Kean: „Mindent megtettem a futballért”

kean_moise_golorom_udinese.jpgA Juventus csatára a minap a gyerekkoráról mesélt, ami számos viszontagságot hordozott magában, viszont a futball menekülőútvonalat jelentett. 

„Az egyik alkalommal annyira akartam futballozni, hogy labdát loptam egy tiszteletestől.” - olvashatók a játékos szavai a The Players’ Tribune felületén.

„Astiban nőttem fel, Torino közelében. És ha valaki a mi negyedünkben futballozni akart, akkor mindig találhatott labdát a helyi lelkipásztor irodájában, a házunkhoz közel.

A tiszteletes kedves ember volt, aki az összes labdát egy szekrényben tartotta. Azonban volt egy kis probléma: soha nem zárta ezt a szekrényt. Szóval amikor elvesztettem a saját labdám, ha például átrúgtam a kerítésen, belopakodtam a tiszteleteshez, megvártam, amíg felmegy az emeletre, aztán elvettem egy labdát a szekrényből.

Astiban felnőve mindig futballozni kellett. Szükség volt rá. A templom mögötti aszfaltos pályán játszottunk, hat a hat ellen. Mindenkinek bele kellett tennie a közösbe tíz eurót, ezért én képes voltam könyörögni, lopni és takarékoskodni egész héten, csak hogy kifizethessem a részvételi díjat. 

A győztes csapat nyerte a pénzt. Esküszöm, hogy Astiban mindenki a kápolnához jött, hogy futballozhasson: gazdag gyerekek, szegény gyerekek, turisták, helyiek, mindenki.

És minden héten csata volt. Ha valaki durvábban szerelt téged, úgy kellett tenni, mintha nem is fájt volna, hogy ne cikizzenek a többiek. Én így tanultam meg futballozni, itt kezdődött az én utam. Amikor az ember ilyen körülmények között tanulja meg a futballt, a sikeréhség a játékstílus elengedhetetlen részévé válik.

Az ember megtanulja, hogy a futball, mint az élet, hullámhegyekkel és -völgyekkel rendelkezik. Olykor sikerül az utolsó percben gólt szerezni, és akkor ezzel 60 eurót lehet nyerni mindenkinek. Olykor viszont elmarad a gól.

Egy kötény kiosztása az ellenfélnek szinte ugyanolyan fontos volt, mint a gólszerzés, és ha az ember úgy akar kötényt osztogatni, hogy pénz a tét, Giorgio Chiellini mellett elmenni edzésen már nem is olyan félelmetes. Ez azért nem teljesen igaz, mert lényegében nagyon-nagyon félelmetes. Még mindig ott a nyoma a bokámon az utolsó alkalomnak, amikor kipróbáltam egy cselt Giorgio Chiellini ellen. Ő elég kellemetlen ellenfél tud lenni.

Amikor most edzésen vagyok, és látok egy olyan játékost, mint Paulo Dybala, akkor elgondolkodok arról, hogy milyen nagyszerű dolgokra lenne képes ez az ember a kápolna mellett. Mindig az ottani srácokra gondolok, mert ott kezdődött minden.

Szóval igen, foglalkoztat a múltam, és volt rá eset, hogy a futballért egy tiszteletestől kellett lopnom. De mindennap megköszönöm Istennek, hogy ezt megtettem.”

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr6814814068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nathas 2019.05.08. 12:49:34

"Amikor most edzésen vagyok, és látok egy olyan játékost, mint Paulo Dybala, akkor elgondolkodok arról, mire lenne képes ez az ember a kápolna mellett." - ezt most vajon oltásnak szánta? Mert ha igen, akkor ennél jóval szerényebben kellene nyilatkoznia.

venember83 2019.05.08. 12:56:05

@Nathas: nem, egyértelműen elismerésként. Félreérthetően fogalmaztam.

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1852) bajnokság (3391) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (50) edző (923) elemzés (40) előzetes (861) Európa Liga (171) felkészülés (127) hírek (1648) játékosokról (9927) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2434) meccsek (4170) mercato (4145) nyilatkozat (7451) Olasz Kupa (331) összefoglaló (413) pletyka (4177) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (95) történelem (53) válogatott (174) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (288) video (201) Címkefelhő
süti beállítások módosítása