Allegri: „Egy bonyolult meccsen túl könnyen kaptuk a gólokat”

allegri_massimiliano_vehemensen_elore_mutogat_oltonyben.jpgMassimiliano Allegri az Atalanta elleni izgalmas döntetlen után a DAZN munkatársának elemezte a látottakat.

„Jó meccset játszottunk egy jó Atalanta ellen, azt hiszem, két gólt kaptunk. Jól végezték el az első szabadrúgást, de mi jobban is teljesíthettünk volna, s ugyanez igaz a második gólra is.

Bizonyosan egy lényegesen agresszívebb, dühösebb második félidőt játszottunk, és technika tekintetében is jobbak voltunk. Az első félidőben mutattunk pár jó dolgot, volt pár lövésünk, talán többet engedélyeztünk az ellenfélnek a második félidőben, mint az elsőben. Ugyanakkor mindenképpen javulnunk kell a védekezés tekintetében, amikor vezetünk, például ahogyan történt a Napoli ellen, vagy néhány meccsel azelőtt. Jó meccseket játszunk, de túl könnyen kapunk gólokat.

A szilárdság megtalálásához dolgoznunk kell a helyzeteken, például amit láttunk a második gólnál, ugyanakkor ezek csak adott pillanatok, szóval meg kell őriznünk a nyugalmunkat. Ma nyertünk egy pontot a tabellán a Bolognával szemben, az Atalanta továbbra is 11 pontra van, és ne feledjük, hogy a célkitűzésünk a BL-helyen zárás, tíz pont hiányzik, a csapat teljesítménye jó volt, nem hibáztathatom a srácokat semmiért, sőt, egy ilyen kontextusban, amikor az első félidőt hátrányban zárja a csapat, és a lelátó egy része nem támogatott minket, a második félidőben a srácok jól reagáltak. Büszkének kell lennünk, de ezen kívül előfordulnak hibák, képesek vagyunk jobb teljesítményre, de a csapat elkötelezettsége tekintetében soha nem merültek fel kérdések.

Aggodalom, amiért hét meccsen hat pontot szereztünk? Nem aggódok, mert minden látásmód kérdése, az 58 pont változatlan, talán korábban becsúszik két vereség, aztán megverjük az Atalantát, és döntetlent hozunk Nápolyban, s akkor másképp látná az ember a dolgokat, de az 58 pont ugyanannyi lenne. Ezek a pillanatok segítik a csapat fejlődését, ezek a fiatal srácok játszanak, és tapasztalatot szerezve fejlődnek. Ugyanakkor nem veszíthetjük szem elől a célkitűzésünket.

Ma négyvédős rendszerrel próbáltuk előkészíteni a támadásépítést, területeket nyitni elöl, mivel sokszor emberfogást alkalmazott az ellenfél.

Hiányozna egy Teun Koopmeiners a középpályáról? Nem, abszolút nem, mondjuk azt, hogy kicsit félősek voltunk a szabadrúgásnál, aztán felületesen olvastuk a második gólt eredményező helyzetet, szóval mindenképpen javulnunk kell. A mai nem volt egyszerű meccs, nehéz időszak van mögöttünk, ez az eredmény sokat ér, s bár nem tűnik annak, de nagyon értékes.”

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr2518350647

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

venember83 2024.03.10. 21:25:11

Nem tudom, a szurkolók közül örül valaki annak, hogy a Bolognához képest nőtt egy ponttal a Juve előnye? Ez az inkább pragmatikus, mintsem magasztos cél megfogalmazódott az öltözőben vagy a sajtótájékoztatón a meccs előtt?

A lelátó nem elég lelkes része meg szégyellje magát. Hogy a fenébe képzelték ezt? A lelátón szurkolni kell. S szép molinókat kitenni:
cdn.rios.hu/dl/upc/2024-03/10/7681_m5yyi1mefzlg6h78_solo_tu_1000_e_piu_immenso_allegri.jpg

venember83 2024.03.10. 21:42:23

@JeetTrader: Csak te 1000 ponttal és még tovább. Hatalmas Allegri!

JuveMI 2024.03.10. 22:34:16

A szezont tisztességgel be kell fejezni... 4. hely és kupagyőzelem megteszi, ha már az öltöző/szurkolótábor totál le lett butítva az előbb megnevezett demagóg propagandával... majd nyáron végleg le kell zárni a reneszánsz és barokk kort... tehát fel kell számolni a 10 évvel ezelőtti ősfutballt! Lássuk be végre, szép volt... véget ért... ennyi!
Hozni kell egy modern támadó felfogású, fiatal edzőprofilt (stílust, irányzatot, edzői ars poeticát... nem egzakt névben, hanem stílusban gondolkodva)... egy olyat, amely látja ebben a(z egyébként) remek, fiatal gerincű keretben (egy része kölcsönben szétszórva hever) a modernizáció, valamit a támadófutball lehetőségét.
Továbbra is leszarom a tulajdonosi kör pénztárcáját... tegyenek bele pénzt, és kész... ne az értékek kiárusításával zs'dózzák helyre a könyvviteli balanszot! (Apropó... roh@dt nagy szégyen lesz mór mezfelirattal rohangálni a világ futballpályáin egy klasszik európai futball-kultúrklubnak!)
Ideje felébredni... és ismét követni a világ futball-elitjét.
u.i.: Max-nak kijár a lovas-szobor és a márványtábla a stadion előtt... de köszönjük szépen, nekünk Juventus szurkolóknak olyan új impulzusra van szükségünk, amely a modern futball keretei között helyez vissza minket az európai top-futball csúcsára!

gomorra21 2024.03.10. 22:36:06

A szurkolókra tett utalás nem volt túl elegáns. Ha az emlékezetem nem csal, az első korszakában Allegri nagyon hosszú ideig tartózkodott az ilyen megjegyzésektől, és a végén, amikor már nagyon elromlott a helyzet, akkor kezdett el másokat kiosztani.

Ha ez a szitu a szurkolóktól nagyon rosszul hat a játékosokra, meg kell találni a módját, hogy ezt egy vitán felül álló személy jelezze a szurkolók felé, de az most egyáltalán nem Allegri.

Rikoo 2024.03.10. 23:13:40

@gomorra21: 2 részre van szakadva a stadion, mint a molinó is mutatja. Az ultrák támogatják Allegrit és dobolnak, énekelnek. (Allegrit éltetve)
A stadion nagyobbik része, viszont fütyüli a játékosokat meccsközben és Allegrit is.
Az a vicc, hogy egy mini háború folyik az ultrák és a többi néző között is a stadionban, mert az ultrák szerint ők nem igazi szurkolók.:D
Röhejes az egész.:D

Biztosan jó lehetett ma beállni pl. Alex Sandronak, aki még pályára sem lépett, de már amikor bemondták a nevét az egész stadion fütyülte.
De nem csak őt, Kostic sem véletlenül nem lép már pályára, láthatóan rosszul kezelte ezt és meccsről meccsre romlott a teljesítménye.
Miretti, Locatelli akik szintén folyamatosan kapják az ívet. Közösségi média oldalaikon is.
A Juventusnál jelenleg nincs olyan, hogy hazai pálya előnye, inkább egy qrva nagy nyomás van a játékosokon.

Shaky79 2024.03.11. 00:09:44

Lassan leépítjük magunkat, és a sokat szajkózott 4. hely is veszélybe kerül. Már az eredmények sem jönnek, micsoda fejlődés, végülis sikerült elhitetni a csapattal mennyivel gyengébbek mint az előttünk állók. Bravo nagy mester...

babo0410 2024.03.11. 07:35:39

Nem támogat a lelátó, brühühü. Mész te a sunyiba Allegri. Miért kéne ez után a f.s teljesítmény után támogasson a lelátó? Már a védekezésünk is szétesett, pedig legalább az stabil volt.

Genoa h, Lazio i, Fior h, Torino i, Milan h, Roma i, Salernitana h, Bologna i, Monza h

Ezek a meccsek vannak hátra. Genoa országos X, Allegri meccs előtt jó hosszan ecseteli majd, hogy milyen nehéz ellenfélell találkozunk, Lazio, Fior, Toro, Milan, Roma, esélytelen bármi is ebben a formánkban, Salernitanát csak megverjük, Bologna megesz vacsorára pláne, ha előzhetnek akkor már, Monza győzelem. 9 meccsen maximum 9 pont, ha nem javulunk. És ha ez így lesz, tuti jövőre se leszünk BL-ben, ami végzetes lesz nekünk. Allegri meg majd elmondja, hogy az egész oka, hogy túl fiatal, tapasztalatlan a keret. Elnézést nem kér, nem fogja belátni, hogy ő is hibás.
Több, mint egy hónapja tart a kínlódás, sőt lassan kettő. Remélem már nem mentheti meg semmi Allegri seggét. Az, hogy lemond a szezon végén, mert szétesett a cspat, és nem tud ezzel mit kezdeni, nem fog megtörténni. Há hisz a játékosok hibája lesz minden. Kezd elegem lenni abból az emberből, akit kedveltem tiszteltem. Most már ott vagyok, hogy köszi a sok bajnoki címet, a BL döntőket, de ennyi, lehet venni a kalapot, kabátot, és menni. Ide többet be ne tegye a lábát. Elegem lett belőle végleg. Ha marad jövőre is, akkor ne számítsunk semmi jóra.

babo0410 2024.03.11. 07:42:51

@Rikoo: Ilyenkor kéne csak azért is megmutatni nem? Nem ilyenkor kéne olyat letenni, hogy mindenki csak néz ki a fejéből?

venember83 2024.03.11. 08:14:23

@Rikoo: "Az ultrák támogatják Allegrit és dobolnak, énekelnek."

Nem meglepő, hisz ez a vezetőség visszaengedte őket a stadionba, miután Andrea Agnellit szurkolói csoportok tevékenysége miatt eltiltották, s az elnök kitette a szűrüket. Most nyilván ideje viszonozni a szívességet az aktuális vezetőség felé, fogalmazzunk így.

Ez a "ki igazi szurkoló" kérdés meg nagyon-nagyon rangon aluli véleményem szerint. Az ultra az igazi szurkoló, mert ott van és hangulatot teremt, buzdít? S vajon igazi szurkoló az, aki megveszi többszörös áron a jegyet az ultrától, aki talán ingyen kapta azt? Mert az elmúlt években volt ilyenre is példa bőven. Olaszországban, s nem csak a Juventusnál. Nem gondolom, hogy ez az egész vita az "igazi szurkolóról" sok jót eredményez, inkább csak még jobban megosztja a közösséget.

MarcoT 2024.03.11. 12:20:55

@JuveMI: azért én várnék azzal a kupa győzelemmel. A jelenlegi formánk alapján mennyi esély lehet rá? Még a negyedik hely is elúzhat, ha így folytatjuk.

venember83 2024.03.11. 12:41:42

@MarcoT: Danilo is megcélozta az Olasz Kupát, nincs ezzel semmi baj.

Rikoo 2024.03.11. 13:25:57

@venember83: A jegyüzérséget tudtommal már megszüntették, az tényleg kib@szott undorító volt.

gomorra21 2024.03.11. 14:11:30

@venember83: hát, igen, bennem valahogy nem tudott kialakulni az, hogy a Juventus szurkolói kvintesszenciát az ultrák jelentik. Ez a jegybiznisz ritka undorító dolog volt. A közeg pedig nem vetette ki magából. Cserébe olyan hihetetlen hatásosnak sem érzem az ultrák szurkolói stílusát, pedig azzal legalább kompenzálhatták volna a piti kis nyerészkedésüket.

Gaben Smith 2024.03.11. 15:59:43

Mindne meccs bonyolult a mesternek pedig a foci szerinte egy egyszeru jatek! Ki hallott meg ilyet.

Shyr Kahn 2024.03.11. 16:20:46

@babo0410: A Genoa merkozes nem X az alapjan, amit lattam az Inter elleni meccsukon. Brutal jo focit toltak. Nem tudom mennyire mentik at ezt a format a tobbi merkozesukre, de ha igen, akkor lehet felni... (ami persze vicc kategoria, de sajnos a realitast tukrozi)

A Bologna kikapott az Intertol, DE ennek az egyertelmu oka az volt, hogy az elso felidoben kicsit tulzottan tartottak a rivalistol. A masodik felido egeszen mas kepet adott. Ha ellenunk is ez lesz (mert sok fiatal jatekosuk van, akik tapasztalatlanok es felszegek a nagy csapatok ellen), akkor az elso felidoben lehet mit keresni a palyan. Ha tanultak a hibajukbol (meg tudtak volna verni a dogevoket... sajnalom, hogy vegul ez nem jott ossze), akkor nem sok eselyunk van ellenuk, pedig a keretunk joval erosebb. Ebbol a szeriabol a Monza es Salernitana hozhato. Az 6 pont, plusz nehany dontetlen valoszinu meg benne van (3-4 pont, majd kiderul), ami keves es talan alkalmas a negyedik/harmadik hely megszerzesere.

Ahogyan korabba irtam: ebben a szezonban, amiben nincs nemzetkozi kupaszereples, a masodik hely a minimum, amit el kell erni, hiszen mar voltunk az Inter nyakan is. Mivel miota kikaptunk toluk meredek esest produkalunk, en nem tennek sokat arra, hogy Allegri a jovo evben is folytatja nalunk. Foleg, ha a Bologna a nyakunkon vegez BL helyen... minden kovet meg kell mozgatni, hogy Thiago Motta-t elhozzuk (erdekes modon Materrazzi is nyilatkozott, hogy nem szeretne, hogy nalunk kosson ki es Inzaghi utan szivesen nezne az Inter kispadjan.... szoval nem csak mi latjuk olyan jo opcionak, hanem nagyon sok volt jatekos es szakerto is)

Sokan dobalozunk a kerettel. Most hogy a Serie A-bol hetente 4-5 merkozest is megnezek van kepem a kulonbozo csapatok kereterol es a Juve kerete az egyik, ha nem a legkimagaslobb minoseg tekinteteben. Ezt mar csak azert is irom, mert a jatekosok mozgasan latszik, hogy nem ugyetelenk, de a taktika miatt sokat hibaznak (hosszu eladott labdak, szuboptimalis mozgasok es passzok).

steven.h 2024.03.11. 17:57:05

@Shyr Kahn: az a kérdés, hogy ezt hogy nézed, egyéni szinten jó a keretünk, vagy csapat szinten? Egyéni szinten valóban jó nevekből állunk, de valami mégse működik, persze lehet Allegrivel jönni, hogy miatta nem működik, de az szerintem is csak az egyik összetevő. pl nagyon jó hogy McK-nak már van 9 gólpassza, tényleg senki nem várta tőle, de én ettől függetlenül nem tartom egy jól használható játékosnak mert labdát kihozni vele nem lehet, mint ahogy Rabiot-tal se nagyon.

Szerintem egyébként pont emiatt van indokolatlanul támadva Locatelli, tőle várják a megváltást ott, pedig egy fecske nem csinál nyarat, még Pirlo sem biztos hogy jól nézne ki ezen a középpályán. A Napoli elleni meccsen pont azért nézett ki jobban Locatelli is, mert Miretti és Alcaraz is, még ha utóbbi egyébként nem játszott jól, jól helyezkedett le passzokra és kérte a labdát, vagy ezért nézett ki sokkal jobban minden mikor ott volt Fagioli, egyszerűen Rabiot és McK nem erre való, ráadásul Rabiot még szerintem zavarja is Locatellit néha, nem jó köztük a kémia, és ha választani kellene, én inkább választanám az olaszt, és nem csak a Juve szív miatt.

Shyr Kahn 2024.03.11. 18:59:28

@steven.h: Sztem azert nem latod jonak a csapatot, mert a taktika szuli a "kihozni nem tudom" kozeppalyasokat. Az egyeni kepesegekben jo a csapat azt jelenti, hogy van az a taktika/strategia, amiben jol tudnak dolgozni.

Kicsit sokat peldalozok vele, de megis muszaj ujra elovennem. A Bologna-ban egyeni siznten nincs sok jo jatekos es kihozatalban sem voltak jok par eve, mi valtozott? Motta adott a csapatnak egy jo taktikat, amiben dominal a "collective trust" es a mely sok erintos, rovid passzos, sok ugyes mozgast kovetelo jatek (neha megtoldva egy ket hosszu labdaval, amikor az ellen van olyan naiv, hogy magasan letamadva teruleteket nyit meg a kp-n). Ez nalunk csak reszlegesen mukodik, mert Allegri taktikaja nem ehhez a kerethez szabott.

Az egyeni kepessegek tehat adottak. McKennie pedig egy kivalo pelda arra, hogy meg agyatlanabb jatekosok is kepesek fejlodni idovel es kepesek csapatban jatszani. Az hogy Allegri mit szant neki az mas kerdes. Az nem feltetlenul a legidealisabb a szamara, de eleg tisztessegesen megoldja a dolgot szvsz.

steven.h 2024.03.12. 11:07:50

@Shyr Kahn: nem vagyok taktikai zseni, a 27 éves foci követésem és a több mint 20 évnyi fifázással és football managerezéssel (még leírni is rossz) a hátam mögött nyilván én is elő tudnék jönni nagyon merész ötletekkel, hogy hogy lehetne ezt a keretet jobban használni, de ebbe nem nagyon akarok belemenni, mert azért bármennyire is lehet szidni Allegrit a kisujjába több van a futballról mint nekem.

A Bolognát egyébként még Mihajlovic alatt is rendszeresebben követtem, és azért náluk a játékos kiválasztás, a kereteken belül, szerintem jól átgondolt. Az, hogy most a 4. helyen vannak az a Motta plusz, de maga a keret szerintem sokkal jobban van kialakítva a maga szintjén mint a Juventusé a post-Marotta éra óta. Lehet szidni Marottát, hogy az internél is foltozgat csak, de azért nézzük már meg hogy foltozgat most már az öreg, ahhoz képest ahogy mondjuk nálunk tette.

Visszatérve a Juve keretére, szerintem még mindig ott tartunk, hogy jó nevekből áll a keret, de ez kb semmire nem jó. Hosszabb távon 4 védős rendszerre alkalmatlan, Danilo már nem tud jobbhátvédet játszani, meg alternatívája sincs,max ha McK-ból csinálunk egy jobbhátvédet, Bremer egy állat, de ő a Torinoban is 3 védős rendszerben játszott nagyon jól, ahogy most is.

4-3-3-ban a középpályával pont ugyanez lenne a gond, mint most, duplaszűrős rendszerben Locatelli tudna nagyot javulni, kiindulva a Sasban látott szerepéből, de nincs mellé társ -Miretti erre alkalmatlan, McK is, Rabiot pedig szintén nem lenne jó oda, ezt láthattuk már akkor is mikor egyszer 3-4-3-ban játszottunk és Locatelli teljesen magára lett hagyva mert Rabiot fent futkározott a csatárok vonalában, marad Caviglia, aki néha mutat valamit vagy esetleg jövőre Rovella-Barrenechea, de Rabiot-val épp hosszabbítani készülünk és még lehetne egyébként továbbmenni, de szerintem ez is bőven leírja hogy még laikusként is milyen gondok vannak ebben a keretben és nem amiatt mert a játékosok egyénileg nem jók, hanem mert ez egy csapatsport...

Nyilván erős párhuzam, de a galaktikusokból álló Real Madrid, mikor mindegy volt milyen poszton játszik épp az adott világsztár ők megvették, ott nagyjából a Beckham igazolásnál talán, abból is mi lett? Világválogatott, csak épp csapatként nem működött és sorra buktak meg ha jól emlékszem az edzők is akkoriban majd nyomtak egy teljes újragondolást - csak mondjuk ott volt pénz ezt megtenni.

Rikoo 2024.03.12. 11:28:48

@steven.h: Teljesen egyetértek és az edzőkérdéstől függetlenül szerintem komoly változások lesznek a keretben.
Barrenechea, Nicolussi és a többi fiatal szerintem be lesz vonva különböző üzletekbe és pont ezért is számítok arra, hogy 3-4 olyan érkező lesz, akik a Serie A-ban játszanak.
Koopmeiners és Ferguson egyértelmű célpontok kellenének, hogy legyenek.
A védelembe Buongiorno dettó.
És én azon sem lepődnék meg, ha a klub újra leigazolná Orsolinit vagy Berardit. Utóbbi főleg esélyes, ha a Sassuolo kiesik. Utolsó előttiek és már Berardi sem tudja őket megmenteni, mert nem épül fel nyárig.
És én arra is kíváncsi leszek, hogy Di Gregorio hol kezdi majd a következő szezont. Konkrétan kiemelkedőbb idénye van, mint tavaly Vicarionak volt és őt a Tottenham igazolta le nyáron.

Okosan igazolva egy nagyon komplett csapatot lehet felépíteni, de el kell felejteni az is ilyen Weah féle igazolásokat, nem is értem, hogy egyáltalán milyen koncepció szerint merült fel.

steven.h 2024.03.12. 13:06:53

@Rikoo: Orsolininek még örülnék is, de előbb jó lenne ha kiderülne ki lesz az edző, meg hogy milyen felállást is szeretnénk, mert a 3-5-2 szerintem nem maradhat.

gomorra21 2024.03.12. 13:38:18

@steven.h: egy képességes edzőnek kis akarattal nem kellene gondot okozni az, hogy Locatelli mellé találjon még egy szűrőt a keretben, és 2 főre minimalizálja a belső középpályát. Ha fegyelmezetten tudnák, hogy mi a dolguk, ennek kellene lenni a jó iránynak.
Én egyáltalán nem lennék abban biztos, hogy Kennie erre alkalmatlan, szerintem ő újabban pont a "jó katona" arcát mutatja, nagy erőbedobással csinálja, amivel meg van bízva.

steven.h 2024.03.12. 14:01:44

@gomorra21: igen, ő egy jó katona, de dupla szűrőben McK nem tudna annyira teljeskörű játékos lenni, így nem biztos hogy azzal előrébb lennénk, mert szerintem olyan ember kellene aki passz opció is lenne támadásépítésben, mert jelenleg az is a legnagyobb gond, hogy előrefelé nagyjából csak Locatelli a passzopció a védelemnek, Locatellinek meg kb csak a védelem, ezért volt pl tavaly is sokkal jobb a helyzet amikor volt Fagioli aki elkéregette a labdát. Én változatlanul azt látom, hogy ha Mck és Rabiot játszik, akkor ők nagyon feltolva játszanak, nem jelentenek passzopciót a középpályán és emiatt nagyobb tud lenni a nyomás Locatellin is, míg a védelmünkben meg nincs olyan passer játékos mint amilyen Bonucci fénykorában.

@Rikoo: Di Gregorio könnyen lehet hogy ugyanúgy a PL-ben, de őszintén szólva én még mindig Carnesecchi mellett kardoskodnék a kapuba. Úgyis akarunk az Atalantával üzletelni, akkor már legyen egy jó csomag - Scalvini, Carnesecchi, Koopmeiners. Az Atalantát meg úgyis érdekli Kean, de szerintem még pár fiatalt is rájuk lehet akár sózni.
Egyébként ha Scalvini nem, akkor nálam is Buongiorno lenne a másik jelölt Bremer helyett, csak az a baj, hogy Marotta is nagyon hasonlóan gondolkodik és ő is kinézte már mind Scalvinit mind Buongiorno-t. Kérdés, hogy nekik mekkora keretük lesz igazolni és nekünk mekkora lesz és jelenleg úgy néz ki nekünk kell több játékost igazolni.

Ideális az lenne ha Kosticért jönne valami jó szaúdi ajánlat, Kean-t bevonni a Koopmeiners ügyletbe úgy hogy nekünk is jó legyen, Bremerért egy 80 körüli ajánlat, meg meg tudnánk szabadúlni a kölcsönben szereplő játékosoktól, akiktől szükséges végleg - Arthur, Rovella?, Kaio Jorge?

gomorra21 2024.03.12. 14:22:54

@steven.h: tök jó amit írsz, de szerintem az egy edzői elképzelés, hogy Locatelli játsza el, hogy ő Pirlo, a másik két középpályás meg lépjen feljebb. Ez az, ahogy Allegri szereti. De lehet, hogy csak nem értem, amire gondolsz. Szerinted mi az, amit McK nem tud ahhoz, hogy passzopció legyen a védelem és Locatelli számára? Max. nem egy annyira tudatos játékos, mint amilyen Fagioli (vagy régebben amúgy Dybala volt, aki rendre hátrament a labdáért). De talán ennek a posztnak is vannak olyan automatizmusai, amivel egy Kennie féle jó felfogású, jó munkabírású játékost rá lehet vezetni arra, hogy elvégezze ezt a feladatot, nem?

Shyr Kahn 2024.03.12. 16:31:30

@steven.h: Nyilvan az en egy eves kanadai asszisztens edzoi tapasztalatom sem merheto ossze Allegri tudasaval. Foleg mivel en U12-es es U10-es csapatokkal foglalkozom (ahol 7v7 van 11v11 helyett). Ebben egyetertunk, ugyanakkor laikuskent - es szurkolokent is lehetnek eszreveteleim. Foleg, ha folyamatosan megfigyelek/kovetek 2-3 kulonbozo csapatot. Nyilvan erosen kerdeses mennyire latok jol dolgokat, de ez nem jelenti azt, hogy nem lehet igazsag abban amit irok, vagy abban, amit te irsz.

Allegri egy zseni es csupan a legmagasabb szinten nem tudja ezt a statuszt fenntartani. Ez lathato az utobbi 3 ev eredmenyei soran. A keret az O szaja ize szerint valtozhatott reszben, hiszen egy az atigazolasokert felelos igazgato sem lehet annyira rossz, hogy ne beszelje meg az igazolando jatekosokat az edzovel. Allegri erenyei tovabbra is ott vannak, de kozben becsuszott az, amit korabban is lattunk tole. Nem kepes csapatot motivalni. Tovabbra is fenntartom, hogy az Inter elleni merkozesig, ami jol mukodott az nem csupan neki koszonheto, hanem a csapatmoralnak is, hiszen a jatekosok kimondva is a Scudetto-ert kuzdottek. Most az utobbi ket merkozesen kicsit visszaleptek a magabiztossag iranyaba, de meg mindig hianyzik az a szikra, amit elotte lattunk.
Mar U12 es U10-ben is lathato, hogy a csapatmoral, motivaltsag milyen fontossaggal bir. Nem is beszelve a felnottekrol. Az amivel az uj era edzoi leteszik az alapot, az a csapat lelki allapotanak kezelese. Mind De Zerbi, mind Motta kulonos fontossaggal kezeli, hogy a jatekosok milyen lelki es magabiztossagi allapotban vannak. Ha nincs magabiztossag, akkor melyrol nem igen hozhato fel a labda a sok rovid passzos jatekkal es ures teruletre futassal. Ez a palyan is jol eszreveheto a Bologna eseteben (kiveve az Inter elleni legutobbi elso felidot, amikor lathato volt, hogy mi a magabiztossagi szint sajnos eshet a tapasztalat hianyaban), hiszen az esetek tobbsegeben a rendkivul sok rovid, pontos passzra epulo hatso labdafelhozatalban is jeleskednek.
Nalunk ugyanez nem mondhato el. A hatso sorunk kulonosen erosen az egyeni kepessegekre epit es joval tobbszor operal mid/long range passzokra (pardon, de a foci egyes elemeit itt tanultam es nem talalom ra a megfelelo magyar szot). Akkor is, amikor szukosebb a hely.

Egy klasszikus 4-3-3-ban rendkivul sok mozgas van, de ez - ha nem is olyan mertekben, de - a 3-5-2-re is igaz.
A kozeppalyan valoban nincs normalis szuro jatekosunk, aki a pivot tudna lenni, de a klasszikus rendszerben nincs ket szuro kozepen. Localtelli lehetne a tempo diktalo/szervezo, mig McKennie lehetne a kreativ tag, aki gyakrabban lep fel a tamadasokkal. A szuro resszel valoban lenne gondunk, bar sztem pont ott lenne Alcaraz alkalmas a leginkabb (nem az az Alcaraz, akit lathattunk a Napoli ellen, mert az halovany gyenge volt, hanem az, akinek a promocios videojat lattam). De mindex nem szamitana Motta esteben, mert a kozepplayanak kevesbe kell dominans szerepet vallalnia nala.

Dupla szuros rendszer az egyebkent sokkal inkabb egy 4-2-3-1 nalam (vagy 4-3-3, ahol kozepen a haromszog alapja a vedok fele nez), igy elso korben, de lehet tevedek.

Motta vertikalis 2-7-2-je egyebkent a 4-1-4-1-re vagy 4-2-3-1-re epul, de elter a klasszikus 4-3-3-tol es kozelit a ket szuros felallashoz estenkent... maskor meg nem. A fontossag ugyanis az O taktikajaban a felfuto BELSO vedokre epul. Calafiori egyeni kepessegekben peldaul nem a legjobb jatekos, de megis rengetegszr lathatjuk felfutni a tizenhatos vonalaig. Ismeros a sztori? Igen, Gatti es Rugani is megteszik ugyanezt. De kepzeljuk el, hogy nem Ok, hanem Bremer mozog fel ugyanennyiszer. Ez egy fontos kulonbseg. Motta 4-2-3-1-e maximum a kezdokorben latszik 4-2-3-1-nek (vagy 4-1-4-1-nek), egyebkent a poziciok rendkivul elteroek es peldaul a szuro kp nala abban az ertelemben jatszik fontos szerepet, hogy sokszor kell cserelnie helyet a fellepo belso vedovel. Az egesz ugy tunik, hogy a feje tetejere all, de ebben van a zsenialitasa, hogy a jatekosok nagyon sokszor futnak be ugy ures helyekre, hogy masoknak kelljen oldalra/visszalepniuk.

Shyr Kahn 2024.03.12. 16:34:16

Ehhez a strategiahoz latszolag nagyon jo vedok kellenek, de a realitas az, hogy a kollektiv bizalom miatt (ami Motta csapatanak az alapja) a jatekosok teljesen nyitottan hozzak fel a labdat abban a tekintetben, hogy joval tobbet passzolnak egymasnak es igy kisebb nyomas helyezheto rajuk az 1v1 szituaciokban. Ehhez nem kell olyan eros egyeni kepesseg, mint mondjuk, amit a 4-3-3-ban a kozepso harmastol kernek szamon. Ami kimagaslo kell, hogy legyen mindenkinel az a szkenneles, a mozgas es a passzolas. Erre a mi keretunk is alkalmas lenne... valojaban 1v1-ben nem sok eros jatekosunk van szvsz es eppen ennek a hatterbe szoritasa a Motta fele taktikaval lehetne gyumolcsozo. Allegri focijaban joval tobb az 1v1 elleni parharc, mert az O taktikaja rendszerint hosszabb labdakra epul, amik nyilvan igy lassabban ernek a celjatekosokhoz es igy tobb idot adnak az ellenfelnek a vedekezesre/teruletek levedekezesere, azaz tobbszor igenyelnek egyeni villanasokat, otletesebb befutasokat tolunk, kulonosen 1v1 szituaciokban.
A Bologna oldalan csupan a tamado trio szembesul ezzel az 1v1 dologgal elsosorban es akkor is rengeteg tamogatast kapnak a felfuto vedoktol/kptol.

Na mindegy... ezek csak nuansznyi dolgok. Es lehet nem latom jol a dolgot, de osszefoglalva Motta zsenialitasa osszessegeben abban rejlik, hogy mikent tudja az individuumokrol levenni a terhet es a kollektiv jatekot eroltetve egy hatekony tamado es vedekezo futballt felepiteni. Ehhez pedig nem kellenek olyan ball dribblerek, mint amik mondjuk Allegrinel kellenek. A szuro kp pozitciojara is igaz ez. Ki is a szuro kp Motta-nal? Hiaba nezem jo ideje a focijukat, erre a kerdesre nem tudnek egyertelmu valaszt adni, mert pontosan ez az a pozicio, ami erdekesen elmosodik a Bologna aktualis rendszereben. Fabbian? Freuler? A 4-1-4-1-ben egyikuk sem szuro, mert mogottuk van a szuro, akire hirtelen nem is emlekszem ki, annyira nem volt klasssikus ertelemben vett "szuro" munkaja ebben a formacioban. Egyszeru kapocsnak tunik, vagy passzsav lezaronak, de 1v1 szituacio, ha lett volna komolyabb, emlekeznek ra. Lehet mondjuk ez az en szegenysegi bizonyitvanyom.

gomorra21 2024.03.12. 16:54:08

@Shyr Kahn: wow! Le a kalappal! Ez most tipikusan az a szöveg, ami nem véletlenül ilyen hosszú. Megvilágító erejű gondolatok. Ilyet írhatnál gyakrabban;)

Rikoo 2024.03.12. 18:50:13

@Shyr Kahn: Szerintem Aebischerre gondolsz, bár Freuler inkább van jelen ebben a pozícióban, mint ahogy ez látható a védekező statisztikákból is.

Rikoo 2024.03.12. 18:54:01

@Shyr Kahn: Egyébként sok jó dolgot írsz, de ezek ennél jóval komplexebbek.
Írj erre az email címre: Rikoo93@proton.me

Itt elmondom a saját tapasztalataimat a magyar mellett a belga, német, francia és spanyol utánpótlásrendszerről is.
U12 és U10 kényes korosztály, mert ott még az is lehet, hogy közülük 1 srác sem lesz profi játékos.

Shyr Kahn 2024.03.12. 19:00:41

@gomorra21: Koszi! En csupan leirtam, amit lattam es amit olvastam a temaban. Ezek reszben nem a sajat gondolataim.
Ha lesz idom, igyekszem irni hasonlot, de kellenek hozza jo kerdesek/jo alaptemak. Ha egy nap tobb, mint 24 orabol allna, akkor tobb idom lenne, hogy le-le allitsak egy-egy merkozest es jobban kielemezzem ki mit csinal a palyan, mert sok minden tortenik a palyan, amit nehez meglatni es megfigyelni es nekem nincs gyakorlott szemem hozza, hogy ropteben eszrevegyem a begyakorolt taktikat.
A merkozeseken a jatekosok kielemeztetese mondjuk egy jo gyakorlat egy 10 eves focistanak is, igy peldaul gyarkorlom a fiammal is, es amikor nezunk egy-egy merkozest, le-le allitom a meccset es kerdezgetek tole, hogy O mit csinalna egy kivalasztott jatekos helyeben (tipikusan vedorol van szo, ami az O pozicioja, bar Ot egyelore mindenhol jatszajak). Azt mar O is latja a merkozesek kozott valtogatva, hogy mi az olasz, angol es spanyol stilus kozotti kulonbseg es torekszem ra, hogy taktikai fegyelem tekinteteben az olasz legyen szamra a minta (meg ha O per pillanat Real szurkolo is sajnos... bar miattam a Juvet is szereti :) ), igy az utobbi par honapban latvanyosan megugrott a pozicionalis mozgasa es eleg jol tudja iranyitgatni a hatso vedotarsat.

steven.h 2024.03.12. 19:12:23

@Shyr Kahn: lehet hogy félreérthető volt a kommentem, én csak arra reflektáltam, hogy nyilván látok én is dolgokat, de nem én látom a játékosokat edzés közben és edzői tapasztalatom sem sok van arra való tekintettel, hogy mindenképp cáfoljam Allegri döntését a felállással meg a felfogással kapcsolatban, csak maximum ahogy tesszük is egymás nézeteit itt megbeszéljük.
Első regnálása alatt láthattuk, hogy tud ő változtatni, tud ő taktikát igazítani, valamilyen oknál fogva most mégsem teszi ezt, pedig nem lett rosszabb edző, ettől függetlenül látszódik, hogy nem vele kell folytatni.

Motta zsenialitását nem kérdőjeleztem meg, főleg hogy azt írtam, hogy az hogy a 4. helyen vannak az az ő plusz faktora, de azt változatlanul tartom, hogy náluk a keretépítés tudatosabb volt az elmúlt években mint a Juventusnál Marotta lelépése óta. Giuntolit most egyelőre ne vegyük még ide.

Nagyon jó amiket írsz Motta játékfelfogásáról, meg hogy hogy valósítja meg ezt a Bolognánál, de ennyire egyszerűen ez nem feleltethető meg hogy akkor itt is mindenkinek olyan jól fog ez állni még ha profilban esetleg úgy is néz ki. Jöhet ide Motta egyébként a tök jó 4-1-4-1-ével, de a Juventus alkalmatlan a 4 védőre, mert nincsenek meg a szélsővédők hozzá, pénzünk meg nincs, főleg a 3-as terheléshez való igazoláshoz, ezzel azért szerintem te is egyetértesz, az utánpótlásban meg én nem nagyon látok senkit aki ezt azonnal megoldaná.

Másfelől én most csak egy régi példát hoznék, lehet ezeket a cikkeket egyébként te is láttad, hogy mennyire félre tud ez csúszni.
Jött Sarri, legtöbb elemző azt várta, hogy majd milyen gyorsan megvalósítja azt amit a Napolinál megtudott, mert profilban megvannak a tökéletes alternatívák, sőt voltak olyan helyek ahol odáig elmentek, hogy egy upgradelt Napolit kapott, úgyhogy itt mekkora űrfoci lesz fél év után, aztán kiderült, hogy hát profilban tényleg úgy nézett ki hogy ez mennyire jó lesz, mégse működött úgy, sőt még a 4-3-3-at is kukázta az öreg.

Ami meg a kommentem maradék részét illette én a jelenlegi keretet kezdtem el nézni és az abban szerintem rejlő hibákat ami általános probléma és nem fogja varázsütésre megjavítani még Pocchettino se (próbáltam olyan edzőt keresni aki általában jól főz abból ami van,legalábbis eddig) és itt reflektálva arra, amit @gomorra21: felvetett. Igen az egy edzői elképzelés hogy Locatelliből akar, ha nem is Pirlot, de Pjanicot csinálni Allegri, ami nonszensz, de ezt már több helyen kifejtették hogy ő a legkisebb rossz ezen a poszton, ami azt is magával hozza, hogy ezzel lehet hogy sokkal többet veszít a csapat mint nyer. Duplaszűrőbe pedig én inkább tudnék elképzelni egy Ricci (torino) vagy Aslani típusú játékost Locatelli mellett, mintsem McK-t vagy Rabiot-ot, házon belül meg talán Rovella, de ő meg sokat sérült.

Shyr Kahn 2024.03.12. 19:26:29

@Rikoo: Aebischer az egyik a keretben, igen. Koszi, dobtam egy emailt.

U12 es U10 kenyes korosztaly valoban. A fiam profi jatekos akar lenni en meg e miatt belekezdtem ebbe az edzoskodesbe itt, ami olyan, mint egy spiral, mert egyre inkabb tobbet es tobbet akarok neki atadni, igy magam is belekezdtem ujra a jatekba (hitelesebb, ha en is megtapasztalom) + a merkozesek elemezgetesebe, mert a ket U10 csapatunk kozul az egyik most megy fel Tier 1-be (legfelso osztaly), ami joval komolyabb rovid - es hosszu tavu edzestervezest igenyel es nem vagyok megelegedve a jelenlegi kurrikulummal (peldaul mid/long range passzokat es a shiedlinget kivettek belole jo ideje). Szerencsenkre az edzo szabadabb kezet adott nekunk, hogy otleteket szallitsunk es hogy atadjuk azokat a gyerekekenek... a tobbi meg kiderul, de hogy a kerdesedre is valaszoljak. Igen. Nem valoszinu, hogy akar csak egy jatekos is profiva valik vegul a csapatokbol, de azon vagyok, hogy ez ne igy legyen :)

Shyr Kahn 2024.03.12. 19:53:26

@steven.h: Egyetertek. En sem latom a jatekosokat az edzeseken es tenyleg csak a felszint latjuk, ami per pillanat nem tul latvanyos.

Motta keretepitese nyilvan nem nullazhato le, de azt is latjuk, hogy mig O masfel ev alatt (egy-masfel nyari atigazolasi szezon alapjan) epitett, az mukodokepesebb, mint amit a Juve a maga szintjere probalt epiteni az elozo harom ideny alatt. Es ezt joval kevesebb penzbol tette meg, mint mi. Igaz Giuntoli csak nemreg van itt es kell neki idot adni. Ezt adom.

Ami a keretben levo vedok hianyat illeti, pontosan ezert cikkeznek az atigazolasi hirekben vedokrol. Bremer, ha elmegy, kell meg oda ember. Ha valtunk 4 vedos rendszerre, akkor kulonosen kell meg oda 2-3 ember. Calafiori egyebkent 21 eves letere nem egy rossz alternativa es olasz is raadasul, ami jol megfer a Juve tradiciojaval. Calafiori foleg adna magat, ha Motta-val egyutt jonne, hiszen eleget dolgoztak egyutt. Igy legalabb lenne valaki a jatekosok kozott, aki ertene a Motta fele felfogast. Ezen felul kell meg vedo persze. Ezt alairom. Ugyanakkor manapsag - meltatlanul - a vedok tunnek a legolcsobbnak az atigazolasi piacon, azaz a penztarcanknak is kedvezobb lenne, ha vedokre kellene forditani a penzt es nem elsosorban kozeppalyasokra. Joval olcsobb talalni egy jo vedot, mint egy jo kozeppalyast. Ezzel persze nem azt mondom, hogy nem kell oda igazolni, de Allegri miatt per pillanat oda kell tolni a legtobb penzt. Ha Motta jonne, akkor a kp-ba kevesebbet kellene tolni.

Sarri egy erdekes edzo. En ugy gondolom, hogy nala is az tortent, mint sok mas nagy edzo eseteben. Volt egy jol mukodo rendszere, amit fel tudott futtatni egy 5 eves periodusban, aztan az ido szimplan eljart felette. Az ellenfelek felkeszultek belole. Persze ez csak egy elmelet. Nala raadasul a jatekosok teren is erdekesebb lehetett a kerdes, hiszen nem feltetlenul ereznek hitelesnek valakit, aki sosem jatszott profi szinten (az egyetlen ellenpelda, aki hirtelen eszembe jut az Arrigo Sacchi, de eleinte neki is kemenyen kellett kuzdenie, hogy szamitasba vegyek a jatekosai).
Sarrival a Lazio kevesbe tunik hatekonynak, mint Inzaghi-val anno. Mar nem latom azt a kulonbseget a Sarriball-ban, ami egykor kivivta neki ezt a megtisztelo elnevezest. egy szo, mint szaz... en ugy gondolom, hogy amikor a Juvehoz erkezett mar a leszalloagban volt, de ettol meg mukodhetett volna par evig. Az a kijelentese azonban, hogy a csapat edzhetetlen, nagyon erdekes volt es tovabbra is erdekesen hangzik, mert nem tudom, hogy pontosan ezzel mit is akart mondani. Dybala es CR is jol tolta, amikor itt volt, szoval a kreativabb tamado reszlegunk nem volt oly rossz. Lehet arrol szolt ez a kijelentese, amit emlitettel: az altala preferalt 4-3-3-t nem tudta alkalmazni az akkori keretunkkel.

steven.h 2024.03.12. 21:22:32

@Shyr Kahn: szerintem most belső védőkkel pont el vagyunk látva rendesen és Bremer helyettese is ki van már nézve ha távozik.

Valóban egyébként szép amit másfél év alatt Motta felépített, csak a Juvénál azt muszáj figyelembe venni, hogy abba a másfél évbe se fér bele, hogy nincs meg a top4, még most is vezéráldozatokról cikkeznek, úgy hogy jelenleg BL plusz klub vb pénzzel is számolhat a klub. Ideálisabb lett volna a tavaly nyári váltás, de most már ez van.

gomorra21 2024.03.12. 23:23:48

@steven.h: "Első regnálása alatt láthattuk, hogy tud ő változtatni, tud ő taktikát igazítani, valamilyen oknál fogva most mégsem teszi ezt, pedig nem lett rosszabb edző"

Én ezt úgy általában vitatom. Attól még, hogy valaki nagy edző volt egy időben, ha az önbizalma megreccsen, akkor rohamosan tud veszíteni a kezdeményező képességéből. És ez nem is csak az edzőkre vonatkozik, az életben nagyon sokszor megfigyelhetjük, hogy egy személyes törés, ha valaki nem egy sziklaszilárd lelki alkat, mennyire meg tud változatni.

Értettem a kockázatot Allegri részéről, de nagyon jót tett volna neki, ha egy év pihi után máshol vállalt volna edzősködést. Lehet, hogy nem voltak igazán jó lehetőségek, már nem emlékszem, illetve hozzánk egyébként is csak a pletyka jut el.

Remélem, hogyha nálunk leköszön, több bátorsága lesz, de az is lehet, hogy eljátszotta a lehetőségét, és olyan presztizsű felkérés nem fog már befutni, mint amire akkor lehetősége lett volna.

Shyr Kahn 2024.03.13. 04:48:35

@gomorra21: En ugy tudom, hogy kerestek meg mas kluboktol is. Peldaul O is emlitette, hogy a Real erdeklodott iranta akkortajt, mikor lekoszont tolunk, vagy mikor ujracsatlakozott... mar nem remlik melyik idoszak volt pontosan. Szoval ugy tudom tudott volna mashova is menni. Volt ajanlata, hiszen akkor meg BL gyoztes, tobbszoros Scudetto nyertes edzo volt es nem mondhatott senki sem szamara olyat, amit ma jogosan mondhat az elozo harom ev eredmenyeire mutatva. Ma nyilvan egy inkabb "csupan" jo edzo, akinek viszont beletort a bicskaja a Juve ujraepitesi projektjebe.

Sztem egyebkent nem az onbizalmaval van a gond... bar nincs kizarva az sem. Inkabb szimplan egy ujraepites nem neki valo, mert nem tud megfeleloen motivalni. A 2015-os csapatot, bar atalakitotta, de azok a nevek akik akkor jottek, joval inkabb passzoltak az alatala akkortajt favorizalt taktikaba. Ami egyebkent azota sajnos kiismertte valt es igy elavult.

venember83 2024.03.13. 05:43:37

@Shyr Kahn: a Juve edzője volt, amikor felmerült a legnagyobb lehetőség, hogy leüljön a Real padjára, de akkor inkább a hosszabbítás mellett döntött, saját elmondása szerint a családja és A. Agnellivel való kapcsolata miatt. De a mentora már olyat is mondott, hogy a torinói visszatérése előtt is felmerült a Real Madrid lehetőségként, de inkább a Juventust választotta, természetesen.

juventuz.blog.hu/2021/06/05/galeone_allegri_minden_ajanlatot_visszautasitott

juventuz.blog.hu/2022/01/12/branchini_allegri_egy_lepesre_volt_a_real_madridtol

A valóság viszont az, hogy sokszoros olasz bajnokként, BL-döntőbe jutó edzőként nem vállalt munkát két évig. Ez azért meglepő, mert sok pad megüresedett azon két évben. Én mindenképpen kíváncsi lennék, mit tud elérni egy másik bajnokságban, de talán annak már elmúlt az ideje, s jobb döntés számára, ha most már így megtépázott önbizalommal nem hagyja el az ismert olasz közeget.

Shyr Kahn 2024.03.13. 06:37:36

@venember83: Koszonom szepen, hogy visszakerestel es megtalaltad a vonatkozo blog bejegyzeseket! Szoval jol remlett, hogy tobbszor szoba hoztak a Reallal kapcsolatban. Kivancsi lettem volna en is ra, hogy mit mutat ott... de ennek az ideje mar lejart es tudjuk, hogy a biztonsagosabb opciot, az olasz kozegben maradast valasztotta. Talan jovore a Szaudi bajnoksagban megmutathatja, hogy tovabbra is jo edzo meg (vagy tovabb rombolhatja a korabban rola felepitett kepet)? Ugy erzem ket honap valaszt el bennunket attol, hogy megtudjuk ki lesz az edzo jovore.
Az elozo hetek hirei alapjan, nem lepne meg, ha nem vele kezdenenk el a nyari felkeszulest.

steven.h 2024.03.13. 10:28:41

@Shyr Kahn: Egyébként miért mindig a 2015-t hozzátok fel példaként? Miért nem hozzátok fel a rá következő évet mikor távozott Pirlo, Vidal, Tevez, Llorrente vagy a 2017-es évet amikor meg teljesen átalakította a csapatot és mindkét esetben fél évre volt szükséges, ráadásul, ha volt csapat ami tényleg erőt mutatott az a 2016-os volt tavasszal és csak a sérülések miatt nem játszott kétszer BL döntőt egymás után újra a Juve, mert a Bayern elleni párharc az azon ment el hogy nem tudtunk a legjobb csapatunkkal kiállni.

Thuglife! 2024.03.13. 12:04:57

@steven.h:most se a 2015-ös csapat lett felhozva. "2015-os csapatot, bar atalakitotta, de azok a nevek akik akkor jottek, joval inkabb passzoltak az alatala akkortajt favorizalt taktikaba. Ami egyebkent azota sajnos kiismertte valt es igy elavult."
Bocs hogy válaszolok helyetted Khán...

Imádom ezt a halhatatlan vitát,aminek a végkicsengése ugyanaz:Allegri régen jó volt,most már elment mellette a futball.
Ja és a keret szar!
De mivel hívta a reál Madrid,feltételezhetjük hogy megállta volna a helyét,hiszen itt a keret szar!

steven.h 2024.03.13. 13:04:31

@Thuglife!: attól mert a végkicsengés ugyanaz, még lehet róla véleményeket cserélni.

gomorra21 2024.03.13. 13:51:26

@Shyr Kahn: "Sztem egyebkent nem az onbizalmaval van a gond... bar nincs kizarva az sem. Inkabb szimplan egy ujraepites nem neki valo, mert nem tud megfeleloen motivalni. "

Számomra Allegri utolsó zseniális húzása az az Atma elleni meccs, amikor a játék kulcsa az addig alig játszó Spinazzola és Emre Can voltak. Ezek nem extra játékosok, mégis nagyon jól és gyorsan integrálta mind a kettőt. A két játékos erénye szerinti átszervezés volt az egész győztes taktikánk alapja. Azt gondolnám, hogy ha egy fejnehéz, összjátékban nem kiemelkedő csapatból képes remekül működő gépezetet faragni két nem kiemelkedő játékossal, akkor most sem kellene, hogy ennyire vakon legyen. Emre Cant ráállított egy részfeladat motorikus elvégzésére - és az amúgy fejben elég lassú játékos megnyerte nekünk a meccset.

(Persze lehet, hogy az akkor azért is tudott működni, mert ott voltak a nagy jellemek a csapatban, a "szenátorok", de ha ennyire nem tud előre lépni a nagy, tapasztalt mezőnyjátékosok támogatása nélkül, akkor keresztbe kellett volna feküdjön, hogy kapjon ilyenből 1-2t.)

Az önbizalomra visszatérve: azért nekem fura, hogy ezek a húzások általában a nagy kényszer hatására jött elő nála. A rossz edzők nem tudtak volna így reagálni, de az igazán jó edzők pedig nem a kényszer hatására mertek volna váltani, és ki is tartanak az ilyen ötletek mellett.
Ez az Atma elleni taktika így szerintem később nem igazán jött elő, ahogy korábban a Münchenben játszott , kényszer szülte taktikánk is dobozban maradt, pedig gyakorlatilag lemeccseltük a bajorokat, ha nem számolunk a brutálisan erős cseréikkel.
Ha jobban bízott volna magában, túlszárnyalta volna azt, amit elért. Nekem ez a megérzésem.

steven.h 2024.03.13. 14:23:10

@gomorra21: Megsérült Emre Can, ez okozta a problémát akkor is, hogy ő volt profilban az egyedüli aki ezt el tudta játszani, hogy visszahúzódott a védelembe és onnan hozta fel a labdákat és valamennyire irányított támadásépítésnél. Ha Can egészséges tudott volna maradni, akkor valószínűleg az Ajax ellen is előkerül az a taktika.

Egyébként én a Real Madrid elleni Bernabeuban játszott 1:3 féle játékot hiányolom, amikor látszódott hogy ki van elemezve az ellenfél és a gyengepontjaikra koncentrálunk, hogy a jobb oldalon meg lehet őket futni, hogy Carvajal-ra rá kell küldeni Mandzukicot hogy megzavarja. Az mestermű volt, de a cseréknél már előjött az olasz mentalitás, hogy Cuadrado majd jó lesz a hosszabbításban, ahelyett hogy bevittünk volna még 1 ütést.

Ha nem is a szemkápráztató játék, de ezek nagyon hiányoznak és ezek kivesztek teljesen.

Shyr Kahn 2024.03.13. 14:59:19

@Thuglife!: Koszi, hogy megvalaszoltad helyettem! Allegri mellett nem ment el a futball, de a legmagasabb szinten sajnos mar nem allja meg a helyet... ilyen ertelemben ment el mellette a vilag. Ez valoban egy osi vita, amire konkret valaszokat senki sem fog adni, igy valoban quasi "halhatatlan" :)

Emre Can-ra mar nem is emlekeztem... totalisan kiment a fejembol, hogy O valaha is jatszott nalunk. Oregszem :)

gomorra21 2024.03.13. 15:59:34

@steven.h: ja, most hogy mondod, dereng, hogy lesérült, és emiatt ugrott ez a lehetőség. De amúgy pont erre gondolok, hogy ezek olyan véletlenszerűen jöttek elő, és nem "alkotói igényből". Márpedig jó értelemben vett, egyenletes fejlődés akkor képzelhető el, ha ennél azért tudatosabb a csapat agya.

Igen, a Madrid elleni is bitang nagy meccs volt - Allegri alaposságától kezdve Buffon elképesztő indulatával bezárólag.

Thuglife! 2024.03.13. 17:56:47

@Shyr Kahn: szerintem pedig elment...csak hogy a halhatatlan vitába én is ki-be szálljak.
Mint ahogy egyes autókban lesznek extra dolgok,amik később megjelennek tömeggyártásban is.ilyen a fociban pl a letámadás.ezt a nemzetközi fociban már mindenki csinálja.megtapasztalhattuk hogy még a maccabi is.mi még mindig nem csináljuk a seria A-ban sem, pedig heti 1 meccsel a kondi felhozható lenne olyan szintre hogy tudjunk letámadni.miközben már vannak akik pl a sintér már azt is kitalálták hogyan védekezzenek ez ellen és hogyan támadjanak belőle.minket meg tavaly egy újonc csapat az újonc edzőjével oda- vissza oktatott.
És számtalan ilyen "tömeggyártásban" alkalmazott húzás van.a kapusok bevonása a játékba,a középhátvédek felfutása,(nem csak szögletnél) stb...a profi elemzőkre bízom a többit...a lényeg hogy másoknál már alapértelmezett ami nálunk csak elvétve, nem tudatosan jelenik meg.

Shyr Kahn 2024.03.13. 22:15:39

@gomorra21: Sosem lattam meg Buffon-t olyan szinten kikelni...

@Thuglife!: Amennyire, mint gyakorlo segededzo latom (lehet tevedek). Van nalunk mind pressing, mind counter-pressing, de nem konstans modon hasznaljuk, hanem a merkozes allasatol es az ellenfeltol fuggoen.
Peldaul ha vezetunk, akkor inkabb visszaallunk es nem alkalmazunk semmifele letamadast... ebbol kaptuk a golt a legutobb is :S
Ha megnezed a legtobb Serie A merkozesen a palya felso zonajaban nincs agyatlan letamadas (pressure-cover-balance/counterpressing), csupan a csatar futkos neha fol, hogy a kapust/vedovonalat megzavarja. Ennek oka az, hogy ha tobb emberrel letamadsz magasan a palyan, akkor teruletet nyitsz meg magad mogott, amit konnyen ki lehet jatszani a letamado vonal folott ativelt labdaval, vagy olyan kombinacioval, ami a masik szelre fordit es bepasszol az ures teruletre. Ez a pressure-cover-balance az esetek tulnyomo tobbsegeben a kozeppalyan kezd el mukodni, mert ott mogotted szukebb teruletet tudnak megnyitni, ha a csapat jol egyensulyoz pozicioban es relative ki tudja tolteni a megnyilt teruletet.
A counter pressing alap a Juvenal amennyire en latom. No nem ugy, ahogy az oreg Klopp gegenpressingje mukodik, de ennek van sok fajtaja attol fuggoen mennyi emberrel akarjuk kivitelezni. A Juvenal rendszerint a legkozelebbi jatekos probalja visszaszerezni a jatekszert es csupan 1-1 ember csatlakozik be... ritka, amikor gyurukent probalnak meg korbezarni... ez rendszerint akkor jo (utanpotlasban nehezen ertik meg a gyerekek, mert ezt nehez eszrevenni futtaban gyermek fejjel), amikor az elso pressz megzavarja az ellenfelet es hatat fordit, vagy ugyetlenkedik es a szituacio megkivanja, hogy tobben "cover"-eljenek es zarjak le a maradek (1-2) passzsavot. Ebben az esetben egy agresszivabb metodusrol beszelunk, amikor a legtobb resztvevo kiesik a normalis poziciojabol (mert a veszely joval kisebb, hogy atpasszoljanak minekt).
Ez utobbi amit az Inter nagyon jol tud ellensulyozni... Inzaghi mindig kepes a csapataval egy-egy teruletet megnyitni, amikor eros a counterpress/press es igen gyors ritmusvaltasokkal/befutasokkal operal.

A kapus "jatekoskent" valo bevonasa, a kozephatvedek felfuttatasa az uj edzoi era vonala. Ahhoz kellene nekunk Motta, vagy egy olyan Allegri, aki hajlando ezeket az uj elveket beletenni az edzoi felfogasaba. Ezert is ment el felette az ido, mert ezeket egyelore nem alkalmazza. Az Inter fele ritmusvaltasok es felfutasok az amit probaltunk masolni az elozo merkozeseken (mar amennyire en latom), de sajnos a vedelmunk visszaesett ezektol a mozgasoktol, szoval ugy tunik ezt meg gyakrolni kellene...

Thuglife! 2024.03.14. 00:22:50

@Shyr Kahn: na akkor mi a counter pressingnek egy homeopátiás változatát csináljuk.
De nem csak a mérkőzés állásától és az ellenfél től de a meccsek tétjétől függően is lehetne alkalmazni a letámadást mert ez lett volna az az év amikor ha valaki változtatni akar,begyakoroltatni valamit azt idén meg lehetett volna tenni.ezért mondom hogy hiába az új játékosoktól várjuk majd jövőre is a jobb játékot/eredményt ha a felfogás marad.

gomorra21 2024.03.14. 00:58:30

@Shyr Kahn: jaja. Imádtam, hogy Gigi az egész karrierje alatt végig mekkora úriember tudott lenni, hatalmas szívvel, és jókedvvel. És az alakját pont ennek fényében hihetetlenül emberivé tette, még szerethetőbbé, ahogy ebben a szituációban elszakadt a cérna.

Shyr Kahn 2024.03.14. 06:17:41

@Thuglife!: Igen, kicsit magasabb letamadasra van szukseg, de olyan taktikaval, ami elbirja az ezzel jaro esetleges kontratamadasokat. Pl. az Inter akkor jatszik jol, ha magasan letamadjak oket, mert baromira gyorsan valtanak ritmust es futnak be ures tetuletekre, amik a letamadas miatt keletkeznek.
Egyebkent az Inter mai kiesese kicsit korai volt. Nyilvan a mult miatt nem szeretem oket, de az olasz focinak nem tesz jot, ha mar a negyeddontoben sincs Serie A csapat :S egy fordulot meg mehettek volna.
Szoval az FIGC az UEFA hatszelnek koszonhetoen megint rosszat tett az olasz focinak, mert mi is mehettunk volna par kort a BL-ben. Talan kis szerencses sorsolassal tobb kort is, mint az Inter. (mielott barki nekemesne, ahogy irtam a csapatot Allegri nem tudja motivalni, de rendszerint egy BL kieseses szakaszban mar nincs szukseg extra motivaciora, mert a csapat akkor mar extra tuzzel eg edzotol fuggetlenul)

@gomorra21: Olyan heves es emberi volt akkor, ami valoban sokkal szerethetobbe tette. Megkerestem, ha valaki meg akarna nezni: www.youtube.com/watch?v=uDxxEEVh88k meccs utani interju: www.youtube.com/watch?v=fSfBNhTiPOM

Thuglife! 2024.03.14. 07:51:21

@Shyr Kahn: tavaly megvolt a szerencsés sorsolásuk.elég volt most már belőlük.
A Fior Milan és a Roma is szerez még koef pontokat.akkor inkább ők.

venember83 2024.03.14. 08:03:13

@Shyr Kahn: "Egyebkent az Inter mai kiesese kicsit korai volt. "

Nem lehet minden évben a BL-döntőben bukni. Olykor hamarabb húzzák el az utolsó BL-himnuszt, ezt jól tudja az összes Juve-szurkoló/Beppe-fetisiszta.

Shyr Kahn 2024.03.14. 14:57:08

@Thuglife!: Valoban! Akkor visszaszivtam. Meg is feledkeztem roluk, akkor talan nem lesz akkora gond, bar nem tudom mekkora kulonbseggel esnek a koeff pontok a latba a BL es az Europa Liga kapcsan. Mekkora a kulonbseg?

@venember83: Nem is szerettem volna, ha a BL dontoig mennek... igy hogy ThugLife felvilagositott jo is ez a kieses, amennyiben a Roma, Fio es Milan kepes sok pontot gyujtogetni... bar az Inter igy motivaltabb lehet, hogy a bajnoksagban rekord pontszamot erjenek el. Jo lenne, ha valaki ellen dontetlenre futna veluk szemben. A Bologna elszalasztotta ezt a lehetoseget, nem tudom kitol varhato az a nemes feladat, hogy pontokat raboljon toluk.

Thuglife! 2024.03.14. 19:00:58

@Shyr Kahn: az atalantát ki is felejtettem. a csop. kör győzelmekért döntetlenekért ugyanannyi jár,utána eltérő.
A lényeg hogy Inter 18 ponttal esett ki az Atalanta meg most tart ennyinél.ha jól számoltam.de a többiek is szépen termeltek még a Lazio Napoli is 16-16.

Shyr Kahn 2024.03.15. 16:06:34

@Thuglife!: Koszi, ehhez kepest mondjuk egy PSG hol all?

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1878) bajnokság (3483) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (51) edző (962) elemzés (40) előzetes (882) Európa Liga (171) felkészülés (137) hírek (1694) játékosokról (10196) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2494) meccsek (4274) mercato (4263) nyilatkozat (7616) Olasz Kupa (331) összefoglaló (428) pletyka (4279) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (95) történelem (53) válogatott (178) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (300) video (218) Címkefelhő
süti beállítások módosítása