Agnelli lemondott az Európai Klubszövetség elnöki posztjáról

agnelli_andrea_3.jpgA Szuperliga létrehozását bejelentő 12 klub kilépett az Európai Klubszövetségből (ECA), s így természetesen a Juventus elnöke, Andrea Agnelli is lemondott a szervezetben mindeddig betöltött elnöki pozíciójáról. A most megalakuló új szervezet elnöke a Real Madridot irányító Florentino Pérez lesz, míg Andrea Agnelli és a Manchester United társelnöke, Joel Glazer alelnöki tisztséget látnak majd el a Szuperliga vezetésében. 

"A 12 alapító klubunk szurkolók milliárdjait képviseli szerte a világban, valamint 99 európai trófeát. Ebben a kritikus pillanatban gyűltünk össze, lehetővé téve az európai versenysorozat átalakítását, a hosszútávú jövő szempontjából fenntartható alapokra helyezve szeretett labdarúgásunkat, jelentősen növelve a szolidaritást, a szurkolóknak és az amatőr játékosoknak rendszeres megadva a nagy párharcokat, melyek táplálják szenvedélyüket a játék iránt, s mindeközben megnyerő példaképeket biztost számukra." - mondta Agnelli első közleményében a Szuperliga alelnökeként.

"Minden szinten segíteni fogjuk a labdarúgást abban, hogy az őt megillető helyet foglalja el a világban. A futball az egyetlen olyan globális sport a világban, melynek négymilliárd rajongója van, s nekünk, nagy kluboknak a felelőssége, hogy válaszoljunk a vágyaikra." - tette hozzá a Szuperliga elnöke, Florentino Pérez.

"Azzal, hogy a világ legnagyobb klubjait és játékosait összehozza, hogy az egész szezonban játsszanak egymással, a Szuperliga új fejezetet nyit majd az európai labdarúgásban, biztosítva a világszintű versenyt és környezetet, valamint megnövekedett pénzügyi támogatást a szélesebb futballpiramis számára." - írta Joel Glazer, a Manchester United társelnöke és az új Szuperliga másik alelnöke.

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr1816505722

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rikster 2021.04.19. 09:40:15

Lesz 35 fős keret is a csapatoknak, hogy ennyi meccset letudjanak játszani? Gondolom év végére mint a megyei alsóbb osztályokban úgy kell majd telefonálni, hogy ki tudjanak állni idegenben, mert mindenki sérült lesz vagy épp megy a hasa.

humorpalanta 2021.04.19. 10:11:45

"A 12 alapító klubunk szurkolók milliárdjait képviseli szerte a világban"

Hát haver, engem aztán nem képviselsz.

JeetTrader 2021.04.19. 10:13:06

@Horváth Boldizsár Zalán: Vagy a hatalmas extra bevétel miatt lesz zsé a keretek brutál bővítésére....több 100 millio eur ütheti a markát csak alanyi jogon az alapítóknak...

molnart3 2021.04.19. 10:57:53

Azt hittem okosabb ez az ember!
Mondjuk ha bejön a Szuperliga, nagyot szakíthat a Juve is, de ha bukik, akkor az jó nagy pofára esés lesz Agnellinek mint főszervező/felbujtó és megint velünk akar majd mindenki kicseszni...

venember83 2021.04.19. 11:08:33

@Hoboza: igen, 3,5 milliárd, de ez összesen, nem minden egyes csapatnak.

Matteo89 2021.04.19. 11:21:30

@Rikster: Mennyivel lenne több meccs évente? Kiesne így a teljes BL, bejön helyette a Szuperliga. Ez kb. ugyanakkora meccsterhelést jelent szerintem.

Andras74 2021.04.19. 11:29:06

Nem kell nagyobb keret. Annyi meccset játszanak, amennyiben megegyeznek.
Szerintem heti egynél nem lesz több. Szépen el tudják osztani, mert nem lesz nekik válogatott szünet sem.

The king of alibis 2021.04.19. 11:30:48

Eddig is már egyre kevesebb meccset néztem, de ha létrejön ez a xar Szuperliga, még ennyit sem fogok

Andras74 2021.04.19. 11:32:19

Ha az első év jól sikerül, annyi jelentkező lesz, h nem győznek válogatni.

The king of alibis 2021.04.19. 11:32:36

@Andras74:hétvégén meg ott a hazai bajnoki
az heti 2 meccs hónapokon keresztül

20-25 emberrel nem lehet végignyomni

JeetTrader 2021.04.19. 11:34:06

@Hoboza: jaja az az összesen szétosztható pénz.

@Matteo89: sőt jóval kevesebb lesz ha még a hazai bajnokságból és a válogatott meccsekről is eltiltják a csapatok játékosait :D:D (mármint akik részt vesznek a Szuper Ligában)...persze el lehet gondolkozni h ezen csapatok játékosai ha nem vennének részt hazájuk bajnokságában, illetve válogatott eseményen sem, mennyire néznék az emberek....nagyon kíváncsi leszek mi lesz ebből....de úgy fest az UEFA szívja meg.....

Lehet ezért sem görcsölünk a BL-en már...mindegy hányadik helyen zárunk, klasszisokkal több pénz fogja ütni a markunkat csak azért mert alapítók leszünk, mintha a BL-t megnyertük volna! :):):)

The king of alibis 2021.04.19. 11:35:28

@JeetTrader: s honnan jön ez a temérdek pénz?

JeetTrader 2021.04.19. 11:42:57

@The king of alibis: jó kérdés....elvileg a közvetítési jogok, nevezésidíjak és egyéb reklám díjakból jöhet...de nem tudom biztosan. Furcsán néztem mikor én is olvastam. Ennyire lehúzna mindenkit az UEFA??

www.portfolio.hu/uzlet/20210419/kitort-a-haboru-az-europai-fociban-aminek-biztos-lesznek-aldozatai-479200

Garsza 2021.04.19. 11:45:10

@The king of alibis: A megegyezés értelmében a Szuperliga valós beindulása függvényében és a médiajogok versenytársaknak való értékesítésére alapozva az alapítók előzetesen 3,5 milliárd eurós nettó támogatásban részesülnek együttesen; a támogatást, amelyen az alapító klubok egyenlően osztoznak a végső számuk függvényében, várhatóan megfelelő finanszírozási keretek között elsődleges nemzetközi hitelezők hivatottak biztosítani.

venember83 2021.04.19. 11:50:26

@The king of alibis: a CalcioFinanza szerint a JP Morgan megerősítette, hogy kész beszállni a Szuperliga finanszírozásába.

JeetTrader 2021.04.19. 11:53:14

@Garsza: áááá,szóval finghajlításból lesz zsé....szééééép! :):)

Matteo89 2021.04.19. 12:04:51

@JeetTrader: Mitől finghajlítás a közvetítési jogok értékesítése? Ma is ez a klubok egyik legfőbb bevételi forrása.

Leram7 2021.04.19. 12:32:12

Az tény, hogy a BL-ben nincs értelme nézni ftc, meg különböző alsó szintet képviselő csapatokat. Ez a puszta realitás, ezek a meccsek kevesebbet érnek, mint mondjuk egy fior elleni meccs.

A másik oldala viszont az, hogy így soha a büdös életben lehetősége sem lenne egy klubnak bekerülni az elitbe.

Érdekes egy kérdés, én nem tudok állást foglalni.

JeetTrader 2021.04.19. 12:49:50

@Matteo89: Garsza fentebbi posztjára írtam a finghajlítást, erre a részre hivatkozva: "...a végső számuk függvényében, várhatóan megfelelő finanszírozási keretek között elsődleges nemzetközi hitelezők hivatottak biztosítani. "...ez alapján hitelezők bevonásávan érkezik a "támogatás" tehát nem csak a média jogok adják majd a lóvét...meglátjuk h lesz, de ez egyelőre úgy hangzik h előre elköltik a majd később esedékes becsült bevételt...erre gondoltam...:)

alexGicamo 2021.04.19. 12:54:08

Szerintem, Agnelli nem egy ostoba ember és biztosan jól átgondolta ezt az egészet, mielőtt belevágott ! Vagy úgy volt vele, ha már ilyen nevetségesen hosszú ideje nem tudjuk megnyerni a BL -t, akkor indítsunk egy vadiúj, saját ligát, ott tán több esélyünk lesz a győzelemre ! Én szurkolok, hogy jól süljön el ez az egész és csak hab lenne a tortán, ha ezzel a nyomorult UEFÁ-t is megszívatnánk !

2021.04.19. 12:56:00

Ez az ember azért tudja mit csinál, nagy szerencsénk van, hogy ő a Juve elnöke! Végig gondolva a szezon történéseit, Pirlo kinevezésétől kezdve ezt valószínűleg bekalkulálta már 2020-ban. A Juvét lehet kizárják a bajnokságból is. Miért nevezzen ki nagy fizetéssel egy hallott szezonért bárkit is?! Pontosan tudták ők a háttérben, hogy a szuperliga el lesz indítva május környékén, ez szerintem nem véletlen..

JeetTrader 2021.04.19. 13:14:50

@Riczkol84: ez nekem is megfordult a fejemben...bár valamelyest a csalódást keltő meccsek utáni szuper közeli felvételek nem arról tanúskodnának h ne számítana h milyen helyezést érünk el...

Nagyon kíváncsi leszek hogy sül el ez végül...vannak érvek/ellenérvek bőven.

molnart3 2021.04.19. 13:17:10

@Riczkol84: Szerintem meg nem lett ez rendesen átgondolva és nem lesz ez olyan sima. A politika is ellene van, a labdarúgó szövetségek is és pl sok angol szurkoló is. A német klubok csinálják jól egyébként, hogy nem foglaltak rögtön állást, aztán majd a végén a győztes oldalra állnak. :-)

Egy szavazást szívesen megnéznék itt, hogy a blog olvasói közül mennyien támogatják és mennyien ellenzik a Szuperligát.

2021.04.19. 13:33:52

@molnart3: Azóta már a német klubok is nyilatkoztak, ellene. A politikát tegyük félre, mert akinek van érdeke benne az annak megfelelően mellette vagy ellene szavaz, példát inkább nem hozok. Szerintem, az lenne az utolsó döfés az Uefának, ha még pár napon belül bejelentenék a maradék 3 csapatot. Gondoljatok bele, ha már egy francia és portugál bajnok is bekerül akkor szinte minden elit bajnokság képviseltette magát, ráadásul ha nem is a legjobbakkal, de a legismertebb/legpatinásabb klubokkal. Egyébként meg egy ilyen lépéssel az Uefa került döntéskényszerbe, nekik kellene megoldást találni, hogy visszacsábítsák ezeket a klubokat. Még az is lehet, hogy így akarnak magunknak jobb gazdasági előnyöket kicsikarni.

László Jakus 2021.04.19. 13:36:16

Hát ami a nézetségett ileti tejes mértékben beválalható de ha nézem a Német bajnokság nincs benne se a francia. Ha igaz az alap kor 10 csapatos elosztásban 18 mecset jelent augusztustól decemberig plusz a hazai bajnokság. Igy akli nincs a szuper ligában az nem is komoly focista vagy csapat. Ez már a gazdagok játéka lenne és a kis csapatok kiszorulnának a zsiros bodontol. Még hozzászolva a tobbi komenthez mindenkit jobban érdekel egy Júve MU mecs pl. mint Júve Dinamó Zágreb .

venember83 2021.04.19. 14:06:49

Di Marzio: Ma délután 5.30-tól a Liga gyűlésre hívta a Serie A 17 klubjának a képviselőjét. A Juventus és a két milánói klub nem kapott meghívást.

Még a végén mégse lesz idén bajnok az Inter? :)

2021.04.19. 14:07:26

Úgy van démonizálva ez a Szuperliga, mintha más sportokban nem működne hasonló évek óta, és nem csak az amerikai sportokról beszélek. Ott van Európában a kosárlabda Euroliga, ami egy az egyben olyan, mint amilyenre a Szuperligát tervezik: vannak biztos résztvevő csapatok, akik mellé évről-évre hívnak meg más csapatokat. És annak ellenére, hogy zártkörű a verseny, mégis ez a legrangosabb kosárlabda sorozat, mellette pedig ott van az Eurokupa meg BL is, csak ezek kevesebb embert érdekelnek. Ja és persze nincs lázadás, az összes csapat jászhat a hazai bajnokságában is.

Nem támogattam a Szuperligát, de elég vicces, hogy a korrupt UEFA-nál erkölcsi bajnoknak állítják be magukat, amikor egyértelmű, hogy csak a pénzük miatt aggódnak. Ami pedig még gusztustlanabb, hogy a politikusok is beszállnak a buliba, és egyre többen szólalnak meg, nem is értem miért... Most már azt mondom, hogy ha jön a Szuperliga, akkor jöjjön, nem fogom sajnálni a BL-t sem.

2021.04.19. 14:12:21

@Pjanista: Tökre igazad van én is így gondolom!

west30 2021.04.19. 14:15:20

A Serie A 17 csapata talalkoztot tart,hogy kizarja a Juve,Milan,Inter harmast.:)

Andras74 2021.04.19. 14:41:38

@west30: ezzel saját magukat zárják ki! A liga elveszíti a szurkolók felét, ha nem többet.

Aztán a TV jogokért sem lesz nagy harc, attól tartok.

MdewC 2021.04.19. 14:44:42

@venember83: @west30: kijött a könnyem a röhögéstől. :D

Há zárják ki. :D

venember83 2021.04.19. 14:44:43

@Andras74: nagy harc? Visszamondja a DAZN az egészet a francba. Ne viccelj már, egy olasz bajnokság a Juve és az Inter és Milan nélkül?

m.martin91 2021.04.19. 14:54:25

Nyugodtan zárjanak ki a ge*ibe mindhármunkat, a milánóiakkal együtt. Ez is csak elősegíti a Szuperliga elindulását. Sőt, idő előtt kialakulhat, hogy a nagycsapatok elhagyják hazájuk bajnokságát.

west30 2021.04.19. 15:04:13

Persze,ezzel a sajat sirjukat assak.

molnart3 2021.04.19. 15:12:46

Akkor ezzel számunkra lehet hogy véget is ért a bajnokság? Nem lesz itt már kupadöntő sem...

molnart3 2021.04.19. 15:14:59

A Szuperligában legalább elkerüljük majd az olyan cikis helyzeteket hogy a Benevento cumiztat minket. Ott majd lehet mentegetőzni azzal hogy a Real cumiztatott. :-)

JeetTrader 2021.04.19. 15:25:05

@molnart3: csak a bajnokságból zárnak ki, a kupából nem :D azt még megnyerhetjük :D:D

És további vicc h a válogatott meccseken sem játszhatnának...nem túl velős fenyegetések ezek tisztelt uefa :)

@venember83: erre csak annyit mondok hogy: CICC!! :):):D

molnart3 2021.04.19. 15:31:47

Nekem valamiért az az érzésem, hogy nem fog elindulni ez a Szuperliga...

xXPeiperXx 2021.04.19. 16:36:32

Hát érdekesek ezek a hírek.

Sajnos mostanra biztossá vált az, amit egy ideje sejt itt a Juventus szurkolók döntő többsége. A Juventus egy brand lett, egy üzleti fogás. A vezetők arra használják a klubbot, hogy megtömjék a zsebeiket. Agnelli egész egyszerűen undorítóan viselkedik.

Ez a Szuperliga egy hülyeség (hacsak nem ezzel akarják sakkban tartani az UEFA-t), ennek csúnya szankciói lesznek.

Az 1996-os BL döntő óta most érzem azt először, hogy ez a klub, a Juventus számomra inkább undort vált ki mint sem imádatot. És sajnos ez a jelenlegi vezetésnek köszönhető.

Jól hangzik ez a rengeteg pénz, amit a Szuperliga hozhat, de ha esetleg azzal szankcionálják ezeket a klubokat, hogy a játékosaik nem vehetnek részt nemzetközi mérkőzéseken vagy/és kizárják a klubokat a nemzeti bajnokságokból, akkor kérdem én, hogy kiknek lesz vonzó ez az egész?!

Szerintem még mindig nagyobb dicsőség megnyerni a BL-t, ami több évtizedes múltra tekint vissza.

Remélem kihátrálunk ebből az őrültségből....

Rocky80 2021.04.19. 16:45:58

@xXPeiperXx: ebből már nem lehet kihátrálni.

Engem inkább az érdekel hogy lehet tudatosan lett elengedve ez az egész szezon és a BL 4 sem létkérdés már?

Gondoljátok el, kit érdekel mostantól a top 4 és a BL amikor alanyi jogon benne leszünk a szuper ligában, csináljunk bármit?

Kit érdekel innentől fogva a bajnokság és a kvalifikáció?

Egyébként nekem nagy szívfájdalmam a régóta hiányolt BL győzelem, akkor ezek szerint most már nem is lesz több...

m.martin91 2021.04.19. 16:49:33

@xXPeiperXx: A bajnokságokból való kizárás nem büntetés ezeknek a kluboknak, csak elősegítése a Szuperliga működésének. Tulajdonképpen még örülnének is neki. Az események felgyorsítása. Nem kellene Parmákkal, Brightonokkal, Huescákkal játszaniuk a nagyoknak, csak egymás ellen. Ez volna a végcél. Emberi ésszel fel nem fogható mennyiségű pénz van ebben. Az UEFA semmit nem tud tenni ez ellen. Elindult valami, amivel csak sodródni tudnak, és most szűkölnek, mint egy sz@ros kutya. Érzik a vesztüket. Semmi nincs a kezükben, amivel megállíthatnák a folyamatot. Elbuktak. És ez a tény számukra feldolgozhatatlan. Sok évnyi csalás végterméke ez a liga, amit már korábban létre kellett volna hozni. De sosem késő. Most pedig láthatjuk egy birodalom bukását. De szép nap a mai.

Attilio79 2021.04.19. 16:54:40

Ha nem megy a pályán a kis "hazai" csapatok ellen, akkor ki kell lépni egy Szuperligába, ahol újra nem fog menni nagyobb csapatok ellen...
Mennyit fog levonni egy el classico értékéből, ha minden második hónapban találkozik a két csapat?
Ha nem lépnek a franciák és a németek, akkor ebből az Uefa fog kijönni jobban.
Az első 2-3 év még talán áthidalható amatőr státuszban, de utána nem igazol ide senki (az adózás és egyéb gazdasági hatások miatt), amennyiben elveszik a pro licencet az érintett kluboktól.
Szóval ehhez több klub és minden nemzet kellene, akkor lenne esély kigolyózni az Uefat.

Nagyon kíváncsi leszek a további fejleményekre.

Ja és az idei bajnokság(ok)ból nem zárhatják ki szerintem az érintetteket.

xXPeiperXx 2021.04.19. 16:58:19

@m.martin91: Egyértelmű, hogy az UEFA a legkorruptabb szervezet a világon, ezt nem vitatom, buknia kellett.

De mi van akkor, ha visszanyal a fagyi és sikerült olyan szankciókat találnia az UEFA-nak, ami igenis probléma (lásd a már hivatalos szabályozás, mely szerint, aki a Szuperligában játszik, az nem vehet részt semmilyen UEFA által szervezett mérkőzésen).

És az én személy szerint imádtam nézni az olasz bajnokikat. Szerettem a derbiket, a Scudettot. De akkor ezeknek nagy valószínűséggel vége...

Továbbá, mi garantálja, hogy ebben a ligában nem lesz jelen a csalás?!

Na mindegy, bocsánat, ha valakit esetleg megbántottam a leírtakkal, csak számomra ez felfoghatatlan.

Tony. 2021.04.19. 17:11:52

A nagycsapatok közti nemzetközi rangadóknak pont azért volt nagy értéke, mert nem volt mindennapos. Egy év alatt megunnám, hogy csak ilyenek vannak. Olasz foci fan vagyok úgy egészében. Szeretem a többi csapatot is, a ligát. Utazzunk el és szenvedünk Veronában, majd legyen egy jó kis Roma-Juve. Érdekli a faszomat a Spurs meg a Real... 1 nézőt biztos veszítenek.

m.martin91 2021.04.19. 17:13:52

@xXPeiperXx: Fenyegetőzésekkel tele a padlás, de hogy ebből mi válhat valóra... azért ez nem ilyen egyszerű.
Csalás kisebb valószínűséggel lehet jelen egy zárt ligában, ahol igazából senki sincs a másik felett, mert együtt alapítják. Az UEFA úgy szabályozhatta a saját sorozatát, ahogy akarta, ahogy megérte nekik. Itt igazából arról van szó, hogy a Szuperligával kihagynák az UEFÁt a buliból, a hatalmas pénzből, és ők ezt nem tudják megemészteni, holott ők tehetnek az egészről, a Szuperliga megalakulásáról is. Tele a gatya, hogy az ő sorozataikra senki nem lesz kíváncsi, és ez valós dolog, mert tényleg senki nem lesz rá kíváncsi.

JeetTrader 2021.04.19. 17:34:40

Érdekesség: a Juventus részvényei a Super League-re vonatkozó hírek miatt csak ma 17%-ot ugrottak!

JeetTrader 2021.04.19. 17:49:31

@Rocky80: én simán eltudom képzelni, hogy ez részben tudatosan volt elengedve. Látva ezeket a számokat...

Habár! Csak logikusan gondolkodva. Mi van ha az UEFA "ráhív" erre és azt mondja TÉNYLEG nem játszhattok a saját ligátokban, meg a válogatott meccseken (mondjuk FIFA is beszáll). És mondjuk az SL-ben nem jutsz túl a csoportkörön. Akkor kevesebbet leszel képernyőn és a szponzorok is másként fogják értékelni a támogatást.

Ráadásul ez csak a klubbokról szól eddig. Mi van ha egy játékosnak fontosabb h mondjuk európa vagy világbajnok lehessen? Mi van ha játékos egy SL csapatból egy nem SL csapatba igazol vagy fordítva?

Annak ellenére, hogy most egy brutálisan agresszív lépést tettek ezek a klubok, rengeteg kérdés van még nyitva. És ha augusztusban tényleg indul a mandula, az azért kemény lesz....

babo0410 2021.04.19. 18:21:30

@Rikster: Mivel nem kell már a válogatottban és a bajnokságban játszaniuk, mert ki vannak/lesznek zárva, ezért nem fognak több meccset játszani, sőt úgy néz ki kevesebbet is. Ez az egy jó az egészben. Csökken a játékosok terhelése.

molnart3 2021.04.19. 19:34:20

@xXPeiperXx: Teljesen igazad van! Hasonlóan gondolom.

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1897) bajnokság (3519) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (51) edző (972) elemzés (40) előzetes (890) Európa Liga (171) felkészülés (137) hírek (1700) játékosokról (10262) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2503) meccsek (4326) mercato (4279) nyilatkozat (7677) Olasz Kupa (335) összefoglaló (435) pletyka (4295) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (95) történelem (53) válogatott (180) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (304) video (226) Címkefelhő
süti beállítások módosítása