyen játékosom van , mint pl. Miretti . Fiatal, olasz , tehetséges, lelkes, fejlődőképes . Foglalkozni kell vele ? Igen . Fejleszteni kell ? Igen . Ez időbe telik ? Igen . Megéri ? Szerintem, mindenképpen , hiszen ő a jövő !
Ha én edző lennék kb .a fél csapatom ( kezdő ! ) ilyen srácokból állna + egy - két rutinos rókából . Meg persze a recept nyilván azzal kezdődik, hogy végy egy jó kapust ! Az már fél siker !
Hajrá Miretti !
FOZA JUVE PER SEMPRE !!!

alexGicamo 2022.10.07. 17:48:37

@FeriGjuve: Ez igen ! Ez nagyon hiányzik a meccsekről, a stadinokból ! De hát, mindent tönkre kell tenni, minden hagyományt és jó dolgot ! Erről szól ez a mai világ, sajnos, a fociban is !

FeriGjuve 2022.10.07. 18:44:43

@alexGicamo: Feláldozták a szurkolást és a hangulatot az anyagiasság oltárán.

Shyr Kahn 2022.10.07. 18:44:59

@alexGicamo: Ez tiszta sor. Sokszor az ember kepes tulbonyolitani, hogy mikent legyen oszinte, de egy kis extra munkaval el lehet kerulni azt, amit mondjuk itt Kanadaban oly sokan csinalnak: felveszik a szokast es hazudnak ezerrel a pozitivitas es optimizmus jegyeben. Mert ugye "rosszat" ne mondjunk a gyereknek, ami totalisan szubjektiv es magaban hordozza azt, hogy a "rosszasag" hatara kitolodik. Pl. ma mar az is rossz, ha azt mondod a gyereknek, hogy valamiben gyengebb, mint az atlag es rajta mulik, hogy mennyit fejlodik. A gyerekeim sosem hallanak arrol, hogy valamiben gyengek lennenek es fejlodniuk kellene. Mi szulok kapjuk meg az ev vegi osztalyzatokat es mi latjuk, hogy az ev kozben erkezo ertekezletek tobbsege amitas. Persze vannak oszintebb tanarok, de a tobbseg es a hivatalos iskolai curriculum szepen beolvasztja ezeket a tanarokat is. Mondjuk MO-n is hasonlo a helyzet bizonyos korokben, de meg mindig joval oszintebbek az emberek emlekeim szerint (4 eve voltam otthon, szoval kezd homalyos lenni), mint itt.
Az mas kerdes, hogy sokszor brutal destruktiv kritikaval illetik egymast a magyarok, ami itt nyilvan nem jellemzo. Pro es kontra.

alexGicamo 2022.10.07. 18:53:21

@FeriGjuve: Ez öreg hiba volt ! Minden szempontból ! Stílusosan szólva : öngól !

alexGicamo 2022.10.07. 18:58:04

@Shyr Kahn: Érdekes ! Szerintem, egyik szélsőség sem jó, mondom ezt úgy , hogy ellentmondásba keveredek ezzel a kijelentésemmel, mert én meg brutál őszinte vagyok, egyesek szerint egyenesen nyers . :-b

Shyr Kahn 2022.10.07. 21:35:30

@alexGicamo: En is ezt mondtam. Egyik sem jo, a ketto kozott kellene legyen az egyensuly. Nem jelent ez ellentmondast, amennyiben az oszinteseg megtartatik. Lehetsz oszinte ugy, hogy lenyeled a rovid tavu nehezsegeket (nyilvan ez lehet orulten nehez, vagy annak tuno, ami nem eri meg) es udvarias vagy kozben.

Keresztenykent a gyereknevelest maskent latom, mint a legtobb ember. Sztem a mai neveles elpuhitja a gyerekeket es megtanitja veluk, hogy mikent lehet konnyeden hazudni, vagy legalabb is mennyire jo elhallgatni az igazsagot.

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1897) bajnokság (3521) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (51) edző (972) elemzés (40) előzetes (890) Európa Liga (171) felkészülés (137) hírek (1700) játékosokról (10265) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2503) meccsek (4328) mercato (4280) nyilatkozat (7679) Olasz Kupa (335) összefoglaló (435) pletyka (4297) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (96) történelem (53) válogatott (180) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (305) video (226) Címkefelhő
süti beállítások módosítása