Thiago Motta: "Az a fontos, hogy a csapat győzött ma"

thiago_motta_gattinak_magyaraz.jpgA Juventus meggyőző és magabiztos teljesítményt nyújtva aratott fölényes, 3:1-es győzelmet a Torinóba látogató PSV fölött a Bajnokok Ligája első játéknapján, így a csapat mestere, Thiago Motta érthető elégedettséggel nyilatkozott.

"Kedvelem Westont, ahogyan az összes többi játékost is. Ez most az ő ideje volt, hogy kezdjen. Jó eredmény arra, hogy elkezdjük a sorozatot. Most fel kell töltődnünk a következő mérkőzésre. Weston tagja egy erős csapatnak." - mondta McKennie némileg meglepő kezdetéséről Thiago Motta a mérkőzést követő sajtótájékoztató során.

"Nem az én döntésem a fontos. Ez a kötelességem. A legjobb tizenegyet kell a pályára küldenem. Örülök McKennienek. Ahogyan a többiek is teszik, azért dolgozik, hogy fejlődjön. Az a fontos, hogy a csapat ma győzött.

Nem hiszem, hogy ez bonyolult, Dušan mindig a lehető legjobb állapotban van, hogy dolgozzon és segítse a csapatot. Ma nem talált be, s a csatárok mindig gólt akarnak szerezni, meg kell legyen bennük ez az ambíció, de jó dolgokat mutatott más tekintetben. Még többre vagyunk képesek, de elégedett vagyok a munkájával. Kezelnie kell az érzelmi oldalt, s arra kell gondolnia, hogy rengeteg tennivaló van a pályán. A gólok érkezni fognak. Az a fontos, hogy részese a csapatnak, s a legjobbját nyújtja.

Azt gondolom, hogy ma, szinte az egész meccs során, jobbak is lehettünk volna, amikor az ellenfél birtokolta a labdát. Időnként jól teljesítettünk, de nem az egész meccsen. Emelnünk kell a lécet és nagyobb konzisztenciára van szükség. Az eredmény kedvező számunkra. Most fel kell töltődnünk, s fel kell készülnünk a következő bajnoki mérkőzésre. Fontos mérkőzés vár ránk szombaton."

 

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr1118493812

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

venember83 2024.09.18. 05:35:29

"Nem az én döntésem a fontos. Ez a kötelességem."

Sok angol focit nézhetett Roy Keane értékelésével. :)

Jó kis bemutatkozás volt ez Mottának és a megújult Juventusnak. Most már csak folytatni kell a fejlődést és az eredmények szállítását. :)

Amúgy állítólag 50 millió eurós fix bevételt jelent idén a BL a Juventusnak.

alexGicamo 2024.09.18. 06:37:12

@venember83: Nekem nagyon szimpatikusak a nyilatkozatai. Őszintének tűnik. Világosan fogalmaz .
Nagyon örülök a győzelemnek, végre foci van !
Micsoda bombagólt lőtt Yildiz !
Fontos győzelem !
Csak így tovább !

FINO ALLA FINE ! ! !

Juventino86 2024.09.18. 08:21:59

Tegnap az eredmény és a mutatott játék is örömteli volt. :) Így tovább! McKennie egyébként korábban is viszonylag gólerős volt, szóval nem baj, hogy visszakerült a keretbe, mert ő azért sokszor hasznára tudott már lenni a csapatnak régebben is.
Vlaho viszont nagy gáz. Itt már régen nem arról van szó, hogy nincs kiszolgálva. 2-3 komoly helyzetet hagy ki meccsenként. Remélem, hogy Milik minél hamarabb visszatér.

alexGicamo 2024.09.18. 09:14:47

@Juventino86: Én sem értem, mi lehet Vlahóval a gond ... Már kezd kínos lenni, hogy Mottának minden meccs után be kell védenie !

gomorra21 2024.09.18. 10:17:57

@Juventino86: Kenniet én is bírom, hasznos kis játékosa ő a Juvénak, és a videók alapján az öltözőnek is jót tesz a személyisége. Mondjuk az meglepett, hogy mintha nyár óta nem szálkásodott, hanem inkább gömbölyödött.

Rocky80 2024.09.18. 10:54:28

@gomorra21: van aki így izmosodik, és akkor mi van?! :D

Amúgy meg mit érdekel engem hogy kövér vagy sovány, magas vagy alacsony, szőke vagy barna! Amíg hasznunkra van, addig lehet bármilyen. Gascoigne is egy zseni volt meg még ivott is; Rooney se volt sovány, stb. stb.

Amúgy meg elegem van ebből a mai konvekció focista kinézetből: mindegyik atléta külső, belőtt haj, tetkó. Legyenek egyéniségeink!

Rocky80 2024.09.18. 10:59:31

Viccet félretéve: kicsit sok a chips, lehet, de én szemet tudok hunyni felette.

Tegnap nekem nagyon tetszett amúgy: laza volt, elegáns volt, szép dolgokat csinált. Nem is tudom hogy honnan bújt elő ez a Kenny tavaly, de szinte már el is felejtettem hogy ilyen jó. Ja, és a kapu előterében is ott volt kulcspillanatokban.

gomorra21 2024.09.18. 11:00:02

@Rocky80: az atletikusság az nem külsőség. Egyébként annyit írtam, hogy ez a súlygyarapodás meglepett, nem azt, hogy elfogadhatatlan. Hagyjuk ezt a műhisztit;)

Rocky80 2024.09.18. 11:16:39

@gomorra21: tudod mit jelent amúgy hogy atletikus? Ha ez nem külsőség, akkor mi az? És még csak nem is ezt a szót használtam, még oda is írtam, hogy KÜLSŐ.

Poénnak szántam amúgy, de el tudom fogadni ha valaki nem érti. :D Ha neked ez hiszti, megint nem jött át az írásom, de mostantól azt hiszem nem fogok foglalkozni vele. Csak írok. ;-)

gomorra21 2024.09.18. 11:20:20

@Rocky80: az atléta külső alatt mire gondoltál? Futócipő + diszkosz a kézben? XD

Rocky80 2024.09.18. 11:36:31

@gomorra21: igazából arra, hogy láthatóan sokkal jobban odafigyelnek a testsúlyukra meg ezáltal a kajára is gondolom, nem nagyon látsz pocakos vagy sovány focistákat manapság. Tudom, hogy ez a normális, de régebben azért nagyobb kilengések voltak ehhez a "mércéhez" képest.

Ugyanakkor nagyobb kilengések voltak a tehetségek és egyéniségek számában is - legalábbis remélem hogy nem csak az idő szépíti meg ezeket a dolgokat és azért gondolom. Manapság kevesebb a fociélmény, a váratlan, amiért érdemes meccset nézni momentum.

gomorra21 2024.09.18. 12:13:38

@Rocky80: ez igaz, a játékosok uniformizálódtak, sokkal kevesebb az egyéniség.
Szerintem a videózás, a statisztikák, az elemzések, tehát a tökéletes felkészülés az ellenfélből az megfojtotta az ilyen ösztönös, nem mindenben jó, de valamiben zseni típusú játékosok játékát. Ma könnyebb használni azt a játékost, aki mindenben nyújt egy stabil, kiszámítható jó szintet, mint a fésületlen zsenit.

Rocky80 2024.09.18. 12:40:36

@gomorra21: persze, csak az a baj, hogy ehhez nem kell "foci ész", nem kell grund múlt, hanem csak az, hogy legyél erősebb, gyorsabb, tehát tökéletes fizikailag; minden mást meg mi megmondunk meg beszabályzunk neked: merre fuss, merre passzolj, mikor passzolj. Ez nekem túlságosan droid. A foci szépsége mindig is abból adódott, amikor valaki gondolt valamit, húzott egy merészet, váratlanul csinált valamit úgymond. Én nem droidokat szeretnék a pályán látni hanem gondolkodó egyéniségeket. Na ebből van kevés.

Ez kicsit olyan, mint az oktatás itthon, a porosz módszer: mindenkinek ugyanazt tanítjuk és nem foglalkozunk az egyének közötti különbséggel - pedig ez lenne az egész lényege!: aki tökéletes ács lenne, az legyen ács, aki meg tanár, az tanár, nem ugyanarra a képzésre van szüksége mindenkinek. Kicsit korábban kéne szakosodni a gyerekekkel szerintem.

Ugyanez a foci utánpótlás is: fizikailag felhúzzák őket ugyan, de maga a szakma hiányt szenved, maga a foci úgymond. Egyedül a spanyolok azok akik hosszú idő óta mindig agyonvernek mindenkit időről-időre, mert mindig kinevelnek valakiket az utánpótlásukban aki játssza a játékot és ez elég is, hogy mindig a világ csúcsára érjenek. A szakmával. :-)

Vagy nézd meg a brazilokat pl.: ugyanez, csak az ottani, grundon nevelkedett focistáknak köszönhetően. Vagy homokon, vagy mittudomén mi van ott... :D

alexGicamo 2024.09.18. 14:18:04

@Rocky80: Egyetértek a gondolatmeneteddel !
Én azt szeretem látni egy játékoson meccs közben , hogy felszabadult és élvezi a játékot, miközben persze hatékony és jól teljesít . Lehet, hogy túl sokat akarok ?

Rocky80 2024.09.18. 14:35:39

@alexGicamo: természetesen. A droid focistákhoz droid szurkolók kellenek, te meg nem vagy az, tehát el leszel távolítva a TV elöl! XD

gomorra21 2024.09.18. 18:21:07

@Rocky80: jórészt egyetértek. A spanyol példát nem teljesen értem, szerinted ők a kivétel a "droid fociban"? Mert én úgy látom, hogy a spanyol foci felemelkedése valamiért párhuzamosan haladt a droid foci térnyerésével. Az egy másik kérdés, hogy vannak náluk csúcskategóriás játékosok, de ők pont a "kitenyésztés" élharcosai voltak.

A brazil példát viszont egyértelműen rossznak érzem. Ma tele van a labdarúgás jó, ügyes, korrekt brazil játékosokkal, de nincsenek azok a zsenik, mint régen. Mennyiségben elképesztőek (nem is egy kicsi ország), de a minőségben jócskán visszaestek.

Rocky80 2024.09.18. 19:12:38

@gomorra21: szívesen elmagyarázom! :D Habár előre leszögezem, hogy én csak egy független gondolkodó vagyok és nem szakember, vannak itt nálam bennfentesebbek, vagy hogy mondjam, hátha ránk találnak és kiegészítenek - vagy új nézőpontot mutatnak. (bocsánat, lehet nem leszek teljeskörű mert mindjárt megyek dolgozni és "sebtiben" reagálok a rendkívül érdekes téma miatt)

Spanyol példa: általánosságban nézve mindenki kivétel, aki nem a "divatnak" megfelelően készíti fel - neveli - az utánpótlását, vagy máshová helyezi a hangsúlyokat az egészben - esetleg más erősségei / jellegzetességei vannak az országa focijának.

Igazából az üdvözítő az lenne, ha minden ország visszatérne a gyökereihez és nem csatlakozna ehhez az uniformizált világhoz és szisztémához, mert minden ország focija más és különböző, épp ezért különleges és épp ezért tud eredményes lenni.

Nézd meg a "gyökereket", mi hozta a nagy futballnemzetek sikereit:

- a németek voltak mindig akik soha nem adták fel és emiatt a harcosságuk miatt mindig melléjük pártolt a szerencse is, vagy hívjuk bárhogy;

- a brazilok voltak a grundfocisok, a látványosak, a szép focit játszók, akikért érdemes meccseket nézni,

- az angolok voltak a szigetországi foci megtestesítői, az őshaza;

- az olaszok a taktika megszállottjai, a kőkemény és védekezés alapú foci doktorai;

- voltunk mi, Európa braziljai, szintén a technikás és zseniális foci európai képviselői, a grundon nevelkedettek és a szenzációs tehetséggel megáldott játékosoknak a hazája, akiknek az eredményei és játékosai szinte hűen tükrözik az egész ország történelmét és tragédiáját...

És még sorolhatnám. :-) :-(

Visszakanyarodva, amit ma "elvárnak" az utánpótlás képzésben, az az alap kellene legyen ha profi focista szeretnél lenni, és ezek után kellene következzen az ország sajátosságának a "leoktatása", vagy az ezek szerinti fényesre csiszolása a játékosoknak.

A spanyolok sosem tértek el igazából ettől a technikás és sokpasszos támadófocijuktól, tehát ami a hagyományaikból következik és amit nem lehet tanítani, ami megkülönbözteti a droidot a focistától, vagy hogy mondjam. És ebben rejlik az erejük, hogy a sajátosságaik miatt a többiektől különböző, viszont hozzájuk "lélekből passzoló" focit nyomnak és ezzel nem tudnak mit kezdeni a többiek.

Őszinte leszek, az EB-n két kiemelkedő válogatottat láttam: a németet és a spanyolt, és mind a kettő azért olyan amilyen, mert kezdenek visszatalálni az igazi önmagukhoz.

Brazilok: szerintem ugyanúgy vannak, csak a világ tendenciái miatt lehet nem a focit választják és éppen ezért kevesebben vannak. Európában még mindig "unikum" egy brazil játékos a hagyományaik miatt, de ebben benne foglaltatik a tragédiájuk is: a korai kiégés, meg az élet élvezetének kiaknázása miatti letérésük a helyes útról. Majd ha rájönnek újra ők is amikről írtam fentebb, akkor ismét visszatalálnak önmagukhoz és elindulnak felfelé. Habár ők az esetek javarészében egy magas szintet képviselnek. :-)

gomorra21 2024.09.18. 20:00:18

@Rocky80: nem hiszem, hogy vissza lehet találni a gyökerekhez. Az olasz szerintem egy jó példa. A technikai újítások, a tőke koncentráció, és az új szabályok nyílegyesen jelölik ki az irányt: minden a támadó focit erősíti. A giga klubok a mercato alatt 2-3 top klubnyi játékost összevásárolnak, az 5 cserével a hibás taktikát sokkal egyszerűbb kijavítani, az ellenfél zseniális taktikájára sokkal könnyebb reagálni. És akkor hab a tortán: újabban annyi hosszabbítást bele tudnak tolni egy meccsbe, ami drasztikusan rontja a bekkelő kiscsapat esélyeit.
Ilyen lehetőségek mellett az olaszoknak a retró bekkelős olasz foci hagyományait nyomni kb. olyan, mint a japánoknak szamurájokat küldeni a gépfegyverek ellen.

babo0410 2024.09.19. 11:20:58

@gomorra21: Nem 8s kell bekkelni, de a taktikusabb, védekezésre épülő futballt mindenképpen meg kellene tartania az olaszoknak amellett, hogy támadóbb szellemben játszanak.

sleepy8 2024.09.19. 14:36:39

@gomorra21: Az meg hogy folyamatosan 3 naponta játszanak tet meccset a a top csapatok, mindent segíteni fog, csak a "tamado" focit nem. Ebből kifolyólag előbb utóbb a 10 perces hosszabitasok is kontraproduktivak lesznek.

gomorra21 2024.09.19. 14:59:58

@sleepy8: inkább mondanám azt, hogy ez a meccsterhelés nem a támadó focinak vág oda, hanem inkább az egyéniségeknek. Ha van egy extra mély kereted, ahol mindenki helyettesíthető, akkor a meccsterhelést is túl lehet élni.
Egyébként ha egy klasszis csapat vezetőjének a fejével gondolkodnék, lehet, azt mondanám, hogy nyomjuk meg a meccs elejét, lőjünk 2 gólt 30 perc alatt, és akkor korrekt cserékkel el lehet lötyögni. Egy rövid, intenzív focival a bajnokság felét padlóra lehet küldeni.
Ami ellenben önveszélyes, hogy 80 percig megy az alibi, aztán egy megpattanó labdával hátrányba kerül a csapat. (Láttunk már ilyet.)

Rocky80 2024.09.19. 17:33:07

@gomorra21: én még nem láttam. Te hol? :D

Amúgy egyetértek, én viszont 3 gólra mondanám azt hogy elég, mert minimálra letekerés meg cserék után ha kapnak egyet 2-0-nál, nem tudnak felpörögni.

De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy a meccsek elején mindenféleképpen kell hogy legyen aktivitás meg előnyszerzés, minél több, annál jobb.

bulldeo 2024.09.19. 17:49:02

@Rocky80: nem úgy értettem, hogy 2-0nál be kell húzni a kéziféket, hanem akkor el lehet kezdeni nagyon tudatosan kontrákra játszatni.

Egyébként ezen az Európa braziljai kifejezésen gondolkoztam egy kicsit, azért szerintem ez Puskásék idején sem volt igaz. Inkább ez a fineszesség, a pimasz, taktikus játék, amiben túl jársz a másik eszén. Mindez magas technikai felkészültség mellett, de ez sosem volt olyan mint a brazil, ahol a látványosság legalább annyira fontos, mint a hatékonyság.

Rocky80 2024.09.19. 18:00:19

@bulldeo:

exfacto.hu/cikk/mi-lehettunk-volna-europa-braziljai

A vége a lényeges és érdekes.

2-0 és kontra: egyetértek

Rocky80 2024.09.19. 18:03:04

@bulldeo: amúgy ezek a tulajdonságok amiket felsorolsz, ezek mind kéz a kézben járnak a szép játékkal szerintem. Egyedül a taktikusság mint olyan lehet "problémás" ebből a szempontból ha úgy alkalmazzák.

Rocky80 2024.09.19. 18:09:44

@bulldeo: amúgy lehet már kicsit keverem a dolgokat vénségemre, mostanában a portugálokra mondják ezt a kifejezést, de az rémlett mintha ránk is mondták volna régebbi könyvekben.

Amúgy tudod mit mondtak ránk az 50-es években? "A mágikus magyarok"...: azért ez sem piskóta!

Amúgy meg itt egy cikk ami az emlékeimet bizonyítja (igaz szintén az 50-es éveket emlegetve):

www.futballszakkonyv.hu/brazil-kepzes-barca-brazil-jatekszervezest-avagy-a-vilag-legzsenialisabb-jatekszervezese/

bulldeo 2024.09.19. 23:10:26

@Rocky80: bájos, romantikus hangvételű gondolatok (Ferenczi), de szerintem túlzás.
„A játékosok egy szép megmozdulásért képesek lettek volna eladni a meccset.” Igen, ez eléggé brazilos jellemzés, de nem tudom, mennyire igaz pl. az Aranycsapatra. Szerintem a magyarok ennél mindig gyakorlatiasabb focit játszottak.

Rocky80 2024.09.20. 09:31:36

@bulldeo: pont hogy az Aranycsapat volt híres a szép, látványos és kreatív játékáról. :-)

De lehet mondani hogy a 60-as években is Göröcsék is nagyon szép focit toltak olimpiai arannyal, EB bronzzal. Kombinációs, technikás focival és lendületes támadójátékkal. De nyilván nem láttam csak olvastam róla.

Rocky80 2024.09.20. 09:39:33

@bulldeo: de mondok egy másik "bizonyítékot" is: a kettős rangadókon 70-80 ezer ember biztos kint volt a Népstadionban, nem egyszer több. Ennyire népszerű volt akkor a foci, népszerű meg akkor lehet ha látványos és élvezhető, jó játékosokkal. Ez nem változott azóta se. :-)

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1897) bajnokság (3526) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (81) EB (51) edző (972) elemzés (40) előzetes (890) Európa Liga (171) felkészülés (137) hírek (1700) játékosokról (10269) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2503) meccsek (4332) mercato (4281) nyilatkozat (7681) Olasz Kupa (335) összefoglaló (436) pletyka (4298) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (96) történelem (53) válogatott (180) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (305) video (227) Címkefelhő
süti beállítások módosítása