Elemzés: a Napoli elleni meccs

juventus_napoli_koulibaly_terdel.jpgEgy egészen elképesztő mérkőzésen vagyunk túl, a szezon legjobb Serie A meccsére is esélyes összecsapás volt a szombati, hihetetlen fordulatok, extra motiváltság és szép futball. Nem is tudom, mikor játszott a Juventus a Serie A-ban ilyen magas színvonalon, ugyan árnyat vet az egészre, hogy visszajött a meccsbe a Napoli és egy öngóllal tudott győzedelmeskedni a Bianconeri, de meglett a három pont, hibátlan eddig a Juve úgy, hogy még Sarri mester le sem ült a kispadra. Az igazat megvallva, én fordított szereposztást vártam, hogy a torinói gárda fog annyira visszafogottan játszani, ahogy azt a Napoli tette. Két különböző félidőt láthattunk, ezért a meccs elemzését is két részre bontom. Az első játékrészben minden úgy történt, ahogy azt Sarri elképzelte. Hiába volt statisztikailag kiegyenlített a mérkőzés, végig az történt, amit a Juventus akart.

kepernyofelvetel_127.pngHatalmas tempót diktált a hazai együttes, folyamatosan ostrom alatt volt Meret kapuja, ziccerekig jutott el a torinói gárda, gyors kontrákat vezetve. Egy dologtól tartottam nagyon, ez pedig az, hogy hogyan játszik majd a Juve, ha kikapcsolják Pjanićot és Cristiano Ronaldót. Amitől féltem, bekövetkezett, Ancelotti hatástalanította a kulcsembereket. Ronaldo nyakában mindig volt legalább egy védő, a portugál folyamatosan változtatta a helyét, ahogy azt Allegri irányítása alatt is tette, a jobb oldalon is sűrűn megfordult, de csak pillanatokig birtokolhatta a játékszert, háttal a kapunak, mert jött egy nápolyi, aki azon volt, hogy elvegye tőle a labdát. Mindig azon az oldalon folyt a támadás, ahol a portugál nem volt ott, hogy lassítsa azt, és érdekes módon pont a bal oldalon láthattuk a legtöbb offenzívát, Matuidi vezérletével, esetleg, ha Douglas Costa átjutott a bal szélre. Ettől is tartottam, hogy Di Lorenzo és Manolas oldalán nem lesz vezetve támadás , de ezt is megoldotta a Mister. Ami még szintén az ötszörös aranylabdáshoz tartozik, attól is féltem, hogy gondot okozhat, hogy túlságosan is rá épül a Juve játéka, de Sarri erre is gondolt, kevésbé keresték a játékosok labdával, és bátran mertek lőni, ha helyzetbe kerültek, ez pont Higuaín játékán lehetett látni. Ha már fentebb meg lett említve a bosnyák karmester, az ő kikapcsolását is mesterien megoldották a nápolyiak. Akadt, hogy négyen is körbevették, teljesen ellehetetlenítették annak a lehetőségét, hogy labdát kaphasson, de a védők nem szeppentek meg, folyamatosan járatták a játékszert egyik oldaltól a másikig, és ha volt kinek, akkor előre passzolták. Ez azért is volt lehetséges, mert négy labdaügyes védővel játszott a Juve, azonban ha Danilo helyett De Sciglio maradt volna a pályán, előfordul, hogy korántsem megy olyan könnyen a labdakihozatal, mert az olasz nem igazán passzol jól, hajlamos a figyelmetlenségre. Egészen elképesztő, de komoly eladott labdája nem is volt a hazai gárdának, míg a Parma ellen hatalmas mennyiségben szórta el a Juve a játékszert.

Hogyan lehetséges, hogy az Öreg Hölgy ennyire sarokba tudta szorítani ellenfelét? Legjobb védekezés a támadás, gondolhatta Sarri mester, pontosítva, a letámadás a kulcs. Nem csak a Juve támadósora, hanem a középpályája is részt vett az ellenfél megzavarásában, élen Sami Khedirával, Gonzalo Higuaínnal, Cristiano Ronaldóval és Blaise Matuidivel. A német ésszel, míg a francia erővel oldotta meg feladatát. Khedira még letámadáskor is úgy helyezkedett, hogy a védők ne tudjanak nyugodtan passzolni, míg Matuidi folyamatosan futott, ezzel zavarva az ellenfelet. Míg támadásban 4-3-3-as hadrendet alkalmazta Sarri, addig védekezésben már 4-4-2-re állt át a Juve. Dicséretben részesül Douglas Costa is, aki komoly védőmunkát tett le az asztalra. Érdekes volt látni, hogy először De Sciglióval, később Danilóval folyamatosan embert váltottak a saját tizenhatosuk sarkán, meglepő módon Costa az ellenfél támadójával állt szemben egy bizonyos pontig, míg a jobbhátvéd a nápolyi védővel nézett farkasszemet. Az első játékrészben nem okozott komoly problémát a Napoli támadósora, csupán a tizenhatoson kívül próbálkoztak.

kepernyofelvetel_128.pngA második félidőben teljesen megváltozott a mérkőzés képe, ennek egy oka van, márpedig az, hogy elfáradt Sarri együttese, egyszerűen nem lehet fizikailag bírni azt a tempót, amit az első negyvenöt percben diktált a Juve, pláne úgy, hogy a kezdő több olyan futballistát is tartalmazott, aki harminc évnél idősebb. Így a 3-0-ás vezetés tudatában visszaállt az olasz rekordbajnok, mindenki így tett volna. A Partenopei hatalmas lélekjelenlétet tanúsítva felállt, és kihasználva azt, hogy a hazaiak területet hagytak neki, nekibátorodott és gólban bízva folyamatosan támadott. Matuidiék sem támadták le olyan komolyan az ellenfelet, Ancelotti pedig húzott egy komolyat, és behozta Hirving Lozanót, aki friss emberként bolondította a nem csak fizikálisan, de fejben is megfáradt védőket. Felmerül a kérdés, hogy a saját magához képest jól játszó Sami Khedira hiánya miatt omlott össze a Juve védekezése? Nem mondanám, a német nagyon elfáradt, ő nem bír ki kilencven percet, pláne nem ilyen tempóval és harcossággal. A helyére beállt Emre Can idegen testként futkározott ebben a szisztémában, ami természetesen hozzájárult ahhoz, hogy  a torinóiak középpályája nem úgy szűrt, ahogy kellene, de egy fáradt Khedirával sem ment volna sokkal többre a Juventus. Rabiot lett volna a tökéletes csere, de mindhiába, ha nem tud a jobb oldalon játszani, Matuidit pedig vétek lett volna lehozni a pályáról. Mind a három kapott gólban két személy van, aki testközelből nézhette a találatot, Alex Sandro és Matthijs de Ligt. De tényleg ők lennének a hibásak?

  • Az első találat: Egy rögzített szituációból kapott gól, tudnivaló, hogy Sarri együttesei nem tudják jól levédekezni az ilyen helyzeteket, ezt most megtapasztalhattuk, de egyébként ez Allegrire is jellemző volt. Szóval, itt három ember jut egy darab dél-olaszra, és annyira zavarta egymást de Ligt, Bonucci és Sandro, hogy Manolas úgy fejelhetett, ahogy akart. Az biztos, a hollandnak kellett volna fognia a görögöt, de Leo embere nem futott a kapu elé, ezért az olasz elszaladt mellette, hogy majd hatástalanítja a beadást, de Manolas gyorsabban sprintelt, lehagyva de Ligtet és Bonuccit. Az olasz tökéletesen megzavarta holland társát, hogy ne bírjon közbeavatkozni, míg Sandro nemes egyszerűséggel lepattant ellenfeléről. Ki lenne a hibás? Azt mondanám, hogy az egykori római volt ügyesebb, mint a Juventus védői.
  • A második találat: Könnyen rá lehetne vágni, hogy itt de Ligt hibázott, és kész, de ez nem feltétlen így történt. Először is Danilo fennragadt, az ő embere lódult meg, akire Bonucci mesterien vigyázott, Lozanót szépen fogta abban a pillanatban de Ligt. Azonban, ahogy halad az akció, jön fel Mertens, akire figyelnie kellett a hollandnak, mert a labdát vezető társ bármikor dönthetett volna úgy, hogy belga kollégájának adja át a lasztit, aki könnyen helyzetbe kerülne, mert az egykori Ajax-kapitány követte volna a mexikóit. De Ligt tudta, Sandrónak nincs embere, megpróbálta felvenni Lozanót, és nagyon kicsit tévedett, mert majdnem sikerült elpöckölnie a labdát. Jól cselekedett Sandro és de Ligt is, azonban mégsem sikerült levédekezni ezt a helyzetet. Itt sem olyan egyszerű megtalálni a bűnöst, mint azt gondoltuk. Danilo biztosan hibás, ezt leszögezhetjük, de utána ki volt a bűnös a holland csodagyerek és a brazil közül, nem egyszerű megmondani. Mindketten tudták mit kell tenniük, egyszerűen Alex Sandro nem volt annyira gyors és ügyes, hogy megelőzze ellenfelét a labda kirúgásánál.
  • A harmadik gól: Az egész azért alakult ki, mert Matthijs elcsúszott, erről nyilván nem tehetett, majd Sandro megakadályozta azt, hogy tovább folytathassa a kontrát a Napoli-játékos. A visszajátszások alapján nemhogy sárga lap nem volt az eset, hanem a brazil hamarabb eltalálta a labdát, mint az ellenfelét, úgyhogy az is kérdéses, hogy egyáltalán szabálytalanság volt-e, én szerintem még szabályos szerelésnek számított, még ha picit durvának is tűnt. Nyilván, ezért nem nézik vissza a szituációt, de mivel szabálytalanságot követően született a gól, vissza kellett volna nézni az esetet. A lényeg, itt kétségtelenül de Ligt volt a hibás, nem tudott tisztázni.

kepernyofelvetel_126.png

Egyéni teljesítmények:

  • Szczęsny:  Amikor egy kapus három gólt kap, akkor olyan sok jót nem lehet elmondani róla, de szerintem minden tőle telhetőt megtett, bravúrt is mutatott be Allan lövésénél, négyszer hárított, egyszer kiütötte a labdát, tizennégy alkalommal passzolt, abból hét hosszú átadás volt.
  • De Sciglio: Addig a 15 percig, amíg a pályán volt nagyon jól teljesített, egyszerre cselezett ki két embert, a csúcson hagyta abba, és mondhatni jól tette, mert a helyére érkező Danilo kiválóan játszott. Egyszer szerelt, majdnem az összes párharcát megnyerte (6/4), egy cselt csinált meg, viszont átadásokban gyatra volt (11 passz, 68%)
  • Bonucci: Úgy játszott, ahogy egy kapitánytól elvárható, vezére tudott lenni a védelemnek, fontos szerepet vállalt a labdakihozatalokban. Nevéhez fűződik három tisztázás, két blokkolás, egy szerelés, egy megnyert párharc.
  • De Ligt: A kapott gólokig hibátlanul játszott, de azért még meglátszott, hogy új fiú, sok idő kell mire teljesen beépül (jó példa erre, mikor összefutott Bonuccival, mert nem értették meg egymást). Öt alkalommal tisztázott, szinte mind a három párharcát megnyerte, 95% pontossággal passzolt, ami kimagasló számadat, hét hosszú indításából hat pontos volt. Nem kell félni, nagyon jó lesz, első tétmeccse volt Juve-mezben, nem is csoda, hogy nem úgy megy neki a játék, mint azt elvárható lenne. Türelemmel kell lennünk felé.
  • Sandro: Sokat robotolt, jól játszott a hibája ellenére, motivált volt. Feljegyezhet három tisztázást, két közbeavatkozást, öt megnyert párharcot, egy cselt. Ehhez hasonló játékot várok el tőle!
  • Khedira: Azt kell mondanom, hogy amióta a torinóiak játékosa, nem sok alkalommal teljesített ilyen jól. Végre lehetett rajta látni, hogy próbálkozik, még becsúszva is próbál szerelni (bár ez továbbra sem megy neki), de letámadásban nagyon hasznos volt, a passzsávokat ténylegesen zárta, hasznos volt annak ellenére, hogy a statisztikái nagyon gyengék (egy megnyert párharc, egy tisztázás, ezt tudta nyújtani védekezésben). Ugyan egy ziccert kihagyott, de volt egy gyönyörű lövése, ami kapufát talált. Nagyon látszik, hogy van esze ehhez a játékhoz és tud ő, ha akar, attól még továbbra is az a véleményem, hogy kezdőként nem neki kell játszani, de ha így tud teljesíteni, akkor kisebb csapatok ellen hasznos tud lenni.
  • Pjanić: Nagyon sokat dolgozott, de nem jutott annyiszor labdához, hogy tudjon irányítani. Ilyen is ritka, hogy nem jegyezhet fel kulcspasszt, csak három hosszú átadás fűződik a nevéhez, két párharcot nyert csak meg, háromszor közbeavatkozott.
  • Matuidi: Ha valaki ellen, akkor Matuidi ellen biztos nehéz játszani, aki mindig ott van az ember nyakán, húzgálja a mezét, a lábaival folyamatosan a labdát akarja elvenni, de sokszor lábat talál, levakarhatatlan, mert nem tud elfáradni sem. Ezt demonstrálta a tegnapi mérkőzésen is, hasznos volt. Kiosztott három kulcspasszt, abból egy assziszt lehetett volna, mikor köténybe átadta Higuaínnak a játékszert, aki gyönyörű gólt szerzett. A támadásokat folyamatosan segítette, a letámadásokban is jeleskedett. Három párharcot nyert meg, egyszer szerelt, olyan jó statisztikákat nem produkált, és még meg sem említettem, hogy csak 79% pontossággal passzolt, ami egy középpályástól elég gyenge számadat.
  • Douglas Costa: Elképesztő volt, védekezésben is remekelt, hát még támadásban. Két gólpasszt is kiosztott, különösen az első volt szép, amikor egy gyönyörű csellel verte át a vele szemben állót és begurította honfitársának. Még egy hatalmas kapufát is lőtt, de érdekes módon csak egyetlen egy párharcot nyert meg, kétszer közbeavatkozott, egyszer pedig tisztázott.
  • Higuaín: Egyszerűen nincs Napoli-Juve Higuaín gól nélkül, most is lőtt egyet, de az nem akármilyen volt. Ahogy átverte Koulibalyt, majd külsővel felcsavarta a felsőbe, klasszis találat, és ehhez párosult klasszis teljesítmény is. Most azt hiszem bebizonyította mindenkinek, hogy lehet rá számítani.  Egy kulcspasszt kiosztott, folyamatosan lépett vissza a középpályára labdákért, amiket ügyesen továbbított is, ám csak tíz átadása volt pontos (62%). Megnyert négy párharcot, egy közbeavatkozása és egy csele is volt. Ha Khediránál megemlítettük, akkor nála se teszek kivételt, volt egy ziccere, amikor elgurult előtte a labda, de nem tudott rá reagálni. 
  • Ronaldo: Úgy gondolom minden tőle telhetőt megtett, nem volt egyszerű dolga, folyamatosan volt valaki a nyakában, és még így is tudott gólt lőni. Csak három lövés szerepel  neve mellett, két kulcspasszt osztott ki, megnyert négy párharcot.

 

  • Danilo: Tőle jobb cserét semelyik mester nem kívánhatott volna, a második labdaérintéséből gól született. Elég ügyetlen mozdulat volt, rossz helyre is ment, de a lényeg, hogy gól lett. Azon a hibáján kívül, mikor fennragadt a második gólnál, minden mást jól csinált, olyan stabil játékot mutatott, ami elvárható tőle. Hat párharcot nyert meg a nyolcból, megcsinált három cselt, négyszer tisztázott, kétszer közbeavatkozott, egyszer szerelt, azonban a passzpontosságon még lehetne javítani (82%), ahogy a beadásokon is. Ha így folytatja, akkor sokunkra rácáfol, legyen így!
  • Can: Csalódást keltően játszott, hiába az az egy kulcspassz és 100 százalékos passzhatékonyság, úgy tűnt, mintha össze-vissza szaladgált volna. 
  • Dybala: Még az első félidőben fordult meg a fejemben, hogy ez a csapat ebben a formában nagyon egyben van, hogy fér be ide Dybala? Leginkább úgy tűnt, hogy sehogy. Félreértés ne essék, egyáltalán nem volt rossz, mikor beállt, de olyan nagyon jó se, pedig arra lett volna szüksége a csapatnak, hogy jöjjön a tízes és kisegítse csapatát a gödörből. Nagyon fel kell kötni a gatyát, hogy felvegye Gonzalóval a versenyt.

kepernyofelvetel_129.png

Bírói döntések:

Orsato jól vezette a mérkőzést, amit nehezményezek, hogy Bonucci még az első félidőben kapott egy csúnya könyököst Koulibalytól, amitől jócskán elkezdett vérezni az arca, és még vissza se nézték, márpedig eléggé szándékosnak tűnt. 

Sarri mestert eddig agyba-főbe dicsértem, de sok dologra rámutatott a meccs, hogy min kéne változtatni. Először is fizikálisan jobban fel kell készíteni a játékosokat, hogy ne csak 65 percet bírjanak ki, persze még a szezon elején vagyunk, még nincs olyan erőnlétük, mint az elvárható. 

A következő hiba az a védekezés megszervezése teljesen visszaállás esetén, mert látszódott, hogy ez még nem működött úgy, ahogy kéne. Egy Juventus nem kaphat 3-0-ás vezetésnél három gólt.

Ami visszatérő probléma Sarrinál, az a rögzített szituációk levédekezése, ezen is van mit csiszolnia a Misternek.

Jó úton halad a Juve, ez már Sarriball volt a javából, két forduló után hat pontot zsebelt be a Juve, legyőzve az egyik legnagyobb kihívót úgy, hogy az edző még nem ült le a Juve padjára tétmeccsen. Az új játékosok még nincsenek beépítve és a Capitano váratlanul hosszú időre kiesett. Jó lesz ez, csak türelem, türelem és türelem.

Meccs embere: Douglas Costa

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr2515036054

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Knob 2019.09.02. 15:33:00

Nagyon szép elemzés, köszönet érte!

Viszont szerintem attól, hogy a szeretett csapatunkban "játszik", még lehetünk akár teljesen őszinték is egy adott játékos értékelése kapcsán. Vegyük például Matuidit. Ha az erény, hogy ide-oda futkos és mind a mozgásában, mind a passzaiban még halványan sem mutatkozik meg a tudatosság, akkor ez az ember a legjobb focista a világon. Ez szerintem messze nem erény, hogy oda futkos emberekhez és rugdossa a lábaikat, mert az esetek 90%-ban a labda már méterekre van mire odaér. A szombat este eufóriában telt számomra meccs nézés közben, hiszen a Parma elleni meccs után rettegtem a komolyabb zakótól, és nem mellesleg piszkosul élvezem, hogy a horvát a közelébe sem kerül a kezdőnek. Nálam Danilo nem azt hozta ami várható tőle. Volt szerencsém megnézni pár meccsét a Reálban és a City-ben is...a lényeg, hogy nálam Ő a meccs embere. Nem a gólja miatt, hanem azért, mert ha lehet ilyet írnom nálam minden képzeletet túlszárnyalt a játéka. Ilyet, Tőle nem vártam. Csillagos ötös, mármint önmagához képest, természetesen.

Már tavaly is leírtam sokszor ide, hogy Higuain szerintem jó csatár, pontosabban igazi csatár, és ilyen minden csapatba kell (kivéve a spanyol Európa bajnok csapatot), és Mandzukic erre (és minden más focival kapcsolatos dologra) alkalmatlan. Nem tudom ki honnan vette azt a marhaságot, hogy Higuain nem tud együtt játszani Ronaldoval. Szerintem tud, sőt még akarnak is együtt játszani. Vélyeményem szerint Dybala is elfér itt, sőt Ő is tud együtt játszani Ronaldóval. Tovább megyek: kell is, mert ez a Ronaldo már nem az a Ronaldo aki egymaga megnyer egy BL-t, ahogyan pár éve Madridban.

babo0410 2019.09.02. 15:36:21

Megkérdezem, vajon aakkor is ilyen szuperlatívuszokban beszélünk a meccsről, ha nincs az az öngól Koulibalytól? Vajon akkor is elájulnánk a sarribaltól? Én csalódott vagyok, mert lehetett volna jó meccs Juve szemszögből is, ha a 3. gól után 6 perccel már nem áll 2 góllal a Napoli. Lőnek egy gólt oké. Esetleg a végén találnak még egyet rendben. De 6 perc kellett nekik 2 gólhoz. Aztán ki is tudtak egyenlíteni. Mi meg a 66. percig 3-0-ra álltunk, és innen csak egy öngóllal tudtunk nyerni. Pedig nagyon tetszett a meccs a Napoli talpraállásáig.
Ha a védelem nem fog összeállni, nagy bajok lesznek. És főleg a BL-ben. Úgyhogy én még várok a sarribal éltetésével, de nagyon kritizálni se fogom addig, amíg nem látjuk mi sül ki belőle.

venember83 2019.09.02. 15:36:58

Negyedik opciónak be lehetett volna tenni Koulibalyt. Hiszen fontos gólt szerzett...

Juventino86 2019.09.02. 15:46:06

Nagyon jó elemzés, élvezetes volt olvasni. A döntő részével egyet is tudok érteni, azonban van pár dolog, amit én máshogy láttam. De természetesen ne vedd kötekedésnek! :)

Nem biztos, hogy Sarri hibája az, hogy súlyos egyéni hibák után kapunk gólt. A másik, amit mondanék, az pedig az, hogy NEM KELL türelemmel viseltetni De Ligt iránt. Ennyi pénzért elvárható lenne, hogy ilyen amatőr hibákat ne vétsen. A Juve nem a türelemről szól. Ide jó teljesítmények kellenek, és persze győzelem. Nagyon remélem, hogy a következő meccsen Demiral kezd, jár neki a lehetőség. Orsato borzalmasan vezette a meccset, az egyenlítő gól előtt komolyat hibázott, és gólt is kaptunk belőle. Dybala pedig borzalmasan játszott, egyáltalán nem szállt be jól. A labdaátvétellel is gondjai akadtak.

Az elemzés többi részével maximálisan egy véleményen van. Örülök nagyon annak, hogy végre élvezetes volt nézni a csapat játékát. Ment a támadófoci ezerrel. :) A védekezést nagyon össze kell rántani, de ha az megvan, akkor szerintem jó szezon elé nézhetünk.

JuventusFanatikus 2019.09.02. 15:47:16

@Knob: Köszi!:) Most el kell ismerni, Matuidi jó volt, és most feltűnően "utálatos" volt, borzasztó idegesítő tud lenni, mikor az ember nyakában egy ilyen ember, aki nem hagyja nyugodni. Most ezen a meccsen erénynek számított az Ő játéka.

A stabilitást várhattuk Danilótól, de ezen felül nagyon jó volt, meglepett.

@babo0410:
Nincs HA. Győztünk.

babo0410 2019.09.02. 15:48:32

@Knob: Higu a Realban játszott már Ronaldoval. Akkor mindenki fújolta, utálta, pedig 264 meccsen 121 gólt lőtt úgy, hogy a fő feladata akkor is már Ronaldo kiszolgálása volt. És emlékszem Real összefoglalókra, amikben Higut még becsúszva szerelni is láttam. A Realban nagyon nagy harcos volt. Én már korábban is örültem volna neki, mikor még Conte idejében tárgyaltunk róla a Madriddal.

babo0410 2019.09.02. 15:51:25

@JuventusFanatikus: Makkal. De ha a védelem nem javul, és marad s lőj többet, mint kapsz szisztéma, abból rengetegszer nem mi fogunk győztesen kijönni. Ezért mondam, hogy inkább adjunk időt Sarrinak mielőtt éltetjük vagy kritizáljuk.

Juventino86 2019.09.02. 15:51:47

@Juventino86: *jav.: egy véleményen vagyok

JuventusFanatikus 2019.09.02. 15:57:28

@Juventino86: Nagyjából egyet is értünk.

- Jár Sarrinak és de Ligtnek is egy valamennyi türelem, emberekről beszélünk. Ronaldo is mikor ide érkezett több fordulóig nem tudott gólt szerezni, neki sem ment olyan egyszerűen, pedig a világ egyik legjobbjáról beszélünk, hol van még hozzá de Ligt? 20 évesen egy idegen környezetbe került, nem is tud még a társakkal sem megfelelően kommunikálni, egy védőnek nem megy könnyen a beilleszkedés. Egy gól szárad teljesen a lelkén, addig klasszis teljesítményt nyújtott, bevállalt komoly passzokat is. Kell neki is a türelem.
-Orsato aránylag jól vezette a meccset ahhoz képest, hogy milyen játékvezetők vannak. Ránézésre nekem is szabálytalannak tűnt Sandro megmozdulása, a bíró se láthatta. Itt kellett volna a VAR-nak a fülére szólni...

Juventino86 2019.09.02. 16:03:21

@JuventusFanatikus: Pontosan. A VAR sajnos megint rosszul vizsgázott az általad is említett esetnél. Érdekes, hogy megint a Napoli javára, de szerencsére ez már a múlt. :) Amilyen indokokkal De Ligt teljesítményét védted, abban van igazság, ezt belátom. De továbbra is azt mondom, hogy ilyen durva hibák nem férnek bele. Illetve beleférnek, de akkor miért is fizettünk ki érte ennyit? :( Remélem, hogy be tud majd illeszkedni, de nem hiszem, hogy pl. a Parma-meccs utáni nyilatkozata a beilleszkedést szolgálja. Meglátjuk, remélem, hogy klasszis teljesítményt fog majd nyújtani. :)

Rikoo 2019.09.02. 16:09:09

Dybala szerintem borzasztóóan szállt be. Értékelhetetlen volt, Emre Can detto.

Rikoo 2019.09.02. 16:14:01

@Juventino86: De Ligt érdekes, mert a 65. percig az egész mezőny egyik legkiemelkedőbb játékosa volt és onnantól kezdve lerontotta 0-ra a teljesítményét, de legalább láthattuk a Napoli ellen is, hogy milyen tudásra is képes pozitív esetben. Egyébként megkockáztatom, hogy amennyiben Bonucci helyett Chiellini van mellette, nincs benne 2 gólban. Illetve a 3. nálam inkább a lengyel hibája. Kapusok esetében nálam soha nem elfogadott, ha valaki az ötösön belülről kap gólt.
Demiralról egyelőre semmit nem tudunk, az is lehet hogy flop lesz. Sikerült elérnie a felkészülési időszakban, hogy ne adják el és már ez is nagy teljesítmény.

Juventino86 2019.09.02. 16:18:35

@Rikoo: Ezzel a hozzászólással nem is vitatkoznék, jól látod a dolgokat. Természetesen én sem mondom azt, hogy Demiral lesz az új klasszis védőnk, de szerintem elég ígéretesnek tűnik eddig. A Napoli harmadik góljában egy kicsit tényleg benne volt a kapus is. Dybalával kapcsolatban is igazad van. Nagyon gyengén szállt be.

Juvegaspy 2019.09.02. 16:45:20

@babo0410: B+ eddeig ha valaki szidta a csapatot a fejet vetted.
Most hogy dicserik ez mar meg nem jo neked.
Gyoztunk. Jobbak is voltunk a hianyossagokra is ramutatott a meccs.
Tobbit nem kell magyarazni
Örülj!

MdewC 2019.09.02. 17:08:05

Ismét gratula a profi cikkhez.

Köszönjük. :)

alexGicamo 2019.09.02. 17:40:00

Emlékszik valaki, mikor volt utoljára ilyen gólgazdag meccsünk ? Én nem . Úgyhogy duplán örülök ennek a győzelemnek ! Engem az sem érdekel, hogy csak egy öngóllal nyertünk . Az is győzelem . 3 pont ugyanúgy . A győzelmet nem kell megmagyarázni !

FORZA JUVENTUS PER SEMPRE !!!

Mitya10 2019.09.02. 17:52:02

@Juvegaspy: +1

@babo0410: Te emlèkszel Allegri meccseire a Napoli ellen? Ott nem 1 fèlidőben voltjobb a Napoli nàlunk hanem 90 percen àt szarrà fociztak minket de nyertünk 1-0 ra ès akkor te persze csak az eredmènyt nèzted. Mivel nem komàzod Sarrit itt mostmàr minden szar meg màzli. Mindig is nevetsèges dolgokat ìrsz ìgy nem tùlzottan leptèl meg csak mondom hogy HA nincs az öngòl akkor meg Khedira lövèse nem kapufa hanem gòl. Ìgy gòl ùgy gòl kit èrdekel? De Ligtnek is ilyen meccsek kellenek h beleszokjon a faszàba nem 1 Lecce ellen ahol a körmèt vàgnà hàtul mire mozdulnia kène. Mi is làttuk mi volt szar csakhogy Allegri òta pontosan azt a vàltozàst kaptam amit elvàrtam ès tetszik. Tetszett a meccs ès az hogy leszartam milyen koràn kell kelnem mert vègre egy Olasz focihoz mèltò derbi volt. Ez jobban bejön a nèpnek is mint a rakat 1-0 megfűszerezve egy 30 perces alvàssal.

Apuleius 2019.09.02. 17:53:15

@alexGicamo: Gólokban gazdag meccsként a Parma elleni 3:3 ugrik be az előző szezonból:

www.youtube.com/watch?v=RzXUjvLPaPY

steven.h 2019.09.02. 17:54:44

@Apuleius: Udinese elleni 6-2 vagy 6-3, már nem is tudom, de volt ilyen is.

steven.h 2019.09.02. 17:57:05

@Mitya10: Azzal azért kicsit vitatkoznék, hogy ez az olasz focihoz méltó derbi, mert ebben a meccsben a Napoli taktikai változtatásain és lélektanán kívül semmi olaszos nem volt, és nekem baromira hiányzott az hogy a Juve taktikusan az ellenfélre reagálva otthon nem 3 gólt kapva végig teljesen írányítva nyerje meg a meccset.

alexGicamo 2019.09.02. 18:02:10

@Apuleius: És tényleg ! Köszi az emlékeztetőt ! :-)
Valójában csak arra szerettem volna rámutatni, hogy azért az elmúlt pár évben nem sok ilyen gólgazdag meccset játszottunk , ha nem csal az emlékezetem ... Azért nem ez a jellemző . :-b

gomorra21 2019.09.02. 18:06:54

@Mitya10: én már összeraktam a képet: babonak a kifonomult olasz divat a gyengéje, amiben a Juventus élen járt. Sarrival a legfontosabb azonosulási pont veszett el. Nem lehet könnyű neki, ne kritizáljuk őt ezért.

Apuleius 2019.09.02. 18:17:04

@steven.h: @alexGicamo: Hát nem mindennapi dolog, hogy ennyi gól essen. Tényleg volt egy Udinese-Juventus 2:6-os végeredménnyel:

www.youtube.com/watch?v=xFLpMnfvUxc

Na, meg hát ez a klasszikus a Parma ellen:

www.youtube.com/watch?v=wgG1_xxUk6Q

2019.09.02. 18:21:36

Jól látszik a középpályásánkon a változás szele...mondja azt bárki,hogy ezek a védekező számok jók...ha Kanté egymaga hozna egy meccsén ilyen számokat,mint nálunk a három,elásnák és azt mondanák elfelejtett focizni...hát mik ezek?! Összesen 6(!!!) megnyert párharc 3(!!!) játékostól...egy 4-3-ra végződő meccsen és mi arról beszélünk melyik hátvéd hol hibázott...

2019.09.02. 18:22:09

@fire06: A középpályánkon,bocsánat!

alexGicamo 2019.09.02. 18:34:28

@Apuleius: Micsoda meccsek voltak , kérem szépen ! Sami Khedira - mesterhármas ! Ezt hogy is feledhettem el ! Meg amikor meg a svájci expressz is tudott gólt lőni ! Beadni nem, de néhanap ilyen találatot szerezni , ez igen ! :-D
Az a Parma elleni meccs ! Micsoda játék volt ! Carlitos felszántotta a pályát és egész egyszerűen megállíthatatlan volt ! Nagyon a szívembe zártam akkor ! Kár, hogy csak olyan keveset játszott itt !
Morcos gólja is nagyon ott volt a szeren ! Sajnálom, hogy őt is elherdáltuk ! Nanditót is csipáztam nagyon ... Na, jó ! Vissza a jövőbe ! Ja, nem ... A jelenbe ! :-b

Cannavaro 2019.09.02. 19:48:22

Allegri fanoknak, hiányzik az unalmas 1-0?? :DDD Őszinte részvétem Uraim! De eljött a FOCIT szerető Juve fanok ideje!! ;) Mi ki bírtuk, azokat a hosszú éveket játék nélkül, most Ti jöttök a "szenvedéssel"! ;) :P

jeneiPALI 2019.09.02. 19:49:09

@babo0410: Kulibélla a el nyerte a meccs luzere cimet .:D velünk volt két gólt is köszönhetünk neki, a másik ha khedira nem a kapusba lövi a ziccert vagy higany beleér két kapufa is volt simán hozhattuk volna ezt a mecset ha kehdira belövi ök már nem álnak fel onnan, de ha nincs a fociba? pedig van, jobban kikell használni a helyzeteket mert megboszulja magát örök szabály, a rögzitett helyzetek levédekezése tavaly is sok gondot okozott nekunk ,meg a másik szögleteknél nálunk semmi veszély nincs egyszerüen nem tudnak veszéyt okozni szögletböl ezeken is lehet változtatni és kell is meg avédekezésen is Forza Juve.összeszoknak jó lesz az!

jeneiPALI 2019.09.02. 19:57:30

@Cannavaro: Igy van egyet értek éljen a jó foci amit érdemes végig is nézni ,ne csak kinlódva vagy kinyomni a gépet tv t, mert nézhetetlen mindez gyözelemmel is párosul mi gond lehet!szép jövöt Forza Sarriball és Juve.

Mitya10 2019.09.02. 20:09:24

@steven.h: Igen csak h itt többen màr 1 döntetlennel is megelègettek volna a meccs elött ami szàmomra vicc.. Mièrt is? :D Igenis derbi volt. Òriàsi meccs nem csak olasz foci szeretőknek. Nekünk 6 a Napolinak 3 pontja van. Ha Allegri alatt nem èrdekelt h nyertünk pedig 100x leìrtam h ott több helyzetet hagytak ki mint most akk itt is csak èlvezd a sikert. Hidd el a Napoli szurkolòk pont leszarnàk ha 1x vègre megvernènek minket akàr egy utolsò perces öngòllal de NEM mi nyertünk ismèt. Gondold bele magad ennek a csìra csapat szurkolòinak nekik h eshetett 3-0 utàn 3-3 majd mikor màr lehittèk jön a pofon ismèt. Szàmunkra desszert :)

pedronegroo 2019.09.02. 20:26:10

Az meg hogy van hogy Allegri csapatával is lehet focizni?? Mindig az volt a kifogás hogy ilyen kerettel nem lehet ezért fos a játék, hmmm??? Tényleg nem támadás az Allegri hívőknek mert én most örülök a csapatnak mint hülye gyerek a kifestőnek, de azért nem esett jól hogy évekig hülyének voltam nézve. :) Illene most már beismerni hogy Allegri fogta vissza a csapatot és Ő volt felelős a szar játékért mind a mellett hogy senki nem vitatja el eredményeit és tudjuk hogy Sarri nem nyert még semmit és lehet nem is fog, de a szurkolok már nyertek, nézhető meccseket.

JuventusFanatikus 2019.09.02. 20:48:57

@MdewC: Ismét megköszönöm:)

@Juventino86: Neked is köszönöm, csak valamiért lemaradt:)

Ádám.84 2019.09.03. 01:25:47

Igazán köszönjük ezt a nagyszerű irományt, élmény volt olvasni, és rendkívül hasznos is! DC egyébként teljesen megtáltosodott, igazi erőssége lehet a csapatnak, és annak is örülök, hogy Danilo egészen jól játszik, egyelőre nem tűnik flopnak.

Leslie Matthias 2019.09.03. 09:40:26

@pedronegroo:
Először értünk egyet ,de hatalmos ++++++++
Én is így vélem...ez a defenzív foci ami megy évek óta nézhetetlen volt.
Végre "focit" lát az ember!!!!

venember83 2019.09.03. 11:40:36

@pedronegroo: csak három kérdés van ezzel kapcsolatban:
1) bírni fogja-e a csapat BL mellett ezt májusig?
2) ki tudja javítani Sarri a védelmi hibákat?
3) tud-e döntő(ke)t nyerni Sarri ezzel a felfogással?

Mindazonáltal teljes mértékben egyetértek azzal, hogy a változás több szempontból is szükséges volt a felfogást és a mentalitást illetően.

Contelegend 2019.09.03. 12:19:52

@venember83: 2,-es ponthoz hozzászólva, szerintem a védelemben Sarri alatt az egyéni teljesítmény fontosabb , mint Allegrinél, így inkább az a kérdés, Chiellini kiesésével Bonuccio, de Ligt, Demiral trio fel tud nőni a feladathoz? Már amennyiben egy komoly BL teljesítmény a cél.

spaolo1981 2019.09.03. 13:21:02

@pedronegroo: Allegri egy roppant eredmény centrikus edző, talán csak Capello tudta őt überelni a sok 1-0-val. De míg Capello a minimumot hozta ki abból a keretből 2 év alatt, Allegri azért jóval többre vitte. Nem hiszem, hogy visszafogta volna a csapatot, egyszerűen a defenzív taktikája erre predesztinálta a csapatot és kész. Persze ez a szurkolónak "szar játékként" jöhet le, de ezen lépjünk túl, mert Allegri nincs már itt és valószínűleg soha nem is fogja megváltoztatni edzői stílusát. Akik pedig azt állították, hogy Allegri keretével nem lehet focizni, azok a saját játékosainkat minősítették tévesen és rosszindulatúan. Mondom még egyszer Allegri taktikája leegyszerűsítve nem a szép játékra épült.
Amikor Sarrit leigazoltuk, tudtuk, hogy szebb játékot várhatunk el a csapattól, de itt eredmények kellenek mégpedig azonnal. Remélem hogy a szép játék eredménnyel is párosulni fog.

pedronegroo 2019.09.03. 13:42:41

@spaolo1981: Én csak arról a képtelen állításról beszéltem hogy többször ki lett jelentve hogy Allegri azért nem játszat jó focit mert ezzel a kerettel nem lehet, de természetesen lényegtelen én is sok hülyeséget mondok bár ekkorát szerintem nagyon ritkán :) Mindenkinek meg van a maga stílusa és módszerei meg amiben jó, ennyi nem kell másra fogni ha valami nem megy.

Thuglife! 2019.09.03. 14:08:22

Manolas gólja les lett volna ha Can nem ragad be.innentől kezdve mindegy is ki mellől fejelte a gólt.

Leslie Matthias 2019.09.03. 14:14:40

@Thuglife!: Attól,mert valaki beragad az még nem jelenti azt,hogy akinek menni kellene az emberével lemaradjon róla....

Thuglife! 2019.09.03. 15:40:37

@Leslie Matthias: kivéve ha lesreállítást beszéltek meg.Can meg kimaradt ebből

Grinta 2019.09.03. 16:21:21

@fire06: Aki látta magát a mérkőzést,az egyszerűen nem tarthatja reális számnak a hat sikeres közbeavatkozást a középpálya tagjaitól.Én nem tudom honnan a statisztikai adat,de konkrétan hazugságnak gondolom.És ez nem ellened irányul,félre ne értsd.

JuventusFanatikus 2019.09.03. 17:03:29

@Grinta: A hat közbeavatkozás hazugság is lenne, mert statisztikailag csak hármat hozott össze a Juve középpályája, konkrétan Pjanić egymaga. @fire06: a kevés megnyert párharcot nehezményezte, abból van hat darab. A statisztikák továbbra is a Sofascore oldaláról van, de másik oldalakon is ezeket a statokat láthatjuk.

Grinta 2019.09.03. 17:08:08

@JuventusFanatikus: Matuidihez TE írtad hogy három párharcot nyert meg,egyszer szerelt.Akkor döntsd már el mi az igaz.

Grinta 2019.09.03. 17:11:31

Egyébként lehet nem ezeket a buxiságokat kellene követni,hanem számolni normálisan.Mert ezek az oldalak láthatóan hazudnak.Vegyük Khedirát.Egyszer sem szerelt,és nem szerzett labdát?Aki látta a meccset az tudja hogy egy ilyen adat hazugság.Emlékezetből.

JuventusFanatikus 2019.09.03. 17:29:28

@Grinta: Ezek szerint nem sikerül értelmezni a dolgokat. A Juventus középpályásai hat darab párharcot nyert meg, amibe beletartozik a földön és a levegőben megnyert párharc. Ebből a hatból hármat hozott össze Matuidi, egyet Khedira és kettőt Pjanić.

Közbeavatkozásból, vagy más néven megelőző szerelésből összesen hármat számolhatunk össze, mind a hármat Pjanić hozta össze.

Ha olyan sok kedved van, számolgassad, szívesen beleírom a cikkekbe.

Grinta 2019.09.03. 17:55:53

@JuventusFanatikus: Ahhoz nincs,de biztos jobb forrás lenne mint ez a tizenvalahány éveseknek készült szófaoldal.Ehelyett elkezdtem inkább nézni a mérkőzést újra,és láss csodát már a harmadik percben Khedira labdát szerez!Konkrétan 3.08-nál.Labdaszerzés,nem félreinformálás hogy ez most ez vagy az.Milyen számokról beszélsz akkor??Hát nézd már meg!Vagy mi számít megnyert párharcnak például?Mert a 3:28-nál történt..az oldalvonal mellett az mi?Én nem tudom mit minek vesznek ezek az oldalak,de ha ez nem labdaszerzés,és nem megnyert párharc,akkor nem tudom mi az?És akkor lehet nem kellene ezekre az információkra vakon támaszkodni.És ez csak az első 5 perc!!

JuventusFanatikus 2019.09.03. 18:16:04

@Grinta: Fogalmam sincs, hogy hogyan, és mi alapján gyűjtik az adatokat ezek az oldalak, de erre vagyunk sajnos ráutalva, egyik sem különb mint a másik. Valamivel meg alá kell támasztani a véleményünk, erre pedig a statisztikák hivatottak.

del pipi 2019.09.03. 18:20:00

@Grinta: @JuventusFanatikus: Én már csak a Grinta statisztikáknak hiszek! Ez nagyjából úgy hangzik mint a : Én mostantól már csak Mizót iszom!

Cannavaro 2019.09.03. 20:05:07

@venember83: A 3. kérdés meg van válaszolva! A Chelsea vel nyert EL döntőt! Allegrinek, Hazai kupa döntőn kívül, még nem sikerült ugyanez!

Bagg10 2019.09.04. 08:45:48

Annyit tennék hozzá, hogy Ancelotti a szünetben változtatott. Addig a pályán nem voltak a zsebmetszők..
És kizárólag azért tudtak visszajönni az észak-afrikaiak, mert Sarri nem volt a padon, nem tudta lereagálni.
Martusciello bebizonyította miért asszisztens edző, csak meredt a pályára és sodródott az eseményekkel.
Sarrinak annyi hibája volt, hogy a mérkőzés előtt, a szünetben és ugyebár közvetlen utána kommunikált a stábbal, ez hiba volt, folyamatosan kapcsolatban kellett volna lenniük.
Ha Sarri a pafon van, ennek a vége 6:1
Amúgy köszönjük az elemzést.

steven.h 2019.09.04. 09:48:54

@Cannavaro: Tehát ha Allegri nyert volna egy EL-t, ahelyett hogy biztos legjobb 8-as csapatot csinált a Juvéból a BL-ben plusz kétszer a BL döntőig is elvezette, úgy hogy arra senki nem számított akkor az egy sokkal jobb eredmény lett volna és lehetne Sarrival egy lapon emlegetni? Ugyan kérlek, te lettél volna az első aki elküldte volna ha kiesik a BL csoportból az EL-be...

Cannavaro 2019.09.04. 20:24:29

@steven.h: Egy szóval sem állítottam az agyszüleményed! Egy egyszerű tényt közöltem! Sarri tud európai kupa döntőt nyerni, Allegrinek pedig nem sikerült! Mi ezzel a baj? Hol olvastad, hogy örültem volna egy EL kupának???

Rikoo 2019.09.04. 22:06:59

@Cannavaro: Azért ez így nem gyenge ferdítés. A Chelsea ellenfele egy Arsenal(!!!!!!) volt, miközben a Juventusnak egy csúcsrajáratott Barcelona és Real Madrid, ahol ráadásul az első döntőben 1-1-nél egy teljesen egyértelmű büntetőt nem adtak meg.

Leslie Matthias 2019.09.05. 07:47:33

@Rikoo: Igen...lehet erre fogni,de Klopp is tudod egy jóval gyengébb erőt képviselő Sevilla ellen EL döntőt bukni...a döntő teljesen más meccs.
Aki eljut odáig az küzd a végsőkig.Kettőzött erővel.

pedronegroo 2019.09.05. 10:24:18

@Leslie Matthias: ja és a dühöngőben találsz egy videót Messi vs CR kérdésben, pont arról szól amit én nem tudtam megfogalmazni jól, nem fogsz örülni :))

steven.h 2019.09.05. 16:26:56

@Cannavaro: Riko közben már megválaszolta, én max annyit tennék hozzá, hogy már a feltételek sem adottak, így almát hasonlítasz körtéhez:

Allegri SOSE INDULT az EL-ben a Juventus-szal, mivel sokkal magasabb szinteken mérettette meg magát, így nem is nyerhetett EL-t.

Plusz kétszer játszott BL döntőt, ami sokkal nagyobb teljesítmény mint az EL-t (ami egy másodrangú kupa, a megítélése is a béka s*gge alatt van kb és csak azoknak érdekes akik egyébként a BL-be nem tudnának a ligán keresztül bejutni).

Ha már mindenképp úgy akarod hasonlítani a két edzőt hogy mit értek el európai kupák alapján akkor nálam a sorrend nagyjából:

1. BL Győzelem
2. BL döntő
3. EL győzelem
4. BL elődöntő
5. EL döntő

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1897) bajnokság (3519) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (51) edző (972) elemzés (40) előzetes (890) Európa Liga (171) felkészülés (137) hírek (1700) játékosokról (10261) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2503) meccsek (4326) mercato (4279) nyilatkozat (7676) Olasz Kupa (335) összefoglaló (435) pletyka (4295) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (95) történelem (53) válogatott (180) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (304) video (226) Címkefelhő
süti beállítások módosítása