Ellentétesek a nézőpontok utánpótlásnevelés tekintetében

allegri_massimiliano_oltonyben_aggodik.jpegA Juventus a nyáron több újságcikk szerint a csapatépítés útjára lépett, sok szakember új, komolyan felfrissített csapatot vizionált fiatal olaszokkal az Öreg Hölgynél, a csapat élén pedig a sokat látott sikeredzővel, Massimiliano Allegrivel.

A frissítés és fiatalítás részben sikerült, hiszen fiatal olasz játékosként érkezett Moise Kean és Manuel Locatelli, plusz a Juventus lecsapott egy brazil tehetségre Kaio Jorge személyében, azonban a fiatal brazil eddig nem sok lehetőséget kapott, és Moise Kean is nehezen jut szóhoz Álvaro Morata és Paulo Dybala mellett.

A Fiorentina elleni győztes mérkőzés előtt az újságírók az utánpótlásnevelésről is kérdezték Massimiliano Allegrit, miután a mester a brazil csatárt az U23-as csapathoz küldte a sérülésből való felépülést követően egy kis tapasztalatszerzésre.

„A második csapat fontos, mivel segíti a játékosok fejlődését. Aztán a második csapattól, amelyik a Serie C-ben játszik, a játékosoknak a Serie B felé kell venniük az irányt, sok meccset kell játsszaniuk, aztán jöhet egy másodvonalbeli Serie A csapat, és ezt követően lehet felmérni, hogy a futballista megfelelő-e a Juventus vagy egy másik Serie A vagy egyéb csapat keretéhez.

Egyesek valószínűleg nem értenek egyet velem. A felbukkanó játékosoknak a Serie C-ben kell kezdeniük, majd jön a Serie B, és ezt követően jutnak el a Serie A szintjére. Mint 30 évvel ezelőtt.”

A szövetségi kapitány mindeközben más álláspontot képvisel, és saját igényeihez igazodva a fiatalok fontosságát emelte ki.

„Olaszországban számos erős fiatal játékos van. Azonban elengedhetetlen, hogy a megfelelő szinten futballozzanak.” - mondta a válogatottat EB-győzelemig és veretlenségi rekordig vezető Roberto Mancini a hétfői sajtótájékoztatón.

„A fiatalokból bármi kisülhet. Lehet, hogy az elején a játékos még nem áll készen, de 6-10 hónap alatt eleget fejlődhet ahhoz, hogy a válogatottba kerüljön.

Számos fiatal játékosunk van a korosztályos csapatokban, csak várnunk kell, illetve reménykednünk, hogy játékpercekhez jutnak. Csak adott szinten való szerepléssel javulhatnak, különösen a fiatal futballisták.”

A Juventus sajnos nagyban rászorul más klubok akadémiáira, hiszen a saját létesítményből kevés igazán ígéretes futballista jut el az olasz rekordbajnok első keretébe, a szakmai stáb a tapasztalatszerzés jegyében inkább kölcsönadja a fiatalokat, akár a szerződésükből kivásárolt fiatalokat is, jelenleg ebben a helyzetben találja magát Nicolò Rovella (19 éves), Radu Drăgușin (19 éves), Gianluca Frabotta (22 éves) és Nicolò Fagioli (20 éves), hogy a legfiatalabbakat és legígéretesebbeket említsük.

A szakmai stáb annyira mélyen hisz ennek a megközelítésnek a megfelelőségében, hogy a pletykák és Mino Raiola 2020-as nyilatkozata szerint a Juventus azért esett el Erling Håland leigazolásától, amikor még megszerezhető volt a csatár, mert a felnőttek helyett a vezetőség az U23-as csapatba küldte volna a mostanra felbecsülhetetlen értékű támadót.

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr1916751278

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FeriGjuve 2021.11.10. 09:34:17

Mancinivel kell,hogy egyetértsek!

Igenis akkor tud valaki fejlődni,ha folyamatosan megkapja a lehetőséget.

Igen kevés az a fiatal,aki tényleg berobban és az első két alkalomra meg tudja mutatni,mi van benne.
Egyszerűen a gyakorlat nem ezt mutataja,csak néhány földhözragadt gondolkodású olasz edző,nem képes változtatni.
30 évvel ezelőtt....pffff...

Gaben Smith 2021.11.10. 09:36:53

Na erre nem tudok mit mondani. Allegri reszerol ez egy begyepesedett ostoba hozzaallas most sikerult neki az eddigieknel is jobban megutaltatnia magat! A vezetoseg pedig szinten bohozat szintjen mukodik ezek szerint. Nyilvan a sportszakmai sikerek is mutatjak de a gazdasagi mutatok is. Ha nem lenne tokeemeles egy ideje mar csodbe is mentunk volna kb…

FeriGjuve 2021.11.10. 09:39:26

@Gaben Smith: Többek közt,ezért játékostemető a Juventus,egy fiatal tehetség számára.

Rikoo 2021.11.10. 09:50:32

Mind a két személynek igaza van. A tapasztalatszerzés nagyon fontos és a legtöbb helyen így is működik a redszer, hiszen nem fognak az edzők olyan játékosokat játszatni, aki nem állnak készen arra, hogy eredményeket lehessen elérni velük, hiszen a saját állásukat kockáztatják.

Allegrivel azért értek egyet, mert a ranglétrát ki kell járni a fiataloknak, viszont nagyon nem mind1, hogy valaki 16-17 évesen kezd el játszani a Serie C-ben és akár már 18 évesen a Serie A-ban bizonyíthat. Vagy 19-20 évesen kezd el játszani a Serie C-ben és le van maradva évekkel.
A legnagyobb probléma ez Olaszországban , hogy nem dobják be a fiatalokat 16 évesen a felnőtt labdarúgás alacsonyabb osztályaiba, más országokkal ellentétben.

Mancinivel is egyetértek, mert mindig lesznek különleges tehetségek, akikre más szabályok érvényesek. Kean sem véletlenül 17 évesen került a felnőtt Juventus keretébe.
Vagy Verratti a Serie B-ből a PSG-hez.

JeetTrader 2021.11.10. 09:57:13

Nos, ha valami az évek során kirajzolódott, akkor az az, hogy katasztrofális az utánpótlás nevelésünk. Ez egyben meg azt erősíti, hogy hiába ment ez így 30 éve is, kedves Mister, láthatóan nincs eredménye. Marchisio ugrik be egyedül saját nevelésű játékos gyanánt aki sokra vitte végül nálunk.

Másik ellenpélda meg valóban Mancini. Ő nem fél a fiataloktól és nagyon is be meri vetni őket. És amúgy szerintem is be kellene. Ha nem bízunk bennük, akkor hogy várhatjuk el h fejlődjenek. Én azt mondom teher alatt nő a pálma. Ha Seria C-be tolják vissza a fiatalokat ott hiába kapnak játékpercet ha két szinttel alacsonyabb színvonalon kell játszaniuk. Akkor fejlődnek ha a határaikat kell feszegetni! Igenis tessék bedobni őket a mély vízbe és gyorsan kiderül ki fog tudni úszni. Hogy lesznek így új Del Pierok akik már 19 évesen Baggiokat szorítanak ki a kezdőből?

humorpalanta 2021.11.10. 10:06:58

Allegri a Milanban és korábbi csapataiban is szívesen játszatta a fiatalokat. Egyértelmű, hogy a mostani nyilatkozata azért született, mert nem akar feszültséget a vezetőséggel, akik határozottan ezt a bugyuta álláspontot képviselik.

Lanzafame 2021.11.10. 10:18:24

@Rikoo: +1

Lehet fröcsögve anyázni Allegrit, nagyon unalmas ugyanaza szöveg egész nap, de mindkettőnek van igazsága, mivel az adott játékostól függ, mi a jó megoldás, nincs tuti recept. Ettől függetlenül a klub utánpótlását fel lehetne lendíteni, de ez nem az első csapat edzőjének a hatásköre.

Attilio79 2021.11.10. 10:43:12

Nem értem, hogy mi a probléma, csomó öreg, jól teljesítő játékosunk van/volt, akik BL elődöntőig vezetnek bennünket!
Ramsey, Morata, D.Costa stb. játékosokkal kell hozni a sikereket, nem kell ide Barrella, Locatelli, Frabotta. Örültség lenne vegyíteni a fiatal tehetséget és a tapasztalt, ám klasszis szintet. Csak a futottak még kategóriát kell vegyíteni, Rugani, Rabiot, DS, mind csodálatos focisták lettek! :D

Nathas 2021.11.10. 11:14:08

Nem hiszem, hogy meg kellene lepődnünk Allegri nyilatkozatán, ő most is azt képviseli, amit korábban.

venember83 2021.11.10. 11:27:18

@Lanzafame: a közös nevező a játékpercek szükségessége, csak a "megfelelő szint" értelmezese kérdéses igazándiból. Míg egyik fél a harmadosztályból kezdené a közel húszéves futballisták felfuttatasát, képzését és bevetését, a masik fél jóval korábban.

alexGicamo 2021.11.10. 11:30:40

Az utolsó bekezdés a lényeg !
Abban gyökerezik a probléma veleje ! Egyszerűen szar a megközelítés a fiatalokhoz és rosszul " használják " az utánpótlást . Régóta ! Lehetne ez másképp is ... Talán ideje lenne ezen a szemléleten is változtatni !

steven.h 2021.11.10. 11:40:25

@Lanzafame: Egyetértek, mind Allegri, mind Mancini is nagy igazságokat mond. Viszont az tény, hogy a mi jelenlegi utánpótlásunk az borzalmas. Vártuk a Juventus B-től a megváltást annó, köztük én is, de ahhoz az kellene, hogy ott is megfelelő szakmai munka menjen egy magasan jegyzett utánpótlás edzővel és nem 20 évesen kellene először a Serie C-ben pályára lépni, hanem 16-17 évesen, és akkor 20 éves korára simán eljuthat oda, hogy már Serie A idény is van mögötte, csak a bökkenő az, hogy a kis csapatok sem szeretik bevetni a fiatalokat, főleg ha csak kölcsönben vannak...

Ehhez képest az történik, hogy az egyébként fiatalokat nevelni kívánó Juventus B-nél minden évben új edzővel vágunk neki, új koncepcióval.
Most a legutolsó meccsen végre egyébként ténylegesen 20 évesek játszottak, nem tudom hogy ez az új edző hatására van-e és idény eleje óta ez megy, de azért az elmúlt években folyamatosan idősebb játékosokkal is tele volt a kezdő:
Alcibiade - ő távozott idén - 31 éves
Nocchi - ő is távozott, de emlékszem hogy tavaly sokat védett - 30 éves
Troiano - visszavonult - 36 éves
Del Fabro- távozott - 26 éves
Brighenti - jelenleg is kerettag, 33 éves - szerencsére csak epizódszereplő már

Rikoo 2021.11.10. 11:45:33

@venember83: Én nem látom, hogy szó lenne a játékosok életkorával kapcsolatosan.

steven.h 2021.11.10. 11:47:18

Ja és akkor egyébként ne is beszéljünk, hogy a Serie C az a magyar NB2 szintjét sem biztos hogy eléri, akkor inkább adjuk kölcsön az NB1-be a fiataljainkat....

venember83 2021.11.10. 11:50:34

@Rikoo: nem mondtak ők semmit, csak tapasztalati síkon mondhatom az alapján, amit mindannyian látunk. Elég nyilvánvaló, hogy a szezon előtt elpasszolta a Juve a fiataljait, hogy máshol acélosodjanak meg.

Lanzafame 2021.11.10. 11:53:06

@venember83: játékostól függ. Van, aki bedobható 18 évesen a mélyvízbe, van, aki 21 évesen váratlanul feljavul és át kell hozni. De ezek ritka esetek, a többség a radar alatt marad végig, ezt magyarként megtanulhattuk az elmúlt 15 évben. A 95%-uk helyén van az alsóbb osztályokban, nekem ami hiányzik, az a szem, aki kiszúrja és javasolja a kivételek felhozatalát a megfelelő pillanatban.

@steven.h: annyira én nem követem, csak itt nézem meg, hogy kikaptak vagy ikszeltek-e éppen. Egyetértek, hogy aki 20 évesen debütál a C-ben, az nem fiatal, de jó eséllyel nem is jó.

Az olasz futballkultúrának kell átesnie egy szemléletváltáson és bátrabban hozzányúlni a fiatalokhoz.

Attilio79 2021.11.10. 11:59:58

Egyébként van, lenne tiltása, hogy a Juve fiókcsapata Serie B-ben játszhasson?

venember83 2021.11.10. 12:13:46

@Attilio79: csak fel kell jutni, nem tilos. A Serie A-ban viszont nem nevezhet két olyan klub, amelyik közös tulajdonosi hattérrel rendelkezik.

venember83 2021.11.10. 12:19:18

@Lanzafame: "játékostól függ". Igen, nyilván nincs tökéletes recept, és sok esetben egyértelmű, hogy semmi értelme Serie A meccsen szerepeltetni, mert még messze nem elég érett hozzá mentálisan, taktilailag vagy fizikailag. De az olasz futballra valahogy jellemző ez a partvonalon várakozás, tutyimutyiság, pedig csak akkor derül ki valakiről, hogy megfelelő vagy sem, ha bedobják a mélyvízbe.

Attilio79 2021.11.10. 12:25:54

@venember83: Amennyiben nem tilos, miért nem tudunk feljutni? ;)
Nagyobb hangsúlyt lehetne rá fektetni. Egyből megoldódna minden problémánk és megnyílna a kapu a fiatalok előtt.

Rikoo 2021.11.10. 12:29:02

@venember83: Paraticinek volt egy nyilatkozata, hogy az akadémia játékosaiból elsősorban tőkenyereség a cél. Szerintem ez mindent elárul, hogy a klubnak mi volt az átigazolási politikája az elmúlt években.
Egyébként érdekes, de eddig beválik Galeone jóslata, mikor nyáron azt mondta, hogy Allegri célja az lesz, hogy olaszosabb legyen a csapat és fiatalabb legyen az átlagéletkor, hosszútávon pedig egy új generációra lehessen számítani, akik akár egy évtizedig vagy még tovább a klub játékosai maradjanak.
Tegyük hozzá, hogy ez egy qrva nehéz folyamat és inkább káoszt látok jelenleg, meg sok olyan játékost, akivel szerintem nem is fogunk tervezni egyáltalán, nemhogy hosszútávon...

JeetTrader 2021.11.10. 12:37:51

Én is azt gondolom, hogy a játékpercek és bizonyos ranglétra bejárás, érettség és erő szükséges minden fiatalnak aki a nagy csapatnál akar játszani. Azzal nem értek csak egyet, hogy ha egyszer a nagy csapattal edzett pár tehetséges fiatal, akik elvileg azért vannak nálunk mert ezt az utat bejárták, miért kell akkor a C osztályba meg a B-be visszaküldeni őket. Akkor adják kölcsön A-s csapatnak, ha semmiféleképp nem tudnják biztosítani azt h nálunk fejlődjenek. Szerintem akkor inkább visszafejlődnek...

Más Seria A-s csapatnak kölcsönadni inkább van értelme. Lehet rosszul mérték fel h fellehet e már hozni őket a nagycsapathoz? Tök szomorú h ennyire rossz az utánpótlás nevelésünk...

Rikoo 2021.11.10. 12:44:32

@JeetTrader: Más Serie A-s csapat nem fogja játszatni, mert nem érdeke.

Egyébként ez nem csak a Juventusnál probléma, hanem az egész ország labdarúgásában. A fiatal játékosok túl későn kerülnek felnőtt közegbe. Más országokban 16-17 évesen már felnőtt meccseket játszanak a tehetséges fiatalok, Olaszországban inkább elkallódnak ebben az 1-2 évben, ami pedig kulcsfontosságú lenne a karrierjük szempontjából.

venember83 2021.11.10. 12:59:15

@Rikoo: "Más Serie A-s csapat nem fogja játszatni, mert nem érdeke."

Hacsak nem úgy, mint az Atalanta Romerót... De abból ugye a Juventusnak nem sok haszna volt.

Leram7 2021.11.10. 13:04:45

Sikeres és domináló csapatba mindig könnyebb beépíteni vagy lehetőséget adni fiataloknak, mert van egy szilárd mag.

Nálunk az a probléma, hogy rengeteg a sérült és a meghatározó játékosaink nem nyújtanak olyan teljesítményt, amely mellett egy fiatal nyugodtan be tud szállni. Nagy az eredménykényszer ilyen pocsék szezonkezdet után. Így hogy Morata és a kp sem túl gólerős, elég nehéz.

Ez a bayernnél, chelseanél, liverpoolnál teljesen másképpen van.

JeetTrader 2021.11.10. 13:13:28

@Rikoo: hát ha tehetséges a fiatal és az adott csapatba meg erősítést is jelent miért ne lenne érdeke?

Tény h furi ez az egész...Hollandiában bezzeg csak úgy termelik a tehetségeket pl az Ajax akadémiáján...onnan kéne példát venni.

Rikoo 2021.11.10. 13:29:59

@JeetTrader: Mert a Juventus játékosa és nem érdeke gazdaságilag a Serie A kluboknak, hogy más klubnak a játékosát kinevelje.

venember83 2021.11.10. 13:34:52

@JeetTrader: "hát ha tehetséges a fiatal és az adott csapatba meg erősítést is jelent miért ne lenne érdeke?"

Mert 6-12-18 hónap múlva a játékos elhúzza a csíkot, s ezek a klubok amúgy is max. középmezőnyben küzdenek, nem jelent akkora segítséget az adott játékos jó szereplése, pl. kb. mindegy, hogy 7-8. helyen zárod a bajnokságot vagy a 15. helyen. Kb. semmi haszna a klubnak a játékos felfuttatásában, ezek a kis klubok általában parkolóként szolgálnak nagy kluboknak olyan játékosok esetén, akik pl. valamiért éppen nem férnek be a keretbe, de nem mond (még) le róluk a nagy klub.

JeetTrader 2021.11.10. 13:48:46

@Rikoo: @venember83: Hát, pont ezért tart itt a rendszer és az olasz utánpótlás nevelés...értem ha nem jut ki valamilyen kupára az adott csapat akkor nincs extra bevétele, de csak kellene h legyen valami ösztönző h ne legyen mindegy h hetedik vagy tizenötödik lesz egy csapat...

Meg kell reformálni! :) Nyílván látják ezt a Seria A csapatok is és az Olasz Futball Szövetsség is. Csak érdeke lenne az országnak h jó legyen az utánpótlás nevelés....tök szomorú az ügy :(

venember83 2021.11.10. 13:55:01

@JeetTrader: a "valamilyen kupa" az a BL. Az EL és az Intertoto (lásd még Konferencia Liga) az esetek döntő többségében csak arra jó, hogy telibefoss@k a csapatok.

giorgio007 2021.11.10. 13:55:05

Mondjuk én azt nem értem, h Kaiot úgy harangozták be, h az első csapatba hozzák, erre az u23-ban tengődik, akkor eleve minek hozták ide? Nem hiszem el, h nem férne be a sok kutyaütő mellett.

MdewC 2021.11.10. 16:07:39

@giorgio007: Kaio ugyan az a sztori mint Coman…

Idehoztuk fillérekért, hogy majd haszonnal eladjuk. Máshol meg majd győztes gólt lő a BL döntőben.

Nálunk az a lényeg, hogy Kulu/Berna/Rabiot, meg a sok szerencsétlen a pályán legyen. Az, hogy ezek közül ki tud focizni, azt a kutyát nem érdekli.

Del Pybala 2021.11.10. 16:29:18

Aki fiatalon igazol ide...az vissza is vonulhat inkabb.

2021.11.10. 16:31:41

Kajás Dzsordzs is ugyanarra a sorsra fog jutni, mint a többi fiatal. Idehoztuk a felnőtt csapatba, aztán ment az U23-ba, aztán valahol el is fog "veszni". Sajnos a Juve a fiatalok számára játékostemető. Eredménykényszer miatt nem akarnak nagyon kísérletezni a fiatalokkal. Viszont, ha nem dobunk be párat a mélyvízben, akkor az sem fog kiderülni, ki, mennyire jó? Jelen helyzetben amilyen silány a keret minősége, simám elférne pár tehetséges fiatal és rendszeresen kaphatna lehetőséget. Nagy kárt biztos nem tennének ebben a csapatban...

xXPeiperXx 2021.11.10. 16:32:00

Nem lehetne elcserélni a szövetséggel Allegrit Mancinire?

Egyre inkább egy kókler benyomását kelti bennem Allegri, pedig hogy vártam a visszajövetelét....

2021.11.10. 20:56:50

@xXPeiperXx: Ha helyet cserélnének, akkor a véleményük is megfordulna. Mancininek nyilván az az érdeke szövetségi kapitányként, hogy az összes olasz játékos játékban legyen, a klubok eredményei őt nem érdeklik.

@giorgio007: Kaio az U23-nál tengődik? Az első keret tagja.

venember83 2021.11.11. 06:32:08

@Pjanista: így van, mindkét pontban igazad van.

steven.h 2021.11.11. 13:49:27

@Pjanista: Egyetértek.

Kaio Jorge pedig csak ideiglenesen volt az U23-nál a sérülése után, valamint mivel nincs a BL keretben hétközben játszott ott mérkőzést, hogy újra játékban legyen. Egyáltalán nem az U23 tagja, nem lett oda száműzve.

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1882) bajnokság (3492) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (51) edző (964) elemzés (40) előzetes (883) Európa Liga (171) felkészülés (137) hírek (1697) játékosokról (10214) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2497) meccsek (4284) mercato (4268) nyilatkozat (7631) Olasz Kupa (331) összefoglaló (429) pletyka (4282) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (95) történelem (53) válogatott (179) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (300) video (219) Címkefelhő
süti beállítások módosítása