Dybala ingyen távozhat a Juventustól?

dybala_paulo_kiabal_csk-karszalaggal.jpgAz olasz sajtó értesülései szerint a Juventus szeretne változtatásokat eszközölni a Paulo Dybalával zajló végeláthatatlan egyeztetések végén néhány héttel ezelőtt született, ám még hivatalosan alá nem írt megállapodás részleteit illetően. Mivel az argentin játékos jelenlegi szerződése 2022 nyarán lejár, így akár végül ingyen távozhat Torinóból.

A felek között létrejött megállapodás szerint a klub 2026-ig mintegy évi 10 millió eurós bérezést folyósítana Dybalának, s az összeg 8 milliós alapbérből, valamint további 2 millió euro bónuszból állna össze. A támadó ügynöke, Jorge Antun az elmúlt időszakban számtalanszor Torinóba látogatott, azonban a hivatalos bejelentés továbbra is várat magára.

A La Gazzetta dello Sport szerint azonban most újabb probléma adódott az ügyben, a Juventus ugyanis szeretne változtatni a feltételeken, s erre legfőképpen a játékos rendszeres fizikális problémái adnak okot. Dybala a jelenlegi szezon során kilenc mérkőzést volt kénytelen kihagyni, s ugyan 17 mérkőzésen jegyzett 8 találatával így is a Juventus legeredményesebb góllövője, 1190 percével a pályán csupán a tizenegyedik helyen áll a zebramezes játékosok között.

A hírforrás szerint a Juventus szeretne változtatni az arányokon a fizetés fix összegének csökkentésével és a bónuszok növelésével, cserében hajlandó arra, hogy rövidebb szerződést kössenek a felek, s csupán három esztendőre kötelezzék el magukat.

A La Gazzetta dello Sport és Corriere dello Sport egymással egybehangzóan úgy gondolja, bárhogyan is zárul a történet, a 28 esztendős argentin legkorábban februárban hosszabbíthat a klubbal, s addigra már szabadon tárgyalásokba bocsátkozhat más klubokkal is.

Mindezek nyomán a katalán El Nacional már arról cikkez, hogy a rendkívül nehéz anyagi helyzetbe került FC Barcelona bejelentkezhet a Juventus támadójáért, s kész ingyen szerződtetni Dybalát, amennyiben végérvényesen megfeneklenek a tárgyalások a játékos és a torinói klub között.

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr1216794946

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

babo0410 2021.12.28. 13:55:01

Szerintem Dybala hosszabbítani fog. És én ennek örülnék. Meg kell tartani minden áron. Csak a sérülések kerüljék el, mert fontos láncszem ő, ha formában van.

GodPiero 2021.12.28. 13:55:05

Várható volt a patkánytól....

cd1 2021.12.28. 13:58:44

Remelem marad. Foleg nagy arcon csapas lenne, ha ilyen kaliberu jatekos ingyen tavozna.

venember83 2021.12.28. 14:07:05

Jó megoldás sajnos nincs.

Egy ilyen sérülékeny Dybalának 10 milliós bért fizetni nehezen indokolható.
Egy nem sérülékeny, de Dybalához hasonlóan meccseket eldönteni képes fiatal megszerzésére a Juventusnak nincs pénze.
Dybalát eladni már nem lehet.

Csak rossz megoldások vannak. De remélem, hogy hamarosan lezárul ez a sztori, nekem már kb. mindegy, hogy így vagy úgy.

GodPiero 2021.12.28. 14:17:49

@venember83: Nem igaz, hogy ennek a ficsúrnak nincs önkontrollja...

Válogatott szinten súlytalan, meccsek többségén sérült vagy nem tud végigjátszani 90 percet, kb nulla valós érdeklődés volt iránta az elmúlt években ....
Ahelyett, hogy pofázna és siránkozna így 28 évesen rájöhetne, hogy semmire sem viszi már az életben....

Inkább belátná, hogy innen nincs feljebb és elfogadná a 6 milla + bónuszokat inkább egy Ramsey/Rabiot kaliberű sorsot választ ingyen igazolva hatalmas fizuval és sok sérüléssel...

m.martin91 2021.12.28. 14:18:28

A lehető legjobb megoldás, hogy ingyen távozna. A Milan már megmutatta ezt az utat Donnarummával, Calhanogluval, és Kessiével is meg fogja. Értelmetlen egy 28 éves, állandóan sérült játékossal 5 éves szerződést kötni, 10 milliós bérrel. Ez az utolsó szög lenne a jelenlegi Juventus koporsójába. El kell engedni, menjen ahova akar. Pályafutása csúcsán már túl van, nem lesz belőle semmi. Más csapatot húzzon le az utolsó nagy szerződésével.

Attilio79 2021.12.28. 14:20:25

Ha 10esként nem írja alá a kínált szerződést, a hitegetések után akkor tényleg patkány.

dferi90 2021.12.28. 14:26:03

2napja pont ezt írtam .....

2021.12.28. 14:30:37

Mehet, amerre lát! Egy fillért nem adnék érte! Megbízhatatlan, állandóan sérült.
Megtartani minden áron öngyilkosság lenne babo. Miért jó egy olyan játékost kitömni pénzzel, akire nem lehet számítani?
Úgy látszik, lassan leesik a tantusz a vezetőségnek is. Csak akkor szabad hosszabbítani, ha utána pénzt akarunk belőle kiszedni és eladjuk. Kérdés, kinek kell egy ilyen porcelán játékos, akinek ráadásul állóképessége sincs. Én nagyot csalódtam benne az utóbbi években. Szó szerint megutáltam. Várom a napot, amikor végre elhúz és jön helyette egy olyan játékos, aki a pályán tölti az idejét góllövéssel és nem a Juve Medicalban semmittevéssel.

venember83 2021.12.28. 14:44:27

@Attilio79: volt már elég ideje aláírni, sajnos nem tette, most meg már úgy tűnik, mindkét fél külön utat választana. Csak még nem lehet kijelenteni.

2021.12.28. 14:47:47

@venember83: Ahogy írtad, nincs jó megoldás vele kapcsolatban. Mármint oly módon, hogy pénzt lássunk belőle. Ha eddig nem bírt aláírni, nehezen hiszem, hogy ezután meg fogja tenni. Ha a Barca érdeklődés valós, akkor sztem le is fog lépni oda. Bár, nem tudom, minek kellene nekik egy ilyen játékos? De ez már legyen az ő bajuk.

Juventino86 2021.12.28. 14:50:49

Számomra teljesen egyértelmű, hogy Dybala ideje már régen lejárt a Juventusnál. Erre a legfőbb ok a sérülékenysége. Nagyjából olyan a fizikuma, mint egy 34-35 éves játékosnak. 2-3 meccsnél többet nem bír lejátszani egymást után, mert szinte mindig megsérül. További gond az, hogy a nagyobb csapatok ellen az utóbbi időben nem igazán tud hozzátenni. Összjátékban előre jobbak vagyunk, ha ő a pályán van, de ez továbbra sem elég szerintem ahhoz, hogy ilyen komoly fizetést kapjon. Korábbi szolgálatait megköszönve békében el kell engedni, és kell egy klasszis center előre.

Roli921 2021.12.28. 15:46:39

Vicces, hogy a klub ajánl valamit a csapat legfontosabb játékosának, majd visszavonja, módosítani akar utólag, mikor már mindenki mindent elfogadott. Ezek után a vezetőségnek kéne eltakarodnia, és nem Dybalát kéne szidni.

babo0410 2021.12.28. 15:51:59

@GodPiero: Önkritika? Tudod is te mi az...
És ne ilyen pletykák alapján ítélj már meg embereket, akiket te nem is ismersz.

venember83 2021.12.28. 15:53:18

@Roli921: nem tudjuk a részleteket, s valószínűleg már nem is fogjuk megtudni sajnos.

JeetTrader 2021.12.28. 15:53:35

Én azt nem értem miért nem lehet olyan szerződéseket kötni hogy x millio euro a béred. Ezt akkor kapod meg ha az adott évben MINDEN meccsen pályára lépsz. Ha sérült arra a meccsre nem jár semmi, vagy ha kimarad a kezdől akkor sem. Így azok kereshetnék meg a nagy lóvét akik folyamatosan jó teljesítményre képesek.
Ekkor tényleg hajtana a játékos h pályára léphessen, mert konkrétan azért kapná a pénzét h jól játszon.

Úgy fest ez a Dybala ügy vagy így vagy úgy de lezárul. Szörnyű ugyanakkor, hogy nulla pénzt látunk majd belőle ha nem egyezünk meg. Ok h sokat sérült és már nem nagyon játszik végig egy egy mérkőzést de 10-esként még mindig van haszna a pályán és ő az egyetlen valamire való szabadrúgás lövőnk is....el nem tudom képzelni kivel pótolnánk.

Nehezebb időszak előtt állunk mint előzetesen gondoltam....ceteris pariubus.

GodPiero 2021.12.28. 16:26:27

@Roli921:
"módosítani akar utólag, mikor már mindenki mindent elfogadott"

Az is vicces. hogy a klub 1 éve ajánlgatja neki ezt a szerződést.... lett volna ideje aláírni....

Szerintem a köcsög Ronaldo miatt van minden... biztos meg woodoozta ...

GodPiero 2021.12.28. 16:43:08

@babo0410: Hiányoztál mint istállóba az internet....

peti78 2021.12.28. 17:04:52

Megadni a 10 mill eurt és nyáron eladni 30-40 mill között sztem vinnék...

rockitbaby 2021.12.28. 17:12:47

@MGB75: Hivatalosan ugye - ez a könyvelést jelenti gyakorlatilag - ha valaki lejáró szerződéssel távozik, akkor azon anyagilag nem bukunk, mert az amortizációs érték miatt, amit a vételárból és a szerződés hosszából számolnak ki, a szerződése végére a játékos ugye nulla eurót ér papíron. Keresni utoljára rajta akkor tudtunk volna, mikor majdnem elcseréltük Lukakura, szóval a klub azzal, hogy most elengedi ingyen, az utolsó, megállapodás szerint értékek alapján - 8 + 2 millió bér 5 évre - majd 80 milliót spórol meg, mert ugye az esetében kedvezőbbek az adózási feltételek. Az ha így nézzük majdnem egy Vlahovic. Szerintem itt már ilyen dolgokban megy a matekozgatás a székház elnöki részén.

FeriGjuve 2021.12.28. 17:13:52

@GodPiero: Kihagytad a történetből,hogy más klubokban is állandóan sérūlt lesz,nem jön be a váltás és majd 34 évesen kiégetten visszahívjuk ingyen,majd még kiégettebben visszavonul.

Ha már negatívak vagyunk,akkor legyünk azok! :D

2021.12.28. 17:50:02

@rockitbaby: Igen, az esetében már csak azt lehet számolni, ha elmegy, hogy mennyit spórolunk rajta és nem azt, mennyit keresünk...

m.martin91 2021.12.28. 18:00:16

@rockitbaby: A Milan is azt számolta Donnarumma esetében, hogy többe kerül a hosszabbítás, mint amennyit a játéka ér. Pedig ő fiatal és nem sérülékeny. Inkább befektettek egy másik kapusba, aki bár nem volt ingyen, de sokkal kevesebbet keres, mint amennyit Donnarumma kért. Kiszámolták, hogy jobban járnak így, mert a két játékos teljesítménye között nem lesz akkora különbség, mint amekkora a fizetésük között lenne. Nekünk is hasonló utat kellene járnunk.

GodPiero 2021.12.28. 18:49:10

@FeriGjuve: Kivételesen nem negatív vagyok, hanem őszinte....

steven.h 2021.12.28. 19:09:36

@JeetTrader: Az ötlet nem rossz, de ilyen meccsterhelés mellett elengedhetetlen a rotáció és egy-egy játékos nem feltétlenül a játéka miatt marad ki, hanem amiatt mert fontosabb meccs jön, nagyobb sorozat jön amin minden szükség van rá és pihentetni kell. Ebben az esetben meg az elméleted mellett nem kapna bért, pedig egyébként megérdemli. Én a sérüléshez kötném a fizetést inkább csak, mert az az ami kártékony egy csapatnál (lásd Ramsey)

Dybalához hozzászólva, szerintem neki pont nem kellene most ezt eljátszania, mivel a Juventus mindig kiállt mellette, így ha ingyen lép le az legalább akkora parasztság lesz, mint Donnarummáé. De teljesen amellett vagyok hogy egy játékos sem lehet a klub felett, ha egy Milan meg tudta lépni egy Donnarummával, akkor egy Juve is legyen legalább ennyire erős és a tényleges értékeinkhez ragaszkodjunk akik hajlandóak küzdeni a mezért - Chiesa, Locatelli, Cuad, de még előbb mondanám Bernát is mint Dybalat jelenleg.

Balázs Gulyás 2021.12.28. 20:27:16

Ha menni akar rákell adni a kabátot! Sokkal előrébb nem vagyunk vele se! Inkább fiatal olasz tehetség aki éhezik a sikerre és mond valami neki ez a mez! Zsoldosokkal nem fogunk soha semmit nyerni mert nincs csapat!

Mark Szabo 2021.12.28. 21:31:44

Mondtam, már rég el kellett volna adni. Így ezzel most mindenkèppen veszítünk. Ha véget akarunk vetni a pocsék szerződéseknek amikbe beleestünk akkor nem Dybala magunkhoz láncolásával kell kezdeni. Más szemszögből, lehet hogy Dybala megvárja mi lessz a most is zajló nyomozás vége...

rockitbaby 2021.12.29. 07:47:42

@m.martin91: Szerintem nálunk az egyenlet részét képezi még, mint komoly valtozó, a plusvalenza vizsgalat és annak lehetséges következményei. Bár azt is készséggel elismerem, hogy ez akár magát a játékost is elbizonytalaníthatja. Azonban nem lennék meglepve, ha az Arrivabene által kijelölt új irányvonal mentén mi is valóban úgy manővereznénk, mint a Minal tette Donnarumma esetében. Csak nekem van egy olyan megérzésem, hogy ezt mi pénz szűkében inkább a Fagioli - Soulé duó valamelyikének, esetleg mindkettő beépítésével oldanánk meg, hogy azt a majd 80 milliós tételt akár egy az egyben át lehessen csoportosítani.

juventino74 2021.12.29. 07:47:44

@m.martin91: Engem sem győzött meg Dybala, hogy ő lenne a Juve nagy megmentője, főleg a folyamatos sérülései miatt. Ugyanakkor a transfermarkt alapján 50 millióra taksált játékost ingyen elengeni csak a leggazdagabb klubbok vagy a leghülyébbek engedhetik meg maguknak. Tudtommal mi jelenleg gazdaságilag nem vagyunk ide sorolhatóak, tehát ha nem gazdagok vagyunk, akkor jelenlegi anyagi helyzetünkben csak hülyék lehetünk. Attól, hogy a Milánnak Donnarummával kapcsolatban ki jött a matek, attól mi kivel tudnánk érdemben pótolni Dybalát, főleg ha ingyen távozna, tehát még a kasszába sem jönne egy peták sem? Ugyanakkor a Milán akkor járt volna jól, ha hossszabbít Donnával és jókora pénzhalomért eladja, ugyanis abból lehet további igazolásokat végrehajtani és nem tesco gazdaságos megoldásoktól várni a csodát. A legkomolyabban kérdezem. Itt nevekre és eurókra is kíváncsi lennék (átigazolás és fizetés), hogy ki az aki gazdaságilag és szakmailag is megengedhető lenne a klub számára és közben minőséget is jelentene és hosszú távon megoldanás lenne, miközben elengednénk ingyen Dybalát és további posztokon is erősítésekre szorulunk!

Mark Szabo 2021.12.29. 08:27:45

@cd1: :-D :-D Humorèrzèk van legalább.

Gaben Smith 2021.12.29. 09:15:54

@rockitbaby: ez teljesen igaz amit irsz es valszeg igy van de azt nem egeszen ertem ha a konyveles jo attol meg nem fog csorogni a zseton a zsebben ??!! Talan ezt nyilatkozta Moggi is , hogy hiaba konyvelhetunk szepen kozmetikazva penz nem lesz attol.

rockitbaby 2021.12.29. 09:34:48

@Gaben Smith: Dybala kapcsán szerintem minden értelmes fél beláthatja, hogy vele/belőle pénzt nem fogunk keresni, így a lehető legjobb, a szituációt ismerve a kisebbik rossz megoldás az, ha legalább bukni nem bukunk rajta. Ezt teszi lehetővé az, amit írtam. Pénzt az a büdös nagy helyzet, hogy a keretünkből igen kevés játékosért láthatunk és azok sem feltétlen komoly összegek. Ezt most le kell nyelni, mert ezen nem tud javítani sem Arrivabene, sem Cherubini. Ha végbemegy az a fajta átalakítás és szemléletváltás, amit ők hirdetnek, akkor már lesz esély arra, hogy egy eladás esetén pénzt is lássunk a játékosból.

juventino74 2021.12.29. 11:00:30

@rockitbaby: Személy szerint ezt egész egyszerűen nem tudom elfogadni! Én valószínűleg nem vagyok értelmes (általad írottakra reagálva), de azt hogy egy 28 éves, jelenleg 50 millió euróra taksált játékost nem tudunk pénzzé tenni az egész egyszerűen elfogadhatatlan!
Mások a pár milliókra jegyzett noname játékosokból szép hasznot termelnek, mi meg egy Dybalából nem tudunk pénzt kreálni. Szégyen! Ő nem egy Torghelle kéremszépen! Nem azt mondtam, hogy az ő eladásából helyre fog állni a klub anyagi helyzete, de nehogy már egy ekkora értékű játékost ingyen elengedjen a klub. Persze lehet, sőt egyre valószínűbb ez a forgatókönyv, de ez csak egy rövid távon gondolkodó és minden szakmai döntés nélküli klub vezetés engedheti meg magának a jelenlegi anyagi helyzetünkben.
Azt meg kell érteni, hogy a mai világban, főleg egy olyan akadémiával rendelkező klub számára, mint amilyen mi vagyunk, csak pénzből lehet minőségi játékosokat vásárolni és fizetni. Sajnos az akadémiánk nem egy aranybánya, amivel évről-évre feltudnánk hozni az első sorba kincseket érő játékosokat, így pénzből kell ezt megoldani. Persze várhatjuk a csodát és azt hogy majd évről-évre tőkeemelésekkel megoldják ezt, de kérdem én meddig fog ez menni? Ha az értékeinket elherdáljuk, pénz nélkül elengedjük, közben az eladhatatlan, de a klub számára használhatatlan megélhetési zsoldosokat, akik csak szégyent hoznak a klub számára, itt tartjuk, nem fogunk SOHA egyről-kettőre lépni. A játékunk az esetek többségében egy nézhetetlen, lélektelen elképzelés nélküli összevisszaság. Az igazi Juve drukker számára majd minden meccs egy agyi stroke-kal egyenértékű. Az identitásunkat lassan teljes egészében elveszítettük, azt amiért a Juvét megszerettük évtizedekkel ezelőtt lassan nyomokban sem lehet felidézni.
Nekünk jelenleg óriási nagy luxus elengedni egy ilyen értékű játékost ingyen! Egész egyszerűen amekkora nagy szarban vagyunk gazdaságilag, nem engedhetjük meg magunknak, hacsak nem tényleg a következő éveket kikukázva és eredményektől elbúcsúzva, az akadémiánkra támaszkodunk szinte teljes egészében. Lehet ezt az utat választani, de mostanában nem kell várni eredményket. Mondjuk lehet hamarabb meglehet majd nézni Juve meccset, mert jelenleg vagy elálmosít vagy felbassza a jóérzésű szurkoló agyát.

JeetTrader 2021.12.29. 11:24:03

@steven.h: egyszerű a megoldás. gondolom vannak így is elemzők akik figyelik a csapat játékát és az egyének teljesítményét. Szerintem simán lehetne extra bonuszt adni ha jól teljesít valaki vagy fejlődött valamiben. Így még ha kell is rotálni akkor a bonuszból kompenzálódna. Ez persze objektív értékelési modellt feltételezne. Nyílván ki kellene dolgozni ennek a megvalósítását, de azt gondolom csak ilyen objektív teljesítményértékelés mellett lehetne költségcsökkentést elérni. Szigorú de igazságos rendszer lenne, hisz csak akkor keresnél ha a csapat hasznára vagy, ha jól teljesítesz és nem markolnád fel a nagy lóvét ha csak a padot melegíted vagy a nővérkékkel heherészel a gyengélkedőn.

Majd felhívom Agnellit és tartok neki egy prezentációt róla :D:D:D

De egy ilyet csak úgy lehetne megvalósítani ha a szövetségek "köteleznék" a klubokat a költség racionalizálásra. Máshogy nem megy....

vargacsabi · https://photovargacsabi.hu/ 2021.12.29. 11:58:50

@JeetTrader: de Dybala, meg a többiek, rafkós ügynökökkel súlyosbítva ilyet aláírnának szerinted?

a gond itt az, hogy tudja ő is, meg az ügynöke is, hogy hullámzik a teljesítmény, sokat sérült. a MU már nem kapálózik érte, más sem. 10 millás fizut sehol nem kapna 3 éves szerződésre, így most az az adu van a kezébe, hogy a Juve lépéshátrányban van, ha lejár a serződése, nem látnak belőle pénzt. ő meg nem akar 10 milla fix alatt aláírni, mert ha az megvan, sérülten is királyság van. de akkor meg a nyakunkon marad, akármilyen szarul játszik, akármennyit sérült.
Amauri is ült a lelátón a jó fizuért fapofával.
ha aláírnak neki 3 éve 10 millával, és szar vagy sérült, és akkor már el akarnánk adni, ki adná meg neki ezt a 10-et?
kevesebbért meg ha nem megy el, ittragad, esetleg a lelátón. sakk-matt helyzet van. a vezetőség is tudja ezt, az ügynöke is tudja ezt.
lehet ezt úgy is nézni, hogy mi lenne a jó a csapatnak, de érdemesebb azt nézni,mik a lehetőségek. itt nincs jó választási lehetőség, eljutott a szitu oda, hogy a legkisebb rossz lesz a cél. siralmas sztori ez, valszeg méginkább az lesz.

rockitbaby 2021.12.29. 13:27:42

@juventino74: Az, hogy a transfermarkt kit, mennyire értékel, attól még nem lesz az a valós értéke. Egy olyan játékos, aki papíron a legjobb korban van, ellenben ha éppen nem sérült sem tud többet játszani 60 percnél, 28 évesen a karrierje csúcsán kellene lennie, ellenben ő már inkább úgy néz ki, mint aki kifelé megy belőle, sehol nem ér 50 milliót. Öt éves, szezononkénti 8 + 2 milliós opciós bérezést pedig végképp nem. És ekkor még a lejáró szerződését nem is vettem figyelembe. Ahhoz, hogy az értékesítésén gondolkozhassunk, előtte hosszabbítani kellene vele, azonban látva már most a fizikai állapotát - ami jobb nem lesz az évek előrehaladtával -, az kisebb kockázatot jelent, hogy ingyen elengedjük és megspórol a klub vele majd 80 milliót, amit nem fizet ki, mint bért, mint az, hogy hosszabbítunk vele, a folyamatos sérülései és fizikai állapota miatt eladhatatlan lesz, cserébe itt sem játszik. Azt pedig, hogy ténylegesen szükséges-e pótolni, az utóbbi meccsek 4-3-3-ja alapján kijelenthető, hogy nem.

Az pedig, hogy az akadéniánk milyen tehetségeket termel ki, vagy sem, nem tudhatjuk, mert egészen egyszerűen Paratici nem erre használta, hanem nemes egyszerűséggel pénzmosásra. Lehetőséget sem kaptak még csak arra se nagyon, hogy egyáltalán bemutatkozzanak, hogy az alapján minimális fogalmunk legyen legalább arról, hogy érdemes-e időt és energiát beléjük fektetni, mert csak arról szólt a történet, hogy ment a fusi, hogy Don Fabio kozmetikázza a könyvelést és tovább fújja a plusvalenza lufit.

Valóban nincs túl sok pénzünk, és a tőkeemelés sem arra megy, hogy játékosokat igazoljunk, hanem, hogy legalább a fejünk kint legyen a sz@rból, azonban azt is látni kell, hogy abba a mély gödörbe, ördögi körbe, amibe Paratici taszította a klubot, alapvetően sem rövid idő kikászálódni. Az egész klubot újra kell struktúrálni, megreformálni a játékospolitikát, visszaadni az identitást és végre elkezdeni legalább közép hosszú távon gondolkozni. Ehhez idő kell, és ebbe sajnos hiába sok szurkoló ellenérzése, beletartozik pár év sikertelenség.

Az sem véletlen, hogy fiatalokban és ha lehetséges olaszokban gondolkozunk, ahogy az sem, hogy a klub nem nagyon akarja elengedni Dragusin, De Winter, Fagioli, Rovella, Ranocchia és Soulé kezét sem.

GodPiero 2021.12.29. 14:20:33

@rockitbaby: dybalával kapcsolatban teljesen igazad van....

Ellenben - bár nem tisztem megvédeni Paraticit - a baj már Marrottával kezdődtek ...

-Gonzalo Higuaín végül 122 millió euróba került a klubnak, ebből 91 millió euró volt az átigazolási díj, 45 millió euró a bér és a bánatpénz

-Douglas Costa átigazolása a klubnak 87 millió euróba került

-Federico Bernardeschi i 40, a teljes költségük pedig 73 millió euró beleértve a béreket és sikerdíjakat

Már rég óta süllyedünk....

rockitbaby 2021.12.29. 15:18:40

@GodPiero: Valóban nem vele kezdődött, de Paratici nyújtózkodott bőven túl, mint ahogy a takarója ért. Marotta idején a klub pénzügyei rendben voltak, csak utódja kezdett komoly munkába. Ezek, akiket felsoroltál, valóban még Marotta idején érkeztek, de Berna kivételével meg tudták mutatni, hogy miért érkeztek. Mindegyiküknek köszönhettünk bajnoki címeket.

De annyiban valóban meg kell védeni Paratici-t, hogy gondolkozhat ő bármennyire is földőlt elrugaszkodott módon, neki is van főnöke. Ha ő nem bólint rá, akkor Fabio lényegében csak Fifa Managert játszik. A valódi lejtmenet akkor kezdődött, mikor a 2017-es bukott BL döntő után azt hitték, hogy csak egy Ronaldo választ el minket a végső győzelemtől. Na ez volt az a pont, ahol léket kapott a hajó, mert bár Ronaldo megvételére még volt anyagi keret, de a fenntartására - értsd normális csapat köré -, már nem.

Lanzafame 2021.12.29. 16:08:50

@rockitbaby: igen, Ronaldo megvételével indultunk el látványosan lefelé. Nem Ronaldo, hanem a leigazolása miatt. Az, hogy mögötte már nem volt jövővel rendelkező csapat, az annak köszönhető, hogy Marotta 2015 után már elkezdte felélni a jövőt, vagyis egyáltalán nem sikerült pótolni a berlini BL-döntő után távozott kulcsembereket. (Pl. Pirlo helyére első körben nem jött senki, támadó középpályás helyett jött Hernanes, a prime Vidal helyére jött a kifelé tartó Khedira, Tevez helyére pedig a Gyémánt.) 2018-ban csak felturbózták a lerohasztást és a jövő felélését.

juventino74 2021.12.29. 20:01:11

@rockitbaby: Én egy szóval sem írtam, hogy ha a transfermarkt 50 millió euróra értékeli, ennyiért mi értékesíteni is tudjuk, én csak arra céloztam, hogy ingyen elengedni óriási luxus a jelenlegi helyzetünkben. Egyrészt vele kapcsolatban és úgy általánosságban a lejáró szerződésű játékosokkal kapcsolatban, nem szabadna megegngedni, hogy a vezetőség, hagyja hogy ingyen távozzanak a klubtól, miközben erre előre lehetne tervezni és gondolkodni! Még csak arra sem akartam utalni, hogy pontosan ugyanerre a posztra kell koncentrálni és pontosan ilyen játékosra kell a kis pénzünket fektetni, van bőven poszt ahol elférne az erősítés. Másrészt pedig ha tényleg nem tervezünk vele, akkor szerintem a klub tett érte annyit, hogy egy esetleges szerződéshosszabbítás esetén is értékesíthetnénk, akár egy a szerződésbe foglalt kivásárlási árral, ami a játékos értéke alatt lenne. Így azért egyszerűen nem hiszem el, hogy nem lehetne belőle pénzt látni. Ha 30 millió, akkor 30, ha 20 akkor 20, ha ennyiért sem eladható akkor 15, de nehogy már egy Dybaláért egy 15-30 milliót nem lehet kapni, ezt Te sem gondolod komolyan! Vagy nekünk ez a 15-30 millió euró már nem számít a csapatépítésben?

venember83 2021.12.29. 20:42:49

@juventino74: ha valaki szeretne egy Dybalát, januártól már tárgyal vele, s nem a Juvebtusszal. Ha hosszabbít, akkor ki is tölti a szerződését, jelenleg viszont egyik félnek sem sürgős, ez a véleményem.

triplat 2021.12.29. 21:08:19

Szerintem meg jó helyzetben vagyunk. Jövőre vb. Ha dibcsi nem ír alá akkor januárban el kell adni 20 milláért. neki is nekünk is jó. Ha meg aláír másik csapathoz ingyen nyárra akkor csak edzésre járhat.
De akkor tökösnak kell lennie a vezetőknek. Onnan nem lesz vb.
ha a mostaniról lemearad 32 évesen nem biztos, hogy lesz még esélye.
Szóval ha akar a vb-re menni akkor vagy aláír vagy januárban eladatja magát.

steven.h 2021.12.29. 22:24:42

@JeetTrader: Meg szerintem ezt sem lehet igazságosan. Most gondold el, jön egy Pepe féle favágó és alattomosan elintéz téged fél évre, most amiatt ne kapj fizetést?

venember83 2021.12.30. 08:44:16

@triplat: a Juventusnak cél a BL-hely, nem fogja kereten kívülre tenni Dybalát.

rockitbaby 2021.12.30. 09:12:24

@juventino74: Nem érted, hogy egy olyan 28 éves játékosért, aki ha éppen nem sérült se tud 60 percnél többet játszani, nem fognak sorban állni a nagy klubok? Fizikai állapota aggasztóan rossz 28 éves kora ellenére. Gondolj bele, ha nálunk, ahol azért nincs komoly tempó meghal 60 perc után, mit kezdene Klopp gegenpressingjével, vagy Pep folyamatos labdatartásra, mozgásra épülő játékában, és még sorolhatnám.

Az, hogy Te szerinted 30 milliót ki lehetne szedni belőle hosszabbítás után is, szép dolog, de a konkrét számok azt mutatják, hogy a jelenlegi megállapodás értelmében 8 + 2 milliós opciós bér egy öt éves szerződéssel, kedvezőbb adózás miatt majdnem 80 milliót jelentene. Ha ingyen elengedi a klub, majd 50 millióval többet spórol/nyer ezzel az egy lépéssel, mintha hosszabbítana és eladná. És ugye mivel minden évvel egyre idősebb lesz - mint mindenki -, a fizikai állapota javulni nem fog, sőt, remélhetjük, ha stagnál és nem romlik tovább. Így nem légből kapott kijelenteni, hogy ha hosszabbítunk vele, sem lesz kevesebbet sérült, szóval nagy bért fizetnénk ki egy olyan játékosnak, aki alig bevethető - bár nem Ramsey kategória, de pont az ilyen helyzetekből akarunk menekülni, mert ezek azok a kiadások, amiket el lehet kerülni.

Szóval, nem, nem luxus elengedni, akár elfogadod, akár nem.

triplat 2021.12.30. 10:10:35

@venember83: igen egy olyan Dybalát nem is tennének partvonalra aki a pályán és az öltözőben is vezér. De egy mostanit?? mennyit tud ő hozzátenni plusz ban 10 milláért? Annyit nem. Én kedvelem a kicsit argentint de be kell lássam ő nem lesz soha vezére a csapatnak.

juventino74 2021.12.30. 12:44:25

@rockitbaby: Hol mondtam én, hogy pont a Poolba vagy a Man Citybe kellene igazolnia? Valamint eléggé parttalan vita kezd lenni, hogyha én írok egy tól-ig árat és Te ebből egyértelműen azt veszed le, hogy az általam írott max árat én úgy gondolom, hogy egész biztosan kilehetne szedni belőle. Érdekes! Mégis hol írtam, hogy szerintem egyértelműen kilehet szedni belőle 30 milliót???
Abszolút értem mit akarsz írni, az esetleges hosszabbítás valóban tartalmazhat rizikót, ezt vele és a menedzserével előre le kellene zsírozni, hogy a klubnak mi a szándéka vele. Sőt még jobb lett volna ha a Juve nagyérdemű vezetősége esetleg előre tudott volna gondolkozni és ezen nem akkor kellene töprengeni, amikor már 2,5 perc van hátra a szerződéséből.
Viszont vegyük elő a Te teóriádat. Dybalát nem tudjuk értékesíteni, annak ellenére hogy neve van és azért értéke is, elmegy ingyen. Te miből kívánod a további erősítéseket végrehajtani? Ramsey értékesítéséből? Még öregebb, még többet sérült, de legalább még inkább haszontalabb a játéka mint Dybaláé. Rabiot szürke és elvétve nyújt maradandót. Arthur értéke nálunk kevesebb mint a felére csökkent. Bentancur továbbértékesítése esetén előző klubjának tejelhetünk. McKennie fejlődése fiatal kora ellenére megtorpant. Kulusevski értéke is megcsappant jelentősen. Bernardeschi már a harmadát sem éri, mióta nálunk van. Dybalán kívül, De Ligt és Chiesa a klub magasabban jegyzett értékei. Tehát amikor Dybala ingyen elengedéséről beszélünk, nemcsak a jelenlegi 10-esünk ingyen elengedéséről beszélünk, hanem a klub harmadik legértékesebb játékosáról. A klub anyagi helyzete a templom egerével egyenlő nagyságrendileg. Lassan egy erős közpcsapattá sinylődünk, motiválatlan, sérülésre hajlamos, túlfizetett játékosokkal, vagy nyugdíj előtt álló hőseinkkel. Most nagyon kilátástalan a helyzet, nekünk minden egyes eurócentre szükségünk lenne. Tudom az előbb felsorolt nevekből is lehet némi pénzt "csinálni", csak abból nem lesz csapatépítés, legalábbis nem az elmúlt évek dicsőséges eredményeihez méltó módon, főleg nem ha az értékeinket nem tudjuk megbecsülni vagy legalább értékesíteni és ezzel a kezeink közül kifolyik a pénz.

rockitbaby 2021.12.30. 13:24:27

@juventino74: "...de nehogy már egy Dybaláért egy 15-30 milliót nem lehet kapni, ezt Te sem gondolod komolyan!..." Azért a 30 milliót vettem a számításokba, mert ez volt a legmagasabb, amit írtál, és még ebben a kontextusban is anyagi szempontból inkább éri meg elengedni. Ha ennél kevesebbet kapnánk, akkor meg pláne. Ez pedig azért egy kellően magas összeg ahhoz, hogy megfelelő alapot képezhessen.

Dybala hosszabbítása évek óta húzódik, és abból, hogy most megint megakadt, ráadásul még mi is módosítanánk rajta, és ha még ez mindig megfelelő lenne a játékosnak, akkor is leghamarabb februárban írnák alá, mikor már régen tárgyalhatnak másokkal a klub beleegyezése nélkül, kb azt mutatja, hogy mintha egyik fél sem lenne olyan biztos ebben a maradásban és próbálnak a külvilág felé olyan szituációt mutatni, amiből az jönne át, hogy a klub is és a játékos is igyekezett, de egy harmadik tényező akadályozta meg a hosszabbítást. Mint Messi ügyében. Így a szurkolók haragja elterelődik. Már amennyiben van ilyen a mi esetünkben.

Ahogy írtam is, Arrivabene új irányvonalat képvisel, fiatalokba fektetünk bele és lehetőség szerint olaszokba. Az se véletlen, hogy De Winter, Dragusin, Fagioli, Ranocchia, Rovella és Soulé kezét sem engedtük el, ők azok, akik jelen pillanatban igen közel állnak ahhoz, hogy akár a nagycsapatban is szerepet kapjanak. A stadionban most már ha nem is teljes kapacitás mellett, de vannak szurkolók, szóval több bevétel várható tavalyhoz képest - ha nem is mérhetetlen nagy. Nem érzem magunkat a BL párharc egyértelmű nyerteseinek, de egy esetleges továbbjutás szintén hozhat még pénzt a kasszába. Igazolni a mostani nyáron is igazoltunk szinte - na jó, nem szinte - nulla büdzséből, ezt se felejtsd el.

De Ligt maradásában sajnos Raiola miatt én nem nagyon bízok, az ő kivásárlási árát okosan felhasználva közel olyan jól is kijöhetünk, mint Zidane értékesítéséből. De ha csak annyi változik, hogy Arthur, Rabiot és Ramsey távozik, valamint Rovella és Fagioli pedig visszatér a kölcsönből és maradnak is, akkor lényegében darabra semmi nem változna, de a fiatalok még ha minőségben nincsenek is egy szinten a távozókkal, legalább megdöglenek a pályán a mezért. Ez pedig szerintem elegendő lehet kiindulási alapnak. Valóban, ezzel lényegében pár évig a BL indulást érő hely elérése lesz a cél, de ez abban a helyzetben, amiben most vagyunk, egyébként is benne van a pakliban. Mindig nem lehet nyerni, és ezt az újjáépítést, amibe fogtunk már három éve halogattuk. Akkor még meg lehetett volna csinálni okosan, mert az akkori keret elbírt volna 1-2 fiatalt, de most már drasztikusan kell csinálni, mert különben úgy fogunk járni, mint a triplázó Inter.

Amúgy csak egy kis mellékzönge. Az agyonfikázott, szidott Scamacca több gólt szerzett a bajnokságban, mint Dybala, cserébe azt tudjuk, hogy az olasz ennél lehet jobb, de PD10 már valószínűleg nem. És ez pont kijönne abból, amit akkor spórolnánk, ha nem hosszabbítunk. Nyilván nem ennek kellene lennie a plafonnak, és a top igazolásnak, de látható, hogy apránként haladva is lehet építkezni. Most ilyenekre lesz csak lehetőségünk. Voltunk mi már úgy is bajnokok, hogy 12 góllal volt Matri a házi gólkirály. Sokkal többre mehetünk azzal, ha nem neveket igazolunk, mint eddig, hanem kialakítunk egy stílust, egy koncepciót, és ehhez. Ekkor nem kellene sztárok, hogy működjön, látható Bergamoban.

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1882) bajnokság (3490) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (51) edző (963) elemzés (40) előzetes (883) Európa Liga (171) felkészülés (137) hírek (1696) játékosokról (10210) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2496) meccsek (4282) mercato (4268) nyilatkozat (7627) Olasz Kupa (331) összefoglaló (429) pletyka (4282) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (95) történelem (53) válogatott (179) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (300) video (219) Címkefelhő
süti beállítások módosítása