Motta: „Értékes pontot szereztünk”

motta_thiago_profilbol_kabatban.jpgA Juventus szerda este az óvatos játék mellett tette le a voksát, és inkább az Aston Villa lehetőségeinek a korlátozására fektette a hangsúlyt, és a végül döntetlennel zárult meccsen mindkét csapatnak megvolt a lehetősége a győzelemre, például Dibu Martineznek sikerült bravúrosan védenie Francisco Conceição fejesét.

„Az egy pont értékes, a csapat továbbra is stabilan és kiegyensúlyozottan játszik.” - értékelt a meccs után Thiago Motta az Amazon Prime Video Italia műsorában.

„Az Aston Villa veszélyes a gyors ellentámadásoknál, és hosszú labdákkal keresik a csatárukat, de mi ezt nem sokszor engedtük meg nekik. Nyilván mi sem alakítottunk ki sok lehetőséget, de ez azért volt, mert arra törekedtünk, hogy ne nyissunk területeket az Aston Villának, akik ezeket keresték.

„Ez egy újabb jó teljesítmény volt, egy értékes pontot szereztünk, és továbbra is a továbbjutás a cél törekszünk. Az összes meccset meg akarjuk nyerni, de ez nem mindig lehetséges. Ezért megfelelően kell kezelnünk azt, amit jelenleg a csapat elér ilyen időszakban. Így köszönetet mondok a srácoknak, köszönöm a sok kemény munkát és erőfeszítést, amiről tanúságot tesznek. Mindent megérdemelnek, amit kapnak.

Az Aston Villa nagyon szervezett csapat, az edzőt pedig nagyon jól ismerem, hiszen két évig együtt dolgoztunk. Elégedett vagyok  a mai teljesítménnyel. A mai meccs élvezhetőbb volt, mint amit szombaton nyújtottunk.

Nicolò Savona ügyében ki kell értékelnünk az állapotát, remélem, hogy még időben leállítottam őt. De ki kell értékelnünk az állapotát, mielőtt arról beszélnénk, hogy mi történt vele, és hogy mit érzett.

Három meccsünk van még hátra a kvalifikáció bebiztosítása érdekében. Ez egy fontos pillanat, amikor minden meccsen a maximumot kell nyújtanunk, ahogy ma is tettük.

Komoly meccsek várnak ránk a bajnokságban, az Olasz Kupába és a Bajnokok Ligájában, mindig a mi elképzelésünk szerinti futballal lépünk pályára, és megpróbáljuk megnyerni a meccseket.

Teun Koopmeiners olyan poszton játszik, ahol nem könnyű bizonyítania, bonyolult neki a sorok között futballozni. Ha mélyebbre húzódik, akkor többet lát a pályából, és jobban érzi magát. Azonban előrébb is segítenie kell a csapatot, képes rá, és sok meccsen közel járt a gólszerzéshez. Koop különleges játékos, aki sokféle szerepet képes betölteni. Nagyon örülök, hogy itt van, ezért is nehéz őt pótolni.”

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr6818740364

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alexGicamo 2024.11.28. 05:32:26

Kár, hogy nem győztünk ! Nagyon ránk fért volna !
Amúgy nagyon szeretem Motta nyilakozatait, amelyekből nekem az jön le, hogy őszinte, lelkes és támogató !
FORZA JUVE PER SEMPRE !!!

Shyr Kahn 2024.11.28. 07:32:43

"Az Aston Villa veszélyes a gyors ellentámadásoknál, és hosszú labdákkal keresik a csatárukat, de mi ezt nem sokszor engedtük meg nekik. Nyilván mi sem alakítottunk ki sok lehetőséget, de ez azért volt, mert arra törekedtünk, hogy ne nyissunk területeket az Aston Villának, akik ezeket keresték." - tokeltesen lathato volt ez szamomra.
Ilyen szinten hatastalanitani az ellent, nagyon nem sokan tudtak volna. Masok a nyilt sisakos kuzdelem miatt fogtak volna vissza a Villa-t, mi inkabb a startegikus gyors visszazarasokban es igen kompakt vedelmi vonal(ak)ban talaltuk meg ennek a mondjat.
A tamadojatek Vlaho visszteresevel kicsit olajozottabban fog mukodni.
Weah jo jatekos, de nem csatar.

Gabi 69. 2024.11.28. 07:54:22

Ennyi sérültel szerintem jó meccset hoztunk le. A védelem elég jó állt a lábán. Gatti Savóna nagyon érett játékot játszott. Biztos pontok. De a többiek is. De csatár nélkül örülnünk kell. Legalább egy Concencaonk lett volna a másik szélre is simán nyerünk.

FJuve 2024.11.28. 08:14:53

Remélem Savona rendben lesz.
Volt neki egy ütkézes, utána kezdte láthatóan húzni a lábát. Bízzunk benne, hogy csak egy "medve puszi" volt és semmi több.
Tény ,hogy a szurkolók nagy részét nem az ilyen meccsek kötik le, de @ Shyr Kahn teljesen jol leírta, amit láthattunk és a jelenlegi helyzetben szerintem ez teljesen rendben is volt.
Ez nem az elmúlt évek buszozása volt szerintem, hanem szervezett védekezés egy rongyosra foszlott kerettel. Ha marad ez a stabilitás hátul (ebben a Loca-Thuram kettős a kulcs) és felépül a keret nagy része akkor tud ez jobb is lenni.
Azt érzem a mai meccsen, ha Vlaho jatszik akkor megnyertük volna. Nem a góljaival, hanem akkor több helye lett volna Conceicao-nak. Életveszély az a srác :)

ACE12 2024.11.28. 08:39:06

Hát igen...Koop nagyon fontos. Viszont kezdem azt érezni hogy megint belevettünk a szarba.

Gaben Smith 2024.11.28. 09:54:09

Igazabol az utobbi ket meccsen vedheto az x a koscsapatokat kellett volna felkoncolni.
Koop pedig ertelmezhetetlen. A masodik felidoben meg is kerdeztem magamtol ,hogy jatszik-e. Aztan elkezdtem csak az O mozgasat figyelni.
Nulla intenzites kocogott vegig ,olyan poziciokba mozgott ahol nem lehetett megjatszani semmit nem adott hozza a jatekhoz.
Erre valamit ki kell talalni ,mert ennyire elol magyon kivonja magat a jatekbol.

west30 2024.11.28. 10:18:52

Most marciusig igen kemeny a menetrend,nem lenne teljesen meglepetes ha nem elne tul Motta ezt az idoszakot.Ertheto hogy a szuk keret es a serulesek problema,de amikor mar 10szer ugyan azt probalom es nem mukodik,akkor 11. alkalommal se fog.Valtoztatni kell,mert jonni fognak a veresegek is.

OnodiJ 2024.11.28. 10:20:44

@Gaben Smith: Én is ugyan ezt látom,csak már több meccse figyelem.Egyszerűen elbújik az ellenfél játékosai mögé, direkt nem keresve a labdát.

west30 2024.11.28. 10:20:49

@Gaben Smith: Igazabol nem hogy kivonja magat,de az ellenfel az o letamadasabol indul,mert annyira bizonytalan.Semmi keresnivaloja annyira elol vagy a szelen,teljes agybaj.

SuperTrezi 2024.11.28. 12:32:43

Így, hogy alig volt cserénk, egy jó angol csapat otthonában nem rossz ez az 1 pont. Bár ez is olyan meccs volt, hogy ha sikerült volna egyet begyötörnünk (1 centin múlott...), akkor szerintem reggelig nem egyenlítenek ezek ki.
Az látszik, hogy kurva nehéz megverni minket és tartanak is tőlünk az ellenfelek, meg az is, hogy kurva nehezen tudunk a jelenlegi állapotunkban megnyerni egy meccset.
Várnám már, hogy térjenek vissza a sérültek, de egyre csak sokasodnak.
Koopmeiners játéka az utóbbi meccseken egyáltalán nem tetszik. Kb. a láthatatlan embert játssza. Őszintén szólva most már kezdek aggódni, hogy ez az egész nyáron át édesgetett, nagy nehezen irgalmatlan összegért leszerződtetett jóember nehogy világi flop legyen...

Shyr Kahn 2024.11.28. 15:42:21

@west30: "amikor mar 10szer ugyan azt probalom es nem mukodik,akkor 11. alkalommal se fog.Valtoztatni kell,mert jonni fognak a veresegek is." - a foci azert szep, mert 11-re valtozhat a dolog. A labda korbejaratasa azert fontos, hogy a jatekosok a kulonbozo perspektivakbol eszrevegyek es kiaknazzak az ellenfel kisebb vedelmi hianyait es betamadjanak ott. Azaz kisebb kulonbsegek lehetnek a 11. passz soran, ami mondjuk ugyanarra az emberre megy. Ez egy turelemjatek. Tegnap nem akartunk nagyon durvan elorenyomulni, mert a Villa kontrara epitett (volna).

Ha golt kapunk (nem az utolso percben), bizonyosan lattunk volna egy nyilt sisakosabb focit, amikor is az ellenfel aggodhatott volna az egyenlito golunk kapcsan. Az Inter ellen sem volt veletlen, hogy hatranyban mindig visszajottunk. Es mas merkozeseken sem volt ez meglepo. Igen erosen tudunk nyomni hatranyban, mert a csapat valt es kevesbe gyorsan zar vissza, mert szethuzott, feltolt tamadassal jatszik .

Azt a nyilt sisakosabb jatekot varjatok Motta-tol, de Bremer nelkul volt nehany merkozesunk, ahol kiderult, nem lehet nyilt sisakos a dolog, amig a vedelem es a visszazarasok nincsenek rendben. Most hogy ez mar jobb, lehet azon gondolkodni, hogy mikent lehet a tamadasokat felturbozni, de a betonbiztos vedekezeset es visszazarasokat nem lehet es nem is szabad felaldozni.

babo0410 2024.11.28. 15:42:41

@Shyr Kahn: Nagyon egyetértek. Kár érte, hogy nem sikerült betalálnunk. Sajnos nagy a gond most, mert a támadójáték nem működik.

west30 2024.11.28. 16:47:39

@Shyr Kahn: Ez a csapat sosem akar nagyon durvan elore nyomulni,valoszinuleg nem is tud.Nincs meg az hogy na akkor most feljebb megyunk,vagy felporgetjuk a jatekot stb.Senki nem tamogatja a tamadokat,mind1 ki a tamado a 2szelso probal meg befele torni egymaga 3-4 vedo ellen,kozepen pedig senki.Ez 11. alkalommal sem fog valtozni lehet a foci barmilyen meseszep jatek.A tamadas nem mukodik rettentoen egyszeru okokbol,meg sincs semmi valtozas,de nem is lesz igy.Lehet barmennyi serult,azert egy Juventus szintu csapatnak illene tudni kialakitani 1-2 helyzetet egy meccsen barki is az ellenfel.Viszont az a helyzet hogy meg pontrugasokbol sem tud a csapat veszelyeztetni.Es igen,ez a csapat most kozelebb van a veresegek becsuszasahoz ezzel a semmi tamadojatekkal,mint egy gyozelmi szeriahoz.Nagyon kemeny honap jonnek a meccsnaptarban.

west30 2024.11.28. 16:51:00

@west30: Es meg annyit hozzatennek,hogy itt olyan alapveto problemak vannak a tamadasokkor,ami a kulso tenyezok ellenere is,csak is Motta felelossege es neki kell megoldani.

sleepy8 2024.11.28. 17:29:18

@west30: Az a baj, hogy továbbra is látványosan az egyéni megoldásokra hagyatkoznánk támadásban, viszont ehhez meg túl gyenge a minőségünk.

west30 2024.11.28. 17:36:43

@sleepy8: Igen,a Bolognanal is volt egy ennyire meddo idoszaka aztan idovel jobb lett.Viszont amit nyilatkozott peldaul Koopmainersrol,hogy tudja hogy szenved,de most ez van,nem sejteti azt hogy mostanaban valtozasok lennenek,ami ilyen suru meccsnaptarral gyorsan csunyara fordulhat.

gomorra21 2024.11.28. 17:55:10

@west30: szerintem tök igazad van abban, hogy ezt a Koop helyzetet Mottának kell megoldania (kb. ez a number 1. feladata), de szerintem ez nem jelenti azt, hogy a pozícióján kéne változtatni. Én nem látom, hogy mi az a pozíció, ami számára ebben a csapatban, ezzel a játékos állománnyal jobban működne.

sleepy8 2024.11.28. 18:07:35

@gomorra21: Még egy unpopular opinion ha már ennyire benne vagyok ma; szerintem a holland legnagyobb problémája, hogy szimplán nem az a játékos akire a Juventusnak szüksége van. Nyáron is írtam már hogy óriási blama lesz rá feltenni mindent és kiszorni rá 60at.

west30 2024.11.28. 18:43:20

@sleepy8: En nem bantam az o leigazolasat,de inkabb szelsot vettem volna foleg hogy Nicot se hoztam volna el.Sok fura dontos szuletik a nyar ota.

west30 2024.11.28. 18:46:10

@gomorra21: Siman lehetne egy rombusszal felallnia ennek a csapat,mert 1 ertelmes szelsok van plusz Weah,aki ha nem lo golt nem sok mindent tesz hozza a jatekhoz.

Rikoo 2024.11.28. 18:47:02

@west30: Ez az érdekes ebben, hogy látja is a szenvedését, le is nyilatkozza hol játszik jobban. Erre minden meccsen azt látjuk, hogy a meccs nagyobbik részében olyan helyen mozog, ahol Yildiznek kellene lennie.
A török pedig a szélen ki van vonva a játékból.
@gomorra21: A pálya közepén kellene lennie, ahol többet van játékban. A sorok közé agilis játékosok kellenek, mint pl. Wirtz vagy Musiala. A Juventusnál Dybala volt ez régebben, most Yildizben ez benne lenne, főleg hogy kiemelkedő összjátékban.

Rikoo 2024.11.28. 18:51:16

@west30: Érdekes belegondolni abba is, hogy Zhegrova nem tudott jönni, mert Douglas Luiz és Adzic betelítették a nonEU-s helyeket. Közben pedig N.González jött helyette, eléggé drágán.
Minőségi játékosok érkeztek nyáron, ez kétségtelen, viszont több problémás pozíció is van, amit nem vettek eléggé komolyan Giuntoliék és ez már most ősszel kiütközik.
Óriási szerencse, hogy Savona és Kalulu ennyire bevált, különben megközelítőleg sem lenne ennyi döntetlenje a csapatnak és főleg ilyen kevés kapott gólja...

gomorra21 2024.11.28. 19:09:57

@west30: rombuszban hogy rakod föl ezt a csapatot?

Shyr Kahn 2024.11.28. 20:35:53

@west30: "Nincs meg az hogy na akkor most feljebb megyunk,vagy felporgetjuk a jatekot stb." Nekem minden merkozesen remlik, hogy felmegy egy-egy vedo, vagy a szelsok oldalakat valtanak, amik rendszerint meglepeteskent erintik az ellenfelet. Cambiaso futott fel rendszeresen, Most Gatti-t is lathattuk elol es Danilo is felerkezett egyszer, hogy szamszeru folenyt alakitsunk ki. Szoval a felfutasok es varatlan megoldasok ott vannak.
Az mar joval igazabb, hogy a harmadik zonaban a kapu elott keves a gyors ritmusvaltas, ami megzavarna a vedelmet.
Ebben lenne Koop-nak nagy szerepe. Most szenved, de idovel megtanulhatja. Az emberek es dolgok valtoznak es valtozhatnak.
Egyebkent Fagioli beallasa rendszerin uj lenduletet tud adni. Remelem nem akarjuk eladni a sracot, mert sztem nagyon jol illeszkedik a rendszerbe. Vedekezesben nem olyan jo, mint Loca es ezert utobbi elotte all a kozeppalyan, de trequartista-kent latok benne nemi X faktort.

Shyr Kahn 2024.11.28. 20:37:16

@babo0410: Fog mukodni! Fo az optimizmus. Kell egy jo teli mercato, hogy 1-2 vedo erkezzen es esetleg egy occso csatar, aki kepes jol mozogni elol. (ahogyan irtam... en Cavani-t megceloznam, hiaba 37 eves)

Shyr Kahn 2024.11.28. 20:45:58

@Rikoo: "Ez az érdekes ebben, hogy látja is a szenvedését, le is nyilatkozza hol játszik jobban. Erre minden meccsen azt látjuk, hogy a meccs nagyobbik részében olyan helyen mozog, ahol Yildiznek kellene lennie.
A török pedig a szélen ki van vonva a játékból." - sztem erdemes lenne Fagioli-ra bizni a 10-es poziciot a kovetkezo merkozesen. En ugy erzem, hogy neki mind az intelligenciaja, a labdatartasa, mind a passzkepessege alkalmas erre a feladatra. Yildiz kapcsan az a gond, hogy O nem trequartista tulajdonsagokkal rendelkezik (passzok hianya), hanem labdavezetessel es cselezessel elsosorban (a tamadasi fazisban). Ez egy seconda punta-nak allna jol, de nekunk nincs ilyen pozicionk, igy a bal szelrol valo betores a leghatekonyabb pozcioja, amibol mar eleg sok golt szerzett, de sajnos vannak gyengebb merkozesei. Pl a Villa ellen megkettoztek Ot es Conceicao-t is. Utobbi kepes volt lemozogni ket vedorol, elobbi nem igazan.

@west30: A rombuszhoz kellene egy eros szuro kp, mint Gattuso volt anno, vagy Vidal nalunk. Ilyen jatekost nem latok a keretben. Thuram nem az. Sem Locatelli, bar ha kellene valasztani inkabb az utobbi, aki nagyszeru szezont hoz le idaig. Kedvencem volt a Villa ellen.

Rikoo 2024.11.28. 22:25:15

@Shyr Kahn: Fagioli sem tudna ezen változtatni. Az utolsó harmadban váratlant kell húzni és ehhez kellenek is ilyen játékosok.
Conceicao képes lehet erre a szélen, de Yildiz játékstílusa nem való a szélre, ez teljesen nyilvánvaló. Én nem kritizálnám őt azzal, hogy gyengébb meccsei vannak, mert nem is ott kellene játszania.
Chiesa tipikus szélső volt, Yildiz nagyon nem az...
Fagioliban nincs meg az agilitás ehhez a poszthoz, ezért is húzta hátrébb Allegri és Motta is, csak ott meg az a probléma, hogy a fizikuma nincs meg.

"Yildiz kapcsan az a gond, hogy O nem trequartista tulajdonsagokkal rendelkezik (passzok hianya), hanem labdavezetessel es cselezessel elsosorban (a tamadasi fazisban). "
A szélen tényleg ezt csinálja, középen teljesen másképp játszott. Musiala sem véletlenül játszik középen Münchenben. Egyébként szerintem el is lesett tőle dolgokat Yildiz amikor még ott volt.
De mindegy, a legfontosabb hogy Yildiz a szélen elveszíti az agilitását és nem nyújtja azt a potenciált, mint ami középen látszódott tőle.
Felőlem erőltetheti ezt Motta, de látványosan nem működik. A srácban látszódik pedig a potenciál, de neki a sorok között kell játszania, nem kihúzódva egy az egyeznie.

Locatelli akkor jó választás, ha a stabilitásra törekedünk.

Shyr Kahn 2024.11.28. 23:18:00

@Rikoo: "Yildiz játékstílusa nem való a szélre, ez teljesen nyilvánvaló." - igen is meg nem is. Yildiz egy 19 eves jatekos, aki eleg jol alkalmazkodik meg. Ahogyan emlitettem a stilusa nem szelso, de nem is 10-es, mert nem passzjatekos, aki karmester tudna lenni. O seconda punta inkabb, aki a csatar mellol kozeprol/oldalrol jol tud betorni.
Fagioli meg 10-es. Klasszikus 10-esben gondolkodva. Nem kell varatlant huznia egy klasszikus 10-esnek, hanem jol kell kiosztania a ritmusvaltasok soran a labdat a szelekre. Ez az amit Koop egyaltalan nem csinal sehogy sem, igy O nem 10-es (jelenleg). Fagioli-nak van hozza tehetsege. Koop mas jatekos... ahogyan Yildiz is.

Rikoo 2024.11.28. 23:29:57

@Shyr Kahn: Oké, csak a foci folyamatosan változik. Manapság olyan játékosok kellenek a támadóharmadba, akik képesek a váratlan húzásokra és nem mindegy, hogy a pálya melyik részén teszik ezt meg.
Lamine Yamal meg tudja ezt oldani szélről, de Yildiz látványosan nem képes erre, ráadásul a saját elmondása szerint az egész utánpótlás szektort a középpályán töltötte.
Középen van a természetes helye, nem véletlenül tűnt sokkal jobbnak ott a játéka.
Fagioli nem tud cselezni és nem is tud betörni vagy kiszolgálni másokat az utolsó 20-25 méteren.
Jelenleg a 20-as években olyan játékosokra van szükség a támadóharmadban, akik képesek a váratlan megoldásokra, mert minden csapat tökéletesen fel tud készülni már a másikból taktikailag.

Igazából játszhat Fagioli a 10-es poszton, de ehhez lassú, nincs meg az agilitása, dinamikája és kiszámítható a játéka a csatár mögött. A játékot viszont jól tudja irányítani, ezért is játszott hátrébb Allegrinél, Mottanál és Spallettinél a válogatottban.

Shyr Kahn 2024.11.29. 00:24:46

@Rikoo: Fagioli abban lehetne jo, mint amiben James Rodriguez. Kalsszikus 10-es.

Rikoo 2024.11.29. 00:30:04

@Shyr Kahn: A 10-es években lehet, de már más idők járnak. James-nek egyébként is kiemelkedő rugótechnikája van/volt, viszont ez a mostani topfociban már nagyon kevés önmagában.
Nem véletlenül nincs sehol már 5-6 éve. A Rayo-ban sem játszik szinte semmit.

Shyr Kahn 2024.11.29. 08:16:15

@Rikoo: Igen. En ugy gondolom, hogy visszajohet ez a klasszikus pozicio. Lattuk Kolumbia mit is produkalt a Copa-n. Hajszal hijjan kaptak csak ki a finaleban. James meg a torna embere lett. Elgondolkodtato, hogy miert. Az en meglatasom az, hogy a kolumbiai szov kaptiany Pekerman tanonca es bizony Pekerman elegge epitett 2006-ban meg Riquelme-re. Ez a vonal a kolumbiai valogatottnal meg nem halt ki es amig van egy hasznalhato koru James Rodriguez-uk, addig okozhatnak meglepetest a vilagnak.
Kolumbia bebizonyitotta, hogy a klasszikus 10-es jatekosok elherdalasa, kulonosen Europaban csupan egy divat es nem feltetlenul ertelmes dontes.
James-nak (ahogyan a legotbb enganche-nak) nem csupan a rugotechnikaja jo, de a palyan valo latasa is kivalo. En Fagioli-ban latom ezeket a tulajodnsagokat. Olaszhonban persze a lassusaga miatt inkabb regista-t jatszatnanak vele.

De nezd meg mit csinalt Motta az utso ket merkozesen. Nekem ugy remlik, hogy klasszikus 10-es fele feladattal kuldte be mind a ket alkalommal. Ez biztato jel szamomra, mert a klasszikus 10-es mindig is szivem csucske volt. Imadom nezni a karmesteri passzokat es a jatekszervezest. Nagyon hianyzik ez a focibol es erre a Copa kolumbiai merkozesei donbbentettek ra ujfent.

Shyr Kahn 2024.11.29. 08:17:22

@Rikoo: Egyebkent nagy hiba volt James-nek visszajonnie Europaba. Itt nem ertekelik es nem kiserleteznek ujra ezzel a pozicioval egyelore. (remenyeim szerint kesobb fognak meg)

gomorra21 2024.11.29. 13:27:41

@Shyr Kahn: Fagioli feltolása csak amiatt védhető, hogy nem vagyunk meg elől. Játszott egy klasszis meccset a Lepzig ellen registaként, aztán a következő meccsen becserélte Motta Koop helyett, azóta folyamatos szereptévesztésben van. Igazából az nem érződik, hogy élvezné ott elől a játékot, ezen bukik, amit mondasz. Fagioli talán lehetne 10-es az Empolinál, vagy a Parmában, de nem nálunk. Registaként van benne potenciál, és szomorú látni, ahogy teljesen szétesik.
(Talán ha nem lett volna az egy év kimaradás, könnyebben lehetne kísérletezni, de neki most konzisztenciára lenne szüksége).

Shyr Kahn 2024.11.29. 15:44:26

@gomorra21:
A tisztanlatas vegett: Fagioli ifi palyafutasa nagy reszet trequartista-kent toltotte. Eloretolt jatekmesterkent, ami meg is latszik rajta abban a pozicioban. A melyen csucsulo jatekmester -, azaz a regista poziciora kesobb ultettek csupan, mert a felnott (nem U23-as) csapatok egyike sem jatszik fantasista trequartista-val.

A regista pozicioban szetesik, mert O nem regista.

A labdaatvetele, labdatartasa, passzai es a palyan valo latasa mind a klasszikus 10-es poziciora predesztinaljak. A trequartista/fantasista nem seconda punta. Ne keverjuk ossze es ne akarjuk cselezeseket latni tole. O nem egy Del Piero.
Ahogyan irtam, O amolyan James fele jatekos lehetne es ezert orom nekem latni, hogy Motta oda tolta be, mert remenyeim szerint O is felismerte ezt, vagy hasonlo potencialt benne.

Ahogyan egy masik poszt alatt beszeljuk Koop nem igen tud abban a pozicioban jol teljesiteni. Szvsz hianyoznak a kulcspasszok tole, meg akkor is, ha sokat helyzekedik a szeleken. Na ebben Fagioli sokkal jobb, csak tul keves eselyt kap (egyelore). Kellene neki ott legalabb egy felido.

gomorra21 2024.11.29. 16:01:53

@Shyr Kahn: Pirlo is trequartistaként nyomta végig az ifi pályafutását. Profiként is lehetett volna trequartista egy Brescia szintű csapatban. A labdaátvétele, labdatartása, passzai és a pályán való látása mind prémium szintet voltak, és nagyon jól tudta ezeket használni registaként. De nem volt sem gyorsasága, sem gyilkos jelenléte.
Fagioli adottságokban erre hasonlít. Mélyebben már játszott kiemelkedően, trequartistaként meg szenved. Alapból ilyen csekély önbizalommal rendelkező játékos nem való ilyen posztra.

Shyr Kahn 2024.11.29. 17:33:29

@gomorra21: Egyreszt Fagioli gyorsabb, mint Pirlo volt. Masreszt Pirlo is a modern foci aldozata lett. Az utolso klasszikus 10-es jatekos a Serie A-ban talan Totti volt 2010 korulig. Aztan Ot sem akkent hasznaltak, pedig azon a pozicion Riquelme mellet a vilag legjobbja volt.

gomorra21 2024.11.29. 18:15:44

@Shyr Kahn: érdekes, szerintem Pirlo nem a modern foci áldozata lett, hanem a modern foci egyik legnagyszerűbb középpályása. Hátrébb került, mert hátul hasznosabb tudott lenne. A fejlődésben pedig mindig kulcsszerepe van a hasznosságnak.
Fagioli nem elég hasznos elől, és közel sem olyan jó játékos, hogy feltámassza azt a posztot. Inkább egy kevésbé kardinális szerep kell neki, mert szuper lenne, ha beválna. A Villa ellen rossz volt nézni. Kapott 10 percet, ebből fél percet azzal töltött, hogy Weahnak magyarázott miközben támadtunk. Kapott egy passzt, csak neki ez nem tűnt fel. Utána percekig az angolok támadták a kapunkat. Ha abból gólt kapunk, a srác egója soha nem látott mélységekben lenne, joggal. Bebújik más játékosok mögé, másoknak mutogatja, hogy hol van a helyük, miközben ő van eltévedve. Egy sorral lejjebb sokkal nyugodtabban játszik. Lát a pályán, a technikai tudása miatt pedig elég jól tud előre passzolni, indítani, ami top regista skill.

Rikoo 2024.11.29. 18:19:33

@Shyr Kahn: Kolumbia tartotta az elmúlt évek veretlenségi rekordját, de ehhez több minden kellett.
Az ami működik abban a közegben az teljesen más, mint az európai topfutball.

Hát igazából keresi Fagioli helyét, amióta a Stuttgart és az Inter átrohant a Juventus középpályáján. Sokat elárul, hogy ekkora sérüléshullám mellett is kemény 10 percet kapott Birminghamben...
Lényegében az utolsó bevethető első csapatos mezőnyjátékos volt.

Fagioli nem lesz megoldás, mert olyan szinten veszélytelenek a Juventus támadásai, hogy valami mást kell kitalálni.
Egyrészt védekezésben egyelőre működik a Thuram-Locatelli páros, viszont ez azzal jár, hogy passzívabb is a csapat támadásban.
Megoldás lehetne, hogy Koopmeiners hátrébb húzódik és felváltva játszik valakivel, Yildiz bemegy középre a csatár mögé.
Mivel Chico ennyire beválik jobbon, így próbálkozhatna a csapat Nico-val és Weah-val a balon, ha már Mbangula-ban nem bízik.

Thuram-Locatelli/Koopmeiners
Chico-Yildiz-Nico/Weah
Vlaho

Én ebben jóval többet látok, mint ez a mostani szenvedés, amit a csapat nyújt támadásban.
És szerintem elérkezett Weston ideje is a távozásra illetve Douglas Luizé is, ha ennyire nem válik be és tényleg pánikbetegséggel küzd, akkor lehet jobban járunk, ha Giuntoli elkezd Premier League klubokkal tárgyalni, hátha sikerül megoldásra jutni az ő ügyében is.

Shyr Kahn 2024.11.29. 19:06:10

@gomorra21: Pirlo a modern foci egyik legkorszakalkotobb jatekosa lett, koszonhetoen Ancelottinak, aki a rombuszaban betette melysegi iranyitonak. O hasznalata eloszor igazan a regista poziciot.

En nem Pirlo-rol beszeltem, mint aldozatrol, hanem a poziciorol es azokrol a jatekosokrol, akik abban a pozicioban tundokoltek evekig.

Europaban a 2000-es evek kozepe ota kihaloban van ez a pozicio es mar nyoma sincs. Ezert van az, hogy James nem volt jo Europaban es nagy hiba volt visszajonnie, mert az O kvalitasait nem tudjak kihasznalni az europai fotballban.

Nem mondtam azt, hogy Fagioli feltamaszthatja egyedul ezt a poziciot, mert nincs olyan jatekos, akinek ez sikerulne. Azt mondom, hogy ehhez az edzoknek is valtaniuk kell es fel kell ujra ismerniuk a hasznossagat az ilyen zsenialis jatekosoknak, aminek az eloszobajaban van Fagioli.

Ami a passzt illeti, amit nem vett eszre, sajnos egy nagyon gyenge momentum volt valoban, de ez a passzolot legalabb annyira minositi, mint a fogadot, mert en bizony nem passzolok hattal allo jatekosnak igy.

@Rikoo: A kolumbiai edzotarsam is mindig arrol beszel, hogy James-nak van egy fiatalabb jo helyettese, ezert sem hivtak be az utso merkozesekre Rodriguez-t, de az eredmenyekben nem latom ezt tukrozodni. Lehet csak veletlen. A kolumbiai foci jo ideje felfele ivel, kulonosen azota, amiota a Pekerman fele focit toljak. Mindig is nagyra ertekeltem Pekerman-t, szamomra a valaha elt legjobb edzok egyike (kozel sem emliti senki ebben a kategoriaban, szoval szerintem rendkivul alulertekelt).

A panikbetegseg egy sunyi betegseg... sajnalom, ha az van neki. Gigi-nek is volt nehany eve ennek a betegsegnek az orszagaban.

En tovabbra is tartom, hogy Fagioli nem regista es ennek a csapatnak egy karmester kell elol. Yildiz seconda punta-nak jo, de nem karmesternek. Ahhoz a passzintelligenciaja es a palyan valo latasa nem eleg jo es nem ugy tunik, hogy ebbe az iranyba haladna. Koop nagyon jol helyezkedik, de egyelore nem ugy tunik, hogy az lenne, mint aminek hoztak. Nem tud kreativitast adni, nem tud fazont szabni. Fagioli fiatalabb es tobb potencial van benne. Csak kellene neki egy felido elol, mert bedobni ebbe a poziba 10-10 percre es sokat varni tole nem feltetlenul fair dolog.

gomorra21 2024.11.29. 19:36:24

@Shyr Kahn: sok mindenben egyet szoktam érteni veled, de ebben nagyon nem. Fagioli teljesen komfortzónán kívül volt, és a Juventus az nem egy olyan csapat, ahol érdemes egy mentálisan ennyire gyenge formában lévő játékost ilyen kulcspozícióba tenni.

"... de ez a passzolot legalabb annyira minositi, mint a fogadot, mert en bizony nem passzolok hattal allo jatekosnak igy."

Szerintem a 90.percben a támadóharmadban nincs az a játékos, aki feltételezné, hogy akitől a labdát kapta 2 méterről, az 10 másodperc múlva már ne figyelje a játékot. Dybala a legnagyobb hullámvölgyeiben soha nem csinált ilyet. Rosszul vette át, körülményeskedett, elesett saját magában, de az, hogy jön egy blackout, és elfelejti, hogy tart a meccs, az döbbenetes.

Shyr Kahn 2024.11.29. 21:03:17

@gomorra21: "Szerintem a 90.percben a támadóharmadban nincs az a játékos, aki feltételezné, hogy akitől a labdát kapta 2 méterről, az 10 másodperc múlva már ne figyelje a játékot. "

Jogos. En nem mentettem fel abban a pillanatban, csupan azt jeleztem, hogy az a jatekos, aki passzol altalaban ugyanugy hibas, mert egy fel masodpercnyi pillanata van a labda fogadas elott, hogy felterkepezze ki hol van es hova fut. Visszanezem majd az esetet, ha lesz ra idom. Emlekszem ra valamennyire, de szamitanak a reszletek.

gomorra21 2024.11.29. 21:53:13

@Shyr Kahn: www.fullreplays.com/uefa/champions-league/aston-villa-vs-juventus-27-nov-2024/
Hosszabbítás 0:15-nél kap egy hosszú labdát Locatellitől. Aztán ha jól látom Cambiaso adná vissza neki. Nekem ez a jelenet Sturaro híres jelenetét juttatja az eszembe, az volt hasonló blackout. Csak Sturaro technikailag volt analfabéta, míg Fagio meg mentálisan van a gödör alján, szóval ha terveink vannak vele, neki olyan poszton kellene bizalmat adni, ahol elhiszi magáról, hogy képes hasznosan játszani.
Ami még beugrik ezzel kapcsolatban, az Lemina, aki egy jó kis box-to-box középpályás lehetett volna, legalább McKennie szinten, tehát értékes csereként. Ehelyett Allegri beletolta registába, mert jó volt a passzjátéka. Meccsről meccsre fogyott el az önbizalma, mert mentálisan nem bírta azt a terhet, ami egy Allegri csapat registájára hárul.
Szerintem másodlagos, hogy az ifiben mit játszott (Cambiaso tudtommal középpályás volt), ennél sokkal fontosabb, hogy legyen önbizalma, élvezze a játékot, és higgye el magáról, hogy a csapat hasznára van.

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1897) bajnokság (3531) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (81) EB (51) edző (976) elemzés (40) előzetes (892) Európa Liga (171) felkészülés (137) hírek (1700) játékosokról (10277) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2504) meccsek (4343) mercato (4284) nyilatkozat (7693) Olasz Kupa (335) összefoglaló (438) pletyka (4300) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (103) történelem (53) válogatott (181) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (307) video (229) Címkefelhő
süti beállítások módosítása