Tacchinardi: „Chiesa történelmet fog írni az olasz futballban”

chiesa_federico_golorom_dinamo_kijev_ellen.jpgAlessio Tacchinardi a Porto elleni meccsen jól teljesítő kevesek egyikét, a Juventushoz nyáron csatlakozott Federico Chiesát méltatta, az egykori középpályás szerint igencsak fényes jövő áll a 23 éves játékos előtt.

„Megvannak benne a Juventushoz köthető gének: a kudarcot nem ismerő vágy a sikerre.” - mondta Alessio Tacchinardi a Tuttosport munkatársának.

„Láttam Chiesát a San Siróban az Inter ellen az első vagy a második évében a Serie A-ban.

Az egész nézőtér pfújolta, miután párszor a gyepen találta magát. Ekkor azt mondtam magamnak, hogy ilyen egy nagyszerű futballista. Először is azért, mert kiváló atletikus jellemzőkkel rendelkezik, másodsorben pedig azért, mert megvan benne a képesség a külvilág kizárására, a nemtörődömség, az ambíció, ami keveseket jellemez: az igazán nagyokat. A Juventusnak pedig pont erre van szüksége.

Sokszor voltam ilyen helyzetben, és láttam, hogy akik nem rendelkeztek ezzel az ambícióval, azok mire vitték a Juventus mezében, illetve hova jutottak azok, akikben megvolt ez az ambíció.

Chiesa a pályán kívül szerény, visszafogott, látszik, hogy az apja a megfelelő értékrend szerint nevelte, de a mérkőzés során egy hiéna a srác. A Porto elleni meccset követő nyilatkozatban is volt tartása, minden szempontból belépett a Juve világába, ez pedig segíti őt a fejlődésben.

Szerintem olyan srácról beszélünk, aki történelmet fog írni az olasz futballban.”

Federico Chiesa az idei bajnoságban 6 gólt és 5 gólpasszt jegyzett, a BL-ben pedig 4 gól és 1 gólpassz fűződik a nevéhez.

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr5816457494

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lanzafame 2021.03.11. 11:19:11

Tacchinardi is szeret nagyot mondani, hátha sok helyen idézik majd.

Imádom Chiesát, de nem történelmet befolyásoló focista. Vagy ha igen, nagy gödörben van az olasz utánpótlás.

GodPiero 2021.03.11. 11:29:38

Chiesára nagyon kell figyelni, benne érzem, hogy 10 évig meghatározó alakja lesz a csapatnak....

venember83 2021.03.11. 11:33:45

@Lanzafame: "Vagy ha igen, nagy gödörben van az olasz utánpótlás."

Szerintem ez nem kérdés.

Dartagnanxy 2021.03.11. 11:50:42

@Lanzafame: Nedved 31 évesen kapott aranylabdát, az elég történelmi, 23 évesen még a Sparta Prahában játszott. Chiesa is 23 éves, és úgy lógott ki felfelé a Juventusból, mint Ronaldo tette volna fénykorában.

Lanzafame 2021.03.11. 11:54:38

@venember83: én a károgók között voltam, amióta csak felmerült, hogy leigazoljuk, és szépen befogta a számat, mert minden szempontból a legjobbak között van most nálunk. Benéztem.

Azt viszont tartom, hogy az az utánpótlás, aminek ez a játékos az egyik csúcsterméke, az óriási bajban és kilométeres lemaradásban van a német, spanyol, holland, angol, francia utánpótláshoz képest. De ez nem a Chiesa hibája.

Lanzafame 2021.03.11. 11:58:41

@Dartagnanxy: lehet, bár Nedved 24 évesen is komoly játékosnak számított azért. A 90-es, kétezres években a 23- 24 éves focista még fiatal tehetségnek számított, és kb. 28-32 éves korukban voltak a zeniten, most már évekkel korábban csúcson lévő, kész termékek.

Apuleius 2021.03.11. 12:01:47

@Lanzafame: Én nem érzek Tacchinardi részéről ilyen hatásvadász motivációt, nem szokott butaságokat mondani, s most sem teszi. Az olasz labdarúgás történelméről beszélt, s jelen pillanatban azért nem tűnik úgy, hogy Roberto Baggiónak vagy Del Pierónak kell lenni ahhoz, hogy valakiről ilyesmit lehessen mondani. Alapvetően szerintem nem is érdemes a konkrét szóhasználatba kapaszkodni, Chiesa tényleg pont olyan játékos, akitől az ember egy csapatot a sajátjának tud tekinteni, aki miatt őszintén és nem csupán megszokásból szurkolni tud. Az ilyen típusú és mentalitású játékosaiért lehet (lehetett korábban is) szeretni a Juventust.

Dartagnanxy 2021.03.11. 12:09:17

@Lanzafame: Hát ebben nem teljesen értünk egyet. Nedved 24 évesen, 96-ban debütált a Lazióban, de első idényében nem volt kirobbanthatatlan. A válogatottban 24 évesen szerezte az első gólját.
Mindössze arra céloztam, hogy ugyanabban az életkorban Chiesa előrébb tart, mint anno Nedved, aki 31 évesen lett aranylabdás istencsászár.
Tehát korainak tartom leírni jelenlegi egyik legjobb játékosunkat :)

Lanzafame 2021.03.11. 12:13:40

@Apuleius: Én a történelemírásba kapaszkodtam valóban.

Az utolsó 2 mondatoddal egyetértek. Chiesa egy olyan játékos, aki jó esetben 8-10 évig meghatározó és a szurkolók között nagyon népszerű futballistája lesz a Juventusnak. Tehát klublegenda lesz belőle, ha így folytatja, nagyon drukkolok, hogy ezt elérje. Ehhez a szinthez nem kell szupertechnikás világklasszisnak lenni, elég, ha egy szerethető, kivételes mentalitású, legjobb értelemben vett iparos vagy.

Apuleius 2021.03.11. 12:23:55

@Lanzafame: Amúgy természetesen bőven van igazság abban, amit írtál, s én sem szeretem az ilyen jellegű, túlzó, s valószínűleg teljesen értelmetlen szóhasználatot, amivel Tacchinardi élt ebben az esetben. Bevallom, Sarri csapatát egyáltalán nem tudtam a sajátomnak érezni, s nem is éreztem azt, amit normális esetben az embernek éreznie kell, mikor leül Juventus-meccset nézni. Ezzel szemben (minden hiba ellenére) Pirlo csapatának számomra van egy szerethető arca, főként az olyan játékosok miatt, mint Chiesa vagy McKennie, akik a régi csupaszív játékosokra emlékeztetnek.

Lanzafame 2021.03.11. 12:24:48

@Dartagnanxy: ennek nem néztem utána, '99 óta vagyok csak igazán aktív, és a '96-os Eb-ből indultam ki. Nedved úgy tűnik alapból később érő típus volt.

Senki nem írja le Chiesát, a klubnak ilyen játékosokra is hatalmas szüksége van.

Lanzafame 2021.03.11. 12:26:36

@Apuleius: én is azon kapom magam, hogy minden egyes percet láttam eddig az idényből, és újra várom a meccseket.

sleepy8 2021.03.11. 12:27:16

Nem örültem neki, de kétségtelen hogy a szezon legkelemesebb csalódása. Lehet hogy technikailag nem egy klasszis, de a mentalitása és az akarása messze kiemeli az idei csapatból.

Tony. 2021.03.11. 12:27:32

Én nem vagyok Chiesa fan, és nagyon le is értékeltem leigazolása után, de lassan nekem is eladja magát, mint egy JÓ játékos. Szerintem az lehet belőle. Az olasz labdarúgás történelme kicsit komolyabb annál, hogy könnyedén fejezeteket lehetne beleírni.

venember83 2021.03.11. 12:48:26

@Tony.: hogy most fejezet vagy bekezdés, az már igencsak elvonatkoztatott kérdés, ha Tacchinardi nyilatkozatát vesszük alapul. A lényeg, hogy említésre méltó alakja lehet az olasz futball aktualitásának és közeli jövőjének. Kb. ennyit akart mondani Tacchinardi, azt hiszem. De ne feledjük Zaniolo esetét, aki ugyancsak óriási reményekkel és igencsak jól indult, aztán szegénynek mindkét térde szétszakadt.

szauerb 2021.03.11. 14:32:14

Ha Chiesa így fojtatja akkor lesz ő még a Juventus kapitánya is.
Képességeiben nem különösebben kiemelkedő de minden más olyan dolog megvan benne ami pl. Dybalaban nincs.

Il Principino 2021.03.11. 16:01:11

Csak látnánk már legalább egy hozzá hasonlót,aki a mi kutyánk kölke!!!!!!!!!(Marchisio)
Na attól tudod magadénak érezni a csapatot..Ettől függetlenül Tacchinardi is kedvenc volt annak idején,de Vialli,Boksic,Vieri,Inzaghi,Del Piero,Zidane,Davids,Nedved,Pogba,Tévez..
Ezekért a játékosokért érdemes volt leülni Juve meccset nézni,de egy jó ideje ez az érzés már nincs meg..
Dybalánál néha meg volt,de az elmarad a Barca elleni duplája óta..
Nyerjük meg a maradék összes bajnokit és meglátjuk mire lesz elég.
Meg ha lehet a Coppát ;)

Haraszti Gyula 2021.03.11. 19:21:43

Én az ilyen játékosokat szeretem, mint Chiesa, aki hajt mint az állat! Szerintem a mostani olasz labdarúgásnak egész jó fiatal játékosaik vannak, nem látom, hogy a német vagy a spanyol fociban nagyobb tehetségek lennének mint itt, a franciák viszont tényleg más kávé ház.

Haraszti Gyula 2021.03.11. 19:46:22

Ahogyan az olasz fociban, nincs új Del Piero, Baggio, úgy a spanyolban sincs új, Raúl, Iniesta vagy Xavi, de a németben sem látom az új Matthaust, Möllert vagy éppen Özilt, a művészek eltűntek a fociból, helyettük, jöttek a párducléptű színesbőrű Mbappek, Sanchok. Chiesa gyorsaságát tekintve lehet az olasz foci Mbappeja, még ha nem is az a szint, de nagyon jó kis játékos.

JeetTrader 2021.03.11. 19:51:25

Engem Di Liviora emlékeztet :)

Amúgy ha megtanul legalább úgy cselezni mint Cuadrado a szélen, esetleg még jobban, nagy jövő áll előtte! Csak így tovább!

GGábr81 2021.03.11. 20:13:13

Hát nektek cirkuszra van szükség. Aki ilyen meccseket, játékosokat szeretne...
Khedira az igazi legenda!

GGábr81 2021.03.11. 20:22:50

@Haraszti Gyula: valami hasonlót akartam én is írni. Azért nem árt amúgy, ha a csupa izom csatár még technikás is, pl Zlatan.
De valóban, ma már sprinterekre, magasugrókra, birkózókra van szükség. Fontosabb az atletikus képesség.
És mégsem csak az a lényeg. DC technikás, gyors és mégsem volt a top kategóriában, még mikor nem volt minden második meccsen sérült, akkor sem. Szóval franc tudja mi kell egy focistában. Ha CR-t vesszük, akkor szorgalom (ezt mondják).
Ha Messit, akkor tehettség.

Haraszti Gyula 2021.03.11. 20:48:57

@GGábr81: szerintem a mai fociban, az elsődleges szempont egy játékosnál, hogy gyors legyen és erős, a technika csak utána jön, régen viszont fontosabb vol a focitudás, ha valaki gyors, erős és tud gólt rúgni az viszont világklasszit, Costabol hiányzott a 3., de pl. ott van Dybala, aki hiába technikás és gyilkos a bal lába, lassú és gyenge, ezért nem fogjuk soha a világ legjobbjai között emlegetni, csak egy örök tehetség marad.

FeriGjuve 2021.03.11. 23:20:50

@Lanzafame: De pont nem Chiesa miatt.
Ő éppen az ellenpélda.Az a baj,hogy kevés van belőle.

alexGicamo 2021.03.14. 11:51:23

@Apuleius: Hű,de szívemből szóltál !
Én is nagyon szimpatikus játékosnak tartom Chiesát és szurkolok neki külön is , hogy nagy karriert fusson be nálunk !

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1851) bajnokság (3381) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (50) edző (913) elemzés (40) előzetes (859) Európa Liga (171) felkészülés (127) hírek (1647) játékosokról (9913) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2430) meccsek (4154) mercato (4139) nyilatkozat (7438) Olasz Kupa (326) összefoglaló (410) pletyka (4169) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (95) történelem (53) válogatott (174) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (287) video (200) Címkefelhő
süti beállítások módosítása