Criscitiello: „Mi szóltunk Tudor kapcsán”

tudor_igor_hosszabbitas_comollival.jpgMichele Criscitiello a Sportitalián keresztül keményen bírálta a Juventus vezetőségét, s előreláthatónak tekinti az aktuális helyzetet.

„»Mi megmondtuk«. A film így kezdődik, de a valódi probléma az, hogy a film forgatókönyve már meg volt írva, és mi mind a cselekményét, mind a szereplőit ismertük ennek az egyszerű, de összetett történetnek.

Egy francia igazgató, aki menedzsernek képzeli magát, nem gondolhatja, hogy irányíthatja a Juventust. Rossz igazolások, elpazarolt pénz, és főleg a Tudorral kapcsolatos előrelátható helyzet. Hiba volt átmeneti megoldásként alkalmazni, öngyilkosság volt rá szabott tervet készíteni. Ha Tudor az elmúlt években mindig közepes csapatokhoz került, hogy befejezze a szezont, annak biztosan megvan az oka.

A vezetőknek, legyenek franciák vagy olaszok, meg kell érteniük, hogy a Juventus edzéséhez nem lehet kockáztatni, hanem a biztosra kell menni. Ahogy Cristiano Giuntolit bolondnak tartották, mert megbízott a feltörekvő Thiago Mottában, úgy Damien Comollit is őrültnek tartjuk, mert megerősítette Igor Tudort, amikor még a kövek is tudták, hogy csak a szezon végéig fogja a Juventus javát szolgálni.

És ha Cristiano Giuntoli nem veszett volna össze Thiago Mottával, Igor Tudor soha nem is érkezett volna meg. A hibás az edző, de a bianconeri szurkolók is, akik (jogosan) tönkretették Thiago Mottát az Interben töltött múltja miatt, de Igor Tudornak felesleges hitelkeretet biztosítottak csak azért, mert a Juventus mezében játszott, és mert egy kényes pillanatban harci szellemet és agresszivitást hozott a csapatba. Ha azonban a valódi problémát akarjuk megérteni, akkor tovább kell mennünk. A Juventus hibázhat igazgatóval, hibázhat edzővel, de az igazi probléma a klub vezetése, mert így nem építhető a jövő, csak tolják maguk előtt a problémát.

John Elkann nem futballember, és Andrea Agnelli után visszavezeti a Juventust a calciopoli utáni szégyenletes időkbe. Politikai és gazdasági erejének köszönhetően unokatestvérét külföldi nyaralásra küldte, de a Juventus nem tekinthető családi hatalmi játékszernek.

A futball nehéz, és még ha mindent jól is csinálsz, nem biztos, hogy nyersz. Képzeld el, ha véletlenszerűen választasz igazgatókat és fogadásokba bocsátkozol az edzőkkel kapcsolatban. Túlfizetett futballisták, akik nem hoznak eredményt, és drágán fizetett csatárok, akik ingyen távoznak. Ezeket a hibákat a Bari megteheti, de a Juve nem. Ma veszélyes kereszteződésnél tartunk. Fennáll a kockázata, hogy karácsonyra kiesünk a bajnoki címért folyó versenyből, és jogos az őrült félelem, hogy az Inter, a Milan, a Napoli és a Roma több pontot szerezhet az idei kiírásban. A probléma mindenki számára Igor Tudor. Ez így van. De az igazi probléma a csúcson van. Ha a Juventus nem változtat a taktikáján, a jövőnek keserű következményei lesznek.”

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr218975757

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MarcoT 2025.10.21. 08:05:06

Tűpontos értékelés. Egyébként azt mondják, az az őrület definíciója, hogy ha valaki csinál valamit, ami egy számára nem kedvező eredményre vezet, majd ettől függetlenül, ugyanezt megteszi még egyszer, még egyszer és még egyszer is.

west30 2025.10.21. 09:48:56

Mai napig nem tudom felfogni,hogy az atyauristenbe lehetett vezetoseget valtani hetekkel a szezon vege utan.Ilyen a vilagon nincs,meg az amator ligakba sem.Jelenleg ugy tunik aldas lenne az oreg holgynek ha uj gazdara lelne,mert a mostani azt sem tudja merre van jobbra vagy balra.

Egyebkent ha valamivel nem ertek egyet a cikkben,az a harci szellem es agresszivitas.Halvany szikraja sincs most sem,es akkor sem volt amikor Tudor megerkezett.A Juventusnal ez meg a minimumnak sem felel meg.

szabo2323 2025.10.21. 09:49:51

Én ezzel tökéletesen eggyet érték! De akkor ki ? Sokan szidják Agnellit ! Valahogy ide akárki beteszi a lábát igazgató manager az mind csődöt mond! Miért? Máshol is klubokat és áttigazolásokat végeztek . Ez kezd nagyon elcsépelt lenni! Viszont azt az edzőtől az igazgatóig mindenkinek fel lehetne róni ,hogy mért nem a keret leg sebezhetőbb pontjait erősítették meg? Ezt egy laikus szurkoló is látja évek óta! Hogy a fenébe vannak még mindig öreg és ráadásul gyenge képességű játékosok a keretben? Számomra az is hihetetlen,hogy megint hozzá sem nyúlúnk az ifihez . Valószínű hogy egy két ügyes srác van ott aki hozná a Kelly ,Rugani , Koopmainers szintet! Egy szónak is száz a vége! Ez megint egy csalódást keltő év lesz!

delpi0823 2025.10.21. 09:52:14

Nem hinnem hogy itt csak Tudor a problema,valami nagyon felrement itt minden szinten az az igazsag.En nem vagyok benne biztos hogy elorebb leszunk ha most edzot valtunk,plane nem a felroppeno nevekbol.En megint azt latom hogy csak a kapkodas meg a panikolas megy.Amire persze ratesz a media,na meg hat mi szurkolok se vagyunk eppen turelmesek az az igazsag............

SpiritoJuve 2025.10.21. 10:03:00

Jól összefoglalta az az igazság. De persze attól még a csatárok lehetnének veszélyesek, Koopmeiners meg focizhatna végre stb,....de hát...ez van...

Súlyos keresztet cipelünk az az igazság. És ez nem lesz könnyebb ameddig valaki be nem fektet a klubba és rendet rak mind személyi kérdésekben, mind pedig üzletiben.

Addig maradunk Olasz Manchester United.

Zamboni nem egy tészta 2025.10.21. 10:13:06

1 tűpontos értékelés, de
2 mégiskiafaszomültvolnaleerreakispadra?

Zamboni nem egy tészta 2025.10.21. 10:13:32

kb Ronaldo szerződése óta félremegy minden

MGB75 2025.10.21. 10:15:09

Dilettáns vezetőség és számomra súlytalan, semmitérő, nulla keret egy közepes szintű (értsd nem Juve szint) edzővel. Én nagyon nem ezen nőttem fel, nem ehhez voltam szokva, ami most van. Nekem a Juventus jelenleg csak egy emlék a múltból. Semmi több.
Kapkodás, tanácstalanság, folyamatos rossz igazolások, rossz edzők, elfecsérelt évek, kilátástalanság. Ez jut eszembe a jelenlegi Juventusról.
Egyáltalán nem vagyunk tényezők Európában. Lassan olasz honban sem. Szomorú ezt látni.

venember83 2025.10.21. 11:05:27

@Zamboni nem egy tészta: főleg az amcsi torna előtt, mert Tudor nem akarta vinni a csapatot, ha nem kap hosszabbítást. Ezt egyértelműen lenyilatkozta, nem sokkal később pedig érkezett is a megerősítés. Előtte kellett volna idővel lerendezni. Ahogy anno történt a Conte-Allegri váltás, bekészítve, hogy lehessen lépni, ha úgy adja a sors.

Ui. Az utóbbi forgatókönyv természetesen csak az én képzeletemben létezik, nyilván csak akkor kezdtek el tárgyalni, amikor Conte összerúgta a port a vezetőséggel, majd lelépett. Ahogyan mesélik az anekdotát.

ggbuffon 2025.10.21. 12:13:39

@Zamboni nem egy tészta: nem a Ronaldo transzfer a bunos, mert bar utolag ramagyarazhato a dolog, de azert 3x evesen is megrugdosta a maga goljait ezen nem mulott.

A baj okozoja egyertelmuen a Covid volt. Ott szetesett gyorsan az a strategia amit Agnelliek a Ronaldo transzferrel kitalaltak. Aztan doltek a dominók..

delpi0823 2025.10.21. 13:47:00

@szabo2323: Oreg jatekosok?Kire gondolsz itt?Rugani meg Kostic a legidosebb a keretben........Sztem meg pont ez a problema,nincs egyetlen rutinos,nemzetkozileg tapasztalt jatekosunk se.Csak fiatalokkal meg lo......faszt nem fogunk elerni.Modric 40evesen mutatja az iranyt a Milanba.......Ebbe a csapatban nincs egyetlen egy vezertipusu jatekos,Locatelli lenne az elvileg..........de hat inkabb hagyjuk is.

kidelpiero 2025.10.21. 14:11:22

@Zamboni nem egy tészta: ezerszer leirtam mar, es amugy ehhez nem kell nagy szakertonek lenni. Egyertelmu h a sikergyaros Marotta elzavarasa okozta a vesztunket.

alexGicamo 2025.10.21. 14:31:12

Hű, a mindenit !
Ez aztán jól levezette a szitut !
Sajnos , igazat beszélt !
Kíváncsi vagyok ki és mikor oldja meg a problémáinkat ?

Gaben Smith 2025.10.21. 16:56:55

Egy ideje ,mar nem kommentelek (sokak oromere ) ,de ez az iras minden betuje jolesett. Nyilvan nem a karorvendes vegett ,hanem ,mert en nem ertettem teljesen egyet Motta es Guintoli elzavarasaval, majd amikor Tudorka az utolso fordulokban szohoz jutott elore a tenyerembe temettem az arcom. Egyszeruen semmilyenek tartom Őt. Nincs nagyon negativ vonzata ,de pozitiv sem totalis erdektelen. Hatalmas hibanak tartottam Ot a padon hagyni, ahogy azt is orultsegnek tartottam ,hogy a negyvedos jatekrendszer utan ujra atalakitsuk a keretet 5 vedosnek megfeleloen, es ugye Tudor teljesen rugalmatlan ebben a tekintetben.
Masfelol en ezt a francia pasast jobbnak gondoltam egyenlore meg Guintolinal is rosszabb donteseket hozott ,persze hagyjuk meg a kifutasat a dolgoknak. Ez az Openda,Zhegorova,Jonathad David kb a Koop,DL hasztalansagaval vetekszik.
Viszont igaz ami igaz szerintem a penzen kivul Elkan minden gondok okozoja. Valoban nem erthet a focihoz ennek ellenere allandoan beleszol mindenbe. Pl Allegrit itt tartotta 3 evig mikor latszott hogy nem megy neki.
Ahogy elottem irta valaki ennek a csapatnak mar csak multja van se jelene se jovoje ebben a formaban.
Szerethetetlen es szanalomra melto az egesz.

Zsltrk977 2025.10.21. 21:48:47

„Juventus hibázhat igazgatóval, hibázhat edzővel, de az igazi probléma a klub vezetése, mert így nem építhető a jövő, csak tolják maguk előtt a problémát.
A probléma mindenki számára Igor Tudor. Ez így van. De az igazi probléma a csúcson van. Ha a Juventus nem változtat a taktikáján, a jövőnek keserű következményei lesznek.” - ez a lényeg.
A fejétől bűzlik a hal.

Gabi 69. 2025.10.21. 22:27:33

@ggbuffon: Ronaldonak nem is az volt a baja hogy rúgta a gólokat. A csapat szellemet vágta gyepre. Szét zülesztette az öltözőt. Ahogyan vártam is tőle amikor megtudtam hogy le igazoltuk.

DelPiero2 2025.10.21. 23:13:42

@Zamboni nem egy tészta: Ronaldo szerződtetésével kezdett leépülni a csapatszellem.

természetes alapú logaritmus 2025.10.21. 23:32:35

@ggbuffon:
Covid. Mert nem lehet mindent Allegrire fogni. :D

Bianconero_Jutta 2025.10.22. 02:10:43

@természetes alapú logaritmus: Brüsszel tehet róla :-D Mindenki tudna hogy Allegrivel kezdődött az igazi lejtmenet.

Bianconero_Jutta 2025.10.22. 02:12:07

@Gabi 69.: Érdekes meglátás. Mindenkit motivált és küzdött ha kellet az egész csapat helyett is. Hogy züllesztett volna bármit is? :-)

Gabi 69. 2025.10.22. 08:35:42

@Bianconero_Jutta: Igen motiváló a munkamorálja! Az ahogyan dolgozik! Ki tolja a korából adódó fizikális dolgokat. Mondjuk a lassulást. Valóban feláldoz mindent hogy szinten tárcsa magát! Ez példa minden játékosnak!
De viszont a cseréknél a hisztijei nem igazán vannak jó hatással a többiekre. Vagy hogy minden szabadrúgást neki szabad csak elvégezni amikor talán gólt sem rúgott évekig szabadrúgásból. Egyszer éppen nem volt a pályán és Pjanic rúgott egy hatalmas nagy gólt szabadrúgásból. A következő meccsen is oda állt de Ronaldo elzavarta és ki rúgta a nézők közé. Igaz nem az ő hibája hogy olyan nagy felhajtást csináltak körülötte de az is fusztrálta biztos a többi játékost. Az is biztos hogy megtehette mert volt mire de a nagy arca sem tett jót a csapatársaknak.
Hozzáteszem tisztelem nagyon mert amit elért nem kimondottan a tehetségének köszönheti. Ő sokkal inkább a rengeteg gyakorlásnak köszönheti azt amit elért. Nagyon sokat dolgozott érte. Fejlesztette magát. Messivel ellentétben mert Messi inkább egy szuper tehetség volt. Ő is sokat dolgozott mert ezen a szinten kell. De neki zsigerből jött. Ronaldo a munkával eltüntette a tehetség beli különbséget.

Shyr Kahn 2025.10.22. 12:57:52

@Gabi 69.: Tehetsed nelkul nem jutsz el arra wzintre, amin O van... es amit huszonevesen szelsokent mutatot a PL-ben. Annyi idosen nem tudsz csupan munkaval masok fole annyival noni. Az MU-nal jatszva az egesz PL rettegte Ot azert... nem veletlen es nem csupan a szorgalomnak koszonhetoen.

Sokan emelik ki, hogy O a munkajanak koszonheti, amit elert... ami csupan az utolso 4-5 evre igaz, mert fegyelmezett jol beosztott szorgalmas munka nelkul ez ma mar nem mukodne, de elotte igen is a tehetsege is ott volt, ami az MU-ban es a Real-ban felemelte. Sajnos a Juvenal az elso eve volt jo, a tobbiben mar lathato volt nemi lealdozas. A fcsapatmoralra egyebkent sztem sem volt jo hatassal.

Gabi 69. 2025.10.22. 19:23:06

@Shyr Kahn: Lehet rosszul írtam természetesen nem volt béna Ronaldo sem. Én csak a Messivel váló összehasonlításban írtam hogy a sok munkával tüntette el a különbséget kettejük között. Olyan mint Messi évtizedenként egy születik.
Én kimondottan gondolok itt Maradonára, Ronáldinhura, a Brazil Ronaldora, Zidán, Del Pierro, és Messi ők szuper tehetségesek voltak! Ronaldo szerintem egy Rivaldo, Figo, Nedved, Pirlo, Totti, Rumeninge, Levandoszki, Kane H. szint de a munkájának köszönhetően évekig versenyzett Messivel az aranylabdáért
Na én erre gondoltam hogy eltüntette a kettejük közötti különbséget.

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1956) bajnokság (3734) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (81) EB (52) edző (1084) elemzés (40) előzetes (936) Európa Liga (171) felkészülés (147) hírek (1742) játékosokról (10658) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2589) Klubvilágbajnokság (21) meccsek (4624) mercato (4423) nyilatkozat (8008) Olasz Kupa (342) összefoglaló (482) pletyka (4454) Primavera (20) szavazás (17) szuperkupa (103) történelem (54) válogatott (182) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (364) video (271) Címkefelhő
süti beállítások módosítása