Allegri: „Félig tele kell látnunk a poharat”

allegri_massimiliano_dazn_mikrofon_elott_hazai_bajnokit_ertekel.jpgParázs mérkőzésen mentett pontot a Juventus a Bologna ellen, a mérkőzés után pedig Massimiliano Allegri is értékelt.

„Mindannyian tisztában vagyunk azzal, hogy a legjobb négy között végezzünk apró lépéseket kell tegyünk, mindig egyszerre csak egyet. Szerencsére sikerült egy pontot szereznünk egy olyan helyzetben, ami nagyon bonyolulttá vált.” - mondta a mester a DAZN munkatársának.

„Rossz első félidőt játszottunk, aztán 0-1 után a kapufát találtuk el, és számos lövésünk volt a kapura. Mostanában folyamatosan gólt kapunk, szóval ebben a tekintetben javulnunk kell, és nyugodtabbnak kell lennünk.

Ezt a meccset a szezon elején elveszítettük volna, szóval tekintsük úgy, hogy a pohár félig tele van. Egyértelműen jobban kell teljesítenünk, de nincs értelme a mai este miatt depresszióba esnünk. A mögöttünk lévő csapatok gyorsan haladnak, a Fiorentina szerencsés sorsolással rendelkezik, aztán ott a Lazio és a Roma is, szóval dolgoznunk kell.”

Matthijs de Ligt cseréje kapcsán a mester apróbb bélproblémát jelölt meg okként.

„Nem volt meg a csapatnak a megfelelő szélessége az első félidőben, aztán elmondtam Cuadradónak, hogy húzódjon még inkább a szélre, hogy egy az egy elleni helyzetek alakulhassanak ki. Beküldtem pár friss játékost az ellenfél gólja után, és jól reagáltunk, de nem voltunk elég higgadtak.”

A mester nyugalomra intette csapatát az ellenfél gólja után.

„Fel kell fognunk, hogy a meccsek nagyon hosszúak, és mindig van idő a győzelem megszerzésére. Nem lehetünk idegesek, és nem eshetünk pánikba. Egy mai győzelem nem garantálta volna a negyedik helyet, vissza kell térnünk a nyugodtabb védekezéshez.”

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr2517809647

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tony. 2022.04.16. 22:03:58

Max már engem is felbasz ezzel a sok szarral egy ilyen meccs után. Lelketlen semmirekellő, motiválatlan Juventus simán lezakózott volna hazai pályán a Bolognatól. Nagyon fasza, hogy 9ember ellen sikerült legalább 1 gólt lőni...
Meccs közben azon gondolkodtam, hogy ez marha képes lehet elbalfaszkodni a 4. helyet is???
Legalább ennyivel legyen jobb, mint szerencsétlen Pirlo, hogy ne az utolsó meccsen dőljön el.

cd1 2022.04.16. 22:11:27

Egeszen eddig Allegri mellett voltam, regen mindig jol bele tudott nyulni a meccsbe, vagy egy sz@r felido utan egy teljesen mas juve jott ki, de ezeknek mar nyomat se latom. Bl meccselet kpvetve latni igazan mennyire mas mar a modern foci, elhaladt mellettunk. Olyanok vagyunk, mintha egy nb1es meccset nezne az ember. Pedig a jatekos keret alapjan sokkal jobb focira lennenk kepesek. Ez pedig az edzo hibaja.

alessandrinho 2022.04.16. 22:30:20

Ez a baj vele, bármi történik Allegri a legnagyobb fostenger közepette is képes pozitívan értékelni, nála az a kindulás, hogy félig tele a pohár. Pedig a pohár üres, teljesen üres.

Juvebest 2022.04.16. 22:36:43

A mellébeszélés mestere Allegri oké hogy a keret nagy része megvolt és Ronaldo az utolsó pillanatban távozott, de úgy gondolon 8 hónap alatt ki lehet alakitani egy játékrendszert ami fekszik a játékosoknak. Én áprilisban ugyanazt az ötlettelen egysíkú, lassú játékot látom mint szeptemberben. Januárban volt egy adag új impulzus Vlahovics érkeztével aki beleszürkült a többi szürke játékostársához ,de legalább a gólokat lővi. Remélem a sokszor hangoztatott építkezésben Allegri a maga részéröl a leépitést vállalja. A múltból nem lehet megélni ez rá is igaz, egyszerűen nem vele kell újra a sikerek útjára lépni. Szomorú hogy egy Juvénak izgulnia kell egy Empoli, Spezia, Bologna ellen.

babo0410 2022.04.16. 22:44:25

Max! Huzz a jó! Ezt a süketelést! Mióta visszajött nagyon nem szimpatikus, és a magyarázkodásai!

venember83 2022.04.16. 22:47:16

A szerkesztőségben felmerült, hogy ez a Juve rettenetes. Ennek kapcsán meg az fogalmazódott meg bennem, hogy mi milyen rettenetesen hülyék lehetünk, hogy ennek a rettenetes Juventusnak adjuk a drága, visszanyerhetetlen időnket.

S közben meg ez a rendkívül gálánsan megfizetett, intelligens, szakmájában kiváló referenciákkal rendelkező úriember arról beszél, hogy félig tele van a pohár. Szóval még hülyének is néznek minket közben. Mindannyiunkat.

Na mindegy, áldott húsvétot kívánok mindenkinek, neked is Maxi, nektek is kedves profi bianconero futballisták, bár szerencsére ezt nem olvashatjátok.

nortu30 2022.04.16. 22:48:50

Szokásos bikaszar ez megint "mester" úr, amikkel már tele a padlás. Talán dolgozni is kéne vmit, de úgy látszik ahhoz már nemigen ért. Mint ahogy azok sem, akik alkalmazzák. Arrivabenétől is csak a nagy megmondások jönnek, a játékunkra meg lassan nem lesz megfelelő negatív jelző. Nagyon szomorú ez a helyzet gyerekek, és félek, hogy belátható időn belül itt nem lesz érdemi változás, de ne legyen igazam. Viszont magamon azt kezdem észrevenni, hogy annyira már nem is érdekel. Ez is szomorú...

Rikster91 2022.04.16. 22:58:09

Teljesen felesleges az újabb magyarázkodása, hogy mentse ezt a semmit, amit ma letettünk az asztalra. Ideje lenne szétnéznie, hogy mennyivel másabb futballt játszanak az európai top csapatok, itt meg ezt a maszalgot erőlteti.

JuveMI 2022.04.16. 23:42:59

Hígfostenger!!!!... csipetnyi balkáni (echte Juventus) mentalitással fűszerezve. Egy átlagos támadó felfogású edzővel ez sima 3:0 ide... és ezen a fostengeren nő fel a gyerek!!!! (közben a f..sz bácsikája sintér-szurkolót csinál belőle.... miattad!!!!)
u.i.: szalmonellás a MAXIking!!!!... ne vegyetek belőle!!!!

Lanzafame 2022.04.17. 02:47:48

Én allegrista vagyok, de ha a nyári átalakítások után nem lesz gyökeres változás, és nem húzzuk be a bajnokságot, akkor el kell küldeni.

2022.04.17. 05:17:12

Vannak hülyeségei Allegrinek, de azt azért sejteni lehetett, hogy Daniloval a középpályán nem fogunk brillírozni. Pláne, hogy Rabiot volt a társa... Az más kérdés, hogy abban mennyire hibás az edző, hogy a fél keret sérült és nem volt más opciója.

De én továbbra is bízok Allegriben. Pirloval egy jobb kezdés után tavaszra teljesen leépült a csapat, Allegrivel ez legalább megfordult, így van miben bízni. Valószínűleg akkor is lenne esélyünk a bajnoki címre, ha most kezdődne a bajnokság igazolások nélkül (ebben nyilván az is benne van, hogy a többi csapat is hulladék). Jövőre kötelező lesz ott lenni a tabella elején, ez a szezon most a mélypont, el kell fogadni.

venember83 2022.04.17. 07:15:04

@Pjanista: Pirlóval tavaszra már stábon belül is megromlott a viszony, Tudor egyre inkább háttérbe szorult, pedig ő volt az, aki komolyabb tapasztalattal rendelkezett a stábon belül.

Reméljük a legjobbakat, sikerüljön a mesternek új irányba állítani a Juventust, pár minőségi nyári érkező után, hogy ne lehessen folyamatosan a keretet szapulni.

alexGicamo 2022.04.17. 07:33:38

Sosem gondoltam volna, hogy egyszer majd ezt mondom róla , de nekem is nagyon elegem van már belőle ! Valamit nagyon elszúr az edzői stáb , aminek ez a rengeteg sérülés a következménye ! Maxi nem képes támadójátékot játszatni . Soha ! Helyette a szart is aranynak állítja be és a lényeg, hogy mindenki nyugodjon le a pi..ba ! Hát nekem ebből elegem van !

2022.04.17. 08:16:50

@venember83: Én Pirlonak megadtam volna az idei szezont is, de azért arra is kíváncsi lettem volna, hogy ha tavasszal Tudor a helyére lépett volna (ahogy pletykálták is ezt), akkor mit hozott volna ki a maradék meccsekből. Valószínűleg nem Pirlo volt az ész abban a stábban, hanem Ő. De így egy elég "visszafelé fejlődés" érzete lett annak a szezonnak, most pedig akárhogy is nézem, ha csak az első 3 meccset nem vennénk figyelembe, akkor 1 pontra lennénk az első helytől.

Igazából az látszik, hogy annyira gyenge ez a bajnokság, hogy a kezdeti káosz után (ami Ronaldo elvesztése miatt is volt) még így is simán versenyképesek vagyunk. Egy jó mercato után tényleg nem lehet semmi kifogás, de szerintem tényleg az idei szezon lesz a mélypont.

Gaben Smith 2022.04.17. 08:56:59

@venember83: elso alkalom, hogy a kommentszekciot olvasva mindenki egyetert azzal , hogy Allegri takarodjon.
Nem veletlen.Nincs nagyobb hozzaadott erteke mint Pirlonak sot kb ugyanazt a szezont futja csak amig ez tavaly iszonyat keves volt Andreatol ma valamiert szebbnek allitja be a sajto es a vezetoseg is. Ennek ellenere a sztargazsit felmarkolja.
Nem tudom elkepzelni , hogy ne javuljon a csapat ha jovore marad ,viszont nem hinnem , hogy europa legjobb csapatai koze vagyo egylet megengedheti Ot mint edzot egyreszrol ismerjuk a multjat nalam mindig is a kockazatkerulo,sokszor gyava , ugyan 2x bl dontozott de annyira tavol alltunk a gyozelemhez , mert ahhoz tokosseg kell ami nincs. Ilyen sekely vizben el fog evickelni pl akar bajnoki cim vagy olasz kupak a csoportkor tulelese aztan kieses de tobb nem lesz tole a kerdes eleg ez a juventusnak? Egy biztos tavaszra nalam elertek , hogy minimalis mennyisegben erdeklodom a csapat irant mar nem idegesit a rossz eredmeny es a jatekunkat mar latni sem akarom. Biztos bennem is van hiba de mar kiegtem az elmult 3 szezon utan a negyedikben visszatertunk a start kockara es olyan mintha ujra kellene menni a jatektablan ugyanazzal a szarkupaccal ami az elotte 3-ban volt. A szezon vege amugy hasonlit az uccso allegri szezon vegere a bl kieses utan latvanyos semmitteves es szar eredmenyek. Javult valami? A jatek nem.Az eredmenyek rosszabbak. A nyilatkozatok nb1-es szintuek.
A vegere pedig ket jatekos jut eszembe.
Az egyik kulu aki Conte alatt szarnyal itt szenvedett es Vlahovic aki szarnyalt de itt szenved. Allegri nem tud tamadast felepiteni meghatarozni a mozgasokat es szerepeket kb felengedi oket a palyara aztan had csinaljak ami eszukbe jut.

Forzajuve16 2022.04.17. 09:59:01

Jó úton haladunk Max!!köszi szépen ...Ez a keret is szégyen!!!Nagyon elb@szták ezt a Juvét!!!

Kukszi 2022.04.17. 10:16:29

Minden meccs előtt várom hogy valami most akkor elindul, megváltozik majd a játék… és ha vannak is néha előre lépések a következő héten újra vissza lépünk a szarba
Szóval rá kell jönni hogy Allegri alatt nem fog megváltozni a mentalitás a játék stílus.
Ezt kell nézzük hétről hétre :D

Lényeg a lényeg én egy Tudort nagyon is megnéznék a Juve kispadján

delpi0823 2022.04.17. 11:07:37

Azt lattatok hogy Agnelli es Nedved veszekedtek a lelaton?Vajon mit mondhatott Nedved Agnellinek?Andrea ez a jatek egy kutyaszar,semmit nem fejlodunk,ideje lesz megszabadulni Maxtol?:)Nedved lehet megint furja Allegrit.Sztem ne kezdjunk bele meg egy projectbe,mert tavaly is ezt pofaztak.Most megint uj project van csak mar Allegrivel.Sztem nagyon nincs szuksegunk megint egy ujra egy masik edzovel.Annak semmi ertelme nincsen hogy evrol evre edzot valtunk.Ez az ev mar elment 4ben fogunk vegezni es meg megnyerhetjuk az olasz kupat.Ha jovore se lesz semmi erdemi valtozas akkor talan el lehet gondolkozni Maxi levaltasan.

delpi0823 2022.04.17. 11:08:55

@Kukszi: Ja,persze akkor meg kapunk majd 50 golt a szezonban,aztan meg majd az lesz a baj.

JeetTrader 2022.04.17. 12:06:20

Engedjétek el!

Úgyis tudjuk h folyton ezt nyilatkozza, úgyis tudjuk h a csapat fejben gyenge, úgyis tudjuk h rengeteg sérült van, úgyis tudjuk h zsoldosaink vannak és h a negyedik helyért küzdünk...

Minek hát szitkozodni? Igyekezzunk előre tekinteni és remélni lassan majd vissza kerülünk megérdemelt helyünkre olasz honnan és talán egyszer a blben is.

FORZ JUVE!

Dzsákkeríni 2022.04.17. 12:07:51

Ebben az emberben szemernyi szégyenérzet sincsen. 0 hozzáadott értéket képvisel, a legnagyobb pénznyelő a klubnál. Ha szerdán nem jutunk be a döntőbe, bánatpénz ide vagy oda, azonnal el kell küldeni a pi..ába!

Shaky79 2022.04.17. 13:23:19

Azért szeretnék leülni Juve meccset megnézni, hogy jól szórakozzak, lássam a csapatban a spiritót, hogy fejlődünk meccsről meccsre, szép támadásokat vezetünk, domináljuk a meccseket, főleg a "kisebb" csapatok ellen! Ehelyett a támadásaink teljesen esetlegesek, labdabirtoklásban, szép játékban sehol nem vagyunk, gólokat alig lövünk! Aztán ezt a sz@rt még meg is magyarázzák hétről hétre! Ha ezt nem látja a vezetőség akkor ők is annyira dilettánsok mint az edzőnk!!! Lassan oda fogok eljutni, hogy inkább nem fogom nézni a meccseinket mert nem akarok infarktust kapni, hozzáteszem gyorsan kb 25 éve nézek Juve meccseket!!!
Ami Allegri csapataira mindig is jellemző volt, a mentálisan gyenge csapat, a sok sérült (valamit nagyon rosszul csinálhatnak edzéseken és ezt nem veszik észre, hihetetlen), illetve az elképzelés nélküli teljesen esetleges támadás építés, semmilyen előre begyakorolt játékelem nincs a játékunkban! Nem véletlenül kér olyan játékosokat akik tudnak gondolkodni, mert akkor nem neki kell kitalálni az előrejátékot amit soha nem is tudott! De akkor miért van edzőnk, nem ez lenne az edző dolga 90%-ban amiket az előbb leírtam!? Mondjuk amíg nem én fizetem azt csinál amit akar, de ezt hétről hétre végig nézni borzalmas...

ZED! 2022.04.17. 16:59:40

More..ne azzal az egy (1)! kapott góllal foglalkozz már, nálunk van a liga legjobb góllövője, rugjunk több gólt mint az ellenfél!! Gólokat akarunk Maxikám, gólokat!!!!

Vergilius1897 2022.04.17. 23:08:48

Nem azért, hogy védjem Allegrit de én még a 4. helyen is csodalkozom, hogy megvan. Eleve ennek a szezonnak úgy kezdtünk neki, hogy a fél csapattal nem számoltunk csak nem lehet eladni/lecserélni mindenkit egy nyár alatt. Milyen csapatmorál és küzdőszellem lehet ezekben a játékosokban? Csak télen elküldtük Ramseyt, Kulusevskit, Bentancurt és még Arthur is közel került Morataval együtt a januári váltáshoz. Rabiot csak a fizuja miatt nem tudtuk még kiszórni. Dybala állandóan sérült volt vagy éppen a szerződésén ment a huzavona, Chiesa lesérült.

Én ezekután nem várok fejlődést vagy éppen látványos javulást. Egyszerűen nincs alap ahhoz, hogy építkezzünk.

A hétvégi kezdőből Morata sanszosan nem lesz megtartva, Dybala megy, Rabiot az első érdeklődőnek eladnánk, Chiellini valószínűleg befejezi, Pellegrini - DS jövője se tisztázott, De Ligtről meg ne is beszéljünk. De a csereként bejövők se sokkal jobbak: Berna kérdőjel, Sandro kérdőjel, Arthurt is odaadnánk lassan egy zsák labdáért bárkinek, Keant hagyjuk is. Illetve ott van még a sérült McKennie akit az első 40 milliós ajánlatért elengednénk.

Most itt kikre lehet taktikát, felállást, jövőt vagy bármit építeni?

Gyakorlatilag a Chiesa (sérült), Vlahovic, Cuadrado (34 év) Zakaria, Locatelli (sérült), Danilo, Szczesny 7 emberen kívül nincs olyan játékos akire kérdés nélkül rá lehet mondani, hogy augusztusban itt lesz...

Mark Szabo 2022.04.17. 23:48:20

"Szerencsére sikerült egy pontot szereznünk..." Áh

rockitbaby 2022.04.18. 01:59:40

@Vergilius1897: Nem is most vár csodát az egyszeri szurkoló, a bajnokság vége előtt 5 meccsel. Bőven lett volna lehetőség egy alapot lerakni a jövőre nézve, nem most kellene elkezdeni kapkodni. Nincs egy kiforrott taktikánk a szezon egészét nézve sem, úgy váltogatjuk a felállásokat, mintha ruhadarabok lennének, nincs folyamatosság. Ezek nem most jelentkező gondok, ezek így vannak a szezon eleje óta.

venember83 2022.04.18. 07:23:07

@rockitbaby: négyéves projektről beszélt a mester, adjunk neki még legalább két évet. Javaslom, hogy töltsük fel a spájszt sok-sok türelemmel, hogy legyen elegendő a következő évekre. :)

Spider81 2022.04.18. 07:23:49

Szarbol nem lehet varat epiteni...ez a keret, leginkabb a kozeppalya nem versenykepes es erre mar rajon az is hogy tele vagyunk allandoan serultekkel.
Amit Allegri szamlajara lehet irni az a fiatalok elkotyavetyelese...
Ehhezz a kerethez johetne Klopp,Pep vagy akar Zizou is...nem tudna sokba valtoztatni a dolgokon.

rockitbaby 2022.04.18. 13:00:53

@venember83: Én is olvastam azt a vezetőségi álláspontot, hogy annak ellenére, hogy semmivel nem fog elérni jobb eredményt, mint Pirlo, nem lesz elküldve, mert látnak abban az öltözőben fejlődést, aminek a kb. kétharmadát a nyáron le akarjuk cserélni...

Nem akarok senki lelkivilágába beletaposni, de én lassacskán ott tartok, hogy ezért, amit most látunk, kár volt picsán rúgni Pirlót. Ezt ő is hozta volna - de még talán többet is a folyamatosság miatt -, töredék pénzért. Allegri egyetlen, óriási mázlija az irreálisan magas bérezése mellett az, hogy az Atalanta mélyen tudása alatt játszik. Mert ha ez nem így lenne, akkor mi sem tanyáznánk a negyedik helyen.

venember83 2022.04.18. 13:42:45

@rockitbaby: az öltőzőben fejlődhettek a srácok, de a pályán... Na mindegy, fogjuk a szar középpályára, Paraticire, Nedvedre és Agnellire, a koronavírus-járványra stb.

rockitbaby 2022.04.18. 19:30:49

@venember83: Azért ez az öltözői fejlődés is eléggé olyan, hogy oké, rendben, de ezt aztán sehogy nem lehet kezenfogni és ugymond ellenőrizni. El kell hinni, amit mondanak. Nyilván egyszerűbb a középpályára, a játekos állományra, így végülis közvetve a vezetőségre fogni mindent is.

FeriGjuve 2022.04.19. 08:23:09

@alessandrinho: Rendkívūl fáradt duma ez a poharas...
Ilyenkor hátulról egy taslit neki. :D

FeriGjuve 2022.04.19. 08:27:39

@Pjanista: Teljes kerettel ès kp-val is lehozzuk ugyanezt a fostengert,ez már számtalanszor bebizonyosodott.

2022.04.19. 17:01:13

@rockitbaby: Válthatunk megint edzőt, de ha csak nem egy Conte-féle motivátor jön, akkor nem lesz azonnali változás a játékunkban, ezt kéne elfogadni. Csak azt tudom írni, amit korábban is, hogy Klopp és Guardiola első szezonjaiban sem látszott semmilyen előrelépés az elődjeikhez képest, vagy idevehetjük az Arsenalt is, ahol most kezd - talán - valami látszódni Arteta munkájából. Azon lehet vitatkozni, hogy kinek kellett volna megadni az időt, de valakinek végre már meg kéne adni, most Allegri van itt, szóval remélhetőleg hagyjuk dolgozni még 1-2 szezonig legalább. És ha végig nézzük a szezon elejétől az eredményeinket, azért lehet látni a fejlődést, Pirlonál pedig ez pont fordított mintázatot mutatott.

@FeriGjuve: Mikor? Még nem láttam együtt a pályán Chiesát, Dybalát, Vlahovicot, Zakariát, Locatellit. Csatár nélkül az ősz nyilván elég fájdalmasan nézett ki.

steven.h 2022.04.19. 20:35:22

Kezdem kicsit én is elveszteni a fonalat. Azzal egyetértek, hogy minden évben új projektbe kezdeni teljesen indokolatlan és egyáltalán nem biztos hogy jól fog elsülni, megfelelő erősítésekkel jövőre valószínűleg a bajnoki címért fogunk küzdeni.

Ennek ellenére én teljesen érthetetlen döntéseket látok most Allegritől és nem értem, hogy ez miért történik...Volt egy 4-2-3-1 az inter ellen ami nagyon jól működött, úgy játszottunk ahogy illene egy Juvétól erre rá következő meccsre kukázzuk a 2 középpályásos rendszert és megint valami fos hibriddel próbálkozunk. Érthetetlen...nyilván lesérült Locatelli, de mind Zakaria mind Rabiot jól működött és amíg játszott Locatelli is.

Dybala nekem most szintén egy baromi nagy homály, azt hittem az inter elleni meccs után, hogy most dacból villant végig a bajnokságban, de olyan mintha csak az internek akart volna bizonyítani egy busás szerződésért cserébe? Nyilván ez puszta spekuláció részemről.

Mindenesetre ezt a szezont el kell engedni, de azért az nem ártana, ha legalább valamit tudnánk arról mit is akarunk játszani jövőre és milyen rendszerbe keresünk játékosokat, mert pl SMS baromi jó, de ő is leginkább a 3 középpályásos rendszerben, míg Zakaria és Locatelli láthatóan inkább a 2 középpályásos rendszerben tud működni...

rockitbaby 2022.04.19. 20:56:02

@Pjanista: Abban egyetértek, hogy kell a folyamatosság, de.azt is látni kell, hogy bár a játékoskeret teljesen más, mint a 2018/19-es szezonban, a játékfelfogás ugyanaz maradt, ami nem mellesleg kanyarban nem modern, lathatjuk, hogy nem pusztán a BL-ben kevés, de már a hazai pontvadaszatban is. A negyedik hely per pillanat nagyban köszönhető annak, hogy az Atalanta mélyen tudása alatt teljesít egész szezonban.

Klopp es Pep sem azonnal ért el sikert, ez tény, de nekik volt egy jó elképzelésük, filozófiájuk, a klubjuk pedig ehhez igazolt. Mi hiába hozunk olyan játekosokat, akik illenek Allegri taktikájába, mert az amit ő képvisel, már három éve is idejét múlt dolog volt.

Nyilván most már ki kell tartani, mert negyedik evnek negyedik különböző edzővel nekifutni az öngyilkossággal érne fel, de ha Maxi nem tud megújulni, akkor megint az lesz a vége, mint 2019-ben, csak most gyorsabb lefolyással.

Pirlóhoz visszatérve, lehet ingadozó volt a zeljesítmény, de hozott két kupát, sokkal komolyabb versenyben ért be a negyedik helyre. De ami ennél is fontosabb, az ő kinevezése egy olyan szintű szemléletváltást akart meghonosítani - ugye nem csak nyerni, hanem szepen is jatszani tömören összefoglalva -, amit csak úgy lehet véghezvinni, ha teljes mértékben mögéállsz és kitartasz mellette, mert csak úgy, mint Klopp vagy Pep játéka, úgy ez sem megy egyik pillanatról a másikra. Na ezt az időt nem volt hajlandó Agnelli kivárni sem Sarri, sem Pirlo eseteben. Azt meg csak félve jegyzem meg, hogy fiatalítani, új stílust meghonosítani és egyben sikeres is maradni lehetetlen. Valamelyik nem fog teljesülni.

Én egyébként már tavaly májusban is azon a véleményen voltam, hogy hiba volt visszahozni és maradjunk annyiban, hogy ennek ellenkezőjéről nem sikerült még meggyőznie. Ahogy egyebként abban sem vagyok most már biztos, hogy akkor májusban feltétlen a váltás volt a legjobb megoldás. Ronaldo távozása ide, vagy oda.

2022.04.19. 21:31:28

@steven.h: Egyetértek, vannak óriási baromságai Allegrinek. Holnap például megint Rabiot lesz a balszélső és Danilo a középpályás. De én hiszek benne, hogy nem teljesen hülye Ő sem, és ha a mercato után lesz minden posztra játékosa, és nem lesz sérült a fél keret, akkor el fogja hagyni ezeket az öszvér megoldásokat. Bár nagyon tartok tőle, hogy Moratát miatta fogjuk megvenni... A másik (szerintem nagyobb) gond vele a fiatalokhoz való hozzáállása, amit egy interjúba is elmondott. Kíváncsi leszek, hogy fog dönteni a Soulé, Fagioli, Miretti, Rovella négyesről, de attól tartok, hogy jövőre sem látjuk őket Juventus mezben...

@rockitbaby: Az a 2019-es csapat szerintem már 2 éve leejtmenetben volt, utólag hiba volt abba a csapatba leigazolni Ronaldot, ahelyett, hogy abból a pénzből fiatalítottunk volna. Azt már sosem tudjuk meg, hogy Allegrinek mi lett volna a terve azzal a csapattal, de nem biztos, hogy véletlenek voltak azok a pletykák, hogy ő nagyobb megújulást akart volna, és ebbe Ronaldo nem fért bele nála. Előtte azért épített viszonylag szépen játszó (persze nem Liverpool/City szintű) csapatot, szóval kérdés, hogy az a felfogás amibe belebukott végül az tényleg az ő felelőssége volt-e, vagy egyszerűen abba a csapatba annyi volt, és kiöregedtek a játékosok. Egyetértek, hogy Pirlonak meg lehetett volna adni még egy évet, de ezért is volt hülyeség a részéről tapasztalat nélkül elvállalni ezt a feladatot. Negyedik helyre vezette a zsinórban kilencszeres bajnok Juventust, ezt egy első éves edzőnek, aki még semmilyen csapatnál nem bizonyította, hogy jók az elképzelései, nyilván nehezebben bocsájtják meg a vezetők, mint egy sokszoros bajnok BL döntős Allegrinek. Illetve azt sem tudjuk, hogy mekkora hiba volt egyáltalán elküldeni, mert ahogy venember is írta, kb. onnantól kezdődött a lejtmenet Pirloval, amikor megromlott a kapcsolatuk Tudorral.

Amúgy egyetértek azokkal, amit írsz, még az is lehet, hogy hosszútávon tényleg nem Allegri volt a legjobb választás. Csak szerintem pont Sarri és Pirlo esetéből tanulva most legalább még 1 évig ki kell tartani mellette, hogy lássuk, hogy ez tényleg így van-e.

rockitbaby 2022.04.19. 22:44:05

@Pjanista: Pont, hogy egy kezdő edzőnek kellene hamarabb megbocsájtani, elfogadni tőle első évében két kupát és a negyedik helyet, mint egy nála jóval rutinosabbnak. Az a baj, hogy ha hinni lehet az újságoknak, bár nincs veszélyben Allegri állása, de azért a vezetőség koránt sem elégedett az eredményekkel. Tapasztalatából és múltjából kiindulva joggal várhattunk tőle ennél sokkal többet.

Az a baj, hogy bár láttuk csapatot építeni nálunk, de azt sem szabad elfelejteni, hogy a Milannál azért még se ment neki annyira. Allegri nem építkezni jó, hanem ahhoz, hogy adott keretből kihozza a maximumot. Es azt el kell ismerni, hogy ebben valóban jó, Conte után pont erre volt szükségünk. Azonban most nem. Egy három éve esedékes generációváltást kellene levezényelni, ami nem annyiból áll, hogy évente max 2-3 új játékost kell beépíteni, mert most kb ott tartunk, hogy egy 25 fős keretből maximum 7 helye biztos a következő szezonra.

Valóban ki kell tartanunk most mellette, legalább még egy szezonra, mert kell a folyamatosság is, de függetlenül attól, miként zárjuk az idei évadot, jövőre ennél sokkal több fog kelleni. Ki lehet esni a BL-ből, de hogy 180 perc alatt mindössze egy találatig jussunk, az nem fér bele. Jövőre sem lehet cél a bajnoki győzelem, de az, hogy most már biztosan kijelenthetjük, senkit sem tudtunk megverni az előttünk lévők közül, az nem fog beleférni jövőre, ha minimum dobogó a cél. Márpedig eredménykényszerben láthattuk idén is, hogy Maxinak nem lesz büdös a korai 1-0-ra ráülni, amivel nem lesz népszerűbb - így is kap hideget, meleget már most is ( Lapo nem finomkodott a Bologna elleni 1-1 után ). Ha pedig eredménykényszer lesz, akkor nem fog kisérletezni fiatalokkal, nem fog beleférni neki, hogy a fiatalok hullámzóan teljesítsenek, egyszerűen elő fogja venni a jól bevált receptet és a padon fognak ülni. Egy igen kellemetlen, potenciálisan öngerjesztő folyamatba csöppenhet bele megint, aminek újfent nem lehet jó végkimenetele. Ebben egyébként hibás a vezetőség is, mert - legalábbis felénk - nincs egyértelmű kommunikáció, nincs kijelölt irány/út, ami mentén mondhatjuk azt, hogy rendben, elindult valami, ami mellett kitartva es folyamatosan építve 3-4 év múlva megint ott lehetünk a csúcson. Ilyen esetben a szurkolók is megengedőbbek, megnocsájtóbbak a hibákkal szemben, mert egy építkezési folyamatba belefér az, hogy rövid távon csak a BL helyek elérése legyen a cél, csak jól látható és egyértelmű celokkal kell rendelkeznünk. Na ez az, ami nincs.

steven.h 2022.04.20. 09:12:17

@rockitbaby: Bár egyetértek, azért azt megjegyezném, hogy a Milan-nál csak meg kell nézni hogy abból a Milanból mit tudott Allegri kihozni és utána mi is történt velük... Nyilván ott már összetettebb volt a dolog annál és amiatt is volt hogy elküldték, de erős azt mondani, hogy a Milannál ne sikerült volna neki a lehetőségekhez képest csapatot kovácsolni belőlük az erős.

2022.04.20. 09:19:58

@rockitbaby: "Pont, hogy egy kezdő edzőnek kellene hamarabb megbocsájtani"

Ebben a részben nem fogunk egyetérteni. Mit tudott felmutatni Pirlo, ami azt mutatta, hogy érdemes várni rá? Ez volt az első csapata, semmire nem támaszkodhattunk, ami alapján kizárhattuk volna, hogy az a szezon nem csak az ő hibája volt. Mert a tény az, hogy 9 bajnoki cím után csak a Napolinak köszönhetjük, hogy meg lett a BL hely, és ezt pont egy zsákbamacska edzővel "értük el". Ha egy sikeres edző mondja azt, hogy ez a keret szar, és újáépítés kell, azt jobban elhiszem, mintha egy nulla kilóméteres valaki. Tudom, hogy ez kettősmérce, de ebben az esetben ezen ne csodálkozzunk szerintem...

És én is megadtam volna neki még egy szezont, még úgyis, hogy semmi fejlődés nem látszott a csapaton, de szerintem nem lehet hibáztatni Agnellit, hogy inkább a tutit választotta. És biztos Ő sem és Allegri sem ilyen eredményekre számított, de a tizenakárhányas veretlenségi sorozat után legalább van mibe kapaszkodni, hogy jövőre versenyben leszünk a bajnokicímért.

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1897) bajnokság (3523) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (51) edző (972) elemzés (40) előzetes (890) Európa Liga (171) felkészülés (137) hírek (1700) játékosokról (10266) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2503) meccsek (4330) mercato (4280) nyilatkozat (7679) Olasz Kupa (335) összefoglaló (436) pletyka (4297) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (96) történelem (53) válogatott (180) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (305) video (227) Címkefelhő
süti beállítások módosítása