A Juve és az európai mercato

A mercato lassan a vége felé közeledik, már csak két hét maradt a vezetőségnek megfelelően megerősíteni a főleg védősorban megvékonyodott keretet, és természetesen mindenki megváltóként várja a megígért középpályást, illetve természetesen titokban sokan valami nagy durranásban reménykednek a Pogba tavalyi eladásából és a BL-döntőből származó bevételt alapul véve.

Nos, Hadházi Gábor feltehetően nem tartozik ezen szurkolók közé. Az alábbiakban vendégbloggerünk rövid értékelését olvashatjátok.

Euro logo.jpgA nemzetközi piac más. A Juventus a nemzeti piacról viszonylag könnyedén tud igazolni. Mondhatni, hogy jelenlegi sikereinek elsődleges táptalaja a Serie A-ból verbuválódott össze, de külföldről nem igazán sikerült nagyobb nevet megvásárolni. Ennek milyen okai lehetnek? Járjunk utána! (Csak a vásárlásokat vettem alapul, a szabadon igazolható játékosok megszerzését nem!)

Elkészítettem az elmúlt 3 év nemzetközi piacról vásárolt legdrágább játékosaink táblázatát, valamint az adott év legdrágább igazolása került bele a táblázatba.

 

Nemzetközi igazolás 2014 2015 2016 2017
1. Morata 20 millió Alex Sandro 26 millió Pjaca 23 millió Cuadrado 20 millió
2. Evra 2 millió Mandžukić 20 millió Lemina 10 millió Benatia 17 millió
3. - Cuadrado 2 millió (k) Cuadrado 5 millió (k) Szczęsny 12 millió
Legdrágább igazolás Morata 20 millió Dybala 40 millió Higuaín 90 millió Bernardeschi 40 millió

forrás: transfermarkt.com

Tisztán látszik, hogy Alex Sandro a legdrágább nemzetközi igazolása Marottának, az egyösszegű vásárlást tekintve (ezt azóta se sikerült felülmúlni!). Őt követi a képzeletbeli dobogó második fokán Pjaca 23 millió euróval. A dobogó legalsó fokán egy hármas holtverseny van 20 millióval (Morata, Mandžukić, Cuadrado). Érdekesség, hogy Cuadrado eddig összesen 27 millió euróba került a Juventusnak, ezzel el is vihetné a pálmát, de inkább maradjunk a fix 20 milliós árnál. 2014 az egyetlen esztendő, amikor a legdrágább igazolásunk külföldről érkezett. Azt követően minden évben a belföldi piacról vásárolta Juventus a legnagyobb fogásait.

Mit jelent ez a táblázat egy nemzetközi rangsorban?

2014 2015 2016 2017
Morata 31. Alex Sandro 27. Pjaca 44. Cuadrado 38.
Mandžukić 34. Lemina 157. Benatia 52.
Szczęsny 85.
Morata 31. Dybala 11. Higuaín 2. Bernardeschi 14.

 

Ízleljük egy kicsit:

-Morata a 31. legdrágább igazolás volt 2014-ben,

-Alex Sandro a 27., Mandzukic a 34. 2015-ben,

-Pjaca 44. helyre fért be 2016-ban,

-míg idén Cuadrado 38., Benatia az 52. lett.

Ha abból indulunk ki, hogy egy csapat elsősorban a saját bajnokságának játékosait ismeri a legjobban, akkor teljesen érthető, hogy a Juventus elsősorban a hazai piacról vásárolja meg a számára legjobb, legtehetségesebb játékosokat. A nemzetközi átigazolásokat tekintve azonban finoman fogalmazva is botrányosan gyengén teljesít!

Mi lehet a magyarázat, hogy nem képes a Juventus nemzetközi piacról kiemelkedő, meghatározó játékost igazolni?

Célpontunk minden évben bőven van, de a nagyobb halak nem igazán jönnek össze. Nyilván ennek vannak gazdasági okai is; a Juventus nem képes a nemzetközi sztárok fizetését biztosítani. Persze ez így nem igaz, hiszen anyagilag a klub erős és stabil, évről évre a bevételei növekednek, de a saját pénzügyi fair play szabályait nem rúgja fel. Ennek következménye, hogy olyan játékosok, mint Sánchez (Arsenal), Lacazette (Arsenal), Bernardo Silva (Man.City), Cavani (PSG), Özil (PSG) és stb., elérhetetlenek a Juventus számára. Előbb-utóbb viszont ki kell nyitni a pénztárcánkat, ha nemzetközileg meghatározó játékost akarunk szerződtetni! Hiába a honi piacon egyeduralkodó helyzet (a Milan felzárkózásával ez már megdőlt idén nyáron), ez önmagában már kevés. Az elmúlt 3 évben kétszer a BL-siker kapujában voltak a zebrák, de mindkétszer elbuktak a spanyol óriások, a Barca és a Real ellen. Ha csak a brand-értéket nézem, ez nem növelte túlságosan a Juventus vonzerejét. Persze piacilag sok bevételhez jutott a Juve, de hiányzik az a kicsi plusz, ami a nemzetközi sikerességből fakadna.

Manapság nem nagyon divat az olasz első osztályba szerződni. Korántsem akkora a vonzereje, mint nem túl régen. Ennek elsősorban szakmai okai vannak, másodsorban csak anyagi (vagy talán fordítva?).

Szakmai okként lehet megemlíteni a jól ismert frázist: az olasz foci túl defenzív. Manapság a támadó, technikás, gyors focit játszó játékosok Angliába, Spanyolországba és Németországba mennek. (Némileg árnyalja a képet a francia liga felzárkózása, mely elsősorban a PSG és Monaco pénzügyi hátterével magyarázható, habár a kivándorlás onnan is jelentős.) Elég, ha megnézzük az elmúlt 3 év legjelentősebb igazolásainak az irányát. Egyedül Higuaín, aki értékben jelentős az olasz vonalról, minden más csak a fenti országokba való, vagy az adott országok közötti igazolást mutatja. A taktika nem fog megváltozni, az alapvető stílus jegyek mindig létezni fognak, ez mind az olasz foci sajátossága. Az viszont vitathatatlan, nagyot veszített presztízséből a Serie A. A defenzív futball ma már nem eladható, nem versenyképes termék.

Az anyagi oldalt tekintve elég felemás a kép. Mondhatnánk, hogy a Serie A nem dúskál a pénzben, de ez így nem igaz! A fent vizsgált időszakot alapul véve összesítettem a bajnokságok kiadásait, bevételeit. Az összegek milliárd euróban értendők.

 

2014-2017

Kiadás

Bevétel

Egyensúly

Premier League

-5,41

2,75

-2,65

Serie A

-2,6

2,32

-0,27

La Liga

-1,99

2,15

0,16

Bundesliga

-1,91

1,60

-0,3

Ligue 1

-1,47

1,5

0,06

A táblázat pusztán az átigazolásokból eredő pénzmozgást mutatja meg, a bérekből fakadó különbségeket azonban nem! Ennek tudatában az olasz bajnokság második helye – kiadások alapján - nem tekinthető mérvadónak! Egész egyszerűen arról van szó, hogy az olasz klubok fizetésben nem tudják megközelíteni az angol bajnokság, a Barca és a Real adta fizetéseket. Innen nézve tehát az olasz csapatok elsősorban országon belül forgatják a nagyobb pénzeket (főleg a tehetősebb csapatoknak való magasabb eladás miatt), kintről sokkal többször árad be pénz, mint amennyi kimegy a nemzetközi piacra. Ezt mind jól ábrázolja a Juventus piaci viselkedése is.

Összefoglalva az olasz csapatok lemaradása leginkább a játékos béreknél mutatkozik meg, mely miatt a nemzetközi klasszisokra már nem futja, inkább csak az elit mögött lévő játékosokat tudják megfizetni.

Hogy megértsük a piaci viselkedést, helyezzük más megvilágításba a dolgokat.

Egy Bayern München, egy Real, egy Chelsea vagy MU ill. MC sem igazol mindig nemzetközi piacról (habár lényegesen könnyebben teszik), ők is aktív résztvevői a nemzeti piacnak. A különbség mégis az, hogy ha valakit kinéznek, mert KELL nekik, azért bőven hajlandók áldozni. Párhuzamosan jelent tudnak lenni a nemzeti piac mellett a nemzetközin is. Nézzük meg Tolissót, Neymart (persze ez irreális, de mégis illik ide), Moratát, Bernardo Silvát, Mkhitaryant, Lacazette-et és sorolhatnánk sokáig a példákat. A Juventus óriási lemaradása, hogy nemzetközileg képtelen hatékonyan vásárolni, mert a bérigények terén nem képes versenytársa lenni a nemzetközi riválisainak. Ugyan „házon” belül pótolgatja a hiányosságokat, de a kirakós ezen darabjain múlik egy-egy BL-siker. Örökké nem lehet ingyen megszerezni Pirlot, Khedirát, Llorentét stb. Ahhoz, hogy egy komoly, külföldön játszó embert megszerezzünk, igenis áldozni kell. Idén Emre Can árán alkudozik Marotta 25m körül. Akár megemlíthetjük a Cancelo féle 20m-t (szokásos szám). Így pedig nem megy. Ennek az üzenete egyértelmű:

-nem ad értem ennyit a Juve, nem is akar igazán,

-sóher ez a Juve és Marotta.

Jöhetünk azzal, hogy aki hozzánk akar jönni…, de ez már lejárt. Nemzetközi mércével nézve Douglas Costa a legjelentősebb igazolásunk az elmúlt 3 évben! Viszont idén őt is csak kölcsönben sikerült megszerezni – egyelőre.

A mercato hátralévő részére a fenteb látható összegekből kiindulva Matuidi érkezésére mutatkozik a legnagyobb valószínűség 15-20m euróért. Se Emre Can, se N’Zonzi, se másért nem fog a Juventus 25m-nál több pénzt kifizetni. Olaszországon belülről lehet, hogy további érkezők lesznek, de ez csak tovább igazolja azon tényt, hogy az Öreg Hölgy nem nyúl mélyen a zsebébe valakiért.

Ezek tükrében tehát ez a nyár is csak a szokásos forgatókönyv szerint zajlik/zajlott. Elképzelések vannak, pénzt áldozni nem tudunk, elsősorban a megfizethetőbb belső piacról építkezünk.

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr5712754978

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pott70 2017.08.16. 13:34:19

A leírtak annak fényében a legérdekesebbek,hogy Agnelliék minden évre egy világsztár igazolását ígérték.De semmiképpen se két világsztár távozását.
Értem én a pénz megvigyázását,de ez már kicsit túlzás.Azt meg nekem ne mondja senki,hogy nincs,mert az nem igaz.

GGábr81 2017.08.16. 13:55:56

Jojó. De a Higany 90 milla hogy jön a képbe?

venember83 2017.08.16. 13:57:49

@GGábr81: olaszországi igazolásként.

tacconi76 2017.08.16. 14:02:03

jó elemzés, de az alapvetése nem igaz. Hadházi Gábor megfeledkezett Douglas Costa leigazolásáról, aki 46 millió euróba került, így és külföldről, a Bayerntől érkezett. Ő volt idén a legdrágább igazolásunk.

Rikoo 2017.08.16. 14:08:28

@tacconi76: Douglas Costa 6 millió euróba került 1 évre kölcsönbe.

kismedvee 2017.08.16. 14:10:09

@tacconi76: DC-t idén csak kölcsönvette a Juventus, így csak 6m-val kell számolni, nem a 45-al, ami jövőre 40 lesz,ha megveszi a Junvetus.

tacconi76 2017.08.16. 14:13:12

Ez inkább fizetéstechnikai dolognak tűnik, elég valószínű, hogy megvesszük év végén végleg, így 46 millába kerül majd összesen.

venember83 2017.08.16. 14:22:22

@tacconi76: Cuadrado is már itt van pár éve, mégis csak idén lett véglegesítve, ahogy Benatia is.

2017.08.16. 14:22:32

Sok újat az elemzés mondjuk nem mond. Eddig is tudtuk sajnos, hogy nemzetközi piacon nem vagyunk mi akkora halak. Évről évre jelentősen alakítunk a kereten mindig és nincs annyi pénz, mint amennyit hiszünk, hogy lenne. Plusz mindig van 1-1 vezéráldozat, holott nem kellene.

biancineri101 2017.08.16. 14:32:58

Tisztelettel de ez egy elég nagy butaság!
MI az hogy az jön le hogy sóher? Én beszerzőként dolgozom jóideje de engem azért dicsérnek meg a melóba (és más cégek is azért ismernek el), mert jó áron veszem meg a számomra ideális cikket. Az a kolléga aki pedig ugyanazat vagy szarabbat vásárol az pedig egy lúzer, akit csak az emberhiány miatt nem rúgnak ki...
A cikk írója jön itt a példákkal, hogy ki hogyan nyúl a zsebébe. Ha már 3 évet vizsgálunk akkor had kérdezzem meg, hogy a REALon kívül ki volt sikeresebb nálunk? vagy ha más nem akkor miért nézünk csodálattal azokra, akik sokért vesznek túlfizetett játékosokat majd elvéreznek már februárban?!
Amúgy ha valakit több részletben fizetünk ki akkor az az illető már nem is számít jó fogásnak. Dougla Costa például akkor semmit nem ér, mert nem egybe fizettünk érte sokat?! így ő nem is tekinthető erősítésnek?! Megjegyzem a kőgazdag angolok is szívesen igazolnánka országon beblülről de mivel egy közepes angol srác is 60 millánál kezdődik, ezért igazolnak inkább kölföldről jobbat 50ért.
Ha pedig akkor leszünk csak igazán tökös gyerekek ha annyit költünk mint a fenn említett klubokk (akik 2-3szor akkora bevétellel rendelkeznek), akkor !talán összjöhet egy BL majd 10 évig vegetálhatunk a túlköltekezés miatt (lásd: Milán, Inter, Dortmund...)

ForzaJuve12 2017.08.16. 14:41:40

Szerintem az egyértelműen kijelenthető, hogy a 2015-ös nyári mercátóig folyamatosan erősödött a csapat, sikerült megelőzni az évtized elején még fölényben lévő milánói csapatokat, magunk mögött tartani a szintén folyamatosan erősödő Napolit és a szinte semmiből megerősödő Romat. Marottának ebben elévülhetetlen érdemei vannak.

Azonban ezután az árun alul megszerzett minőségi játékosok nagy része távozott és a 2015 végén még igencsak kiegyensúlyozott keret (nagyjából egyformán erős védelem, középpálya és támadósor) megbillent és mára igencsak orr nehéz lett.

Ugyanekkor a Kobra lehetőségei mintha beszűkültek volna, a Juventus nem volt többé az az ütött-kopott vidéki sztárcsapat, mint előtte, nem lehetett már többé az átigazolásokat az addigi kukázó módszerekkel intézni. A Korbra pedig sokkal határozatlanabbul mozog a számára idegen talajon mint eddig. Hirtelen sztárokat, sztárpénzért, sztárgázsival kellett igazonia, miközben a Juventus pénzügyi egyensúlyra törekvő gazdaságpolitikájának is meg kellett felelnie. Ez pedig adja a kérdést, hogy vajon Marotta ért el képességei határára vagy a klub.

A válasz egyszerű, ha a következő években is növelni tudja a csapat a bevételeit és ezzel párhuzamosan elkezdi több lépcsőben nagyjából 5-6 millió euróval megemelni a meghatározó játékosok fizetését, de a Kobra teljesítménye nem javul, akkor bármennyire is kedvelem az öreget, de meg kell válnunk tőle. Ha viszont ezzel párhuzamosan Marotta is sikeresebbé válik a nemzetközi átigazolásokban, akkor (az ideit is beleszámolva) az előző három mercátó nem volt más mint az átmeneti időszak, amikor a csapat egy nagyon jó csapatból, minden tekintetben Európa egyik legjobb csapatává vált.

Drughi Di Bianconeri 2017.08.16. 14:43:05

Jó cikk !

Tény és való, a Juventus nem tud nemzetközileg ismert és elismert,Top formában lévő,klasszis játékost igazolni.
Külföldről csak a kukázás megy.

Ez tény, én ezt elfogadtam, leginkább,mert már szinte semmi nem emlékeztet arra a Juventusra,amit megszerettem, de egyik ilyen ez a fizetési sapka,amilyen összegért a nagy sztárok meg se mozdulnak.

Persze ez szép és jó,de nem hiszem,hogy sokáig versenyképesnek lehet maradni.

A bajnokság nemzetközi hírneve egy dolog, de nem hiszem,hogy pusztán attól,ha mi BLt nyernénk meg lenne további 2 stabil BL8as olasz , akkor több sztár jönne a ligába,de kétségtelen,hogy ez egy minimum lenne,ha komoly TOP bajnokságként akarják eladni a ligát.

A pénz és a marketing a lényeg.
Egy buta focista elmegy a halál f@szara is sok pénzért.

A liga nívóját,nézettséget valóban a látványosabb, modernebb játékkal lehet eladni,hiszen pl a több milliárd ázsiai,ami a legjelentősebb piac, nem az unalmas labdatoszogatásra,időhúzásra kíváncsi.

Marketing értéke nincs semmi a Romanak,Napolinak, egy Soton,Everton,Sevilla vagy Schalke teljesen "trendy' csapatok.

A múlt századi ,önkormányzat tulajdonában lévő stadionok,félig üres lelátók sem segítenek.

Németországban a legutolsó falusi csapat is meg tudja tölteni, a 20-30-40ezres stadionját,óriási szurkolói fanatizálás van.

Először az alapokat kéne letenni, hiába várja egy olasz középcsapat a nemzetközi áttörést,ha még a hazai viszonyaik sem rendezettek,stadion, szurkolói bázis,infrastruktúra stb tekintetében.

Ha az olaszokat nem érdekli a saját focijuk,akkor a külföldieket hogy érdekelné?

A mi részünkről már elfogadtam azt,hogy nem tudunk Top formában lévő,Top kategóriás játékost igazolni, de ezzel vigyázni kell,mert ki tudja meddig lehet ez a koncepció sikeres...
A bajom az,hogy az olasz piacot sem domináljuk annyira,mint pl:a Bayern a németet,illetve az utánpótlásunk szánalmas,még Olaszországon belül is.
Számos játékosról mondunk le könnyen,vagy fel sem tűnik, vagy nem keveredünk licit háborúba.

Egyébként az irányvonalunk sem egyértelmű,hiszen Higany nem kellett senkinek, csak nekünk 90Mért, cserébe külföldről nem tudunk jobb játékosokat olcsóbban hozni,mert több a fizetésük, ugyanakkor szarunk az utánpótlásra,meg a Valódi tehetségekre ligán belül...
A mi koncepciónk az,hogy nincs koncepciónk,akire telik,azt hozzuk,tök mindegy illik e a csapatba.

kismedvee 2017.08.16. 15:08:24

@Drughi Di Bianconeri: Teljesen jól leírtad. Egyetértek veled!

@biancineri101: Nem hiszem, hogy a beszerző szakmád összehasonlítható volna egy Sportigazgatóval.Főleg, mert egy klub nem csak "terméket" vesz, hanem pr és marketing értéket is bevételre is szert tesz, elég nagy különbség egy Neymar,CR,Messi ázsiai mezeladásaiból befolyó bevétel és egy sima ideális cikk között.
Értékelem a véleményed, köszönöm, hogy leírtad. Ettől még sajnos eléggé félreértelmezted az írásom. Ennek bizonyítéka: DC-t illetőleg pl le van írva, hogy az utóbbi időt nézve a legjelentősebb nemzetközi igazolásunk.

2017.08.16. 15:37:41

"Manapság nem nagyon divat az olasz első osztályba szerződni. Korántsem akkora a vonzereje, mint nem túl régen. Ennek elsősorban szakmai okai vannak, másodsorban csak anyagi (vagy talán fordítva?)." - Erről 2 gondolat jut eszembe:
1. Az oka: Calciopoli. Gondok voltak, vannak amúgy is olaszban (saját stadion hiánya és hasonlók), de 2003-ban még pl. olasz volt a két legjobb csapat Európában. Az tett be neki, nem lenne ekkora a lemaradás, ha a zinter 1-2 év "uralkodásért" cserébe nem indít sikeresen kamu-bűn-hadjáratot.
2. Az anyagi vonzerő: épp ideje lenne EURÓPAI szinten egy fizetési sapka a csapatoknál, ahogy az NBA-ben már régóta működik. Ezen szintű pénzéhességnek gátat kellene szabni. Nem azt mondom, hogy 50 000 Ft-ot keressenek, de ne akarjon egy (elismerem, nagyon tehetséges) 6 osztályt végzett lassan annyi pénzt keresni, mint egy kisváros.

Drughi Di Bianconeri 2017.08.16. 16:03:16

@Dr. Grant:
A calciopoli csak olaj volt a tűzre.
A valóság az,hogy addigra csődbe mentek azok a csapatok,aki pénzzel próbáltak konkurálni, Udinese,Parma,Lazio,Roma,Fior...mind csődbe mentek kisebb-nagyobb mértékben.
A Berlusconi pénzcsap is elállt,ahogy Moratti se bírta a tempót.
TOP formájukban ugyanúgy költekeztek,mint bármelyik arab vagy orosz milliárdos.

Ezért ritka szánalmas és képmutató dolog sírni a "bezzeg mikor az olasz foci volt a csúcson -" VS "a mai olaj oligarchak"téma,mert a kettő ugyanaz,csak vkinek az olasz maffia milliárdok szimpatikusabbak,mint az arab olaj vagy a ruszki maffia pénz.

Sztovicska 2017.08.16. 16:05:39

@GGábr81: én is pont ezt akartam. Az mindegy hogy belföldi vagy nemzetközi. De ott kiköhögött a klub 90milkát. Évente egyszer meg lehetne tenni

GabeTR 2017.08.16. 16:14:56

@Dr. Grant: 1. ponttal tökéletesen egyet értek.
Egyéb észrevételek:
- A Serie A színvonala csökkent. A Juventuson kívül nincs nemzetközileg jól teljesítő és elismert csapat, aki a jelenkori és nem a múltbeli eredményei miatt kiemelkedő.
- Vegyük alapul a németet, mint hasonló bajnokságot. A Bayern egyeduralkodó, egyéb csapatoknak nincs komoly esélyük a bajnokságra. A Bayern jó, de nem kiemelkedő (agyonsztárolt?) játékosokat igazol megfelelő áron. De látható, hogy a Bayern vonzereje meg sem közelíti a spanyol vagy angol klubokét. Ha megnézzük a többi német klubot (pl. Dortmund) szinte nincs külföldi nagy igazolásuk, csak belföldön jelentenek előrelépést.

Az igazolások így nem leegyszerűsíthetőek, bár sok igazság van az írásban!

2017.08.16. 16:32:41

@Drughi Di Bianconeri: Nem mindegy, hogy egy tűzre olajat, vagy vizet öntesz. Most (is) a Juventus az egyetlen Klub, amelyik tolja Olaszország szekerét. (a feltörekvőket és az ismét feltörekvőket még meglátjuk) És pont a Juventust sikerült eltakarítani akkor.

2017.08.16. 16:38:20

@Dr. Grant: a másik dolog: engem soha nem motivált, hogy az olasz foci csúcson legyen. Csak és kizárólag a Juventus. Juventus szurkoló vagyok, nem olasz foci szurkoló. Nyár eleji hírek: "a Juventus BL-döntős veresége után éjszakai örömünnep kezdődött Rómában, Nápolyban..." Ezeket eddig is tudtam, sőt többet is...
Bár nem tudom kire gondoltál sírás alatt, mert sok értelme nincs az írásom alapján. Az előző gondolataim függetlenek ettől. Csakhát egy csapat vonzóságát kicsit a bajnokság vonzósága is befolyásolja.

2017.08.16. 16:41:50

@Drughi Di Bianconeri: Neked ment kolléga az előző természetesen. :-P

Drughi Di Bianconeri 2017.08.16. 16:47:28

@Dr. Grant:
Egy siker-csapattól nem lesz jobb egy komplett bajnokság.
Vonatkoztassunk el a '90es évektől, olyan már nem lesz,de talán nem is baj.

Vegyük példának a németeket, számunkra a Bayern a példa,ezt több Agnelli nyilatkozat is alátámasztja,na de a Bayernnek a valaha volt legdrágább igazolása a 41Ms Tolisso, kiváló az utánpótlásuk, és sokkal kíméletlenebbül rabolják le a liga német/légiós tehetségeket,mint mi itt.

A német középcsapatok sokkal erősebbek brandben, értékben,szurkolói bázisban,infrastruktúrában,mint bármelyik olasz középcsapat.
Napoli<Dortmund
Roma<'Kusen

A csóróság talán megteszi,megtette a hatását,mert számos olasz tehetség tűnt fel,akik játszanak is a klubjaikban.
De most ezt pl a Milan a kínaiakkal meg a kezdőnyi igazolással sutba is dobja.

A csóróknak az Atalanta kéne példa legyen,akiknek a legjobb az utánpótlásuk , jól is sáfárkodnak a tehetségeikkel, de státuszukból adódóan soha nem lesznek többek,mint nevelő klub.

Nemzetközileg a Capello érában semmit nem értünk,csak a nevünk és a hírünk tett félelmetessé,na meg akkor még nehezebb volt a Serie A,így annak megnyerése is komolyabb hírverésnek örvendett,mint napjainkban.

NagyonJuve 2017.08.16. 16:50:24

Ez egy nagy katyvasz! Azt nem tudom mi az a katyvasz de ez az! Kb annyi értelme van mint a számmisztikának. Kísérjem utadon a 7es! Ja amúgy már javul az olasz foci ha jól tudom múlt szezonban a seria a ban esett a legtöbb gól! Német famatizmushoz nem lehet hasonlítani semmit. Nem tudok olyan országot mondani ahol ha játszik a válogatott megállnak a gyárak,(Ne értsétek úgy hogy minden de sok) hogy nézzék a meccset.

NagyonJuve 2017.08.16. 16:56:53

@Drughi Di Bianconeri: ne hasonlítsd már állandóan a német ligát a széria a hoz. Hogy vegyünk olasz tehetségeket mikor alig van! Most van egy generáció, talán! A németek válogatott szinten 3, vagy 4 csapatot is ki tudnának állítani! Jóval könnyebb dolga van a bayernnek! A német játékosok árai nem szaladnak el olcsóbban tudnak jó játékosokat venni.

kismedvee 2017.08.16. 17:40:10

@Sztovicska: nagyon nem mindegy, hogy belföld vagy külföld! ráadásul Higu kivásárlási záradékkal vették meg, nem pedig alku folytán. óriási a különbség!
Nézd meg mennyiért ment Higu Nápolyba! 35m euró volt, de a Juventus jóval piaci érték felet tudta csak meg venni! Olykor abelső piac sokkal drágább, mint a külföldi, viszont biztosabb is.

Ámok 2017.08.16. 18:11:38

@Drughi Di Bianconeri: Nagyon jól összefoglaltad! +1

"vkinek az olasz maffia milliárdok szimpatikusabbak,mint az arab olaj vagy a ruszki maffia pénz. "

Ezt nagyon jól látod! Sok buta, tudatlan pöcs nem veszi észre, hogy mi is ezt csináltuk/csináljuk. Azt hiszik nekünk szabad... Másokat meg utolsó cig@ny módjára köpködnek!

Attila F 2017.08.16. 18:40:18

"Idén Emre Can árán alkudozik Marotta 25m körül. Akár megemlíthetjük a Cancelo féle 20m-t (szokásos szám). Így pedig nem megy. Ennek az üzenete egyértelmű..."

Bakker, ezek újságírói pletykák, erre - megint - erre sikerült felfűzni egy gondolatmenetet. Ezeknek a pletykáknak 90%-a nem igaz, de a jól értesült bloggerek persze pontosan tudják, hogy mennyin alkudozik Marotta.
A Cancelo-eset pedig különösen érdekes: látta már valaki játszani egy srácot? Nézte már valaki a statjait? Olvasott róla véleményeket? Csak azért, mert a Valencia-drukkerek már többször kiátkozták, a statjai pedig max. átlagosak, de azért itt sikerült úgy beállítani, mintha Cafu reinkarnációja lenne.

Gaben Smith 2017.08.16. 20:21:30

@ForzaJuve12: nagyon jo es fontos kerdest vetettel fel ugy erzem.en is hogy marotta elert a hataraihoz es ezen a szinten mar nem tud ervenyesulni.eg a Milant nezni oke hogy van penz de nincs se bl es evek ot melyen van a csapat megis a sajat szintjukhoz kepest jo jatekosokat szereztek kulfoldrol es nem aranyaron!

ForzaJuve12 2017.08.16. 21:19:38

@Gaben Smith: Ami a Milant illeti, én kicsit óvatosan példálóznék velük, ha jól tudom nemcsak a tulajok újak, de a sportigazgató is, meglátjuk hosszabb távon hogyan muzsikálnak, egyenlőre kis túlzással ott bárki erősítésnek számít.

Ami az igazolásaikat, szerintem csak Bonucci és Calhanoglu számít nagy névnek. Ebből Bonucci összebalhézott a saját klubjával, Calhanoglu Leverkusenje pedig 12. lett bundesligában és ezek után szerintem Calhanoglu is szívesen megpattant. Ami a többieket illeti, őket nem nagyon láttam játszani, André Silva vagy beválik, vagy csak egy fiatalabb Bacca lesz. Biglia ugyan tapasztalt Serie A játkos és argentin válogatott, de klubszinten talán nem véletlen, hogy nem jutott messzebb a Lazionál (illetve igen, most a Milanhoz ;)). A Villareálos gyerekről semmit nem tudok.

Ami Marottát illeti, lehet az eladások intézését ki kéne venni a kezéből és valaki másra, talán Paraticire bízni, mert szerintem elsősorban ez az a terület, ahol Marotta rosszul szerepel.
A vételi oldalt többé kevésbé jól intézi ár-érték arányban, ami tényleg hiányzik eddig a CV-jéből, az egy nemzetközi szinten is elismert sztár (pl.: James Rodriguez, Isco, Aubameyang, Di Maria stb... a teljesség igénye nélkül) megszerzése. Az más kérdés, hogy ötletem sincs kinek kéne a helyére jönnie.

steven.h 2017.08.16. 21:24:57

@Attila F: Óriási +1, szebben én se írhattam volna le.

BigP86 2017.08.16. 21:27:29

A spanyol sajtó arról számol be, hogy a Juventus minél hamarabb szeretné soraiban tudni az Atletico Madrid uruguayi középhátvédjét Gimenezt A játékos ára 25 millió euro lenne. A Bianconeri ismét bevethetné cserekártyáját, Juan Cuadrado személyáben. Diego Simeone nagyra becsüli a kolumbiai szélsőt és szívesen látná csapatában. Szóba kerűlt a Cuadrado- Koke csere, de ez talán csak téli mercato alatt lehet aktuális, mivel a madridi csapat az idei nyáron nem igazolhat a FIFA tíltás miatt. GImenez lehet a titkos középső védő igazolás?
Mit szólnátok hozzá?

Grinta 2017.08.16. 21:30:04

@BigP86: Cuadrado nem képes harcolni..csak dobálja magát.El nem tudom képzelni hogy kellene Cholonak.Pláne egy Koke féle ikonért cserébe.Ez kacsa Gimenezt pedig nem ismerem teljesen hogy meg tudjam állapítani.

Rikoo 2017.08.16. 21:44:38

@BigP86: Gimenezről volt szó mivel úgy hírlik ő sem fogja meghosszabbítani a 2018-ban lejáró szerződését.
Belsővédő, de tud játszani jobbvédőben és vkp-nak sem rossz.
Paratici 2x találkozott már az ügynökével.

Koke pedig vicc ugye?
Messire több esély van.

b.tom 2017.08.17. 00:58:46

aki dc-vel jön, azért azt is vegye figyelembe, hogy megint csak egy olyan játékost sikerült elhozni, akit el is akart adni a klubja! Europai közepesnél jobb csapattol fix kezdő, meghatározó játékost nem rémlik hogy tudtunk volna venni! Tetszik a cikk, és egyet értek!

gomorra21 2017.08.17. 01:35:27

@b.tom: az olasz bajnokság mindig is defenzív volt, a Juventus meg a jelentősebb olasz csapatok közül is kifejezetten defenzív, BL-t nézve meg történelmileg siralmasak a mutatóink, mi a frászkarikának jönne hozzánk európai top csapatból kezdő szintű játékos??
A Milan mindig is támadóbb szellemű csapat volt, majd talán mennek hozzájuk.
Most komolyan, minek jönne Kroos a Juventusba, amikor sokkal nagyobb fizetésért olyan csapatban játszhat, amivel nem kell megszakadni, és minden héten tűzijáték van. Ezek tények, amin Marotta nem fog tudni változtatni. Maximum egy leszerepelt játékosnak beígéri, hogy majd nálunk formába jön. Top kezdő játékost top csapatból ne várjatok - vagy várhattok, ha jó érzés mindig koppanni egy nagyot.

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1890) bajnokság (3507) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (51) edző (967) elemzés (40) előzetes (886) Európa Liga (171) felkészülés (137) hírek (1699) játékosokról (10238) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2500) meccsek (4304) mercato (4276) nyilatkozat (7652) Olasz Kupa (331) összefoglaló (431) pletyka (4292) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (95) történelem (53) válogatott (180) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (301) video (222) Címkefelhő
süti beállítások módosítása