Kitekintő: Olaszország kijutott a jövő évi vb-re

Tehát most már biztosan ott lesz a címvédő Dél-Afrikában, méghozzá a legutóbbi sikerkovács, Marcello Lippi vezetésével. Vajon esélyesként vág majd neki a Juventus játékosokkal teletüzdelt válogatott a jövő évi tornának? Szerintem nem.

Első érvem eléggé egyszerű, és személyes is ugyanakkor. Szeretem őket. Számomra ez Juventus szurkolóként evidencia, nekik drukkolok mindig - természetesen kivételt képeznek a magyar-olasz, ill. olasz-magyar meccsek. Szóval 2006-ban óriási örömet szereztek nekem, hiszen mégiscsak megélhettem kedvenc válogatottam világbajnoki sikerét. Felejthetetlen élmény volt, főleg a németek móresre tanítása saját szurkolóik előtt. Egy szó mint száz, annyira közel kerültek a szivemhez, hogy fájna a kudarcuk.

Éppen ezért teljesen minimális elvárásaim vannak, a csoportkörből való továbbjutás számomra elég lenne, persze nagy idézőjelben. Így legalább kisebbet csalódom, hogy ha nem jön össze a mondjuk 4-be kerülés. Ha meg összejön, annál nagyobb lesz az örömöm..

Ennyi volt a szívből jövő érvelés, most legyünk egy kicsit racionálisabbak, és vegyük át, mi lehet még a jövőbeli sikertelenség oka. Van még bőven sajnos. Mindjárt itt van maga Lippi.

 

Tehát most már biztosan ott lesz a címvédő Dél-Afrikában, méghozzá a legutóbbi sikerkovács, Marcello Lippi vezetésével. Vajon esélyesként vág majd neki a Juventus játékosokkal teletüzdelt válogatott a jövő évi tornának? Szerintem nem.

Első érvem eléggé egyszerű, és személyes is ugyanakkor. Szeretem őket. Számomra ez Juventus szurkolóként evidencia, nekik drukkolok mindig - természetesen kivételt képeznek a magyar-olasz, ill. olasz-magyar meccsek. Szóval 2006-ban óriási örömet szereztek nekem, hiszen mégiscsak megélhettem kedvenc válogatottam világbajnoki sikerét. Felejthetetlen élmény volt, főleg a németek móresre tanítása saját szurkolóik előtt. Egy szó mint száz, annyira közel kerültek a szivemhez, hogy fájna a kudarcuk.

Éppen ezért teljesen minimális elvárásaim vannak, a csoportkörből való továbbjutás számomra elég lenne, persze nagy idézőjelben. Így legalább kisebbet csalódom, hogy ha nem jön össze a mondjuk 4-be kerülés. Ha meg összejön, annál nagyobb lesz az örömöm..

Ennyi volt a szívből jövő érvelés, most legyünk egy kicsit racionálisabbak, és vegyük át, mi lehet még a jövőbeli sikertelenség oka. Van még bőven sajnos. Mindjárt itt van maga Lippi.

Lippi nagy kedvenc, de mégis jó lenne, ha hideg fejjel értékelnénk a munkáját. Ami Donadoni leváltását követő kinevezése óta sajnos nem kecsegtető. A legnagyobb probléma vele kapcsolatban az, hogy 2006-ban győzelemre vezette a csapatot. Hogy ez miért lenne probléma? Mert nyilvánvalóan olyan kapocs köti össze az akkori aranyérmesekkel, ami túlmegy a józan ész határain, és - tulajdonképpen érthető módon - érzelmi térre tereli a játékosok kiválasztását. Máshogy legalábbis nehéz lenne megmagyarázni néhány játékos csapatba kerülését, még ha Toni mostanában sérüléssel is küszködött. Ez persze nem jelenti azt, hogy Lippi felett elszállt az idő. Viszont a "ragaszkodjunk a már egyszer beválthoz" szlogen nem feltétlenül sikeres a labdarúgásban, főleg ha ez a garnitúra azóta bizonyította, hogy nem mindig válik be újra, lásd Európa-bajnokság és Konföderációs Kupa.

Ezzel persze eljutottunk a következő problémakörhöz, ami maga a csapat. Fájó szívvel ugyan, de a keret egy részét el kellene küldeni, egy másik részét pedig a kezdőből a padra száműzni. A legutóbbi, Írország elleni mérkőzésen például a kezdőcsapat tagja volt a Zambrotta, Legrottaglie, Di Natale hármas, akik közül van, akit én talán a vb-keretben sem szeretnék látni. Apropó, keret. A Buffon, De Rossi, Chiellini trión kívül van valaki, aki képes huzamosabb ideig klasszis szinten játszani? Na jó, talán Camoranesi. Viszont többek közt Grosso, Pirlo, vagy akár Gilardino, Iaquinta formája is erősen ingadozó. Igen, ők mind világbajnokok. Elvesztették volna a sikeréhségüket? Mondjuk azt inkább, hogy nincsenek formában.

Persze probléma az is, hogy a haloványan teljesítő játékosok pótlása nem oldható meg könnyen. Ugye mint mondtam, Lippi is ragaszkodik a saját embereihez, de nem ez az igazi gond. Nyilván vannak tehetséges fiatalok - csak példaképp: Marchisio, Santon, Pazzini, Balotelli, Criscito, Bocchetti - de el tudjuk képzelni egyszerre mind a hatot a keretben, vagy akár a kezdőben is? Ugye, hogy nem... Mintha valamiféle generációs szakadék lenne, ami éppen mostanra éri el legmélyebb pontját. Az idősek már kikopnának, de a fiatalok még nem jönnek.

Majd a 2012-es EB-n, akkorra éppen összeér az új csapat, mondhatnánk. És ez tulajdonképpen igaz is, mert a mostani tehetségeket okosan beépítve nagyon erős csapatot lehet majd csinálni. Ennyivel azonban ezt nem lehet lezárni, látni kell, hogy ehhez a generációs szakadékhoz igenis kellett Donadoni, de főleg Lippi munkája. Az ősz hajú mester a gyenge selejtezőcsoport ellenére is sokkal kevesebb fiatalt próbált ki, mint amennyit ki kellett volna. Tulajdonképpen ez nagyban hozzájárult ahhoz, hogy én magam majdnem teljesen kiábrándultam belőle. Lippi elszállt, ez van sajnos. Ne felejtsük el, hogy a győztes VB után klubcsapatnál nem dolgozott, így ő továbbra is maradt a fellegekben, nem vállalt hétköznapi munkát. A nagy szünet után pedig ismét a bajnokokkal dolgozik.

Persze a Konföderációs Kupán való leszereplés kicsit talán kijózanította, azóta láthatóan több fiatalnak ad esélyt. De a csapatot még mindig nem tudta összerakni, ebben az összes eddig felsorolt tényezőnek fontos szerepe van. Én legalábbis nem emlékszem olyan meccsre az elmúlt 1-2 évből, amit simán, jó játékkal hoztak volna a fiúk. Persze lehet, hogy volt, csak nekem nagyok az elvárásaim. És az is nyilvánvaló, hogy egy győztes sorozathoz nem kell szépen játszani.

Megemlíthetnénk még ugye a skalpvadászatot is, hiszen mindenki a címvédőre vadászik majd. Azt reméljük, hogy a bírók nem, és a  világeseményeken már-már tendenciózus olaszok elleni összeesküvések elmaradnak. Valljuk be, erre 2006 után vajmi kevés az esély. És persze mikor is volt utoljára címvédés?

Ugyanakkor, ha egy könnyű csoportba kerülnek, tehát lesz idejük bemelegedni, akkor esetlegesen sokra is viheti ez a csapat. Ehhez persze sok szerencsecsillag együttállására lesz szükség. Lippi addigra talán levetkőzi hibáit, és jobb belátásra bír néhány játékossal kapcsolatban. Talán a csapat esze és motorja, Pirlo megismétli 3 évvel ezelőtti teljesítményét. Talán a Juventus 3/4 védősora addigra betonkemény fallá szokik össze. Talán lesz egy csatár, aki nem csak 3-4 meccsenként talál be. Talán... túl sok a talán, ez a baj.

Bízzunk az olaszokban, hogy valóban teher alatt képesek igazán jól teljesíteni! Reméljük a legjobbakat, és persze a csoportkörből való továbbjutást!

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr914650156

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_53881 2009.10.14. 18:54:24

Köszi fiúk!

Juve91 2009.10.14. 19:05:44

Lehet hogy leleszek szidva, de véleményem szerint most ez az írás messze nem tükrözi a valóságot. Jó vannak benne érdekes és igaz dolgok, dehogy Lippi kiöregedett és lejárt? Na ilyet ne mondjon senki mert Lippi számomra az edzők edzője és talán Capello és Ferguson emlithető vele 1 lapon. Ami a csapatot illeti? Az hogy nincsennek a játékosok kiéhezve és nem tüzesek az csak egy dolog. Jön a Vb, rengeted idő van még beépíteni embereket, lelkileg rendbe tenni és tüzessé tenni.Jó valóban van egy két ember a csapatban akit én sem látok szivesen a kezdőben. Gondolok itt Zambrottára,Gattusora és Di Natale esetleg Iaquintára. Na de itt van az idei szezon. Kiderül mit produkálnak a fiatalok. Belehet épiteni a bal oldalra Criscitot, jobboldalra pedig Mottát. Gattuso a probléma? Ottvan Marchisio. Ami a csatárokat illeti. Ha egy jó szezont produkál Totti és Del Piero (esetleg Cassano) ők is megfogják kapni a meghívót és máris van húzóember. Nem beszéltem még arrol a zsidó balotelliröl, és még a tehetséges fiatalokrol. Szó mi szó véleményem szerint Lippi és az Olasz válogatott összeszedi magát és egy bivajerős csapat fog megérkezni Délafrikába a jövő nyáron, és nem kell félni egy olyan szerepléstöl melyet Donadonival produkált a csapat. Ui:(a Donadoni féle Olasz válogatottban nézzük meg a Juventus-Milan játékosok számát, és most nézzük meg a Lippi féle válogatottban.)

Juve91 2009.10.14. 19:07:50

Az írásban található hibákért elnézést kérek!

juvem 2009.10.14. 19:16:31

martin én abban nem értek veled egyet h jaki-t miért nem látod szívesen az olasz válogatottban?? sztem ő az aki megmutatta h küzdeniakarással meddig lehet elvinni pl 4. számú csatárként volt a juvéban most akár 1.számúnak is tekinthető jó ebben az is benne van h a többiek sajnos nem muzsikálnak jól mostanság:S Gattuso-t én sem látnám bár ki tudja ő leht húzóember de sajnos csak mentálisan mert ő nem fog csodaszép labdákat osztogatni szal ebben egyetértek h marchisio-t nyugodtan berakhatnák helyére! forza juve

Ismeretlen_53881 2009.10.14. 21:19:33

Juve91, direkt kiemeltem, hogy Lippi felett nem járt el az idő. Csak nem feltétlenül dönt mindig racionálisan. Azt pedig kétlem, hogy rengeteg idő van még játékosokat beépíteni. Lehet, hogy a vb-ig még sok idő van, de a válogatott már nem lesz sokat együtt. Amúgy 60. percben Olaszország - Ciprus 0:2 Csak úgy megjegyeztem.

Ismeretlen_53881 2009.10.14. 21:44:54

Na, csak nem égnek nagyon le..

Juve... 2009.10.14. 21:51:51

Má 2-2 XD de amúgy ez olyan meccs ahol tök mind1 h mi az eredmény... pár játékost én se hivnák be a keretbe de hát... Lippivel semmi bajom szerintem a VB-re egy sokkal jobb olasz csapatot fog összerakni

Tibi 2009.10.14. 21:59:46

mind a hármat Gila rugta hajaj

buub 2009.10.14. 22:37:40

Ezt a generációváltásos problémát és is észrevettem. Igazából alig van 24-29 év között világklasszis olasz játékos és így vannak az "öregek" és a "kicsik", egyszerűen nincs átmeneti játékosállomány, akinek vinnie kellene a csapatot a VB-n. Lippi egy pár cselekedetét én se értem, leginkább Cassano: Miért nem hívja be??? Egyértelműen a válogatottban a helye, ő tényleg egy zseni, de ennek ellenére a soha nem kap meghívót. na de mind1, akárhogy is szorítani fogok az olaszokért is. De azért hajrá Hollandia!! :) :)

Ismeretlen_117673 2009.10.14. 23:08:49

Jómagam azt hittem,hogy a generációs szakadékból adódó probléma 2006-ban teljesedett ki. Nos ,itt vagyunk 2010-ben ,és az olaszok ezt úgy oldották meg ,hogy jóformán kiküldik ugyanazt a válogatottat ,mint 2006-ban . Egy baj van csupán ,hogy ez már nem az a válogatott ... Jövő? Szerintem 2014-ben is így fog kezdődni a válogatott névsora: Zamborotta,Grosso,Cannavaro,Pirlo,Gattuso,Camoranesi...

Tony 2009.10.14. 23:32:14

Gilardino formája kicsit ijesztő: 2 meccs négy gól! Asszem a szombati meccs nem lesz 1 sétagalopp!!!

Ismeretlen_135402 2009.10.15. 02:58:15

én a 94-es elveszített vb-döntő óta vagyok olasz "drukker",de nem emlékszem,hogy 1szer is brillíroztak volna egy selejtező körben,de még a csoportmeccseken sem nagyon.Tehát szerintem nem kell őket félteni,egyszerűen ilyenek,aztán a végén mindig eljutnak legalább az elődöntő környékéig,csak akkor van baj,ha "kis csapat"az ellenfél! Szerintem nem gáz,hogy a világbajnok keretre épít,igazából a legtöbb poszton még nincs igazán jobb náluk,csak néhány fiatal(Marchisio,Crishito,Santon,Rossi),Ők meg ha jók lesznek idén úgyis ott lesznek. Leginkább elől van a probléma,ahogy Nálunk(Juve) is,és ezt az is magyarázza,hogy itt is,meg ott is Iaqi a kezdő csatár!Én csípem,tudom,hogy küzd meg minden,de nálam Ő egy tipikus csere csatár,aki nagyon sok helyzetben "jól jön",de nem egy világ klasszis aki meccseket dönt el,vagy akihez odapasszolják a labdát,és semmi helyzetből gólt rúg vagy rúgat.Mondjuk Toninál sokkal jobb!!!

Ismeretlen_118238 2009.10.15. 07:53:44

Ha a generációs problémát hozzuk fel, akkor vissza kel tekinteni a 90-es évekig. Ekkor hoztak egy döntést, amit úgy hívnak Bossmann szabály. Innentől kezdve már nincsen az, hogy egy csapatban 3 idegenlégiós léphet csak pályára egyszerre. A klubok pedig elkezdtek vásárolgatni mindenféle kecske baszó niggert, meg brazilt, argentint mert egyszerűbb játékost venni, mint kinevelni azt. A fiatalok háttérbe szorultak, most meg eljutottunk oda, hogy nincsen valamire való olasz jobb hátvéd. Így lehet az, hogy most van Grygeránk, meg Zebinánk. Egyébként aki rendszeresen olvassa ezt az oldalt, az észreveheti, hogy mikor felmerül az a kérdés, hogy kit igazoljunk, akkor a kommentelők többsége külföldi játékos nevét írja. Lehet, hogy jó ez az egész így......... Nem tudom. Nekem nem és a Squadra Azzura-nak sem.

Ismeretlen_117673 2009.10.15. 08:07:37

Iaquintaról az a véleményem ,hogy egyszerűen nem igazán van nála jobb csatár a keretben. Tud ő annyit,mint Gilardino,vagy Pazzini,szal nem értem,hogy miért ne kezdhetne.Ugyanígy a Juveban is azért kezd,mert Alex sérült ,Amauri 20.000 perce nem talált kapuba,Trez meg Trez... Az egyébként OK,hogy az olaszok sosem brillíroznak a selejtezőkben ,de a lényeg az ,hogy Grosso,Zambrotta,Pirlo,Gattuso stb nagyon messze vannak már csúcsformájuktól, és ez a nyárig nem is fog változni. Szerintem a csoportból azért továbbjutnak az olaszok,de azt követően maximum a negyeddöntőig menetelnek majd.

Ismeretlen_125607 2009.10.15. 08:47:10

Nagyszerű írás, és szinte minden mondatával együtt érzek. A generáció váltás minden válogatott megérzi, sajna ezt be kell vállalni. De Lippi ezt nem igazán akarja megcsinálni, ő még bízott abban hogy kihúzza a régiekkel, de mostanra belátta ez nem megy. Így viszont kevés az idő a fiatalok beépítésére, és igenis megnézné sok szakember mit tudnak a fiatalok egyszerre a csapatban.

hameee 2009.10.15. 11:15:43

Grat a cikkhez. Az én véleményem is az h Lippi nem mer nyúlni a fiatalokhoz.Az h Pirlo a keretben van egyszerűen felfoghatatlan,Toniról nem is beszélve.A fekete leves az,h szerintem Legro és Iaqui sem oda való.Az nonszensz h nincs egy fiatal csatártehetség aki szállítaná a gólokat meccsről meccsre...

Imp_man 2009.10.15. 12:10:36

Tény hogy generációs probléma van az olaszoknál, de nincsenek utódok. Chiellini, De Rossi, Buffon, Gialrdino azok akik a következő EB-n és VB-n is ott lesznek, a keret nagy részének ez lesz az utolsó világversenye. Gattuso,Pirlo,Zambrotta,Cannavaro,Toni,Grosso stb már lassan befejezik, ha a focit nem is, de válogatottat biztosan.

Ismeretlen_128760 2009.10.15. 13:07:00

Santon, Crishito, Balotelli(már ha valaha le tudják nyelni az olaszok, hogy egy fekete gyerek játsszon a válogatottjukban), Marchisio, Rossi. Kicsit erősnek érzem, hogy: "nincsenek utódok".

Imp_man 2009.10.15. 14:12:44

Santonból lehet lesz valami, de egyenlőre még nem alapember. Balotelli lesz lehet a következő Cassano, Criscito pedig tény hogy jó. A problémát abban látom hogy nincsen egy 25 éves generáció, akik leváltanák Pirloékat. Az inter, milan, fior, roma csapatokban alig van olasz játékos a kezdőben és ezért félek hogy mi lesz a válogatottal. Szerintem a vb óta visszaestünk és egy jó darabig nem lesz erős az olasz válogatott. Hasonló a helyzet mint a franciáknál anno, kiöregedtek az igazi ászok és őket nem lehet pótolni. Új taktika kell majd és új emberek.

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1861) bajnokság (3436) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (51) edző (953) elemzés (40) előzetes (872) Európa Liga (171) felkészülés (137) hírek (1685) játékosokról (10122) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2481) meccsek (4213) mercato (4248) nyilatkozat (7553) Olasz Kupa (331) összefoglaló (421) pletyka (4267) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (95) történelem (53) válogatott (178) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (296) video (211) Címkefelhő
süti beállítások módosítása