Buffon: „Még hasznos lehetek a válogatott számára”

buffon_gigi_bl_pirosban.jpgGigi Buffon a minap egy sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy a válogatotthoz azért tért vissza, mert hasznos lehet még a csapat számára, elismerésként vagy jutalomként nem fogadta volna el a meghívót.

Az olasz válogatott Manchesterben ütközik meg az argentin válogatottal, majd a Wembley gyepén Anglia lesz az ellenfél kedden.

Sokan arra számítottak, hogy Gigi Buffon visszavonul a válogatottságtól, azonban most mégis a keretben található, sőt, egyes pletykák szerint a 2020-as EB-ig is maradhat.

„Véleményem szerint mindenki kielemezte a helyzetet, és mindenki tudja, hogy milyen szerepet játszottam a csapatban.

Szívélyes, pozitív személyiség vagyok, és egész karrierem során nagyon önzetlen voltam, és személyes rekordokat adtam fel a csapat javára.

Amint nyilvánvalóvá lett, hogy ez a meghívó nem valamiféle elismerés számomra, mert akkor nem érdekelt volna a feladat, és hogy a csapat hasznára lehetek… nagy lelkesedéssel jöttem a kerethez.

Igaz, hogy 40 éves vagyok, de még mindig első számú kapus vagyok a Juventusnál. Nem tudom, hogy a karrierem utolsó meccsét az olasz vagy a Juventus mezében fogom játszani. Azt viszont tudom, hogy nyugodt és higgadt alkalom lesz. A futballvilágba egy Vespa robogóval érkeztem, de csak egy vállalati kocsival távozok.”

Meglepte Gigit az a felhördülés, ami a válogatotthoz való visszatérésének a híre okozott?

„Azzal tisztában voltam, hogy ez egy furcsa ország. Szenzációsnak tartom, hogy ilyen vihar kerekedett azt követően, hogy 25 évig viseltem a válogatott mezét, változó szerencsével, és közben hozzá is segítettem a válogatottat trófeák megnyeréséhez.

Mivel elnéző természet vagyok, biztos vagyok abban, hogy azok, akik bizonyos dolgokat írtak rólam, azok néhány hét múlva teljesen eltérő cikkeket fognak megfogalmazni.”

Ma este várhatóan kezdő lesz Gonzalo Higuaín, az argentin szövetségi kapitány, Jorge Sampaoli pedig arra utalt, hogy valószínűleg nem hívja be a keretbe Paulo Dybalát a világbajnokságra.

„Nagyon boldog vagyok, hogy ezt mondta, és remélem, hogy Paulo is meghallja, mivel tudom, hogy a bajnokok miképpen reagálnak nehéz pillanatokban. Egy hozzá hasonló kaliberű játékosnak nem is lehet nagyobb motivációval szolgálni.

Ha Gonzalo Higuaínról van szó, csapatként kell összedolgoznunk, hogy korlátozzuk őt és a többi argentin csatárt.”

Az argentin zseni, Lionel Messi kapcsán az olasz válogatott kapitányát arról kérdezték, hogy mi a különbség korszakunk két meghatározó klasszisa, Cristiano Ronaldo és Lionel Messi között.

„Két teljesen különböző játékosról van szó. Lionel Messi sokkal teljesebb futballista, mivel mélyebbről indul, és jobb a labdakezelési technikája, illetve az a mód, ahogy lát a pályán, az inkább trequartistára jellemző, nem befejezőemberre.

Cristiano Ronaldo, talán kicsit az előrehaladottabb kora miatt, a tizenhatoson belül lett igazi gyilkos. Összehasonlítva azzal, hogy milyen volt a múltban, most inkább takarékoskodik az erejével, már nem merészkedik ki a szélekre azért, hogy kötényt adjon vagy más cselt csináljon, azonban a büntetőterületre beadott egyetlen labda után már képes gólt összehozni.”

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr4913768988

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1851) bajnokság (3377) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (50) edző (910) elemzés (40) előzetes (858) Európa Liga (171) felkészülés (127) hírek (1647) játékosokról (9905) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2429) meccsek (4149) mercato (4135) nyilatkozat (7433) Olasz Kupa (326) összefoglaló (409) pletyka (4165) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (95) történelem (53) válogatott (174) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (287) video (199) Címkefelhő
süti beállítások módosítása