Deloitte: Football Money League 2008/09 - Első rész

A világ egyik vezető könyvvizsgáló cége, a Deloitte, a 2004/05-ös szezon óta folyamatosan "meghirdeti" az ún. Football Money League-et, amely a klubok pénzügyi teljesítményét, pontosabban a csapatok egy gazdasági-évben elért bevételét hivatott mérni, összehasonlítani, elemezni.

A tényleges idei eredmények tárgyalása mellett a cikk elején összehasonlításokat olvashattok (legfőképp az olasz klubokkal), hogy némileg tisztább legyen a kép.

A minden év elején közzétett top húszas listán mindig előkelő helyezést foglal(t) el klubunk. A bundabotrány előtt a negyedik, illetve a harmadik helyen is voltunk, majd a másodosztályban eltöltött év alatt is "csupán" a 12. pozícióba csúsztunk vissza. Ami a vezetőség szakmai tudását dicséri (pl. az Intertől is "csak" szűk 36 m.-val votunk lemaradva, ami azt nézve, hogy ők a BL-ben is indultak és nyerték sorban a bajnokságokat nem semmi teljesítmény).

Tehát a száműzetés ideje alatt a csapat bevétele 231 m.-ról visszaesett 141 m.-ra (!!!). Ez, mint már sok helyen hallottuk érzékenyen érintette a jövőbeni terveket, hisz Európa topklubjai közül a legtöbben folyamatosan növelték éves bevételeiket. Néhányan egy dúsgazdag "jótevő" (Chelsea - R. Abramovic), mások az elért kimagasló eredményeik (Barcelona, M.U.) hatására, megint mások pedig a biztos anyagi hátterüket növelgették szép apránként (Arsenal).

Természetesen itt is akadtak kivételek (Inter M., A.C. Milan, Shalke 04, Newcastle Utd.), amely klubok bevételei igen nagy fluktuációt mutatnak az elmúlt öt évben. Utóbbi négy közül is kiemelendő az Milan. A piros-feketék 2005-től évente elért bevétele rendre: 215; 220; 229; 210; 197, ami, valljuk meg, elég gyenge teljesítmény.

A másodosztályból visszatérve már egyből komoly változást mutatott a "csapatkassza" bevételi oldala. Még nemzetközi kupapénzek nélkül (!!!) is szorosan felzárkóztunk a két milánói klub mögé (2006: Inter: 173, Milan: 210 Juventus: 168. itt megjegyzendő, hogy a Roma együttese képviselte még a Serie A-t  2005-ben a 20-as listán, de sikeresen leépültek anyagilag).

Mindeközben Európa többi részén a legnagyobb csapatok jelentős szakadékot nyitottak az

 


Juventus’ first UEFA Champions League campaign since
2005/06 helped drive a revenue increase of €35.7m
(21%) to €203.2m (£173.1m) as the Old Lady returned
to its traditional position within the Money League top
ten and reclaimed its position as the highest placed
Italian club.
Additional matchdays, as a result of Champions League
participation, saw the Bianconeri increase matchday
revenues by €4.2m (34%) to €16.7m (£14.2m). However,
contributing only 8% of total revenues, Juventus’
matchday revenues remain the lowest of any Money
League club. By contrast, Liverpool, the lowest earning
non-Italian club from this source in the top ten,
generated €49.9m (£42.5m). This is almost three times
the matchday revenue generated by Juventus,
highlighting the vast gap in matchday revenues to its
non-Italian peers.
The club has progressed plans to develop a new 40,000
capacity stadium – scheduled to open in June 2011 –
with the demolition of the former stadium, the Stadio
Delle Alpi, being completed in June 2009. The €105m
(£89.4m) construction cost is being funded by advance
receipts from a naming rights and corporate facilities
agreement with Sportfive worth a minimum of €75m
(£63.9m) over a 12 year period as well as the sale of
adjacent commercial land.
8. Juventus
Juventus’ commercial revenue increased by €5.9m (12%)
to €54.3m (£46.3m) underpinned by the second season
of a three year shirt sponsorship deal with the New
Holland Group worth a minimum of €33m (£28.1m) and
a long-term kit deal with Nike worth a minimum of
€12.4m (£10.6m) per season running until 2015/16.
The Bianconeri continue to generate around two thirds
of their revenue (65%) from broadcasting with the
increase of €25.6m (24%) owing largely to the €22.1m
(£18.8m) received from its progress to the Round of 16
stage of the Champions League. The club’s broadcasting
contract with Mediaset has been extended to the end of
the 2009/10 season for €112m (£95.4m). Thereafter
Serie A will return to a collective basis of selling
broadcast rights.
A second place finish in Serie A ensured Champions
League entry again in 2009/10, although the club have
parachuted into the UEFA Europa League after finishing
third in the Group Stage. Continued appearances in the
Champions League and building matchday and
commercial revenues through the new stadium project
are fundamental to the Bianconeri keeping pace with its
European peers. More critically, it faces the same short
term challenges as its competitors, the two Milan clubs,
in that collective rights selling is more likely to see them
caught in revenue terms by those below them, outside
the top ten, than catching those above.

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr984652025

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1851) bajnokság (3381) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (50) edző (913) elemzés (40) előzetes (859) Európa Liga (171) felkészülés (127) hírek (1647) játékosokról (9913) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2430) meccsek (4154) mercato (4139) nyilatkozat (7438) Olasz Kupa (326) összefoglaló (410) pletyka (4169) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (95) történelem (53) válogatott (174) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (287) video (200) Címkefelhő
süti beállítások módosítása