Matri a 9. különböző gólszerző a Juvénál

juve-logo.jpgA Juventusnak nem sikerült a nyáron a beígért top támadó megszerzése. Jelenleg a BL-t és a bajnokságot tekintve 9 különböző gólszerző található a Zebrák háza táján.

A 6 eddig lejátszott mérkőzésen a szezonban 9 különböző játékos talált be az olasz bajnoknál. Alessandro Matri volt a legújabb, aki feliratkozott a listára, miután bevette a Roma hálóját a 4-1-re megnyert találkozó során.

Sebastian Giovinco jelenleg a Zebrák házi gólkirálya 3 góllal, míg Arturo Vidal, Andrea Pirlo, Mirko Vučinić és Fabio Quagliarella kétszer voltak eredményesek. Kwadwo Asamoah, Stephan Lichtsteiner, Emanuele Giaccherini és Matri 1-1 góllal büszkélkedhet.

A 2011-2012-es szezon során a Bianconeri részéről 20 különböző gólszerzőt jegyezhettünk fel.

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr374813090

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ronny34 2012.10.01. 13:49:51

"Sebastian Giovinco jelenleg a Zebrák házi gólkirálya 3 góllal"

Huh, ez a tény eddig nem igazán tudatosodott bennem. Vicces, hogy ez a kijelentés valójában semmit nem jelent, mert egy gólja se volt igazából fontos. De hát tavaly is ez volt a helyzet Matrival, máshol egy ilyen cím azért jelent valamit, de nálunk abszolút nem jelzi, ki is a fontos láncszem. Ettől függetlenül drukkolok a kis srácnak, bár sajnos egyelőre igazolja az előzetes félelmeket.

Amúgy meg a statisztika nem meglepő, amióta Conte a góré, csapatként vagyunk igazán kiemelkedőek, mindenki hozzáteszi a magáét, szerencsére már a csatáraink is belőtték magukat, már csak a dán alsógatya modellt kéne beizzítani. A hétvégi Barzagli megindulás kapcsán egy gólpassz lista is érdekes lenne.

A lista végén meg a Milan áll, 2 gólszerzővel, egészen megdöbbentő hova süllyedtek.

babo410 2012.10.01. 13:58:10

@ronny34: Azért ennyire hülye ne legyél már! Mi az, hogy nem volt fontos gólja? Meg nem jelent ez semmit? Bezzeg, ha Vucinic lenne 3 góllal a legjobb, akkor ő lenne az isten? Ez olyan szánalmas, ha valakit utáltok, akkor az akármit csinál, meg kell magyarázni, hogy az semmit nem jelent. Igen is mindenki gólja fontos. Pl. ha Gio nem lőtt volna egy gólt se, akkor most a Napoli állna a tabella élén.

Tony. 2012.10.01. 14:16:23

"ha Gio nem lőtt volna egy gólt se, akkor most a Napoli állna a tabella élén."

Megmagyaráznád, hogy ez mégis, hogy jött ki...?

alratar 2012.10.01. 14:23:37

Ez szvsz még csak a kezdet!
Azonban annak örülök, hogy tagolt a gólszerző mezőny, mert ez azt jelenti, hogy nem csak 1-2 ember (mint a legtöbb csapatnál), hanem bárki képes gólt lőni! :)

m.martin91 2012.10.01. 14:24:10

@Tony.: Erre nincs magyarázat, mert úgy hülyeség, ahogy van.

Viszont nem kell elbagatellizálni a zsoké érdemeit, rúgott három gólt, ez jó teljesítmény. Függetlenül attól, hogy egy 10 emberrel játszó Udinese-nek és egy harmatgyenge Roma-nak rúgta őket (utóbbinál már jelentősége sem volt). Nem olyan rossz mutató ez, ettől rosszabbra számítottam. Amin viszont el lehet gondolkodni, az az, hogy a kisgyerek nem tud megtartani egy labdát ill. a védők ide-oda pakolják, felállt védelemmel szemben pedig olyan, mintha 10 emberrel játszanánk, mert Giovinco mintha a pályán sem lenne. A gond itt van, ez hosszabb távon nem fog tudni működni.

ZenTech 2012.10.01. 14:29:47

@ronny34: Matrinak azért voltak fontos góljai tavaly, ahogy Gionak is lehetnek még idén. Valamint azért a gólkülönbség is számít. :)

Amúgy ennyire az elején még elég értelmetlen ezzel foglalkozni.
Annyit érdemes csak levonni ebből, hogy mi igen is csapat vagyok ahol szinte bárki veszélyt jelenthet az ellenfél kapujára.

ronny34 2012.10.01. 14:32:36

@babo410: Köszönöm a kedves jelzőket. Egyébként rohadtul rosszul gondolod, egyáltalán nem utálom Giót, sőt sokáig szimpatizáltam vele. De idén számomra igazolja azokat, akik nem bíztak benne, és nyáron már én se hoztam volna vissza ennyiért. Két komoly, kiélezett meccsen, a Chelsea és Fio ellen is teljesen eltűnt, megfojtották. És a legfőbb gond az, hogy nem csak fizikailag tüntették el, hanem ha passzolt vagy lőtt, akkor is rosszul csinálta, csak rossz megoldása volt. És két már agyonnyert meccsen fickándozott, egy Juve kezdő támadótól én többet várok. Úgy néz ki, hiányzik belőle a klasszisokra jellemző meccsdöntő képesség.

"Pl. ha Gio nem lőtt volna egy gólt se, akkor most a Napoli állna a tabella élén. "

Ebben valamennyire igazad van, de azért egy Juventus-csatártól én azt várom, hogy meccseket döntsön el, nem pedig gólkülönbségen kozmetikázzon. Továbbra is tartom, hogy ez a tény félrevezető lehet, ennek a csapatnak Giovinco egyáltalán nem nélkülözhető eleme, ellenben Pirlóval, Vidallal, stb. A bajom leginkább az Gioval, hogy az árát hozzácsapva egy állítólagosan meglévő kb 20 millióhoz megnyílt volna az út egy komoly toptámadó leigazolására. Míg róla így 25 évesen is lépten-nyomon azt olvasom, hogy fiatal tehetség.

Mondjuk kár volt megjegyeznem ezt, nem akarok még egy Giovinco-threadet indítani.

ronny34 2012.10.01. 14:39:31

@ZenTech: Matrival kapcsolatban nem azt akartam kiemelni, hogy nem voltak fontos góljai, hanem, hogy hiába volt gólkirály, ehhez képest abszolút nélkülözhető láncszem volt, ahogy a szezon második felében be is bizonyosodott.

A többi korrekt, még várni kell a mélyebb következtetésekkel, de így most kicsit ennek a mondatnak a kapcsán eltűnődtem és leírtam a benyomásaimat az eddigi meccsek alapján. Most így belegondolva, a Chelsea és Fio meccsekhez hozzávehetem az olasz válogatott mérkőzéseit is, ott is hasonlóan impotens volt.

babo410 2012.10.01. 14:52:59

@Tony.: Úgy, hogy jobb lenne a gólkülönbségük. És azért ez is sokat számít. És higgyétek el, hogy jó lesz Gio is, és már most is jó. Nem véletlenül hoztuk vissza. és azért jó páran elismerik Del Piero is.

Lakatos Di Natale 2012.10.01. 14:58:32

Én nagyjából a két véglet között állok ennek a helyzetnek a megítélésében. Úgy gondolom a támadó négyesből egy játékos lóg ki igazán felfelé, az pedig Mirko Vucinic. A montenegrói annyiban jobb a többieknél- már ha lehet ilyet mondani-, hogy bármikor képes egy az egyben játszani, jól fedezi a lasztit és feltűnően jó meglátásai vannak, remekül passzol. Nála inkább a probléma az, hogy bár szinte mindig minden szituból meg tudja magának teremteni a helyzetet valahogy ki is hagyogatja őket. Vucinic-et az választja el a világklasszistól, hogy nem lővi meg a maga góljait, bár kétségtelenül jó játékos. Ezt méltán predesztinálja, hogy nem termelte kilószámra a gólokat eddig, mégis minden Juve szurkoló szerint helye van a kezdőben. A másik három támadónk közül bajba lennék, ha nekem kellene döntenem. Egyetértek azokkal, akik szerint Giovinco még nem bizonyított, mindenesetre ne törjünk pálcát felette kell ahhoz egy szezon, de legalábbis egy fél, hogy kiértékelhessük a teljesítményét.Eddig nem nyújtott maradandót, jóllehet már így is van három gólja, ha év végére hozza a 15-öt, egy szavunk se lehet. Quagliarella szenzációs gólokat ver, foci kedvelőként fantasztikus nézni amiket művel, belőle inkább a folytonosság, az állandóság hiányzik. Matri pedig az a tipikus prima punta, azaz befejező csatár mindig háttal saját kapujának, leginkább a büntető területen belül eredményes. Az távolról szaglik, hogy más jellegű karakterek egy azon poszton belül is, szóval talán ez is az egyik oka annak, hogy többen iratkoznak fel a gólszerzők köze...Nem feltétlenül hátrány az, ha nincs egy konkrét gólgyáros. Nyilván az is előny, hogy nincs igazán Juve A meg Juve B, mert egy Quagliarella-Vucinic csatársor is éppen olyan erős lehet mint egy Giovinco-Matri...Attól függ, ki milyen napot fog ki.

Lakatos Di Natale 2012.10.01. 15:00:48

* prezentálja bocs azt akartam...meg még annyit, hogy akkor tudnánk igazán megalapozott véleményt formálni a csatárkérdésről, ha napi rendszerességgel vagy hétről hétre figyelemmel követnénk az edzéseket és akkor tudnánk igazán, hogy ki hogy dolgozik, milyen játékos is valójában. A mérkőzések nem mindig mérvadók, a heti munkából jóval többet lehet leszűrni

Goku06 2012.10.01. 15:02:04

hát azért Gio eddigi három gólja nem hozott nekünk 1 pontot sem, de azért be kellett lőni őket.
Szerintem a szezon végén is ő lesz a házi gólkirályunk. Ő pont az a játékos aki még csereként is küzd hajt a már megnyert meccseken is, ezért neki rengeteg ilyen 3.-4. gólja lesz a már megnyert meccseken.. de azért nem kell szidni őt, mert belőtte a gólokat. Senki sem mondta hogy ő a legfontosabb játékos a csapatban (nemis az), de azért Q és Matri nem jobb semmivel sem Gionál.. (max néhány meccsen a nagydarab védőkkel elszórakoznak, de attól még Gio sem rosszabb náluk)

Milannál meg tényleg durva hogy csak El Sharaawy(4) és Pazzini(3) lőtt gólt :D

juve28adam 2012.10.01. 15:23:17

Azt azért remélem ,hogy a BL-ben nem Gio fog kezdeni ,mert kvára nem való ő oda...

Cannavaro 2012.10.01. 15:23:48

azt se felejtsük el, hogy Q is 3 gólos!! és sokkal fontosabb gólokat lőtt!! a chelsea,és a chievo ellen összesen 4 pontot hozott, és a fior ellen sem volt rosszabb senkitől, mert mindenki = volt a szarral!!! nálam ő eddig a legjobb csatár, és nagyobb összeget mernék rá tenni hogy ő is lesz!! és szerintem ő lesz, a házi gólkirály is!!!

Victor90 2012.10.01. 15:33:36

Sebastian Giovinco csak is kizárólag Olaszországon belül számít jó játékosnak!Az európai porondon 1 fillért sem ér......
Én úgy vagyok Gio-val,hogy a szintén 11 millio euro-s Martínez-től már többet csinált,a következő lépcsőfok pedig Amauri túlszárnyalása.
Aztán jöhet Iaquinta és stb stb.....
Ha már ezeket véghezvitte,én már elégedett leszek vele szemben!!!

supeter 2012.10.01. 15:35:40

Ha ez továbbra is tendencia lesz, mármint, hogy igy oszlanak el a gólok, akkor az eléggé árnyalni fogja a "20+ gólos csatár" szükségességének kérdését. Miért is? Ha lenne is egy ilyen csatárunk (aki valszeg 25M euró alatt nem lenne leigazolható), nem lehetnénk benne biztosak, hogy nálunk is hozni fogja a 20 gólt, + ha lesérül mi a fenét csináluk + ha jól kiveszik a játékből, akkor szintén mit csinálunk, egy-egy fontos meccsen.
Conte csapatra épülő taktikája jóval veszélyesebb, mint a klasszikus elképzelés, hogy majd a sztárcsatár megoldja. Sosem tudhatja az ellenfél, hogy kitől várhatja a veszélyt, kire kell felkészülni, mert hiába fogják meg a 2 csatárunkat, ha jön Pirlo, Vidal, Marci, vagy Asa, esetleg Giacch. És a 2 csatárunk is mindig lehet más, hiszen van 5 csatárunk, akik 4 teljesen más stílusban játszanak, és eddig mind a 4 pályára lépő szerzett gólt.
Jó példa amúgy a váratlanság erejére az a bizonyos tavalyi Milan ellen meccs, ahol Caceres 2x talált be, ki a fene számított rá? Persze arra sem számít épeszű ember, hogy Barza lefutja Taddeit, és 60 métert sprintelve gólpasszt ad :) Ha vennénk egy sztárcsatárt, az elvárná, hogy rá épüljön a csapat. Így pont a csapat legnagyobb erőssége veszne kárba + drága is lenne.
Persze, lehet, hogy ha lenne egy RVP, akkor még jobbak lennénk, de lássuk be, hogy az financiálisan nem megengedhető, és örüljünk, hogy a sztárcsatár nélküliségre is talált megoldást Conte, egy olyan állapotra, ami emberemlékezet óta nem állt fenn a Juvénál - mikor nem volt top 10-es csatárunk???

babo410 2012.10.01. 15:42:13

@ronny34: Rony amúgy elnézést, kissé elragadtattam magam!

Apuleius 2012.10.01. 16:20:33

Elgondolkodtató statisztika. Nem tudom, az idei szezont nézve, én még mindig leakadtam ott, hogy ha lenne egy Cavani, vagy Falcao típusú és minőségű támadónk, akkor ez a csapat tényleg bármire képes lehetne. Félek tőle, hogy jön majd megint egy hullámvölgy, s értékes pontokat hullajtunk el ismét egy komoly támadó hiánya miatt.

2012.10.01. 17:42:15

@supeter: tökéletesen egyetértek. A csapategység a lényeg. És ha ez magában foglalja azt is, hogy bármelyik csatárunk képes eredményes lenni, annál kiszámíthatatlanabb fegyver nem is kell.
És ha valaki arra gondolt, hogy Conte munkája tavaly tavasszal érett be, hát szerintem még mindig folyamatosan fejlődik a csapat és egyre csak erősebbek leszünk.
Abban meg @Juve1986-tal értek egyet, hogy Quagliarella a legjobb csatárunk, ha a szó szoros értelmében vesszük. Matri annyira nem veszélyes, mint Ő, Vucinic kiváló előkészítő és csapatjátékos, de a góllövés nem erőssége, Giovinco meg még bizonyítson.

Majki4 2012.10.01. 19:54:19

@Lakatos Di Natale: Vucsival az a baj, hogy sokszor nincs kedve játszani, szarik az egészbe, és nem jön ki az, amit valójában tud.

Tony. 2012.10.01. 20:17:53

@supeter: A mondandód egy része igaz, de ott megbukik az egész, hogy itt nem arról van szó, hogy ha egy komoly támadó lenne elöl, akkor megszűnne a csapategység, váratlanság stb.
Ha Falcao vagy Cavani lenne elöl mitől ne tudnának a felsoroltak ugyanúgy váratlan gólokat szerezni?
Itt olyan egyszerű kérdésről van szó, hogy a falábú 4 es helyett egy 20gólos csatár lenne elöl, semmi több. Nem Matri vagy Q szaladgálna elöl,hanem mondjuk Falcao. És ez elég sokat számítana, főleg nemzetközi szinten.

supeter 2012.10.01. 20:30:30

@Tony.: igen, az utolsó bekezdésemmel én is azt akartam érzékeltetni, hogy lehet, hogy az ideális eset a Cavanis, Falcaós megoldás lenne - ezt nem tudhatjuk (valszeg az lenne az ideális), de ami biztos, hogy max 10 gólos csatárokkal ilyen eredményesen játszani óriási bravúr.

És ehhez kellet a csatár hiányos kényszerhelyzet: ha lett volna mondjuk tavaly egy sztárcsatárunk, akkor nem biztos, hogy a Conte által sikerrel alkalmazott kényszermegoldások ilyen szintű, ilyen eredményes csapatjátékot szülnek. Talán az lenne a legjobb, hogy a mostanra kialakult mechanizmusba jönne egy olyan ember, akinek nem kell helyzet, mégis gólt lő, de nem nyomná el a többieket, na akkor még ennyi esélyt sem adnék az ellenfeleknek :)
Így viszont már túl sok kívánalomnak kéne megfelelnie az adott csatárnak (igazolható, kifizethető, megfizethető, megfelelő személyiség, taktikába illő, ja és pont minket választ) , és talán épp emiatt nem érkezett senki.

Apuleius 2012.10.01. 20:31:59

@supeter: @Tony.:
Tony-val értek egyet. Hozzátezsem, hogy azért egy klasszis támadót nem olyan könnyű "kivenni a játékból". Nyilván minden csapat tudja, hogy Cavani, Falcao, Messi vagy éppen Ronaldo jelenti a fő veszélyt, valahogy mégis fossák a gólokat. A sok különböző gólszerző részben taktikai kérdés, hiszen többnyire megfojtjuk az ellenfeleket, s gyakorlatilag az egész csapat részt vesz a támadásokban, de elképesztő nagy különbséget jelentene, ha elöl nem Matri vagy Giovinco törne a kapu felé, hanem mondjuk Cavani. Bőven megtermelné a maga 20 gólját, a többiek pedig pontosan ugyanígy rugdosnák a maguk góljait.

supeter 2012.10.01. 20:35:11

@Apuleius: jogos, közben én is árnyaltam a véleményem az előző kommentben :)

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1897) bajnokság (3519) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (51) edző (972) elemzés (40) előzetes (890) Európa Liga (171) felkészülés (137) hírek (1700) játékosokról (10261) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2503) meccsek (4326) mercato (4279) nyilatkozat (7676) Olasz Kupa (335) összefoglaló (435) pletyka (4295) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (95) történelem (53) válogatott (180) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (304) video (226) Címkefelhő
süti beállítások módosítása