Marotta megvédi a Juventust

marotta giuseppe balra.jpgA Juventus sportügyekért felelős igazgatója, Beppe Marotta egyszerűen elfogadhatatlannak tartja, hogy csapatát támadják a bírók ténykedése miatt.

Az Öreg Hölgyet folyamatosan kritikák érik, amiért a játékvezető a Catania szabályos gólját érvénytelenítette, továbbá megadta a Juventus győztes gólját, amelyet leshelyzet előzött meg.

"A játékvezetői hibák egyértelműek." -mondta Marotta a Radio Anch’Io Sport-nak.

"Eddig is léteztek hibák és a jövőben is lesznek, de nem tudom elfogadni a szidalmakat, amelyek minket érnek, amiért a játékvezető megváltoztatta a döntését. Nem akarok hallani semmiféle kivételezésről és mindenáron megvédem a Juventust az ellene felhozott vádaktól."

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr654876910

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Apuleius 2012.10.29. 13:02:21

Köszönjük, Beppe! Akkor már csak egy top támadó kellene...

hellan (törölt) 2012.10.29. 13:20:11

@Apuleius: Ennyi, nincs miről beszélni már. :D

venember83 2012.10.29. 13:39:46

@Apuleius: Én nem várom igazán, hogy ő bárkit is leigazoljon, bár a legújabb hírek szerint már két csatár is képben van, miközben Q és Matri játékjogát pénzzé kívánják tenni. De aztán, hogy ebből mi lesz...

Apuleius 2012.10.29. 13:57:29

@hellan: :D Ezt leszámítva nagyjából egyetértek Marotta álláspontjával, csak nehéz érdemben kommentálni a dolgot. Egyszerűen rendkívül rossz bírói döntéseket láttunk ismét. Hasonlóak történtek már és történnek is majd a mi kárunkra. Sajnos egyre gyakrabban fordul elő ilyesmi (lásd Chelsea-MU), de baromság ördögöt és összeesküvést látni mindenhol.

@venember83: Képzelem melyik két csatárról lehet szó. Gondolom nem a Falcao-Cavani duó került képbe. Q és Matri játékjogát nem lesz könnyű pénzzé tenni...

hellan (törölt) 2012.10.29. 14:18:02

@Apuleius: Llorente, Lens és Walcott nevei azok, néha Huntelaar is előkerül.

Cannavaro 2012.10.29. 14:46:20

engem nem az érdekel, mit mondanak mások!!! az sokkal inkább, hogy ha nincs bírói tévedés, akkor ezt a meccset biztosra veszem, hogy elveszítjük!! nagyon gyenge a helyzetkihasználásunk!! csatár kell és nem is egy!!! klasszist mi nem fogunk igazolni, ez tény!!! de legalább 2 minőségi javulást jelentő támadó kell ez nálam llorrente, és ........ elképzelésem sincs, hogy ki!!! egy szóval, baj van!!!

babo410 2012.10.29. 15:00:28

Egyébként a Roma-Udine meccset láttátok? Ott se volt topon a bíró! Nyilván biztos azt is mi fizettük le, hogy nyerjen az Udine! Olyan uncsi már, hogy mindenhol csalóznak. Abban meg biztos vagyok, hogy az 1pont a bíró nélkül is meg lett volna!

my name is csuma 2012.10.29. 15:12:26

Ha jól emlékszem vagy Ő vagy Alessio még azt is hozzátette, hogy ha meg is adják a Catania gólját, az érdemben nem befolyásolta volna a meccs kimenetelét.

Sokakkal ellentétben, ezzel a kijelentéssel egyet is értek. Szerintem egyértelmű, hogy visszatértünk a dinamikus optimalizáláshoz, vagyis ahhoz, hogy energiánkat elosszuk a meccsek között, így maximalizálva a megszerzett pontok számát. Vagyis ha a Catania gólját meg is adják, egyszerűen feljebb kapcsolunk és 1 helyett 2-t lövünk. A 25. percben bekapott gól pedig a lehető legjelentéktelenebb, annál már az is rosszabb, ha a 2. percben kapunk gólt, mert az legalább demoralizáló. 65 percünk maradt volna csak a rendes játékidőből, ami több mint elegendő 2 gólhoz. Ráadásul nem volt nehéz észrevenni, hogy a játékunk egy közepes fokozaton futott, egyáltalán nem lehetett azt a hajtást érezni, mint egy rangadó esetében.

A Catania tulaja pedig tanuljon meg veszteni. Pláne egy jobb csapattól.

2012.10.29. 15:37:31

@my name is csuma: Nem is kérdés. Én is biztosra veszem ,hogy megfordítottuk volna a meccsett. Ez olyan meccs lett volna mint a Genoa elleni ,szerintem itt is lőttünk volna 3-mat....

Cannavaro 2012.10.29. 15:41:03

@Bigvee: lehet!! én nem vagyok ilyen optimista!!! de nem is lényeg, úgy se tudjuk meg!!!

babo410 2012.10.29. 15:49:12

egy ilyet a focibiro.hu oldalon a les szabályra vonatkozóan, amit úgy látszik még a focival foglalkozók sem ismernek. Úgy látszik tanfolyamra kéne küldeni őket a szabályokról, és akkor nem reklamáltak volna, és nem mi lennénk a büdös csalók:
"• Az „előnyt szerez a helyzetéből” kifejezés azt jelenti, hogy megjátszik egy a kapufáról vagy a keresztlécről hozzá lepattanó labdát, miután leshelyzetben volt, vagy megjátszik egy ellenfeléről hozzá lepattanó labdát, miután leshelyzetben volt."
És ez történt tegnap. Bergessio (ő volt nem?) lesen állt, mikor a labda elé pattant a kapufáról. Tehát a szabály szerint, amit a bírók se ismernek pontosan ezek szerint, mert jót vitatkoztak rajta, érvénytelen gólt szerzett a Catania játékosa!

babo410 2012.10.29. 15:49:40

Találtam lemarad az elejéről.

MdewC 2012.10.29. 16:13:59

@babo410: Forza! Senki nem volt lesen a meg nem adott gólnál.

Hajrá! :)

babo410 2012.10.29. 16:24:35

@MdewC: Íme, a kapufáról lepattanó labdánál a gólt szező lesen tartózkodott, és a szabályzat szerint jogtalan előny, a gól érvénytelen.
www.youtube.com/watch?v=PIAtzcvTsqE&feature=g-all-u

juve28adam 2012.10.29. 16:31:59

@babo410: sztem itt kvára nem volt les....

juve28adam 2012.10.29. 16:33:15

@juve28adam: Akarom mondani pont ,hogy les volt :DDD
ez nem az Én napom... nézzétek el az előző hszt xD

juve28adam 2012.10.29. 16:34:12

@juve28adam: bazd.... mégis az első hsz jó... én ma megnem szólalok ...
Törölhetitek a hszeket xd

Cannavaro 2012.10.29. 16:40:57

@babo410: azért, mert a kapufáról visszapattanás pillanatában lesen volt?? azért les?? én ilyenről még nem hallottam, de lehet így van!!! mindegy, mert bendtner viszont lesen volt!! 1 pontnál szerintem többet nem érdemeltünk, de ez csak az én véleményem!!!

babo410 2012.10.29. 17:51:56

@juve1986: focibiro.hu-n néztem, mert tegnap vki írta NSO-n, h van egy ilyen része a lesszabálynak. Jogtalan előnyt szerez.

steven-h (törölt) 2012.10.29. 19:06:14

@babo410 : Egyetlen egy kis gond van az értelmezéseddel a szabállyal kapcsolatban, mégpedig az, hogy a labda elrúgásának a pillanata számít nem pedig az, hogy mikor pattan le a játékosról vagy a kapufáról azt kell nézni mikor hagyja el játékos lábát a labda és nem más, tehát NEM volt les, teljesen szabályos gólt vettek el a Cataniától és ez tény!

Zangif 2012.10.29. 19:07:51

@babo410: Ebben igazad van, de kapufáról visszapattanó labda esetén is a labda elrúgásának a pillanatát kell nézni, nem pedig amikor visszapattan. Akkor pedig a Catania játékosa nem volt lesen. Sajnos ez egy hatalmas bírói baki volt...

2012.10.29. 19:16:09

Te inkább intézz egy csatárt,mert kurva szarok vagyunk elöl ezekkel a Bendtner-féle falábúakkal!

babo410 2012.10.29. 20:48:01

@Zangif: Nem, ilyenkor nem az elrúgás pillanata számít, mert mikor lepattant a labda a kapufáról akkor volt lesen, ezért jogtalan előnyszerzés a neve. Idézek egy hsz-t az NSO-ról, aki ezt az egészet felvetette, és én is ezért kerestem rá:

"Attila1968
2012-10-28 22:54:03
Az a legmegdöbbentőbb, hogy a lesszabályt senki nem ismeri pontosan. Sem riporter, sem kommentátor, de ahogy végiglapoztam, itt a hozzászólók sem!
Idézek a NS írásából:
"A 24. percben a Catania sokkolta a Juvét: Gonzalo Bergessio egy kapufáról kipattanó labdát kotort Gianluigi Buffon kapujába..."
Itt a lényeg a kapufáról kipattanó labda.
A les szabály (keressetek rá google-ben, pl focibiro.hu oldalon is fent van) azt mondja:
"2. Dőntvény...
Az előnyt szerez a helyzetéből kifejezés azt jelenti, hogy megjátszik egy a kapufáról vagy a keresztlécről hozzá lepattanó labdát, miután leshelyzetben volt, vagy megjátszik egy ellenfeléről hozzá lepattanó labdát, miután leshelyzetben volt."
Miután pedig az előny szerzés ez esetben szabálytalanság, ezért teljesen jogos volt az, hogy a Juventus kapott szabadrúgást LES miatt.
Egyszer hallottam ezt a dolgot egy játékvezető ismerősömtől, s akkor szöget ütött a fejemben, hogy tényleg lehet ilyen, hogy kapufáról kipattanó labdánál mást mond a szabály? Tehát a kapufa érintésének pillanata számít ilyen esetben. Ez akkor így ragadt meg bennem s most először láttam ilyet a gyakorlatban.
Nézd, én mindenkit megkövetek, ha mégsem így van, és még a beidézett szabályt is rosszul értem, de...
miért kell mindig azt feltételezni, hogy a bírók rosszul teszik a dolgukat? S most szakadjunk el attól, hogy bezzeg a Juventusnak...
Én komolyan szeretném most már tudni, hogy mi a helyzet ilyen esetben. És a fene egye meg, hogy egykor volt sztárbírónk nem ezen a csatornán dekkol, mert itt most tényleg jó lenne egy szakember, aki ezt szépen elmagyarázná.

MdewC 2012.10.29. 21:09:05

@babo410: Forza!

Nem megbántásból írom, de a tudatlansággal nem szeretnék vitatkozni. Ez a helyzet nem volt les. Minden esetben a lövés pillanata számít. Ez amit írsz egy téves feltevés. Nem kéne ehhez ennyire ragaszkodni, nem is értem miért kell ennyire védeni a szitut... Ezt nagyon benézed. (Remélem nem sértődsz meg.)

Hajrá!

keshudioo 2012.10.29. 21:14:33

@babo410: "Az előnyt szerez a helyzetéből kifejezés azt jelenti, hogy megjátszik egy a kapufáról vagy a keresztlécről hozzá lepattanó labdát, MIUTÁN leshelyzetben VOLT (A PASSZ PILLANATÁBAN), vagy megjátszik egy ellenfeléről hozzá lepattanó labdát, MIUTÁN leshelyzetben VOLT (A PASSZ PILLANATÁBAN)."

A kulcsszó a miután.
Meg eleve nem is lehetsz lesen, ha a kapufáról pattan hozzád a labda, hisz akkor sem vagy lesen, ha a társad előbbre áll nálad, és visszafelé passzol. Ennek így semmi értelme.

steven-h (törölt) 2012.10.29. 21:57:55

Valóban a megfogalmazásban a MIUTÁN a kulcsszó valamint a VOLT. Ennyi erővel a kapusról kipattanó labdát is így kellene megítélni hiszen azt is lehet úgy értelmezni hogy ellenfélről hozzá lepattanó labda, mégis ott is a lövés pillanatát nézik, és minden egyes leshelyzetnél a labda elrúgásának a pillanata számít. Ezt Puhl Sándor is számtalanszor elmondta, nincs semmiféle külön szabály a lepattanó és a kapufáról kipattanó labdákra. Ellenféltől kapott labda a kivétel...

steven-h (törölt) 2012.10.29. 22:01:20

Egyébként nem vagyok játékvezető, de nálam már alapból az előnyt szerez a helyzetéből majdhogynem magának a lesnek a megfogalmazása...

babo410 2012.10.29. 22:37:40

Mivel a bírók visszavonták a gólt, és a srác aki felvetette, annak egy bíró ismerőse is megerősítette, hogy itt a kapuról lepattanás pillanata számít, én nem vonom kétségbe. Elvileg a bírók jobban tudják. Leginkább az tehetne a vita végére pontot, ha a bírók kiállnának, és elmondanák mi a franc miatt vették el a gólt. Sztem még jót is tett volna a meccsnek, ha megadják. Sztem jobban felpörögtünk volna, vagy max előbb átszervezi Alessio a csapatot, és jobban játszunk.

Cannavaro 2012.10.30. 10:19:08

ez már el mult!! szerintem keshudioo-nak van igaza, ezt én is így tudom!! de amitől én tartok, az az hogy a meccs közben, a conte mellett lévő emberke, minden esemény után telefonált, és ezt folyamatosan mutatták is!!! ezzel persze nem arra célzok, hogy a bírót befolyásolta volna!! hanem arra, hogy alessio-val kommunikáltak, amit meg lehet, és szerintem meg is fognak támadni!!!(mazzari,zeman,meg a milánóiak!!)

babo410 2012.10.30. 12:39:48

@juve1986: Igen, sajna erre rá fognak menni! Mondjuk minden eltiltott edző ugyanezt csinálja, tehát ezért max akkor messzelhetnék el Conte-t, ha mindenkit elmeszelnek majd. És a bekapott gól után is ment a telefon, hogy mit kell csinálni. Sajnos ebből lett az a fantazmagória, hogy biztosan a bírónak szóltak, hogy érvénytelenítse a gólt. Nyilván! Másért nem is telefonálhattak!

keshudioo 2012.10.30. 12:57:07

@babo410: Valószínűleg a srác értelmezte rosszul a szabályt, vagy rosszul magyarázta el neki az ismerőse.

FIFA szabályzat:
"'gaining an advantage by being in that position' means playing a ball
that rebounds to him off a goalpost or the crossbar having been in an
offside position or playing a ball that rebounds to him off an opponent
having been in an offside position"

Fordítás: Előnyt szerez a helyzetéből: a játékos megjátszik egy labdát, amely a kapufáról, a keresztlécről vagy az ellenfélről pattan hozzá, miután a játékos lesen volt.

Az angol szövegben használt nyelvtani szerkezet (having been in an offside position) teljesen egyértelművé teszi az előidejűséget, és azt, hogy a passz pillanatában volt lesen.

Ha ez nem lenne elég, nézd meg hivatalos FIFA szabályzat pdf-ének 106. oldalát: www.fifa.com/mm/document/affederation/federation/81/42/36/lawsofthegameen.pdf

Nagyon szépen elmagyarázzák ábrákkal is, hogy mit jelent az "előnyt szerez a helyzetéből" kifejezés.

A 10. ábrán a (B) játékoshoz pattan a labda a kapusról, (B) lesen van az elrúgás pillanatában, szabálytalan.
A 11.-en (B) nincs lesen, szabályos, (C) viszont lesen van, így nem érhet a labdába.
A 12.-en védőről pattan (B)-hez a labda, aki ismét lesen tartózkodik az elrúgás pillanatában. Szabálytalan.

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1852) bajnokság (3391) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (50) edző (918) elemzés (40) előzetes (861) Európa Liga (171) felkészülés (127) hírek (1647) játékosokról (9923) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2430) meccsek (4166) mercato (4145) nyilatkozat (7446) Olasz Kupa (328) összefoglaló (412) pletyka (4175) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (95) történelem (53) válogatott (174) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (287) video (200) Címkefelhő
süti beállítások módosítása