Rosszkor, rossz helyen?

Sebastian Giovinco az olasz labdarúgás egyik legnagyobb tehetségeként számon tartott játékos. Az Atom Anti becenévre hallgató ifjonc 14 évesen került a Juventushoz.

Sebastian Giovinco

Első felnőtt csapatbeli fellépésére 2007 májusáig kellett várni, melyen csereként beállva egy mértani pontosságú gólpasszal hálálta meg a lehetőséget.

A következő 2007/2008as szezont az akkor Seria A-ban szereplő Empoli csapatában töltötte, ahol hamarosan kihagyhatatlanná vált. Ennek rendje és módja szerint a Juventus vissza is hívta őt, mellesleg az Arsenal is igényt tartott volna a játékára.

2008 nyarán részt vett a touloni utánpótlástornán, ahol diadalmaskodott az olasz csapattal és elnyerte a torna legjobbjának járó díjat.

Tagja, sőt kulcsfigurája volt a 2009-es, Svédországban rendezett U21-es Erópa Bajnokságon szereplő olasz válogatottnak is.

A torna összes meccsén remek játékot mutatott egyetemben a csapattal, de még így sem sikerült
elhozni a kupát, ugyanis- mellékesen nem megérdemelten - vereséget szenvedtek Németország gárdájától.

E sikerek, és a sok-sok jóslat, melyek szerint ő lehet majd Del Piero utódja, sem bizonyult elegendőnek, hogy rendszeresen helyet kapjon a kezdő tizenegyben, sőt.

A 2008/2009es szezonban csapatunk 4-4-2es felállásban játszott, ahol is számára a bal oldali középpályás poszt lehetett volna megfelelő. De ezt többnyire Nedved töltötte be, melynek helyességével senki sem vitatkozhat, viszont azzal, amikor az ő távollétében sem Atomhangya került a tizenegybe, hanem például sokak által nem igazán tartott  Juventus szintű játékos, azaz Marchionni kapott lehetőséget, nem hiszem, hogy sokan értettek egyet.

Ennek ellenére is sikerült megtartani a játékjogát, igaz, nem bizonyult nagy feladatnak, ugyanis a játékos többször hangoztatta hűségét a klub irányába.

Sokan gondolhatták volna, hogy Ciro Ferrara kinevezésével megoldodnak a problémái. Azonban érkezett nagy örömünkre  (a posztján a legjobbak közé tartozó) Diego Ribas, kinek hellyettese lett Giovinco. Még ez a szerepkör is több lehetőséget nyújt a mult évinél.

Csak ám ismét közbeszólt a sors. Ugyanis - gondolom - számotokra is feltűnt, hogy a játékos nem igazán felel meg irányitóként, vagyis nem azt a szintet nyújtja, amire képes lenne.

A legjobban nyilvánvalóan az olasz korosztályos csapatban is alkalmazott 4-3-3-as rendszerben érezte jól magát, itt mutatta meg, miért is tartják számon csapatunk kapátiányának utódjaként. Igaz, a 4-4-2-nél sem lett volna probléma a teljesítményével, csak hát Nedved helyét akkoriban senki sem vehette volna át.

A jelenlegi keretünket nézve egyetlen taktika jöhetne szóba, ahol Diego és Giovinco is helyet kaphatna. Ez pedig a 4-2-3-1. Így viszont a 4 csatárunk rotálodna 1 helyen.

Így továbbra is bizakodhatunk Gio klubhűségében és abban, hogy Trezeguet esetleges év végi távozásánál a vezetőség nem újabb játékos megvásárlásán, hanem az előbb emlitett taktikára való átálásson gondolkozik majd el. 

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr1004650064

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Imp_man 2009.09.28. 21:31:38

Tehetséges Giovinco, de miatta nem fogjuk átszervezni a csapatot. Tavaly azért panaszkodott mert csatárnak érzi magát és irányítónak, idén szezon elején sérült volt és nem volt a felkészüli időszakban a csapattal, úgyhogy mióta egészséges játszik. Sajnos nem élt a lehetőséggel, de talán egy Diego + Gio + Iaquinta elől sikeres lehetne, ahol Gio bal szélen játszana támadót. Amauri formája miatt ez jó lehetne, de most hogy visszatér Del Piero és Trez gólokat lő úgy tűnik padozni fog.

blake 2009.09.28. 22:04:51

Én most is tartom véleményem vele kapcs. ha jól jönnek össze a dolgok és a csapat is mellé áll akkor hatalmas klasszis lehet MAJD(nem tartom túlzó kijelentésnek)-hogy átkell miatta-e helyezni a csapat szerkezetét?Erre csak egy választ tudok adni valószínű csak Ferrara tudhatja...

Victor90 2009.09.29. 08:06:06

Buffon Caceres,Cannavaro,Chiellini,Grosso Melo, Sissoko Camo Diego Gio Iaquinta 1 ilyen felállást egyszer megnéznék!

Ismeretlen_117673 2009.09.29. 08:35:07

Szerintem ide nagyon sok komment fog érkezni... :D Nagyon jó az írásod, tényleg rátapintottál a lényegre, de a végét finomítanám. Seba idén eddig nem nagyon villog ,így miatta nem fogják átszabni a taktikát. Ahhoz teljesíteni is kellene ! De ,amennyiben Seba végre belelendül és azt fogja hozni,amit várunk tőle ,akkor biztos vagyok benne ,hogy Ferrara megadja majd neki a lehetőséget (ellenben Ranierivel...) és játszatni fogja,akár kezdőként is Diego mellett/előtt vagy akárhol. Egyébként Seba 22 éves, januárban lesz 23 ,ez az a kor ,ahol a játékosok szinte egyik pillanatről a másikra szinte a semmiből képesek magukat klasszissá kinőni,tehát türelem Juventinok, még bármi lehet a srácból. Szurkoljunk neki,mégiscsak a mi fiunk! ;)

Ismeretlen_117673 2009.09.29. 08:50:50

Egyébként Giot a nyári svédországi EB-n Berg és Özil után a Torna harmadik legjobb játékosának választották ,és egyetlen olaszként bekerült a Torna legjobb csapatába is !

Ismeretlen_135964 2009.09.29. 09:46:47

Kapott lehetőséget és nem élt vele, ez mindent elmond és nem játszottunk erős csapatokkal sem. Amikor kezdő volt olyan taktikával játszottunk hogy, neki is jó legyen-de még sem játszott jól!! Én láttam ezt a pár meccset, soha nem lesz belőle jó játékos,el kell felejteni. ennyi idősen ezen a szinten teljesíteni kell nincs kifogás!!! Diego sem sokkal idősebb mint Gio-mégis!! Ki emlékszik amikor Del Piero berobbant hány éves volt??? Nem kis játékost szorított ki a csapatból és a válogatottból!!!! Bocs de, én csalódtam benne!!! És a Rossi a Villarealból hány éves?? Teljesíteni kell nincs mese-kapott elég lehetőséget!!

mmartin91 2009.09.29. 10:08:39

ncsjuve: nagyon jól látod a helyzetet, én erről beszélek már "1000" éve. Egyébként ezt most mind hiába írtad le, majd kapod az oltást, hogy: "a buzi Ranieri nem rakta be", "Olaszországban máshogy mennek a dolgok" címszóval. Összességében teljesen mindegy, hogy ki mit mond, a tények magukért beszélnek. Giovinco kapcsán mindenki Ferrarában bízik/bízott. Hát ő is, mint Ranieri, megmutatta mekkora játékosnak tartja Giovinco-t: Diego hiányában inkább az egyébként nem irányító Camoranesi-t preferálja Giovinco posztján. Nekem ennyi elég volt... Egyébként grat. Ruida a képhez: gyönyörűen ábrázolja a "szomorú" (már akinek szomorú) valóságot...

Ismeretlen_117673 2009.09.29. 10:13:01

Türelem vazze!

Ruida 2009.09.29. 10:18:48

Kösz a kommentárokat!Viszont ncsjuve és mmartin91...szerintem kicsit elhamarkodottak vagytok. A bologna ellen is pályára lépett Diego helyett.. Egyébként Secco is nyilatkozott h. elégedettek vele,ja és Conte is hangoztatta nemrégiben h. ideális Diego cseréjének.

Ismeretlen_117673 2009.09.29. 10:22:13

Egyébként amíg vissza nem jött a Juveba addig minden szép és jó volt: remkelt az u21-ben ,Empoliban 6 gólt rúgott ,de a Juveban egyszerűen nem találja a helyét.

Ruida 2009.09.29. 10:23:37

Háát nem is tudom...én nem mondanám ,hogy rosszul játszott volna 4-4-2ben már amikor játszhatott(itt a Juvéban)

Ismeretlen_128678 2009.09.29. 10:55:27

Victor90!az a felállás nekem is izomból tetszene,megnézném!!!

Victor90 2009.09.29. 11:04:46

Azért leírni Gio-t nem nagyon szabadna,az ilyen fiatal ,rendkívüli tehetséges játékosokat kell idővel beépíteni a csapatba!Nem hiába akarta volna Wenger is!

Ismeretlen_117673 2009.09.29. 11:42:59

Vagy mikor játszott végig 90 percen át ? Szerintem tavaly a bajnokságban jó ha két ilyen eset volt.

Ismeretlen_135964 2009.09.29. 12:15:41

Mindenki Diego helyettesének tartja számon!!!! Röhejes és nevetséges!!!! Most lett igazolva Diego-és ráadásul. 14-éves kora óta itt van!!! Wenger legalább játszatná!! Trez jövőre elmegy-mégis igazolni fognak, és nem a Giot játszatják!!! Semmilyen szexuális élmény nem szerez senkinek Gio rossz formája!! Csak csalódott benne mindenki!!Minden juve szurkoló szeretne egy, vagy több saját nevelésű játékost aki a csapat ikonja lesz!!! Nem juve szintű játékos- ha nem Empoli szintű játékos! Volt egypár saját nevelésű játékos mi lett velük???

mmartin91 2009.09.29. 12:35:40

Mikor játszott végig 90 percen át??? Hát nézzünk már rá arra az emberre, akiről beszélünk! Ez 90 percet képtelen lenne lejátszani. Nem csoda, ha az elmúlt szezonban 2 ilyen eset volt. Az ilyeneknek az U15-ben a helye, nem a Juventus felnőttcsapatában. Kész vicc mikor kifut a pályára, olyan mint egy kisgyerek, egy bohóc. Ez a "nem kapott elég lehetőséget" téma is érdekes. Mire számítotok akkor, ha a csapatban van egy Diego? Arra, hogy majd minden meccsen a félidőben lecserélik és bejön helyette Giovinco, azért, hogy egyszer, ha majd Diego nem lesz, akkor majd 100%-os állapotban, ereje teljében végre jól fog teljesíteni? Ha ez a Giovinco gyerek akar valamit, akkor két kézzel meg kell ragadnia azokat a lehetőségeket, amit kap, még akkor is ha nincs játékban. Berakták a Livorno ellen, játszott a Lazio ellen egy félidőt, sőt, még egy BL meccsen, a Bordeaux ellen is számított rá Ferrara. Eredmény? Semmi! Nem véletlen, hogy a Genoa ellen már Camoranesi kezdett a helyén. Itt nincs már idő arra, hogy na majd a kis Giovinco belelendül, ha lejátszik 10 meccset egyhuzamban. Ez profi futball, ez a Juventus, és nem valami szeretetszolgálat vagy (Giovinco esetében) gyermekmegörző, ahol valami poros udvaron rúgsz egy bőrdarabot.

Ismeretlen_135964 2009.09.29. 12:47:41

mmartin91- -- HÁT IGEN!! EZ ÍGY VAN!!!EZ NEM ÓVODA!! EZ A JUVE!! ENNYI!!!

Ismeretlen_135933 2009.09.29. 12:55:41

Hát ti aztán vérbeli Juve fun-ok vagytok:D Amikor előző szezonban 2 golpaszt adott a BATe elleni meccsen?(igy hoztunk el pontot) Vagy megnyerte a Bologna elleni meccset nekünk Gio akkor mit csináltatok? Am h. nagyobb csapatot is emlitsek...Chelsea meccsen bejött...nagyon jól játszott! Egyszerüen nem mindig jön neki össze...de egyszer sem volt rossz...nem tudom egyáltalán h. lehet szinte már utálni egy Juve játékost...:S

Victor90 2009.09.29. 13:10:59

mmartin91!Ha te ugyanebben az esetben lennél,látják rajtad,hogy nagyon tehetséges vagy,felfigyelt rád 1 olyan edző aki szerintem a világ legjobb edzője,Imádom a Juve-t ne értsetek félre,Wenger-re gondolok itt,és minél jobban akarsz,akarsz,és érzed magadban ,hogy megvannak a képességeid,de te 15,20 perceket játszanál,hogy ez milyen volna neked??Ezen gondolkozz el,főleg úgy hogy az irányító posztra jött a világ egyik legjobb focistája Diego..elvileg Te vagy neki a cseréje,már belülről az ideg van benned,hogy nem játszol majd csak elvétve szerepepizódok jutnak neked!Sokan írnak itt,mondják hogy balszélen milyen lenne,vagy épp csatárnak,tennék-vennék ezt a gyereket jobbra-balra de igazából nincs szerencsés helyzetben!Én 19 éves vagyok,régen hallottam 1 olyan dolgot,hogy játszott anno nálunk Henry,úgytudom nem kellett a Juve-nak,eladták-vagy kölcsönbe ment az Arsenal-hoz fogalmam sincs,Wenger elkezdte folyamatosan játszatni,beépült a csapatba,és a Világ egyik legjobb focistája lett,aki meccsenként 2-3 gólra képes volt,elment a Barca-ba 1 ideig gondja voltak szerintem a beilleszkedéssel,nem ment neki a játék,nem úgy termelte a gólokat sem,mára már rúgdossa a gólokat,megoldódott minden gondja!Nehogy véletlenül ez legyen Gio-val is!És akkor majd szívhatjuk a fogunkat!

Ismeretlen_135933 2009.09.29. 14:35:09

Hát elöször is a sissoko-melo-diego-gio középpályát h. gondoltad:D? -2 irányitó? -vagy diego szélső? Fantasztikus meglátás mind2:D Egyszerüen a mostani felállásunkban csak irányitóként szerepelhet azt pedig jogosan Diego tölti be.Nem lenne pados ha a felállásunk engedné és abban sem vagyok biztos hogy nem lesz majd változtatás ha bele jön...mert bele fog;)

Alessandro 2009.09.29. 14:48:07

Nem kérdés hogy igaz a fenti megállapítás, de ha elveszítjük Giot annak nagyrész Ranieri az oka. Nedvedet jobban tehermenthesítette volna, az most nem meglepő hogy a több mint 20 milláért érkező Diego mellett csak csere, és ha a csapatérdek úgy kívánja hogy nem férhet be a kezdőbe akkor nincs mit tenni, bár nagyon sajnálnám ha elmenne. Abban nem vagyok biztos hogy Itália a legmegfelelőbb neki, spanyoloknál vagy angoloknál szerintem már többször is azt nyújtaná amit a válogatottban. Jónak tartanám ha tavaszra kölcsönadnánk, igaz ha trófeákat akarunk nyerni akkor jó ha itt van, de a fejlődése szempontjából még egy kiscsapat is jobb lenne fél évig, aztán majd csak felszed egy keveset magára és beférhet a csapatba, jövő nyáron amúgy is inkább Seccoéknak a védelem megerősítése kell hogy legyen a cél mint a támadósor, mert Canna sokáig nem lesz itt, Chiellini meg egymaga kevés. Én leginkább a 4-3-2-1 es formációban látnám szívesen Giot Diegoval együtt Amauri mögött. Egyébként nem értem minek kell veszekedni, kulturált formában is le lehet írni a véleményünket, éppen tegnap volt téma a blog esetleges bezárása, hát bizonyos dolgokra nincs itt szükség, hogy egymást szapuljátok, így tényleg elgondolkodtató minek az oldal, amit nagyon jónak tartok, csak néhány ember egyszerűen kevésbé normális formában képtelen írni és itt éli ki a dühét.

Ismeretlen_135964 2009.09.29. 15:33:28

Nem mondtam hogy szar, Csak valahogy nem ebben a játékosban látom a jövőt!! ja én is a 4-3-2-1-es formációt látnám szívesen!sissoko-melo középen: diego-gio-trez! vagy: diego, del piero-trez, !! Ruida (Adminisztrátor): 2-irányító miért ne?- vagy sok? melo nem irányító típusú játékos?? -kérdezem?? Alessandro: adjuk megint kölcsön? Az márt tényleg nevetséges lenne!

Ismeretlen_135933 2009.09.29. 16:04:37

sissoko-melo-diego-gio Így mondtad a középpályát,az az vagy nincs széljáték vagy csak az egyik oldalt....nem igazán értem te ezt miként is képzelted el.Vagy Diego-t szélsőnek vetted?

Ismeretlen_125576 2009.09.29. 16:36:45

Abban biztos vagyok, hogy semmikeppen sem kell elengedni Giovincot (meg kolcsonbe sem), szerintem meg ebben a szezonban meg fogja mutatni, hogy igazabol milyen jatekos. Egyszer megneznek egy olyan formaciot, amiben egyszerre van a palyan Del Piero, Diego es Giovinco!

Ismeretlen_135964 2009.09.29. 16:59:11

Diegot nem szélsőnek vettem,nem tudom hogy tud e szélen játszani?? !! Majd a két szélső védő besegít széleken. caceres, grosso, a mai futballban alap: ha a szélen vezetik a támadást. sissoko-melo nagyon erős lesz középen, az biztos- valamelyik nem kíséri fel a támadást visszalép tán:sissoko? A mai futballban még a csatárnak is vissza kell jönni védekezni lásd:Rooney- M.U.-játékában ez tűnt fel!

süci 2009.09.29. 19:21:39

Most, hogy szinte minden második ember admin lett, talán tehetnék a dolgukat. Ilyen ncsjuve féle kreténeket tiltani kellene, de minimum törölni a hozzászólását. Ezek a 'fasz veréses' hozzászólások nem az oldalhoz illőek. Elég szomorú, ha eddig nem tűnt fel senkinek.

Ismeretlen_22017 2009.09.29. 19:26:33

Összesen 3 admin van, akinek van ilyesmire jogköre: yuuzer, Juvetto, és én. Mivel sajnos még most is a munkahelyemen ülök, nem tudok a kommentek olvasgatásával foglalkozni, de majd, ha hazaértem, átnézem, mi bánt, süci. A többieknek nincs moderálásra jogköre. De köszi a tanácsot.

Ismeretlen_22017 2009.09.29. 19:34:39

Oké, kicsit átolvastam a hozzászólásokat: Apuleius és ncsjuve, de főleg utóbbi. Többet nem figyelmeztetlek benneteket, most először és utoljára: A hozzászólásaitokkal megsértettétek a szabályzatot, ezért moderáltam őket. Legközelebb kitiltás jön.

keshudioo 2009.09.29. 20:02:56

vagy én nem látom jól, vagy ti nem a 4-2-3-1-es felállásra gondoltok inkább? (szerintem elírtátok) én is megnézném, de már többen is felvetették, Felipe Melo-Sissoko középpályásokkal 6 védekező játékosunk lenne, az előttük lévő 4 pedig támadhatna. a 4-ből nyilván 1 csatár (úgysincsenek annyira jó formában, hogy többet legyenek a pályán;), mögöttük Diego irányító, jobb szélen Camoranesi, balon Gio, aki oldalról bemozogna, a középpályán is több labdaszerzésre és indításra van lehetőség. én is szívesen megnézném, mire lennének képesek. ha Gio így sem, sehogy sem tudna jól teljesíteni, talán tényleg nem Juve szintű játékos, de azért én nem ítélnék "elhamarkodottan" (tudom, megvolt az esélye, stb.) és abban is igaza van (mmint Gionak), ha külföldi lenne, és tízmilliókért vettük volna, biztos többet játszana, hiszen a 25 milliós Diegot vagy Melot sem a padra vettük. de bizonyítania kell, az tény, ennél többet kell csinálnia,és én hiszem, hogy többre is képes.

Ismeretlen_108746 2009.09.29. 20:46:30

Lassus: Személy szerint egyáltalán nem érzem, hogy átléptem volna olyan kulturáltsági kereteket, amelyeket nem kellett volna. Egyik kommentem sem tartalmazott semmi olyasmit, ami moderációt igényelne. A kizárási fenyegetést így nem is igazán szándékszom kommentálni, lelked rajta. Mindazonáltal őszintén megértem és támogatom a szándékot, amely a moderáció mögött rejlik, s abban talán hibáztam, hogy egyáltalán belementem egy olyan vitába, amely a másik félből olyan kommenteket generált, amilyeneket. Azt hiszem a másik jelenség, amit moderálni kellene, az volna amikor egyesek elfogadhatatlan stílusban írnak a saját játékosainkról. Ez mélyen felháborít... Lehet egyedül vagyok vele.

Ismeretlen_22017 2009.09.29. 20:49:33

Apuleius: köszönöm. Ez főleg nem Neked szólt, de Te is benne voltál, ezért a tiédet is moderáltam. Az elfogadhatatlan stílus szubjektív, de gondolkodom rajta.

Ismeretlen_108746 2009.09.29. 21:01:20

Tudom, tényleg és őszintén elogadom, mert az indulat, még ha kulturált kereteken belül is, de az én kommentjeimben is benne volt sajnos. A jövőben tartózkodni fogok tőle, de talán ismersz annyira, hogy tudod, nem szokásom, hogy trágárság felé vigyem a kommentelést. Amin kiakadtam,valószínűleg nem moderálandó jelenség, s a jövőben egyszerűbb lesz szimplán nem reagálnom rá :-)

Ismeretlen_135933 2009.09.29. 21:36:04

keshudioo igen én erről a felállásról beszéltem a bejegyzésben is...csak hát ncsjuve felvetett egy felállást amit nem is igazán tudtam elképzelni mikéntis gondolja

Ismeretlen_135964 2009.09.30. 09:03:07

Ruida.Bocs, ja te azt vázolod hogy,hogyan játszhat együtt gio-és diego! szerintem a 4-2-4- ! 2-középső(védekező) középpályás melo-sissoko, 2-szélen fel tolt támadó középpályások deigo-gio, 2-támadó trez-del piero, ebbe a felállásba is játszhatna a giovingo diegoval?? vagy a 4-3-2-1-ben is játszhatnának együtt: 3-középső középpályás marchisio-sissoko,melo, csak itt, a gio-diego páros 1 ék mögött lenne középső támadó középpályásként! Ebben a variációkban szerintem játszhatnának együtt?? De, szerintem nem fognak együtt játszani, a véleményemet úgyis olvastad!!

Ismeretlen_135933 2009.09.30. 13:05:31

Hát igen én azt ecseteltem volna a végén , hogy miként játszhatna 1ütt Diego és Gio...mivel én nagyon szeretném. Hát persze tuti több felállásban is jó lehetne...de szerintem akk is a 4-2-3-1 lenne a legjobb.

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1877) bajnokság (3483) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (51) edző (962) elemzés (40) előzetes (881) Európa Liga (171) felkészülés (137) hírek (1694) játékosokról (10196) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2494) meccsek (4273) mercato (4263) nyilatkozat (7616) Olasz Kupa (331) összefoglaló (428) pletyka (4279) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (95) történelem (53) válogatott (178) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (300) video (218) Címkefelhő
süti beállítások módosítása