Andrea Fortunato emléke előtt tiszteleg Bettega

A mai nap a fiatal játékos halálának az évfordulója.

andrea_fortunato1995. április 24-én, a leukémiával vívott harc után elhunyt Andrea Fortunato. A játékos mindössze 23 esztendős volt. Azóta 15 év telt el, de emlékét még mindig őrzi a Juventus, a szurkolók, és egykori ismerősei.

A Bianconeri egyik jelenlegi vezetője, Roberto Bettega is jól ismerte a tehetséges fiatalt, és sok emléket is őriz vele kapcsolatban.

"Egyszer elbeszélgettünk az étkezőben vacsora után, hiszen nem volt túl jó passzban. Most visszanézve, talán már a betegsége kezdődött akkor. Próbáltam bátorítani, el akartam neki magyarázni, hogy mennyire nehéz itt, ebben a mezben játszani. Egy másik alkalommal a Tortona ellen játszottunk barátságos meccset, és ő szünetben az öltözőben maradt a láza miatt. Ez egy figyelmeztető jel volt."

Amikor Andrea Fortunato betegségét diagnosztizálták, Bettega mondta el a csapatnak a szörnyű hírt.

"Mindenkit mélyen megrázott. Nehéz elképzelni egy fiatal sportemberről, hogy egy ilyen súlyos kór támadja meg. Bizonyos mértékig ugyanezt éreztem amikor 20 éves voltam, és talán én voltam az, aki hasonló dolgon ment keresztül, ezért nekem kellett elmondanom a csapatnak. Közel maradtam a családjához, mindenki számára nagyon nehéz időszak volt. Andrea nagyon erős és határozott volt. Biztos vagyok benne, hogy mindent megtett a küzdelem megnyerésének érdekében, de sajnos nem volt elég."

Andrea halála az egész labdarúgó társadalmat megrázta.

"Andrea fiatalkorának csúcsán, álmainak beteljesülésének közepette lett beteg. Természetesen megrázott mindenkit, még ha ez ritkán is történik meg a mi világunkban. Emellett Andrea természete és személyisége is mindenkit megérintett, emiatt sokan osztoztak az elvesztése miatti fájdalomban. Ezek sajnos szomorú dolgok, melyek veled maradnak, és néha felteszed a kérdést, hogy én miért voltam szerencsésebb... Azt kérdezed: miért ő?"

Andrea Fortunato az olasz labdarúgás legnagyobb tehetségei közé tartozott, a bal szélső védő posztján szerepelt. A Como, a Pisa és a Genoa csapataiban eltöltött tanulóévek után került a Juventusba, ahol jó játéka és megnyerő személyisége miatt hamar a szurkolók egyik kedvence lett, a válogatottban is bemutatkozott.

1994. májusában azonban a leukémia ritka fajtájával diagnosztizálták. Csontvelő-átültetést is magába foglaló kezelés után még felépült, és 1995. februárjában Marcello Lippi a Sampdoria elleni keretbe is nevezte.

Úgy tűnt, minden rendbe jön, ám Fortunato tüdőgyulladást kapott, és nem épült fel többé. 1995. április 24-én távozott. Halála előtt a következőt mondta: "Soha nem gondoltam volna, hogy a séta ilyen nagyszerű lehet."

Ebben a szezonban Lippi Juventusa megnyerte 23. bajnoki címét, melyre azóta Fortunato Scudettójaként emlékeznek.

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr174652301

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alex 2010.04.24. 20:29:43

Elég szomorú történet. Sajnos fiatal vagyok ahhoz hogy őrá emlékezzek, de szép dolog így megemlékezni.

laverda 2010.04.24. 22:12:56

Isten nyugasztalja :(

Ismeretlen_117673 2010.04.25. 18:29:21

Szomorú. Nyugodjon békében!

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1851) bajnokság (3381) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (50) edző (913) elemzés (40) előzetes (859) Európa Liga (171) felkészülés (127) hírek (1647) játékosokról (9913) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2430) meccsek (4154) mercato (4139) nyilatkozat (7438) Olasz Kupa (326) összefoglaló (410) pletyka (4169) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (95) történelem (53) válogatott (174) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (287) video (200) Címkefelhő
süti beállítások módosítása