Idén hiányoznak a gólok

la_stampa.jpgA La Stampa érdekes táblázattal, a La Gazzetta dello Sport pedig rövid elemzéssel szolgált a támadók idei teljesítménye kapcsán, és ezek az adatok elég jól mutatják, miért is tűnik egyre távolibbnak a sorozatban tizedik scudetto a Juventus számára.

A bajnokság leggólerősebb játékosa jelenleg holtversenyben Romelu Lukaku és Cristiano Ronaldo, őket követi Zlatan Ibrahimović és Ciro Immobile ugyancsak holtversenyben, a bal oldali ábrán pedig jól látható, milyen gólhátrányban van az Öreg Hölgy a többi éllovashoz képest.

Cristiano Ronaldo 96 percenként talál kaput, ami korántsem rossz arány, de a legutóbbi 5 bajnokin csak egyszer szerzett gólt (a Roma ellen).

A csapattársak messze le vannak maradva tőle, hiszen a következő négy támadó összesen nem szerzett annyi gólt, mint a portugál klasszis: Morata (5), Chiesa (4), Kuluševski (3) és Dybala (2) összesen 14 gólnál jár.

Álvaro Morata a BL-ben eredményesebb idén, mint a bajnokságban, hiszen az európai kupasorozatban 6 gól fűződik a nevéhez, a bajnokságban pedig 4, viszont 2021-ben még nem talált be, utolsó gólja a Parma-Juve meccsen született, december 19-én). Dejan Kuluševskinek sem megy jobban idén, 3 találattal büszkélkedhet, utolsó gólját pedig ugyanakkor szerezte, mint spanyol támadótársa. CR7 mögött Chiesa áll a legjobban, ám így is csak 3 meccsenként talál be, ami jó egyéni szinten, de alapvetően kevés a Juventus számára.

Egyértelműen hiányoznak Paulo Dybala góljai, hiszen Cristiano Ronaldóval karöltve sikerült megnyernie a csapatnak a kilencedik bajnoki címet. Azonban La Joya idei éve borzasztó, hiszen 2 gólt jegyzett 668 perc alatt, játékpercek és gólok tekintetében utolsó az argentin támadó, akit több sérülés és egyéb kellemetlen tényező (például egy szörnyű húgyúti fertőzés) hátráltatott eddig.

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr1616427916

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JeetTrader 2021.02.15. 09:19:46

Kíváncsi lennék egy olyan statisztikára is, hogy a gólpasszok honnan jöttek a vezető csatároknak és honnan a többieknek. A többi csapat esetén is! Mondjuk középpályástól kapta, védőtől vagy csatártól esetleg kapustól...

Úgy tudom Morata például vezeti a Seria A gólpassz-királyi tabelláját. Ez persze azt is sejtetheti, hogy jóval több segítségre volna szükség a kp-ról.....de ezt érezzük is....igazából évek óta.

Jajj...nagyon remélem h végre szerzünk valakiket a kp-ra, akik sokkal jobban kisegítik az egyes csapatrészeket.

Láttak vaki az Inter - Lazio meccset? Olyan sima volt mint amit az eredmény sejtet?

Rocky80 2021.02.15. 09:47:35

@JeetTrader: illetve ugyanígy hiányoznak a középpályás gólok is. Szörnyű, hogy 16-20 méterről is a passzt keresi mindenki, ennél már csak a folyamatos hátrapasszok a szörnyűbbek.

venember83 2021.02.15. 10:00:12

@Rocky80: McK 3 gól (+1 BL-gól), Rambo 2 gól, Rabiot és Arthur 1-1 gól.

Rocky80 2021.02.15. 10:09:03

@venember83: ezt arra írtad hogy azért vannak; vagy arra hogy csak ilyen kevés?

BigChris 2021.02.15. 10:40:25

Na tessék! Hiba volt eladni Khedirat...:-)

venember83 2021.02.15. 10:52:35

@Rocky80: ezek tények, aztán mindenki úgy értelmezi, ahogy gondolja. Csak érdekességképpen írtam.

De a fenti ábrából látszik, hogy a Juventusnál nem lőnek elegen gólt ahhoz, hogy az első három között legyen a csapat a szerzett gólok tekintetében (ilyen pl. az Atalanta, amely elég jól áll, pedig a legeredményesebb csatáruk csak 13 gólos), s ezt ellensúlyozandó nincs olyan kimagasló játékosa sem a Juventusnak, aki 55-60-65 percenként fossa a gólokat, hogy azzal kompenzálja a gólszerzők korlátozott számát.

Attilio79 2021.02.15. 11:07:53

Gondolkoztam, hogy írjak most vagy ne, de inkább írok. :D
Nagyon kevesek vagyunk elöl!
Kihegyezhető a játék CR-re, de mellette nincs karakteres segítség, aki kreatív és leszed az ellenfélből 2 védőt vagy meghúz egy váratlant. A széleken Cuadrado minőség, Chiesa is jó, de mögé kell valaki, mert ott sebezhető a csapat. A belső középpálya elesett, olyan szempontból, hogy senki nem tud felérni 4-5 méterre a csatár mögé, egyedül McK csinálja néha és az olykor eredményes is, de nem csak tőle várható el.
Rabiot, Berna sajnos kevés, ők plusz terhet jelentenek minden támadáskor. :)
Arthur jó labdatartó, Bentan pedig most nem találja a tavalyi jó formájú szűrő szerepét.
Ramsey müködhetne, de nem akar :).
Dybala szerződés mizériája, sérülései, Covidja a szezonját (és a csapatét tönkretette), Morata meg kevésnek tűnik ide.
Pirlo nehéz helyzetben van, mert kevés játékosa van, aki stabil formát hoz a szezonban, hogy ezért a stábból ki-mennyire felelős, az jó kérdés. Sok mindenre kell figyelni, amikor összeállítja a csapatot... :(

Attilio79 2021.02.15. 11:11:01

@Attilio79: Ja, Kulu, hát, ő fiatal, nem túl gyors és engem marhára zavarna, ha az oldalvonal mellől csak az én nevemet üvöltenék folyamatosan, minden támadásnál. :)

Rocky80 2021.02.15. 11:52:47

@Attilio79: ne gondolkozz, csak írj! Minden vélemény releváns, ettől leszünk sokszínűek. :-)

@venember83: diplomatikus válasz. Akkor úgy kérdezem hogy te hogy értelmezed? Min-kin kellene javítsunk?

Én például azt szeretném ha direktebbek lennénk. A foci a gólokról és a támadásokról, helyzetekről szól; amikről beszélünk és eszünkbe jut egy meccs kapcsán.
Az nem fog eszünkbe jutni egy meccs hogy milyen szépen került hátra a labda a 16-osunkról 20x megint...

A másik ami ezerszer elcsépelt és hallott gondolat: lövésből lesz a gól, (nem az ezer passzból a 16-os környékén). Igenis, ha ott vagyunk 20-25 méterre vagy közelebb és nincs előttünk senki, akkor durr! És nem csak C lőhet.
Nem igaz hogy mintha tiltva lenne mindenkinek hogy elvállalja!

Katasztrófa a lövési hajlandóságunk, katasztrófák a pontrúgásaink. Az első ráadásul egy roppant egyszerű dolog.

Lőjünk kapura! Ez ennyire egyszerű. :-)

Juventino86 2021.02.15. 12:33:33

A gond abban van, hogy a csatáraink egyedül vannak hagyva. Nagyon kevés támogatást kapnak a középpályáról. Cuadrado a szélről egész sok gólpasszt ért el, de sajnos évek óta az a gond, hogy a középpályán nincs meg a kellő minőség. Nyáron erősíteni kell, nincs mese.

Juventino86 2021.02.15. 12:36:21

Illetve annyit tennék még hozzá, hogy Ronaldótól függ a csapat. Hatalmas szerencsénk, hogy szépen termeli a gólokat, de ha a középpálya ennyire gyengén játszik, akkor ő kevés.

László Jakus 2021.02.15. 13:13:08

A satiszika ok de azt is kell nézni hogy mi kaptunk a mezőnybe a legkevesebb gólt. Igen hiányzik egy minőségi irányító és hogy 20-25 méterről rugjunk kapura mivel minden csapat beáll ellenünk védekezni. Ha Ronaldo labdát kap egyből min 2 védő áll vele szembe. A szabad rugasai meg förtelmessek. Szögletből gólt nem is tudom mikor láttam utoljára. Legalább két támadó felfogású középső kell nekünk. De tegnap.

ronny34 2021.02.15. 13:25:59

Némileg összefügg ezzel, hogy én nem látom a sziporkázó támadójátékot, ami elvileg Sarrival meg Pirlóval is cél lett volna/lenne. Ami nem feltétlen baj, nem ez volt a jellemzője talán sosem a csapatnak, csak nem világos mit is akarunk. De lehet változtak a célok, Pirlo múltkor már büszke volt, milyen tudatosan átadtuk a területet a Romának meg Internek :) Lehet felmérte mire képes a keret, de akkor Allegri is maradhatott volna.

KennethJames 2021.02.15. 14:18:13

Cr lőtt 5 büntetőt, illetve 5 shots per game messze a legtöbb nálunk. Morata pl 1.7 Ehhez képest a hatásfok gyíkfing.

Attilio79 2021.02.15. 15:43:08

@Rocky80: Rendben, megfogadom a tanácsot.
A lövési hajlandóságban (is) egyetértek!

alessandrinho 2021.02.15. 16:26:20

Ha az elmaradt gólokat keressük, nem kell nagyon messzire menni. Első körben talán ha nem CR lőné el az összes szabadot, sokkal előrébb tartanánk. Én nem hiszem el, hogy CR-en és Dybalán kívül mindenki falábú lenne..Chiesa?? Illetve Pirlo (aki mestere ennek a témának) is adhatna pár jótanácsot neki. Nem hiszem el, hogy őt nem idegesíti CR szerencsétlenkedése.

BigChris 2021.02.15. 16:34:24

@ronny34: ezzel csak egy baj van. Engem nem túlságosan szórakoztat, hogy a védelem milyen szépen teszi a dolgát, meg milyen szépen helyezkednek. Ezt meghagyom a szakértőknek. Engem a helyzetek és a gólok szórakoztatnak. Én elsősorban ezért vagyok mérges a csapatra kb. 5-6 éve, mert a játékban sincs benne, hogy szépen játsszunk, kulturált támadásokat vezessünk. Conte idejében az elején megvolt, aztán ott is eltűnt. Allegri-nal az elején megvolt, aztán onnan is eltűnt. Sarrinal az elejétől fogva szar volt (pedig a Napolinal neki is ment), a Pirlonál egyelőre esetleges. Az összes nagy csapat a seria a-ban szebb játékot játszik, mint mi.

BigChris 2021.02.15. 16:39:14

@alessandrinho: +1
10 évet játszott Madridban és nem tanult meg szabadot lőni. Én sem értem miért nem engedi el. De ezek szerint az edzésen neki megy a legjobban.....ja nem

Marvin88 2021.02.15. 16:42:00

@BigChris: "Az összes nagy csapat a seria a-ban szebb játékot játszik, mint mi." Tehát a Milan és az Atalanta. Előbbinél gyönyörűek a tizenegyesek, utóbbi meg Gasperini. A férgekben bármikor benne van, hogy a védelem miatt földbe álljanak, illetve idén sem milánói lesz az egyetlen kék-fekete olasz csapat a BL kieséses szakaszában. Sebaj, majd megnyerik a kupát. Oh, várj... nem.

JeetTrader 2021.02.15. 17:09:09

Én azt gondolom, hogy már Pirlo is látja mire képes a csapat és mire nem, illetve mire lenne szükség, hogy ismét a csúcsra törjünk.
Tuti h látja, hogy ha labdát is szerzünk és a támadók felsprintelnek, vagy esetleg a szélsők, úgy fordulunk meg mint egy tank és mire körülményesen eljuttatjuk a labdát az üres embernek/területre,már rég visszazárt az ellen.
Tuti látja, hogy könnyen zavarba hozhatóak vagyunk. Egy agresszíven letámadó csapat meglepően könnyen labdát tud szerezni a térfelünkön (elvileg pont nekünk kéne erre képesnek lenni).
Tuti látja azt is, hogy még ha kevés labdát is adunk el, jellemzően magunkat hozzuk nehéz helyzetbe azzal, hogy hátul hajmeresztő helyen adjuk el (több ilyenre emlékszem idén, több infarktust hordtam miatta ki lábon).
Azt is tuti látja, hogy már majdnem mindenki játszott mindent de az általa elképzelt totális focit minőségben sajna csak korlátozottan tudjuk játszani.

Ezt szerintem mindannyian látjuk. A kérdés majd az lesz, hogy szép és jó, hogy hol kéne erősíteni, na de hogy miből és hogy kikkel, az lesz az igazán nehéz feladat...pláne ha közben formán kívülre vagy épp eladásra kerül Ronci, Dybala, Cuadrado, Sandro és pikk pakk az átmeneti szezonból lesz egy válságos időszak, ahol örülünk ha valamilyen kupa egyáltalán leesik....na szóval nehezebb ez a helyzet az én olvasatomban mint tűnik.

Viszont mégis bízom benne, hogy a fenti kulcs emberek maradnak, miközben sikerül jól igazolni, és javítunk a cikkben vázolt statisztika által sugalltakon.

Forza Juve!

alexGicamo 2021.02.15. 17:23:09

@László Jakus: Teljesen egyetértek ! Én is ezt szerettem volna írni . Nagyon régóta hiányolom már azt, hogy szögletből veszélyesek, mi több hatékonyak legyünk ! Szögletgól !
A másik meg a távoli lövések kérdése . Bárki, hangsúlyozom , bárki , aki a kapu közelében jár lendítsen már egyet - de közben azért célozzon is , hátha bemegy ! Tőlem lehet az a postás, a rendőr, a villanyszerelő ... :-D

eddie999 2021.02.15. 20:56:51

@JeetTrader: Elég sima mérkőzés volt. Nem sok köze volt a Laziónak a meccshez.

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1877) bajnokság (3483) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (51) edző (962) elemzés (40) előzetes (881) Európa Liga (171) felkészülés (137) hírek (1694) játékosokról (10196) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2494) meccsek (4273) mercato (4263) nyilatkozat (7616) Olasz Kupa (331) összefoglaló (428) pletyka (4279) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (95) történelem (53) válogatott (178) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (300) video (218) Címkefelhő
süti beállítások módosítása