Terim: „A Juventusnak Európára kell koncentrálnia”

Fatih Terim legutóbbi, hosszabb nyilatkozatában figyelmeztette a Juventust, hogy mentalitásváltásra van szükség a következő szezonban, avagy ismét a korai BL-kiesést kockáztatják.

Terim Fatih_Galata sallal.jpgA bianconero csapat kényelmes előnnyel vezeti az olasz bajnokságot, jó úton halad a sorozatban harmadik bajnoki cím felé, ám most már csak az Európa Ligában bizonyíthat nemzetközi szinten, mivel már a csoportmérkőzéseket követően elbúcsúzott a torinói gárda Európa legfontosabb nemzetközi versenysorozatától.

A kiesés Fatih Terim egykori csapatának, a Galatasaraynak köszönhető, illetve a kiszámíthatatlan meteorológiai körülményeknek, amelyek miatt a mérkőzést csak két részletben lehetett lejátszani.

„Nem igazán értem, minek voltak betudhatók a torinói panaszok. A Juventus döntetlent játszott Torinóban a Galatasaray ellen.” - kezdte a Gazzetta dello Sportnak adott nyilatkozatot Fatih Terim, mielőtt a kiesés okaira reflektált volna.

„A Juve a Bajnokok Ligájában egy teljesen más csapat, veszít értékéből. A bianconero együttes szerelmes az olasz bajnoki címbe. Ebből a szempontból különbözik a Milantól, amely mindegyik évben az európai diadalt tűzi ki célul maga előtt.

Azonban a harmadik bajnoki cím begyűjtését követően Buffonnak és csapattársainak a Bajnokok Ligáját kell első helyre helyezniük. Csak így nyerhetik meg a Bajnokok Ligáját. A BL-győzelem érdekében az ember kénytelen feláldozni bizonyos dolgokat.”

Az egykori Fiorentina és Milan edző szerint azonban a Juventus igazán jó képességű csapat.

„Pirlo egymaga a calcio megtestesülése, Buffon a világ legerősebb kapusa, Chiellini véleményem szerint a védőjátékos prototípusa, Tévez harcos, míg Vidal igazi fenomén. Szeretem még Vučinić játékát is, bár ő kevés alkalommal jutott szóhoz.

És mindez megmagyarázza, miért erős csapat a Juventus. Ez azt jelenti, hogy Conte számára világszintű értéket képviselő játékosok állnak rendelkezésre.

Azt mondják, hogy Conte nem kedves ember. Azonban én a győztes edzőket értékelem, nem a kedves edzőket. És Conte győztes típus.”

Antonio Conte csapata este Törökországban fog megmérkőzni a továbbjutásért az Európa Liga legjobb tizenhat csapata közé, a Juventus mai ellenfele a Trabzonspor.

„Az első mérkőzésnek 1-1-re kellett volna végződnie. Kétgólos előnnyel a Juventus kezében van a továbbjutás, azonban óvatosnak kell lenniük.

A Trabzonspor otthonában fergeteges a hangulat, és amennyiben a hazai csapatnak sikerül korán gólt szereznie, akkor veszélybe kerülhet a továbbjutás.”

Amennyiben az olasz csapat továbbjut, úgy feltehetőleg a Fiorentina ellen fog megmérkőzni a legjobb tizenhat között.

„Szeretnék az Artemio Franchiban lenni a visszavágón. Nézegetem a naptáramat, hogy lássam, belefér-e egy pár napos firenzei út.

Egy egészséges Gómezzel a Fiorentina továbbjuthat. Montella rendkívül jó edző, olyan futballt tanít játékosainak, amely kedvemre van.

A Fiorentina-Juve felér egy derbivel, és nem mindig az erősebb csapat nyer. Néha a szív győzedelmeskedik. A Fiorentina csapatát otthon 40 000 szurkoló segíti, bármi megtörténhet.” - zárta az interjút a török edző.

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr375835110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lord Viktor 2014.02.27. 14:31:28

Nem mond hülyeséget. Én is azon a véleményen vagyok, hogy oké, legyen meg idén a bajnoki cím, (az EL lehet másodlagos, bár kurvára fájna, ha nem nyernénk meg) legyen meg a 3. csillag immáron hivatalosan is, de utána viszont a BL-ben kell kötelezően nagyot alkotni. Ki kell egészíteni a csapatot, befoltozni az első csapatban a két lyukat (szélsők), majd megfelelő csereemberek kellenek a ballaszt helyére, akik a BL-meccsek környékén hozhatják a bajnokikat és kész. Ráadásul ez nem is járna nagybevásárlással és nagy költekezéssel sem, csak kis szakértelem kéne a kobrától végre.
Btw én jövőre én simán aláírnék egy 2. helyet is a bajnokságban, ha cserébe BL-döntőt játszhatnánk.

Goku06 2014.02.27. 14:59:52

@Lord Viktor: "Btw én jövőre én simán aláírnék egy 2. helyet is a bajnokságban, ha cserébe BL-döntőt játszhatnánk."
Sajnos minden valószínűség szerint a vezetőség nem írná alá ezt :/
mert hát a csapat mindig fejlődik, bajnoki cím után második hely? Talán még Contét is kibasznák...

(amúgy én is aláírnám)

És ahogy én nézem az EL-t nem vesszük komolyan sehogy sem..
várható kezdőben ott van Isla-Padoin-Peluso is?
Caceres-Ogbonna-Gio?

2-0ról még így is bemákolhatjuk a továbbjutást, de azért egy Fio ellen ilyen kezdőkkel nem sok esély lenne..

Tony. 2014.02.27. 15:13:13

@Lord Viktor: "az EL lehet másodlagos, bár kurvára fájna, ha nem nyernénk meg"

Nem tudom mennyire vagy érzékeny típus, de ha valóban így gondolod, akkor azt javaslom menet közben készítsd fel magad lelkiekben. ;)

venember83 2014.02.27. 15:21:23

Nagyobb marhaságra számítottam Terimtől, de kb. igazat adok neki.

Apuleius 2014.02.27. 15:37:55

Totális ökörség, amit Terim vizionál a Juventusról és a BL-ről.

Lord Viktor 2014.02.27. 15:55:02

@Goku06: ha a 3. hely is auto BL-t érne még, nekem az is jó lenne. Nem tudom miért, de szerintem nem akkora dicsőség Romákat, Napolikat, meg pénzhiányban szenvedő milánóiakat sokadszorra kenterbe verni (na nem mintha szar érzés lenne... :D), mint sok millió néző előtt hazaküldeni egy Realt, Barcát, Bayernt vagy valamelyik angol-arab(orosz) pénzeszsákot.
Plusz az olasz bajnokság megnyerése önmagában kevés, sőt azzal hogy a BL-t a Serie A mögé tesszük, azt a képet festjük róla, hogy gyenge. (Az olasz bajnokot ilyen könnyen kiejtik) Szóval igenis, ideje lenne Európára is odafigyelni.

@Tony.: Annyira nem, elbírta a gyomrom a két hetedik helyet , na meg a Fulham és előtte a Bayern elleni pofára esést is. :) De csalódott leszek, ha nem jutunk el legalább a döntőig.

Trieszt120506 2014.02.27. 16:39:29

A BL győzelemre nincs reális esély, és nem 3-4 játékos érkezésén múlik a dolog. Tessék megnézni, hogy a Bayern, Real, Barca, PSG PADJÁN milyen játékosok ülnek. Tehát egy negyed/nyolcad döntőre így is úgy is eséllyel pályáznánk, azt követően meg így is úgy is bravúr kellene a továbbjutáshoz. Egyszerűen nem éri meg a kockázatot, hogy a költségvetést bedöntsük a plusz BL pénzért. Mert a 3-4 már befutott, de még fiatal sztárért 100 milliós nagyságrendet kellene fizetni vételárként + évi kb 50 milliós fizetést.

Szerintem nekünk az egyedüli járható út az lenne, ha pénzünket magas hatékonysággal, évi 1-2 minőségi (és fiatal) játékosra költenénk el. Kb egy Arsenal vagy Dortmund filozófia azzal a különbséggel, hogy mi meg is tudnánk tartani a játékosok nagy részét.

venember83 2014.02.27. 17:27:01

@Trieszt120506: magadnak mondasz ellent. Nem lehet úgy megtartani a fiatal játékosokat, ha közben Bayern, Real, Barca, PSG akár fizetésük ötszörösét is ajánlja nekik, csak igazoljanak át.

2014.02.27. 17:50:28

Teljesen egyetértek mindennel,amit mond Terim,jól látja a dolgokat! Habár sztem Vucinic csak egy makker senkiházi,egy tévedés,mindig is az volt a szememben!

Apuleius 2014.02.27. 18:10:34

@venember83: "@Trieszt120506: magadnak mondasz ellent. Nem lehet úgy megtartani a fiatal játékosokat, ha közben Bayern, Real, Barca, PSG akár fizetésük ötszörösét is ajánlja nekik, csak igazoljanak át."

Én abszolúte semmilyen ellentmondást nem látok Trieszt120506 véleményében. Egyfelől az ötszörös fizetés eleve túlzó, másfelől ilyen alapon akkor húzzuk le a rolót, mert ezek szerint akkor senkit sincsen esélyünk megtartani. A valóságban ez nem így működik, s a pénzen kívül vannak más szempontok is, arról nem beszélve, hogy a kulcsemberek azért nem keresnek rosszul a Juventusnál sem.

Andras74 2014.02.27. 19:02:30

@Goku06: Olaszországban "csak" a bajnoki cím számít. Minden egyéb csak másodlagos, még a BL is. Én egyébként nem áldoznám be a bajnoki címet a BL oltárán. A bajnoki címet a tudás, a BL-t a PÉNZ, a szerencse és a tudás dönti el.

Andras74 2014.02.27. 19:06:41

@Trieszt120506: Egyetértek. A BL tulajdonképpen a pénzről szól. Lehet elérni egy-egy kiugró eredményt hosszú munkával - pl. Dortmund, ahogy írtad -, de félő, hogy szétszedik a pénzeszsákok a csapatot, mire célt érne - szintén lásd Dortmund -. Nekem nagyobb örömöt ad, ha hétről hétre alázzuk az olasz vetélytársakat, mint ha kivernénk egy nagyobb csapatot, aztán mennénk a süllyesztőbe. Utána meg évekig újra azon siránkoznánk, hogy jó lenne már újra bajnokságot nyerni....

venember83 2014.02.28. 08:35:53

@Apuleius: Pogba jelenleg 3-4 milliót keres, ha nem tévedek. Szerinted nem fogja megadni neki a PSG akár a tizenötöt is, ha végre odajutnak, hogy tárgyalnak majd vele és a Juventusszal? Avagy Vidal nem fogja megkapni a Realtól majd a tizenakárhány milliót a Juventusnál keresett 4-5 milliója helyett? Nem minden esetben érvényes az ötszörös szorzó természetesen, túloztam, de azért a 3-4-5 és a tizenmilliók között elég nagy az ugrás, és nem látom, hogy a Juventus képes lenne 4-5 millió fölé menni, mivel nincs pénzügyileg se a Bayern se az újgazdag klubok szintjén. Őszintén szólva, amennyiben valahogy nem fogják vissza a klubokat pénzügyileg pl. FFP segítségével (amiben eleve nem hiszek sajnos), akkor Európában nem lehet labdába rúgni egy Juventusnak sem sajnos.

Apuleius 2014.02.28. 08:49:10

@venember83: Nem, nem fog nekik 15 milliót ajánlani senki. Nézd meg, hogy jelen pillanatban hány játékos, és pontosan kik keresnek ennyi pénzt a világ labdarúgásában. A minap talán éppen Te linkeltél be egy bérezési listát a Real Madridról, s kb. Ronaldo és Bale keres ebben a magasságban, senki más a közlében sincsen náluk. Tizenmilliókat a valóságban nagyon, nagyon kevés játékos keres. Mindamellett a Juventus jelenleg a világ 10 legtöbb bevételt generáló klubjának egyike, irtózatosan túlzónak érzem, amikor úgy beszélünk róla, mintha a Cagliari-ról lenne szó. A Juventus soha sem adott csillagászati fizetéseket, s időnként eladta értékeit (pl. Zidane-t, akit soha sem tudtam szeretni), de szó sem volt soha kiárusításról, s az európai élmezőnyben tudtunk maradni. Maximálisan úgy van, ahogy Trieszt120506 írta, minőségi fiatal játékosok levadászásában van a jövő, még akkor is, ha időnként közülük elveszítünk néhányat (óriási haszonnal). A két dolog abszolúte nem zárja ki egymást, továbbra sem látok ellentmondást.

Lord Viktor 2014.02.28. 09:17:07

@Trieszt120506:
@Apuleius:
Szerintem pedig épp ott van a lényeg, hogy az első csapatból nem sok hiányzik, hogy nagy csapatot is elverni képes legyen. Már pedig az elitbe való visszakapaszkodás első lépése a kezdőcsapat. Utána jöhet a pad. Amíg nem jönnek a sikerek, addig a padra nem fog minőségi játékos se jönni, mert akkor inkább ücsörög a Real vagy Dinamo London padján. És persze fontos az utánpótlás is, de az azért nem emészt fel nagy költségeket. Szóval én továbbra is tartom, hogy nyáron egy-két erősítéssel már alakíthatunk komolyat a BL-ben. A bajnokságot nyilván nem szabad úgy alábecsülni, hogy a BL-indulás veszélyben legyen, de azért az túlzás hogy ha pl. az előnyünk 3-4 pontra olvad, akkor már leszarjuk Európát.

Apuleius 2014.02.28. 09:27:25

@Lord Viktor: Igazad van, de az, ha egy-egy mérkőzésen egy nagy csapatot is képesek vagyunk megverni, a valóságban még elképesztően távol áll attól, hogy a BL-ben bármi esélyünk legyen. Márpedig itt alapvetően ez volt a kérdés. Igen, amúgy tényleg van egy ilyen ördögi kör az első csapat és a pad miatt, ez tényleg nehéz. Én alapvetően nem az utánpótlásra gondoltam amúgy, nem csak Primavera korú, 16-18 évesekre, hanem fiatal, de minőségi játékosokra (mint mondjuk anno Trezeguet stb.).

(ez a rész nem Neked szól Lord Vikor) A másik, ami totális félreértés néhány ember fejében: azt komolyan gondolja bárki, hogy azért nem dobbantunk nagyot a BL-ben, mert a bajnokság miatt leszarjuk? Ne viccelődjünk már...

Lord Viktor 2014.02.28. 10:28:40

@Apuleius: "...ha egy-egy mérkőzésen egy nagy csapatot is képesek vagyunk megverni, a valóságban még elképesztően távol áll attól, hogy a BL-ben bármi esélyünk legyen."

Ez igaz is meg nem is. A csoportból továbbjutni képes csapatunk megvan, (az idei szerintem is azért sikerült így, mert elbénáztuk az elején) viszont az egyenes kieséses szakaszban 1-2 meccsen dől el a továbbjutás, ha pedig megmutatjuk, hogy kiverünk egy nagycsapatot és utána egy másiktól szívunk, ami nem szégyen, az már azért előrelépés, ami vonzóvá teheti a Juventust.
De nyilván a folyamatos jó teljesítmény adja az elithez tartozást, de az elején a kiugró eredmények azért kellenek, amire lehet építeni.
Konkretizálva: én azt várnám a nyáron, hogy erősítsük meg a kezdőcsapatot legalább két szélsővel, a padra pedig olyan embereket hozzunk, akik a bajnokikon már minőséget képviselnek, előrelépés lenne nekik a Juventus padja is akár, főleg hogy a bajnokságban és a kupában azért kapnának lehetőséget is. Mondok példát: Ogbonna, Cáceres és talán még mostanában Isla ilyenek. A mostani formájuknak is köszönhető, hogy páran szürkék, de ha a bajnokságban lehetőséget kapnának, míg a kezdőcsapat tagjai a BL-re pihennek nem lehet gond. A jövőben ilyen lehet Berardi és szerintem lehetne "kukázni" még ilyen embereket, fiatalokat Európából. Ha pedig elég jó, simán mehet a kezdőbe is, azzal mi csak jól járunk. Amit nem engedhetünk meg: Peluso, Isla, Motta és hasonszőrű társaik. Ők már Serie A-szinten is vállalhatatlanok számomra.

Lord Viktor 2014.02.28. 10:30:04

Bocsi, a végén Isla helyett Padoint akartam írni. :D

Apuleius 2014.02.28. 10:57:20

@Lord Viktor: A BL piszok nehéz sorozat, s az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy többnyire olyan csapatok tudják megnyerni (néhány kivételtől eltekintve), amelyek nagyon komoly minőséget képviselnek, s elég mély kerettel rendelkeznek. Ettől még nagyon messze állunk, de tovább kell építkezni, s idővel ide is visszatérhetünk. A Real Madrid elleni meccsek érdekesek voltak. A Juve egyfelől felnőtt a feladathoz, azonban mindkét mérkőzésen a Real Madridnak megfelelő eredmény született, s ennek aligha a véletlen vagy a balszerencse az oka (persze a Real kapott segítséget is a kinti meccsen, ezt nem szabad elfelejteni). A jelenlegi Juventusnak kutya kötelessége lett volna továbbmenni egy ilyen gyenge csoportból, de az egyenes kieséses szakaszhoz még könnyűnek találtatna a csapat.

A konkretizációddal teljes mértékben egyetértek, s nekem is a Peluso, Motta ás Padoin jellegű senkiházi, hitvány nyomorultak szerepeltetése az, ami vállalhatatlan. Nem kérdés, néhány okos igazolással a Juve komoly lépést tehet előre nyáron. Például az ilyen szerencsétleneket kell elzavarni, s minőségre cserélni.

Goku06 2014.02.28. 13:54:57

@Andras74: értem a gondolatmenetet, de van benn egy hatalmas hiba.
Mi a Juventus vagyunk!
egy Dortmundot, Arsenalt össze sem szabadna hasonlítani velünk a pénzügyi lehetőségeik terén.
Ha mi végre visszatérnénk a csúcsra, minket nem vehetnének meg kilóra, ha az Agnellik nem akarnák ezt...

2006 környékén egy top játékosnak a Juventus nem egy lépcsőfok volt európa felé, hanem a top. Ezt most is egy kis befektetéssel és kellő szakmai hozzáértéssel össze lehetne hozni pár év alatt.
És ha ez megvan, akkor nem kellene azzal foglalkozni, hogy egy jó BL után kilóra megveszik a sztárjainkat.
Anyagilag jó pár éve a Bayern is csak azon a szinten volt mint mi most, de ők pénzt nem sajnálva (ám nem is szórva) építkeztek, tudatosan.
Ez a "nincs pénz" duma egy rohadt nagy kamu, van pénz, csak nem a focira. Ha Andrea annyira komolyan venné a Juventust, mint a krikettet (angol ficsúr, angliában tanult, mit is várunk tőle), akkor kilóra kivásárolhatnánk Balet és CR-t a realból mindenféle kölcsön nélkül is.

Ha nyáron kicsit erősítünk, akkor kb most azt számolgatnánk hogy melyik héten leszünk matamatikailag is bajnokok..

venember83 2014.02.28. 14:43:22

@Apuleius:

"A másik, ami totális félreértés néhány ember fejében: azt komolyan gondolja bárki, hogy azért nem dobbantunk nagyot a BL-ben, mert a bajnokság miatt leszarjuk? Ne viccelődjünk már... "

A leszarás nyilván túlzás, de egy BL-ben nem engedheti meg magának, hogy ne mindig a legjobb felállásban lépjen pályára csak azért, mert hétvégén fontos bajnoki van Napoli, Milan vagy Inter ellen. Arra pedig nem egyszer volt példa, hogy a Juve nem a legjobb felállásában küzdött kedden vagy szerdán a BL-ben. Szerintem erre gondol Fatih Terim és sokan, akik szerint a Juventus nem veszi elég komolyan a BL-t.

Apuleius 2014.02.28. 14:50:16

@venember83: Melyik volt az a BL meccs idén, amelyikre nem az éppen pályára küldhető gyakorlatilag legerősebb felállásban futottunk ki? Nekem nem igazán rémlik ilyesmi.

Apuleius 2014.02.28. 15:14:18

@venember83: Padoin szerepeltetése valóban gyalázatos bármilyen sporteseményen, de azt a mérkőzést 3:1-re megnyertük, így szerintem nincs miről beszélni. Vučinić szerepeltetése (Quagliarella vagy mondjuk a még formába nem lendült Llorente helyett) nálam nem jelenti azt, hogy tartalékosan léptünk pályára. Peluso és Ogbonna szerepeltetését lehet úgy értelmezni, hogy a bajnoki miatt pihentettünk, de azért szerintem ez igencsak túlzó (főleg, hogy Barzagli még a padon sem volt talán sérülés miatt, erre nem emlékszem). A Juve lényegében minden meccsre a legerősebb csapatával futott ki, nem ezen múlott a dolog meglátásom szerint.

MDaniel98 2014.02.28. 20:12:17

Igazából én a gyilkos ösztönt nem érzem a csapatban néha Tévez,Llorente ide-oda,azt,hogy annyira megalázzuk az ellenfeleinket,hogy a 60.percre az élettől is elmegy a kedvük,ez nincs meg.És,ha ez a BL-ben nincs meg...Ja,meg nem ártana kiszórni a Padoin,Pelus,Isla féle hulladékot.

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1897) bajnokság (3521) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (51) edző (972) elemzés (40) előzetes (890) Európa Liga (171) felkészülés (137) hírek (1700) játékosokról (10265) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2503) meccsek (4328) mercato (4280) nyilatkozat (7679) Olasz Kupa (335) összefoglaló (435) pletyka (4297) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (96) történelem (53) válogatott (180) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (305) video (226) Címkefelhő
süti beállítások módosítása